.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Heihei, multa puuttuikin tuolta LA, eli se olis 24.6 :)
Tänään käyty varhaisultrassa ja kaikki kunnossa; pienen sydän pumppasi huimaa vauhtia ja koko vastasi 6+3 (omat laskut 6+5 ja neuvola 7+0)..mutta mennään tuon 7+0 mukaan, niinkuin gynekin sanoi! :) Tässä vielä kuva pienestä:

Olis se niin sen arvoista maksaa reilu satanen :heart: Olen niin onnellinen :heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon kivoja ultrakuulumisia tullut, hyyvä juttu :)

Täällä järkky väsy päivä ja huonoo oloo pukkaa. Kohta varmaa pönttö kutsuu... Huimaakin koko ajan :( .Jospa se tästä taas. Pari päivää oliki vähä parempi olo. Ylihuomen sit se eka neuvola. Jonkinmoinen etappi :) Ultraa saaki sitten vielä ootella muutaman viikon..

Mutta ei se auta ko mennä makaamaa takas
 
Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia. Ja nuo kuvat on niin hellyytäviä.. Vaikken niistä mitään erotakaan paitsi tummia läiskiä.. :) oma kuva on jääkaapin ovessa ja sitä pitää aina välillä vilkuilla. Vaikka siinä vois siis olla mikä tahansa mustetahra. :D
 
Aamulla sain hirveen itkupelkokohtauksen sen lauantain takia, vaikka eilen päätin että yritän ajatella positiivisesti... Sain jotenkin soitettua neuvolaan ja itkin sielläkin puhelimeen. Täti kyllä kovasti vakuutti, että koska kipukohtaukset oli menny ohi eikä niihin liittynyt minkään sortin vuotoa ei pitäisi olla syytä huoleen. Ultra on tosiaan vasta kahden viikon päästä, mitenkähän sitä sais järjissään pysyttyä. Toista satastakaan ei millään raaskis maksaa kun jo varhaisultrassakin on käyty.. :confused:

Olikos täällä muista migreenistä kärsiviä? Mulla on menny alkuraskaus ilman minkäänsortin pääkipua vaikka yleensä kovia migreenejä on parikin kertaa kuussa. Tänään oli sitten ensimmäinen kerta ja oli pakko ottaa panadolia, eihän se ihan yhtä tehokkaasti auttanut kun omat normilääkkeet mutta lievää helpotusta kuitenkin. Nyt vaan ajoisssa vielä nukkumaan.

Asiasta kukkaruukkuun..Äsken kävi pari poikaa oven takana karkkia ja kepponen kierroksella.. Onks tänään sellanen päivä? Jouduin ystävällisesti toteamaan ettei ole mitään kun en tiennyt heidän olevan liikkeellä niin pojat vaan totesivat että kyllä rahakin käy.. Voi herranen aika näitä nykyajan lapsia.. no en antanut rahaakaan.:LOL: Nyt aloin vasta miettimään että ei kai ne nyt oikeesti mitään keppostakaan tee... :confused:
 
Pikainen päivitys tältä suunnalta. Pahoinvointi ei ole loppunut, mutta hieman muuttanut muotoaan, kun vähän aikaa sitten oli aamusta iltaan koko ajan paha olo niin nyt ne tulevat kohtauksina. Pöntön halauksia kertyy n. 1 päivässä. Ja lauantaina oli niin järkky päänsärky iltapäivän ja illan ja panadol ei auttanut mitään. Mulla ei normaalisti juurikaan särje pää.

Mahaa pömpöttää ja kiloja on kertynyt n. 3 :O jär-kyt-tä-vää!! Nyt tein tämän viikon alusta ryhtivedon ja syön lounaaksi reilun salaatin ja pahoinvointia yritän karkottaa hedelmillä. En todellakaan halua olla vähän ajan päästä norsun kokoinen... Ekassa raskaudessa tuli 18 kiloa ja yhtään enempää ei tarvitse tulla tässäkään. Lähtivät kyllä ihan nopsaan.

Paljon onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :heart: Mulla viikko verikokeeseen ja kaksi viikkoa nt-ultraan...

rockstone & mini 9+1
 
Huomenta kesämasut ja onnea ultrakuulumisista.

Hurjasti tullut taas tekstiä, täytyy illalla yrittää käydä kaikki läpi.

Tulin valamaan uskoa ja toivoa niille, jotka edelleen pahasta olosta kärsivät. Täällä olotila alkaa ns. normalisoitua. Eilen oli ensimmäinen ilta kun jaksoi koko illan puuhastella kotona ja huomasi, että kokoajan tuli uusia ideoita mieleen. Miehellekin hehkuttelin vointia ja pirteää mieltä, mikä on ollut kadoksissa viimeiset 5 viikkoa huonovointisuuden ja väsymyksen alla.

Maha alkaa olla jo ihan järkyttävän kokoinen ja tuntuu, ettei sitä enää kauan peitellä. Tulisi nyt nopeasta se niskapoimu-ultra (vielä puolitoistaviikkoa), sen jälkeen olen ajatellut asian tuoda julkisuuteen (mikäli kaikki pienellä kunnossa). Rinnat on vasta nyt alkaneet kasvamaan ja uudet liivit on kohta ostettava :) Mahan ja rintojen rasvauksen aloitin vasta nyt, ostin bodyshop:n kookosvoita. Edellisessä raskaudessa toimi loistavasti, eikä tullut lainkaan arpia.

Talvista tiistaita toivottaa kesähaave ja pieni rv 10+1 (10+6)
 
No kun ultrakuvia jaetaan, niin paan mäkin. :D Kuva on viime viikon perjantain varhaisultrasta, jolloin viikkoja oli 7+3.



Pahoinvointi on ehkä hieman jopa pahempaa nyt, aamut alkaa oksentamalla, mutta ruoka maistuu onneks heti päälle. :)
Tissit on ihan julmetun kipeet!! Ja isommat, jee! :D

Joko muilla repii, kun tekee äkkinäisiä liikkeitä? Mulla sattuu melkoisesti vaikka sohvalla kyljen kääntäminen, jos teen sen vähääkään reippaammin.

Kivaa päivää kaikille toivoopi Pele 8+0.

Ps. Mun laskettu aika olikin 18.6. :D Hienosti mä tiedän nämä asiat kattokaas. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on vihdoin rinnat kasvanu, ehkä yhden kuppikoon. Olin jo huolissani, kun ne ei reagoinut aluksi mitenkään.

Ja Pele, kyllä repii. Sängyssäkin pitää kääntää kylkeä rauhallisesti tai muuten kyllä vetelee kipeesti.
 
Moikka,
täällä yksi kesäkuun odottaja rohkaistui myös ilmoittautumaan mukaan.Eilen oli varhaisultra , jossa kaikki hyvin , sydän sykki ja alkio vastasi viikkoja, joita on siis nyt 8+2.Olen ollut varovaisella mielellä koska tämä on saanut alkunsa hoidoilla, jotenkin sitä vaan ei osannut iloita , mutta ultran jälkeen pieni taakka putosi hartioilta:)Kaikki klassiset oireet on löytyneet pahoinvoinnista väsymykseen, mutta mitä täältä olen lueskellut niin olen ilmeisesti kuitenkin päässyt aika vähällä.Alavatsakipuja ja jonkun verran vuotoja oli muutama viikko sitten jotka säikäyttivät toden teolla.Niin ja tosiaan rintavarustus on kasvanut ihan hillittämästi, pakko tässä on lähteä liiviostoksille:)

Eli nämä tiedot voi lisätä listaan:

LA 16.6/nim Inkkunen/33/esikoinen/TAYS
 
Ihanaa lueskella täällä näitä nyt!!! Iloisia uutisia oikein olan takaa :)

Täälläkin repii kun kääntää kylkeä. Mutta eipä se kai haittaa! Mulla on np-ultra vasta viikoilla 12, onneksi tuli tehtyä se varhaisultra koska ei olisi kyllä nuppi kestänyt odotella noin pitkään vielä lisäksi.

Oireet mulla on hävinnyt jo viikolla 8! Aina välillä sen jälkeen on ollut oksetus-päiviä mutta suurin osa päivistä kulkee kuin vettä vaan! Yhtään treeniä en ole jättänyt väliin ja välillä vaan vituttaa turvotus, mutta turvotti mua ennen raskauttakin aina jos söin viljaa, mitäs syön oma vika.

Iloisia odotteluja! Tänään uusi viikko käyntiin!

Naene 10+0
 
Hei!

Hirveasti tekstiä tullut! Onnea monista ihanista ultra kuulumisista ja tervetuloa uusille odottajille kesäkuisiin!

Voimia niille jotka miettii oireiden puuttumista tai loppumista!

Meillä on varhaisultra alle viikon päästä maanantaina! Ihanaa! Silloin siis tasan 11 viikkoa kasassa. Nyt kun mennään jo +10 viikoissa niin alkaa olemaan varma olo. Sukulaisillekin kerrottiin lauantaina pojan synttäreillä aj olihan osa sen jo arvannutkin väsymyksestäni ja kahvittomuudesta.

Oireet: Väsymys on kovaa edelleen, erityisesti työpäivien jälkeen on vaikea jaksaa mitään. Viikonloppuina sitten vähän enemmän tulee tehtyä. Pahoinvointi on edelleen iltapainotteista ja lauantaina tuli oksennuskin. Tuo tosin jäänyt ainoaksi oksennuskerraksi. Mulla tosiaan viikosta 13 viimeksi helpotti, joten sitä odottelen kovasti. Ollaanhan tässä jo paremmalla puolella! Rinnat on kuppikoon kasvaneet myös.

PAinosta ollut puhetta. Mulla on tullut varmaan 2 kiloa jo. Olen muutenkin painoa yrittänyt nostaa kun olen ollut hieman alipainon puolella. Viimeksi tuli se vajaa 20 kiloa ja uskoisin sen saman tulevan nytkin. Kaikki kilot putosivat kuukaudessa ja imetyksen myötä paino tippui liiankin matalalle, vaikka mitä söi. Tosin rakennettiin samalla omakotitaloa ja se vei paljon energiaa lapsen hoidon ja koiran ulkoilutuksen lisäksi. Tällä hetkellä mullehan ei maistu suolaset eikä makeat herkut joten paino tullut ihan nälän lisääntymisestä ja perusruoasta.

Birre86 ja Nyytti 10+1
 
Noin, nyt pitäis olla taas pinkka ajantasalla!

Tervetuloa uusille, ja onnea kaikille ultrakuulumisista!

Tänne ei ihmeempiä, ihan kuin olo ois vähän parempi ja seesteisempi, eikä huimaiskaan niin paljoa. Mut nää nyt sahaa miten sattuu, saattaa mennä parikin päivää, et olo täysin normaali, ja sit taas iskee kaikki rytinällä..

Nemi 8+5
 
Hei! Nyt alko vaivaan, te joilla ultrassa näkyi syke omaan silmäänkin (rv alle 7) niin ultrattiinko vatsan päältä vai alakautta?
Mulla ultrattiin vatsan päältä ja sykettä en siis itse havainnut muttä lääkäri sanoi sen nähneensä?
Niin nyt vaivaa se kun en sitä sydämen sykettä itse nähnyt vaikka sikiön näinkin... :(
 
On se kyllä mystistä miten pahoinvoinnin loppuminen on herättäny itessä ihan uuden ihmisen :D
Himottas jo päästä alottamaan joulusiivouskin kun kerta virtaa riittää...

Ootteko käynny muuten ihastelemassa uutta äitiyspakkausta?
Omaan makuun täydelliset värit ja kuosit :heart: Lähes aina on ollu jotain mikä ei ois ollu omaan makuun, mutta tästä en kyllä pysty sanomaan mitään huonoa. (Makuasioita ;))

Lilleri mulla ultrattiin päältä ja näin sykkeen, TOSIN vasta kun lääkäri opasti mitä kohtaa pitää katsoa ja mieskin sen bongasi. Tällöin siis oli 5+6.

LittleOne 8+6
 
Lilleri82 Mulle on tehty alakautta ultrat 1. raskaudessa 9+3 ja nt 12+1 ja nyt 7+0. Joka kerta näytöllä on näkynyt sykekäyrä ja lääkäri on myös hetkeksi laittanut äänet koneeseen eli sen sykkeen myös kuuli. Riippuu varmaan paljon laitteista, miten näkyy/kuuluu. Vatsan päältä mulle on tehty vasta rakenne-, 4d- ja synnytystapa-arvioultrat.

Olen käynyt ihailemassa äitiyspakkausta haikein mielin... me ei nyt oteta sitä, kun on vielä esikoisen jäljiltä tavarat hyvässä kunnossa ja osa (esim. toppapuku) jäi kokonaan käyttämättä, kun oli väärän kokoinen, mutta nyt vauvalle varmaan ekaks talveks tosi passeli.
 
Myönnetään, olen raskaana :) :) Eli ultrassa löytyi tyyppi, joka vastasi viikkojaan ja sykekin näkyi heti. Tosin olen niin monta kertaa saanut siihen ruutuun tuijotella elämäni aikana, että aika hyvin jo osaan ultrakuvaa lukea itsekin. Tällä lääkärillä oli heikoimmasta päästä oleva ultralaite, jolla minua on tutkittu, mutta kyllä vaan silläkin näkyi.

Aika varmana lääkärikin piti, että tämä tulisi syliin saakka, kun kerran vastasi täysin viikkojaan ja syke oli vahva. Km-vauvani ovat kaikki kuolleet viimeistään 6+-viikolla, vaikka ulkoistautumiseen olisikin mennyt aikaa muutama viikko päälle.

Josko sitä uskaltaisi alkaa kesäkuuta varovasti odottamaan...

tillukas 7+4
 
No minäkin olin jo housuja riisumassa kun alettiin ultraamaan, mutta lääkäri toppuutteli ja sanoi että otetaan vatsan päältä ja tarvittaessa alakautta. Luotan nyt sit vaan siihen että ois ultrannut alakautta jos ois epäillyt jotain olevan vinossa. Meillä täällä kaupungissa on välillä vähän kommunikaatio-ongelmia kun tk:ssa ja yksityiselläkään ei ole ainuttaakaan suomalaista gynekologia... Osaavat kyllä jonkun verran suomea tämän kertainen lääkäri on virosta että puhuu suht hyvin suomea.
No, jokatapauksessa, sykkeen ei siis "tarvi" näkyä vielä vatsan päältä ultrattaessa näillä viikoilla? :headwall:
Eikä se lääkäri näyttänyt mitää sykettä, sanoi vaan että oli itse sen havainnut...
Plääh, kaks viikkoa pitäs vielä oottaa seuraavaan ultraan. Mutta oireet on vahvoja vielä joten ihan hyvillä mielin silti. Pitää vaan aina näköjään olla sit jostain huolissaan :stick:
 
Moi ja tervetuloa uudet! :)

Multa on alakautta myöskin aina ultrattu np-ultraan saakka. Tosin tällä kertaa lääkäri koitti kattoa myös mahanpäältä rv 6+5 mutta ei siellä paljoa näkynyt. (en siis mikään laiheliini ole) Mutta alakautta kun ultrasi nähtiin pikkunen paljon paremmin ja syke myöskin :)

Minä tosiaan sain synnärille jo yhteyden otettua sitä np-ultraani koskien kun se oli laitettu 13+ viikolle, sain sen nyt vaihdettua sitten rv 12+1 joka on 29.11 :) Eihän sinne olekkaan enää ku kolme viikkoa Jee! :heart: Ja mulle vois tosiaan päivittää LA:ksi 12.6.13 kun se kerta on neuvolakorttiinkin merkitty :)

Täällä on vuorokauden ympäri jatkuva pahoinvointi helpottanut, silloin vaan alkaa huono olo iskemään jos ei tarpeeksi usein syö. :)

Kotiäiti & Nappula rv 8+6 :heart:
 
Jee eka neuvola oli eilen ja syke löytyi (sillä kuuntelulaitteella)!! Ensin etittiin ja etittiin mutta sieltä se pompotus löytyi.:heart:

Oma iltapahoinvointi senkun yltyy ja välillä olen aivan maassa kun ajatukset pyörii vaan oman olon ympärillä. Halit kaikille olokolotuksista kärsiville. Onneksi syy on niin ihana :) Toisaalta aamulla on ihan hyvä olo ja silloin yritänkin tsemppailla ja tehdä enemmän.

Mulla eka ultra kahden viikon päästä. Jännittää! Ihania ultrakuvia monella jo!

LA 15.6. kun tais puuttua multa se :)

Mustikka ja pikkariikkinen 9+1
 
18andpregnant: rupesin kelailee että onkohan lääkäri sanonut sulle väärin viikot koska tuon kokoinen vastaa rv 8 ei 9..kun ite olin viime raskaudes ultras 8+5 niin lapsi oli 19mm ja vastasi 8+3 viikkoja..=P eli lääkäri varmasti tarkoitti että olet viikolla 9 eli rv8+...sori jos ja kun tulin selventää tai sotkee ajatuksia =P
 

Yhteistyössä