Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Täällä olis rakenneultraan vielä kaksi viikkoa :/ äh, miten maltan!

Neuvolassa meni hyvin ja selvisi että olen ilmeisesti kuitenkin kuunnellut dopplerilla istukkaa :D vaikka kuinka yritin netistä kuunnella ääniä mikä on mikäkin. No nyt tiedän että vauva sijaitsee todella alhaalla tai ainakin aamulla oli ja istukka viuhtoo tuossa muutaman sormen leveyden navan alapuolella. Niin ja tärkein meinasi unohtua, kauan kaivatut seulatulokset tuli vihdoin!! Eipä niissä mennytkään kun lähes neljä viikkoa!! Downriski 1:33 000! Jippiii, nyt taas hetkeksi helpotti :heart:
 
Aah, onnea Madrigal, komea poikajoukko sulla siellä, aika mahtavaa!! Toivottavasti parvo ei tartu, meillähän oli sama pelko tossa joulun alla ja mulla oli se immuniteetti siihen tautiin. Mutta itse tutkin sitä asiaa niin paljon silloin, että se on tosi hoidettavissa oleva sairaus, vaikka sikiöön tarttuisikin. Voimia.

Teille, jotka vuotojen ja suppareiden takia joutuvat sairaalassa laukkaamaan voimahali myös..! Varsinkin noi vuodot kuullostaa tosi hurjilta ja ikäviltä.

Voi teitä onnekkaita jotka rakenteeseen pääsette, mulla on se riemu vielä niin kaukana, että en viitti ees ajatella. |O Neljä ja puoli viikkoa vielä. Tittidii. Vauvan potkut on vielä aika satunnaisia, muutama napakkakin on jo tuntunut. Etuseinäistukka tekee sen. Mulla muuten tuntuu suurin osa vauvan potkuista OIKEALLA. :D

tuulentyttö ja masumuru 16+5
 
Pe Täältä löytyy ennestään yksi tyttö, joka täytti tänään (tai siis eilen) vuoden.

Kultatiuku Mulla on ollut nyt kuusi viikkoa putkeen päänsärkyä, joka päivä. Syy tosin on varmaan poskiontelontulehduksessa, on suhteellisen kovaa ja aiheuttaa myös kovaa väsymystä ja päivä menee pitkälle sumussa. Tänään kävinkin taas lääkärissä, kokeillaan syödä vielä toinen antibiootit kuuri. Tähänkään sänkyyn ei auta paradoksi kuin hetkeksi, joten olen mielummin ilman. Mulla tosin onneksi vain yksi lapsi, joka antaa nukkua aamulla pitkään yms.

Madrigal Meillä oli tytöllä ilmeisesti parvo samalla viikolla, kun sain tietää olevani raskaana . Multa löytyi onneksi vasta-aineita. Että tsemppiä sinne, muista ettei välttämättä tartu sikiöön, vaikka sen saisitkin.

Täällä vaikuttaisi olevan toistaiseksi hieman helpompi raskaus kuin ensimmäinen. Vaikka onkin jatkuva väsymys ja päänsärky ja nenääkin saa huuhdella useita kertoja päivässä ;) Mutta hieman kateellisena luen että tunnette liikkeitä, minä en. Istukaa takana ja toinen raskaus, niin luulisi jo tuntuvan. Taitaa olla ensimmäisen vastakohta tulossa, rauhallinen tyyppi...
 
Tervetuloa uudet!

Meillä tyttö 2v 1kk.

