* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Joo, no sitä mieskin sanoi, että olen ihan höpsö. Vauva varmaan veti volttia kun sai juustokakkua :) Olen vaan tätä pelottelua ihan täynnä. Haen usein lounasta yhdestä kahvilasta. Siellä on täytettyjä patonkeja ym. Kaksi viikkoa sitten kysyin myyjältä, että onko lämminsavulohi kypsää?
Myyjä: on se
Minä: onko varmasti, siis kokonaan?
Myyjä: kyllä lämminsavulohi kypsytetään
Minä: Eihän sitä oo pidetty missään vakuumissa tai onko se seisonut monta päivää jossain?
Myyjä: No ei.
Minä: No kait sitä voi sitten syyä. Mitä muuta siinä on?
Myyjä: Toi sämpylä ja salaattia ja kanamunaa.
Minä: Ahaa. Saalaattia siis.. Kait sitä voi syödä.
Myyjä: Otatko sen?
Minä: No joo (tässä vaiheessa oli kertynyt mun taakse jo jono)

Koko syömisen ajan mietin listeriaa ja muita myrkkyjä. Kohta tulee varmaan valkotakkiset hakemaan. :LOL: varsinkin kun mun HERKKUA on kaikki raaka ja homejuustot, punaviini, sushi.. :p suunnittelenkin jo herkkulautasta kun tullaan vaavin kanssa laitokselta. Suurin pahe mulla on vihreä menthol tupakki, josta toivottavasti ei tule enää tapaa. Mulla kesti yksi aski suurinpiirtein viikon, että paljon en polttanut, mut se oli sellanen "mun" tapa rauhoittua..
 
Nonii sitä on 16 rv käynnissä :)

Aiks on lentäny siivillä, kun on ollut kuopuksen lääkärireissuja ja joulun laittoa ja ostoksia.

On alkanu jomottaa selästä jo :eek: Varasin sitte fysioterapiasta joka on perehtynyt raskausajan selkäongelmiin ym. Esikoisen ja kakkosen raskauksissa olen kanssa käynyt.
Mutta mutta tässä porskutellaan eteen päin :)
Tässä joulun alla o kyllä kiireitä ja lauantaina on lähtö sitte miehen vanhemmille :) Koti pitäis saada kuntoo.
Mutta kaikille halit

Katsu ja Simppu 16+2
 
Voi hyvänen aika tuota hajujuttua, mä kyllä niin repesin!!! :LOL:
Mulla oli just tänään lääkärineuvola, otettiin papa ja tehtiin sisätutkimus mutta haistamisesta ei lääkäri puhunut mitään... ;) Muuten kaikki oli hyvin ja pirpanan syke jumputti 157! :heart: Sain muuten kans täytettäväksi ne voimavara kaavakkeet kotiin... :) Seuraava neuvola sitten vasta 17.1. Huh huh sinne asti odotettava! : /

Mutta ihanaa huomenna vihdoin kerrotaan miehen äidille raskaudesta! :heart: Saapa nähdä, mikä on reaktio kun on tiennyt lapsettomuudesta ja on hänelle ensimmäinen lapsenlapsi...:) Mies ollut ainut mahdollisuus hänelle niitä antaa, kun on ainut lapsi! Voi olla, että on riemu katossa! :D Aattona sitten katsellaan mun porukoiden reaktioita, kun lahjapaketista ilmestyy kehystetty ultrakuva! :heart:

Juliet ja Pirpana 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Hihii, blogistani löytyy mun ihan ekat masukuvat ikinä XD Meidän pieni Hemmo: Masu 15+2

Nauroin noille hajujutuille niin kauan kun koira tuli haistaamaan mua! Sitten tulikin jo huutonauruitkua kun se oli niin hauskaa mukamas... Oon varmaan valvonut vähän liikaa :(

