Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

susupala :hug:

painonnoususta ite en oo huolissani, MUTTA ehdottomasti pyrin tekemään kaikkeni että se ei nouse liikaa... Jospa sitä ois nyt oikeesti hyvä syy jättää napostelu ja urheilla ahkerammin. Kohta alkaa hiihtokausikin, Jee:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Jee! neminka ymmärsi.. Ja minäkin hoksasin sen, ettei ole järkevää.. Kylläkin vasta lähetä napin jälkeen :LOL: mutta toi oli ihan loistava toi rockstonen idea tuosta tickeristä, pysyy paremmin ajantasalla =) mutta nyt kuuluukin rockstonelle kysymys. Miten tuon saa tehtyä??
 
Niin sitähän piti eilen kommentoida:D Että ihanaa kun tuolta pikkukakkosten kuumeilijoista on moni täällä:)

Painosta. Mulle tuli ekasta +30:ashamed: Vähän yli puolet lähti ekassa puolessatoista viikossa ja loput puolessatoista kuukkaudessa:)

muffi ja hippo 6+6
 
Ticker
- mene Lilypie - Create Lilypie tickers
- valitse maternity & pregnancy
- seuraa ohjeita tickerin tekoon, siinä saa valita kaikkia eri vaihtoehtoja
- kun ticker on valmis, klikkaa add to my lilypie ja sivustolle annetaan sähköpostiosoite ja vapaavalintainen salasana
- sen jälkeen sähköpostiin tulee viesti, jossa on linkki confirmation-sivulle, johon pitää antaa sähköpostissa oleva vahvistuskoodi
- sähköpostissa säilyy myös linkki, jolla pääset omaan tickeriisi helposti
Julkaiseminen
- sivustolla kuvan alapuolelle tulee ne eri julkaisuvaihtoehdot
- klikkaa Forum signatures-kohdasta PseudoHTML, UBBCode and BB Code niin vähän alemmas ilmestyy sellainen url-koodi
- kopioi koodi kaksplussan tekstiisi niin kuva tulee näkyviin
- voit kopioda koodin johonkin itsellesi sopivaan paikkaan, josta se on helppo kopioida aina tekstin perään tai sitten käy aina nappaamassa sen edellisestä postauksesta "lainaamalla" omaa tekstiään
- :attn: huomioitavaa on, että kuva on linkki ja se päivittyy koko ajan eli oman tekstin perään kannattaa laittaa viikot myös tekstinä, jos joskus haluaa myöhemmin lukea kirjoituksia niin sitten ei enää tiedäkään, millä rv:llä on ne jutut kirjoittanut

rockstone-nörtti 6+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piimis
Kiitos kaikille kommenteista. :hug:
Käyn täällä kyllä lukemassa teidän kuulumisia ja vointeja :)
Sekä ilmoitan sitten kun tärppi taas käy, että minkä kuisiin päädyin :)
Kyllähän vähän on haikea mieli, mutta toisaalta tämä oli vasta eka raskaus ja olen siitä ainakin tyytyväinen, että tärppi kävi niin tiedän että voin tulla raskaaksi, kun eihän sekään ole päivän selvä asia että raskautuu. Joten nyt ainakin uskon että miulla ja ukolla pelittää kaikki niinkuin pitääkin, vaikka tämä nyt kesken menikin...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
hiirunhenkäys onpas kiva, meillä näyttäs olevan sama laskettuaika =) saa nähdä muuttuuko mulla maanantaina vai mites käy.. rockstone huomasin et oot samoilla viikoilla mun kaa, mut laskettu aika ihan eri.. Lasketko sinä hedelmöittymisestä nuo viikot?

 
Viimeksi muokattu:
Susupalalle jaksamisia! Toivottavasti tosiaan nappaa taas pian!

Ja tervetulos vielä uusille. Kohta tosiaan alkaa jo heinäkuun ryhmää muodostumaan, ollaan tässä siis jo aika pitkälle päästy. Käsittämätöntä että itelläki alkaa 9. viikko ensi viikolla.

Mulla paino nousi ekassa raskaudessa 18 kg, mutta olinkin ennen raskautta vähän alipainoinen. Synnärille jäi 6kg ja kahden viikon sisään olin jo melkolailla omassa painossa. Harrastin raskauden aikana pitkiä lenkkejä koiran kanssa liikuntana. Esikoisen myötä liikunta on vähentynyt joten en tiedä miten nyt tässä raskaudessa menee. Jää nähtäväksi.

