KESÄKUUN KULLANNUPUT

Griffski: Mulla viikkoja nyt 8+2.

Mies otti töihin mukaan meidän paremman läppärin ja mulle jäi tää kämänen, jossa ei toimi space bari kunnolla. Pitäisköhän ostaa itselle joululahjaksi uusi kone ja heittää tää jonnekin hornan kuuseen? Tän tekstin kirjoittamiseenkin kuluu ihan tuhottomasti aikaa... Murrrr. tällanen päivä tänään.
Lahjoista puheenollen: Mitä ajattelitte hankkia isänpäivälahjaksi miehelle? Entä omalle isälle? Mä muistaakseni viime vuonna askartelin miehelle kortin ja annoin mun isälle Reinot... Ehkä...

Vedin eilen tytön sukan vessanpöntöstä. :headwall: Tajusin vasta siinä vaiheessa, kun painoin napista, että sukkahan siellä pöntössä. Ärsyttävää! Oli vielä ihan uudet Trumpettes-sukat.

Hahaa. Ne Phil&Tedsin Vibet maksaa varusteineen jotain 1100 euroa Suomessa ja löysin Briteistä samanlaiset PUOLELLA tosta! Täytyypä laittaa tilaukseen, että ehtivät mukaan meidän Saksanmatkalle...

Nyt ruoanlaittoon!

p.s. Enpä usko tän mitään possuflunssaa olevan, kun ollaan niin hyvässä kunnossa, mutta "better safe than sorry".
 
Huomenta!

Niiskuneiti: mulla on kans ultra 23.11 mut lääkäri on jo 24.11... just tuli postista kirje =)

Tänää olis sit 7+6 eli huomenna poksuu taas =) Väsymys on aivan järkyttävää... ei millään jaksais mennä töihin ja viel ku teen 3-vuorotyötä.. Onneks sain pomon kans sovittuu et viimeistään vuodenvaihtees lopetan yövuorot... mulla ei oo pahemmin aamupahoinvointia mut illalla tulee iha hirvee olo ja meinaa oksennus lentää... sen takia iltavuorot ei oo kauheen kivoja...

Nii ja turvotus alkaa päivällä ja illalla tuntuu et maha on jo kauhee vaik ei kyl täs vaihees viä uskois... mut farkkuja en voi enää pitää lainkaa ku ahistaa niin paljon...

Mun äiti halus jo ostaa meille vaunut kun nyt on noi 2009 mallistot alennuksessa =) ompahan neki sit jo hankittu =)

Nyt tarttis ruvet valmistautuu iltavuoroon et jaksaa puol kymmeneen asti rehkiä ja aamul seittemäks takas...
 
EIKÄÄÄÄÄ kirjoitin kauheen litanian ku kerrankin jaksoin ja tää hiton saitti viskas mut tohon kesäisten etusivulle kun painoin enteriä :headwall: :headwall:
Hienoa.... Ehkä sit illemmalla jakselis tulla rustaa taas :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SisunÄiskä:
EIKÄÄÄÄÄ kirjoitin kauheen litanian ku kerrankin jaksoin ja tää hiton saitti viskas mut tohon kesäisten etusivulle kun painoin enteriä :headwall: :headwall:
Hienoa.... Ehkä sit illemmalla jakselis tulla rustaa taas :kieh:
kannattaa aina isommat tekstit kopioida.

Nimimerkillä bittiavaruuteen tekstinsä useasti lähettänyt :wave:
 
Mussupussu mä oon kanssa kattonu noita Phil& Tedsin Vibeja, mutta mietin, että tykkääkö toinen olla siellä alhaalla. Näkeekö hän sieltä mitään?
Ja tosiaan me ollaan tilattu Englannista Maxi cosin turvakaukalo ja nyt meinataan tilata Britaxin turvaistuin, Suomessa sen hinta 449e ja Englannissa yli 100 euroo halvempi.
 
Pahoitteluni Maywood :hug:

Minäkin olen nyt sitten päättänyt sikainfluenssarokotteen ottaa, saan sen työpaikallani tämän viikon aikana.

Housuista oli juttua, minulla farkut vielä käytössä mutta kyllä on alkaneet inhottavasti puristaa. Kohta on keksittävä jotkut muut housut.

