Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Minäkin näin viimeyönä unta, että vauva olikin poika.. jaajaa. Kauneus on vähän kyseenalaista, kaikki kyllä sanoo mulle mukavasti, että ihan "loistan", mutta se taitaa johtua vain siitä et mun naama kiiltää ja tukka kiiltää.

Koko vartalon iho on ihan korppukuiva ja päätä särkee harva se hetki. Ja nenä vuotaa verta. Ja painoa tullu varmaan 10 kiloa lisää. Iskiaskipu on mulla helpottanut.

Mutta vauva potkuttelee tuolla ni eipä sitä voi olla kauhean surkeana- :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Onpa teillä pyöreitä masuja! :heart:
Omani on aivan mitätön. Alavatsaa turvottaa ja se on siirtänyt läskiä ylemmäs, joten koko maha on jonkinlainen "läskipallo". Vähän olen kateellinen teidän vatsoista, mutta toisaalta kun olen päättänyt pitää asian salassa suunnilleen kaikilta mahdollisimman pitkään, niin onnistuupa tuo lihonneen esittäminen vähän pidempään.
Eilen kyllä tuttavaperheen rouva oli kysynyt mun äidiltä ihan suoraan, että sopiiko onnitella kun teidän likka on näemmä pieniinpäin. Huomasi sen kuulemma vatsan muodosta ja siitä että pitelen mahastani kiinni. Aika jännä, kun tämä nainen ei ole nähnyt mua varmaan kymmeneen vuoteen, niin ei tiedä minkä kokoinen olen normaalitilanteessa. Mutta kai sitä neljän lapsen äiti vaan osaa erilailla tarkkailla. :LOL:

Ikävä kuulla, että toisilla on vaivana pääkipua :|
Mullakin tulee välillä orastava pääkipu, mutta johtuu pelkästään siitä että olen juonut liian vähän. Menee ohitse kun juon vettä kunnolla. Nyt olenkin sitten juonut oikein urakalla, niin on pysyneet pääkivutkin poissa.

Keskiviikkona olis taas kontrolliultra klexanen takia ja mulla onkin lääkärille piiiitkä lista muitakin kysymyksiä. Veren sekaista tuhrua on nyt tullut viimeisen kuukauden, niin olis kiva saada siihenkin selitys, mutta enpä varmaan saa. Olis niin kiva olla huoleton ensiodottaja, mutta ei ni ei.
Mites muuten tiuhti, vieläkö vuotelet? Mulla on kammovuodot pysyneet poissa nyt kuukauden. On pelkästään tuota mainitsemaani tuhrua.

Sykkeitä kuuntelen nyt päivittäin, vaikka pieni ei taida tykätä asiasta. Kun saan äänet kuuluviin niin hän vaihtaa asentoa ja äänet katoaa. Mutta kun oikein metsästän niin saan siksi aikaa että saan sykkeet näytölle. Pari kertaa anturilla kiusattuani olen saanut myös ehkä pieni potkuja :heart: mutta voi se olla vaan ilmaakin :LOL:

-iitu 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Pah. Mulle tuli roina-ahdistus, jonka seurauksena mun on ehkä pakko ihan käytännön kannalta selvittää vauvan sukupuoli, et pääsen inventoimaan turhat vaatteet ja muut roinat pois, ja mitä tarvii sit hommata ennen kesää. Nytkö tää pesänrakennusvimma jo iski? Tekis mieli laittaa kaikki valmiiks nyt HETI!
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta..

Paineet matalat, pissa puhdas, vauvan sydänäänet kuului, syke n. 130. Sanomista tuli mun painonnoususta! Paino on oikeesti noussut reilusti, kun joulukuun alussa on viimeksi mitattu, niin sen jälkeen on tullut 1,5 kg per viikko. :( olen kyllä herkutellut surutta ja löhönnyt sohvalla, hyi minua :( hyvä kun terveydenhoitaja tuosta huomautti, jospa nyt saisin itseäni niskasta kiinni...? Olen kyllä normaalipainoinen, että ei nyt suurta hätää ole, mutta kyllähän toi painonnousu ahdistaa...

