**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

-Nuppu- kiitos vinkistä pitääkin testata!! :D tosin tälle pariskunnalle asia valkeni jo kun tarjouduin kuskaamaan miehiä. Miehelleni tuli heti viesti kyseisen pariskunnan mieheltä että "No joko nyt?!" ja pariskunta oli kuulemma juuri eilen illalla puhuneet saunassa että jokohan meillä on tärpännyt :D niinkuin olen aikaisemmin sanonut niin meillä kyllä lähipiiri arvaa heti! Ehkä siksi en ole vielä äitiäni uskaltanut nähdä. Äitillä kun on tapana hössöttää ja soitella sitten 7-15 kertaa päivässä ja kysyä kuulumisia jne.

Alkuraskauden turvotus on käynyt kyllä myöskin tutuksi! Pieniä ja vähän isompiakin annoksia menee joku 8 päivässä kun ennen on mennyt pelkkiä pieniä annoksia välipaloineen 5. Tätä myöten on myöskin alkanut närästys. Ainoat mitkä ei närästä on maitotuotteet;rahkat,jogurtit,raejuusto.., vihreä tee ja vesi. Vettä onneksi onkin hyvä juoda :)

Muistakaa tekin! Älkää kävelkö raanan ohi juomatta!
Tekee hyvää kasvavalle papuselle :)

Uni alkaa tosiaan tässä tilassa hiipiä jo ennen kymppiuutisia kun ennen on mennyt puolen yön aikaan nukkumaan, joten öitä kaikille!

Jeniita 4+2
 
Iltaa kanssa-mahankasvattelijat :)
Tänään sain kertoa uutisen omille vanhemmilleni, isän synttärikortin muodossa :) Oi miten ihana oli nähdä miten iloisia olivat, äiti tiesi että vauvelia on yritelty. Miettivät jo, että sukulaisilta saavat syöttötuolin nassikalle ja ukki lupasi viedä vauvan torille kesällä.

Väsymys tuntuu koko ajan enemmän, onneks huomenna meen töihin vasta klo9 tän aamun seiskan sijaan. Jano on kova ja varsinkin aamulla nälkä ei meinaa talttua millään. Sain tänään yhdeltä plussalaiselta pahoinvointirannekkeet, katotaan nyt tuleeko niille käyttöä. Äidin raskaudet enteilis kyllä miullekin oksentelua..

Eilen selvisi, että synnytykset loppuu Savonlinnassa, eli miulla on edessä sitten pähkäily, missä haluan synnyttää.. Toisaalta olen ärsyyntynyt, koska matkaa tulee sairaalaan 1½ tuntia vähintään, kun Savonlinnan keskussairaalaan matka kestäis reilu20min. Mutta tiedänpähän jo nyt, mitä odottaa. Onko täällä muita kellä tiedossa pidempi matka sairaalaan?

Nuppu just vanhemmilla käydessä kieltäydyin kylmäsavulohesta, äiti ei tiennyt että kiellettyä raskauden aikana. Nuo kylmäsavujutut onkin oikeestaan ainut joita aktiivisesti tuun välttämään, maksaa en syö ja juustoista en aio ottaa paineita, kun kotimaiset pastöroituja ja niitä pääasiassa käytän. En usko, että näin aikaisessa vaiheessa niistä ranskalaisista juustoista suurta vaaraa on, maalaisjärki riittää kyllä pitkälle.
 
Slallu, meillä myös n. 1½h matka sairaalaan. :/ No, ei auta kun asuu tällaisessa käpykylässä :D

Mies raukka jo miettii ens vuoden metsästyskuvioita, ettei pääse paljoa mettälle jos tää raskaus onnistuu :D Mutta jääpä multakin hetkeksi nää koirakuviot. Pyrin kyllä mahdollisimman nopeasti päästä takaisin ihmisten ilmoille :)
 
Me muutettiin tänä kesänä uudelle paikkakunnalle, ja uuteen synnytyssairaalaan on noin tunnin matka. Hieman jännittää, koska viimeksi matka kesti vain viitisen minuuttia. : / Onneksi esikoinen ei syntynyt mitenkään meganopeasti, niin enköhän kerkeä hyvissä ajoin tälläkin kertaa.
 