Viikonlopun aikana ei kunnolla kerinnyt levätä, kumpanakin aamuna heräsin kun lapset olivat laittaneet tv:n päälle. Eilen aamulla meinasi savu nousta korvista kun 6.15 kuului moottoripyöräkilpailun ääniä tv:stä, ei kyllä enää naurattanut. En sitten saanut untakaan enää. Väsymys siis vaivaa entisellä tavalla viikonlopun jäljiltäkin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

nan-nan-naa 8+6
 
Possuilusta ;)
Meillä tosiaan vain lapset sen sairasti, minun ja mieheen se ei tarttunut jota kovasti tässä ollaan ihmetelty. Minulla oli vähän kurkku kipeä ja pienen pientä nuhaa, mutta ei muuta.
Yksi lääkäri jo epäilikin että olen saattanut sairastaa sen kuumeettomana, mutta sitähän ei kukaan tiedä kun eipä tullut käytyä edes testeissä.
Pienimmät lapset olivat kipeimpiä. 4-vuotiaalla oli kuumetta 39 ja 6-vuotiaalla 40, sen kaksi päivää. Nukkuivat oikeastaan koko ajan eikä kuumelääke alentanut kuumetta kuin hetkeksi kunnes pomppasi takaisin noihin lukemiin.
Toisilla (14v, 11v ja 9v) oli kuume pari päivää alle 38 astetta, joten jaksoivat jopa kinastellakin ;)
Tuon parin kuumepäivän jälkeen sitten jokainen yski vähän ja valittelivat kurkkuaan johon kyllä tuntui auttavan lämmin juoma.
Viikon viimeiset päivät oli aika tuskaa kun eivät saaneet vielä mennä kavereilleen tai kutsua kavereita meille. Tk:sta kun meille sanottiin että viikko oireiden alkamis päivästä pitää olla "eristyksissä" muista ihmisistä.

Jos tietäisin että itsekin sen noin suht laimeana sairastaisin niin en ottaisi sitä rokotetta, MUTTA kun sitä ei tiedä miten rankkana se päälle tulee.
Tuossa vartti sitten mulle soitteli meidän neuvolatäti ja tarjotteli rokotteen ottamista torstai aamulle. Kieltäydyin. Otan sen sitten kun 12 viikkoa on täynnä. Se tuntui olevan ok.

Jos minulla olisi riskiryhmään kuuluva lapsi, otattaisin hänelle ehdottomasti rokotteen.
Vaikka minunkin pääni on monta kertaa kääntynyt tämän asian suhteen niin luotan silti suomen lääketieteeseen. Olenhan ottanut muutkin rokotteet aina kun niitä on tarjottu, samoin olen antanut rokottaa lapseni eikä niistä ole koskaan mitään ihmeellistä tullut pientä kiukuttelua tai kuumeilua lukuunottamatta.


 
Nyt on sitten eka neuvolakäynti takana. Ihan perussettiä ja hirveä pino kaikenlaisia vihkosia ja papereita käsilaukussa :)
Sikainfluenssarokotukset on meidän neuvolassa marraskuun alkupuoliskolla. Laskeskelin juuri, että mulla tulee just silloin 11 viikkoa täyteen. Meinaan silloin kuitenkin sen rokotuksen ottaa.
Lääkärikäynti on joskus viikolla 12-14 ja seuraava neuvola tammikuussa viikolla 22. Aika pitkä väli tulee, mutta onhan tuossa sitten ne kaksi ultraa myös. Ultra-ajat tuleekin sitten vasta postissa kättäriltä.

Ootteko seurannu yle teeman dokumenttisarjaa Saammeko vauvan? Viime jaksossa oli juuri näitä alkuraskauden ultria ja millään ei malttaisi odottaa, että itsekin pääsisi kurkkaamaan :)

Niin ja sukupuoli halutaan tietää etukäteen mikäli vaan mahdollista. Luultavasti käydään 4d-ultrassakin, niin aika suurella todennäköisyydellä luulisi siellä viimeistään selviävän.

