Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Fatu minkä antibiootin sait poskiontelotulehdukseen, jos saa udella.
Täällä kärsitään samasta vaivasta ja nyt antibiootista kamalat sivuoireet. Ajattelin lopettaa kuurin kesken kun huomenna kontrollilääkäri ja voisi pyytää uuden lääkkeen.
 
Kesähaave noiden antibioottien kanssa kyllä saa olla tarkkana! Mulle määrättiin lääke, jota ei enää edes valmisteta, niin apteekissa sitten muutaman selkkauksen kautta saatiin vaihdettua sellaseen, kun Zeclar 250mg. 1 tabletti kahdesti vuorokaudessa. Ehdottomasti pyydät vaihtamaan toiseen, mikäli tämänhetkinen ei sovi!
 
omaa napaa sen verran että iskiaksen kanssa voiton puolella. Liikunta ja venyttely auttoi. Mitään apua ei panadoleista kyllä ollut! Otin kaksi 500mg niin auttoi just ja just pariks tunniks. No nyt sitten sain imuroimisesta jännetupen tulehduksen käteen! :whistle: taas saikulla.. koskaan ei ole ollut ongelmana vastaavaa ja nyt parinkymmenen minuutin imuroimisesta kipeytyi kumpikin käsi. Vasen parantui itsekseen mutta oikea vaan paheni ja on turvonnutkin. Tänään kävin lääkärillä ja saan kolme päivää käyttää Voltaren geeliä. Oli sitä mieltä jos nämä ongelmat jatkuu niin täytyy alkaa tarkemmin tutkimaan, verikokeet yms.
 
Täällä alkaa vihdoin raskaus olla voiton puolella, vihdoin pahoinvointikin on hellittänyt ja töistä ei ole raskauden takia tarvinnut olla pois. Viime viikonlppuna tosin iski sitten flunssa, joka jatkuu vieläkin, mutta pikkuhiljaa sekin selätetty. Nyt vihdoin on ajoittain ihan energinen olokin. Jaksamisia muille keillä raskausvaivat jatkuvat! :hug: Toivottavasti itsekin nyt loppuraskauden pärjäilisi ilman vaivoja..

Eilen käyty rakenneultrassa ja Poikalupaus tuli. Nyt alkoikin sitten nimen mietintä, tytölle oli jo nimi valmiina, mutta pojan nimiä ei ole tullut vastaan minkä kumpikin hyväksyisi..

Äitiyspakkauksesta täällä kun on esikoinen tulossa niin mitään ei oikeastaan valmiina ole, joten otamme mieluummin pakkauksen kuin rahana. Mitään ei olla vieläkään ostettu, ehkä sitä pikkuhiljaa uskaltaa kun näki että siellä nyt kaikki on kunnossa :heart:

Murkku ja pallero 20+1
 
Terveisiä neuvolasta :) Nyt vihdoin pääsin kuulemaan sydänääniä ihka ekaa kertaa, ja ne löytyikin sieltä ihan heti, siellä se pompotteli 160:ä.
Muutenkin kaikki oli mallikkaasti, mulla on kyllä tosi mukava terveydenhoitaja :)

Me otetaan äityispakkaus. Edellisen ja ainoan pakkauksen olen ottanut 10 vuotta sitten, ja siitä ei ole jäljellä mitään muuta kuin kynsisakset. Eli ihan kiva on saada kaikkea uutta ja hypisteltävää.

Annintähti 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut, että oon ollu niin huono täällä kävijä, että en ole teidän pyyntöjä fb-ryhmään huomannut. :( Nyt kuitenkin kaikille halukkaille on vastattu. Laittakaa mulle yv:tä jos jotkut sinne vielä mielii, lupaan taas hetken aikaa käydä täällä paremmin. ;)
 
Ehdotomasti haluan äitiyspakkauksen, koska esikoinen on tuossa ja sisältää paljon kaikkea hyödyllistä :) milloin sen saa aikasimmillaan hakea? :p