Sain soitettua neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän, jännää et niin nopeaan haluavat sinne kun olen uudelleensynnyttäjä. Samalla myös soitin Naikkarille ja sain paperini eteenpäin lääkärien kokoukseen tutkittavaksi. Ens viikolla täytyy soittaa ja kysäistä mitä tarjoavat. Toiveena olis nyt ainakin np ultra. Vasta ton np ultran jälkeen jos tulee hyviä uutisia voi alkaa hengittää vapaammin ja miettiä kertomista siihen asti meen vaan matalalla profiililla ja yritän olla stressaamatta liikaa tulevasta!

Oireina on ilmestynyt närästys ja ilmavaivat :ashamed: Vessassa saa juosta kokoajan jos ei muuta niin tarkistamassa mitä vuotaa ja mistä. Viime viikonloppuna tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa ja olin jo heittää pyyhkeen kehään et tää oli tässä mut sen kerran jälkeen tuli vaan vähäistä ruskeaa limaa ja sunnuntain jälkee ei enää mitään :| Pelko perseessä kokoajan mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin kohti kesää ;)

Vaunut ja hankinnat jos ja kun sinne asti päästään niin aijon ostaa Bugaboon Buffalot. Ja tarkoitus että yksillä pärjäisi ettei tarvitsisi joka tilanteeseen eri kärryjä. Lasten jälkeen olen hankkiutunut eroon melkein kaikesta vauva tavarasta kun ei enää pitänyt lapsia saada. Jäljellä vaan TripTrapit jotka edelleen käytössä. Tällä kertaa aijon hankkia vain sen tarvittavan enkä ihan kaikkea mitä silloin yhdeksän vuotta sitten tein ;)

Sockervadd rv 5+5
 
Onnittelut minunkin puolesta kaikille uusille. :)

Alavatsan juilimisesta: Juiliiko teillä mihin kohti? Ihan alas? Jommalle kummalle sivulle vai keskelle?

Minulla kipein kohta on oikealla alhaalla. Siis ihan alhaalla. Kipu on siedettävää ja koko ajan vähenee. Koko ajan ei jomota, vaan pikkuisen kerrallaan. Sitä esiintyy eniten iltaisin. Piti ihan jo etsiä anatomian kuvia ja tutkia, että missä ne munasarjat ja -rakkulat nyt ihan oikeasti on. Kuvien perusteella väittäisin, että kipeä kohtani on huomattavasti alempana kuin munasarjat. Mietinkin, että onko pirpana kiinnittynyt oikealle puolen ja sinne siksi koskee.

Siitä olen tyytyväinen, että oireita löytyy ja verta tms. ei ole esiintynyt laisinkaan. Kaippa tuokin kipuilu oikeasti kuuluu asiaan. Olen ensikertalainen, joten en yhtään tiedä mikä on oikeasti normaalia ja mikä ei. :D

Muoks: Huomenna ajattelin ottaa ensimmäisen masukuvan. Voi sitten vertailla, miten vatsa alkaa pyöristyä. Nyt on ainakin hirvee turvotus iltaisin. :D

T: Nemelia ja Pirpana 4+6
 
Viimeksi muokattu:
sassunen meillä lapsille tulee n. 1½v ikäero ja jos nyt voi sanoa, niin tykkään kyllä ettei esikoisella ja toisella oo kauheen isoa ikäeroa, on lapsilla sit seuraa toisilleen ja muutenkin. Tokihan se meinaa sitä, että esikoinen ei niin paljoa huomioita mitä nyt saa, kun on ainoa tällä hetkellä, mutta toivotaan, ettei hirveesti ala mustasukkailemaan.
Mun isosiskon lapsilla on suurinpiirtein vuos ikäeroa ja toisen siskon lapsilla on sitte 5v ikäeroa. Joten eiköhän se oo ihan hyvä, miten päin tahansa.