Zizilisko+nuppu 8+4
 
Hei pitkästä aikaa!
Noihin galluppeihin voisin myös vastailla.
Tuplarattaista: Meille on ikäeroksi tulossa 2 vuotta, joten ollaan suunniteltu tuplarattaiden hankintaa. Käytiin viikonloppuna katsomassa noita Phil&Tedsin Vibejä. Aika kivoilta vaikuttivat. Luin jostakin, että Maxi Cosin Cabriofix turvakaukalo olisi Vibejen kanssa yhteensopiva, mutten päässyt sitä kovan ruuhkan vuoksi kyselemään. Tietääkö kukaan lisää tästä? Meillä oli esikoisen vaunuissa adapteri, jolla turvakaukalon sai esim. kauppareissuilla kiinnitettyä vaunuihin. Tämä oli kyllä tosi kätevää, kun vauva nukahti yleensä automatkalla.
Äitiyspakkauksen otan todennäköisesti, kuten esikollekin. Suurin osa vaatteista tuli käyttöön ja erityisesti tykkäsin talvihaalarista ja makuupussista.
Sikainfluenssarokotus mietityttää täälläkin kovasti. Ihanaa, kun täällä saa vertaistukea tähänkin. Kyselen siitä varmaan vielä ensi maanantaina neuvolassa päätöksenteon tueksi.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Laitan tämän tännekki jos et tuolta sitä huomannut. Kyselin, joko sinulla alkoi primperan auttaa?? Huomasin tuolta ketjusta, että sinulla myös määrätty sitä. kiinnostuneena kyselen, minkälaisen annostuksen sait? Minulle määrättiin 1-2tabl 1-3krt/pvä. Eivät vain auta.... Joltain kuulin, et alkaisivat auttaa vasta viikon päästä, mutta lääkäri kertoi, että niiden pitäis auttaa heti. Nyt on siis viimeinenkin toivo mennyt. Miten sitä jaksaa tätä pahoinvointia.... Olkaa onnelliset te, joilla se on vain lievää! :hug:
 
Pohtijatar; mulla kans on perjantain jälkeen loppunut pahoinvointi, kumma homma.

Sikainfluenssarokotteesta, en usko että sen otan, ainakaan näillä näkymin. Viikkoja on kuitenkin vähän ja täällä Oulussa sitä toistaiseksi annetaan niille, joilla yli 30 rv. Toisaalta kuulun diabeteksen vuoksi riskuryhmään, mutta siltikin epäilyttää... No, vannomatta paras!

Sukupuolen aiomme varmaankin selvittää etukäteen... En kai minä nyt malta kesäkuuhun asti odottaa! :D

Oottekos te muut vielä kertonut kaikille/kenellekään tulevasta vauvasta? Me ollaan ihan muutamalle kaverille, tulevat mummut ja papat ei tiedä vielä. Jouluna ajateltiin vasta julkistaa laajemmin iloinen asia :heart:

Danina ja Nuppu 7+3
 
Huokaus! Enpäs ole pitkään aikaan ehtinyt koneelle tai oikeastaan en ole jaksanut konetta avata. Onko teillä kenelläkään muulla sellainen olo, että ei millään jaksaisi olla enää raskaana, vaikka tämä onkin vielä näin alussa? Ärsyttää tämä jatkuva väsymys, paha olo ja kiukkuisuus ja kaikki tuleva pelottaa ihan hirmuisesti. Asunnon vaihto on edessä ja sen löytäminen tältä alueelta meidän budjetilla ei ole helppo tehtävä... Missään nimessä en siis tätä raskautta antaisi pois, onhan tätä jo monta vuotta toivottu ja odotettu, mutta joskus tekisi mieli ottaa lomaa vaikka päivän ajan näistä oireista :p

Meillä on kerrottu vauvauutisesta sisaruksille ja vanhemmille ja hölösuu esikoinen on kertonut kavereilleen, joten melko laaja ihmismäärä oikeasti tietää jo missä mennään. Toisaalta harmittaa, kun koskaan ei tiedä miten tässä käy, mutta toisaalta onhan sitten tukea tarjolla. Appivanhemmat ovat ehkä eniten innoissaan (meidän jälkeemme tietysti) , onhan tästä tulossa heidän ensimmäinen lapsenlapsensa. Omalla siskollani ja veljelläni on ihan pikkuisia ihmisiä perheessä ja jotenkin tuntuu, että tämä raskaus on lähentämässä meitä - en ole enää se tapaus, joka yrittää epätoivoisesti hankkiutua raskaaksi ja jota pitää käsitellä silkkihansikkain. :D

Farkut menevät jalkaan vielä hyvin, tilaakin on, mutta rintaliivien koko on kasvanut kuppikoon verran - ja rinnat ovat olleet sen mukaisesti kipeät myös.

Onkos täällä muuten Turusta muita kuin minä?

Minariini ja toukka 7+?
 
Mä kävin tänään ostamassa parit mammahousut ja ai että ne tuntuki ihanilta ku ei liitinki yhtään puristanu. Eihän mulla vielä mahaa kovin oo, mut siis kai sitä on sen verran turvoksissa, että tavalliset housut alkaa jo kiristään, varsinki vyön kans on tosi inhottava pitää, mut ilman vyötä ne sitte tippuu jalasta :whistle:
Taidan kohta alkaa koulussa pitään nuita mammahousuja ku joutuu paljo istumaan nii paljo mukavampi ku ei purista housut koko aikaa liitingistä :p
Rintsikoita minäki oon käyny ostamassa kuppikokoa isompia, ei enää vanhoista liiveistä moni mahu puristamatta päälle.

Väsymys on niin kova, haluais vaan nukkua koko ajan.
Kattelin äsken tossa Helistimen "ohjausdvd:n" jonka siis sain tänään neuvolasta, siinä tuli paljo hyvää ja uutta tietoa tälläselle tietämättömälle ensisynnyttäjälle. Neuvolassakaan ku ei oikein osannu mitn kysyä, vaikka tulihan tuota tietoa ihan riittävästi kysymättäkin. D -vitamiineja ne käski alkaa syömään, joten pitää käydä apteekista purkki hakemassa. =)

 
Elefantti: Hyvä, että huhuilit tämänkin kautta, niin huomasin. Vastasin aloituksesi alle. Jaksua! :hug:

Siirryn heti omaan napaan ajan puutteessa :ashamed: : Ultrassa kävin tänään ja ihana pieni syke näkyi! :heart: Helpottavan ihanaa. Tälle kamalalle pahoinvoinnille on ihana syy. Toivottavasti pysyy kyydissä loppuun asti. =) Elämän alku vastasi viikkoja eli 6+6 menossa. Esikoiselle, vanhemmille ja sisaruksille kerroimme tänään. Esikoinen on kovin tohkeissaan ja kyseli kovasti kaikkea. Tosin esikoinen jo eilen totesi turvonnutta vatsaani saunassa katsoessaan, että äidin mahassa on selvästi vauva. Juu, enkös minä juuri ehtinyt selvittää tässäkin pinossa, miten omat housut menee vielä pitkään. Niin, meneehän ne, mutta turvotuksessa kiristävä tunne ei ole kiva. :LOL: Huomenna neuvolaan.

Ja nyt kutsuu esikoinen. Smuik kaikille ja hyvää oloa! :)

-Syyshortensia ja Jonttu 6+6
 
papuneiti kiva että täällä on muitakin Espoon edustajia =) Missä päin Espoota asutte? Me asutaan petaksen vieressä, jorvin läheisyydessä... Mutta valitsin kumminkin naistenklinikan synnäriksi, kun sieltä hyviä kokemuksia. :heart:

Niin kirjoittelen samoja asioita joita jo aiemmin, mutta katosivar jonnekkin... :p
Niistä kaksostenrattaista, haluaisin emmaljungan cerox tuplat. vaikuttavat hyviltä :) Käytettynä tosin aion ostaa ja oon jo ennakkoon tuolta huutiksesta katellut :)
Ja äitiyspakkauksen, aion ottaa näillä näkymin.. Kun on siinä hyödyllisiäkin juttuja :) Ja riippuu vähän vaatteiden ulkonäöstä et otanko :D
Kysyikö jo joku että aiotteko ottaa selville kumpi tulee??
Me miehen kans puhuttiin et otettaisiin selville :) Mut ei ois meina kertoa muille siitä, kun ehkä ihan ennen hhetkeä :heart:

Ja hitto se pahoinvointi on nyt sitten iskenyt tänne... Mulla on ollut KOKO päivän kauhee kuvotus olo, ostin satsumoita ja viinirypäleitä kaupasta ja kyllä ne hetkellisesti auttaa.. Mut sit taas oksu olo, vaikka ei ole onneksi vielä tarvinnut lähteä pönttöä halimaan..
Ehdin jo nauttia pahoinvointi vapaasta raskaudesta, mutta en enää ees ajattele asiaa kun sit alkaa ärsyttää... :D :kieh:
Niin ja väsymys on jotain aivan uudenlaista, ja kun olen väsynyt koko ajan niin mun muisti ei pelaa ei ollenkaan :ashamed: :ashamed:
Onko täällä muita raskausajan dementikoita???
Entä mikä teillä muilla on pahoinvointiin auttanut?? Tai väsymykseen?? :x
Täytyy mennä, ei kestä kauheen kauaa töllötellä ruutua kun on niin ällötys fiilis. :kieh:
SisunÄiskä & Aarre 6+2 (tai sinne päin :))
 
Syyshortensia: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voi hiukan huokaista :) Oliko muillakin ollut ultra, en yhtään muista..

Täällä ilta oksenneltu, pari päivää meni täysin ilman oksenteluja, mut auta armias tätä iltaa.. HUOKAUS! Yhden viis kertaa parin tunnin aikana.. |O
Noh, positiivisia merkkejähän nuo vaan :) Mie meinasin huomenna soitella neuvolaan ja kysyä josko voisivat ultrata, tietää edes suurinpiirtein millä viikoilla mennään.. Olis kiva tuon sikainfluenssarokotteenkin kannalta. Otan siis rokotteen mut meinottelin että odotan että se rv 12 on täynnä. Vai oliko täällä joku joka otti/ottaa sen nyt ihan alkuraskaudessa?
Olen kyllä kuullut että se olisi turvallinen missä raskauden vaiheessa tahansa, mutta mutta..

