KESÄKUUN KULLANNUPUT

Pohtijatar Luin itse samasta asiasta neuvolan seinältä, kun olin ottamassa rokotetta. Myös Norja on kieltänyt rokotteen samasta syystä raskauden ensimmäisen kolmanneksen ajan. Ja syy oli, ettei alkuraskauden spontaaneja keskenmenoja (joita aina ja ikuisesti tapahtuu) laiteta automaattisesti sikainfluenssarokotteen piikkiin. Ruotsi on sallinut Suomen lailla rokotteen kaikille raskaana oleville. Itse otin rokotteen turvallisin mielin. Rokote on huomattavan paljon pienempi riski kuin sairastetu tauti. Jos epäilyttää, soita neuvolaan tai lääkärille. Itse luotan, että ottamani rokote on turvallinen. Enkä uskaltanut jäädä odottelemaan rv 12 täyttymistä, sillä epidemia on päällä ihan pian, parin viikon sisään, asiantuntijoiden ennusteiden mukaan.

Joskus ei voi valita hyvän ja pahan väliltä vaan joutuu valitsemaan sen pienemmän pahan.
 
Terveiset Kanarialta!

Lyhyesti omaa napaa: Kävin rokotuttamassa itseni tänä aamuna terveyskeskuksessa, ja nyt vaan toivon että epidemia alkaisi vasta sitten kun rokote alkaa "tehoamaan". Esikoinen saa rokotteen vasta myöhemmin, sillä on yli 3-vuotias.

Pahoinvointi on lievänä löytänyt meille. Nälkä vaivaa jatkuvasti, ja parin tunnin välein saa olla syömässä jotain.
Ekaa neuvolaa odotan jo innolla, ja varhaisultraan meinaan mennä parin viikon päästä.
Tasan 2 viikkoa sitten tämä pienokainen ilmoitti tulostaan...Mieli on onnellinen, vaikka olenkin ajoittain tosi väsynyt..
Palaan viikonlopun aikana lukemaan teidän muiden kuulumiset!
Johanna ja Pikkiriikki 5+4 :heart:
 
Jotenkin sitä nyt kuulee possurokotteesta aina vaan huonompia uutisia, siis esim. tuo Sveitsin kanta. Kallistun edelleen sen kantille, että en taida ottaa sitä. Mies sen kävi hakemassa tänään, kun epäilevät possuflunssaa. Taitaa vaan kaikki epäilyt olla nykyään possuflunssia, kun meda liiankin kanssa suurennellut asiaa.
Tämä on niin yritetty ja toivottu raskaus keskenmenojen jälkeen, että nyt sitten eliminoidaan kaikki mahdolliset pois. Maanantaina tosin saa tietää onko tässä suojeltavaa :eek:
Ei vaan meinaa uskoa vieläkään vaikka maha on turvonnut ihan äippähousumittoihin..

Pahoinvointi jatkuu.. aamulla oli jopa 2h ihan hyvä olo ennen kuin teki mieli oksentaa.
:kieh: Parin tunnin välein saa täälläkin syödä jotain ja tänään kiskonut tuoretta ananasta.

JM, 8+2
 
:( Yhtään en tykkää, sain ekan nauvolan vasta 3 viikon päähän, ja silloin viikkoja kasassa 10...No kai sitä jotenkin sinne jaksaa. rokotteesta en tiedä vieläkään, maantaina alkaa omalla paikkakunnalla, mutta en tiedä yhtäään, mitä teen...
 
Mäkin sain 2 viikon päähän neuvola-ajan vasta..mälsää, mutta varaan maanantaina varhaisultra-ajan Femedaan. Siellä käytiin tuon ihanan ekan lapsosenkin kohdalla. Ja 4D:ssäkin siellä käytiin ja tullaan taas käymään sitten kun on se ajankohtaista..eli noin 27 rv.. :) silloin taidettiin viimeksi käydä ja hyvin näkyi vauvan kasvot ja kaikki, hymyilikin. :) tuo tyttö tuolla uinumassa on se sama! hassuuuuua :heart:

onko täällä muita Espoon äityleitä, jolla alle vuoden vanha lapsi ja uutta tulossa siis? :) ihana ois rehvata pitkin raskautta vaikkapa..

