Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*




Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


* Meitä on nyt 96 odottajaa!! *

* 30 tyttölupausta & 22 poikalupausta & 1 poikaveikkaus *

LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS/*poikalupaus*

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS/*tyttölupaus*

1.6.
Hattiainen/27/2./PHKS/*poikalupaus*

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS/*tyttölupaus*

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL/*tyttölupaus*
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo *poikalupaus*

4.6.
Naene/29/1./NKL/*tyttölupaus*
Aamukaste77/35/3./TAYS/*tyttölupaus*

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS/*tyttölupaus*

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS/*tyttölupaus*
Rockstone/32/2./K-HKS/*poikalupaus*
Mustikkasuu/37/2./PS/*poikalupaus*
Nemonen/?/3./PHKS/*poikaveikkaus*

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS/*tyttölupaus*
muffi /28/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS
Niiskuneiti82/30/4./TYKS/*tyttölupaus*

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu/25/1./LPKS/*tyttölupaus*
lindacandy/19/1./?/poikaolo

10.6.
Emppuli83/30/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?

12.6.
LittleOne/28/1./OYS/poikaolo *tyttölupaus*
Ruska79/33/1./KOS/*poikalupaus*
Hööpi/?/1./PS/*tyttölupaus*
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo *tyttölupaus*
*Elba*/27/1./KOS/poikaolo *tyttölupaus*
Mikaela./36/2./K-SKS
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo *poikalupaus*
18andpregnant/18/1./LPKS/*tyttölupaus*
maikkii/19/1./HYS/*tyttölupaus*

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo *poikalupaus*
kodehu/29/1./OYS
Kristis86/26/2./NKL/*tyttölupaus*

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS
Miltsu87/26/1./ulkomailla/*tyttölupaus*
Amanda-88/?/2./?/*tyttölupaus*

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo *tyttölupaus*
häpimama/29/4. & 5./KOKS/*poikalupaus*&*poikalupaus*
Kananugetti/27/2./KOS/*poikalupaus*
Annintähti/32/3./KOS/*poikalupaus*
Hellioz/23/1./OYS/*tyttölupaus*
MelkeinPrinsessa/24/1./SAS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK/*poikalupaus*
pieni salaisuus/23/1./PHKS

18.6.
Pele/33/3./TYKS
evamaria82/30/4./JS/tyttöolo *tyttölupaus*

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?/*tyttölupaus*
Dynamite/27/2./PHKS

20.6.
Onnellinen<3/25/1./OYS/*tyttölupaus*

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS/*poikalupaus*
Kenguruemo/33/2./KOS/*tyttölupaus*
MiiJane76/36/4./JS/*tyttölupaus*
pieni toive/?/2./?

24.6.
Babyfever/26/1./KOKS/*poikalupaus*
Jessina/?/3./TYKS

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
amialia07/3./TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo *tyttölupaus*
tiuhti_/23/2./PS/*poikalupaus*
Vanilla Tea/31/1./VKS/poikaolo *tyttölupaus*
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS/*poikalupaus*
aronoele/?/2./OYS/*poikalupaus*
tuulentyttö/30/3./KOKS/*tyttölupaus*
Pe/29/4./PHKS/*poikalupaus*
Kärhö/?/1./?/*tyttölupaus*

27.6.
marme/26/2./MKS
Tuisku83/29/2./TYKS/*poikalupaus*

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS/*poikalupaus*

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/29/1./OYS/poikaolo *poikalupaus*

3.7.
Minix/26/2./LKS



Taustalla
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.


AIKAISEMMAT HÖPINÄT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...n-kullannuput/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nuput-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203840-kesakuun-kullannuput-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216333-kesakuun-kullannuput-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225825-kesakuun-kullannuput-tammikuussa-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinkasta :flower:

Merkkailin töissä "aamukampaa" ja itellä tasan 3 kuukautta äippäloman alkuun! Mieletöntä. Sehän on sama kun joku kesätyörupeama... Menee hetkessä. Oon siis päättäny, että aika tulee menemään nopeesti! :D
 
Kiitoksia uudesta pinkasta!!!