Nyt lähössä Tallinnaan!

Birre86 ja Nyytti 7+4
 
Miehellä tulee olemaan tosi mukava vuosi. Pahoitan näköjään mieleni kaikesta. Siis KAIKESTA, ja käyttäydyn, en edes kuin teini, vaan kuten tuo 1-v esikoinen; heittäydyn selälleni ja alan itkeä heti, jos en jossain onnistu tai en saa tehdä mieleni mukaan. Onpa mukava olo.

Mulle esim. tuli äsken ihan sairaan paha mieli ja alkoi itkettää, kun mies lähetti töistä tekstarin, että laitoinkohan spotifyn kotona päälle, kun he kuunteli sitä porukalla töissä. Ja olisin kyllä saanut kuunnella, hän vain ihmetteli miksi meni poikki. Mutta ei, rouva mielensäpahoittaja ei nyt enää haluakaan kuunnella, vaan istuu pala kurkussa sohvalla miettimässä, miten tyhmää on, kun pitää tuntua tältä, eikä mahda itselleen mitään.

Eikä fiilistä nostata kyllä yhtään tuo esikoinen, jolla on näköjään ihan samanlainen päivä tänään. Mitä tapahtuis, jos oikeesti heittäytyisin vaan lattialle naamalleni ja nyyhkyttäisin siinä koko päivän?

Neminka 6+0, poks, "jee".
 
täälläkin välillä "masentaa" ei jaksais mitään oikeen tehä tai minnekkään lähteä ja jos jonnekkin lähen niin naama kurtussa vittuuntuneena puen noille mun kolmelle pienelle vaatteet ja jotenkin oon tosi äkänen jatkuvasti ja miehelle räjähdän ihan pienestäkin..onneks se on tottunut kun olen niin monta kertaa ollu täs raskaana jo =D
mä yritän nyt tän raskauden olla syömättä herkkuja eli kun tekee mieli esim suklaata ni syönkin tyylii omenan..ja tää ihan vaan sen takia että meidän kolmas kersa painoi syntyessään 4250g ja syntyi jo kuitenkin päivän ennen laskettua (oli pakko jo käynnistää) niin testaan nyt että onko siitä mitään hyötyä että en syökkään mitään sokerista,ei pullia,ei jädeä ei karkkeja!!=)nyt on tosi hyvin mennyt jo pari vk ilman namuja =) t. evamaria82 ja pikkumurbi 5+2
 
Just tänä aamuna mietin, että tästä on kyllä raskausonni tosi kaukana. Olen kuolemanväsynyt koko ajan, tekis mieli vaan maata sohvalla ja pillittää. Tunnen itteni valaaksi, kun en turvotuksen takia pysty hengittämään missään muissa housuissa ku verkkareissa. Jatkuvasti kuvottaa ja päätä särkee. Onneksi iltaisin olen ymmärtänyt painua nukkumaan ennen kuin pahin känkkäränkkä iskee. :x

Mutta siis en voisi olla onnellisempi, että on perjantai! Saanpahan pari aamua pidätellä oksennusta ilman että tarttee kytätä kelloa ja miettiä, kuinka paljon taas myöhästyn.

Hööpi 6+2

 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole ymmärtänyt mennä edes ajoissa nukkumaan. Pirpana laitetaan unille ysiltä, sit on hetki omaa- tai parisuhdeaikaa, eli käytännössä kökitään katsomassa jotain turhake BB:tä ihan liian myöhään. Sit herään 5-6 pissalle, enkä saa unta. Lopulta kun saan unta, niin pirpana on muutamana aamuna herännyt ennen aikojaan, mami on aivan tokkurassa ja koettaa selvitä päikkyaikaan saakka. Sit kun se päikkyaika koittaa, potkii aamukahvit viel niin pahasti, että itse ei saa unta. Iltapäivästä tulee sitten aivan tolkuton väsymys, just kun pirpana on oikein pirteänä tahtomassa huomiota ja leikkikaveria. Ulkona olis virkeempi, mut pikkupomo ei viihdy rattaissa, eikä kuravaatteissa. Ja toisaalta ulkoilun jälkeen oon viel väsyneempi.