:flower: ja muitakin kiva toki tavata olisi!

 
Täälläkin käyty ultrassa Femedassa eilen: syke löytyi ja pieni vastasi viikkoja, eli kaikki hyvin, ihanaa :heart: !

MUTTA... Olin jo itse ajatellut, että otan possurokotteen ensi viikolla neuvolassa, mutta sitten kysäisin vielä eilen Femedan ultran tehneen lääkärin (Bruno Cacciatore) mielipidettä ja hän taas sanoi, ettei missään tapauksessa ennen 12 rv kannata ottaa! Nyt olen ihan sekaisin, että mitä uskoa... Hän sanoi, ettei näillä viikoilla missään tapauksessa pistäisi mitään virusta raskaana olevan kehoon, mutta että sitten kun 12 vkoa on täynnä niin sitten toki kannattaa ottaa. Palaan myöhemmin asiaan, nyt täytyy mennä!

Jaja 7+2
 
Hakaneula mulla on np-ultra 23.11. Viikkoja on sillo 12+5 =)

Tervetuloa uusille! :wave:

Jaja onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Täällä myös ruisleipä juustolla ja kurkulla sekä myös tomaatilla maistuu. Mutta roskaruoka tökkii pahasti, mistä oon tietty tyytyväinen =)

Hyvää viikonloppua! :flower:

Niisku- ja raksu 9+2 :heart:
 
Ihania uutisia tuli äsken, kaveri oli saanu viime yönä tyttövauvan...ihanaa..

).(= oma masu nyt kipee ollut, pelottaa kun kuopuksesta masua turvotti jo ihan kunnola näillä viikoilla ja nyt ei, tuntuu masullaan sängyllä ollessa pallo alamasussa, mut pelottaa todella että onko ketään elävää enää tuolla masussa, kun se pitkittynyt hiivakin oli :/
No maanantaina se selviis, silloin ois alkuraskauden ultra

Mutzilla ja kultu 9+0 :heart: Poks :heart:
 
Otin tänään sikis-rokotteen ja edelleenkin olen sitä mieltä, että better safe than sorry... Mulla ei tullu rokotteesta yhtään mitään, itseasiassa, olo melkeinpä parani. :LOL:

P&T rattaat tuli tänään! Kuriiri-setä kantoi ne jopa sisälle asti, no, asutaan omakotitalossa, että eihän tossa ollu ku pari rappusta, mutta silti tuli hyvä fiilis siitä. B) Noi rattaat on niiiiiiiiiiin upeet, että hiplailen niitä vaan koko ajan. Mies työkavereineen kasas ne sillä aikaa, kun olin rokotetta ottamassa. Onpas muuten ISOT pyörät! Ohhoh.

Mies on viihteellä ja mä oottelen tässä anoppia ja appiukkoa... Ne ei vielä tiedä mun raskaudesta. Viimeks niiden reaktio oli kun kerrottiin, että odotetaan esikoista, ja siis heidän ensimmäistä lastenlastaan, että aha. AHA! Wtf! Ihan ku me oltais hankkimassa jotain hamsteria! Odotan uteliaana mitä tällä kertaa tuumaavat...

Hyvää viikonloppua ja Pyhäinpäivää kaikille!
 
Taidan kanssa ilmottautua tähän listaan-

esikoista odotetaan syntyväksi TAYSissa 27.6. Ikää jo 30v.
reilun viikon päähän sain ekan neuvolan, toivottavasti sydän äänet olis kuuluvissa, kun kamala pelko, et kaikki ei olekaan hyvin.
rv 5+5 menossa 5 vuoden odotuksen jälkeen.
 
lähes koko viikon ollut suht ok olo mutta tänään sitten taas sai kerran käydä pyttyä tervehtimässä =(

tänään tuli 9 viikko täyteen poks poks =)

olin tänään ekassa neuvolassa
kyseli nasu roktteesta ja kerto siitä että on turvallinen ym ym sanoi että jos sen haluan niin seuraavalla neuvola kerralla se on mahdollinen sillon mulla viikkoja 12.

mun paino oli laskenut 3 kiloo (jess) muutenkin ylipainoo niin ei yhtään haittaa vaikka vähän tippuu(paino otettiin multa kun viikkoja oli 5+9 ekan kerran)

verenpaine 96/59 kai ihan ok kun ei mitään sanonut??
ja hemoklobiini 130 joka hyvä
pissassa oli nyt jotku systeemit noussu pintaan (rasva??) joka sanoi että viittaa siihen että mun ruoka on ollut vähäistä/yks toikkosta


anto sit muutamia vitamiini lääkkeitä..ja pitää käydä tässä joskus hakemassa.
9-12.11 mun pitää mennä tolta väliltä verikokoisiin .

ja seuraava neuvola aika on 20.11 rv 12 mutta sano että jos np ultra aika on samalle viikolle niin sitten siirretään neuvola aikaa.
ja raskausdiabeteksen kun oli edellisessä niin oon syynissä ja ainakin 2 kertaa joudun käymään rasituksessa tässä alkuvaiheessa joskus ultran jälkeen ja sit myöhemmin jossakin välissä..

tänään käytiin hesessä mun ei tehny mieli hampurilaisia mutta otin kanasalaatin joka meni alas ja oli hyvää. mun pääsäännöllinen ruoka edelleen leipä,hapankorppu,satsumat,viilit ai niin ja join tänään KAHVIA 2 kupillista en oo aikoihin juonut ja voi että se oli hyvää =)
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista :heart:
Kivaa että Espoolaisten määräkin kasvaa :D
Tulin pikaisesti käymään, vedän spagettia ja juustoraastetta ainoa mitä tekee nyt mieli :p
Varasin ekan neuvolan on 11.11. ja sain kutsun ekaan kunnan ultraan (jo) on kylläkin 1.12, mutta tuntuu että ekaa odottaessa sai odottaa ja kauan :D
Ja FunkyMama täällä myös Espoosta odottaja mulla poika 2/2009 syntynyt :heart: ja mulla laskettuaika oisi 19.6.2010 :) mikä sun synnäri on? Mä varasin naistenklinikan.
Ja mistä päin Espoota ootte? :) Me ollaan lippajärveltä.
Mutta tääpä lähtee nyt, heti tulee huonompi olo kun koneella jumittaa :ashamed:
Hyvät viikonloput kaikille :)
SisunÄiskä & Aarre n 6+6
 
Minä nyt sanon ison HUOHin...näyttääpi siltä että seksin harrastaminen laukaisee sitten miulla hiivan nyt..se kaksi edellistäkin tuli päivän pari seksin jälkeen ja nyt taas on mönjää ja kutinaa, saa nähdä joutuuko huomenna soitteleen ensiapuun helpotusta vai saisko maanantaille tätä venytettyä kun on se lääkärineuvola, pitää varmaan puhua jos hommais niitä hyvä bakteeri tabuja joita voi sitten seksin jälkeen laittaa :headwall: en nyt selibaatissakaan haluais olla seuraavaa 8kk.. :kieh: :kieh:

Kyllä tosiaan taitaa jäädä tämä raskaus viimeiseksi, ainakin heti alkuoireisen osalta |O

Tervetuloa uusille :wave:

Mutzilla ja kultu 9+0
 
Huomenta!
En millään saanut unta kun oli niin kova nälkä ja teki hirveästi mieli ruisleipää sillillä, joten pakko oli nousta näin kukonlaulun aikaan :D Kohta takasin nukkumaan, kun 1v kuitenkin nukkuu 9 saakka ja itsellä pitkä ja kiireinen työpäivä edessä.