Täällä kans väsymystä ilmassa, hemoglobiinikin on varmaan melko alhaalla.. Pari viikkoa vielä olis siihen eka neuvolaan :)

Nyt pitää alkaa pistään lapsia nukkumaan, hyviä unia kaikille! :wave:

Tuli vaan mieleen, että tässä ketjussa on ollut todella vähän keskenmenoja ainakin tähän mennessä, mitä nuita muita ketjuja seuraillu niin ollut paljon enemmän. Meidän taimet taitaa olla sitkeitä tapauksia, ihana juttu :)

Hakaneula & :heart: 8+5
 
Minä nyt päätin, että käyn tämän viikon keskiviikkona ottamassa sen possurokotteen. Tänään ku tuo th sano, ettei sitä välttämättä enää myöhemmin sitte voida laittaa ku ne ei välttämättä saa enää sitä rokotetta lisää.
 
Papuneiti ja Niiskuneiti-: Mitä teille on nyt lääkärit/terkkarit/rokottajat sanoneet rokottamisesta ensimmäisellä kolmanneksella?
Mitäs Nyt - puolella tunnutaan lynkattavan täysin ensimmäisellä kolmanneksella rokottaminen. Pitääköhän tässä nyt tosissaan linnoittautua tänne kotiin kolmeksi viikoksi jotta saa sen kakstoista viikkoa täyteen? :headwall:
 
syyshortensialle onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Itse täällä pähkään olisko menossa kesken... taas tuli sellaista punertavaa valkovuotoa, eikä noita oireita ole, muutakun vihloo tasaiseen tahtiin tuolta oikealta puolelta. Tänään luultavasti saan tietää verikokeen tuloksen. Pistäisköhän ne terkkarilta lähetettä ultraan, kun olo on niin epätietoinen? Eikä mitään varmaa tietoa millä viikolla mennään, kun menkat oli niin epäsäännölliset ed. raskauden jäljiltä. No ehkäpä muutaman päivän päästä ollaan vähän tietosempia koko hommasta.

Ursu :wave: vaikka palstailen ilmeisesti liian vähän, kun en tiedä miksi olet pois jäämässä. Mutta ihanaa odotusta sinulle :heart:

tupajumi ja salamatkustaja
 
Ai niin. Piti kysymäni, onko muilla vaikeuksia saada unen päästä kiinni kun joutuu yöllä vessassa käymään? Meillä herättää esikko, kuopus ja koira tasaiseen tahtiin, ja muutamat aamut olen sitten suosiolla noussu viiden jälkeen, kun en enää unen päästä saa kiinni. |O Iltaisin sitten väsyttää ihanasti :D
 
Voi Ursus! Vaikka vasta vähän aikaa ollaan täällä palstamaailmassa tunnettu, en haluaisi sinun lähtevän, varsinkaan jonkun yhden typeryksen takia. Miettisit vielä, jookos :) Kiitos, kun jaoit possutarinasi kanssamme - onneksi meni noin helposti ohi! Jos nyt kuitenkin päätät lähteä, toivotan onnellista loppuodotusta :heart:

Isänpäivänä mä teen yleensä kakun, jota syömään kutsutaan myös mun oma isä ja äiti. Esikkoni tekee varmasti tarhassa isälleen kortin tai lahjan.

Danina: Olemme olosuhteiden pakosta :LOL: joutuneet kertomaan tulokkaasta jo aika monille: Mun töissä tietää 4 henkeä, mun vanhemmat ja sisko tietävät, sisko on kertonut muutamille kavereilleen. Mun yksi kaveri miehineen tietää ja mieheni veli vaimoineen sekä muutama heidän tuttunsa tietävät. Myös 2,5 vuotiaalle esikollemme on puhuttu, että mitäs jos meille tulisi vauva asumaan ja hän siihen, että hän haluaa lohduttaa vauvaa :heart:

Onnea Syyshortensia mukavista ultrakuulumisista :flower:

Tupajumi: Tsemppi :hug:, toivottavasti ei mitään vakavaa! Kyllä täälläkin unta haetaan yöllä, jos on joutunut heräämään.

Voi kun se Kätilöopiston kirje jo tulisi, jossa on np-ultran aika :p

Lenniina ja pieni 8+4
 

Yhteistyössä