**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Mä voisin liittyä mukaan, plussa on tullut viime jo viime viikolla mutta olen vaan katsellut tässä pikku hiljaa eteenpäin. Mulla nimittäin takana keskenmeno kesäkuussa ja nyt sitten olen taas raskaana varovaisin mielin. Meillä on ennestään 2 poikaa 12/07 ja 1/2010. Nyt mulla viikkoja on 4+5 ja olen jo varannut yksityiseltä alkuraskauden ultran ennen kuin soittelen neuvolaan. Ultra on 31.10. Silloin viikkoja on tasan 7, jos kaikki menee hyvin. Ja tänään tuli clearblue digitaliin "raskaana 2-3" :)

19.6, Sanna-M, 28, 3 lapsi, PHKS

Sanna-M rv 4+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Ilmoittaudun mukaan jengiin! :) Tulin juuri varhaisultrasta kattelemasta sydämmenlyöntejä. Epäsäännöllisen kierron takia pääsin julkisella käymään. Koon perusteella lääkäri antoi kestoksi 6+4. Eli jos nyt oikein laskeskelin niin la tulis olemaan näillä näkymin 6.6.2014. Synnytyssairaala PKKS ja ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana! Hui kun jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: .nenna.
Täällä uusi äiti tulossa mukaan! :wave:
Eilen varhaisultra ja siellä oli ihan pikkunen olento ja syke <3 Pieni kaksosepäily ;)
11.6/28/2.lapsi
Synnytyssairaalasta ei vielä tietoa... Ekan synnytin viime vuonna Jyväskylässä ja jäi sen verran huonot kokemukset et sinne en ainakaan enää mene.
Meillä tulis nyt ikäeroa lapsille 1v4kk. Täällä tais olla muitakin jotka on ollu tehokkaita ;)
Kauhea onnenpotku tää kakkonen kun PCO on vaivana..
 
Täältä ilmoittautuis eilen plussan saanut, toista lastaan odottava 24v äiti :) Esikoinenhan meillä on hurjat 4,5kk :D ja nyt sitten ois tuloillaan toivottu kakkonen. Lasketusta ajasta en oo vielä varma, tänään cb:n viikkotesti näytti 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä ja tuo 3 viikkoa passais aika hyvin. Mulla on ollut vaan yhet menkat edellisen raskauden jälkeen (27.8 alko) mutta tää kierto on tainnut olla normaalia pidempi. Mulla ei oo siis hajua millä viikoilla nyt virallisesti olisin 4-5??
Pari viikkoa sitten oli pientä veristä vuotoa ja ajattelin että se ois voinu olla sitä kiinnittymisvuotoa kun oletettu ovis oli viikkoa ennen. Silloin rupesinkin jo epäilemään että olisiko voinut tärpätä ja onhan näitä oireita muitakin: pientä kuvotuksen tunnetta, palelee, VÄSYTTÄÄ(tosin yötkin levottomia tuon esikoisen kanssa), Iho huonontunut, aamulla metallinmakua suussa jne jne.
Nyt jännätään pysyykö tämä tyyppi matkassa :)

Maarii/?.6/24v/2.lapsi/Ks-Ks
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys täältäkin ja pinoon mukaan pyrkivä olisin :)

Sunnuntaina plussasin, eli tännehän sitä kuulutaan sitten :):)

ikää 28v , 3lapsi ja synnytys paikka KSKS
Laskettu aika nyt menkoista laskettuna olisi 21.6.14

Mulla on vähä hankalan puoleisia nämä raskaudet, joten kunnon tehoseurantaan joudun perussairauteni vuoksi, kuten edellisestäkin olin. Esikoinen poika,syntyi ainakaan 31+1 (vm -07), pikku kakkonen tyttönen 38rv (vm -09) perheeseen myös kuuluu isä mies. Siinäpä pikainen esittely :)

Eka neuvola mulla jo ensi vkon torstaina, josta lähtete sit sairaalaan varhaisuä:hän ja aloitellaan nuo klexanen pistelyt taas sitten, että raskaus pääsee jatkumaan. Mulla UÄ käyntejä on tosi tiuhaan tässä matkan varressa eli kuulumisia pitäs kyllä olla kerrottavaksi kun vaan selvitään nää maagiset ekat vkot nyt jarrusukkien ja enkeleiden kera.

Mulla olo on tosi vähä oireinen, väsyttää julmetusti, nipistelee mahaa ja juilii selkää, mut siinäpä kaikki. Tästä sit viikkoja ja massua kasvattelee :):)
 
Pinkula olen tosi pahoillani kokemuksestasi. Otan osaa. Hyvä kun pystyit tulee kertoo meille kuitenkin miten kävi. Suuret pahoittelut. Voimia teille ja onneksi olet saanut sairaslomaa. Ota sitä lisääkin äläkä millekään palkattomille jää, jos vaan saat lääkäriltä saikkua.

Lettu kuulostaa tosi ikävältä tuo sun pahoinvointi. Mulla on myös ihan koko ajan pahaolla. Vähän väliä tulee sellainen oksennuksen makuinen röyhy kurkkuun, heikottaa koko ajan ja etoo. Tääkin on tosi kurjaa enkä pysty ees kuvittelee mitä on, jos oksentaa koko ajan. Voimia ja saikkua vaan sinnekin. Turha mennä töihin tollasessa kunnossa.

Tervetuloa uusille, meitä on jo tosi paljon!

Mulla tuli ekan kerran sellainen fiilis, että tää raskaana oleminen ei välttämättä ookaan koko ajan niin kivaa. Mä olin jotenkin aina haaveissani kuvitellut kuinka ihanaa tää on koko ajan ja kuinka kiitollinen aion koko ajan olla, kun tähän tilaa jos joskus pääsen. (Me siis yritetty melkein vuosi vauvaa ja lapsettomuustutkimuksiin oli jo aika varattuna just ennen plussaa.) Mutta ei tää oo koko ajan kivaa. Vähän huono omatunto asiasta on. Tietenkin henkisesti tää on tosi kivaa ja ihana ja olen onnellinen, mutta fyysisesti rankkaa. Joku sanoi tosi hyvin aiemmassa viestissä, että "tuntuu kuin joku olisi ottanut mun kehon haltuun." Mä oon ihan samaa mieltä! Oma keho ei oo enää omassa hallinnassa eikä vointi.

Cinderella85 minkä takia sulla ei oo Jyväskylästä hyviä synnytyskokemuksia? Meitä näyttäs olevan aika monta Keski-Suomen Keskussairaalassa synnyttävää, joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Eli mikä meni pieleen?

-Nuppu- ja Vauva 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä väsymys todella kova myöskin vaikka esikoinen nukkui viime yönä jopa yhdeksän tuntia, siitä on tullut jo iso tyttö :). Ihan uskomatonta, että tyttö on kohta jo 6 kuukautta ja kasvaa huimaa vauhtia, vaikka äidin pikkunen se silti on <3. Vatsakipujakin on aika paljon ollut, hieman pelottaa.. Mutta toisaalta viime raskaudessa sitä taisi olla myöskin.
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Pinkulalle voimahalaukset. Samaa mieltä olen Nupun kanssa, että toivu nyt vaan kaikessa rauhassa, ajan kanssa.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Oireita on ja vaikka ne ei maailman mukavimpia olekaan, niin rauhoittavat silti mieltä. Torstainen ultra valitettavasti peruttiin! Ja minä kun odotin sitä kuin kuuta nousevaa! Toivottavasti saan uuden ajan pian.
 
Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille plussanneille. :) Ihanaa, kun joukko vaan kasvaa. :)


Täällä vatsan koko alkaa olla viikkoihin nähden melkoinen. Osa on varmasti turvotusta, mutta on tämä silti melko hämmentävää. Tosin vahva epäilys on, että voisin olla pidemmällä oikeasti. Ultrassahan sen näkee. Sinnekin on tosin vielä kaksi viikkoa aikaa...

Oireet ovat vähän helpottaneet. Kipuilut jäivät pois. Tosin jos päivän heiluu, niin illalla koskee jonkin verran vatsaan. Pahaa oloa ei ole ollut juurikaan. Tosin jos nälkä yllättää, niin sitten on vähän etova olo. Onneksi ei kuitenkaan pahempaa. Ja ei välttämättä tulekkaan, toivon mukaan.

Tissit ovat nyt vasta kipeytyneet. Ovat isot ja painavat ja arat. Voi niihin koskea, mutta ylimääräinen heiluminen, jos ei oo liivit päällä, koskee tisseihin. Oonkin käyttänyt nyt vain urheiluliivejä. Ovat mukavammat päällä ja tukevat paljon paremmin.