Mulle onneksi ei oo noi homejuustot mikään ongelma kun ne on hirveen pahan makusia ja hajusia ettei niitä voi syödä :) Kalaa kyllä tekis mieli syödä kokoajan ja mieluiten paljon :D
 
iitu, just noin, mä kun yskin hetken voin jo varautua vuotoon, siis sitä toisinaan ihan lorisee pönttöön, kestää hetken, suihkuttelen bideellä ja se loppuu siihen, seuraavana ja ehkä sitäkin seuraavana tulee ruskeaa, ellei sieltä tuu jo uudestaa lorottamalla tai "vähän vaan" tiputtelee :( nyt kun kysyit niin luulin ensin että olis rasituksesta mutta välillä siis istun soffalla ja katon tv:tä iltaisin (yleensä siis illalla!) niin huomaan juurikin sen että ihanku pissa tulis housuun mutta on siis verta.. eka tällanen mulla tuli rv6 paikkeilla.. ennen tätä tän viikon rumbaa se oli enimmäksee ruskeaa vuotoa viikko tolkulla, välillä punasta suht pientä vuotoa, muutamaan otteeseen tullut punasta kunnolla lorisemalla, ehkä sen 4 kertaa.. ja sitä siis ihan tosissaan lorisee, ja välillä on ollu jopa 2vkoa väliä mutta taas eilen illalla sängyssä maatessani se alkoi :( tätä ollu nyt sunnuntaista saakka, maanantai iltana oli, tiistaina ruskeaa ja taas eilen illalla punasta ihan solkenaan, tänää ruskeaa.. en tiedä mitä erityistä olisin tehnyt, pari tuntia ennen näitä imuroin kyllä, mutta en tiiä.. säikäyttää kyllä taas ja sitä kyttää tuleeko hyytymiä! mulla ei edes ole ultraa tiedossa.. vasta rakenneultra helmikuun alussa.. kun viimeks neuvolatäti sanoi että kuitenkaa ei tuu hyytymiä ja mukamas VÄHÄN verta niin ei oo hätää, muttakun se on kirkasta ja omasta mielestä kyllä runsasta ja niitä kipuja on välillä :( välillä siis ennen tuota lorotusta mulla koskee ihan mahaan, ihanku supistaisi, polttelee ihanku menkoissa ja sitte pistelee kohdunsuuta.. sit alkaa vuoto ihan noin minuutin sisään..

mutta toivotaan että me päästään edes lähelle kesäkuuta ellei mene yliaikaseksi asti :D ja saadaan nyytit syliin saakka, sinulle sitä toivon enemmän :heart: minulla sentään on jo yksi lapsi suotu, nyt jotenkin osaan arvostaa sitä vieläkin enemmän, se kun ei todellakaan ole istestäänselvää! sen olen kyllä aina tiennytkin..
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane: Toi on niin joustavaa, että siitä on aika vaikeaa mitata vyötärön ympärystä :D Mutta mä olen aika hyvissä lukemissa mahan kanssa ja oli sopiva :) voin laittaa kuvaa sulle vyön kanssa s-postiin tms niin näet miltä vyö näyttää?? :) Mä lähinnä kun vyö on ihan uusi ja odottajia hirveesti niin sääli jättää kaapin pohjalle se :) Laita mulle yv:viestiä jos olet kiinnostunut :)

Niin ja mun vyötärön ympärys on tällä hetkellä 110cm :D

Viikkoja siis huomenna tasan 30 :)
 
Viimeksi muokattu:
Mam_87 kuulostaa hyvälle ja sopivalle.. En tiedä mitään yksityisviesteistä täällä, onko semmosiakin :LOL:

Laitatko jonkun hintapyynnön mulle posteineen. Ja jos joku neuvoo, mistä sen sitten löytää. Tiedän, käsi mikä käsi.
 
Tiuhti tuo kuulostaa tosi hurjalta tuo meininki! En edes tiedä miten oma pää kestäisi mutta se on näissä jutuissa vaan kestettävä, tsempit sinne nyt kuitenkin! Kyllä me nää syliin saadaan :)

MiiJane mä luulen että tuolla ylhäällä kun lukee Tervetuloa, Naene, ja sen oikealla puolella lukee saapuneiden viestien määrä (mikä taitaa yleensä olla vaan tykkäyksiä tai sitten oon ehkä itsekin missannut viestejä :D) niin siellä taitaa olla yksityisviestit! Ehkä!

Mä oon ruvennut muuten taas nukkumaan yöni hyvin. Ja finnitilanne ei ole enää niin paha kuin mitä oli! Onko muilla tapahtunut tällaisia käänteitä parempaan?