Täällä maha kans pullottaa jo jonkuu verran, et ei enää saa piiloon (ellei tosi löysien paitojen kans) mut eipä sitä paljon piiloon edes haluakkaan :heart: Napa mulla on edelleen yhtä syvä kun ennen raskauttakin! Kiloja ei oo edelleenkään tullut oikein yhtään, tai puoli kiloa, mut tuommonen arvo voi heittää helposti vessakäymisen suhteenkin :D Ai vitait oon kade, kun ensimmäiset meistä on päässeet jo rakenneultraan..itsellä vielä pitkät 4 viikkoa odoteltava, että saa tietää kumpi ihanuus sieltä oikein tulee :heart: Mie oon nyt oikee innostunu ostelee kaikkee vauvatavaraa ihan hullunaa :D tori.fi on koko ajan tarkkailussa ja paljon hyödyllistä ja halpaa on jo ostettu :p ostin hug-a-bub -kantoliinan ja Manducan, kun luin niistä hyviä kokemuksia..onko täällä kenelläkään kokemuksia niiden käytöstä?? :)


BF & tähtönen 16+2
 
Täällä on taas ollut niin paljon juttua, etten tiiä mitä kommentois :)

Kerron siis vain omanapaisia asioita:
Klexane-kontrolliultrassa käyty ja pienellä kaikki hyvin. On juuri oikean kokoinen (tai itseasiassa vastaa 16+5) ja lapsivettä hyvä määrä (tätä pelkäsin). Kova oli liikkumaan ja kunnolista kuvaa ei saatu, kun käänsi joka kerta selän :D Ilmeisesti pienen mielestä tommonen kuvaaminen on ihan turhaa :D :D
Mitat oli: BM 37, AC 114, FL 20 ja 164g :)
Eikö näillä viikoilla enää kirjata päästä-pyllyyn mittaa?

Seuraavaksi onkin sitten rakenneultra 5viikon päästä.

-iitu 16+1
 
Täällä alkoi taas tänään parin-kolmen viikon "leskiaika" kun mies lähti työmatkalle tyynellemerelle. Otin tän lähdön jotenkin tosi raskaasti vaikka pääosin olen noihin reissuihin jo tottunut. Tai tottunut ja tottunut, miten sen nyt ottaa. Onhan tää pirun raskasta olla kotona yksin 2-vuotiaan temperamenttisen pojan ja ikinuoren labbisuroksen kanssa, joka höslää lenkillä edelleen vaikka ikää mittarissa 10v. Ja tietty tää raskaus tähän päälle niin mieli aika maassa :(

Äippäpakkausta ei oteta, koska esikolta otettiin ja hukutaan vaatteisiin jo muutenkin. Ostan sitten sillä rahalla jonkun extravempeleen vauvalle, esim. koliikkikeinun tai jotain mitä ei ekalle raaskittu ostaa, vaikka olis kyllä pitänyt.

Mä rupesin käyttämään miehen toppahousuja viikonloppuna ulkoilutilanteissa, kun niissä on just henkselit. Omat ahdisti mahasta jo niin paljon, vaikka ovat tosi reilut muuten, että olo oli todella epämukava. Ja mä en edelleenkään ole tyytyväinen mun omistamiin kaksiin äippäfarkkuihin, ne ei siis pysy päällä sitten ollenkaan. Haarukset roikkuu koko ajan, ihan kun olis jotkut haaremihousut päällä. Mahaakin on jo sen verran ettei kyllä sen puutteesta johdu. Ekasta raskaudesta mulla on yhdet Funmum-merkkiset mustat kangashousut ja oon pitänyt niitä, kun en siedä noita farkkuja yhtään. Mä en tiedä johtuisko se siitä ns. maharesorista, joka molemmissa housuissa on. Noi mustat koostuu yhdestä samasta kappaleesta, joten oon miettinyt että pysyy päällä sen takia paremmin..

Terese ja rv 17+3
 
Terese meillä on sama juttu täällä, että yksin saan kotona viettää paljon aikaa. Tai siis suursnautseriuros 2v kyllä seurana. Ei se helppoa aina ole, mutta kyllä tähän ajan kanssa tottuu omalla tavallaan. Tosin tämä viikko on ollut yhtä ikävöintiä ja erityisen halipulaista.
Joten siis sympatiat sulle ja voimia "yksinoloon".