Tänään jäi päikyt haaveeksi, pikkuinen piti laittaa heti aamupalan jälkeen takas unille, oli viel ihan poikki. Kun olis arvannut sen nukkuvan näin pitkään, olis mennyt itse myös. Mut ei auta. Ja sentään saan koomata kotona ilman ulkopuolisten uteliaita silmäpusseja.

Mies lupas tulla ajoissa tänään, sit kyllä kaadun hetkeks sänkyyn! Toisaalta ei tahtois valittaa, oon niin onnellinen tulevasta vauvasta. Mut sitä varten tämmöset foorumit kai on, saa anonyyminä vinkua ja demota, kuinka lapsellinen, kiittämätön ja itsekuriton voi aikuinen ihminen olla. :D
 
Ikäviä uutisiakin oli tullut, pahoittelut susupalalle. :'(

Kiitos vastauksista tuohon painoasiaan ! Ensimmäisessä raskaudessa mulle tuli n. 4 kiloa raskauden lähtöpainoon ja n. 7kg mun ominaispainoon. Olin pikkusen "isompana" tuolloin kuin normaalisti. Nyt on täysin sama lähtöpaino, kun ensimmäisessä raskaudessa, imetyksen lopettaminen ja kesän herkuttelu on tehnyt tehtävänsä. :/ Vielä toukokuussa, naimisiin mennessäni olin viitisen kiloa hoikempi kun nyt... Oonkin miettiny, että oiskohan tällä pullukampana olemisella vaikutusta raskautumiseen ?

Mua muuten kiinnostais, että minkä ikäisiä lapsia teillä jo valmiiksi lapsellisilla on ? Itsellä kohta 10kk poika.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille pöntönhalailijoille. Mä täällä yhä edelleen koputtelen puuta ja toivon parasta, ettei tarttis tällä erää tähän (valkeaan, posliiniseen) kelkkaan hypätä. Vähän heikottaa kyllä jo ajatus, ehkä pitää lähtee varmuuden vuoksi taas jynssäämään pyttyä... Mikään ei oo inhottavampaa kun oksentaa "merkattuun" tms... Saati yleisessä vessassa. :$ Hyh, nyt oon kyllä hiljaa !

Ja sitten ihan aiheen ohi, mulla on tänään synttäriiiit. :D En kylläkään meinaa suuremmin juhlistaa. (Ilmotin jo aiemmin tonne listalle tän "uuden" iän, ei vaadi päivittämistä. :))

Vaelimerkki & mysteeri
 
Onnee Vaelimerkki!!! :)

Mä kävin ostamassa ekat mammahousut, ihanaa joustoa tuli tohon mahan kohdalle. Toivottavasti on ihan normaalia että nyt jo, kai mä oon mukavuudenhaluinenkin, nyt on hyvä! Ostin ihan H&M:stä, en tiedä muutakaan paikkaa.

Onko muilla jotain lempparivaatekauppoja tähän elämäntilanteeseen? Stadissa asutaan joten kai täällä jotain pitäisi olla. Noi H&M:n vaatteet nyt oli ihan karseita, perusfarkut ostin vaan. Jotkut siistit suorat housut olisi saatava jostain....
 
Neuvola varattu 7.11. Eka ultra olisi joulukuun alussa, joten taidan tuohon parin viikon päähän varhaisultraa varailla.

Vaelimerkki Onnea synttäreitten johdosta! Täällä myös wc siivottu hyvin, mutta toistaiseksi ei ole ollu tarvetta halailla posliinia *koputtaa puuta*.

Susupalalle voimia!
 
Mä taisin kyl ostaa menkkahaukasta kaikki mammavaatteeni. Farkuissa vaan laatu vaihtelee hirveesti, toiset mulla pysyi hyvinä odotuksen loppuun saakka, toiset löystyivät pesussa kaks kokoa. Otin ne käyttöön vasta loppuraskaudessa kun painoa oli tullut lisää, ja ne napakammat farkut olivat jo liian ahdistavat. Myös mustat suorat housut löysin just hm:ltä. Ja ihan tavisosastolta sitten kaikki paidat.

