.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

zipuli todella paljon tsemppiä piinaviikkoon! Uskon kyllä kaiken olevan kuitenkin hyvin :heart: Samoin 18andpregnant pieni verenvuoto ei tarkoita keskenmenoa, pidän peukkuja!

rokotuksia en ota.

maha ei näy muuten kuin että on hieman pömpöllään. Se on vähän niinkuin menkkojen aikaisen turvotuksen aikana, housut hieman puristaa enemmän ei muuta.

pahoinvointia ei vieläkään ole, onneksi! :)

selontoihin haluan ehdottomasti osallistua.

Täällä poksuu!
Elba & möykky 8+0! :heart:

Noniin naiset! En ihmettele yhtään että tutkija on mies :D Spermaa aamupahoinvointiin
 
Viimeksi muokattu:
Joo rupes hiukka hymyilyttää toi spermaa aamupahoinvointiin juttu, ilmiselvä mies :LOL:

Siis mie en tajuu. Tuo ukko saa mut raivon partaalle ja kiehumaa joooka päivä!!! Tekis miel kuristaa se ehkä.. No ei siis oikeesti mut noin kuvainnollisesti. Eikä sen ees tarvi tehä mitää yms. Plus et kaikest melkee saa riidan aikaseks.. oh hoh
 
Verinäytteestä otettu tieto tosiaan vaan täydentää ultrasta saatua tietoa.
En ole varma ymmärsinkö mä tätä oikein, mutta mun kohdalla ekassa raskaudessa np-ultrassa niskaturvotusluku oli täysin normaali. Mutta sitten mun veriarvot oli ihan persiillään ja ne yhdistettynä normaaliin nt-mittaan (ja tietty ikään joka oli 30 v) aiheutti mulla hälyn. Aikasemminhan noi seulat meni silleen, että jos turvotus oli keskimääräistä suurempi niin sitten otettiin verikokeet vasta mukaan kuvioihin. Toisin sanoen tää uus tapa on lisännyt rutkasti ns. vääriä hälytyksiä, koska verikokeet on automaattisesti mukana tässä "laskutoimenpiteessä".


Mä en aio ylimääräisiä rokotuksia ottaa. En ole ikinä ottanut niitä, enkä ota nytkään.
Terese ja rv 7+3
 
Tervetuloa kaikki uudet! :)

Täällä ärsyttää vesisade, paha olo ja se että miehellä ei oo tällä viikolla ollut juurikaan mitään töitä ja se on "mun ilokseni" himassa. Perhana että ärsyttää! Tyyppi maleksii sohvalle heti herättyään, länttää läppäriään syliin ja alkaa kattoa nauhalta kaikkia idioottiohjelmia kuten Taksia, Laivaa ja Tallinnaa ja mitä sontaa sieltä tuleekaan. No mä lähden kohta viemään koiria ulos, kunhan eväät pysyy sisuksissa ja alan sitten siivoamaan... :mad:

Hööpi 8+2
 
Iloiset moikat =)

Ultrassa käyty ja siellä se pieni Rusina köllötteli ja sydän pumppasi vimmatusti :heart:!! Kolme päivää myöhemmäksi siirtyi rv:t, eli nyt ois 8+3, ei 8+6. Kaikki näytti olevan hyvin. Suurta nestepussia lääkäri ihmetteli ja etsi sieltä toista kaveria, muttei löytänyt. Lääkäri oli aivan ihana ja muutenkin käynti huippuhyvä. Koko ajan kertoi ja piti ajantasalla mitä tekee, ja otti paljon mittoja. Kerroin siitä edellisestä ultrasta ja niistä laitteista. Tää lääkäri sanoi, että sellaiset taskukoon näytön on niitä ensimmäisiä ultrakoneita ja pääasiassa kyllä poistettu käytöstä, koska niillä ei näe kuin nestemäärän, harvemmin edes sikiötä. Ja siitä käynnistä silloin maksoin 99€, tämä käynti oli kelakorvauksen jälkeen 55€. Kyllä noissa eroja on, ammattilainen on ammattilainen. Nyt tietty hirveen hyvä olo ja voi rauhassa olla raskaana. Toki vielä on krittisiä aikoja, mutta niin se on niin kauan kun nyytti on sylissä. Ihan liikaa on lähipiirissä ollut kohtukuolemia rv 20+ viimeisen vuoden aikana :(. Mutta ei sitä pelossakaan kannata elää, ei se hyvää tee itselleen eikä vauvalle.