Äitiysvaatteita olen muutamia käynyt ostamassa. Tai siis mieheni kävi.
:) HM:lta löytyi alesta muutama pusero ja parit farkut, joissa on kyllä ihan suht mukava olla, vaikka muuten en juuri farkkuja käytä. Aika trendikkäitä ovat äitiysvaatteet nykyään, että ei tarvitse kaapuihin pukeutua.

Äitiyspakkaus valitaan, kun ei vielä mitään hankintoja tehty, eikä mitään ole ennestään, kun esikoista odotetaan. Anoppi tosin oli innostunut ja tilannut sitten vielä lisäksi ihan pelastusliivitkin :) jotkut kivat ja söpöt ja pikkuiset. Mummot ja isomummot on kyllä kaikki olleet ihan tohkeissaan ja täysillä myöskin hommassa mukana :)
 
Minäkin poksun 17+0 =) Aika menee kuin siivillä.

Olen lukenut ahkerasti teidän juttujanne, mutta yleensä luen kännykällä niin ei tule sitten kirjoiteltua mitään. Ei mulla kyllä kummempaa asiaakaan ole. Nyt on menossa jotenkin niin seesteinen vaihe. Vaavi potkuttelee massussa ja siitä tiedän että kaikki on hyvin. Rakenneultraan on melkein kuukausi vielä aikaa, joten parempi vaan ettei edes mieti koko asiaa (toivon että aika menee niin nopeammin).

Pikkuhiljaa olisi tarkoitus alkaa katselemaan kaikkia tarvikkeita vauvalle. Rakenteen jälkeen voi sitten ostaa vähän tyttö/poika-juttuja :heart: Se on jännä juttu kun meillä puhutaan koko ajan pojasta. Jätkälle ois jo nimi valmiina ja molemmat osataan ajatella tuota pikkusta vaan poikana. Kyllä siellä ultrassa ollaan ihmeissään jos pippeliä ei näykkään :D nooh, rakas esikoinen se tulee meille joka tapauksessa olemaan. Kannattaakohan tähän omaan vaistoon luottaa ollenkaan?

Kysymys teille, jotka olette jo aiemmin synnyttäneet: Voinko ostaa imetysliivit jo nyt? Olen siis isorintainen ja en löydä tarpeeksi tukevia liivejä mistään. Enkä millään haluaisi tuhlata rahaa muutaman kuukauden välein ostettaviin liiveihin. Eli jos siis nyt jo ostaisin imetysliivit? Onkohan siinä mitään järkeä?

Ihanaa odotusta meille kaikille :flower:
 
Täällä alkoi Ekasta raskaudesta mulla on yhdet Funmum-merkkiset mustat kangashousut ja oon pitänyt niitä, kun en siedä noita farkkuja yhtään. Mä en tiedä johtuisko se siitä ns. maharesorista, joka molemmissa housuissa on. Noi mustat koostuu yhdestä samasta kappaleesta, joten oon miettinyt että pysyy päällä sen takia paremmin..
Terese ja rv 17+3
Sama täällä, mammafarkut saan pysymään jalassa vöiden tai tuubien avulla, mutta yhdestä ja samasta kankaasta valmistetut mammahousut on ihanat, mukavat, ja pysyvät ylhäällä!! Harmi vaan että kuluvat heti mulla jotenkin puhki, eivät ole kovin kestävää kangasta. Enkä ole löytänyt vastaavia kestävämmällä kankaalla mistään!

Eilen olin unohtanut kotiavaimen (tämä on ääärettömän yleistä mulla, ei mulla mitään avaimia koskaan muistu matkaan), joten tapoin aikaa kaupungilla kunnes mies pääsi kotiin. Menin H&M:ään, Aleksilla on nähtävästi ainoa Helsingin keskustan H&M jossa on äitiysvaatteita. Ja ne oli alessa! Eihän sieltä mitään tosi kivaa löydy mutta ostinpas pitkiä paitoja ja kauluspaitoja femman kappale sen verran että nyt niitä on ja kesken ei lopu! :D

Eilen oli eka päivä kun pidin bolaa. Mä olin erikseen tilannut sellaisen nalle-mallisen bolan joka oli musta tosi söötti vaikkakin muita kalliimpi. Eilisen shoppailureissun aikana bolan nauha oli auennut ja se on nyt se bola sitten jossain keskustassa lattialla potkittavana ja päätyy varmaan roskiin. Mun bola :'(
Seuraavaksi hankin jonkun halvan paskan. Miten ne edes kehtaa veloittaa korusta jonka naru on tollanen joka ei pidä.

Naene 19+2
 
Tervetuloa Pe tänne kesäkuisiin!

Äitiyspakkausta ei oteta, koska esikoisen tavarat vuodelta 2011 on tallessa ja esim. toppapuku jäi silloin kokonaan käyttämättä, mutta nyt tulee tälle olemaan ensi talvena sopiva.

Meillä on Manduca ja mun mielestä se on kyllä hyvä. Saa kannettua mahan puolella, selässä ja kyljellä ja menee vastasyntyneestä taaperoon. Meidän neiti ei siinä kauheesti viihtynyt, kun alkoi jo 9 kk käveleen itse, eikä oo koskaan vaunuissa/rattaissakaan viihtynyt, mutta uuden tulokkaan kanssa voi olla eri juttu.

Kiloja on tullut jo 6-7, mutta en ota stressiä, kun lähtö-BMI oli 19 ja ekastakin kilot karisivat itekseen. Nyt, kun pahoinvointi on vihdoin loppunut, olen saanut itseni raahattua ryhmäliikuntaan. Eilenkin olin vesijumpassa ja tosi hyvä olo tulee kyllä liikunnan jälkeen. Väsymys ei vaan silti meinaa ottaa hellittääkseen. Tähän asiaan ei yhtään auta, että esikoisella alkoi ihan järkyttävä uhma ja tuntuu, että joka päivä on yhtä taistelua. No, parempi että se alkoi nyt eikä samaan aikaan kun vauva syntyy. Ehtii vähän ehkä pahin laantumaan tai ainakin itse oppii suhtautumaan toisen raivoon ja kiukutteluun. Liikkeitä tuntuu joka päivä. Ihania pikku muljahduksia :heart: Viisi yötä enää rakenneultraan! En millään malttais oottaa!

rockstone & mini 19+0 ****poksista poks poks****


muoks* niin ja mulla on ihan järkyttävä vaunukuume :D Emmaljunga city cross olisi tällä hetkellä ykkösvaihtoehto, kun vaan löytäis hyväkuntoiset käytetyt (ja oikean väriset :whistle:) jostain...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Tulin myös poksumaan, rv 18+0 !
Me käytiin eilen neuvolassa ja kuultiin pienen sydänäänet, tuli kyllä helpottunut olo että sielä se pieni vieläkin on turvassa, kun välillä ollut sellanen olo että mitä jossei kaikki olekaan hyvin, kun en ole liikkeitä vielä tuntenut, tosin sitten eilen illalla luulin tuntevani liikettä masussa! :)

Ei millään jaksaisi enään odottaa rakenneultraan, kun siihen on vielä kaksi viikkoa, toivottavasti nähdään myös että kumpi tulossa, minulla on vahva tunne pojasta ja pienen isällä vahva tunne tytöstä. Saa siis nähdä.

Äitiyspakkaus tulee myös meille, sillä ensimmäistä odotellaan ja tavarat tulee tarpeeseen. Myös vaatteet ovat mielestäni mieluisan näköisiä tässä pakkauksessa :)
 
Mäki kotiuduin tuossa neuvolasta. Toka käynti vasta ja ekat sydänäänet. No minähän kävin pillittämään! Minä, joka en ole yhdessäkään ultrassa tai edes synnärillä vauva sylissä ole pillittänyt, itkin nyt sydänäänistä, joita on kotona kuulunut jostain rv 8-9 saakka! No, doppleri oli kyllä lainassa jonkin aikaa, etten ole ääniä viikkokausiin kuullut, mut kyl mä silti vähän itseäni ihmettelin. :D

Ehkä tuli muistoja esikoisen odotuksesta, ja niin selkeästi tunsin samalla liikkeitäkin kun vauva molskutteli pakoon anturia. En tiedä. Koko ajan mä kyl tiedostan olevani raskaana, mut jotenkin esikoisen kanssa ehkä välillä unohtuu, mitä tästä turpoamisesta lopulta seuraa, ja että ihan oikeasti se molskuttaja on pieni ihmisen alku, minun lapseni, ja se muuttaa viel meille asumaan!

Että aikas ihana käynti ja kaikki hyvin. <3
 
Onnellinen<3 Itse ostin viimeraskaudessa imetysliivit joku kolme kuukautta ennen syntymää. Liikkeessä neuvottiin että ne joustaa jopa parin koon verran. Itselläni ei tosin rinnat muuttuneet, joten tiedä sitten. Jos mahdollisuus mennä liikkeeseen, niin sieltä saa neuvoja.

Olin eilen vihdoin toista kertaa neuvolassa ja ensimmäisellä lääkäri käynnillä. Paino oli tippunut 2kg ekasta käynnistä, muttei sitä pahana pidetty. Kyselin painon noususta ja 6-8kg olisi kuulema paras, mutta todettiin ettei sille mitään voi, jos enemmän tulee.

Mutta sitten lääkäri... Täti ei saanut sydänääniä kuuluviin, mietin jälkeen päin, että ei se kovin kauaa loppupeleissä niitä yrittänytkään. Meillä hoidetaan ultrat yksityisellä, ja antoi lisäultraan lähetteen. Soitin välittömästi aikaa, ja olisin saanut ajan vasta maanantaiksi. Siis viisi pitkää yötä miettien onko vauva elossa. Miehen kanssasovittiin ettei odotella ja mentiin illalla toiselle yksityiselle, nyt ollaan reilu 200€ köyhempiä mutta iloisia tiedosta että kaikki hyvin. Mies myös kyseli sukupuolesta ja bonuksena saatiin tieto että uloke siellä on näkyvissä ;), mutta lääkäri sanoi ettei voi tässä vaiheessa olla varma.

Ulkovaatetuksesta, esikoinen syntyi lähes vuosi sitten, loppuraskaus talvella oli hieman haasteellisempi. Kuljin koko talven isäni taksissa ja löysin taas hänen toppahousut, joissa paljon tilaa vielä. Kannattaa mys etsiä henkselit, jotka voi laittaa mihin vain housuihin, joista voi jättää vetoketjun auki. Itse olen myös joskus isompana lainannut hoikalle ystävälleni talvitakia raskausaikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Naene
Naene ite totesin heti kättelyssä sen narun olevan typerä rimpula. Pyysin sit joululahjaks Bolaa varten pitkän hopeisen ketjun. Toimii sit myös muiden riipusten kanssa.

Rockstone mullakin on niiin kova vaunukuume! On jo päätetty mitkä ostetaan, joten ei oo enään edes sitä ettimisen iloa. Nyt vaan tahtois ne jo kotiin hiplattavaks :D

Isyyspakkauksen kokoilen myös ite. En niinkään hanki sinne vauvakamaa vaan enemmän isikamaa :) Ostan ainakin hyvän viskipullon, korvatulpat, salmiakkia, tuttipullon, I love dad –vauvan sukat, miehelle uuden kylpytakin ja yhteensopiva huppupyyhe vauvalle, yhteisiä kylpyhetkiä varten :heart: Sit tietty laatikkoon lista tuotteista ja niiden ”käyttötarkoituksesta”. Paketin ajattelin antaa samana päivänä kun haetaan postista äitiyspakkaus.

18+1 (aamumaha)
katso liitettä 17932
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa. 2005 otin, 2011 en ottanut ja nyt ois kyllä taas tarvetta haalareille ja varapeitoille. Oli tosi kivan näköinen pakkaus muutenkin.

Isipakkausta en oo ikinä tehnyt. Tuolle on hyvin vaikea mitään keksiä. Ei käytä mitään söpistely printtipaitoja, ei juo, korvatulppia meiltä löytyy ja kakkavaippojen käryynkin on jo totuttu.. Enhän minäkään saa kuin libressepaketin. :LOL:

Vaunut on hallinnassa. Siskolta saan tuplat lainaan ja sitten on lisäksi yhdet rattaat. Mä oon enempi vaate- ja lelushoppailija. Vaunut ja istuimet on vaan sellainen pakollinen ostos, ei herätä suurta intohimoa. ;)

18+1 on viikkoja. <3
 

Yhteistyössä