Vai johtuuko se vaan siitä että me nukutaan tällä hetkellä miehen kanssa eri puolilla asuntoa, kuorsaa siellä sitten :LOL:

Naene 16+2
 
tiuhti: Just tollasta mullakin on! Mulle hoettiin myös kolmessa ensimmäisessä raskaudessa, että se on normaalia. Ja siis voihan se ollakin, mun km:than (toivottavasti) vois johtua tukostaipumuksista eikä noista vuodoista. Noissa aikaisemmissa en päässyt kovin helposti ultraan, mutta nyt mun tarvii vaan soittaa "kolme keskenmenoa takana ja nyt raskaana..." ni pääsen heti. Lähinnä varmaan mun pääkopan takia, hoitajat säälii toistuvista keskenmenoista kärsijöitä. Mulla kahdessa ekassa raskaudessa alkoi vuodot rv6, kolmannessa rv8 ja tässä rv11. Näissä kahdessa viimeisessä käytin lugesteronia tukemaan raskautta, ja jotenkin mulla tuli olo, että se olis helpottanut vuotoihin. Saattaa olla kuvitelmaa tai sattumaa. Ja sen käyttö lopetellaan tossa rv11-12 paikkeilla, joten ei siitä enää olis hyötyä. Niin ja tossa ekassa mun vuodot loppui rv13 paikkeilla ja kkm siis rv18.
Mä olen lueskellut hematooma-odottajien vanhaa ketjua silloin tällöin. Vielä en ole loppuun asti sitäkään ketjua päässyt, mutta tiedän että siellä on ihmiset saaneet hurjista vuodoista huolimatta ihan terveitä lapsia. Se ketju on hautautunut jonnekin tonne kauas, mutta otsikko oli muistaakseni "kohtalotovereita?" tms.

Toivotaan vuodottomia ja stressittömiä päiviä meille ja ennen kaikkea sitä että saadaan nyytit syliin kesällä :heart:
 
Jee jee, läpäisin KAI sokerirasituksen. Terkkari halusi vielä konsultoida lääkäriä.

Mutta tässä arvot:
Paasto: 5/6.1 (raskaana 5.3)
1h:6.2/7.8
2h:5.7/?

Yleensä noi arvot on heitelleet n.15-20 eli tää meni hyvin, kuten arvelinkin. Tosin joutunen uudestaan n.25 raskausviikolla. Nämä arvot, kun Femedan lääkärin mukaan heittelevät eri raskauden vaiheissa.

MUOKS: Just just, noi on normi-ihmisen arvot, ei siis raskaana olevan. No rajoilla mennään..
 
Viimeksi muokattu:
Juustot on kyllä tällä palstalla ikuisesti kuuma keskusteluaihe :D
No onneks mun neuvolasta saama kieltolista on selvästikin paljon lyhyempi. Kaikki pastöroidusta maidosta tehdyt juustot on sallittuja sellaisenaankin, näin ollen kaikki kotimaiset juustot. (Aura rocks :p). Eikä tartte pipareita pelätä aattona. Kiellettyjen listalla kun on vaan tuore inkivääri sellaisenaan. Ei siis mikään maustejauhe. Enpäs siis oo rikkonu mitään kieltoja... :xmas:

Nyt joulusiivous osa 5 ja viimeinen!!!
 
Mä aion tehdä anoppilaan viemisiksi tällaisen Glögikakku - Kotikokki.net - reseptit ja myös itse syödä sitä, juoda glögiä ja syödä Auraa raakana piparin päällä.

Nämä keskipäivän väsymyskohtaukset ei ota laantuakseen. Nytkin aivot seisoo päässä :headwall:

Tänään loput lahjat pakettiin, viikonloppuna siivoukset ja sitten rauhoitutaan viettämään joulua :heart:

rockstone & mini 16+0 *poksista poks*
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Heippa kaikille! :wave:
Täällä ollaan edelleen, vaikka en ole ehtinytkään kirjoitella mitään pitkiin aikoihin! Ihanan aktiivinen palsta tämä on, seuraamisessakin tekee tiukkaa että pysyy perässä kun tekstiä tulee niin paljon :)
Mulle vois päivittää la 27.6., se on nyt virallinen la vaikka omien laskujen ja ultran mukaan 26.6 mutta ei sitä ruettu muuttamaan sitten. Ultrassa siis käytiin toissapäivänä, voi miten jännitin kovasti sitä! Mutta kaikki hyvin, nt 0,7mm pää-perämitta 64 mm. Siellä se pikkunen pomppi hurjasti ja ponnisti jaloillaan koko ajan, ihana! :heart:

Liikkeitä odottelen tuntuvaksi jo kovasti, tuntuu hurjalta että mun masussa liikkuu kokoajan kuitenkin yli 6 senttinen pieni otus ja minä en tunne sitä ollenkaan! Ehkäpä piakkoin ne alkaa tuntua , ainakin nyt osaa vähän jo kuulostella miltä ne voisi tuntua.

Uhmaikä alkaa meilläkin kolkutella ovelle, ikää esikoisella vajaa 2 vuotta, mutta kovin tuntuu koville ottavan aina välillä jos ei mene asiat oman mielen mukaan. Itte olen lastenhoitaja ammatiltani ja pari vuotta ehdin työelämässäkin olla, mutta kyllä se on niin erilaista sitten oman lapsen kanssa. Toisaalta onhan se hyvä, että luonnetta löytyy lapsesta vaikka omia hermoja koetellaankin välillä.

Tuulentyttö oi mikä masu! Itelläkin kyllä vaikea enää peitellä, paljon aikasemmin tässä raskaudessa tullut näkyviin kuin edellisessä.

tiuhti_lle tsemppiä! Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin!

Tuorejuustokakuista, käyttäkää tuorejuuston tilalla vaikka rahkaa. Maultaan toimii mun mielestä myös tosi hyvin ja on himpun kevyempää kuin tuorejuusto. Lisäks niitähän saa valmiiks maustettuinakin niin voi saada kivaa twistiä kakkuun

KatsuAmsku oletko palstaillut aikanaan maaliskuisten 2011 ketjussa? Nimimerkki kuulostaa tutulta, itse en silloin kirjoitellut mitään mutta seurasin tiiviisti ketjua kun esikoinen syntyi maaliskuussa -11.

Mä toivottelen jo kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulunaikaa! Epäilen että ennen joulua en ehdi kirjoitella enää =) Rentoutukaa ja nauttikaa!

marme 13+0 POKSPOKS!!
 
Tiuhtille ja iitulle paljon voimia stressaavaan tilanteeseen!

Miijanelle onnittelut puhtaista papereista sokerirasituksessa. Sama mullakin on edessä tai pitäisi olla jo kohta käytynä, mutta olo edelleen pitkin päivää niin huono, etten usko oksentamatta selviäväni (jolloin koe joudutaan keskeyttämään). Mulle on aina tullut huono olo sokerirasituksessa, vaikken olisi edes raskaana ja arvot ihan ok. Aamu ainoaa aikaa, jolloin makea ei mene alas.

Jestas olen kateellisena seurannut juustokakkukeskusteluanne. Me oltiin eilen työpaikan kanssa jouluaamiaisella ja siellä oli kuulemma valtavan hyvää juustokakkua, jonka mä jossain tilapäisessä nutturankiristyspuuskassa jätin väliin, koska en tiennyt mistä tuorejuustosta valmistettu. Nyt harmittaa.:mad:

Eilen selvisi uusi esimies, jonka alaisuuteen meidän tiimi ensi vuonna siirretään. Pitäisi varmaan alkuvuodesta kertoa raskaudesta täällä töissä. Tämän turvonneen mahan kanssa tulee varmasti todellisena yllätyksenä kaikille:kieh:
 
Hei pitkästä aikaa!

Järkyttävästi tullut tekstiä. En ole itse vähään aikaan ehtinyt käydä työkiireiden vuoksi, mutta nyt kun työmotivaatio on jo mennyt joululomille, niin ajattelin tulla lueskelemaan/kirjoittamaan. Toivottavasti taas tammikuun alussa löytyy tuo motivaatio, että jaksaa töitä sinne huhtikuun lopulle tehdä!