Hyvä kun meijän neidillä on kaksi samana vuonna syntynyttä serkkua. Meijän neiti synty tosiaan tammikuussa, seuraava maaliskuussa ja sit toinen siskon lapsi kesäkuussa. :D On ainakin serkuista sitte leikkiseuraa toisilleen. :)

Juu, alkuraskauden turvotus on käyny täälläkin tutuksi. Ruokaa menee paljon normaalia enemmän alas ja mieliteotkin on jo tulleet tutuksi.

Meillä on sairaalaan se n. 45min ja onneks ei oo sen enempää. Nimittäin esikoinen tuli melko vauhdilla ulos.
Harmittaa vaan kun täällä kotikaupungissamme ei ole enää synnytyssairaalaa, et on pakko mennä tonne naapurikaupunkiin.

Onneks nyt vielä ei ketään oo arvannu raskautta. Mutta saa nähdä miten kauan tää nyt pysyy vaan mun ja miehen tietona. Voi olla, että ystäville kerrotaan ennen vanhempia, mutta ei välttämättä ihan vielä.

Jano täälläkin on kokoajan ja aina onkin pullo matkassa mukana tai muki vieressä. Ja no, mitä enemmän vettä juo, niin sitä useemmin joutuu vessassakin juoksemaan.

Susanna#1 & Pikku Pupunen 4+2<3
 
Meillä ikäeroksi tulis 1v 1 kk. Olis ihana jos tulis sisarus noin pienellä ikäerolla, niin heistä olis seuraa toisilleen. :)

Jännä ajatella että oon jo uudelleen raskaana vaikka ensimmäinen pienikin on vasta viiden kuukauden ikäinen. Yritänkin jättää tämän raskauden vielä taka-alalle ja keskittyä poikaan. Tosin tänään tuli jo silmäiltyä netissä sisarusrattaita..

Ensimmäisessä raskaudessa pelko keskenmenosta oli aika kova, niin nytkin. Huomenna olisi tarkotus varata aika yksityiselle varhaisultraan. Siellä sais ainakin varmistettua sen, että uusi tulokas on siellä missä pitääkin.

Tänään muuten muistui mieleen se, miksi viimeksi alkuraskaudessa paino vain putosi. Söin tänään normaalisti, jonka jälkeen tuli hirveä turvotus ja kuvotus. Onneksi oli esikoisen päiväuniaika, joten nappasin kaverin kainaloon ja otimme parin tunnin unet. :) Iltaa kohden olo onneksi helpottui.

marilou / 4+1
 
-Nuppu- minä vedin kaksi viikkoa ovulaation jälkeen lasin kuoharia ja maksapihvin ennen kuin tajusin että näitähän pitäisi koittaa välttää muustakin syystä kuin pahasta mausta. Paitsi siis kuoharihan kuuluu lemppareihini. Eipä sille mitään enää voi joten harrastan aktiivista unohtamista vaikka vähän syyllisyys painaa. Itse olen jakanut ruokarajoitteet kahteen kategoriaan. Niitä jotka aiheuttavat itsessään jotain, kuten maksa ja alkoholi, sekä sellaisiin jotka lisäävät riskiä listeriasta tai muusta ei suoraan ruokaan liittyvästä. Näiden jälkimäisten osalta olen valmiimpi ottamaan hallitua riskiä kun mielestäni ruokaan hygienia on Suomessa korkea. Eikös homejuustossa ole juuri listeriariski ja jos oireita ei ole tullut niin ei vaaraakaan? Itse näin ajatellen testasin Latvialaisia pehmeitä/tuorejuustoja viime viikonloppuna.

Alkaa tympimään tämä huono olo. Aamulla oli puoli tuntia olo loistava ja fiilis näin ollen hyvä, mutta pitkään se ilo ei kestänyt. Onneksi tänään voi pitää etäpäivän niin ei tarvitse jännittää olon kehittymistä. Mietin jo että vaikka omasta mielestä jo pärstäkertoimesta näkyy kilometrien päähän tilanne, niin jatkuvasta mupeltamisesta luulisi työkavereiden arvaavan. Sen verran iso muutos entiseen.