Mulle tuli painoa 17kg, joista laitokselle jäi 3 ja seuraavien 5kk kuluessa täysimetyksellä putos 10. Sit tulikin 2kg lisää, joten nyt mulla on se viitisen kg enemmän lähtöpainoa, kuin esikoisessa. Ajattelin kans jättää nyt herkut vähemmälle. Mulla on muutenkin jääneet annoskoot varmaan kolmannekseen siitä, mitä vaikkapa keväällä söin. Silmät ymmyrkäisinä just katselin vanhempia instagram-otoksia, että oonko mä todella saanut tuon kaiken joskus kerralla syötyä? Nyt tulee ihan tajuton ähky jo 200g annoksesta, mut niitä mä sit mätänkin parin tunnin välein.

Varsinaisesti en oo huolissani painonnoususta, mut mieluummin vähän vähemmän kuin viimeksi. Silloin söin ihan mitä mieleen sattui juolahtamaan, ja loppua kohden mulla oli koko ajan jotain pähkinää tai namia suussa.

Mä oon miettiny myös tota painon vaikutusta raskautumiseen. Oon aina painanut alle 55kg, yleensä 52-54, mut heti kun tuli muutama kilo lisää niin BANG, tiineenä oltiin. Nyt painan lähes 10kg enemmän kuin 3v sitten ja raskautuminen kävi ihan itsestään.

Meidän esikko on reilun vuoden, ikäeroa sisaruksille tulis vuosi ja 9-10kk. Esikko syntyi tosi pienenä, vaikka meni pari päivää yli lasketun, joten toivottavasti tääkin menis vähän tai vaikka reilustikin yli, jos vaikka ei tällä kertaa tarttis painon takia jäädä ylimäärästä sairaalaan.
 
Ompas tänne tullut paljon tekstiä jaa uusia odottojiakin on ilmaantunut. :)

Susupalalle paljon voimia!

Vaelimerkki: Meiän esikoinen täytti just 1.v, eli aika tarkka 1,9kk tulee murusille ikäeroa jos vaan kaikki menee hyvin. :)

Mä ostin mun muutamat mammavaatteet hm:ltä viimeks, aika paljon sain kaverilta lainaan. Nekin tais olla kylläkin hm:n.. Laadussa ei oo kyl kehumista ja normaalisti en just siks sieltä mitään ostakaan, mut äitiysvaatteet on niin hetken läytössä, et on oo muualta jaksanu metästää.. :)

Tännekin on rantautunut pahoonvointi. :/ Vielä ei oo tarvinnu käydä halailemassa pönttöä, mut ei se kaukanakaan oo. Outoa kun edellis raskaudessa ainoastaan kahvi oksetti niin nyt sit kaikki mahollinen. Esikoisen vaipan vaihto on kamalaa! Siis pelkkä pisavaippakin. Joudun varmaan luopumaan kestoilusta kun en voi huuhdella niitä vaippoja. Jääkaappikin haisee kamalalla ja ite ei meinaa pystyä vessassa käydä kun tuntuu että kun nostaa pöntön kannen lemahtaa sieltä hillitön kusen pissan haju vaikka just eilen pesin sen :(

Vitsi rupee jo maanantai ja eka neuvola jännittää. :) Ja joku kysykin niin kyllä meillä on tässä kunnassa ultrat, neuvolat ja lääkärit. Ainoostaan niskapoimu ja mikä se toinen nyt on (alko taas tää raskausajan dementia :D) käydään päksissä..

Ja painosta vielä. Ekasta tulo 15 kg ja kaks kiloa siitä on niin tiukassa, ettei lähe millään. :( Tässä raskaudessa aion käydä salilla ja jumpissa niin kauan kun vaan vointi sen sallii. Viimeks laiskistuin heti alkuunsa, mut nyt en haluis olla mikään sotanorsu. Hassua sinänsä, että raskaus aikana en kokenut itseäni isoksi. Enkä kyllä ollukaan kovin iso, mut silti haluis pysyä nyt pienempänä. :D Haluisin vaan sen söpön masun, viimeks tytöstä levisin joka suuntaan..

Safu&tirppa 6+2
 
Mä oon näköjään vähän erilainen nuori. Kulen koko ajan hymy persiissä. Ei oo tullu ees perinteisistä asioista nalkutettua tai kiukuteltua. Itkua ei oo irronnu mistään. Mä vaan leijun idioottimaisesti pilvissä pelkästä ajatuksesta, että oon raskaana!!! :heart:

Selätin turvotuksenkin (toistaiseksi) jättämällä pari päivää sitten kaikki valkoset jauhot pois ja sokeri pelkästään hedelmäsokeriin. Herkkujen jätön (plussaamisen) jälkeen paino tippunu 4 kiloa ja tissit kasvanu yhellä kuppikoolla. Tässähän olo kun milläkin seksipommilla :LOL:

Pahoinvoinnin lisäks ruvennu tulemaan joka päivästä närästystä. Rennietä laatikko viikonlopuks :D

emppuli83 sama ultraaja oli minullakin. Ja siis tosissaan älyttömän hyvä kokemus. Ens viikolla se toinen käynti meillä.

LittleOne 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Susupala voi ei :'( pahoittelut pienen menettämisestä ja halauksia:hug: Toivotaan että tärppää kuitenkin uudelleen.Itse keskenmenon kokeneena muistan miten inhottava tunne on kun menettää jo niin kovasti oottamansa vauvan.Vaikka alussa oiskin niin ei se oo helppoa:)

emppuli83 mää oon kans menossa tuolle kaarinalle ultraan.Miten te saitte sillä samalla rahalla 2ultrauskertaa? Mulle ei ainakaan puhunut toisesta kerrasta mitään kun soitin.Aijemminkin kun kävin neljättä oottaessa niin sain tuolla rahalla vain yhden ultraus kerran noin 7viikolla.Hyvä ultraaja kyllä oli=)

vaelimerkki Hauskaa synttäripäivää:popcorn:

LittelOne mää kans ootan hiihtokautta=) Tänä talvena vaan saa himohiihtäjä iskäni voidella sukseni oikea oppisesti kun musta aina tuntuu ettei mun sukset luista mihinkään..tai sitten mun hiihtotyyli on väärä:LOL: Lasten kans on kiva hiihtää ku hiihetään suurinpiirtein samaa vauhtia 8 ja 6vuotiaiden kans:D mutta aikuset ohittaa tosiaan mut aina vauhilla...eli suksi ei luista oikeen hyvin;)

pahantuulisuutta on täälläkin:ashamed: Ihan hävettää ku eilenkin tiuskin lapsille kaupassa niin paljon että tuntu että ihmisetkin jo kääntyy kattoon.Mutta ne oli kyllä niin rasittavia kauppaseuralaisia että oisin herpannu varmaan ilman raskauttakin.Yleensä ovat aikalailla kunnolla mutta tietenkään eilen eivät ku jouduin ottaan kaikki neljä mukaan kauppaan ku mies sairastu.Ja sit oli vielä kauhee väsy ja vähän huono olokin niin alko ärsyttään vielä enempi ku ei saanu ostoksia tehtyä komentamatta vähän väliä lapsia oleen kunnolla.Tänäänkin ovat hyppineet seinille ja nyt mää vasta hermona oonkin kun on kaks päivää särkeny epäilyttävästi päätä.Mulla on migreeni ja pelkään että niitä kohtauksia alkaa tulla nyt raskauden aikana enkä haluais missään nimessä ottaa lääkettä.Tai sitten tuo pääkipu merkkaa kauheen oksentelun alkamista ku samalla tuntuu huonoa oloa.

Lappuja neuvolasta ei lähetetä täälläkään neuvolasta kotia vaan ne täytetään eka kerralla.

pöntön jynssäyksestä täälläkin täytyy alottaa pöntön jynssäys kun tuo pääkipu voi enteillä oksentelua

Nyt mulla on yksi odotus kaverikin=) Tänään eräs perhekerhokaveri kertoi odottavansa vauvaa jonka kanssa oon odottanut yhtä aikaa myös kahta aijempaakin lasta.Ihana kun on joku mukava äiti jonka kanssa jakaa odotusta sitten kun tästä odotuksestani uskallan kertoa.Hänen laskettunsa on tasan kuukautta ennen omaani ja tuntui kivalta kuulla että jo kuukauden päästä minullakin on eka ultra(jos ei oteta huomioon ensi viikon varhaisultraa) ja raskauskin on paljon pidemmällä kuin nyt.
Tuntu vaan vaikeelta ku ois haluttanu kertoo heti omastakin onnesta,muttakun ei vaan vielä uskalla.

Viimeyönä näin taas painajaista jossa menetin pienen.Voi että tuntu aamullakin pahalle:'(

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+2
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne

Yhteistyössä