Kerroin, että mulla jo supistelee. Käskettiin vaan ottaa rauhallisesti, todennäköisesti on vaaratonta. Mutta tarvittaessa näyttämään lääkärille, ettei ole mitään tapahtunut vielä kohdunsuulla.
Meillä paistaa aurinko ja ehdin lenkillekin ennen iltavuoroa, Jes!:)

Dynamite ja pikku-Telle rv 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Ihania masuja :)

Tavaroitten hankkimisesta... Kai mää täl kertaa senki takia ajois et kun kaikki "pelottelee" et nää tulee ajois pihalle ku on tuplat... Edellisis en tosiaan oo ollu näin ajois liikkeel. Nuorimmaisen kohal meni osa niinki viime tinkaa et pinnasänky tuli hommattuu viikkoa ennen ku hää synty :D . Osa tavaroist toki oli valmiina siskonsa jäleltä. Heillä ikäeroa 1v 8kk.

Huomenna ois sitte taas mentävä äippäpolille levittelee jalkoi. Oh hoh. No mut eipä tätä ravaamista kauaan kestä loppu peleis ja tulos sen arvoinen :)

17+1
 
Hankinnoista ollu puhetta. Itekään en vielä ”uskalla”... Jostain syystä oon asettanu itelleni maagiseks rajaks sen rakenneultran. Sen jälkeen sit pikkuhiljaa hamstraamaan kamaa ja laittaa huonetta pikkuselle :heart:

Ihania mahoja kyllä teillä. Omakin maha alkaa olla jo kätevä pikkupallo. Näytän ulkopuolisille raskaana olevalle, enkä turvonneelta, mutta maha ei vielä ole tiellä :D

Joku kyseli joko on siirrytty äitiysvaatteisiin. Ite oon siirtyny kokonaan mekkoihin ja lantiofarkkuihin. Ainoat äitiysvaatteet mitä käytän on mama-sukkahousut :rolleyes:

Vauvan liikkeistä oon tehny selkeen huomion, että kova meteli saa pikkusen villiksi :heart:

Eilen laitettiin vakuutusyhtiöön vetämään paperit vauvavakuutukselle. Kohtahan se on jo puoliväli... ja kohtahan se on jo kesäkuu :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Influenssarokottesta, kyllä tosiaan otettiin joka iikka ja mielellään. Ollaan oltu viimeiset pari talvea jatkuvasti kipeitä, joten koska kaikki flunssat näyttää meille tulevan, niin miksi en yrittäisi estää sitä yhtä edes tulemasta. Toisaalta tästä on tullut joka talvinen tapa siitä lähtien, kun vanhempi tyttö syntyi v.2008 ja odotettiin hänen isoa leikkaustaan. Tuolloin meidät suorastaan velvoitettiin ottamaan rokotus, että tyttö päsisi ajallaan leikkaukseen.

Rintojen kipuilusta: Kunpa tuo kipuilu olisikin vain rinnoissa, mutta minulla koskee myös vasempaan kainaloon, jossa ilmeisesti myös jonkinverran rintarauhasta. Hyvä kun kärsii välillä kättä alhaalla roikottaa, mutta eipä tuota käsi pystyssäkään kehtaa kävellä!

MiiJane76: Toivottavasti infektio alkaa jo helpottaa. Kuten joku jo ehtikin kommentoimaan, terveydenhoitajista varmaankin hyvin harvat pystyvät arvioimaan antibioottien sopivuutta eri infektioihin. Se on lääkärien tehtävä yleensäkin ja totta sekin, että ikävä kyllä aina hekään eivät ekalla kertaa hoksaa oikeaa hoitoa. Ikäviä juttuja joka tapauksessa ja kyllä tuollaisista asioista on mielestäni oikeus olla harmissaan, olisi varmasti meistä jokainen. Hyviä vointeja vain sinulle ja vauvalle!

Buranasta: Joku mainitsi syövänsä Buranaa kipuun. Onko kovin moni muukin niin rohjennut tehdä? Minä kun sain joulun pyhinä kaamean migreenikohtauksen, eikä Panacoditkaan auttaneet, sain sairaalasta ohjeen ottaa yhden Buranan. En sitten rohjennut sitä ottaa ja kärvistelin kivussa. Synnytyspuolen lääkäri painotti ainakin minulle, että Buranan käyttöä en saisi ottaa tavoiksi, vaan jos säryt jatkuu, pitäisi minun kääntyä neurologin puolelle lääkityksen täsmentämiseksi. Siispä olen visusti yrittänyt pärjätä Para-Tabs 1g:n tableteilla ja niillä Panacodeilla, vaikka välillä tiukkaa tekee.

Neuvolauutiset: Painoa tullut raskauden alusta 2,5kg. Pissa ja verenpaine ok. Sydänäänet kuulin ekan kerran ja 146 oli tahti. Sanoin, että tyttö siis taasen tulossa. Siihen terkkari sanoi, että Oulussa on tehty sykkeistä joku tutkimus, joka oli osoittanut, että odotusaikaisista sikiön sykkeistä ei pysty sukupuolta ennustamaan. Muistelen kyllä itse, että poikia odottaessa sykkeet heillä olivat selvästi matalammat kuin tyttöjä odottaessa. Hassua! Mutta kolmas tyttö on aivan yhtä tervetullut kuin poikakin.

Kultatiuku ja Pikku kulta rv 17+0
 
Painosta mulla on tippunut paino melkein 6 kiloa :eek: Mutta onneksi on valmiiksi omaa painoa ihan tarpeeksi, niin ei kuulemma haittaa :) Toivon kovasti ettei pääsis nousemaan ihan hirveesti raskauden aikana. Mieluummin vaikka niin ettei tulis edes koko tota kuutta kiloa takaisin :)

Vauvavakuutus meidänkin pitäis ottaa. Se on vaa vissiii aika kallis, vai oonko käsittäny väärin?

Hankinnoista Mä taidan olla hirmusen etuajassa tässä asiassa :D Mutta tykkään hirmusesti hamstrata ja valmistautua asioihin. Sitten kun päästään muuttamaan niin alotan kunnolla vasta ostelun ja sisustamisen :) Kaikki huonekalut alkaa kyllä jo olla vaavinhuoneeseen.

(.) Me ollaan muuten tulevan mummin kanssa sitä mieltä että Hemmo ehtii syntyä sillee että hänestä tulee Härkä :D En tiiä minkä takia, mutta kova usko siihen että syntyy jo toukokuun puolella :eek: Eilen illalla sitten tuli taas niitä potkuja niin rauhottu vähän mielikin :)

Lindacandy ja Hemmo POKSPOKS 18+0 :heart: :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Sykkeistä: Itsehän olen tota doppleria käytellyt miltei päivittän ja aina sykkeet ollu 150-169. Kerran tais olla 147. Eli sykkeistä sitten tyttö (vaikka se on kyllä taidettu todeta huuhaaksi) Se vois olla, että saan sukupuolesta vihiä jo torstaina kun hipsin gynelle tarkastukseen ennen reissua.. Jos viitsis ultrata. :D Toisaalta yksityislääkärihän tekee oikeestaan mitä pyydetään ja samallahan tuo ultraus menee kun muutkin.

Seuraava neuvola mulla on ihan tammikuun lopussa ja en taida joulunpyhien ja lomamatkan jälkeen oikeen sinne vaa'alle kivuta. :ashamed: tulee tätiltä huutia. J
 
Mua niin ottaa päähän ihan kaikki! Tää kotona kököttäminen, päänsärky, neuvolantäti, pimeys, teiden liukkaus, riehuvat koirat ja se, että mun persettä vihloo koko ajan! |O

Nii ja se, että vaaka näyttää yhtäkkiä ihan uusia lukemia! 2 kiloa lisää alle kahdessa viikossa! Mitä helv...

Ei mulla muuta. Anteeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Fatu
Minäkin voisin ilmottautua mukaan.

14.6./ kodehu/ 29v./ 1./ OYS

Hankintoja ei oo alotettu eikä varmaan aloteta, kun tämä ei jotenki tunnu sitten yhtään todelta.. Meillä on keskenmenotausta ja jotenki tätä ei vaan voi uskoa, vaikka kaikki on ollut tähän asti kunnossa. Ehkä tämä tästä kesäkuuhun mennessä todellistuu :)

Maha ainakin kasvaa ja vauhdilla:
katso liitettä 17913

kodehu 17+3
 
Limperi: ua geelia, googleta. Myyvät aika monissa nettikaupoissa. :)

Hööpi: Mulla on aika samat fiilikset.. Odotan sitä energistä keskiraskautta. itse olen koko ajan aivan tolkuttoman väsynyt ja pahalla tuulella. Töissä ihmiset arvuuttelee ja lohduttelee mua jo valmiiksi, jos en nyt saakkaan sitä mun omaa duunia (siis mikä nyt ilmeisesti vakinaistetaan ja laitetaan hakuun). Maha näkyy jo aika selvästi, mutta en ole mitään yleistä tiedotustilaisuutta pitänyt siitäkään. Kysyköön ken uskaltaa. Yhelle ihmiselle joka päivitteli sitä miten mun työpaikan käy sanoin vain että jos siihen valitaan selkeesti minua huonompi tekijä ni otan liiton lakimieheen yhteyttä. Raskaus ei ole mikään este jättää palkkaamatta ketään.

Ja rakas anoppi (innoissaan kun on) on kertonut kaikille miehen sukulaisille tästä vauvasta.. (onnitteluja pukkaa) Eipä siinä mitään, mutta mun mielestä se on meidän asia kertoa sukulaisille, jos ees kerrotaan. Mun omat sukulaiset ei vielä oikeestaan tiedä mitään (siis serkut ja tädit jne) kun ajattelin kertoa sit nokatusten ja itse kun nähdään. Pääasia on tietenkin et vauva on tulossa ja näillä näppäimillä terve, mutta raskaana olevan mieli pahoittuu näemmä aika helposti. : /

Noh, eiköhän tämä tästä. Omanapaista rutinaa, pahoitteluni. Ja tervetuloa uudet massunkasvattelijat :heart: tähän joukkoon mahtuu. (olisipa joskus kiva nähä ihan livenä teitä)
 
  • Tykkää
Reactions: Fatu
Tuulentyttö, kiitos vinkistä, mutta enhän mä malttanut odottaa, ja testasin dermoshopin kiinteyttävällä suklaageelillä, ja heti löyty sykkeet. :heart:

Meilläkään ei sukulaiset miehen vanhempia ja mun siskoa lukuunottamatta tiedä vielä tulevasta perheenlisäyksestä. Kerrotaan jossain kohtaa. Ristiriitaisia tunteita on kovasti siitä, kerronko missä kohtaa omille vanhemmille jos ollenkaan...

Anoppi toivoo kovasti poikaa, mutta mulla on tyttöolo, ja tyttöä toivoisinkin. Toivottavasti rakenneultrassa nähtäs sukupuoltakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Kiinteyttävällä suklaageelillä sydänäänet, en olis itte kyllä keksinyt :LOL:

Muutama uudelleensynnyttäjä oli täällä vertaillut tuntemuksia ekassa ja seuraavissa raskauksissa. Itsellä siis toinen tulossa ja vähän toisenlaisia tunteita täällä kuin monella muulla, minä kun olen aivan innoissani tästä raskaudesta ja tosi tosi rakastunut tähän pikkukaveriin masussani. Siis tämä odotus pyörii päässä ihan koko ajan..
Luulen, että osasyy sille, miksi olen nyt näin innoissani, on ehkä se että esikoisesta sain tietää olevani raskaana vasta joskus viikolla 22 muistaakseni. Se olikin sitten aikamoinen (onnellinen) shokki! Olin siis eronnut esikoisen isästä jo aikaa sitten eikä käynyt mielessäkään, että voisin olla raskaana.

Hah, meillekin on varmaan tulossa joku hermafrodiitti, jos yrittää sykkeestä sukupuolta arvailla. Ultrassa syke huiteli jopa niinkin korkealla kuin 169, pari kertaa kun olen kotona dopplerilla laskenut niin syke on ollut 143. Aikaimoista heittoa siinä on..

Mä en ole itse ilmoitellut melkeenpä kenellekään, mutta mies on sitten munkin puolestani huudellut raskaudesta.. koko kylälle. Siis se on aivan mahdoton ollut, se kertoi HETI töissä, sitten se möläytti minun äidilleni vaikka itse olisin vielä hetken odottanut ja kaiken huippu oli se kun viikolla 7 se möläytti tyttäreni hoitotädille asiasta! No, en sitten jaksanut suuttua sille.
Facebookissa se ONNEKSI kertoi asian kaikille vasta viikolla 15, mutta silloinkin mukaan ilmoitukseen oli ängetty kuva minun mahastani. :D
Toisaalta suloista, kun toinen on noinkin innoissaan asiasta.

Onko kellään muulla muuten jatkuva nälkä??? Siis tää on ihan hirveetä, vaikka olisin syönyt pari ruisleipää, tai lautasellisen ruokaa, niin jo parin tunnin päästä vatsa kurnii ja mulla on huutava nälkä. Mitä hittoa?

Mä en jaksa enää stressata painosta, se meni alkuun jo ihan mönkään kun ilmoitin neuvolassa alkupainoksi sen mitä kotivaaka näyttää ja sitten neuvolan vaaka näyttikin 4 kiloa enemmän, joten oli muka heti alussa noussut 4 kiloa paino. Vaikka kotivaaka näytti siis edelleen samoja lukemia. Nyt vasta oikeasti paino noussut pari kiloa, eli neuvolan mukaan se olis sitten varmaan jo 6 kiloa! :kieh:

Hei, miten teillä muilla on alkuun ne liikkeet tuntuneet? Tosiaan jouluaattona tuli ekat hipaisut, nyt välillä jo tuntuu vähän paremmin, mutta silti välissä saattaa mennä kaksikin päivää niin ettei tunnu yhtään mitään. Tylsää.

Linneat 16+2
 
(.) Taas kipuilee alamasu. Yritin venytellä vatsalihaksiakin kun joku oli siitä maininnut, mutta ei mitään. Iltasin se on nyt kipuillu kokoajan sen sairaalareissun jälkeen mutta ajattelin että oon vaan menny liian nopsaa masulle päivän aikana mutta nyt aamupäivästäkin? :O

Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin :) Aamulla yritin nukkua vielä hetken niin joku potki masua niin että jäi unet saamatta :D

Onko meille kaikille tulossa hermafrodiitti? :O :LOL: Mulla on kyllä tosi vahva tunne siitä pojasta, mutta jänskättää silti ihan älyttömästi tuo rakenne-ultra joka on vasta 24.1.

Lindacandy ja Hemmo 18+1 :heart:
 
Neuvolasta saadussa kirjassa oli jo viikon 18 kohdalla, että sikiö kuulee äänet. Tosiaan Bola-korun paketissa luki viikko 20. Ite kyllä oon jo käyttäny korua…onhan se niin ihana :heart:

Ite en jaksa oman puolen sukulaisille tädeille, serkuille jne ilmotella koko asiasta. Kerroin mummolle uutisen, joten tiedän että mummo hoitaa kuuluttamisen meidän puolesta (halus tai ei) :D

Huomenna poksuu…
LittleOne, vahvalla poikaololla ??? 17+6
 

Yhteistyössä