Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Mulle on juu tehty laparoskopia. Odotus oli kyllä muilta osin helppo, mutta kahdesti tuli nuo ihan järkyt krampit ja koko lantioseutu tuntui kramppaavan. Ehkä liittyivät juurikin vuotta aiemmin tehtyyn operaatioon, mene ja tiedä..
 
Minulla ei ole mitään leikkauksia koskaan tehty, että minulla nuo eiliset kivut luultavasti ihan kohdun kasvua. Toivotaan ettei kenellekkään ole tullut kiinnikkeitä jotka alkavat raskauden aikana vaivata koska niistä voi joutua uuteen leikkakseen ja saada muita komplikaatioita. Tiedän yhden ihmisen kenellä ei mennyt mikään asia putkeen..

Onko muuten muilla valkovuoto lisääntynyt? kun mulla tuntuu että nyt sitä tulee ovista ja ikkunoista :D
 
Moikka,

Mulla on valkovuotoa melko paljon.. tosin sitä on aina ollut paljon mutta nyt alituiseen on kosteutusta. Miestä ei kuulemma haittaa lainkaan ,)

Varasin ajan neuvolaan ja ihmettelin kun niin myöhään sain ajan..vasta marraskuun loppuun..kunnes tajusin sanoneeni kaksi viikkoa myöhemmän menkka-ajan kuin oli tarkoitus. Piti odottaa viikolle 8 ennen ku varaan mutta himo päästä kuulemaan sydänääniä voitti! 5.10. on nyt sitten korjattu aika. Eli parin viikon päähän. Silloin mennään viikkoa 9 eli aika myöhään täällä itäisellä uudellamaalla pääsee. Terkka sanoi että fooliohappoa ja d-vitamiinia pitäisi ottaa säännöllisesti. Mä oon popsinu vaan rautaa kun viime raskaudessa hemoglobiinit romahti aika alas ja väsymys oli kohtuuton.

Muuten tunnelmat onkin aivan erilaiset kuin ekassa raskaudessa. Ekassa ei mitään pahoinvointiin viittaavaakaan missään vaiheessa. Nyt jatkuva ällötys ja melkeinylös tulee olo. Erityisesti iltaisin. Syön parin tunnin välein. Se auttaa hetkellisesti.

Teille kellä vuotoja Mulla koko raskaus alkoi melko voimakkaalla vuodolla. Ja pari viikkoa sitten tuli pikkuisen taas. Monella tulee tihkua koko raskauden ajan. Mun käsityksen mukaan se on normaalia vaikka tietty pelottaa aina kun jotain punaseen viittaavaa tulee. Mä olen yrittänyt ajatella että jos menee kesken niin se on luonnon tapa hoitaa pientä joka ei selviytyisi. Tämä ei paljon lohduta sitten kuitenkaan mutta tällaista olen yrittänyt pohdiskella kun pelko iskee.
Toivotaan että hyvin menee!

Jännittää jo nyt eka neuvola :)

Mustikka ja nappula 7+1


 
Minä olen päättänyt olla murehtimatta, siis mulla ei testiviiva rtestissä vahvene ja viikot oli vieläkin 1-2. Olen siinä uskossa että kaikki on silti kunnossa. Huomenna soittelen neuvola aikaa ja pyydän varhaisultraa parin viikon päähän.
Mie olen miettinyt että jos ovis olisi 3.10. ollut niin ei välttämättä digi kyl viel näyttäisikään sitä 2-3 ja on ihme että ees anto sen 1-2 sillon 16.10
Jotenkin mulla on vaan sellanen tunne että kaikki on hyvin mutta mun pisukka on vaan niin erilaista kuin muiden, siitä on mainittu joskus aikoinaan että se on omalaatuista