Tämä oli nyt omanapaista kerrontaa, mutta pakko jakaa hyvätkin asiat =). Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaa paksusti :D

Nelli ja Rusina 8+3 :heart:

Ps. Lasketun ajan vois muuttaa 11.6
 
Kyllä sitä pahan olonkin kestää paljon mielummin näin perjantaisin, kun tietää pääsevänsä kohtaa viikonlopun viettoon :saint:

Viime yönä lähti lumet... Tympeetä harpata takas talvifiiliksistä syksyyn :|

Mikään ruoka ei oikeen maita kun tekee pahaa, mutta tänään iski himo mokkapaloihin. Siis ihan raskauden nimissä "joudun" niitä tänään leipomaan :D

Stressivapaata ja pahoinvoimatonta viikonloppua kaikille!;)

LittleOne ja Pikku Papu 8+2
 
Kiva kuulla, että täällä on hyviä ultrauutisia taas tullut :) Muutamaan päivään en oo juuri ehtinyt koneelle, väsymys vaivaa kiitettävästi (esikoinen sairasti viime viikonloppuna vauvarokon ja siihen heti perään tämä viikko tehty poskihampaita..). Yöunet on jääneet vähän vähille ja tuntuu ettei päivälläkään oikein ehdi kunnolla nukkumaan. Vitsi nuo hampaiden tekemiset on meillä aiheuttanu kyllä kiitettävät hulabaloot aina, järjestetään kunnon kemut kun on kaikki hampaat tytöllä suussa :D

Lievää pahaa oloa ja etomista on ilmaantunut kuvioihin tällä viikolla, tuntuu että hirvee nälkä kokoajan ja sitte kun syöt niin sekään ei oikein oloon auta. Täytys yrittää ettei tuu liian pitkiä taukoja syömiseen. Ja voi tätä turvotusta iltaisin.. :D

Raskausarpia mulle ei ihan hirveästi viime raskaudessa tullut, jotain pieniä mutta on nyt jo vaalentuneet. Rasvailla ajattelin, vaikka niinhän sitä sanotaan että ei siitä apua ole mutta itte uskon ainakin siihen ettei se iho pääse niin herkästi repeämään jos on kunnolla kosteutettu.

Naapurin tyttö huhhuh, tuo sinun gynellä käynti! Tosi ammattitaitoinen eukko ilmeisesti..

Häpimama ja naene täällä myös ummetusta alkanut tulla samoin kuin edellisessä raskaudessa. Sillon mulle suositeltiin neuvolasta Levolacia ja jouduinkin käyttämään koko raskauden ajan. Näyttää siltä, että sen avulla mennään taas kohta.

Zipuli
Tsemppiä, eiköhän siellä masussa kaikki hyvin ole :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

marme 6+2
 
Hellureijaa. On ollut aika kaameet pari päivää. Pahoinvointia on lähes koko hereilläoloajan. Muutamia sellaisia seesteisempiä hetkiä, mutta nytkin tuntuu et päässä huippaa kun yrittää siristellä näyttöä. Väsymyskin on ihan kiitettävää. Tänään aamulla yökin pöntöllä, mutta mitään ei tule ulos. Syöminen helpottaa, vaikka aluksi ällöttää.

Naapurintyttöä voisin lohdutella sanoen, että itse olen aina kemiallisten jälkeen tullut raskaaksi heti seuraavasta kierrosta... Että uutta yritystä, kyllä siellä jotain tapahtuu. :)

Mua ei himota mikään.. Mutta edellisissä raskauksissa himona oli jääpalat. Jospa tulisi taas tämmöiset ruokahimot. Jostain syystä toiveet alkaa nousta. Jospa tää vauva jäisi meille ihan olemaan? Keskenmenneissä raskauksissa pahoinvointi ei oo ollu näin voimakasta. Ei kyllä oo ollu kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa, sen puoleen. Olen ilmeisesti vanhaksi tulossa :)

Tänään poksuu! Toivotoukka rv6!! 6 päivää ultraan :heart: oikein ihanaa viikonloppua kanssasisarille.
 
Päivittelen tietoja, kun saan koneen auki, puhelimella surffailen. Tykkään aina sitämukaa tekstistä, kun olen saanut päivitettyä, niin pysyn itsekin kartalla.

Tänään oli eka neuvola, eipä siel mitään ihmeellistä ollut. Kasa paperia taas tuli mukaan. Vielkin saa viikkotolkulla odottaa tietoa, ollaanko siel hengissä, kuinka monena kappaleena ja ihanko oikeassa paikassa.

Mul on ihan hirvee huimaus. Verenpaineet on tosi matalalla, neuvolassakin kysyi, et huimaako paljon. No KYLLÄ! Nytkin makaan sängyssä ja väsyttäis, tarkoitus oli vähän torkahtaa, mut ei siitä oikein tule mitään ku päässä jyskyttää ja tuntuu et makuullaankin lähtee taju ja näkyy tähtiä. Eiks salmiakki madaltanu paineita entisestään? Ei siis mulle enää niitä.. :(

Mullakin muuttui LA, neuvolakorttiin tuli nyt 13.6, eli viikkoja kasassa 8+1. En tajuu noita neuvolan laskureita, kaikki nettilaskurit antaneet mulle 14.6. No, eipä se niin päivän päälle..

Koitan viimeistään huomenna päivitellä uudet ja korjaukset listaan. Hyvää viikonloppua! <3
 
Neminka Eikös salmiakki juurikin nostattele verenpaineita ja siksi sitä ei suositella liiemmin raskausiakana syötäväksi.. ja turvotustakin aiheuttaa, kun on suolaa. Mutta mä oon sitä mieltä, että tässä alun pahoinvoinnissa on aivan sama mitä syö, kunhan saa jotain alas, kyllä tää ajallaan loppuu ja sitten voi skarpata ruokailujen suhteen.

Pahoinvoinnista ja painosta Oletteko te laihtuneet vai onko jatkuva syöminen estämässä pahoinvointia kerryttänyt jo kiloja? Hitto ,kun mulla jo nyt 3-4 kg tullut, koska pakko syödä tasaseen parin tunnin välein.. ja sitten kun ei tuo maha toimi, ni kiva homma. En mä mitää pullia vedä enkä roskaruokaa, mutta olen tosi hoikka ja ruokamäärät olleet vrk:een toooosi pieniä, niin äkkiäkös se nyt kerryttää :kieh:. Mulla vaan sanottiin edellisessä raskaudessa, että "sinä se vaan olet äiti, joka lihoo raskautensa aikana eikä sille voi mitäään".. +20 tullu joka raskaudesta ja se ei ole kivaa.. toki liikuntakiellot vaikuttaneet tietysti. Onhan ne onneks aina lähteny tosi nopeeta, 15 kg jo jälkitarkastukseen, imetys toimii!!!

Mä tässä olen ihan yksin kotona, lapset reissussa koko vkl, isäntäkin töissä. Pitäs ulkoilla, mutta onneks sataa vettä niin sen verukkeella voi olla menemättä, ei jaksa ja on niin paska olo taas. Jännitin ultraa niin paljon että en ole nukkunut klo 05 jälkeen yhtään.

Mukavaa vkl kaikille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Siinä tapauksessa säkillinen salminakkia minulle tänne nyt! Kiitos!

Mulla on paino viel pysyny samoissa. Edellisessä odotuksessa kertyi 17kg joista 4kg on viel varastoituna tätä uutta tyyppiä varten. Mä syön kans koko ajan, mut annoskoot on tosi pieniä. Välipalaks riittää banaani, leipä tai jogurtti, 200-300g uppoo lämmintä. Ei pysty enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Neminka Niin mä syön kanssa tollasia välipaloja ja ihan normiannoksen sit lämmintä. Oisko se mulla sit liikunnan vähyys, joka kans nyt kerryttää, kun ei juurikaan polta kaloreita kuten ennen. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa! Tää raskaus on kyllä oireidensa puolesta ihan ykkösenä :O.. Ei mahda mitään, että mietityttää sen lääkärin kommentti isosta nestepussista ja siitä, että yritti etsiä kahta, epäili niin vahvasti hetken kaksosraskautta :|.. Nooh, yksi murunenhan siellä on ja hyvissä voimissa, siitä ikionnellinen ja kiitollinen :heart:
 
Salmiakki
Raskauden aikana tulisi salmiakkia syödä maltillisesti, sillä runsas ja säännöllinen salmiakin nauttiminen voi lisätä turvotusta ja kohottaa verenpainetta. Kohtuullinen käyttömäärä silloin tällöin on enintään 50 g päivässä, mikä vastaa esimerkiksi paria pientä salmiakkipastilliaskia.

Tollasen löysin raskauden ajan ruokavalioista =)

Ruokarajoitusten ABC - Nutricia Muksu
 
Mä söin viime raskaudessa ihan himona salmiakkia. :D mulla on niin matalat verenpaineet, eikä ne ees sillä nousu mihinkään, murr.. Eikä kyllä tullu turvotustakaan. :)

Mulla on edellisestä raskaudesta viel 1kg jälellä, siis se ei vaan lähe millään :/ Yhteensä tuli 14 kg. Ja nyt on näköjään tullut 1kg jo lisää tässä raskaudessa ja turvotus on ihan järkky. Osa housuista jo käyny pieniks. :( Kai se ois kohta suunnattava mammahuosu ostoksille, kun esikoisen odotuksesta ei oo kun kesä vaatteita jemmassa :D

Rokotteesta, en ota, en o ikinä ottanu, enkä koe nytkään tarpeelliseks..

Seuloista. Veriseulaan en luultavasti osallistu, en osallistunut esikoisestakaan :) Mut np ja rakenne ultriin meen..

Hih, oispa jo tiistai pääsis sinne ekaan lääkärineuvolaan ja katselemaan josko se sykekin jo näkyis. <3 Toivottavasti ainakin. Meinaa itellekin iskee paniikki, kun täällä ollut ikäviä kokemuksia :( Hassua, kun esikoisesta en osannu stressata mitään. En ollu niin nipo ees syömisistä, mut nyt panikoin kaikkia :/

Kuin tylsää tääl kotona yksin. Isäntä vieläkin töissä sit tulee aamupäiväks kotiin ja taas se lähtee. :( Ei oo paljoo keretty näkee tällä viikolla. Rupee olee hirvee väsykin kun ei saa apua esikoisen hoitoon.. Onneks tiistaina mun äiti tulee tytön kanssa tähän mun lääkärin ajaks ja lupas olla iltaan asti <3

Safu+tirppa 8+1, rupee jo viikotkin näyttämään joltain. :)
 
Huhhuh, täältäkin huhuillaan vielä. Oli sitten eka migreeni tässä raskaudessa :/ Voi luoja, 2 vuorokautta laattaamista aamusta iltaan ja läpi yön. Todella raju kohtaus oli, tietty tota pahensi se, että muutenkin on huono olo ja oksennus herkässä. Meni sitten kuitenki panacodeilla ohi, kun sai ne ensin pidettyä sisällä. Olisin kyllä lähteny päivystykseen kolmantena päivänä, jos ei olis helpottanu. Meen äkkiä niin huonoon kuntoon, painoakaan ei ois yhtään ylimäärästä pudotettavaks.

Mutta iloisemmin mielin uskallan jo olla, kun ultrassa näky semmonen mukava _liikkuva_ pallero :) Eli viikkoja ois vähän vähemmän, kun neuvolan mukaan, mutta noin 9 kuitenkin! Ja oli ihan länässä kaveri siellä pussissaan, ni ei saanu ihan tarkkaa mittaa. Kyllä tässä nyt kestää taas kaikki olot, kun tietää, että ainakin nyt vielä kyydissä on pieni!

Rokotuksesta: en ottanu viimeks, enkä varmaan nytkään.

Kertomisesta: olin aatellu, et ei kerrota kellee, ennen riskiviikkoja. Mun paras kaveri kyllä tietää, koska oli nähny unessa, että oon raskaana! Mun vanhemmille oli kans pakko kertoo, ko piti pyytää niiltä apua taaperon hoidossa, ku mies lähti töihin ja mä keskityin laattaamiseen.

Paljon tsemppiä muillekin pahoinvoiville, ei pitäis enää ihan hirveen kauaa kestää!!
 
rokotuksista: otin viime raskaudessa mutta silti sain possuflunssan että eipäs tehonnut tuo rokote..en nyt sit ota olleskaa,vaikka ei se ollut kivaa maata 10 päivää 40 asteen kuumees just kotiutuneena synnäriltä,kun piti pikkuista imettää ja esikoinen oli samaan aikaan samassa taudissa ja hänkin oli saanut rokotteen,että sillälailla...
Täällä on tänään ollut jo parempi olotila..mul onkin ollut viikon verran järjetön päänsärky joka tietty huonontaa olotilaa ja tänää ei päätä ole särkenyt..=)
painosta: mulla on vielä pari kiloa jäljellä viime raskaudesta jossa mulle kertyi kiloja n.20 ja paisuin entisestään imetysaikana-ne hormoonit lihotti mua älyttömästi..sit kun lopetin imetyksen tossa heinäkuussa niin jopas lähti lähes kaikki kilot =) mä oon tällänen pien muutenkin 153cm ja 48kg että ei "sais" tulla niitä kiloja ihan noin paljoo kun 20..jos nyt sais pidettyy herkut kaapissa=P enkä muutenkaan halua että vauva kasvais taas yli 4 kiloiseksi niinkuin viimeksi oli syntyessään 4250g syntyessään ennen laskettua kuitenkin..nyt ois kiva testaa onko herkkujen syönnillä mitään eroa lapsosen painoon =) täällä nyt 7+2
 
voi voi, kun niitä raskausoireita sais jo tulla, ettei tarvitsisi niin paljon murehtia. mulla ei mitään muuta oireita kuin väsymys, ja pissahätä usein ja tietty että menkat jäi pois. vaikka on kuinka nälkäinen ei tule huonoa oloa ja kaikista aikaisemmista raskauksista oli ihan kauheen huono olo. viikkoja nyt 6 kasassa.
niin joo ja päänsärkyä johon ei auta oikeen mikään on myös ollut. sitä ollut myös aiemmissa raskauksissa alussa lähes koko ajan. että onhan noita jotain oireita mutta jotenkin "odotan" sitä kuvotuksen tunnetta.
 
onko sul edelliset esim tyttöjä soo soo?? kun itelläni ainakin tytöstä oli todella huono olo jopa 16 viikolle asti mutta poikia kumpaakin poikaa oottaessa ei ollut juuri mitään pahoinvointia,hajut vaan ärsytti...! ja nyt sit taas oon kärsinyt tosta ällöstä olosta..et saas nähä kumpi ois tulossa..
 
Moi hetkestä aikaa! Mukavia ultrakuulumisia ollut teillä, ihanaa <3 Kumpa itekin saisin hyviä uutisia torstaina. On sitä ekaa neuvolaa ja ultraa odotettukin, huh!
Täälläkin raskausoireista väsymys ihan valtavaa. Töissä nyt päivät jaksaa ihan ok, mutta illat menee sohvalla nuokkuen. Lisäksi turvotus iltaa kohden lisääntyy, näyttää maha jo aikamoiselta pahimman turvotuksen aikana. Rinnat ja nännit on myös kasvaneet, mutta kipeät eivät ole. Eli onhan noita oireita vaikka mitä, vaikkei sitä oksentamista ookkaan!
Rokotusta en ole koskaan ottanut, enkä aio ottaa nytkään.
Aion osallistua sekä veriseuloihin että np-ultraan ja rakenneultraan. Np-ultraan pitäis päästä tässä marras-joulukuun vaihteessa. Nyt viikkoja noin 7+6 omien laskujen mukaan, voi olla enemmänkin. (viim. menkat olleet 19.8. mut myöhäinen plussa vasta kp58)
Naapurin tytön gynekäyntiä ei voi kuin ällistellä, kyllä oli taas ammattitaitoista touhua :/ Tuolla yritystaustalla ja muutenkin olisi olettanut vähän myötätuntoa.
Rauhallista ja mukavaa pyhäinpäivää kaikille!

Niin joo, kertomisesta, jos torstaina kaikki ok, niin ajateltiin Isänpäivänä kertoa molempien vanhemmille ja sisaruksille. Muut saa vielä odottaa. Toivottavasti neuvolassa sais vähän tarkennusta noihin viikkoihin. Luulis ainakin, jos siellä kerran ultrauslaitteet on. Miten muilla, onko neuvolassa osattu tarkentaa viikkoja vai onko pitänyt odottaa np-ultraa?
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin töissä jo tietää aika moni tietää raskaudesta, mutta edelleenkään en ole omalle äidille tai siskolle kertonut.. Tällä viikolla kerroin jo esimiehellekin ja olihan hänkin jo arvannut :) Pahoinvoinnin ja poissaolojen takia kerroin jo nyt, muuten olisin halunnut vielä joulukuuhun odottaa. no, nyt kun sai kerrottua pahoinvointi helpotti, ainakin hetkellisesti. Tänään on jo lähes normaali olo..

Ensiviikolla olisi ultra ja sen jälkeen pitäisi suunnata iltavuoroon. Tänään tuli vaan pelko että mitä jos ultrassa ei olekaan kaikki kunnossa, niin miten sitä sitten iltavuoron jaksaisi..

Murkku ja pallero 10+0
 
Äh, menin varaamaan ajan hierontaan viime viikolla ja se olis mulla ma-aamuna. Äklöttää sen verran etten usko pystyväni sinne menemään. Happikaan ei kunnolla kulje ja ajatus mahallaan makaamisesta ei todellakaan kuulosta hyvälle. Tää hieroja on miehen sukulaistyttö joka silloin tällöin tulee tännepäin meitä hieromaan. Aika varattu anopin kautta ja nyt mietin minkä ihmeen tekosyyn mä keksin anopille etten sinne hierontaa voi mennä. Ideoita?!

Terese ja rv 7+5
 

Yhteistyössä