Lenniina - Kiitos tiedosta :) Eiköhän se kutsu tännekin sitten ensi viikon aikana tule.

Mielitekoja - Minunkin tekee ihan hirveästi mieli kaikkea lihaa. Myös suolakurkkuviipaleista on tullut nykyään ihan vakio ostos kauppareissuilla, kun ennen en ostanut niitä ikinä. Ja nyt eilisellä kauppareissulla iski tuo sillin himo.
Suklaa ei jostain syystä uppoa millään, mutta muut herkut kyllä ihan entiseen tapaan.

Täällähän on jo tosi paljon pk-seutulaisia. Olisi kiva sitten jossain vaiheessa, jos saisi jonkun näköisen tapaamisen aikaiseksi :)

zizilisko+nuppu 9+2
 
Musupussu appilan reaktioista tuli mieleen, että meillä appiukko vaan heitti "Ooks lihonut vai raskaana kun takki meinaan pullottaa noin?" :whistle:


Mirna Lisääks mutkin listaan..? Synnärinä TAYS, LA 6.6. ja kolmas tuloillaan ja ikää 28 :)

Hermostuttaa niin maanantainen ultra. Järki sanoo, että kaikki on ok kun raskausoireet on aivan erilaiset kuin km:ssa. Silti pelko persuuksen alla koko ajan.
:( :( :(
 
heippa

täällä aamu voitu huonosti oksennettu ja huimaa
ja sit taitaa toita ailahteluja olla ukko sano tänään että voi imuroida kun olin ite valittanut ja voinu pahoin jotenkin mä sain siitä kauheet skitsot ja vollotin varmaan puolen tuntia kun en saanu imuroida :snotty: :snotty: no loppujen lopuks ulleli kyllä imuroitti =)

tänttärä ja tirppa 9+1
 
Myös minua hermostuttaa edelleen, että sitä vauvaa ei enää mahassa olekkaan. Jotenkin olo tuntuu niin normaalilta.Viikko sitten pahoinvointi helpotti selvästi ja sitä esiintyy nyt enää tosi lievänä silloin tällöin. Myöskään rinnat ei ole enää niin turvoksissa eikä niin arat kuin muutama viikko sitten. Itse haluaisin käydä ylimääräisessä ultrassa tarkistamassa tilanteen, mies on kuitenkin sitä mieltä että odotetaan nt-ultraan. Ja maanantaina on eka neuvola, jossa TOIVOTTAVASTI kuunneltais sydänääniä. Voi kuitenkin olla että niillä ei oo sitä laitetta.Masentaa.
Pohtijatar 9+4
 
Pohtijatar Sama homma täällä... maanantaina on ultra ja tarkistetaan tilanne. Pelottaa, kun maha kipeä tänään ja pahoinvointia ei läheskään niin paljon kuin aiemmin. On tää pelko vain kamalaa. Tolkutan itselleni, että jos vain pääsee riskiajan yli hyvillä uutisilla, en kyllä valita mistään :/
 
Niin kyllä tämä alkutaival on ollu henkisesti tosi raskasta. Ottasin sata kertaa mieluummin selkeet oireet kuin vain lieviä oireita sillon tällön.Vai onko se sit ihan normaalia ,että ne oireet jo alkais helpottaa. Tiedä häntä.
 