Sit, alapäässä pientä kirvelyä pissalla käydessä. se mua mietityttää, mutta ei oo virtsatietulehdus kirvelyä, sen tunnistan kyllä, ja pissi haisee ammoniakille välillä melko vahvasti?!?!
Tänä aamuna oli pakko rintaliivit laittaa päälle niin ah ihana nännipolte alkoi taas... onneksi sain pian ottaa liivit pois mitenkähän ens viikko kun työt alkaa, taidan olla työmaalla ilman liivejä
Pahoinvointia ei juurikaan ole, välillä ellottaa ja menkkakivut on laantunut viime viikkosesta olemattomiin, välillä juilii kun suoristaa sängyssä jalat mutta oletan niiden olevan "kasvukipuja" eli niitä liitoskipuja... tai jotain sinnepäin koska niitä ei esiinny joka kerta...
ruoka ei maistu oikeastaan ollenkaan eikä miltään
Mie aion sinne ultraan asti olla raskaana kunnes toisin todistetaan.
Nyt poistun keskustelupalstoilta sinne saakka etten ressaa enempää...

plussa tuulosia rakkaat ja palaillaan!!!

Naapurin tyttö ja keiju-lapsi (rv 6+0 (oikeasti vähemmän))
 
Kesäkuisten pino senkun kasvaa vaan, onnea uusille plussanneille ja tervetuloa :)

Mä tein pregcheckin puikkotestin tänään, halusin kattoa vahvistuuko viiva ja olihan se sunnuntailta vahvistunu roimasti vaikka oli päiväpissasta. Ei silti ollut tummempi kuin kontrolliviiva. Luottavaisin mielin. Ja perjantain ultraa odotellessa.... Syke ei taida näkyä vielä silloin, mietittiin miehen kanssa että varataan sit yksityiselle aika jos ei nyt sykettä vielä näy. Helpompi olla murehtimatta jos se näkyy :heart:

Tupakanpolton lopettamisesta sen verran vielä että nikotiinipurkkaa ei tarvi pureskella vaan ihan jenkkiä kuluu täällä paljon :)

mahakipuja tänään ollut taas enemmän. Mulla iskee aina huoli ja pelko persiiseen jos ei mitään oireita ole... Missä on pahoinvointi, kahvihaluttomuus ja hajujen terästyminen nenään? Mitään sellaista ei ole vielä.... Rinnat arat kyllä senkin edestä mutta vaan kosketusarat, ei muutoin.

Naapurin tytölle tsemppiä ja uskotaan nyt että siellä kaikki hyvin on :)
 
Niin eihän kaikilla ole oireita :D Ja kaikki hyvin silti...
Miulle tuli mieleen semmoinen vielä sanua että kun siis tuo testiviiva rtestissä on samanvahvuinen koko ajan, kestää kyl hetken ennenkun alkaa piirtymään mutta en siitäkään huolestu, ei mulla ovistestikään vaikka olisi plussa, tuu samantein testiin :D jokainen ihminen on yksilö, niin pissaltaan kun jopa siltä raskaudeltaan, ja jos jollain on jokin viitannut kmenoon niin toisella se voi olla päinvastoin :)
Ai niin ja miun vuoto on loppunut, ja se oli koko ajan vain ruskeaa ja ei tullut joka kerta vessassa käydessä, viittaisi "vanhaan vereen".

Mulla tuli hirmunen närästys just... huh, ja väsyttää nyt koko ajan, semmonen vetämätön olo koko ajan, eikös sitä pitäs olla hehkeimmillään nyt :D Mä oon ihan pihalla kun oon niin väsy :D
 
emppuli olis ihan kiva tietää kyllä ketkä täällä viellä kirjottelee:) Kovin on alannut olee hiljaista:/ Toivottavasti kaikki ei katoa fb:n puolelle ,että täälläkin pysyis ryhmä kasassa ja tulis uusia kesäkuisia odottajia:)
 
Täällä koputetaan puuta, nimittäin tänään ollut jo parempi päivä kuin aikoihin. Olo tuntuu kuitenkin raskaana olevalta, mutta pahoinvointi jo vähäisempää. Lisäksi jaksan jopa käydä illalla koneella, kun muut illat menny sohvalla maaten.

Huomenna ensimmäinen neuvola.

Kesähaave ja pieni rv 8+1
 
Mä ainakin oon täällä! Mut edelleen se suljettu ryhmä vois kiinnostaa. Siin vaan taas ei ole järkeä, et hajaannutaan kolmeen eri paikkaan, jos osa ei halua sitä suljettuakaan ryhmää.

Ihania uutisia Naapurin tyttö! Toivottavasti vuoto pysyykin poissa!
 
[/B]Naapurintyttö minulle kävi myös niin, että kun ensin testasin sain heikon viivan ja seuraavana päivänä vielä heikomman ja vielä seuraavana entistäkin heikomman kunnes sitten vahvistuikin.. ja sen jälkeen on vahvana pysynyt :heart:
Luulenkin ja tavallaan tiedänkin (tuntemukset ja ovislima), että ovis tuli pari päivää tavallista myöhemmin viime kierrossa.

Jotkut sanoivat täällä syövänsä purkkaa. Olin ennen purkan suurkuluttaja mutta kun raskauduin niin huomasin, että purkassa onkin makeutusaineena aika usein
aspartaamia
tai jotain sellaista maketusainetta, mitä ei raskaan ollessa pitäisi syödä
niin jätin sen sitten pois. Voi kuitenkin olla, että tuota ei kaikissa purkissa olekaan..
Tuntui kyllä kummalta, jotenkin purkka on niin "viatonta" syötävää, se ei edes lihota
ja hammaslääkärikin suosittelee :p

Oireista selvin täällä on kuvotus, joka alkaa klo: 03:00 yöllä ja jatkuu
aina iltaan saakka. Vähänkin kovempi haju aiheuttaa pahoinvointia, pahin on "kellarin haju", jota on esim. ulkona ojissa ja muissa märissä paikoissa tai eteisessä jos on
märkiä kenkiä. Hajuja lukuunottamatta rauhallinen kävely ulkona tuntuu auttavan etomiseen..samoin lepo.

Ultraan olisi vielä viikko, yksityiselle menen ja jännitys kasvaa päivä päivältä.. :popcorn:

Mikaela ja pikkuruinen 7+2
 
Täällä olisi yksi uusi,jos pääsee mukaan. Perheeseen kuuluu tytöt 07 ja 09 syntyneet. Viimeksi raskaus oli kohdunulkopuolinen minkä vuoksi jouduttiin poistamaan toinen munasarja. se oli kaikkinensa todella pelottava ja kauhea kokemus.

Synnytyspaikka on Tyks ja laskettuaika on 25.06.2013.

Kohdunulkopuolisen raskauden vuoksi pääsen varhaisultraan missä tarkistetaan,että sikiö on oikeassa paikassa.

Pahoinvointi on ihan kauheaa. Tulee muutaman kerran oksennettua päivässä ja väsymys on kauheaa. Eikä oikein tiedä mikä siihen auttaisi, vinkkejä?
 
Tervetuloa uudet plussanneet ja onnea! :heart:

Mä pysyn täällä ja en kaipaa suljettua ryhmää. En ole nyt jaksanut kauheasti kirjoitella, kun pahoinvointi ja väsymys meinaa ottaa voiton. Töissä on tosi raskas olla ja mieskin on joutunut tekemään ylitöitä, joten illat on pitänyt yrittää tsempata taaperon kanssa. Meillä on siis 1,5 vuotias tyttö, kun sitä joku aikaisemmin kyseli.

Yritän kovasti olla positiivinen, kun masussa on maanantaisen ultran perusteella kaikki juuri niin kuin pitikin, mutta välillä on vaan niin väsyksissä, että kyllästyttää. Siinä vaiheessa alan haaveilemaan masun kasvamisesta ja vauvatarvikeostoista niin kyllä se sitten vähän helpottaa. Halailen pönttöä useempaan otteeseen päivässä ja kumma kyllä heti sen jälkeen tekee hirveesti mieli syödä. Sitten on 1,5-2 tuntia ihan ok olo ja sitten taas sama peli. Esikoisesta tämä loppui 12 viikolla, joten jos samalla kaavalla mennään niin reilu kuukausi olisi sitten näitä oloja jäljellä.

Tsemppiä kaikille pahoinvointeihin ja kipuihin!

rockstone & mini 7+1
 
Itse en ole facessa ollenkaan joten pysyn ja kirjottelen täällä :)

Tietääkö kukaan voiko gynolactia käyttää raskauden aikana? kun paketissa lukee että käytöstä raskauden aikana keskusteltava lääkärin kanssa, mutta eihän tuo sisällä kun maitohappobakteereja.. :O
 
Moi! Minäkin edelleen tällä palstalla pysyttelen :)

Naapurin Tytölle tsemppiä ultran odotteluun, täällä myös ekaa neuvolaa ja ultraa kuumeisesti odotellen, vasta 8.11.

Mites teillä tuo pahoinvointi, onko se enemmänkin koko ajan läsnä vai vaan välillä ohimenevinä hetkinä? Itellä pari kertaa nyt tullut eri päivinä semmoinen karsee vellova olo ja oksettava olo. Mennyt kuitenkin ohi, köhiä on saanut muttei oo oksentaa tarvinnut. Vaikka toisaalta, kun netistä lueskelin noita neuvolan vihkosia, niin sielläkin oli maininta että "noin puolella odottajista on pahoinvointia, ja toisella puolella ei" Joten miksi se onkin just näin päin, että kun ei oo pahaa oloa, niin se tuntuu harvinaisemmalta ja huolestuttavalta?

Valkovuoto ei niinkään ole lisääntynyt, mutta kosteampi olo on muuten. Onkos alkuraskaudessa hiiva kuinka yleistä, muistan siitäkin jostain jotain lukeneeni.

Kyllä tässä varmaan sen kerran viikkoon joutuu vielä nämä pari viikkoa testailla, ennenkuin pääsee toteamaan raskauden ultraan. xD
 
Kyllä täälläkin vielä mukana ollaan. Heikko happi, kiirus ja kohta 2 viikkoa kestäneet vuotelut pitää mielen matalana, niin ei ole tullut kirjoiteltua. En halua omaa huolestuneisuuttani ja ei-niin-iloista-mieltä täällä vatvoa, kun tulee vaan paha mieli muillekin. Teillä on niin positiivisia juttuja, ne on paljo parempia!! :) :heart: FB-ryhmä ei minua toistaiseksi kiinnosta, kerho sitä vastoin kyllä! Mukavaa loppuviikkoa!
 
kyllä tääkin mamma pysyy tällä palstalla myöskin..olen myös tuol naamiksen puolella..tosta pahoinvoinnista: täällä se on jatkuvaa,ihan sama syökö,juoko vai ei syö=S ei tuu oksennus ulos asti mutta tuntuu jatkuvasti kurkussa aivan kun ois ylös tulossa...kaikenmaailman hajut saa voimaan pahoin,kuten rasvainen ruoka,jääkaappi,sementti (meil tehää remppaa ja haisee helkkarin pahalle),hajuvedet (omakin haisee järkyttävälle),kahvi jne..kahvi ei mee enää tod.alas ja juonkin kaakaota sensijaan =)täällä poksui tänään 6+0 =)
 
Hyi yök toi vaipanvaihto on kamalaa! Meinaa koko ajan purjo lentää, mut onneks oon vielä onnistunut pidättämään.. Eilen mulla oli paljon parempi olo koko päivän, tänään taas sit kaikki hajut ällöttää. Säännöllinen syöminen onneks vie kauheimman olon pois..

Täytyy ehkä kohta nakata esikoinen vaunuun ja lähteä kävelylle, jos se auttais ja piristäis. :) Illalla vasta pääsee jouksulenkille, kun isäntä tulee töistä.. Onkos mulla mammoilla mitään harrastuksia? Mä käyn salilla ja hetken aikaa oon käyny jouksemassa, saa nähä kuin kaun jalat kestää jouksua. Oon joutunu sen aina lopettaa, kun tulee penikat niin kipeiks. :(

Safu+tirppa 6+6 (kai)
 
Täällä ollaan! Ei vaan ole ollut mitään sen kummempaa asiaa. Huomenna neuvola! Ultraan odotan pääsyä kunnes pääsee kunnalliselle. En tiedä miksi mutta näin vaan päätin tehdä, lienen ainoa koko maassa joka ei käy varhaisultrassa. Odottelu jatkukoon mutta kai tämä koko raskaus on vaan yhtä odottelua joten paras tottua siihen. Väsyttää, mutta voin pahoin vähän päälle viikon ja se oli siinä! Nyt enää välillä vähän etoo. Tänään poksui viikot, nyt siis ehkä viikolla 8. LA 4.6, te osaatte ehkä päätellä paremmin. Oon sillä viikolla mitä mulle sanotaan neuvolassa sitten. :D
 
tuohon urheiluun: mä käyn joka päivä vaunulenkillä noilla tuplarattailla vähintään 7km mutta muuta ei kerkee urheilee kun on nää kolme pientä kersaa täällä yksin hoidettavana kun mies tekee urakkatöitä ja näinollen ei oo kotosalla muutakuin nukkumassa..=S mä mielellään urheilisin,kävisin uimassa kun vanha kilpauimari oon tai vaikka zumbassa jne mutta kun se ei ole mahollista..
 
ainii eilen kävin ostaa ekat mammafarkut kokoa 36 mut byääää ne roikkuu mun päällä,ois pitänyt ostaa yhtä kokoa pienempi (en kyl tiiä myykö ne ees pienempiä)..oon ehkä ajoissa liikenteessä mutta mun maha on jo sen verran turvonnut että uskoisin ainakin täällä olevan elämää ja en jaksa enää murehtia eli jos menee kesken ni sit menee,ei sille voi mitään! =)
 
Ompas meitä jo iso porukka täällä. Paljon onnea kaikille tuleville äiskille :)

Täällä menossa täysin oireeton vaihe. En voi ymmärtää mihin kaikki oireet hävisi. Tuskainen tissikipu, rasvoittuvat hiukset, finnit yms. Kaikki on pois. Tai niin minusta ainakin tuntuu. Ainut mitä on jäljellä on pieni kipu tisseissä, mutta huomattavasti pienempi kuin aikaisemmin. Ei pahaa oloa, ei oksetusta, ei mitään. APUA! Voiko kaikki olla hyvin? Mulla on koko ajan alavatsassa sellainen paineentuntu. Ollut plussauksesta asti. Luotan ja toivon, että se edes merkkaa jotain.

Ollaan myös menossa Merioulun varhaisultraan. Neuvolaan päästään vasta kuukauden päästä, joten en kyllä pysty odottamaan sinne asti. Pakko saada vastauksia ennen sitä. Minusta on aika hyvä hinta 50€ siitä, että näkee onko masussa kaikki hyvin ja saa vielä ultrakuvia muistitikulle :)

Toivotaan, ettei kukaan tipu pois matkasta ja päästään kaikki yhdessä kesäkuuhun asti :heart:

Onnellinen + pikkuihme (5+1)
 
Viimeksi muokattu:
Naene, mäki jätän varhaisultran väliin! Tosin siitä syystä, et satanen on meikäläisen lompakolle nyt liikaa..

Mulla on eka neuvola 2.11, mahtaakohan niiden dopplereilla viel syke löytyä, viikkoja takana silloin tasan kahdeksan.. Ultraa ei ole, pitää odottaa marraskuun lopulle. Viimeks löysin ite istukan suhinat tai sykkeen kotidopplerilla jo 7+6, eli kohta varmaan alan sitä itse metsästellä, jos tuo laite vaan viel toimii.

Mut en vielä, ehkä viikon päästä!

Oireet hukassa täälkin. Ajoittaisia mahajomotuksia lukuunottamatta ei mitään. Finnit parantumassa, tukka sentään tuntuu viel liimaiselta, mut eipä sitä ole pariin päivään pestykään! :D

Neminka 6+5, edelleen VASTA!!!
 

Yhteistyössä