**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Hei!! Ajattelin liittyä tänne vasta kun alkuraskauden UÄ on käytynä ja siellä kaikki hyvin. Mutta enpä malttanut pysyä poissa! Täytyy muutenkin yrittää iloita tästä kaikesta ja jättää pelot taka-alalle.
Eli plussasin viime pe, haamuja sain jo alkuviikosta.
La 12.6. Yritystä oli 9kk. Ja tämä olisi meidän 4. lapsi.
Olo on vähän flunssainen, väsynyt, alamaha turvonnut.

Romanssi 30v/12.6.2013/4.lapsi
 
Miikku, kemiallinen raskaus (=varhainen keskenmeno) tarkoittaa, että hedelmöittynyt munasolu hipaisee limakalvoa mutta ei ole tarpeeksi vahva kiinnittymään. Raskaushormonia ehtii muodostumaan niin, että testi näyttää positiivista, mutta vuoto tulee normaalisti ajallaan tai jonkin verran myöhässä. Ilman testin tekemistä kemiallista ei välttämättä huomaa, itse epäilen kokeeneni yhden kemiallisen kun menkat oli keväällä yhden kierron päätteeksi huomattavasti runsaammat ja kivuliaat.

Vau.fi : ”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille”.
 
Hellurei, täältä liittyisi joukkoon tänään varovaisen haamun saanut jo yhden lapsen äiti :)

9.6/.nenna./25/2/TYKS

Parin päivän päästä ajattelin testailla johko viiva vahvistuisi mutta nyt jo ihan onnesta soikeana :heart:

.nenna. + pikkukakkonen 4+6 (vau:n laskurilla sain LA:n)
 
Ja hei, onpa ihanaa kun on näin paljon pulinaa :) Tervetuloa ja onnittelut myös uusille!
Täällä kans havaittu suun kuivuutta, aamulla varsinkin ja jonkun verran myös päivällä. Huulet kuivuu myös.

Lettu joo on ensimmäinen, enpä tuota ajatellutkaan vaikka kyllä tiesinkin sen :)

Selailin eilen tori.fitä ja löysin meille jo vaunut, ei ehjkä vielä lähdetä kuitenkaan ostamaan. Pitänee käydä kuolaamassa noi mainitut merkit, olen ehtinyt kuolata vaan Emmaljungan vaunuja :)

Mugelo 5+3 ja valkkari lisääntymään päin, crimsonin mainitsemat tuntemukset tuttuja :)
 
Ihana kun tänne on tullut näin vilkasta keskustelua ja paljon uusia! Oon ollut reissussa niin en ole päässyt päivittelemään muutamaan päivään. Mutta nyt kävin lisäämässä uudet.

talvi1-nimistä odottajaa en voinut lisätä, kun et laittanut arvioitua laskettua-aikaasi.

Mä laitoin meidän ketjun nimeksi Kesäkuun kullanmurut. Sitä ei pysty vaihtamaan tuohon ihan ensimmäiseen otsikkoon vielä, mutta vaihdetaan se sitten, kun luodaan marraskuussa uusi ketju. Jos kestätte siihen asti olla Kesäkuun mammoja :) Kiitos muuten hyvistä ehdotuksista. Pidin itekin tota mammaa huonona alunperinkin, mutta en jaksanut keksiä mitään muutakaan.

Osaako joku neuvoa miten ketjun alkuun lisätään kuva?

Mulla ei oo just nyt mitään oireita oikeastaan. Tai onhan varmaan väsymyskin oire! Eli nukuttaa koko ajan. Rintojen turvotus on helpottanut eikä mitään pahoinvointia ole ollenkaan vielä. Mahaakaan ei enää kivistele, kuten 4. viikolla. Mulla on just sellainen olo, kun ei olis raskaana ollenkaan.

Mä oon alkanut kanssa katsoa vaunuja meille. Mä haluaisin sellaiset Emmaljungan Mondial Duo Combi -vaunut. Ne on niin hienot ja ihanat ja oon kuullut käytössäkin niistä vaan pelkkää hyvää. Onhan ne kalliit ja maksetaanhan niissä varmaan merkistä ja fiiniydestä :) Mut ne on vaan niin somat! Uutena varmaan ostamme vaunut, koska tarkoitus on hankkia useampiakin lapsia, jos niitä meille suodaan.

Mutta nyt lähden jumppaan! En olekaan plussan jälkeen käynyt jumpassa, kun oli sellainen niin kipeä olo silloin aluksi. Nyt pitää aktivoitua, että ei pääse kertymään ylimääräisiä kiloja. Just luin jostain, että kolmena ekana raskauskuukautena ei pitäs paino nousta vielä yhtään...

-Nuppu- ja Vauva 5+3
 
Mulla taas aikalailla alavatsa tuntemuksia, ei nyt ihan koko ajan mutta usein. Se saa myös miettimään onko kaikki ihan ok. Nippailua lähinnä, välillä vihloo.
Todella etovaa oloa on alkanut tulemaan ja nälkä iskee aivan yhtäkkiä :D rintojen arkuus myös on ja pysyy.
Tänään oli vielä pakko tehdä testi, tuntuu niin epätodelliselta :)

Onko kenelläkään tullut mitään mututuntumaa kumpi saattaisi tulla? :)

Nannenen ja pieni 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin liityn joukkoon. :)

Sain eilen elämäni ekan plussan. Vajaan 4 vuoden yrittämisen jälkeen. Ja plussa tuli ihan puskista, sillä aktiivisesta yrityksestä oltiin luovuttu tämän vuoden puolella. Tarkoitus oli adoptoida, kun ei omaa kerran saatu. Vaan kuinkas kävi? Itkuhan siinä tietysti tuli.

Tein aamulla vielä toisen testin, clearbluen digitestin ja heti tuli vastaus, raskaana, 3+. Laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 4+3, mutta tuon digitestin mukaan viikkoja olisi jo enemmän kuin 5. Pitää huomenna soitella neuvolaan ja kysyä, että pääsiskö varhaisultraan asiaa varmistamaan. Edelliset menkat olivat nimittäin niukemmat ja alkoivat tuolloin viikkoa aiemmin kuin normaalisti. Minulla kierto on normaalisti sen 28 päivää.

Kenellä muuten maha haittaa liikuntaa? Itse harrastan kamppailua ja kävin tänään vetämässä treenit. Maha on niin turvoksissa, että muistuttaa jalkapalloa ja potkuissa on jo tiellä. :O Ainakin paritekniikat joudun jättämään pois ja muutenkin pitänee vähän rauhallisemmin treenata... Kahvakuulaa meinasin jatkaa myös, mutta sekin pitänee ottaa vähän rauhallisemmin.

Minut voi lisätä listaan:

Nemelia/ 29v/ esikoinen/ LA 12.6 / KYS
 
  • Tykkää
Reactions: Slallu
Ikä mulla 33v ja sairaala OYS :)

Ärsyttävä vetämätön olo kokoajan, ei varsinaisesti nukuta/väsytä, mutta laiskottaa ja haukotuttaa.. Mieskin on kai alkanut uskoa, että perheenlisää on kovaa kyytiä tulossa :D Tänään puhui "sikiöstä" ja sanoin, että se on alkio vielä, niin on sen jälkeen puhunut "hänestä" alkiona :D Alkio siis olkoon niin kauan kunnes keskitään parempi nimi/muuttuu alkiosta sikiöksi :p

_Miikku_ ja alkio 4+2
 
Mulla ainakin turvotusta, ja näyttää että ois paljon pidemmällä, toisinaan aamuisin on ihan ok, mutta jo heti aamupalan jälkeen pallo kasvaa ;) ja tätä turvotusta ei jotenki vaan voi vetää sisään samallalailla ku normaalia turvotusta, ei vaan tunnu luonnolliselta ja usein vihlaseekin vatsasta, kun niin yrittää. Onneksi työvaatteet peittää hyvin ;)
 
Heipsan kaikille :)

Täällä olis julmettua väsymystä TAAS |O ja jalkoja särkee koko ajan.. mistä lie se johtuu :D

Vielä pitäs viikko odotella että pääsee sinne varhaisultraan :D jeij... ei millään malttais odotella :)
 
Heippa kaikille uusille! Tervetuloa mukaan intoilemaan.

Mulla on eka neuvola tiistaina. Yritän luoda jotain listaa kaikista asioista joita ottaa esille, mutta varmasti jotain unohdan. Mä olin viime raskaudessa niin höppänä, unohdin kauheasti asioita ja mistään ei oikein tullut mitään, siis ihan sellainen pönttö olo, että miten musta on tullut näin ajattelematon. Silloin mun 15-vuotias veli sanoi ihanasti, mun olkapäätä paijaten, "älä huoli, sähän annat sille vauvalle sun omaa älyä että siitäkin tulee fiksu". Taisin purskahtaa itkuun silloin, toki hyvällä tavalla.

Samanlaista unohtelua oli ilmassa viikko sitten: menin apteekkiin ostamaan clearbluen testiä, löin sen tiskille ja aloin etsiä lompakkoani. Etsin jonkun aikaa kunnes totesin että ei, mulla ei ole sitä, taisi jäädä töihin. Kassaneiti katsoi pitkään muttei vängännyt, sanoi että ottaa testin tiskin alle ettei mun tarvii viedä sitä takaisin. Kiitin ja poistuin nolona. Kävelin n. 10 metriä apteekista kun tajusin että lompakko oli mulla kyynärtaipeessa koko ajan, puristettuna rintaa vasten. En mennyt takaisin samaiseen apteekkiin. :ashamed:

Jos neuvola ei anna varhaisultraan aikaa johtuen epäsäännöllisestä kierrosta ja arvailusta menkkojen alkamispäivän kanssa, menen sitten Fertinovaan ultraan n. kahden viikon kuluttua. Silloin viikkoja ehkä 7, ehkä 8, ehkä 6. Olisihan toi hyvä selvittää ihan vaan jo että tietää milloin eka seula ja np-ultra ois hyvä olla, ettei kauheesti poikkea suosituksesta.

Mulla on edelleen tosi epäuskoinen olo, kun ei kuvota. Selkä tulessa/jumissa, rinnat kipeät - vaikka ei enää niin paljon kuin aiemmin - ja vaatimatonta kipua välillä vatsassa, lähinnä munasarjojen tienoilla, siis ihan selvästi sivussa eikä keskellä. Huolestuttaa tosi paljon että onko kaikki ihan kunnossa, mutta ei kai se hermoilemalla hyväksi käänny. Harvemmin näihin voi itse vaikuttaa.

Lettu ja Kornelius 5+jotain (ehkä jo kuusi, ken tietää)
 
Nemelia aivan älyttömästi onnea plussasta! Vuoden yrittämisen jälkeen omakin plussatesti tuntuu uskomattomalta, en pysty edes kuvittelemaan sinun fiiliksiäsi :') Raskaushormonin määrä kai voi nousta hyvinkin yksilöllisesti, ja tuo digitestihän antaa viikkoarvion just sen hormonin määrän mukaan. Nopeammin nouseva arvo tietty voi enteillä myös useampaa matkustajaa ;)

giraffe uteliaisuuttani pitää heti kysyä, että ootko synnyttäny aikaisemmat lapsesis kotona?

Nuppu, ehkä tämä kuukausi kestetään olla mammoja ;) Noi Duo Combit on kyllä nätskät kans, mut tuo De Luxe London on aivan ihanat. Mieluusti ostettais myökin vaunut uutena, mut jos hyväkuntoset (ja mieleisen näköset) löytyis käytettynä, ni kelpais kyllä, on nuo hinnat niin hurjia..

Tämä likka vetäs päivällä kummitytön kanssa 1½tunnin päikkärit, ja silti vois mennä nukkumaan vaikka samantien.
 
Kiitos Slallu! :) Fiilis on tosiaan aika uskomaton. Hymyilen vaan itsekseni koko ajan. :D

Ja onnittelut muuten kaikille plussanneille. Se plussa on ihan yhtä tärkeä kaikilla, tuli se sitten heti tai monen vuoden jälkeen. :)


Onko kellään muuten unihäiriöitä? Oon koko viikon heräillyt ennen aikojani. Tänäkin aamuna klo7 vaikka viikonloppuisin nukun normaalisti ainakin kymmeneen. Tosin päivällä vetäsinkin jo päikkärit sohvalla. Rupes ruuan päälle vähän väsyttämään...

Mietin jo, että jos tämä vatsan turvotus ei hirveesti laske, niin housuostoksille pitää kyllä suunnata palkkapäivän jälkeen. Päivällä oli löysimmät siistit housut jalassa ja nekin oli vähän ahtaan tuntuset...

Oliko muuten facebookissa ryhmää meille? Oisin halukas liittymään sinnekin, jos sellainen on. :)
 
NemeliaKyllä mulla ainakin unet on ihan selvästi muuttuneet, jo sillon hedelmöityksestä 6? Päivää oli unettomia öitä, ja nykyään aikaisin nukkumaan ja aikaisin myös ylös, ennenkuulumatonta :) unet muutenkin vähän pinnallisia..
 

Yhteistyössä