Täällä on ollut jotain galluppeja,en kyllä muista kaikkia,mutta

Sikainfluenssa rokotteen otan ensi viikolla,viikkoja kasassa silloin 10+

Äitiyspakkauksen
aioin ottaa tälläkin kertaa,vaikka kolmas lapsi jo tulossa

Muakin pelottaa onko masussa ketään ja jos on niin onko oikeassa paikassa :/
Keskenmenoja ei ole takana ja selvät raskausoireet on,mutta silti pelottaa :/
Tiistaina toivottavasti saan rauhan tämän aisian vuoksi ;)

Vielä ei oo kerrottu,kun mun pomolle vauvasta,vanhemmille kerrotaan ihan piakkoin,lapsille vasta myöhemmin,viimeistään kun masu alkaa näkyä :D Esikoinen on 5v,joten hän kyllä kertoisi heti hoidossa yms.. ;)
 
Jeyn: Älä huoli painostasi, sähän oot tosi hyvin saanut pudotettua sitä, joten eiköhän neuvolassa vain kannusteta sua jatkamaan samaa rataa. :D

Joni Makkuusäkki ja pohtijatar, eiköhän tuo oo ihan normaalia, niin ja olkaa vaan onnellisia, ettei pahaa oloa ole 24/7. :)

Mulla taas toi paha olo jatkuu ton 24/7 ja tänään oksensin ekaa kertaakin, tai oikeammin kertoja... :x Luulin et se ois hieman helpottanu oloa, mut samaa rataa jatkuu ja kaiken lisäksi närästää koko ajan...

Mun vanhemmille ja joillekin kavereille ollaan jo kerrottu vauvauutisesta. Vielä pitäis miehen vanhemmille kertoa, tuo ukko on vaan niin saamaton, et varmaan taas minä joudun möläyttämään uutisen niille! :eek:

Ois myös kiva treffata Tamperelaisten odottajien kanssa!?

-pikkutikru ja nasu 8+ 4-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikku:
:( Yhtään en tykkää, sain ekan nauvolan vasta 3 viikon päähän, ja silloin viikkoja kasassa 10...No kai sitä jotenkin sinne jaksaa. rokotteesta en tiedä vieläkään, maantaina alkaa omalla paikkakunnalla, mutta en tiedä yhtäään, mitä teen...
juu, samoin minäkin ajattelin kun sain eka neuvola-ajan, viikkoja silloin 10+5. Aina olen käynyt viimeistään viikolla yhdeksän eka neuvolassa..
Ei ole edes yhtään raskaana oleva olo, plussasta tuntuu olevan jo ikuisuus, se neuvolassa käynti jotenkin aina tuo todentuntua asiaan :)
Eikä niin mitään tietoa mikä tilanne tuolla mahassa on, ei yhtään ultraa, ei yhtään sydänäänten kuuntelua, joten arvoitus mitä siellä on, vai onko mitään..

Pahoinvointia täällä on taas tälle päivälle riittänyt, en valehtele pahasti jos sanon että lähemmäs kymmenen kertaa on oksu lentänyt..no, enpä valita.. ;)

Masu tuntuu edelleen normaalilta, pikkasen huolettaa kun tuntuu ettei tunnu edes mitään kohdun kasvukipuja :/

Sikainfluenssarokotteesta pitäis maanantaina soitella, toivon kovasti että ensi viikolla sen saisin..

Mutzilla: Kokeilitko syödä ihan urakalla niitä puolukoita ja karpaloita? Mulla ne ainakin edellisessä raskaudessa auttoivat ehkäisemään hiivatulehduksia. :hug: sinne, tiedän että tuo jos mikä on kurjaa!

Oli kait sitä jollekin muullekin kommentoitavaa, vaan nyt ei muista..mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Hakaneula & :heart: 9+3
 
saa nähdä miten meidän odotukselle käy, hetki sitten pyyhkiessä verta paperiin.. :'(
Ei mitenkään paljon, mutta nyt kyllä pelottaa.

Eihän toki tämä VÄLTTÄMÄTTÄ mitään tarkoita, mutta ensi yö taitaa mennä valvoessa.

Voi kun jaksaisitte pikkuiset! :heart:

NH & nöpöset? 9+0 (oikeasti 8+6 vielä tämän vuorokauden puolella)
 

Yhteistyössä