Tuosta avioehdosta ja muista varallisuussuhteista: mulla on siis miestä enemmän omaisuutta koska miehellä ei ole ollut edes luottotietoja. Se sai ne just takaisin, ollaan ostamassa yhteistä asuntoa josta ollaan tehty tarjous, jännään sitä saako se pidettyä luottotiedot itsellään edes siihen asti että saa asuntolainan nostettua :LOL: Sen verran on luottamus mun suunnalta kadonnut toisen törttöilystä etten vaan luota yhtään. Ja toivottavasti muistan jatkossakin olla luottamatta. Muuten mies on hyvä mutta tuo rahapuoli ei toimi.

Tuolla aiemmassa oli puhetta perimisestä ym. Nykyään, jos tehdään testamentti, siihen tulee automaattisesti maininta ettei puolisoilla ole avio-oikeutta perittyyn omaisuuteen. Outo olisi sellainen testamentti jossa ei moista mainintaa olisi. MUTTA jos testamentissa ei ole tällaista mainintaa, tai jos testamenttia ei ole lainkaan, kyllä se on mahdollista että puolisolle päätyy toisen puolison perimä omaisuus. Avioliiton päättyessä kuolemaan tai avioeroon suoritetaan omaisuuden ositus joka periaatteessa tarkoittaa että molemmille tulee puolet lasketusta omaisuudesta.

Itse olen aina ollut avioehdon kannalla joten ei tuntunut sinänsä missään sellaisen tekaisu, mies tosin piti sitä turhana mutta mä olen päivä päivältä tyytyväisempi nyt kun sen sai tehtyä. On muka ollut aiemmin niin kiire. Kummasti toisen velkapelleilyt nosti avioehdon tärkeysastetta :D

Nyt jos saisi miehen ymmärtämään edes taloustiedon alkeet olisi ihan kiva. Edes jotain jos se tajuaisi säästämisestä ja näin. Mä en jaksa enää äitiyslomalla sitten maksaa kaikkea.

No mutta, nyt kun on ollut puhetta, mäkin vihdoin tajusin että mullakin lirahtelee. :D Ei helvetti sentään. Eilen olin kokeilemassa jotain uutta lajia ja pelkäsin että college-kankaasta näkyy läpi jotain, onneksi ei.

Siellä tuli joku akka mulle sanomaan että mä en saisi tehdä vatsalihasliikkeitä, että ei ole hyväksi raskaana ollessa. Mä sille totesin että kiitos vaan huolenpidosta, syviä vatsalihaksia saa ja pitää tehdä mutta suorat vatsalihakset kannattaa jättää rauhaan. Mä siellä lähinnä lankkuilinkin vaan kun muut teki vatsarutistuksia.
Miten muut, teettekö syviä vatsalihaksia, oliko sillä joku pointtikin tuossa kun piti tulla sanomaan? Vai oliko sillä vaan joku pätemisen tarve. :)

Treenikaveri totesi että älä välitä, neuvoja tulee varmaan ropisemaan lisää päivä päivältä. Niinpä kai. Se on paha jos tulee lastenkasvatuksesta tms neuvoja joita ei itse ole pyytänyt. Ehkä ne jotkut voivat ollakin ihan hyviä neuvoja mutta vieraiden neuvot lähinnä vituttaa.

Naene 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Mä laskin kans, että 12 viikkoa ja pari päivää töitä ja niistä yksi viikko talvilomaa. Motivaatio 0. No, meillä alkaa vuoden kiirein aika niin siinä härdellissä se menee varmaan nopsaan. Mä oikein odotan, että pääsen käymään kaikkia pieniä vaatteita läpi ja pyykkikone laulaa.

Naene Mä oon tehny pääosin lankkua sekä kasvot maahan päin että sivuttain. Olen tehnyt myös jumppapallo käsien välissä kiertoliikettä aika pystyssä asennossa (siis istuen jalat vähän koukussa). Vesijumpassa on ollut jotain liikkeitä, jotka ottaa vähän suoriinkin, mutta olen tehnyt maltilla ja oman fiiliksen mukaan. Vedessä kaikki tuntuu jotenkin mukavammalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Limperi oothan kertonut raskaudesta luottamusmiehelle? Ei ne voi sua sillon irtisanoa, ellei koko putiikin/osaston toiminta lopu kokonaan. Tsemppiä tuleville viikoille. Tiedän miten kurjaa on odotella päätöstä. Muthan lempattiin ulos lokakuussa.
 