Jotain tuolta keskeltä kirjoituksista luen ja vähän niihin otan kantaa vaikka voi olla että kaikki jutut jo vanhentuneet :).

Tukisukat: Viime raskaudessa ostin instrumentariumista ja pidin niistä kovasti. Teen itse istumatyötä ja suvussa paljon suonikohjuja joten niiden välttämiseksi nuo hankin. Mulle suositeltiin silloin sellasia stay up pituisia, jotta ei tule polven alle turhaa painetta ja niitä sitten hankin. Olikohan hinta joku 20 e ja kahdet taisi mulla olla.

Me kuulutaan molemmat kirkkoon ja kastetaan lapsi. Nimi tytölle olisi jo mielessä edellisestä raskaudesta. Viimeksi meillä oli pojalle joku 4 minivaihtoehtoa ja sitten sairaalassa tultiin yhteistulokseen minkänimiseltä tulokas näyttää. Meillä ei ole mitään tiettyä kaavaa nimille ja meillä on kaikilla miehen sukunimi käytössä. Itse halusin sukunimen ottaa, että koko perheellä sama nimi ja toisaalta miehen sukunimi on erikoinen kun taas omani erittäin yleinen. Kummiksi ollaan pyydetty miehen siskoa joka kuuluu ortodoksiseen kirkkoon (itse kuulutaan kantakirkkoon), mun hyvää ystävää joka kuuluu kirkkoon ja mun veljeä joka ei kirkkoon kuulu.

Matkustamisesta: itse olin viikolla 26 viime raskaudessa vaeltamassa Madeiralla ja olin kyllä aivan elämäni kunnossa. Ei rajoittanut raskaus yhtään vaikka oli kuuma ja päivittäin kuljettiin pitkiä matkoja haastavilla reiteillä. Kun tulin raskaaksi tuolloin kaikki kysyivät, että kai me perumme matkan (oli varattu ennen raskautta kesäksi), mutta itsellä ei käynyt mielessäkään. Eli jos raskaus sujuu normaalisti niin en näe estettä matkustamiselle.

Äitiyshousuista: olen ellokselta tilannut molemmissa raskauksissa ja ne on olleet mun mielestä hyviä ja kohtuuhintaisia. Talvitakki on nyt mietinnässä, kun tavalliset alkavat tiukkaa tekemään. Toivottavasti aleista löytyy sen mallista, että menisi lopputalven päälle.

Oireista: Nyt siis menossa 16+6 ja rakenne-ultra olisi 9.1 jo. Pahoinvointi alkanut helpottamaan, vaikka välillä vielä yllättää. Samoin väsymys hieman väistynyt ja on energiaa puuhailla joulujuttuja. Vatsa tuntuu kovasti ja rajoittaa jo joitain liikkeitä. Harkkasuppareita ei vielä oikeastaan ole ja viime raskaudessakin niitä oli tosi vähän. Liikkeitä en vielä voi varmasti sanoa tunteneeni vaikka toinen raskaus onkin kyseessä. Vatsa on valtava ja painoa tullut 4-5kg.

Nautinnollista joulun alusaikaa kaikille!!

Birre86 ja Nyytti 16+6
 
Moikka!

Mun ensimmäinen reaktio tuohon hajutestiin oli että YÖÖÖÖK! :D Mäkin näin ensin mielessäni sen gynen nuuhkimassa alapäätä, kunnes luin että se tehtiin tikulla se hajutesti. On se kyllä silti aika yök.

Ja juuri kun minä ihmettelin, että miten niitä liitoskipuja voi toisilla tulla jo niin kauhean aikaisin, niin nyt olen pari pari päivää miettinyt että onko minulla nyt liitoskipuja. Alavatsaa ja reisiä vihloo inhottavasti, kun nousen sängyltä tai sohvalta ja eilen kävellessä vihloi tosi ikävästi. Höh.

Vitsit, miten teillä voi olla noin isot masut jo Tuulentyttö ja Lindacandy!! Ihania! :heart: Mäkin haluun!

Ja mä olen tosi kateellinen teille, jotka tunnette jo liikkeitä. Mä odotan niitä niin malttamattomana, joka päivä mietin että tuntuuko, mutta ei vielä tunnu.

Linneat 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy

Yhteistyössä