NancyC 6+3
 
Alkoi sitten pahoinvointi tänään kuin salamaniskusta. Tässä sitä istutaan töissä ja yökkäillään. Ihan just joutuu kyllä menemään ihan kunnolla oksentamaan. Harmi että söin just ruisleipää, sen ylöstulo on ehkä epämiellyttävintä kaikista ruoista. Mun työ on vielä sellaista että tässä ei paljoa ole varaa olla pahoinvoipa.

Että torstaihuomenia vaan kaikille tasapuolisesti!

Lettu ja Kornelius 6+1 (tai 6+4)
 
FLV
NancyC Voihan se olla, että ollaan oltu samoihin aikoihin linjoilla neuvolaan. :D
Mulla tosin meni aika vähän pitemmälle, kun sain ajan marraskuun puolen välin paikkeille. Ja samalla puhelulla varattiin aika jo nt-ultraankin. Se on sitten marraskuun lopussa. :)

Aivan totta on, että pitää muistutella itselleen, että mitä pitäisi välttää syödä. Tosin itse en tykkää erikoisesti juustoista, kalasta tai maksasta, joten hirveesti ei tarvitse vältellä mitään. Ja kunhan ellotus astuu kuvioon niin varmaan tulee vielä tarkemmin katsottua, mitä suuhunsa pistää. Ainakin aikaisemmissa raskauksissa on erityisesti ällöttänyt jauheliha ja kana.

FLV 4+2
 
Vähillä oireilla mennään, mutta tänä aamuna sängyssä kun avasin silmät ja yritin nousta ylös, lähtikin maailma pyörimään silmissä...olin jo varma että nyt alkaa keskenmeno, mutta ei ainakaan vielä ole siitä ollut merkkejä. Oisko tämä nyt sitten myös joku mun omituisista oireista...sitä tissikipua ja pahoinvointia kun olen odotellut, siksi tuntuukin joka päivä epävarmalta että olisin raskaana.
Odottava73, 4+6 (hui, huomenna pärähtäis vitosella alkava luku!)
 
Tervetuloa uutukaisille minunkin puolestani! :)

Olen seuraillut tässä taka-alalla viimepäivät, kun vointi ei ole antanut myöten, että olisin
jotain kirjoittanutkin. Täällä kärsitään ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista, aivan kaikki
kuvottaa. Pahoinvointirannekkeet käytössä ja kyllä mie haluan ainakin uskoa, että nää
auttaa-en kyllä uskalla ottaa näitä poiskaan, muuta kuin yöksi. Lisäksi pahoinvoinnin huippu
kohdentuu iltaan, silloin oksennetaan. Ei mitään hyvää sanottavaa näistä oloista:x
Mutta täällä ollaan! Voikaa te muut paremmin:kiss:

cherrrye 6+2
 
Nuo syömisrajotukset on kyllä ihan hanurista, minäkin ku RAKASTAN ruokaa :popcorn:
Esikoista odottaessa oltiin eräissä juhlissa ja mun oli pakko saada yks siivu graavia lohta ja sitten paruin kaks päivää että nyt sille varmaan tapahtu jotain :D Neuvolantäti onneks siinä vaiheessa rauhotteli ettei noin pieni määrä nyt ketään tapa :p

Oireita ei täällä oo ilmaantunu vielä minkäänlaisia. Testejä oon tehny nyt viis ja kai se on uskottava että raskaana ollaan ja neuvolaan pitäis soitella :)

.nenna. + pikkukakkonen 5+3

Muistuttelempas vielä että facebook-ryhmä on perustettu ja halukkaat voi pistää mulle viestinä linkin omaan profiiliinsa jotta voin lisäillä!
 
Väsyttääää! Mutta pakko sitä on hereill pysyä. Vois ottaa iteki pienet päikkärit, sit kun neiti menee päikkäreille, muuten mä nukahan töissä pystyyn. Ja siis hyvät yöunet on alla, tai ainakin melko hyvät.
Ja pientä huimausta oli aamusella herätessä.
Mutta muuten väsymystä lukuunottamatta on hyvä olo.
Ja ruokaa kun saa suuhun, niin pahoinvointikin pysyy taka-alalla. Eli ruoka on koko ajan läsnä. :D
Sekä herkkyyskin on löytäny tänne. Oon muutenkin tosi herkkä, mutta nyt mä oon tuplasti herkempi mitä ennen. Eli itken koko ajan/oon ärtyny/ilonen/mitävaan. :D