tänään oli rakenneultra. ultraajatäti ei meinannu saada aivorakennetta selville muksun huonon asennon takia niin jouduttiin ultraamaan myös sisäkautta (mikä menikin jo paljon paremmin tällä toisella kerralla. niskaturvotus-ultra jouduttiin kans kattomaan sisäkautta ja mulla on melkopaha fobia tuon alapään sörkkimisen kanssa niin itkin koko toimituksen ajan ja vielä pitkään sen jälkeen. tämä kerta ei kuitenkaan ollut yhtään niin paha, onneksi.)
Ultraajatäti kertoi kaiken olevan ok, ainoastaan muksu ois 5 päivää laskettua pienempi.. eli laskettuaika muuttuis taas, mutta ei aleta muuttamaan sitä. Varmuuden vuoksi sain parin viikon päähän uuden ultra-ajan, jossa tarkkaillaan kasvuvauhtia.
Ja sanoipa täti vielä varauksella tyttölupauksen. Ei kuulemma voi sanoa varmuudella, mutta enempi se kuulemma tytöltä vaikuttaa.
^_^

edit: nyt 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Toinen kymppi kasassa, 20+0 POKS. Ultraan kuusi päivää, eli menee viimeiseen mahdolliseen päivään ;) Siitä vielä viikko ja Kelakin laskee lapsen vauvaksi, eikä sairaudeksi.

Meillä ei ole avioehtoa, ei edes omia tilejä :) Yksi tili, jonne tulee molempien kaikki tulot ja josta menee kaikki normaalit menot ja toinen tili, jossa pidetään pientä puskuria. Ja tytöillä on kummallakin omat tilit. Puhuimme avioehdosta ennen avioitumista, mutta koimme sen meidän kohdallamme tarpeettomaksi.
 
Toinen kymppi kasassa, 20+0 POKS. Ultraan kuusi päivää, eli menee viimeiseen mahdolliseen päivään ;)
Miten niin viimeiseen mahdolliseen päivään? Ei ymmärtänyt..

Täällä ei ole nyt vuotoa ollut eilisen jälkeen. Soitin neuvolaan ja sovittiin että kerron tästä sairaalassa maanantaina kun sinne menen, niin saavat katsoa pitääkö jotain tehdä.

Rupeaa olemaan jotenkin tosi lihava olo. Kävely on hidastunut ja maha ottaa vastaan kun pukee. Mä en kyllä edelleen ymmärrä miten on mahdollista liikkua normaalisti (kuntoilla) loppuraskauteen saakka. Kyllä tää aikamoista tallustamista on jo nyt :(

Terese ja rv 20+5
 
Terese Mä niin yhdyn noihin sun sanoihin, miltä susta tuntuu! En voi minäkään kuvitella, kuinka tässä voisi normaalisti liikkua saati kuntoilla tai harrastaa. Lihavaksi minäkin itseni tunnen, mutta on tuo maha niin älytön jo, että ihan pelottaa miten isoksi nyt kasvaa. Mä varmaan joudun pelkän fyysisen kokoni puolesta lopettaa työt pian, vaikka muuten pystys olee töissä.. mitä kans kyllä epäilen. Kauhee ikävä on kyllä töihin!! Vielä 2 viikkoa kotona oloa, reilut : /

Mä vaihdoin lasten petivaatteet ja tein lumityöt aamulla, kun ois maratonin juossu ja meni voimat ihan täysin. Nälkä, jano ja pissahätäkin koko ajan.. onkohan mulla raskausdiapetes?! Käyn pissalla monta kertaa tunnissa, juon tai olen juomatta. Mites työ muutte ramppaatte veskissä?

Nelli&Rusina 21+3 :heart:
 
Kiitoksia uudesta pinosta! :)

Nyt jo tosiaan helmikuu ja tämäkin lyhyt kuukausi joten menee toivottavasti nopsaan. :D Äippäpolilla vierailin jälleen tiistaina ja "napuska" oli kasvanu hienosti. :) Edelleen tytöltä näytti mutta kukaan ei sitä 100% varmuudella ole uskaltanut sanoa. Mutta tyttöuskossa täällä siis elellään :) Painoaarvio oli 386g :heart: neljän viikon päästä menen taas uudemman kerran ultrattavaksi.

Vauva potkii kovasti joka päivä, mutta päällepäin en ole liikkeitä nähnyt, en tosin ole kamalasti koittanut katsellakaan kun olen niin tohkeissani noista liikkeistä muutenkin. :heart:

Palailen paremmalla ajalla lisää kommentoimaan. :)

Kotiäiti & Nappula 21+2 :heart:
 
Heippa kaikille!

Limperi: Meillä kanssa luultavasti yt:t tulossa mutta oon kertonut about koko firmalle jo tästä tulevasta pienokaisesta joten siinä nyt sitten miettivät että ketä potkisivat pihalle. :)

Ja onnea Hunajapuu tyttölupauksesta. :) Meillä tämä tyttöporukka senkuin kasvaa hetki hetkeltä.. o_O

Sitä vähän oon tässä ihmetellyt että milloinkohan toi "alun" pahoinvointi oikeasti menee ohi? Tänään taasen bussipysäkillä aamusella sain aika monta katsausta itseeni. Ja kun ylipainoinen olen niin monikaan ei varmaan näe vielä sitä mahan "todellista" syytä. Eli jokseenkin paheksuvia oli katseet kun yritän bussipysäkin "takana" - lasinen bussipysäkki - tyhjentää aamupalaani... *yöks*

Ja lirahtelusta.. Juu... Alkuun pahoinvointi oli niin pahaa että piti pöntöllä istua ja oksentaa purkkiin kun ei mitkään tenat ois riittänyt. Kroppa kouristi niin pahasti.

On tämä raskausaika tosiaan naisen hehkeintä aikaa. Kait sitä nyt hehkuu kun punaisena puuskuttaa paikasta toiseen. :D

Mutta onneksi ollaan jo uudella kuukaudella ja ei enää hirmuisen kauan niin saa lämpöisen tuoksuvan nyytin kainaloon. :heart:

Ja tsemppiä Tereselle vuodon kanssa. Toivottavasti on vain samaa kuin viimeksi.

Ja Naene: Hurja tuo sun massu. Mulla on samanlainen olo massun kanssa mutta kun tuo omamassu on jo vähän turhan iso niin sitä on vielä tässä vaiheessa vaikea saada kuvaan. :)

Terkkusin: Kristis + typykkä 21+1
 
Lupauduin sunnuntaina töihin ja tajusin, että ei mulla oo mitää kirkkovaatetta mikä mahtuis mun päälle. Nyt sitte kaikki nää mammavaateputiikit läpi ja etsimään mustaa puolihametta. Kuullostaa helpolta, mutta eipä ole ei.

Äitiysvaatteet tuntuu melkein kaikki olevan sellaisia riemunkirjavia. Eikä täs oo aikaa tilatakkaan mitään. DÄÄÄM.
 
mie olen tässä nyt taas lueskellut kaikkia raskausjuttuja ja törmänny termiin sf-mitta. onko teiltä sellasta mitattu? jossain keskustelussa eräs odottava äiti rv23 kertoi mittauksesta ja sanoi, että se sattui kamalasti. olen nyt vähän ymmälläni.
eli joillekin tehdään mittaus? joillekkin se sattuu? ja joillekki sellasesta ei edes mainita mitään saati mitataan..?

kokemuksia?
*raapii päätään hämmentyneenä*

edit: siis mie en ole tuollaseen törmänny missään. ei neuvolatätikään ole puhunu mitään mistään sf-mitasta saati mitannu mitään mun mahasta.
 
Viimeksi muokattu:
SF-mitta otetaan mittanauhalla vatsan päältä 18-20. raskausviikosta alkaen. Eli se määrittää mennäänkö missä kohtaa käyrillä. Toimenpide on kivuton. :)

Pikaisesti googletin.. Kohdunpohjamittaus (symfyysifundusmitta eli sfm) antaa valitettavasti aika vaatimattoman arvion (mittaus löytää n. 50-60% kasvussaan hidastuneista ja/tai liian kookkaista sikiöistä) kehittyvän lapsen koosta.



Menetelmä on myös altis virhelähteille, sillä se on myös mittaajan kokemuksesta riippuvainen ja oikeasta mittaustekniikasta (pitäisi mitata oikein korkein kohta häpyluun reunasta kohdun pohjaan).



Lisäksi mittaustulokseen voi vaikuttaa se, että sikiö on jo laskeutunut luisen lantion puolelle (osa sikiöstä on tavallaan mittaukselta "piilossa").



Parhaiten sfm ennustaakin lapsiveden määrän muutoksia (liian vähän tai liian paljon lapsivettä), jolloin mittaustulos "pomppaa" käyrän eri kohtaan.
 
tuulentyttö : joo tais olla vielä täältä kaksplussan keskustelupalstoilta jostain. joku valitti, että käy kipeää kun neuvolatätit painaa niin lujaa mahaa ja sitten on maha kosketusarka loppupäivän. tätä mieki vähän ihmettelin...

onko tämä sf-mitta ihan joku rutiinijuttu joka otetaan kaikilta vai onkohan tämä joku paikkakuntakohtainen tai ehkä joku käytöstä poisjäävä tapa kun en ole täällä tuohon törmännyt.
 
kyllä kai sf-mitta otetaan joka mestassa ja meillä kylläkin on otettu vasta ekan kerran lääkärineuvolassa rv 26-27 kun siinä ei kuulemma oo täs vaihees mitään väliä sillä mitalla...(siis ei ole järkeä ottaa vielä tyyliin rv 20 sitä mittaa =P )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Neminka
Sf- mitasta. Se on rutiini toimenpide ja siihen on se taulukko siellä neuvolakortissa, mihin ruksaavat. Myös neuvolakorttiin tulee mittatulos cm:ssä sinne mihin tulee paino, rr, sykkeet, liikkeet yms. =). Ja ei se satu. Mutta toki se mitta voi heitellä, jos aina eri mittaaja esim. Varmaan ihan totta, että pelkän sf- mitan perusteella ei saada kiinni aina liian pienet tai isot vauvelit masussa.. mutta suuntaa kait se kuiteskin antaa.
 
Hyvää viikonlopun alkua kaikille :)

Sf-mitta mulla mitattiin viimeks neuvolassa, oisko ollut noin rv 17-18 paikkeilla. Ja se ei tosiaan satu sitten yhtään :D

Oli puhetta "henkisestä" valmistautumisesta vauvan tuloon ja sen tuomista ajatuksista. Kieltämättä mä jo kahden koululaisen äitinä joskus mietin että olenkohan hullu kun haluan aloittaa kaiken alusta :D Olen saanut jo melko vaapasti tulla ja mennä omissa harrastuksissa jne.. Niin se jännittää että onkin kiinni toisessa ihmisessä hyvin tiiviisti, varmasti ajatukseen totun ja enkä sitten vauvan synnyttä edes luultavimmin halua omaa aikaa vaan ainoastaan nuuskutella vauvaa. Myös unien väheneminen mietityttää ja joskus jopa kauhistuttaa, mutta hormonit varmaankin hoitaa homman sitten kun ne yöheräilyt on ajankohtaisia.

Annintähti rv 20+5
 
Neuvolakortin takana on sellanen kaaritaulukko johon mitta tulee. Sillä siis seurataan masun kasvua ja mittaajan olisi hyvä olla aina sama. Mulla on joskus vaihtunu tädit ja tullu kivoja heittoja sinne. :p

Voin nyt kolmatta lastani odottavana sanoa: raskaudessa ei ole mitään kovin ylitsepääsemättömän kivuliasta tai vaikeaa. Paitsi miehet ei tähän pystyis :D Me naiset ollaan vaan niin sairaan kovia.
 
Mulle neuvolantäti sano vko 16 neuvolakäynnillä ku mies naurahti jotain mahan kasvusta ollessani puntarilla et mahan kasvua aletaan mittailemaan myöhemmin :D onneks oli sillon tullu vain 2,5 kiloa lisää. Jospa ei paljoa tuliskaan ku on tuota elopainoa jo tarpeeksi ja vähän liikakin :D

Flunssa alkaa olla voitonpuolella, kolme päivää töissä ja oon ihan poikki. Ottaa jalkoihin kovasti ku päivän käppäilee töissä.

Onneksi nyt pari päivää lepoa, i just love weekends :D

Osaatteko kertoa, miten kieltäytyä kauniisti kun tuttavat ja kaverit tarjoavat vauvan vaatteita ja tavaroita?
Tuntuu nyt olevan joka puolelta jotain tulossa, ja kun mielellään esikoiselleni ostaisin uusiakin juttuja.. kun ei ilkee sanoa ei. Ongelmansa kullakin :)
 

Yhteistyössä