KESÄKUUN KULLANNUPUT

Ekassa neuvolassa käyty. Kaikki oli hyvin, seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola joulukuun puolella. Nyt vaan jään odottelemaan np-ultraan kutsua. Mulle ei sen kummemmin suositeltu rokotetta ja edelleen olen sillä kannalla, etten sitä ota.

Minäpieni ja tirriäinen 9+3
 
Kiitos Ursus, kun jaoit omat kokemuksesi sikainfluenssasta! Kiva kuulla välillä tällaisiakin tarinoita, eikä aina niitä ikäviä juttuja, joita on lööpit pullollaan.
Meillä mies vastustaa henkeen ja vereen sitä rokotetta, ja sanoikin, että meidän perhessä ei sitten kukaan ota sitä!! Ite oon kyllä kahden vaiheilla, että mitä teen. En ole uskaltanut miehelle edes sanoa, että saatan ottaa kuitenkin sen rokotteen jossain vaiheessa. Oikeasti olen kyllä aivan sekaisin kaikesta infosta, mitä koko taudista on tullut. On kauhukuvia itse taudista sekä myös rokotteesta. Eniten arveluttaa, että jospa rokote kuitenkin aiheuttaa jotain haittaa sikiölle ja sit toisaalta kuitenkin mietin, että jos saan sen taudin ja se aiheuttaa sit haittaa sikiölle......Pää aivan sekasin!
Varasin neuvola-ajan ja sain sen rv:lle 9+3. joka on parin vkon päästä.
Äitiyspakkausta en aio ottaa, koska ennestään meillä jo kaksi lasta joilta on jäänyt paljon vaatetta uudelle tulokkaalla.

Keisari ja vaavi 7+1
 
ursus: onnea raskauteen jos nyt meidät meinaat unohtaa =)

niiskuneiti tuuhan kertoon miten meni jos päädyt tuon possurokotteen ottaa

täällä hyvinkin tavallista pari päivää oli ihan super hyvä olo ei väsyttänyt,oksettanut,öklöttänyt mutta tänään tuli satsumat ulos.
perjantaina eka neuvola eli sitä odotellessa =) mun ukko on jo mun puolesta pääyyänyt että mun tarvii ottaa se possurokote ja siis PAKKO ottaa vaikka ite oon koko rokotetta ollut vastaan. tarvii nyt kattoo mitä terkka siitä sanoo ja koska se on jaossa.miehen sisko joka nyt on loppuvaiheessa aikoo ottaa sen keskiviikkona.

joku mainitsi heräilystä mullahan oli itellä noin kuukauden päivät että kun yöllä heräsin oli se sit mihin aikaan tahansa niin siinä meni se n. 2 tuntia et nukahdin uudestaan missään asennossa ei ollut hyvä olla. tai jos heräsin 05.00-06.00 niin en saanut enään nukuttua. nyt kyllä uni on maittanut viikonloppuna nukuin 12 tuntia =) ja mäkun leuhkin et mun väsymykset on jo poissa =)

tänttärä ja tirppa 8+4
 
:wave: Vieläkös sekaan mahtuisi yksi kesäkuussa poksahtava mamma?
Olen kyllä jo käynyt salaa kurkkimassa jo useasti turinointejanne :ashamed: Mutta josko nyt vihdoin osaisin liittyä joukkoon jakamaan kokemuksia ja hakemaan vertaistukea.

Elikkä esikoinen on -05 ja tarkoitus olisi että hänestä tulisi isosisko 6.6.2010 Tarkempi aika selviää neuvolassa ensi maanantaina, kierto kun ei hormonikierrukan jälkeen ehtinyt tasaantumaan.

Viola2 ja masukki 8+2(?)
 
Sikainfluenssarokotus otettu, puolisen tuntia seurailtiin olotilaa sen antamisen jälkeen eikä mitään ilmennyt. Työpaikalla on kaikki sen ottaneet eikä kurkkukipua kummempaa ole rokotteesta tullut, paikallisoireita tietenkin voi tulla mutta vain parilla ihmisellä oli rokotusalue tullut kipeäksi.
Vähän tietenkin mietityttää, että aiheuttaako se alkiolle jotain mutta yhtälailla itse tauti voisi aiheuttaa hengenvaaran myös itselle. Vaikea sinänsä sanoa kumpi ratkaisu olisi ollut oikea tai parempi, mutta otettu jokatapauksessa on!
 
Miun sisko(joka on perushoitaja ja nyt lukenut itsensä farmanomiksi) oli suositellu äitilleni jolla astma ja nyt rytmihäiriöitä sun muita niin ottamaan rokotteen, en tiiä sitten miten itse tekis, sisko ei vielä tiedä miun raskaudesta mitään, ensi maanantaina aattelin kertoo kun selvii masun tilanne onko ketään siellä

Onko teillä muilla olo huippaileva, henkeä ahistava ja välillä tuntuu kuin ei olisi tässä maailmassa, kaikki tuntuu niin irtonaiselta, siis henkilöt yms...inhottavaa kyllä...

Mutzilla ja kultu 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Onko teillä muilla olo huippaileva, henkeä ahistava ja välillä tuntuu kuin ei olisi tässä maailmassa, kaikki tuntuu niin irtonaiselta, siis henkilöt yms...inhottavaa kyllä...

Mutzilla ja kultu 8+4
Veit sanat mun suusta! Mulla on just tasan tollanen olo! Mutta niin oli esikoisestakin, joten en oo siitä niin huolissani, menee ohi nopeasti.

Jotain muutakin piti kommentoida... Tilasin tänään ne Phil&Tedsin Vibet. Tulevat varmaankin perjantaina. Aikanaan en esikoisen kanssa tehnyt mitään taustatutkimusta vaunuista ja tuli hankittua "vaan jotku kivat" ihan extemporee Tallinnan reissulla. Ihan hyvin noi gracon yhdistelmät on palvelleet, mutta ei ne kovin montaa vuotta tuu kestää ehjinä...
Vibeja olen "tutkinut" n. puoli vuotta, haastatellut jopa vieraita ihmisiä, ja tullut siihen tulokseen, että:

A: Ne ovat kaikista tuplista tyylikkäimmät
B: Helppokäyttöiset
C: Monikäyttöiset (voi käyttää sekä singlenä että tuplina)
D: Niiden kanssa mahtuu junan ovesta sisään!
E: Lapset viihtyvät niissä
F: Takuuasiat sujuvat näppärästi, eikä tarvitse lähetellä mitään rikkinäisiä osia minnekään tms. vaan luottavat asiakkaan sanaan ja lähettävät korvaavan osan pyynnöstä

jatkanko vielä...

Ei oo mitään negatiivista tullut vastaan. Ja kyllä tolla hinnalla mitä maksoin, vois olla vaikka puutteitakin. :LOL:

Joku turvakaukalo oli ihan varmasti yhteensopiva. Oliskohan se sit ollu just se maxicosi? Palaan tähän selvitettyäni asiaa!

Nyt päivällistä! Ja ihana,tuore munkki odottaa keittiössä, mm...

Ja lisää noita isänpäiväjuttuja! Mäki voisin pyöräyttää kakun miehelle... Tai ostaa valmiina. :ashamed:
 
Nasuliinih me ostettiin esikoiselle viime vuonna vaunut joskus näillä main, kun 2008 mallit myytiin pois. Eli kannattaa mennä liikkeisiin katselemaan.

Ursus onnea odotukseen! Olen huomannut, että täällä (Mitäs nyt- palstalla) saattaa ihmiset olla todella inhottavia toisilleen. Kurjaa :(

Tänään ollut melko heikko olo ja väsyttää aivan kamalasti. Ei jaksais esikoisen kanssakaan mitään touhuta :( En muista, että olisin ollu näin väsyny tässä vaiheessa eskoisen odotuksessa, tai sitten en vaan muista. Ruoka ei maistu, mutta oksentaakaan ei ole onneksi tarvinnut.

Pihlay ja rakas 6+6

 
Hih meikku menee alkuraskauden ultraan huomenna :D Jänskättää!

Hakaneula Mä otin possurokotteen tänään, kysyin ihan synnytyslääkäriltä mitä mieltä on, ja hän sanoi että ehdottomasti kannattaa ottaa. Ja hän nirhaa omin pikku kätösin sen lääkärin joka sanoo ettei kannata ottaa! Niin ja ihan missä vaiheessa raskautta tahansa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Onko teillä muilla olo huippaileva, henkeä ahistava ja välillä tuntuu kuin ei olisi tässä maailmassa, kaikki tuntuu niin irtonaiselta, siis henkilöt yms...inhottavaa kyllä...

Mutzilla ja kultu 8+4
Veit sanat mun suusta! Mulla on just tasan tollanen olo! Mutta niin oli esikoisestakin, joten en oo siitä niin huolissani, menee ohi nopeasti.
Juu samanlaista ollut muistakin, mut ain avaan yhtä inhottavaa ja sokeri ei edes oikein auta siihen tilaan, vetäsin tänään puolilitraa muumilimppara sen takia kun oottelin äitiäni pelikoneelta ja ei apua

:ashamed:
 
Kiitos =) täytyy siis lähteä liikkeisiin pyörimään...
Oisko vielä jollain tietoa, että onko nuo "vanhat" mallit kuinka paljon halvempia kuin tulevat uudet?
Ostettiin esikoiselle aikoinaan käytetyt vaunut, mutta nyt ne myyty ja mieli tekisi kovin ihan uusia...
 
Kertokaapas kokenemmat että onko ihan normaalia että on vielä tässä vaiheessa (rv5) menkkamaista "kipua"?. Tarkoitan tällä sellaista jomottavan tuntuista ei niin voimakasta että pitäis lääkettä ottaa mutta kuitenkin hyvin epämiellyttävää. Vai kertooko että kaikki ei ole kunnossa? Ensikertalainen kun olen.
 
Iltaa!

Täälläkin possulunssaepäily, minulla siis ja Tamiflu-kuurin juuri aloitin.
Hyvin, hyvin lievää flunssaa ainakin vielä, mutta kaikki oireet täsmää ja lääkäri halusi ottaa varman päälle, raskaana kun olen. Ensin pelotti koko Tamiflu, mutta lääkäri vakuutti, että se on turvallisempi kuin mikään flunssa alkuraskaudessa. Täytyy uskoa. :snotty:
Lisäksi tämän myötä kyllä muuttui mieleni tuosta rokotteestakin... :ashamed:
Aion ottaa sen heti, kun tämä kuuri on ohi, kipeänä sitä ei voi saada.
Että tällasta tänne!
Kaikki muuten vaikuttais olevan ihan hyvin, eka neuvolassa en ole vielä käynyt...sitä ultraa odotellessa...

Jaksamisia kaikille! :hug:

-Elettaria & lupaus Aslakista 7+3-
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka-82:
Kertokaapas kokenemmat että onko ihan normaalia että on vielä tässä vaiheessa (rv5) menkkamaista "kipua"?. Tarkoitan tällä sellaista jomottavan tuntuista ei niin voimakasta että pitäis lääkettä ottaa mutta kuitenkin hyvin epämiellyttävää. Vai kertooko että kaikki ei ole kunnossa? Ensikertalainen kun olen.
Minulla on sitä ollut joka raskaudessa, varsinkin aina alussa ja lopussa.
Nytkin siis lähes päivittäin, välissä ihan vetää kippuraan...normaalia ollut ainakin tähän asti. :hug:
 
Nasuliinih ainakin ne liikkeet missä me käytiin niin ei mitään järisyttävää alennusta ollut. Entinen hinta meidän vaunuissa (Gesslein- merkkiset) oli 750 euroa ja nyt myytiin 600 eurolla. Mutta olihan tuokin erotus iso summa rahaa :)
 
Kävin tuolla etusivulta kokoonpanoa katsastamassa ja huomasin, että onpas täällä paljon meitä pikkukakkosen tai useamman lapsen saajia.
Garden ja Minttu1 laskettujen aikojen mukaan saatetaankin sitten olla yhtä aikaa punnailemassa Taysin pitkillä käytävillä :LOL:

Joku kyseli menkkajomotuksesta. Oli todellakin alkuviikoilla. Olisin kuvitellu niiden alkavan hetkenä minä hyvänsä, jos en olisi tiennyt olevani raskaana.

Vielä muutama viikko olisi np-ultraan, mistä tulikin mieleen, että voikohan tolla uudella clearblue testillä (joka näyttää viikot) tarkastaa onko mennyt kesken. Esim. jos 9 viikolla testaa ja testi näyttää vaikka 7 viikkoa, niin itse ainakin päättelisin, että on mennyt 7viikolla kesken... Ehkä on parasta olla testailematta tällä omalla tietämyksellä, ettei tarvi menettää yöuniaan...

-Creu ja pötsi 9+0

 
Tervetuloa Viola ja MaMMaNO :wave:

Griffski: Onnea ultraan ja tuus sitten het kertomaan, mitä näkyi =)

Elettaria: Osanottoni possuepäilyn johdosta! Toivottavasti lääke auttaa ja muu perhe säästyy :hug:

Tänään pyttyä halattu, kun piti roskat ottaa keittiöstä ulosvientiä varten :x

Viikonloppuna kerromme tulevasta vauvasta anopille, joka tulee olemaan ratkiriemuissaan - on niin lastenlasten perään että! :D

Tänään menen katsomaan, kun Tiimarissa oli myynnissä joulupukkiasu, että onko se mistään kotoisin eli onko se niin halpistuotantoa, ettei mene tuolle 2,5 vuotiaalle läpi. Isäntä lupasi olla pukkina ja olemme jo esikon kanssa pukille kirjoittaneet (en postittanut vielä tänä vuonna). Hän toivoo kovasti muumitaloa. Sanokaas kokemusta omaavat, onko leikittänyt pitkään vai ollut vaan hyllynkoristeena?
 
Creu Itse en kyllä lähtisi testailemaan sillä clearbluella keskenmenoja. Itsellä kun niitä on takana, tämä odotus ei vielä ole saanut onnellisia piirteitä. Hermorauniona ollaan ennen kuin ultrasta saa vahvistuksen. Saati sitten jos menisi jollakin testailemaan??!? Ihan kahjoja tuommoset testit mielestäni kyllä muutenkin :whistle: :xmas:

Maha kipee täällä. Mielessä pyörii keskenmeno, vaikka sen tietää johtuvan kohdun kasvusta. Sitä kun luulottelee koko ajan, että ollaankohan nyt sitten siellä TAYSissa kumminkaan ens kesäkuussa :ashamed:
 
Heippa :wave:
Olen käynyt nyt viikon ajan lukemassa pinoanne, mukaan en vielä uskalla koska raskaus on niin alussa ja takana on muutama pettymys. Ensiviikolla varhaisultra ja sitten, jos kaikki on hyvin niin liityn mukaan. Nyt vasta 5+4.
piti tulla kommentoimaan Creu Clear blue näyttää vain tekstit raskaana 1-2, raskaana 2-3 tai raskaana 3+. Eli näyttää maksimissaan sen raskaana 3+ eli silloin on rv5-6. Eli ei näytä sen pidemmälle kuinka kauan on hedelmöityksestä. Ei siis näytä raskausviikkoja vaan sen kuinka kauan on hedelmöityksestä. Eli keskenmenoa ei niin voi testata noin pitkällä oleva kuin sinä. Keskenmenossa on myös todella yksilöllistä kuinka kauan normaalikin raskaustesti näyttää plussaa, riippuu täysin siitä kuinka nopeasti hcg hormoni häviää elimistöstä. Eiköhän sulla ja vauvanalulla kaikki ole hyvin! =)
 
Neuvolassa käyty ja ihan perusjuttujahan ne oli mitä siellä käsiteltiin. Terveydenhoitaja kyseli ja minä vastailin. Ja niin se turvotus... aah vaaka näytti 1,5kg enemmän jo, heh heh, sanoinkin terkalle et olo on vieläkin kuin rantapallolla. :D

Possurokotteen saisi ensi viikolla ja olisin halunnut sen vasta sen 12 vkon jälkeen, mutta näillä näkymin se pitäisi ottaa siis nyt jo, jos sen haluaa. Kai sitä sitten siihen päätökseen taipuu, et piikkiä käteen vaan...

creu juu sitä tosiaan saatetaan Taysissa olla samoilla hetkillä :D

marjukka täällä oli kans sitä ns. menkkajomotusta sillä viikolla ja ihan menkkoja odottelin tulevaks, muttei vaan näkynyt. :)

Mites griffskin ultrakäynti? Mitä näkyi? :wave:

Ja mikä parasta pahoinvointi tuntuisi väistyvän taka-alalle ja vielä kun pääsisi tuosta väsymyksestä, niin ihanaa ihanaa!

garden ja reiska 9+4

muoks. Etusivulle voisi korjata sen uuden la:n eli 29.5. :wave:
 
Lenniina mun on ihan pakko udella, että koska sulla oli neuvola? Jos vähän sitten tietäisi, että kuinka pian lähetteestä sitä kirjettä ultra-ajoista voisi odotella. Hieman malttamattomana täällä jo odotellaan :xmas: :D
 
Heh, meillä ei oo sikainfluenssaa! Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn koska voin tulla ottaa sen rokotteen...

Koitin ottaa selvää tosta Phil&Teds Viben ja Maxi-Cosi -kaukalon yhteensopivuudesta ja selvis, että parilla kympillä saa jonkun adapterin, jolla siis tosiaan Maxi-Cosin kaukalon voi liittää noihin rattaisiin... Tosi epäselvästi oli yhdellä Brittisivustolla toi sanottu, niin varmistaisin vielä oston yhteydessä asian... Me ei nyt sit osteta kuulemma uutta kaukaloa. :( Meillä oli eilen "rahakeskustelu" ja tottahan se on, että tolla vanhalla pärjätään se 6 kk...

Lenniina ja Zizilisko: Eikös toi eka ultra oo about viikolla 12, vai onko sekin alueellista?
 

Yhteistyössä