Ruokarajoituksissa ei oo mitään erityistä ongelmaa täällä. Lihaa en syö muutenkaan (viimeiseen 9 vuoteen), ja kanakin on jääny pois. Kala on ehkä noista pahin, mut eikös lohta saa syödä kypsennettynä sen pari kertaa kuussa. Graavilohesta en oo koskaan välittäny, joten siitä ei ongelmia.
Kahvi on noista ehkä vaikein, mutta eikös senkin vähennys taas onnistu.

Mä oon viimeks alkoholia ottanu viime kuun 14. pvä, kun oli 1. hääpäivä ja sen jälkeen en oo alkoholia ottanu. Eikä kyllä tee mielikään. Paitsi punaviiniä..
Pakko varmaan huomenissa kertoa siskolle, että oon raskaana, kun mennään perheen voimin heille viikonlopun ajaks, kun asuvat kauempana ja silloin kun nähdään niin meillä on tapana ottaa punaviini lasilliset/kahdet ja jutella kaikesta. Muttamutta.. :D

Mä taas innoistuin kirjottelemaan, mutta nyt lähden esikoisen seuraks leikkimään.

Susanna#1 & Pikku Pupunen 4+3 <3
 
Mun tissikipu on hävinny :eek: Ja muutenkin aika vähäoireisena mennään, suukaan ei niin kuiva oo enää kokoajan, vessassa saa käydä 2 krt yössä. Välillä kyllä semmonen olo, että onkohan tuolla mahassa edes mitään, kun ei tunnu miltään..

_Miikku_ ja alkio 4+6
 
Yööööök, täällä huono olo, heräsin 10 aikaan ja heti aavistin että huono olo sieltä hiipii, koitin sitte nopsaan syyä vanukkaan, ja nyt se vasta huono olo tulikin, yök yök yök, koitan tässä nieleskellä. :x

Muuten oireista että täällä edelleen rinnat kipeät ja kovat tuolta sisältä, ja kasvaneet sellasiksi kiinteiksi "silikonirinnan" näkösiksi :D Mahaa ei kovin nippaile, mutta joskus sängyssä maatessa huomaa, että kipuilee kohdun kohta ja joskus vähän ylenpääkin, mutta en sitte tiiä onko munasarjojen kohdalla, vai jossain siinä välissä, ja tällähetkelllä jomottaa alaselkää hieman.

Turvotus on kyllä ihan kamalaa täällä, iltaisin olo on ku ois paljon pidemmällä, tosin kiva sitä massua on sitte silitellä ;) Muutenki kaikki vaatteet näyttää huonolta oli mikä vuorokaudenaika tahansa, kokoajan on kuitenki "lihava" olo.. Odotan sitä aikaa kun voi antaa mahan vaan turpoilla rauhassa, eikä tartte yrittää näyttää pienemmältä kuin on. :)

Ei taida tämä olo tästä hellittää, pitänee vielä hetkeksi käydä kokonaan peiton alle.

5+6 :heart:
 
Mulla täällä yksi positiivinen raskausoire: tissit on kasvanu n. kuppikoolla :D Eilen ihmettelin kun vedin rintsikoita päälle, eikä oikein meinannu istua. Sit rupesin katteleen ja ihmetteleen :D Ja tissit on PAINAVAT. Mieskin sitä sanoi, että ihan kuin lyijyä nostelis :D

jonnamo & masu 5+1 (tai 5+5)
 
Viimeksi muokattu:
sassunen

Meillä tulee 1v 1kk ikäeroa ja jännittää kyllä, että miten arki alkaa sujumaan kahden pienen kanssa. Varmaankin ensimmäinen vuosi on hieman hankalampi, mutta varmasti heistä on sitten seuraa toisilleen :).

Tekeekö kukaan muu yötöitä? Itse olen nyt äitiysloman ohessa tehnyt la-su yövuoroja ja viime sunnuntaina kyllä huomasi, että nyt jo alkaa olla rankkaa.. Vuoron jälkeen ei meinannut uni tulla ja vuoron aikana kyllä tuli juostua vessan ja työpisteen väliä aika usein.. Olen asiakaspalvelutyössä, joten hankalaa tulee olemaan jos pahoinvointi pahenee vielä.

pallero24 6+2
 
Kuinka moni uskaltaa syödä (valmis)majoneesia (raaka muna)? Joku taisikin vähän pohtia samaa aikaisemmin. Haluaisin tehdä tytön synttäreille pastasalaattia, jonka kastike ois majoneesista, mutta jos en ite syö niin se on ihan kidutusta kun muuten on mun herkkua:) ja kastike ei voi olla kerma yms. pohjanen kun pitäis olla maidoton. Oon suht tarkasti noudattanut ruokarajoituksia, mutta en koe huonoa omaa tuntoakaan jos syön palan juustokakkua ja siihen on käytetty esim. valion tuorejuustoa. Nyt en oikeen osaa päättää miten tohon majoneesiin suhtautuisin:/ Viime raskaudessa tuli syötyä hesen hampurilaisia kun en hoksannut silloin tota majoneesijuttua ollenkaan.

Odottava73 oisko voinut olla vaan tavallista huimausta? Liian alhaiset verenpaineet?

Susanna#1 Mulla oli koko esikoisen raskausajan hirvee himo punaviiniin vaikka en siitä muuten pahemmin välitä:)

Meillä on noin 30 min matka sairaalaan. Matka itsessään ei jännitä vaan se että osaa lähteä oikeeseen aikaan sairaalan. Edellinen synnytys käynnistettiin ja tätä ei silloin tarvinnut pohtia. Vesien menosta n. 4 h niin olin kokonaan auki. Jos synnytys on vähänkin nopeempi ja saan olla kotona ja kestän kivut niin voi tulla kiire...

Nyt välipalaa ja kirjaston kautta jumppaan:( ei kiinnosta pätkääkään, mutta selkä huonona niin pakko tehdä jotain.

Niin ja tervetuloa uusille ja tarrasukkia!:flower:
 
Hei!
Minäkin voisin varovasti liittyä iloiseen joukkoon. Eli viiden vuoden yrittämisen ja lukemattomien kyyneleiden jälkeen tein tänään elämäni ensimmäisen plussan :D Testiviiva ei ollut ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta toivotaan parasta.
Oireita ei oikeastaan vielä ole, pientä juilimista alavatsalla mutta olenkin ollut järkyttävässä flunssassa pari päivää eli olo on ollut kohtuu kaamea...

Listaan voi päivittää seuraavasti:Larenzia/ 25 v./ LA 17.6/1. lapsi/Satks
Onnea kovasti kaikille ja tarrasukkia kaikille kyytiläisille :heart:

Larenzia rv 4+2
 
NYT se alkoi mulla.. Nimittäin pahoinvointi. Ihan kaamea olo koko ajan. Koko ajan pitää syödä jotain pientä. Mietin että kuinkahan läski musta tulee tänä raskauden myötä. Tänään käytiin miehen kanssa kaupasta ostaa mulle töihin jotain naposteltavaa, jotta pahaolo pysyy kurissa. Otetaan muuten vinkkejä vastaan hyvistä naposteluideoista - sellaisista tervellisistä? Me ostettiin mulle kuivattua ruisleipää, pähkinöitä, Eloveena-keksejä ja kuivattuja hedelmiä. Oksentanut en oo vielä onneksi. Mietin just, että töissä on ehkä pakko kertoa jollekin - ehkä esimiehelle.. jos oon nimittäin aamulla tosi huonovointinen, niin eihän sitä voi töihin mennä tai jos oksettaa, niin pakkohan sieltä on pois lähteä. Mulla nimittäin sellainen työ, että ei todellakaan voi oksennella kovin helposti kesken palavereiden ja asiakastapaamisten. Tänään pelotti kaupassa, että oksennus tulee. Mietin siellä, että minne meen oksentaa. Että eihän sitä voi vaan siihen kaupan käytävälle niitä vääntää. Pitää varmaan ottaa joku oksupussi käsilaukkuun.

Ja mun maha on ihan pallo. Varsinkin näin iltaa kohti. Helpottaa kuulla, että muillakin on.

Kiitos lohdutuksista noihin ruokarajoitteisiin. Mippis mulla on käsitys, että kaupan majoneesia voi syödä, koska se on jotenkin käsiteltyä, eikä siinä ole pöpöjä. Ite tehty tuore majoneesi on tietty eri asia, kun siihen rikotaan kananmunia tuoreeltaan. Mua vaan jostain syystä ahistaa noi rajoitukset ja pelkään, että syön jotain väärää. Ja mietin mitä kaikkea söin ja join sen viikon aikana, kun olin jo raskaana, mutta en tiennyt vielä olevani.. Onko jotain voinut tulla.. Joo, tiiän, että oon ehkä vähän ylihuolissani. Neuvolassakin sanottiin, kun soitin sinne aikaa varatessani, että hyvin epätodennäköistä on, että ihan ekoina päivinä/viikkona hedelmöityksen jälkeen pari lasia viiniä, graavilohi tai juustot tms. oli vaikuttanut alkioon mitenkään. Lohduttaa, mutta tuntuu silti pahalta, että mitä jos mulla onkin joku listeria..

Mulle oli ihan ylläri, että toi kahvikin on kiellettyjen listalla. Mä oon kova juomaan kahvia, mutta nyt raskaudessa se ei oo ollut ongelma, koska ei yhtään tee mieli kahvia!

-Nuppu- ja Vauva 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa! :)
Minäki haluan mukaan. Plussasin selkeän plussan eilen, haamuja tein aikasemminki.

Mulla oli keskenmeno 8-viikolla heinäkuun alussa, sen jälkeen tuli parit menkat. Tässä kierrossa otin greippimehun käyttöön, lasillinen aamuisin, joskus myös illalla. Limat ainaki lisäänty, ovislimat kesti melkein 2 viikkoa. Oviksen tikutin vasta kp 19. Talletuksia tehtiin usein, suunnilleen joka toinen päivä, välillä useamminki.
Oireet tuli tosi pian oviksen jälkeen, närästys, tissikipu, repäisykivut, jano ja nenäverenvuoto. Tissikipu oli erilaista ku normi kierroissa, ja siksi osasinki epäillä plussaa. Kahdessa muussaki (5 lasta) raskaudessa on oireena ennen plussaa ollu nenäverenvuoto.

Mulla la ois 15.6.2014, olen 34v, synnäri on oys, 6. lapsi tulossa. <3

Täällä on ihanan vilkasta keskustelua, oon myös Vauvan puolella, mutta siellä on paljon hiljasempaa.
 
Moi kaikille ja kovasti onnea uusille! <3

Onneksi olette olemassa ja muistutatte jutuillanne kaikesta mitä raskauteen liittyy! Siis oikeasti, söin eilen hyvällä ruokahalulla maksamakkaravoileivän töissä!! Minä idiootti. Eikä oikeasti käynyt mielessäkään ettei niin saisi tehdä :/ Yritän jatkossa olla huolellisempi.

Sairaalaan meillä on matkaa ilman ruuhkia 5min. Esikoisen kun synnytin olin sairaalassa jo valmiiksi tulehduksen vuoksi, että ei tarvinut arpoa, milloin lähtisi kotoa :) Voi tosin olla että muutetaan isompaan asuntoon tässä ennen seuraavaa vauvaa ja silloin sairaalamatka varmasti pitenee. Onko muilla muuttoaikeita perheenlisäyksen vuoksi?

Mulla on ultra ensi viikolla. Kävin lääkärissä muissa asioissa ja puhisin sitä, että testit näyttää ihan mitä sattuu ja lääkäri lupasi ultrata! Viikkoja on silloin jo yli 6 ja hän oli sitä mieltä että voidaan katsoa mikä on tilanne. Tosi ihanaa että halusi mut sinne ottaa tsekattavaksi ja jännää!

Liityn muuten Faceen vasta sitten, jos kuulen lääkärissä, että kaikki on masussa hyvin. Vielä en uskalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä