Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Mulla kp 39 eli 19.10 tuli vahvin viiva, sit 20 ja 21.10 sain heikkenevän viivan ja nyt äsken tehtyyn testin ehkä saman vahvuisen ellen vahvemman kuin kp 39...

Jotenkin vain tiedän että kaikki on hyvin :)

Mulla onkin sellainen epäilys että olisi ollut kaksosraskaus ja het alkuunsa kaveri jäi matkalta pois. ja siksi hetkellisesti rtestin tulos heikkeni... voisiko olla mahdollista?

Tai sit vain pissi on ollut tuossa välissä erilaista sillä oon aina aamusella testannut ja nyt parin tunnin pidätyksellä sain noin hyvän tuloksen johon on pakko olla tyytyväinen, tiedän olevani erilainen kuin muut joten hormonituotantokin on varmasti erilaista :D Aina on meinaan kaikki menny ihan erilailla kuin muilla :LOL:
 
Mie muistan ko ootin esikoista niin oli aivan järjettömät vatsakivut. Tosiaa sai makaa kippuras lattial itku silmäs. Välil tuntu et taju lähtee ku niin paljo sattu!

Minix Mulla kuudes päivä ilman röökiä.. välil hyvinki tuskaa ollu. En mitää purkkia yms oo käyttän vaan tylyst kerrast poikki. Perhe kyllä saanu hiukan kärsiä juu...
 
Lasten kanssa uimareissu tehtynä:kiss: Kun asetuin neljän muksuni kanssa suihkuihin niin eräs vanhempi nainen yritti tulla samaan suihkuriviin ennenkuin huomasi että meidän perheemme(isi puuttui) valloitti koko suihkurivistön:LOL: Hän sitten siihen pysähtyi hymyillen ja kysyi "kuinka monta lasta sulla on" .No minä siihen että "neljä" (meinasin sanoa että kohta viisi mutta hillitsin itseni ku lapsetkaan ei tiedä).Siinä se ihana mummeli sitten hymyillen ihmetteli kuinka paljon minulla on uimassa vahdittavaa.Kieltämättä tänään tuntui että silmät saa olla selässäkin kun 4v innostui vähän juoksentelemaan lastenaltaassa ja 2vuotiaskin aika vauhdikkaasti vaihtoi paikkaa ja yhdesti kaatui vedenkin alle mutta äkkiä minä sen sieltä ylös tempasin eikä käynyt kuinkaan kun poika osaa sukeltaa niin pidätti hengitystä heti ku lumpsahti.Tyttöjä ei onneksi matalassa altaassa niin kauheena tarvi vahtia ku sujuvasti sukeltelevat ja uivat siinä,mutta syvemmässä altaassa 6-vuotiaskin on vielä tosi vahittava kun ei osaa ku pikkumatkoja uida.Mukavaa oli haastavuudestaan huolimatta:D mua vaan paleli aivan kauheena!!

iwi onnittelut ja tervetuloa:flower:


Elba mullahan oli yhtenä päivänä ihan yhtäkkistä kovaa vihlovaa tai jopa viiltävää kipua.Kävi niin kipeää etten uskaltanut liikkua ja luulin hetken että tää on kohdunulkonen raskaus ja pelkäsin jo että munanjohdin repeää ja pitää tilata ambulanssi. Onneksi tuo kipuilu meni ohi ja hyvä jos sullakin on helpottamaan päin.Jos tulee toooosi kovia kipuja jotka ei mee ohi niin sit kyllä kannattaa soittaa/mennä sairaalaan ku tuo kohdunulkonen raskaus on hengenvaarallinen.Muakin pidettiin monta päivää sillon niiden hirmu kipujen takia sairaalassa(ku oottivat että raskaus menee pitemmälle ja jos vaikka alkio näkys jo kohdussa mutta ei sit näkyny kuitenkaan ku ei se ollu sielä)ja sit vasta alkoivat leikkamaan ku oli aika varmaa ettei alkio oo kohdussa.Ton jälkeen oon kyllä säikkynyt sellasia kovempia kipuja mutta oon nyt huomannu että niitä on normaali raskaudessakin.Ei tosin niin kovia ku kohdunulkosessa mutta aika kovia kuitenkin voi satunnaisesti tulla.

rockstone ihanaa ku toit tänne hyviä ultrakuulumisia:heart: kiva kuulla että vauvalla kaikki hyvin!

emppuli83 ihanaa kun sinäkin pääset jo ultraan.Tuohhan sinäkin sieltä hyviä uutisia iltasella=)

Mua välillä jännittää niin paljon että tuntuu että varmaan pökerryn panikkista kuhan pääsen sinne ultraajan luokse:headwall: Jos kohdussa ei oiskaan ketään niin en tiiä miten siitä surusta selviäis.Mutta yhä täytyy vaan toivoa parasta vaikkei oksentelua oo lähimaillakaan.Ei ees tänään vaikka uimareissulla ja esikoisen talvikenkäostoksilla neljän muksun kans meni aika kauan ja aika paljon voimia siellä kans meni,mutta oksettamaan ei alkanut vaikka aamupalan ja pikku evään voimin vedin koko reissun??? Ihmetyttää tosiaan tuo pahoinvoinnin uupuminen.Välillä on huonoa oloa,mutta nyt tuntuu ettei oo enään sitäkään vähää mitä vasta oli.Nyt melkeen toivoo oksentelua että tietäs kaiken olevan hyvin.Ja sitten jos oksentelee toivoo että se loppus äkkiä:headwall:

Naapurin tyttö ei voi muuta ku lähettää sulle taas roppakaupalla voimia ja halauksia:hug: en tiiä mitä itekkään tuossa tilanteessa ajattelis.Eikö neuvolaan voi mennä tarkistaan tilannetta jos vuotoa kerta tulee? Mää oon ainakin sellanen panikoija että soittasin heti neuvolaan tai johonkin missä voi ultrata.Siinähän sais sitten itekki mielenrauhan jos kaikki ois hyvin ja jos ei ois ni sais ainakin tietää eikä tarvis enään oottaa ja pelätä.Mutta toivotaan että kaikki hyvin :hug:..meillä kaikilla!!

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+5
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
rakkaudesta äiti Olisihan ultraus ihan hyvä ajatus mutta ei taida vielä näkyä mitään

En oo ihan varma noista viikoista mutta:

Naapurin tyttö ja keiju-lapsi rv 4+0 - 4+5 (hedelmöitys voi olla tapahtunut vieläkin viikkoa myöhemmin kuin oon aatellut)
 
Tästä se raskausdementia kai alkaa... Mielestäni kirjoitin tänne eilen, mutta en kai sitten kirjoittanutkaan..?!
Vuoto siis loppui perjantaihin, joten Naapurin tyttö, älä vielä menetä toivoasi! Mulla on ainakin oireet vahvistuneet siinä määrin (pahoinvointi ja rinnat tulleet aroiksi) etten heti jaksaisi uskoa keskenmenoon. Tänään loman jälkeen töissä kävin ehkä 8 kertaa vessassa, kumma jos ei pian ala joku työkavereista jotain epäillä...

Rakkauslapsi 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Kaikki hyvin! Siellä se pikkuinen oli :heart: kuulemma tosi vahvat sydämenlyönnit. Ihan varmaa mittaa ei saatu, mut voi olla et on pari päivää nuorempi. Ensi viikolla käymme uudelleen jos saataisiin sit paremmin mitattua ;) mulla on taaksepäin kallistuva kohtu, niin siksi alkuraskaudessa kuulemma hankala saada kunnolla sitä tuohon kuvaan, jos se ois ensi viikoksi kasvanu hiukan niin saadaan ihan kunnon mitta ja valokuvat mukaan kans.

Niin ja tämä käynti makso 50euroa ja ensi viikon käynti kuuluu samaan hintaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Piimis ja Naene
Josko sitä varovasti jo liittyisi tähän kesäkuun seurueeseen. Ensimmäinen neuvola takana, ja pettymys olikin, että ei ultrata tai mitenkään katsota, että onko oikeassa paikassa yms. Eli jos ei mitään vuotoja, niin sillä periaatteella mennään että "raskaana, kunnes toisin todistetaan". Puolentoista viikon päästä vasta ultra-aika kun pyysin. Ei jaksa odottaa. Ajateltiin, että jos tänään näkyy että kaikki kunnossa, kerrotaan vanhemmille, mutta odotellaan nyt sitten vielä tovi uutisen kanssa. Itse kun pelkään ihan hirveästi, että on tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Oireethan ei käsittääkseni lopu vaikka jompi kumpi tapaus olisi kyseessä?

Josko sitten viimeistään kun pääsee ultraan, uskoo että totta tämä on. Nyt siis viikkoja 7+6 (ei tarkistettu aika), eli huomenna poksahtelee uudet viikot.

Meille on tulossa kolmas, iltatähti. Vanhemmat lapset, kaksoset, jo kymppiveet :)

Aamukaste77/35/3./4.6./TAYS
 
Tervetuloa uusille:wave:
Ihanaa kun jotkut on päässyt jo näkee ,että pikkusella on kaikki hyvin:heart:

Naapurintyttö Jaksamisia sinne:hug: Yritä nyt kuitenkin rentoutua vähän :D (helponmin varmaan sanottu) Mun mielestä kuitenkin jos meinaat ,että saattais olla vasta 4+o sehän olis varmaan sitten se digi oikeessa vaikka näyttää sen 1-2rv. Kuitenkin se on aika yleistä ,että on jotain vuotoa raskauden aikana. Laita testit piiloon muutamaks viikoks;) Raskaana kunnes tosin todistetaan:)


Mulla on ihan sairaan kylmä,väsyttää, ärsyttää tekis mieli kiljua joka toiselle:ashamed: Mua ottaa itteä oäähän tää,että ärsyynnyn nyt tosi helposti. Ei oikeen mikään huvita muutenkaan:/ Mä en oota ,että viikot kuluis nopeeta...taidan olla kummajainen. Mää luotan nyt,että raskaana tässä ollaan ja piste:D Mulla oli esikoisesta niin järkyttävät liitoskivut ja mä en todellakaan oota niitä. Alko muistaakseni joskus 17rv paikkeilla ja oli sinne melkeenpä loppuun saakka...mä menin kun mikäkin etana eteenpäin:kieh: Elikkäs nautin nyt tästä pikku oireilusta vaan:D

muffi ja hippo 7+2:heart:
 
Heippa!

Taidampa minäkin liittyä mukaan. :wave:

Elikkä LA 24.6.2013/aronoele/2.lapsi/Oys

Ensimmäinen neuvola mulla ois muutaman viikon päästä. Postissa tuli jo voimavarakyselyt mulle ja miehelle. Mitä mieltä te ootte niistä kysymyksistä? Minusta ne on hiukkasen henk.kohtasia kysymyksiä, kun en muutenkaan tykkää puhua yksityiselämästäni muille ku miehelle ja muutamalle ystävälle..joten meillä taitaa jäädä täyttämättä ne :D

Raskausoireita on jotakin jo tullut. Illasta alkaa kamala turvotus ja etominen alkaa jos ei muista parin tunnin välein syödä jotain. Väsymystä on joinakin päivinä enemmän ja taas toisinaan oon pirtee ku peipponen :D Repäisykipuja ja vihlontaa on alamahalla päivittäin.

- aronoele rv 5+0 -
 
Jaa voimavarakyselyt? Kaikkea sitä. Mulla eka neuvola nyt torstaina, puhelimessa sanottiin että netistä löytyy kaavakkeita niin voitte täytellä niitä. Melko ympäripyöreät ohjeet sanoisin :) Mutta kaipa sieltä netistä sitten löytyy kaavakkeita.
 
Huomenta:wave: Täällä on herätty jo tunti sitten vaikka lapsetkin vielä tuhisivat tyytyväisinä yö uniaan.Miks ihmeessä en saa nukuttua:confused: Siis stressaanko niin paljon nyt että onko vauvaa ollenkaan,etten enään pysty nukkumaankaan... Öisin on kyllä vähän huono olo jos herään ja nyt aamullakin oli hiukan.Voi että nautin siitä olosta:D ja vaan siksi että heti huolestun jos huonoa oloa ei tunnu.
Seilaako muilla lämmöt? Muahan paleli eilen ihan hirmuna ja nukkumaan menin kahden peiton alle.Lämpö oli illalla 36.6 vaikka muullon ollu nyt 36.4 ja aamulla mitatessa oli yhä 36.6.Nyt sitten ei yhtäkkiä enään palelekkaan vaan puskee hikeä.Jotenki hankala olo.

Aamukaste77, aronoele ja 18andpregnantOnnittelut ja tervetuloa=) nuista mahakivuista,mulla kans ollu niitä ja yhtenä päivänä tosi koviakin,mutta jospa ne ois vaan niitä kohdun kasvukipuja.

emppuli83 oi ihania ultrakuulumisia oli tänne tullu:heart: Nuita hyviä uutisia ku lukee niin tulee aina hymy huulille=)

Naapurin tyttö ai sulla oli vasta nuin alussa raskausviikot.Ei se ultra sitten ollukkaan oikeen hyvä idea.Jospa kaikki on kuitenkin hyvin jos nyt oot kerta saanu vahvemman plussankin testiin=)

muffi mää oon kans ollu nyt tosi kiukkunen ja vedän hepuleita pikku asioista,mutta johtuu varmaan siitäkin että oon välillä ihan paniikissa ku pelkään ettei vauvaa ookkaan.Sitten tuo stressi purkautuu kiukkuna jos tulee mitä vaan vastoinkäymisiä.Ja täällä kans ärsyttää itteäkin tuo hermojen jatkuva menetys:ashamed: Mulla nää mielialat aaltoilee ku välillä oon onneksi tosi hyvälläkin tuulella.Luulen että jos ultrassa on kaikki hyvin niin se mun "pilvissä leijailu" (mikä alko positiivisen testin jälkeen) jatkuu ja sitten oon kyllä hyvällä tuulella ku ei oo enään niin kovaa stressiä päällä=) Nyt ku vaan sais niitä hyviä uutisia:heart:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+6
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Tiistaita kaikille.

Täällä pahoinvointi tai mahatauti on rantautunut taloon. Ehdin töihin (tunnin kestää julkisilla) ja ensimmäisellä tunnilla lensi niin hienosti oksennus kaaressa oppilaiden tuijottaessa silmät pyöreinä. Tuli niin varoittamatta, en ehtinyt tehdä mitään.
Sama olo jatkuu.. En oikeasti tiedä, olisiko tämä mahatautia jopa. Olo on huono, makaan peiton alla sohvalla ja palelen.

Huomenna poksuu viikkot, ja aika tosiaan matelee..

MiiJane ja möhkis 5+6 :heart:
 
Hello!!!

Tervetuloa taas uusille!!!

Ja sitten omaa napaa.

Tää mamma kävi makaamassa pari päivää tipassa migreenin takia,eihän noista panadoleista ole apuva,joten sain sitten nesteytyksen,pahoinvointilääkkeen ja särkylääkkeet suoraan suoneen.

Nyt sain pahoinvointilääkkeen kotiinkin(on kuulema turvallinen,kysyin lekurilta,hoitsulta ja vielä farmaseutilta) ja sitten määräs migreeniin panacodia.

Olo on vieläkin vähän hutera,ihan tajutonta kuinka pääkipu voi viedä voimat :(

Äippä ja masunasu rv.7+6
 
Viimeksi muokattu:
Rakkaudesta äiti Heh..mulla ei ee oo mitään syytä:D

Kuumeileva äippä Jaksamisia sinne:hug: Migreeni on kyllä jotain ihan kamalaa:(

Niin tosiaan nyt kun muistan:D Niin kävin esikoisella varhais ultrassa ja se makso jotain 50€(etelä pohjanmaalla) Nytkin olisin mennyt,mutta ei ollut vapaita aikoja. No 2viikoa neuvolaan ja ekaan ultraan:) Nopeatakos se menee:)

muoks...Niin Ja HYVÄHYVÄHYVÄ :flower:häpimama Se on jo pitkä aika ilman tupakkia:)
 
Viimeksi muokattu:
tänää laimeesta päiväpissasta rv 5+6 oli pakko testata..testiviiva paljon tummempi kun kontrolli..ehkä tää oli nyt vika testi ja ens viikol ultraan..epäuskoinen olo vaan jatkuu...
Mäkin testailin ja samoillla päivillä aika identtinen viiva. :D

Tässä miun: Aijaa.com - 11148754

PS. Ei sitä itselleen voi mittään, vaikka kai tässä pitäis jo rauhoittua.. :LOL:

Tilasin ultran. Sain sen joulukuun alkuun, 3.12. Sinnehän on iäisyys!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Hei ja tervetuloa kaikki uudet! :wave: meitähän alkaa olla täällä jo ihan kivasti!

Minä kävin aamulla ultrassa ja kaikki oli siellä mainosti! Pieni piste näkyi jossa pieni sydän jumpsutti! :heart: olo on huojentunut kun näkyi vaan yksi vauva (pelkasin kahta koska pahoinvointi on ympärivuorokautista ja kahden edellisen aikaan ei ollut mitään pahoinvointeja) :D Lääkäri totesi että laittaa äippäpolille lähetteen ja jatkossa olen sitte siellä seurannassa. Parin viikon päähän luuli ekan ajan tulevan :)

Alkio vastasi viikkoja 6+1 vaikka tänään minulla omien laskujen mukaan 6+5 :) Mutta eiköpähän tämä kiri päivät kiinni kun muutama viikko eteenpäin menee. :)

Nyt lähen voimaan pahoin sohvalle ja ehkäpä otan pienet unetkin! Olo on kyllä helpottunut taas hetkeksi ;D

Kotiäiti & nappula rv 6+5 :heart:
 
Hih, tulihan tänne toinenkin päksisä synnyttävä! :)

Eilen oli eka neuvola ja siellä ultrasivat. Ja kyllähän siellä joku pötkötteli. <3 Terkka ei ollu varma näkykö sykettä, ite olin kyllä näkevinäni. Sanokin kyllä heti alkuun, että ei välttis näy vielä (viikkoja 6+4) mutta sen näkee, että onko kohtu kasvanu. :) Eilen tuli neuvolan jälkeen ekaa kertaa sellanen olo, että on oikesti raskaana. Aikasemmin oon jotenkin koko ajan unohtanu sen.. Ja jäonhän mä tietty heti naapureillekin kiinni tästä :D Olivat just kuopuksensa kanssa neuvolassa, kun mä meen sinne ilman esikoista :D Eipä siinä paljon ollu selitettävä :D
Oli muuten ihana tekka mulla, sano, että soitat vaan heti jos
ulee epävarma olo ja he sitten ulrtalla aina katovt, et onko kaikki kunossa <3

Hitto kun on vaikee kirjottaa, kun näpit ihan jäässä. :D

Safu+tirppa 6+5

Ainiin miun LA siirty päivällä eli uus LA 13.6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista.

Täälläkin jännäillään huomista ultraa. Sitten on menossa 6+5. Testasin vielä eilen ja tuli vahva testiviiva vaikka kokemuksesta tiedän ettei se todellakaan tarkoita etteikö alkio olisi voinut kuolla. Kun mulla oli edellisessä raskaudessa alkio kuollut, siitä vielä parikin viikkoa testi näytti todella vahvaa plussaa. Vasta n. viikko lääkkeellisestä tyhjennyksestä viiva heikkeni ja katosi.

Ja onhan mulla niitä oireita, tuntuu vaan että yleinen käsitys on että jos ei ole pahoinvointita niin ei ole oireita. Oliskin mahtavaa jos äidin pikku mussukka päästäis mut näin helpolla. Rinnat ovat vieläkin arat (tosin ne olivat arat viimeksikin vaikka alkio oli kuollut), finnejä pukkaa, juurikin sellaisia hormonifinnejä joita mulla tulee ainoastaan menkkojen aikaan aina yksi, lämpö on koholla, nenä tukossa yms. pikku kremppaa.

No mutta, huomenna "tuomiolle". Vaikkei sekään takaa mitään jos kaikki on hyvin näin aikaisessa vaiheessa. Tuleepahan kuitenkin poissuljettua ku ja tm.

Olenpa minä pessimistinen. En vaan jaksa uskoa että meille vihdoinkin kävisi hyvin tässä vauva-asiassa. Onneksi on tässä muuta ajateltavaa ja tekemistä kun pitää pakkailla muuttoa varten.

Ruska ja Sitkeä Sissi 6+4
 
Muuten, teille joilla on kovia kipuja. Onko teille tehty vatsanalueen leikkauksia joskus? Mulle gyne sanoi että koska mua on kolme kertaa operoitu mahan alueelta, tulee raskaus olemaan todennäköisesti normaalia kivuliaampi kun kohtu kasvaa. Siellä voi olla kiinnikkeitä tms.
 
ja lisäksi noista vatsakivuista.. eilen gyne totes ultrassa kun mulla on taakseppäin kallistuva kohtu, että seuraava raskaus tulee olemaan kivulias.. eli siinäkin voi osalla olla syy. minulle tuo kohdun asento on selvinny itseasiassa vasta pari vuotta sitten papa kokeen oton yhteydessä kun tarkkari näin sanoi.. kukaan muu ei ollut vaivaantunut siitä edes minulle kertomaan..

ps: pitäskö meän pistää nimenhuuto ketä meitä täällä kirjoittelee?? minusta alkanut tuntumaan että aika moni siirtynyt tuonne facen puolelle? eli ketäs meitä täällä on ja ketkäs ovat jo liittyneet facen ryhmään? :)

itse kirjoittelen vielä täällä, ja saatan harkita facea, kunhan saan varmuuden ettei ryhmään liittyminen ja muu toiminta näy kavereille.. ku ei olla vielä kerrottu kellekkään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä