* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Naene: Joo-o, mä olin kans ihan äimänä apteekissa tuosta Renniestä, kun olin kuvitellut sen olevan sallittujen listalla. Esikoisesta söin kyllä muutamaan otteeseen ja helpotti oloa. Taidan soitella neuvolaan ja kysyä sieltä neuvoa, ei tätä korvennusta kestä millään pidemmän päälle.
 
Täällähän on tullut hyviä vinkkejä, joilla selittää kasvava masu! :LOL:

KatsuAmsku voi että, kovasti paranemisia teidän pienelle!

Hunajapuu voisko se elohiiri olla ensimmäiset liikkeet? :) Mulla ainakin ekassa raskaudessa ekat liikkeet tuntui elohiireltä masussa, en silloin edes tajunnut niitä liikkeiksi. No en tosin kyllä tiennyt olevani raskaanakaan.

Hiirunhenkäys Samarinia ainakin saa ottaa raskauden aikana. Mä söin myös viime raskaudessa Rennietä, silloin apteekista sanoivat että saa syödä kaikkia muita paitsi yhtä makua eivät suositelleet. En nyt kyllä tietenkään muista mikä se yksi maku oli, hmm..

Itkukohtaukset on täälläkin valitettavan tuttuja. Ja ihan ihme asioista välillä kumpuaa jotain mieleen ja sitten jo itkettääkin :)

Vaivaako ketään muuta päänsärky? Minua on nyt vaivannut jonkin verran, toivon ettei kovin kauan kestäisi.

Ja vielä loppuun dopplerista. Meillä on tuttavapiirissä lääkäri ja kun kerroin hänelle että ostin koti-dopplerin, niin hän oli sitä mieltä ettei sillä kuitenkaan kannattaisi kovin usein kuunnella sydänääniä. Koska vaikka ultraääni mielletään turvalliseksi, niin ei se kuulemma millekään elimelle kovin hyvää tee jatkuvasti käytettynä.
Höh, minä olisin niin mielelläni joka päivä etsiskellyt niitä sykkeitä. Vaikka tässäkin asiassa on varmasti monia mielipiteitä eri lääkäreillä.

Mulla on nt-ultra vasta 12.12 ja silloin on jo rv 12+3. Kovin myöhään menee.

Linneat ja pikkuruisin 11+1
 
Rennietä söin esikoista odottaessa rv:lta 13---> synnytyssaliin asti JOKA päivä ja varmaan joka tunti, ja yök. Nyt pelkään että tulee taas. Tosi ärsyttävää :mad: kun se renniekään aina auttanut. Ja en tiedä miksei rennietä sais syödä raskausaikana, ei se ainakaan raskauteen tai lapseen vaikuttanut mitenkään. Ja meillä ihan nla-täti sitä ehdotti.
Sitten dopplerista, mulla oli myös esikoista odottaessa se ja kuuntelin kyllä useamman kerran viikossa ja vielä ainaki mulla ja lapsella kaikki elimet tallella ja kunnossa. Tässä raskaudessa en oo kerinnyt kun vasta neljä kertaa kuunteleen ja vasta kahella viimeisellä kerralla on sydänäänet löytynyt. Mulle se oli henkireikä viime raskaudessa kun kaikki oli uutta ja pelkäs kaikkea. Ja nyt oon vähän rauhoittunut alkuraskaudesta. :saint:
Raskausarvista mulle tuli ekassa raskaudessa muutamia hyvin vaaleita arpia vatsaan ihan vasta rvkolla 39. Olin toivonut että ei tulis ollenkaan ja sit viimesellä viikolla tuli! Voi kyllä harmitti. Käytin koko raskauden sitä vichyn raskausarpi voidetta ja uskon että sen ansiosta ne vähäiset arvet olivat vaaleita. Pitääpä käydä sitä taas ostamassa, vaikka heti tänään. Koska massu alkaa olemaan aika kumpu jo :heart:

Mullakin ultra vasta 17.12 ja sillon rv 12+6/4 eli tasan kahen viikon päästä. Toivottavasti saan jotain selvyyttä tohon laskettuun aikaan sitten.

Ihanaa lumista joulukuun alkua teille kaikille! :xmas:
Lilleri ja ylläri rv 10+6
 
Heippa kaikki!

Viikonlopusta ja ultrasta selvitty. Ultrassa kaikki hyvin, paitsi että pieni oli viikkoihin nähden 4 pvää pienempi. Mä tasan tarkkaan tiedän, milloin saanut alkunsa ja milloin tullut plussa testiin. Mun laskettuaika siirrettiin 23.6, mutta mä edelleen itse lasken menkkojen mukaan (joka on -1 päivä alkuraskauden ultrasta). Jostain syystä vaan ei ole kasvanut niin kovaa vauhtia. Tietysti se rupes huolettaa mua, mutta ultraaja sanoi, että normaalia ja joskus voi hieman hänenkin mittaukset heittää.
Sain rakenneultra-ajan helmikuulle.

Niskaturvotusta oli 1,0mm. Eli ihan ok.

Viikonloppu: Perjantaina 1.5h junamatka kesti vaivaset 5.15h, meinas mennä hermo. Ensimmäiseksi mummolaan päästyämme, isäni kysyi- olenko raskaana. Vastasin en. Illalla äitini vielä tiedusteli asiaa. En ole. Jopa vielä eilen sitä ihmeteltiin. En vain halunut kuunnella sitä kamalaa motkotusta ajoituksesta ym. Kerron heille kyllä, kun olen valmis.

Joku kyseli tuolla marraskuun pinossa mun tilanteesta.
Olemme siis naimisissa, mutta muutimme erilleen elokuussa. Meillä on ollut rankat 5 vuotta takana. Ja meidän arki ei oikein sujunut. Nyt laitamme suhdettamme kuntoon hiljalleen ja minä ainakin olen tyytyväinen.
Yhteenmuutto ei vielä ole kummankaan mielessä, mutta jos asiat etenee, kuten tähän asti muutamme yhteen. Asumme nytkin lähekkäin ja vietämme paljon aikaa yhdessä.
Tätä vauvaa ei pitänyt luomusti tulla ja siksi tässä onkin ollut varsinkin miehellä nielemistä.
Meillä siis ei ole ennestään yhteisiä lapsia. Molemmilla kuitenkin on ennestään.
Taistelemme tosissaan suhteemme eteen. Käymme pariterapiassa ja yritämme saada solmut aukeamaan.
Koska viimeiset vuodet oli yhtä hulabaloota (mulla mm.murtui selkä ja olin täysin mieheni armoilla wc-käynneistä lähtien). Niin nyt varmaan molemmat nauttivat omasta rauhastakin. Tosin toive suuri on saada tämä suhde taas toimimaan. Rakkautta ei puutu.

MJ ja "Helmi" 11+5 (11+6 /11+1)
 
Viimeksi muokattu:
Mä ainakin joudun napsimaan Rennietä pari kertaa/kerran viikossa. Sitä suositteli neuvolan täti ja samaa varmistelivat apteekissa...ja lukee vielä paketin ohjeissakin.

Mä olen vissiin hormoonivapaa, koska ei oo tullu itkukohtauksia/ylimäärästä herkistelyä. Eikä oo myöskään tullu raivottua. Perus nalkutusta vaan, jota ei voi laittaa raskauden piikkiin :p
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa joulun odotusta. Pian ollaan jo uuden vuoden puolella ja kesäkuu ihan lähellä :heart:

Raskausarvista oli puhetta ja niiltä olen vielä välttynyt. Kovasti rasvasin esikoisen aikana ja silloin ei tullut ainuttakaan. Nyt on kyllä tuo rintojen ja mahan turvotus jo tässä vaiheessa sen verran voimakasta, että saa nähdä milloin jostain repeää :whistle:

Onko kenelläkään vielä ilmestynyt Linea Negra? Näillä viikoilla oli VAU.fi sivuilla että voisi alkaa ilmestymään. Esikoisesta se tuli hyvin vahvana, mutta nyt ei vielä näy. Voiko tuosta päätellä jotain lapsen sukupuolesta?
Me ei aiota selvittää sukupuolta etukäteen. Ajattelin säilyttää jännityksen sinne loppuun asti. Järjestelyihin se ei meillä mitenkään vaikuta, ku esikoiselta on kaikki valmiina. Ei myöskään esikoisesta kysytty aikoinaan sukupuolta ja hankinnat tehtiin neutraaleina jo senkin takia että toiveissa useampi lapsukainen.

(.) Pahoinvointi on jo väistynyt kokonaan, koputtaa puuta ettei palaisi. Väsymys ja valtava palelu ei kuitenkaan ota helpottaakseen ja innolla odotan sitä energistä vaihetta että jaksaisi käydä joulua valmistelmaan. Rakastan nimittäin joulun aikaa. Hiukset ja kynnet ovat vahvistuneet ja kasvaneet hurjasti. Viime päivinä on myös tullut alaselkään polttava tunne jos on pitkään pystyssä, toivottavasti ei pahene eikä myöskään enteile mitään ikävää.

Kesähaave ja pieni rv 14+5
 
Hei! ja ihanaa joulukuun alkua kaikille! :)

Minä olen myöskin jouluihminen :heart: Tällä viikolla ajateltiin lasten kanssa leipoa joulupipareita ja muutenkin pakkaseen jotain hyvää. Ensi viikolla meidän nuorimmainen täyttää 3-vuotta joten ajattelin jotain suolasta pasteijaa ja sarvia pakkaseen jo leipoa ni ens viikolle ei jää niin paljon tehtävää. :) Uskomatonta että tuo minun pikkunen täyttää jo 3-vuotta vaikka vastahan se tuhisi pienenä käärönä minun sylissä. :heart:

Joululahjatkin minä oon innokkaana ostanut jo melkein kaikki. Pitäis joku ilta kun lapset menee aikonaan nukkumaan paketoida ne. Jouluvalot ja koristeet laitoin jo marraskuun loppupuolella. :D

Muuten täälläkin olo on alkanut olemaan ihan ok. Väsymys ja närästys ja issias vaiva alkanut jo. Esikon aikaan issias vaivasi ihan loppuaikoina, toisella kertaa alko n. rv 20 ja nyt tässä jo rv 11 :( Saa nähä kuinka tuskanen ja pitkä tästä raskaudesta tulee. Yöllä ei meinaa saada asentoa sängyssä vaihettua ku takareidet ja selkä ja pakarat on niin kipeät. :( Onneksi ei vielä joka öinen riesa ole mutta heti jos on rankempi päivä töissä ja paljo kävelly ni yöllä on ongelmia. :(

Ja tuosta renniestä että mulle on aina sanottu että sitä saa syödä, ja nytkin sitä tosiaan jo välistä olen ottanut. :) Van pakko mennä hetkeksi lepäämään ennen ku töihin suuntaan. Täällä ihanan lumista ja pakkasta -20 :D

Kotiäiti & Nappula rv 12+5 :heart:
 
Maanantaita kaikille mammoille :)

Täällä tänää saanu halata pönttöö vaihteeks...hyi yök! Koska lie tää loppuu kokonaa. Ei onneks ole jokapäivästä enää! Painoa ei ole vieläkää tullu vaik eilen olin ihan varma asiat ku vaa´alle menin. Sen verta turvoksis olin. Ja onha nuo tissit ja maha kasvan muutenki. Mutta kaikki aikanaan. Ja väsyttää....

Raskausarpia tuli jo edellisistä kolmesta. Toki vaalentun hyvin ku nuorin jo 7v. Rasvailla olen koittanut aina suihkun jälkeen.

Meillä raskaus on jo ihan yleisessä tiedossa kaikille.

Häpimama ja urpo&turpo 12+1
 
täällä on kahvi alkanut maistumaan ja huomena poksuu rv 12+0 ja ultran mukaan tänään..=P vitsit että ootan niitä veriseulan tuloksia kun meillä oli tosiaan niskaturvotus 2,4,varmistin vielä tänään asian kun piti muutenkin varata sitä rakenneultra-aikaa Jorvista..luulin että ois ollut 2.5 ja tuossa arvossa naikkaril ja kättäril lähtee lähete lapsivesitutkimukseen jne,mutta jorvissa vasta kun on 3mm..eli oli ihan normirajoissa kuulemma mulla...
täällä masu kasvanut kans ihan järkyttävän kokoiseksi kun oon tällänen kääpiö 153cm niin näkyy hyvin ja varhain...ja muutenkin oon hoikka alle 50kiloa..mulla ei oo tullut yhtään painoa vielä,mut yleensä mul tuleekin vast rv 20 jälkeen ja sit sitä tuleekin kilo per viikko =P
rennietä vedän minäkin!
 
Itse en yhtään ihmettele noiden kahden pienen raskausarpeni (1cm) tuloa, rinnat kasvoi kuitenkin kaksi kuppikokoa todella nopeasti. Nyt onneksi jo alkaneet vaalentua. Olenkin öljynnyt itseäni melkein päivittäin suihkun jälkeen.

Linea negraa ei ole ainakaan vielä ilmaantunut, pelkästään nännipihat ovat laajentuneet ja tummuneet.

Tuo närästys tuntuu olevan aika yleistä.. Itse kun en ole koskaan närästystä kokenut niin mahtaakohan tulla raskausaikanakaan. Toivon todella ettei tule :)

evamaria minulle sanottiin kättärillä ultrassa että kaikki lukemat alle 3mm on hyviä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Mulla on revenny kaikissa raskauksissa niin pahat arvet, et näkyy vieläkin. (nuorimmainen siis 6 vuotta) Ovat varmaan vaalenneet, mutta eivät kadonneet. Maha on onneksi muuten palautunut kohtuu hyvin. Saa nähdä mitä nyt tulee.

Itse olen itkeskellyt koko päivän. Kyllä tää on mahtavaa; joko itkettää tai harmittaa koko ajan. Vaavelin sydänäänet kuului tänään aamulla, nyt pidän pari päivää taukoa, miehen tultua kotiin meinaan kuunnella taas. Nyt jos ei äänet heti kuuluiskaan saisin varmaan kohtauksen. :ashamed:

Me ollaan kerrottu ehkä kymmenelle ihmiselle. Osa on tosissaa arvannut, niistä kymmenestä ehkä viidelle ollaan ihan ilmoitettu. Rukoilen vain, että ei nyt sitte kävis enää mitään kamaluuksia. Noi sydänäänet on lähinnä vakuuttanut mulle, et kaikki varmasti menee hyvin.

tuulentyttö ja Toivo 10+3/5
 
Ihana uutinen tuo Englannin kuninkaalisista. Mä olin aikoinaan ihan Diana-fani. Kävi sääliksi poikia tuon kauhean ajojahdin vuoksi. Samoin miettinyt, kuinka noi nuoret jaksaa aina olla niin iloisia.

Närästys: Täällä joka raskaudessa ihan kamala närästys, loppunut aina kuin seinään synnytykseen. Koskaan en ole mitään Rennieitä ottanut. Olen vain kärsinyt, vaikka loppuraskaudessa ollut yhtä helvettiä.

Mä täällä miettinyt -- huoli siitä 4 päivän/5 päivän erosta ar-ultraan.. Onko muilla mennyt laskettuaika eteenpäin? Miettiny kaikkia kauhukuvia ja lukenut netistä asiasta. Voihan se olla, että ihan normaalia (kuten kätilö sanoi), mutta itseä rupesi mietityttää, mitä jos jotain on vialla. :headwall:

Eli, jos jollain muulla tapahtunut samanlaista, oliko kaikki ok?

Tekisi mieli mennä jo nyt Brunolle, mutta olisi vähän turhaa..

Eli mulla nyt kolme eri laskettuaikaa.
AR:18.6
Menkat 19.6
NT-ultra 23.6

Tasan tarkkaan tiedän, että seksiä oli VAIN 25.9 ja sen mukaan tuo 18/19.6 on oikea.. Plussan sain muutenkin 3+3 eli olisi jotain 2+ viikoilla tullut, jos luottaisin tuohon kätilön sanaan..
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli pikkusen maitoa ja tänään huomasin linea nigran haaleana :D Ihania yllätyksiä :heart:

Närästys ei oo vielä mulle iskeny, mutta Rennietä neuvolantäti siihen kyllä suositteli :O

Mulla on muutama oma raskausarpi mun pömppömasusta enkä mielelläni niitä lisää ottais joten pitää käydä tällä viikolla hakemassa apteekista rasvaa. Varmaa sitä vichyn anti-stretchiä ostan =)

Lindacandy + Hemmo 13+0 POKS :heart:
 
Minäkin olen kuullut monesti Rennietä käytettävän raskausaikana!!

Täällä myös erittäin itkuherkkää :D katoin esim. sinkkuelämää -leffaa tos reilu viikko sitten, ni itkin sen aikana varmaa 10 kertaa :D huh huh!!

Pitäis kyllä alkaa rasvailemaan varmuudeksi, ettei arpia tulis...Olisiko suositella jotakin super hyvää rasvaa?? ;)

MiiJane toivotaan, että asiat rullais niin hyvin teilä, et pääsisitte palaamaan taas yhteen ennen vauvan syntymää :heart:

Täällä np-ultra perjantaina, jänskää :p :p onneks on heti aamusta, ettei tarvi edes iltapäivään asti odotella :D kuinkahan sitä saa nukuttua edellisenä yönä :D

BF & tähtönen POKS 11+0 :heart: (perästä tullaan vauhdilla ;) )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Moi kaikki!
Oon pidellyt tässä vähän hiljaiseloa, joka päivä käynyt kyllä lukemassa. Olot olleet niin tasaiset, ettei ole oikein ollut mitään kerrottavaa. Viime viikolla kävin verikokeissa. Tänään oli nt-ultra, jossa kaikki oli hienosti. Nt oli 1,2. Pää-perämitta 57mm, vastasi täysin viikkoja 12+2. Sain rakenneultraan ajan, se olisi sitten 5.2. Huomenna lääkärineuvola. :) <3
Itkuherkkyydestä, ei mitään radikaaleja kohtauksia täällä, mutta selvästi sitä herkistyy eri tavalla kuin ennen.
Närästystä ei ole onneksi ollut, eikä ole kyllä ollut ikinä, etten tiedä tunnistaisinko edes :D Himo kyllä on tullut kivennäisveteen, kaipaa koko ajan jotain hapokasta juotavaa.
Raskausarvista Kyllä pitäis kans joku rasva käydä ostamassa! Tuota vichyn voidettako suositellaan?

Mites muilla näpyt, onko alkaneet tasaantumaan yhtään vai onko aina vaan finnejä? Mulla niitä on nyt vasta alkanut kasvoihin ilmaantumaan, kipeitä tulehtuneita patteja siellä täällä muutamia. Normaalisti naama säästynyt kyllä ihan yksittäisiä näppylöitä lukuunottamatta, selässä mulla onkin nuorempana ollut hankalaa aknea.

Sheldon (12+2)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja *Elba*
MiiJane, en olisi sinuna huolissani. Olisi ne kontrollia antanut jos oikeesti olisi jotain hätää. Tää murehtiminen on ihan hölmöä- katselin juuri nuorimmaisen neuvolakorttia, jossa oli ylimääräinen ultra viikoilla 29. Ja tosiaan, löysin pojan ultrakuvan noilta viikoilta.

Mulla ei vaan ole MINKÄÄNLAISTA muistikuvaa siitä, että miksi olen ollut ylimääräisessä kontrollissa. :LOL: Eli luultavasti olen vain ollut sellaisella dippa-dau meiningillä matkassa. Voi nuori minä ennen näitä keskenmenoja.. Kuinka huoleton ja luottavainen olinkaan :heart: (pitää neuvolassa ihan kysyä, että miksi olen siellä käynyt)

MiiJane: sinun vauvasi kasvaa vain omaa tahtiaan.. Ja jospa sitten on pikkuinen tyttö, niinkuin ajattelit. :) Ei ne isoja voi olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Miijane: mulla taas meni muka niin että ois ollut 4 päivää isompi kun ar-ultrassa vaikka tiiän että se ei olis mahollista sillä meillä seksiä ainoastaan 26.9!! oviksen tikutin ja tuli juuri 26.9 plussa ja ovis oli sit torstaina 27.9 klo 22 (tunnen sen niin hyvin kun sattuu sikana 2h ajan) eli hedelmöittyminen tapahtui vasta perjantain puolella..ultran mukaan ois tapahtunut jo maanantaina samal viikolla hehehe ei vaan pidä paikkaansa...ultraaja sanoi mulle vaan että ar-ultrassa voipi heittää se arvio 4 päivääkin kun vaikea mitata katkarapua=P nii ja plussa tuli tikkuun 3+2 hedelmöittymisestä ja 3+4 menkoista katsottuna...mulla nyt laskettu 18.6 jota ei kuulemma enää vaiheta jorvin mukaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
ainiin ja tuon kolmosen kohalla kävi niin että np ultra ja ar-ultra näytti että lapsi ois ollut 4-5päivää pienempi kun normisti..eikä vaihettu laskettua...eli en ois huolissaan minäkään jos onkin pienempi....
 
Närästystä on nyt vaikka muille jakaa. Harmittaa, koska tämä vaiva on kieltämättä yksi ärsyttävimmistä koko raskaudessa. Viimeraskaudessa närästys alkoi vasta joskus rv30 --> :headwall:

Linea negra on ilmestynyt tännekin, haaleana. Viimeksi sekin tuli vasta ihan loppupuolella..

Väsymys on myös aivan omaa luokkaansa ja palannut taas voimakkaana parin viikon tauon jälkeen.

(.) Meidän esikoinen on nyt parina iltana ollut ihan jumalattoman kiukkuinen. Ei muka nukkuisi omassa sängyssä, ja sainhan sitten tänään mielenosoitukseksi kunnon sarjatulitusta mahaani potkujen muodossa... Tiedän kyllä, että sikiö on hyvin suojassa vielä näillä viikoilla, mutta pikkasenhan se järkyttää ja huolestuttaa, kun tää mun maha on todellakin jo aika kookas. :ashamed: Täytyy myöntää, että tuli ärähdettyä oikein kunnolla ja nyt on niin paska fiilis... Toivottavasti tyttö ei nyt hirveästi peljästynyt ja toivottavasti masukilla on kaikki ok.

- Ocelot & Benji 12+1 :heart:
 

Yhteistyössä