Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

häpimama pitää olla. Toiset sanoo että myös joku voide tai liukkari antaa tarpeeks kaikupohjaa. Just kokeilin pari päivää sitten ilman geeliä, niin ei kuulunut ja geelin kanssa kuuluu todella selvästi.

iitu saanko udella tai utelenkin muttei ole pakko vastata, löytyikö noin myöhäiselle keskenmenolle jokin syy? Todella ikävää : /
 
Viimeksi muokattu:
Elba: Mitään virallista syytä myöhäiselle keskeytyneelle keskenmenolle ei löytynyt. Silloin tutkittiin ainakin tukostaipumus, tulehdukset ja sikiölle sekä istukalle tehtiin patologiset tutkimukset. Sain sen jälkeen vielä kaksi alkuraskauden kkm:a ja niidenkään jälkeen ei löydetty mitään syytä keskenmenoille. Lapsettomuuspolin lääkäri kuitenkin arveli, että syy voisi olla tukostaipumuksessa, vaikka testit tosiaan näytti normaalille. Siellä myöhäisen km:n patologin lausunnoissa luki, että "istukan verisuonet huonosti kehittyneet". Noista kahdesta muustakin löydettiin aina sykkeet ja jossain kohtaa vaan todettiin keskeytynyt keskenmeno. Nämä asiat tuki sitä tukostaipumus-arvausta. Sen takia mulla on nyt raskaustestistä alkaen ollut käytössä klexane ja käytän sitä vähintään rakenneultraan asti, ehkä jopa rv34 asti. Vähän jännittää, että auttaako toi klexane oikeesti vai onko tämä raskaus jatkunut näinkin pitkään jostain muusta syystä (niinkuin se eka myöhäinen kkm). Täytyy vaan toivoa, että se lääkäri arvasi oikein ja tämä päättyy hyvin :)
 
Tässä tulee tälläinen pikainen omanapa päivitys, on ollut vähän sellanen "outo" olo muutaman päivän. Soitin maanantaina neuvolaan, ja onneksi sain ajan jo huomiselle että saa kuunnella löytyykö sydänääniä. En tiedä mistä olo johtuu, mutta parempi varmaan tsekata eikä ressata kotona. :(
 
Limperi en tiedä millainen sun outo olo on, siis huono aavistus vai ihan huono olo, mutta mulla on ollut kans viime päivinä tosi outo tunne. Yhtäkkiä on tosi kuumeinen olo, joka paikkaan särkee, tuntuu että silmät harittaa ja huimaa. Mittasin lämmöksi vaan 37,2 mutta posket hehkui ihan tulessa. Sitten olo menee ohi ja tulee takaisin usean tunnin päästä.

Säikähdin jo sitä perhanan listeriaa... Mutta ehkä vaan flunssa tulossa... :(
 
Rakenneultra-aikaa minulla ei vielä edes ole. Tänään on toinen neuvolakäynti ja vielä ei edes ymmärtääkseni kirjoiteta lähetettä, menen sitten parin-kolmen viikon päästä uudestaan hakemaan lähetteen. Mitä myöhemmin rakenneultra on, sitä parempi, sillä esimerkiksi sydämen rakenteet ja toiminnan (samoin muistaakseni munuaiset) näkee silloin paljon selvemmin. Edellisestä minulla oli rakenneultra jo 19+0 ja se oli minusta kamalan aikaisin, esikoisesta ultra oli 20+.
 
Hei te jotka olette selanneet äitiysvaatteita: onko tullut vastaan nettikauppaa, jossa myydään puolihameita? Mun ykköstyövaatteeni on mustia puolihameita, eikä mee enää kauaa kun alkaa nuo omani kiristää. Mä olen löytänyt nettikaupoista pelkkiä "rimpsuhameita" taikka sit liian lyhkäsiä. Ei mun työpaikallani voi sellaisia pitää, polvet piiloon. Jos tulee joku nettikauppa mieleen, niin linkki olis kiva :) Kiitos!
 
Miten mä olen sitten luullut näkeväni että hirveen monella on jo 18+ tai 19+ rakenne-ultra? Ehkä oon vaan nähny unta..

Mulla kävi tänäaamuna silleen että lorahti jotain pöksyyn ihan kunnolla. Toivotaan vaan että valkovuoto oli normaalia vetisempää ja ettei ollu lapsivettä. Vähän jännittää kun on tuo neuvola-aika vasta 10:30 ja käskivät pysyä kotona siihen asti.

Mitä ihmettä tämä vuoden vaihtuminen on tehnyt meidän ryhmäläisille? :eek:

Lindacandy ja Hemmo 17+2 :heart:
 
Mulla on kans rakenneultra 20+-viikolla. Ei täällä tiettävästi aikaisemmin edes tehdä.

Mun täytyy liittyä tähän omituisen olon porukkaan, uudenvuodenaattona alkoi illalla yhtä-äkkiä ihan kamala olo, huimausta, oksetusta, voimattomuutta. Eilen sama jatkui höystettynä pääkivulla. Ei ihan raskauspahoinvoinniltakaan tuntunut kyllä. Tiedä sitten mikä oli, nyt jo hieman parempi olo onneksi. Huolettaa vähän miten masussa voidaan, onneksi perjantaina neuvola.

hiirunhenkäys, 17+3?
 
iitu Pepinossa on joitain puolihameita. Äitiyshameet ja mekot - Äitiyskauppa Pepino sekä Mamamiassa MamaMia.fi -

on Huomenna on (yksityinen) gyne, menen kyselemään mahdollisesta hiivasta ja jos samalla kurkattaisiin mahassaolijaa, onko hänellä kaikki hyvin... En jaksa odottaa rakenneultraan, joka on 31.1. Se on rv 21+0. Dopplerilla kuului eilen sydänäänet ja mahakin on kasvanut niin että jouduin siirtymään äitiysfarkkuihin.

Onnea rouvalle! lindacandy
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Iitu on sinulla kyllä kestämistä. Toivottavasti klexanesta on apua ja tällä kertaa raskaus sujuu hyvin loppuun asti :hug:

Lindacandy onnittelut avioliitosta! :heart: Meilläkin rakenneultra on vasta viikolla 21+4 ja silloin kun se varattiin, niin lääkäri selitti juurikin jotain että myöhemmillä viikoilla näkyy paremmin. Sitä ultraa odotellessa sitten, meillä se on siis vasta 14.2! Kauhean pitkä aika muka vielä.

Mä en pysty tuosta sukupuolesta päättelemään siittiöiden avulla oikein mitään, kun me harrastettiin seksiä läpi kierron sekä ovulaation aikaan joka päivä ja vielä sen ovulaation jälkeenkin :D Oli clomit käytössä, joten sitä lasta sitten oikein tekemällä tehtiin.
Kyllä muakin niin kovin kyllä kiinnostaisi kumpi sieltä on tulossa, kun sitten olisi niin paljon helpompi haaveilla tulevasta kun ei tarvitsisi miettiä vauvaa vaan sellaisena sukupuolettomana nyyttinä.

Minullakin on ollut hieman outo olo, koska en ole pariin päivään taas kunnolla tuntenut liikkeitä. No maanantaina kyllä tuntui töissä ollessani kunnon hipaisuja, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut yhtään. Taidan vain miettiä asiaa liikaa, mutta mielenrauhan vuoksi voisi tietty illalla kuunnella dopplerilla. Ja tällä meidän dopplerilla ei ainakaan ilman geeliä kuuluisi yhtään mitään.

Linneat 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Huolehtijoille haluksia :hug: Jos joku listeria tms. mietityttää, niin ainahan sen voi käydä testaamassa. Kyllä itse olisin tullut hulluksi jo ilman tota mun doppleria, vauvan liikkeet ei nimittäin tunnu, ellei potkase just toho reunaan tai alas. Istukka on aikamoinen pehmustaja.

Ja raskaanakin voi olla kipeä tai huonovointinen ilman mitään sen vaarallisempaa. =)

Sukupuolesta ja ajoituksesta.. En osaa sanoa, mentiin sillai joka toinen, joka kolmas päivä taktiikalla. Ovispäivään osui sekstailua, mutta se oli sellaista suhaamista, että luottaisin melkein siihen edelliseen talletukseen :D En usko, että ajoitus merkkaa kauheesti sukupuolen suhteen, samoin kun ei vatsan muoto, sydänäänet tai muutkaan. Mut onhan niitä hauska arvailla :LOL:
 
Terveisiä ultrasta! :wave:

Äippäpolilla siis vierailin ja siellähän se meidän Nappula oikein virkeänä touhusi menemään. :) Painoarvio oli 172g ja istukka etuseinässä! Oon taas niin onnellinen kun näin että pikkunen siellä näytti voivan hyvin ja muutenkin touhusi. Kolmeviikkoa vielä rakenneultraan ja neljän viikon päästä taas äippäpolille. Saan onneksi juosta vauvaa seurailemassa tiheään. :heart:

Niin ja sukupuoltakin kyselin ja lääkäri antoi varovaisen tyttölupauksen. Oli häpyhuulet näkevinään mutta käski varmistella rakenne ultrassa sitten :heart: (ei tarvi päivittää vielä etusivulle) Tekis heti mieli ostella jotain tytölle sopivia juttuja mutta ehkä odotan vielä sitä rakenneultraa ja varmistelen tuota siellä. :)

Onnellinen kotiäiti & Nappula 17+0 Poks! :heart:
 
Höhö, pakko tulla kertoilemaan typeriä kun tosta ovulaatioajankohta/pano kertoo sukupuolen-ajattelusta oli puhetta: olin katsonut kalenterista että meillä pannan sitten eräs tietty päivä! Silloin on ehkä ovulaation kannalta otollisin päivä. No, mä tulin kotiin sitten joskus iltamyöhään ja ukolle että nyt peitto heilumaan! Ja se tokaisi että oli just runkannut. :LOL:

Voi v***n s*****a, mä siihen ajattelin että pidä sitten tunkkis annetaan olla tämä koko homma mä haen pillerit takaisin ei tästä tule hevon v****a. Ärräpäitä ja niin edespäin. Seuraavana päivänä oli sitten joku sovintopanon tyylinen juttu, jota pidin lisääntymiskannalta yhdentekevänä koska se ovis meni jo, ajattelin. No tässä sitä ollaan. Voin kertoa lapselle että olisi syntynyt päivää aiemmin ellei isänsä olisi runkkari. :LOL:

Naene 18+1
 
Pakko tulla myös liittymään tuohon outo-oloisten kerhoon :confused:
Mahassa on ollut tosi hiljaista muutaman päivän ja eilen kaivoin dopplerin esiin. Sain äänen kuuluviin, mutta sekin kuulosti jotenkin tosi oudolta. Mies sitten aamulla kuunteli myös ja meni tosi kauan että löysi sydänäänen ja tosi huonosti kuului.
Maha on myös vähän kipeillyt, uni huonoa (ehkä huolehtimisesta johtuvaa) ja olo "kuumeinen" ja flunssainen.

Anteeksi ikävä sadepäivän päivitys.

Kesähaave ja pieni rv 19 (POKS)
 
Hahaa, me olimme juuri muuttaneet erilleen. Edellisillan olin miehen luona yötä, mutta nukahdin hänen kainaloonsa. No seuraavana päivänä (25.9) mies sitten reteenä tuli mun luo "paneskeleman", kuten itse esitti kutsunsa. Tokaisi vielä tossa ovella, nyt tehdään lapsi. :LOL:

No niinhän siinä sitten kävi, että "tehtiin" lapsi. Viisi viikko tuosta ja rakenneultrassa oli 7+0 ihmisen alku. Laskureilla mulle annetaan ovispäiväksi 26.9.

Sain plussan tosi aikasin, eli siellä ne siittiöt on olleet valmiina odottelemassa partneriaan.:LOL:

Jotenkin on tyttöolo, mutta olen valmistautunut siihen, että todennäköisesti tulokas on poika. Toisaalta mies "vanha" (pian 45v) ja vanhemmilla miehillä kuulemma enempi tyttösiittiöitä. Tiedä sitten..

MUOKS: Soitin aamulla terkkariin, että mulla mitä luultavaMmin pissitulehdus. Täti meinas vaan passittaa mut vaan labraan labraan ja huomenna soittaa tulokset. Sanoin, ettei käy. Sain lääkäriajan ja antibiootit. Äsken jättämässä näytteen labraan. Oli ihan tuskaa kaksi tuntia kärvistellä.
Karpalomehu ja eka tabletti, toivottavasti auttaa pian..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
mie kuuntelin dopplerilla pelkällä rasvalla ja en kuullut.
tilasin sitten netistä oikeaa ultraäänigeeliä ja sain heti kuuluviin.
ja mä olin ihan vääristä kohdistakin kyl ettinyt vauvaa, mutta onneksi liikkeistä tietää mistäpäin lähtiä etsimään sydänääniä!
ja pitäs varmaan vaihtaa patterit tuohon vehkeeseen, että kuuluisi paremmin, aika huonosti kuuluu kun tottunut neuvolan mahottoman koviin ääniin :D
 
Lindacandy onnea :flower:

Mie kävin kätilön kans höpöttelemäs 1.5h aamusella ja nyt sit onki lääkäri jo ens ti. Luulin et saan sinne rakenneultraa+lääkäri asti olla rauhassa :LOL: . Mut näkeepähä sit jo ens viikol miten istukat yms ettei tarvi pohdiskella liikkeiden tuntua vaan toisel puolel yms. Pissan katto äsken ja se ok. Ens viikol myös se neuvola.

Miekää en kyl pysty sanoo mitää tost sukupuoli hommast ku seksiä ollut sillo vähä välii :D :D :D

16+3
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Pikakuulumiset kännykällä, kävin neuvolassa ja sydänäänet löytyi kuin löytyikin. Syke 140 :) . Pitkään hoitaja etsi, ja ehti jo minta kertaa sanoa että kyllä kaikki voi olla ihan hyvin vaikka hän ei löydä ääniä, että ei saa huolestua. Onneksi Sitten löytyi ja hyvi kuuluivat kun löytyi oikea kohta.

Ensi viikolla pitäisi varmaan töissä kertoa työkavereille, esimies tietää mutta työkaverit ei vielä. On mulla jo mahaa mutta kun on muutenkin painoa, eivät ole huomanneet vieöä mitään, tai ainakaan sanoneet mitään...

Tällä hetkellä siis viikkoja 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Hei taas, yllättävän pian, kun eilen vasta viestitin.

Minä en nyt josain syystä saa noita yläpuolella näkyviä asetuksia, kuten esim alleviivaukset yms korostukset käyttööni. Ihan eri tavalla ovat äkyneet ennen, en ymmärrä, mitä kautta ketjuun pitäisi oikeaoppisesti vastata,kertokaa te viisaammat. Pitänee vaan "huutaa" isoilla kirjaimilla, mikäli haluan jotakin tärkeää kertoa.

Eli siis ensin LINDACANDYLLE valtavasti onnea.

Ja sitten toinen asia.Hoidin juuri alta pois yhden ehkä vaikeimmista tehtävistä mitä tähän raskauden vaiheeseen saatan keksiä. ILMOITIN ÄIDILLENI että kesällä meille syntyy sitten taas vauva, viides minulle laatujaan. Osasin odottaa kalseaa kommentointia asiaan. Ja totta tosiaan ääni muuttui lempeästä kireäksi ja ensimmäiseksi sanoi, että miten te enää uskallatte, hui. Kyselin että mitä hän tarkoittaa ja siihen periytyvään geenivirheeseenhän se liittyi. Totesin siihen, että hyvinhän me olemme tyttöjen kanssa pärjänneet, mutta ääni kellossa ei muuttunut ja kommentit olivat kaikkea muuta kuin onnittelevia. Mutta eipä tuo mitään, kun siihen osasi varautua. Ei näistä minun kahdesta edellisestäkään lapsesta onnitteluja ole sadellut odotus aikana. Itse olen ainut lapsi vanhemmilleni, joten osittain voin kyllä olettaa, että viides lapsenlapsi äidistä ja isästä tuntuu todellakin jo ilman periytymisasioitakin melkoiselta paukulta. Onneksi äiti huolehtii isälle ilmoittamisen, jotta toiselta saarnalta edes vältyn vielä hetkeksi.

Taisi olla MIIJANE76, joka sai samantasoista kommenttia. Ollaankin saman ikäisiä ja minulla on myös mies jopa sinun miestäsi vanhempi, joten sekään ei taida ainakaan minun kohdalla helpottaa asiaa vanhempien silmissä. Myös meidän elämässä on ollut mennyt vuosi äärettömän raskas, ja kun vauva syntyy, elämme väistämättä vielä raskasta vaihetta, sillä taloomme tulee valtava remontti kevään aikana ja joudumme muuttamaan hetkeksi muualle.

Tärkeintä kuitenkinasiassa on se, että itse odotamme kovasti vauvan syntymistä, ja toki toivoisimme hänen olevan terve. Sisaruksetkin ovat ottaneet asian positiivisesti vastaan. Ei meidän onni vauvasta ole toisten surkutteluista tai onnitteluista kiinni. Lisää mukavia kommentteja lähipiiristä tulee vielä lisää aivan varmasti, joten siitä sitten vaan.

Kultatiuku ja odotettu vauva rv 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Terkkuja neuvolasta! Hb oli pysynyt hyvänä ja painonnousu inhimillisenä, verenpaine oli minulle tyypillinen eli pieni. Pieni koitti potkia dopplerin anturia huitin kuuseen ja pitkällisen metsästyksen jälkeen anturi saatiin pariin otteeseen hetkeksi osumaan sydämen tuntumaaan. Sykkeet oli 149-150, liekö siis kolmas tyttö tuloillaan.
 

Yhteistyössä