Ultra mullakin vasta 13.2. PAITSI jos saan naapurikaupunkiin neuvolan lähetteellä aikasemmin ajan.
En haluais täällä kaupungissa mennä enää ultraan, kun synnytän kuitenkin tuolla naapurikaupungissa. Onneksi sinne on vain puolen tunnin ajomatka. :)
Täällä myös oikein ihania kunnon potkuja alkanut tuntumaan päivittäin viime viikosta alkaen. :heart:
Mulla oli tosi huono päivä eilen. Koko päivän olin jotenkin maassa ja tyttökin kiukutteli ja testasi rajojaan koko illan. Yleensä on niin kiltti.
Ei normaalisti paikallansa pysy sekuntia kauempaa ja on kova höpöttämään ja hääräämään :heart: Nyt sit otti ja pisti sellasen lelukolikon suuhunsa ja juoksi karkuun. Ukolle sanoin että kato nyt laitto kolikon suuhun, ei mitään reaktiota. Sitten menin ottaan sen pois ja kun tyttö sen anto ihan nätisti pois suustaan niin sitten minä säikähdyksestä kiljasin vähän liian kovaa et "anna olla viimenen kerta" :ashamed:
Isäntä sanoi et ei tarvi noin huutaa, ei se mitään hyödytä... mut kun mä säikähdin ja tuntuu et kaikki saan yksinään "hoitaa". Sit lähdinkin alakertaan itkemään. Tuli kyllä tytön vuoksi niin paha mieli. :'( Miten mä saisin hillittyä itseäni? Huusin myös rumasti ruokapöydässä kun tyttö purskautti maidot tahallaan ulos. Voi että se on ärsyttävää. Ja voi että mua ottaa päästä ja ahistaa kun oon tällanen. Ei oikein tällä hetkellä huvita mikään. Kova hinku töistä kotia leikkimään
neidin kanssa mut sit kun oon siellä leikkimässä niin ei taho jaksaa, haluaisin vaan maata sohvalla ja halia tyttöä. Mut kun ei rassukka tajua et äiti ei jaksa :stick:

Onneksi se kuitenkin odottaa kovasti vauvaa ja selittää joka päivä että "Iia" ottaa vauvan syliin ja halii." "Iia" ottaa vauvan syliin, antaa tutin, näyttää söpöä(lelukoira)"
Isäntä ei hirveesti oo mukana tässä odotuksessa, ainakin musta tuntuu siltä. Voipi olla että ollut sekin aika kovilla mun hormoonihöyryjen vuoksi.

Ollaan kovia reissaan ja Täällä hirvee matkakuume!!!!
MUTTA, päästäis matkalle vasta huhtikuun lopussa ja sillon on jo yli 30rv... en tiiä uskallanko ja jaksanko lähtee etelään enää siinä vaiheessa? Ja sitten on monta muutakin mutkaa matkassa. Missä on oikeesti tarpeeksi lämmin silloin?
Kyproksella? (liian kylmä merivesi, ja rannalla pitäs enimmäkseen olla ton ikiliikkuja kanssa, kun jos kaatuu juostessa, kävellä kun ei osaa, niin ei oo pää auki)
Thaimaahan liian pitkä lentomatka
Egyptiin en halua mennä saamaan mahatautia siinä vaiheessa
Kanarian saaret... ööh ei nappais yhtään.
Kreikassa ja espanjassakin liian kylmä sillon vielä
Turkki?
Kertokaa te matkailijat, onko vinkkejä?

Tällasta tällä kertaa :) Mukavaa viikkoa
 
Rakenneultra on vasta helmikuun puolella, 11.pv. Malttamaton olen ja mielellään sitä haluaisi tietää kumpi on tulossa. Liikkeitä olen ihan satunnaisesti tuntenut, sellaisia pieniä hipaisuja ja kuplintaa muttei kunnon potkuja. Mua edelleen vaivaa väsymys ja välillä pahoinvointi. Kerran viikossa saattaa olla yksi energinen ilta, että touhuaa minkä kerkiää ja sitten loput päivät onkin ihan plaa. Eilisen kärsin ihan hirveästä närästyksestä ja kurkkua poltti voimakkaasti. :(

Hyviä vointeja kaikille! :)


t. Vanilla Tea ja 17+0 Poks!
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Mä kävin eilen myös neuvolassa, kaikki oli ok, paino -500 gr ekaan punnitukseen, eli ihan hyvältä näyttää, kun mulla on kuitenkin niin runsaasti ylipainoa omasta takaa.
Maha on kyllä tullut esiin, enkä sitä enää edes yritä piilotella. :D Työkaverit kyllä mulkoilee kummasti, ehkä arvaavatkin osa. Mutta vain 2 lähintä kollegaa tietää joten jatkakoot muut arvailujaan vielä.

Mulla vaivaa tuo selkä tosi pahasti, tietyllä tapaa kipuun alkaa olla jo turtunut, mutta tänäänkin meinasin aamulla kaatua parkkihallin lattialle kun yritin nousta autosta ja oikea jalka petti alta. Sain kyllä auton ovesta kiinni, mutta eihän tuo kivaa ole. En vain haluaisi vielä jäädä sairaslomalle. :(

Rakenneultra on vasta 8.2 joten pitkä on aika odotella sinne asti, mutta ei se auta.
Mulla on aika vahva tyttöolo, ja eilen sykkeet oli neuvolassa 150, merkkaisiko sitten jotain?

