Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Sain sokerirasitus-tulokset ja ne oli ok. :D En ois ihan heti uskonut kun viime raskaudessa niissä oli häikkää. Viikolla 24 meen viel toisen kerran rasitukseen, toivottavasti silloinkin viel kaikki hyvin.

Mulla on ällöttävä olo. Sellai turvonnutläskikiukkuväsymys. Mikään ei huvita ja kaikki ahdistaa. Miehelle kyl voisin kiukutella vaikka aamusta iltaan. Mies ärsyttää ja mä ärsytän itteäni. On tää ihanaa.

Meidän kaukalo oli jonkun 140€ graco ja siinä on telakka ja isompien istuin minkä saa molempiin suuntiin maksoi alessa n.300€ ja sehän menee monta vuotta. Jonkin verran noista saa varmasti takaisin jos myy eteenpäin.

Joko ootte siirtyneet äitiysvaatteisiin? Mulla rupeaa toppatakki olemaan melkoisen piukea. Housuista menee matalavyötäröiset.

17+3 on muutes tänään ja ma toinen neuvolakäynti jonne pitää tulle mies mukaan. Sekin vituttaa. Enkä tiedä miksi. Meille on siis tullut tälläisiä uusia koko perheen käyntejä muutaman kerran raskauden aikana. En tykkää. En mäkään menisi katsomaan kun ukkoa punnitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Neminka
Mä näin viime yönä unta, missä mulla oli kiire tyttäreni ristiäisiin ja panikoin, kun ei oltu ehditty keksiä lapselle nimeä, eikä mulla ollut edes juhlavaatteita. :D

Pieni on potkinut kovin, ja nyt on potkut tuntuneet useana päivänä peräkkäin ja ihan pitkin päivää. Lisäks toi esikoinen potkii mahaa minkä ehtii, yks päivä hän kiipes mahan päälle, otti mua polvista kiinni ja hyppi siinä ku hevosella... Kauhee huuto jos kehtaa kieltää, siirtää pois tai estää pääsyn syliin. No, ei auta. Elämä on ja pienestä pitäen.

17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Launtaita :wave:

kaikenlaista vaivaa on siis muillakin, "kiva" kuulla, että muillakin. tuntuu, että ite on ihan vaivainen jo nyt! Mulla supparit vähän jo laantuneet, mutta alaselkä on tosi kipee. Pläräsin kaikki aikasempien raskauksien äippäpoli- ja synnärillä käynnit, niin kaikissa samat vaivat, miksi joutunut menee: ennakoivat supistukset, alaselkäkivut ja pahat liitoskivut sekä iskiasvaiva. Ja näin taas. Joku mainitsi huonon omatunnon, kun joutuu olee töistä pois, mulla sama tunne ja se ärsyttää. Sitten ku najattelen vähän aikaa, niin ehdinhän mä töitä tekee vielä 30 vuotta, että jos nyt vauvan takia saikkuilen aj huilaan, ei tuskin haittaa ketään/mitään. Mutta ei se helppoa ole pois olla. Mulla ois ens torstaina töihin lähtö.. saas nähdä miten käy.

Mulla tuntuu myös potkut jo pitkin päivää ja voimistuuvat vain päivä päivältä :heart:. Nyt oikeestaan tää raskaus on oikein viimesen päälle "kolahtanut", kun Rusina ilmottelee itestään =).

Maha on kyllä aika iso.. saas nähdä tuleeks tässä raskaudessa enkat =)! Viimeks ei riittänyt sf- mitan yläkatkoviivatkaan.. ja siellä se huiteli koko raskauden ajan. Onko muilla miten möhökki tuo massu jo?

Mukavaa lauantaita kaikille. Mä lupasin lapsille lettukestit, joten kai se on alettava niitä paistelee :p

Nelli ja Rusina 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös tuntun pari päivää pieniä potkuja pitkin päivää :)

Me lähtää kohta ukon kanssa leffaan :). Ois tuo juoppohullun päiväkirja mitä mennää kattomaan.

Luna täälä kans toisinaan sellai olo et miehelle vois kiukkuu koko ajan ja sen naaman näkeminen edes saa veren kiehumaa :( Onneks ei enää ihan koko aikaa

16+6
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne ja Naene
Maha on kyllä aika iso.. saas nähdä tuleeks tässä raskaudessa enkat =)! Viimeks ei riittänyt sf- mitan yläkatkoviivatkaan.. ja siellä se huiteli koko raskauden ajan. Onko muilla miten möhökki tuo massu jo?

Mukavaa lauantaita kaikille. Mä lupasin lapsille lettukestit, joten kai se on alettava niitä paistelee :p

Nelli ja Rusina 17+4
Mua on hirvittänyt tämä mahabisnes kyllä, mulla kun ei ole mitään vertailupohjaa kun on esikoinen. Mutta miten siis tuo vielä kasvaa tuosta joka päivä vähän ja jatkaa kasvamista ihan loppuun asti? Mä haluan että multa isketään taju kankaalle sitten jossain vaiheessa ja herätetään kun se on mahan ulkopuolella. Eli masu on kookas täälläkin, mutta ehkä se on huomenna ihan kiva kun katotaan jos tosta mahasta saataisiin kivan pyöreä valotaideteos! :)

Ja oon mäkin kiukutellut miehelle. Mä kiukuttelen aina samasta asiasta eli metelistä, en vaan voi sietää sitä! Mies tykkää pitää telkkaria päällä KOKO AJAN! Mä en eläissäni ole pitänyt telkkaria auki kun vain jos oon etukäteen todennut että tuon mä katson. Niinkun tänään katson putouksen, mä löydän tieni telkkarin äärelle sillä kellon lyömällä. Mies on ollut siinä jo koko päivän.
Mä en vaan voi sietää tota telkkarin meteliä ja marisen siis ihan vaan telkkarin metelistä päivästä toiseen :D Nyt siellä menee lätkämatsi. Suljen kaikki ovet mun ja auki olevan telkkarin välillä ja jos se ovi aukeaa niin oijoijoi...

Että jos mä tästä aiheesta meinaan valittaa niin saan kyllä varmaan valittaa lopun elämääni. Ei kai kukaan pysty erottamaan miestä ja telkkaria toisistaan ne on jossain sairaassa symbioosissa ja ovat toisistaan totaaliriippuvaisia. Menisivät keskenään naimisiin saatana. :D

Naene 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Linneat ja Hööpi
Mä toivon hirmusesti että masu kasvais vaa isommaksi :) Oon ihan rakastunu jo tähän pömppikseen ja siellä sisällä kasvavaan pikkuseen :)

Käytiin muuten tänään ostamassa yhdistelmä-vaunut ! Ihanat, ihanat ja ihanimmat Emmaljungan Edge Duo Combit Scandinavia-kuosilla oottelee nyt meidän pikkusta :) Ja kaupasta lähti myös mukaan turvakaukalo :) Kokosin tänään sitten noita vaunuja ja oli kyllä hommaa kun sai taivutella niitä turvajuttuja paikoilleen :D

Hemmo potkii minkä kerkee joka päivä ja mieluiten silloin kun haluaisin nukkua. Pikku potku herättää kyllä puoliunesta.

Lindacandy ja Hemmo 17+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
täällä kans yks isomahanen,ei mul siis tietenkään vielä ole iso masu mutta esim viime raskauden lopussa rv 39 sf-mitta oli 41cm joka huiteli jossain yläkäyrän yläpuolella reippaasti ja oli kyllä koko raskauden yläkäyrän yläpuolella..vaikka vauva oli sit vaan 4250g...saas nähä minkälainen pallo sitä tällä kertaa muodostuupi =P
täällä ei vieläkään potkuja mutta en nyt niitä odottelekkaan vielä tässä vaiheessa 16+4...potkut tuntuneet aijemmis raskauksissa rv 20-24..viime raskaudes tosiaan vast viikolla 24 tuntui jotain ihan pientä =D
 
Minä olen jo hurja rantapallo. :D (pitää laittaa kuva kun kerkii) Mies tykkää mun massusta tosi paljon. :p Itse huomaan tiputtelevani sen päälle koko ajan jotain. (kuten ruokaa!!) Kaikissa raskauksissa sf-mitta on mennyt aina yläkäyrän yläpuolella. Mistä lie sekin sitten johtuu. Vauvat on kyllä ollu päälle nelikiloisia mutta ei nyt mielestäni ole mikään jättivauva -koko.

Minä meinaan mennä ennen reissua vielä työterveydessä käymään gynellä, ni kirjottaa matkaan hiivalääke, pissitulehdus ym. muut hauskat reseptit ja tsekkaa, että kohdunkaula on varmasti kiinni. Mullakin noita suppareita tulee välillä ja en ota riskiä mistään uima-altaasta, että tulee mitään pöpöä jos paikat aukeamassa. Siellä jos vois vauvaa kurkata ultralla :D

Meillä siis on yksityinen terveysasema työterveytenä ja vuodessa saa käydä yhdellä erikoislääkärin vastaanotolla. (loistavaa!) Itse en ole ollut yhtään saikulla tän raskauden vuoksi toistaiseksi ainakaan. Täyslepo raskauden aikana olisi jotain ihan järkyttävää. Toinen mitä pelkään tosi paljon on sektio.. Hrr.
 
Kivaa oli käydä leffassa eikä valittamista leffassakaan :)

Mun maha menny aina alakäyril. Saa nähä mitä nyt sit näiden kahden kanssa. Toistaseks ainakaa ei mikään iso masu oo... kaik sanon pieneks ja söpöks :D. Ite en oikei tiiä mitä mieltä pitäs olla.

Sektio on munki suuuuuurin kammo!!!! Ja nyt sit pitäs jotenkii alkaa totuttaa itteä siihe ajatuksee et sen mahdollisuus olemas etenkin kun näitä kaks... Meen kyl tossa vielä kätilön kans juttelee tästä. Viimeks jo vähä asiast puhuttii mut enempi oli muita juttui ja sovittiin et palataa seuraavaks ihan tähä kammo asiaan sitten.

Huomen tai siis tänää ois ohjelmas koiratreffei. Mennää ton kakaran kasvattajan luo jonne tulee tän pari veljee ja sit muutama muukin :)

Mutta tosiaan se vrk vaihtui joten poks poks 17+0
 
Ostin eilen salmiakkia, ja söin salmiakit. Sitten menin yöksi nukkumaan ja hui helvetti!! Hirveä syke, syke tuntui vaan nousevan ja nousevan koko aika. Se kesti ehkä 6 tuntia kun pyöriskelin toivoen että se syke laskisi jo. Pahemmin sykkeili kuin pahimmassa krapulassa!! Voiko tuo olla sitten sen takia kun suosituksissa kielletään suuremmat määrät salmiakkia? :D Kun ei vaan usko niin ei usko. Ajattelin että mitä väliä kun tuo verenpaine on aina matala. En syö enää salmiakkia, hyrrh.

Mä en jotenkin pelkää sektiota, tai musta se kuulostaa helpommalta reitiltä kuin alakautta. Että ihan sama mistä se ulos tulee, mutta jos siitä on mitään vaaraa ettei alakautta mahdu niin en mielellään lähtisi edes kokeilemaan.

Täälläkään ei ole ollut tarvetta saikulle, ja toivottavasti ei tule! En tiedä miten selviäisin täyselvosta, en oikeastaan usko että selviäisin. Suuret respectit niille jotka on sellaiseen kidutukseen joutunut ja selvinneet kertomaan siitä, huhhui.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana aamu ollut. Lähdettiin aamulla lääkäriin masukipujen takia. Nukuin tosi huonosti ja vähän väliä masussa mylläsi ja vihloi pahasti. Kaikki kivut rajottu alavatsaan. Ja voi että kun ne sano siinä päivystyksessä että "sua saattaa SUPISTELLA!" nii meni kyllä paniikkimode päälle. Siinä sitten otettiin verikokeet ja pissakin tarkistettiin, mutta kaikki kokeet oli ok. Lääkäri sitten sano että se voi olla emätintulehduskin vaikka se ei näy siellä testeissä tai vatsatautia joka on nyt liikkeellä. hyihyi.
Nyt tarkkailen tilannetta kotona. Eniten tässä häiritsee etten muista tunteneeni Hemmon liikkeitä koko päivänä joten paniikkipaniikki. Toivottavasti nyt alkais pikkunen liikkumaan ja mulla ois vaa vähän vatsatautia.

Lindacandy ja Hemmo 17+6 :heart:
 
Lindycandy eikö ne ultrannut tai laittanut käyrille ollenkaan? :O Missä lääkärissä sä kävit? Mä kävin esikoista odottaessa just mahakivun takia lääkärissä, meillä siis mentiin synnärille lääkäriin kun raskaana on. Ultras pikkuisen ja katsoi supistuskäyrät ja jotain kokeita otti. Kasvukipuja ne taisi vaan olla kun mitään oikeaa vikaa ei löytynyt ja kyllähän se sattuu kun masu venyy ja paukkuu uusiin ulottuvuuksiin. ;)
 
Lindavandylle paljon tsemppiä!

Kuinka te uskallatte tehdä jo hankintoja? Mä en aio ostaa mitään ennen 30 viikkoa ti niillä main, en osaa yhtään ajatella että vielä tekisi mitääm hankintoja.

Kaikki raskausoireet on tipotiessään eikä maha oo nyt kasvanut, onneksi. Hassua vaan tää oireettomuus kun on kärsinyt 14 viikkkoa pahasta olosta.
Mutta keSkiraskudenhan pitäs olla sitä energistä aikaa.

Pitäs kai huomenna kertoa työkavereille, tuntuu vaan oudolta kertoa kun ei oo nyg niitä oireitakaan . Hankala elämä!
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Luna: Oon nyt Vantaalla, eli Peijaksessa käytiin (Mun tämän hetkinen synnäri ois Mikkelin keskussairaala). Ei laittanu käyrille tai ultrannu kun Peijaksessa ei semmosia ole :eek: Ne kyllä sano että pitää tulla takasin jos kivut jatkuu tai tälleen ja vasta sitten varmaan päästäisivät Naistenklinikalle tai Kättärille. :((
 
lindacandy kyllä siellä peijaksessa ultra on!! :O Mutta suosittelen kyllä soittamaan ens kerran suoraan KOS:lle tai NKL:lle, jos mahakipuja tulee ja pyytää heitä suoraan päästä sinne näytille. Peijakseen ei ainakaan kannata mennä.. Nimimerkillä vantaalainen :LOL:

Nanna heinäkuisista.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
lindacandy mulla on ollu kanssa välillä kamalia alavatsakipuja. Muutaman kerran kun on ollut niin en ole oikein osannut edes sanoa mihin sattuu kun menee koko alavartalo jotenkin solmuun :D Itse huomasin että minulla se kipu tuli vatsalihasten krampeista. Ilmeisesti joko itse jännitän huomaamattani tai vatsalihakset itse yrittävät sinnikkäästi pitää vatsaa kasassa. Auttoi kun venyttelin vatsalihaksia.

Täällä meni eilen iskias kipu niin sairaaksi etten pystynyt kävellä enää ollenkaan. Itkenyt olen tuosta kivusta jo muutamaan kertaan, ei ole hermosärky todellakaan kivaa kun ei saa edes lääkkeitä siihen :'( Minulla vielä korkea kipukynnys mutta nyt ei kyllä enää naurata. Panadol 500mg ei auta mitään ja tänään aamulla otin kaksi että pystyin liikkua niin helpotti hieman kipuja juuri ja juuri kahdeksi tunniksi. Kävin sitten väkisin kävelyllä ja auttoi onneksi hieman, vaikka joka askeleella sattui ja särkee vieläkin koko ajan. Jos tämä jatkuu kesäkuuhun niin vedän itteni hirteen!

evamaria mistä kohtaa tuo masu on pieni? ;)
 
Hih, mulla tais esikosta olla synnärille mennessä tuommoinen pömppä, kuin Evamarialla. :D

Nyt on tämmöinen iltapönötys 17+3, ei mitään muutosta jouluähkyyn...

katso liitettä 17906

Huvikseen viel esikkomasu rv 33, tästä kuukauden päästä mua houkuteltiin viel Elixiaan jumppailemaan, vaikkei tuon nyt ihan huomaamaton pitäis olla... :D No, mul oli musta mekko päällä ja nilkat turvoksissa, ehkä se misu hämäänty...

katso liitettä 17907
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppistä Lindacandy! Hassua tosiaan, etteivät ohjanneet Peikusta suoraan käyrille ja ultraan... Toivottavasti olo paranee pian.

Mul on ollu aika napakoita repäisykipuja viimepäivinä. Harkkasuppareita tuntuu myös jo ja osa vähän jomottaakin, etenkin jos rakko on täynnä.

Muuten olo ja vointi hyvä, tänään ja eilen oon ollu myös pirteä, eikä ole ollut pahoinvointia. Rääpäle potkii minkä kerkiää, ei pysty olee kuin onnellinen ja rakastunut. <3
 
Täällä monella näköjään ollu harkkasuppareita ym vaivaa. Liityn joukkoon! Mulla alkanu myös harjotussupistukset tuntumaan ja ajoittain alavatsalla särkyä. Huomenna pitää muutenki soitella neuvolaan, ni vois noistaki vaivoista mainita.
Sairaslomalla ei oo vielä tarvinu olla, toivon että pystyisin tekemään töitä mahdollisimman pitkälle, mutta saikkua haen kyllä jos vatsa alkaa hirveesti töissä kipuilemaan. Mulla fyysisesti rankka työ, esikoisen aikanaki jouduin jäämään rv 27 eteenpäin saikulle.

Ihania masukuvia ootte laittanu. Neminka sulla kyllä on näppärän pieni masu :)

lindacandy tsemppiä! toivottavasti kipuili mahassa helpottaa.

Jessina 15+6.
 

Yhteistyössä