Saatiin täytettäväksi jo sairaalaan esitietolomake, pohdittiin eilen nimiä ja molemmille sukupuolille on kyllä 2 ja 3 nimi valmiina. Ne tulee molempien suvuista, mutta ekat nimet on ihan auki, kun halutaan niistä sellaiset jotka toimisi molemmilla kotimaisilla kielillä (mies on ruotsinkielinen).
 
Päänsärystä: Epäilen itsekin, että poskionteloissakin voi olla jotain osasyytä jatkuviin särkyihin, mutta kaikkea sekään ei varmasti selitä. Tänään on näköjään parempi päivä tällä saralla, ei ainakaan vielä jyskytä päätä.

Liitoskivuista: Kilometrin kävelykin saa nyt oikealle puolelle kohtalaisen kovan kivun aikaan. Pitänee kaivella se tukivyö jostain kaapin perukoilta, ja kokeilla auttaako yhtään.

Aikaisempien lasten iät: P-99, P-01, T-08 ja T-11. Murrosikää ja uhmaikää siis tällä sekaisin.

Pieni toive: Tervetuloa joukkoon mukaan!

Parvorokosta: Itse olin kauhuissani ennen joulua, kun nuorimmalle lapsista tuli oireita, joista lääkärikin arpoi, onko parvoa vai enteroa, mutta onneksi oli sitten enteroa. Nyt tytön kynnet tippuu tuon enteron jälkipyykkinä. Minulta otettiin tuossa hössäkässä parvo-vastaaineet, joista selvisi, että olen parvon joskus aiemmin sairastanut. Hyvä niin, ettei loppuraskaudesta tarvitse siitä syystä pelätä.

Rakenneultra: Meillä rakenneultra on 1.2. Jännittäähän se, kun liikkeitäkään en ole vielä paria kertaa lukuunottamatta tuntenut, istukka on etuseinässä. Meillä nuo loppuraskauden ultrat ovat myös sikäli jänniä, että niissä yritetään tarkastella, näkyykö vauvalla samoja rakenneongelmia kuin isommalla siskolla.

Kultatiuku ja vauva rv 18+1
 
Lilleri82: me oltiin turkin Alanyassa huhtikuussa pääsiäisenä toissavuonna 2vk ja oli kyllä lämmin..oltiin rannalla joka päivä =) parina päivänä satoi hetken ...ja monesti olen ollut Turkissa muutenkin 30.4--> ollut tosi lämmin,välillä jopa liian kuuma...
 
Ihania ultrakuulumisia :heart: Omaankin onneks vaan n. viikko (24.1):heart:

Mulla oli merkitty vauvakirjaan, että oon sairastanu pienenä parvorokon. Eipä siis onneks tarvi siitä huolehtia.

Mulla tosiaan liikunta auttanu kaikkiin kipuiluihin ja vihlontoihin. Pahinta tekee istuminen, varsinkin pitkä automatka kun ei pääse liikkumaan.

Me on oltu toukokuussa Kroatiassa. Tarkeni erittäin hyvin! Ainut on, että jos on ollu viileempi kevät, niin merivesi ei välttämättä vielä tolloin oo mitään linnunmaitoa. Voittaa kuitenkin aina Suomen järvien lämpötilan :D
 
On se väärin, että töissä pitää tehdä töitä, eikä ehdi käydä täällä. Kotona yritän olla lasten kanssa sen lyhyen ajan, mitä ylitöiden jälkeen ehtii. Nytkään en ole ehtinyt kaikkea lukea.

Tervetuloa uusille joukkoon mahtavaan!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja selvinneistä sukupuolista. Mä olen varmaan todellinen outolintu, mutta en odota ultraa intopiukeena vaan enemmänkin pelonsekaisin tuntein. Pelkään, että rakenteista löytyy jotain hälyyttävää.

Kurjaa, että monilla on kipuja ja särkyjä. Mun raskausvaivat ovat olleet aina "oireettomia". Minkäänlaisia tuntemuksia mulla ei ollut raskausmyrkytyksestä, eikä -diabeteksestä. Kurjia fiiliksiä aiheutti eilinen verensokerin mittaus. Vetelin kotimatkalla nälkääni karkkia ja ruuan jälkeinen arvo oli reippaasti yli sallitun. Täytyy tihentää mittauksia ja ottaa ruokavaliohoito kirjaimellisesti.

Matkakuumetta on täälläkin kovasti ilmassa, niin kuin monella muullakin. Meillä haasteena on samoin kuin Lillerillä, että pitäisi päästä jonnekin, missä on suhteellisen lämmintä. Semmoista paikkaa ei vain pääsiäisen aikaan ole kovin helppo suhteellisen lyhyen lentomatkan päästä löytää. Elämässä varmaan on kaikki aika hyvin, mikäli tämä on meidän perheen isoin ongelma tällä hetkellä=)

Meillä on kaksi tyttöä 3 1/2 v. ja 5 1/2 v. Tytöt ovat intoutuneet keksimään tulokkaalle nimiä. Vielä ei ole löytynyt mulle kelpaavaa.

Elselli, jonka pitää todella miettiä, että mikä viikko on menossa.
 
Heissan kaikille ja tervetuloa uusille :)

Täällä vaan edellee jännitetään onko su kattomassa käyty auto kohta meidän... Ääh odottavan aika ooooooooon pitkä :D

Meillä pojille ois nimet valmiina jo. Niitä kummeja saaki sitte miettii varmaa ristiäisii asti :/ Kaks ois.

Su ois miehen veljen pojan ristiäiset ja tarkottaa vaatakauppaan menoa. Ei sinne kuulemma voi ilman housuja mennä :D :D Eikä collareis kehtaa mennä. Pitää kyl ostaa tolle mein 7v jätkälle kans jotai päälle pantavaa.

Minust ois kiva lähtä johki kans ennen kun pojat syntyy.. Vaikka ihan vaan joku kylpylä tai risteilyreissu kaksin. Mut eipä tarvi mennä kun rahatilanne ei nyt salli. Nautitaan sitten vaan kotona toisistamme aina sillon kun se onnistuu.

18+2
 
Joku oli kysellyt aiempien lasten ikiä. Meillä poika täytti juuri 5-vuotta ja tyttö joulukuussa 3-vuotta. Tästä tosiaan saatiin varovainen tyttö lupaus rv 17. Mutta ens viikolla 24 päivä on rakenne ultra jossa aion sitä varmistella :D Tekis mieli päästä jo ostelemaan vaatteita yms.. mutta jotenkin tuntuu että on vielä liian aikasta. :(

Me ei olla ikinä oltu innokkaita ulkomaille lähtijöitä joten mitään reissuja ei kyllä suunnitella eikä kyllä rahapuolikaan antaisi periksi. Niin ja onnea tosiaan kaikille rakenne ultrassa jo käyneille joilla asiat on siellä ollut hyvin. :)

Itselläni liikunta myös pahentaa tuota issias ja liitoskipuja. :( Lepo vain auttaa. Alamahakin on alkanut välistä kipuilla, mietinkin että johtuuko sektioarvesta (molemmat muksut siis leikattu samasta haavasta) :( Noh, pitänee asiaa kysellä äippäpolilla parin viikon päästä.

Kotiäiti & Nappula 18+6 :heart: Huomenna poksutaan taas!
 
Ultrakuulumisia : Kaikki vaikuttaa olevan hyvin ja tyttönen näyttäs olevan tulossa. Tosin vielä varauksella suhtaudun kun siskolle varma tyttölupaus olikin sitten poika ;) Mut tyttöolo mulla on ollutkin, ainut vaan että nimen keksiminen tulee olemaan vaikeaa, pojalle se ois ollu jo valmiina :)
Mut nyt on hyvä jatkaa odotusta, vaikka vatsa onkin vielä tosi pieni niin kaikki tosiaan OK! :)
 
Neuvolakuulumisia:

Sain kaikkien labrojen tulokset, muuten kaikki ok, mutta mulla nyt sitten kävi niin että sokerirasituksessa ensimmäinen arvo eli paastoarvo oli hieman rajan yläpuolella. Eli mä joudun nyt mittailemaan verensokeria sormenpäästä ja kirjaamaan syömisiä ylös. Ei kiva. Ja siis se oli vain himpun yli, kun raja on 5.3 niin mulla oli 5.4. Höh.

Kuulin sydänäänet ekaa kertaa neuvolan dopplerilla :heart: Vaikeaa kyllä meinasi olla, kun vauva päätti siinä kääntyillä koko ajan, kuului vain muljahduksia ja syke katosi koko ajan. Mutta jotain 145-150 se oli.

Kohdun raja menee tuossa navan kohdalla jo :)

Kyselin noista supistuksista myös, mutta terkkari ei ollut huolissaan niistä. Itte kyllä olen vähän.. Kun niitä tulee päivittäin. Ja esikoisesta tosiaan kohdunkaula lyheni ennen aikojaan supistusten takia. Että ehkä soittelen vielä neuvolaan, jos supistelut vaan jatkuu. Huolettaa..

Linneat 17+2
 
Pikaisesti ultrakuulumisia kertomaan.

Pienellä kaikki hyvin, ei mitään epänormaalia löytynyt. Itsellä oli jotenkin huolestunut ja pelokas olo ennen ultraa ja iso kivi putosi sydämeltä. Nyt voi onnellisena jatkaa eteenpäin ja usko siihen, että vauva on meille tulossa on nyt tosi vahva.
Sukupuolta ei haluttu selvittää, joten jännityksellä touko-kesäkuuhun.

Te jotka olette töissä, oletteko jo laskeskelleet äitiysloman alkamisajankohtaa? Itse mietin kesälomien pitämistä siihen alle ja tuntuu että ihan kohtahan se loma jo alkaa.

Kesähaave ja pieni 20+6
 
Heipä hei!
Taas sama juttu: oon kyllä ahkerasti lukenut kirjoituksia, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. Ihanaa, kun riittää aktiivisia!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea rakenneultrassa käyneille. Mulla on rakenneultra vasta 3 viikon kuluttua, enkä millään malttais odottaa. Oon utelias paitsi tietämään, että kaikki on kunnossa, niin myös sen, kumpi sieltä olis tulossa. Meillä esikoinen on tyttö, niin pojalle sopivaa vaatetta on vähemmän laatikoissa.

Tsemppiä kovasti kaikille, jotka kamppailevat kipujen, vuotoje ja muiden vaivojen kanssa. Mulla oli ihan alussa pariin otteeseen ihan pientä vuotoa ja sen seurauksena olen koko ajan paniikissa, jos tuntuu lorahtavan jotain.

Hankinnoistakin oli täällä puhetta. Meillä on isoimmat sängystä, vaunuista, hoitopöydistä ja turvaistuimista lähtien valmiina, eli vaateostokset on ainoita. Ja jos tulokas on tyttö, niin sitten ei tarvitse kauheesti vaatettakaan hankkia. Sen sijaan meidän pitäis ostaa uusi auto. :eek:

Äitiyspakkauksesta: todennäköisesti otan rahana, kun tosiaan esikoisen jäljiltä on pakkaus ja vielä hyvässä kunnossa kaikki vaatteet ja tavarat.

Omaa napaa: liikkeitä on tuntunut harvakseltaan, ei aina edes joka päivä, mutta tänään olen tuntenut ihka oikean potkun jo kaksi kertaa!! Aamulla kahvilakäynnistä innostuneena pieni tuuppasi masua ja nyt just äsken, kun hain teetä. Mun rakas pieni!! :heart:

Ihanaa päivää ja hyviä vointeja kaikille!

Kenguruemo 17+5
 
Kesähaave täällä myös yksi joka todellakin jo laskeskellu päiviä äitiysloman alkuun! :D
Täällä olis tarkotus alottaa lomailu vappuna. Kesälomat jätän sit sinne loppupäähän. Talviloman ajattelin pitää ihan normaalisti tässä ennen äippäloman alkua. Jonkin sortin megalomaaninen aamukampa pitää kyllä kyhätä työpäivien iloks :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kesähaave
Omanapainen päivitys. Brunolla käyty, kaikki loistavasti. Vastasi AR-ultran ja menkkojen kokoa, Jorvin käytäntöä ihmetteli (siirtävät päivät herkästi jopa päivän suuntaansa).

Meille on tulossa vilkas tyttö. :heart: Painoi 207grammaa, syke oli 147 ja kaikki oli hyvin. Tyttö oli perätilassa ja selkäranka mahaaani vastaan.
Eli vaistoni ostaa tytölle vaatteita oli oikea, vaikka ajattelinkin, että olisi poika. :)

Olemme NIIN onnellisia ja oi että, olen sanaton.

MiiJane ja "Usko"
 
ellamariella mun siskolle kävi aivan samalla tavalla, ultrassa luvattiin tyttöä ja kun vauva syntyi, olikin se suureksi yllätykseksi poika! =)

Tyttölupaukset tuntuu olevan hieman epävarmempia, mihinköhän se pippeli pojilla siellä masussa niin helposti menee piiloon :D
 
  • Tykkää
Reactions: ellamariella

Yhteistyössä