Tämmöstä täällä. Syyslomaa vietellään, niin saa nukkuakin ihan rauhassa. :)

Nemelia ja Pirpana 5+5
 
Pinkulalle osanotot. :'(

Pakko tulla tänne jakamaan omia oloja. Mulla on nyt toistaiseksi aika iisisti lähtenyt raskaus käyntiin. Väsymyksestä tullut oireita. Meen mielelläni nykyään aikaseen töihi, oon aamusta tosi virkeä ja mielellään sitten lähden myös aikaisemmin kotiin, yleensä aamuheräämiset on olleet vaikeita. Meillä on työssä käytössä liukumat, joten pystyn sumplimaan omaa työaikaa. Väsymys kun alkuillasta tulee, se tulee todella yllättäen, pakko välillä ottaa pienet unet että jaksaa loppuillan lasten kanssa. Silloin ei työnteosta enää tulisi mitään.
Nupulle, mulla on kanssa ollut aina raskaana ollessa sellanen pikkasen turhautunut olo kun ei voikkaan olla normaalisti, huimailee, kipuilee, eikä voi samalla lailla liikkua kun normaalisti. Hankala hyväksyä ettei yksinkertaisesti pysty tekemään kaikkea, ja just sellainen olo ettei kroppa oo enää omassa hallinnassa. En siis ole oikein nauttinut raskaana olosta. Oon ajatellut että jotkut ihmiset hehkuvat raskaana ollessaan, minä vaan en kuulu heihin ;) Hehkun sitten joskus myöhemmin.

On ruvennut hirmusesti jännittämään tää raskaus, tuntuu vähän epätodelliselle ja toisaalta miettii miten tää raskaus sujuu, tuleeko ongelmia jne. Varasin ekan neuvolan, ja nyt mietin että pitäiskö kuitenkin varata se varhaisultrakin. Ei olla miehen kanssa vielä kerrottu kenellekkään, ja jännittää myös se että arvaavatko läheiset liian aikaseen. Olisi kiva kertoa esimerkiksi vasta jouluna. mulla vaan tuo vatsa on yleensä aika nopsaan pompsahtanu esiin. Ja sitten on vielä nämä ihmiset jotka jotenkin vaistoavat raskaana olevat :D

Orange 5 plus 2
 
huomenta!
pinkulalle osanotto ja hirmuisesti voimia:hug:

Ja uusille paljon onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! Ihana ku meitä tulee päivittäin lisää=)

Siis mulle on tullu ällötys,tosin se esiintyy erittäin mielenkiintoiseen aikaan..nimittäin keskellä yötä. viime yönäki heräsin kolmelta,pyörin viis minuuttia sängys ja juoksin halailemaan pönttöä:x Siis jos tuosta on pakko kärsiä nii päivällä pliiis!!

Mä oon kaikis raskauksis nauttinu olosta,siitä hehkumisesta en tiiä,mut oon jotenki vaan suhtaunu positiivisesti koko touhuun. Ja on mulle kaverit ja sukulaisetki sanonu et sulle tuo raskaana olo sopii.On toki kaiken näköstä juttua ollu,liitoskipuja ym. mut kaikesta on selvitty!

Meki aateltiin odotella np-ultraan asti ennen kuin lapsille kerrotaan.Jotenki se olis sitten nii vaikea selittää jos kaikki ei meekkään niinku pitäs.Vähän jännittää kun kahdes viime raskaudes on esiintyny verenvuotoa. Toisessa rv 15 ja sillon sain kk:n saikkua,syy ei oikee selvinny. ja kolmannessa raju vuoto alkoi rv 10. se oli jotain ihan järkyttävää,verta valui oikee kunnolla illan,yön ja seuraavan aamun. ja alavatta oli nii kipeä,että miehen piti auttaa sängystä ylös.Olin ihan sata varma että kesken meni,varsinkin ku neuvolaan soitettaes kysyttiin ekana et eihän oo alavatta kipuja..on juu... No polilla kumminki sykki sydän ja kaikki kunnos!:heart:Silloinkaa ei syytä löydetty..Et näinkin voi käydä!!! Nyt sit pelkään et tuleeko tuota vuotoa taas..KAikesta sitä voi näköjään ressiä repiä:D

Nyt kumminki touhuilemaan!! Jarrusukkia nyt kaikille pienille masuasukeille,että pysyvät kyydissä kesäkuulle asti!

Miinu & Hipsu 5+2:heart:
 
Mulla pahoinvointi on vielä pysynyt poissa, ei se muistaakseni ennenkään näin aikaisin ole alkanut. Viime päivinä olen pelännyt että alkaisin vuotamaan verta kesken työpäivän, vessassa täytyy aina peloissaan kurkata paperia, näkyykö punaista :/ no, kai tää olo rauhoittuu tästä.. Ultraan on kaksi viikkoa, ehkä sen jälkeen voin vähän rauhoittua. Viime yönä näin niin todentuntoista unta siitä että vauva syntyi mutta kuoli sairaalassa :( unessa vain itkin, itkin ja tuntui kuin uni olisi kestänyt koko yön ja oli niin jotenkin todentuntoista. Kai nää pelot ja raskaus itsessään saa aikaan tällaista.
 
Huomenta, mulla huono olo joskus kuten tänä aamuna, ja maha menee todella sekaisin. Mutta iltaisin maha turpoaa, limailua on koko ajan ja siksi kun vähän enemmänkin tulee limaa, luulen heti että se on verta.. Mutta tuo keskenmeno kummittelee mielessä. Muuten olo normaali,välillä alamahalla nippailee ja on painon tunnetta. :) Toivon myös etä tällä kertaa päästään loppuun asti.

Sanna-M rv 4+6
 
Huomenta! Kiva kun lisää plussia on ropissut kesäkuisiin. :) Onnea kaikille odotukseen!

Mä oon myös nauttinu raskauksistani, väsymys tietty vie voimia alkuraskaudesta, mutta muuten olo on ollu mitä mainioin.

Viime raskauden loppusuoralla tunsin oloni valasmaiseksi, nii piristi kummasti mieltä, kun lasten hoitotäti tuumasi, että kylläpä raskaus sopii sulle, näytät hehkeältä. :D

Aika matelee varhaisultraa ootellessa. Vielä vajaa 2 viikkoa, nii pääsee kurkkaamaan kohtuun. Ja 3 vko neuvolaan.

Oireina edelleen tissituntemukset (miehen mielestä mun tissit on jopa kasvanu, mutta ite en huomaa eroa), alamahatuntemukset, jano ja pissahätä, väsymys ja närästys. Myös kiukkuisuutta on ilmenny.

Oon ihastellu jo äitiysvaatteita netissä. Haluaisin semmosia vaatteita, joissa vauvamasu näkyis nätisti, semmosia mahaa myötäileviä. :) Mutta niiden aika ei oo ihan heti, joskus ens vuonna sitten...

Dopplerin ajattelin tilata, nii saapi kuunnella kotonaki syömmen ääniä. <3

Emotar 5+3 (oviksen mukaan ehkä jtn 4+6...)
 
Moikka,

liityn mukaan! Tänään tein plussatestin. :heart: Oon onnesta sekaisin! Uskomatonta, koska kuvittelin tosiaan, että tässä menisi vähintään (n. 6kk) yhtä kauan kuin esikoista yrittäessä. :D

Saa lisätä listaan: 20.6/ Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
 
  • Tykkää
Reactions: .nenna.
Pinkulalle kovasti voimia! Ja tervetuloa uusille! :)


Mulla oli tänään se VU ja ainoastaan ruskuaispussi näkyi, toki voi olla liian aikaistakin vielä.
Neuvolan laskukaavan mukaan nyt olis rv 6+3(Mulla kiertokin tavallista pidempi), mut oviksesta 5+3... Tästä sanoinkin että tiedossa aika tarkalleen ovis ja sanoi täti että siihen sopisi tuo näky. Pelottaa kyllä silti. Ensi viikolla taas uus ultra.
Nyt on tosi huono fiilis vaikka kuinka yrittää järkeillä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille. Täältä liittyisi mukaan 26 vuotias 2 lapsen äiti.
Meillä on takana 4 keskenmenoa, ja nyt tämä tulokas on lugesteronien tukena kohdussa kasvamassa.


17.6 / Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS


Toivotaan että nyt kestää tää pikkuinen mahassa. Kävin viime kuussa KYSillä naistentautienpolilla ultrassa,kohtu ja kaikki muut kunnossa,mut proget verestä matalat,siks aloitettiin tuo lugesteron.

Mulla on ensiviikon tiistaina ultra KYSillä,jossa katsotaan sit onko siellä mitään elollista.Tänään kävin hcg:n verikokeista ottamassa, tulokset saan huomenna.
 
Muumin, piti tulla pikaisesti sulle vastaamaan. Mulla oli edellisessä raskaudessa VU rv6+3 lasketun ajan mukaan ja silloin ei näkynyt mitään. Jostain raskaussäkistä se lääkäri puhui, muuta ei kuulema ollut ja tuomitsi raskauden tuulimunaksi. Sitä surtiin ja viikon päästä sairaalassa ultrassa näkyi kuitenkin täysin viikkoja vastaava alkio. Eli jos sun raskaus on vasta 5+jotain, niin älä ole yhtään huolissasi! Ja vaikka olis jo 6+jotain, niin silti se alkio saattaa vaan olla jossain piilossa, vaikka sanotaankin että niillä viikoilla syke näkyy jo kunnolla.

Tsemppiä seuraavaan viikkoon, odotusaika on niiiiiin pitkä välillä :(
 
  • Tykkää
Reactions: muumin
Pinkulalle jaksamisia täältäkin. Ja tervetuloa uusille kesäkuulaisille!

Huh huh nyt on kyllä ollut aika rankka alku viikolle. Töistä ei ole tullut yhtään mitään pahoinvoinnin takia ja mieli on ollut kyllä niin alhaalla, joten Nuppu ymmärrän niin tunteesi. Itselläni oli myös lapsettomuuspelko johtuen ylipitkistä kierroista ja epäsäännöllisyydestä sekä lähipiirissäni on lapsettomuutta, joten osaan ehkä jollain tasolla ymmärtää mikä lisäviritys tähän vielä silloin tulee. Itse koen taas läheisteni lapsettomuuden takia vaikeaksi lapsen saamisen kun mielessäni on pariskunta jolle tämä onni olisi ehdottomasti kuulunut. Mutta tosiaan pahimman kuvotuksen aikana on vaikea keksiä yhtään positiivista ajatusta. Ihmeekseni tänään on ollut huomattavasti parempi päivä. Ehkä aamuporkkanan vaihtaminen kahteen riisikakkuun muutti tilanteen, mutta nyt pystyy kuvotuksesta huolimatta tekemään jopa töitäkin. Hurraa! Tietysti tuli heti epäilys että joku on vikana ja pelko että, jos tämä jää kesken, niin miten ikinä uskaltaisin lähteä tähän leikkiin uudestaan. Sen verran rankalta on viime pari viikkoa tuntunut.

NancyC + alien bebe 7+2
 
Taas yksi päivä lisää kun pikkuinen on pysyny matkassa! :heart:
Ihanaa kun lukee täällä muitten kokemuksia niin sisäistää itekkin paremmin että kyllä sitä taas raskaana ollaan :)
Olot kyllä muistuttaa myös hyvin. Väsyttää älyttömästi! Onneks meidän esikoinen tykkää nukkua pitkät yöunet niin äitikin voi vetää unta hiukan enemmän :)
Paljon on muitakin täällä jo mainittuja oireita: mahassa kiertää, kusettaa kokoajan, hengästyttää kaikki vähäinenkin pinnistely, maha on kaamea turvonnu pallo, mieliala vaihtelee hulluna, itku on herkässä ja palelen helposti. Muistinkohan kaikki :D

-Nuppu- Mun synnytys ei menny oikeen missään vaiheessa putkeen.. Voin kyllä hiukan valottaa asiaa, mutta pitää muistaa, että kaikki kokee asiat eri tavalla ja mää saatan olla vaan hiukan herkempää sorttia ;)
K-SKS:n ohje on et sairaalaan ei lähetä kun lapsivedet menee vaan vasta kun supparit on kunnolla käynnistyny. Tää politiikka pilas mun synnytyksen. Kärvistelin kotona lapsivesien menojen jälkeen ja sain samalla jonkun tulehduksen.
-> Synnytys kovassa kuumeessa. En jaksanu ees kunnolla ponnistaa niin puolentoista tunnin jälkeen otettiin vauva ulos imukupilla.
Toi synnytys ei oo kauheesti jääny kummittelemaan vaan enemmän se aika siellä osastolla. Siellä oli kauhea kiire kaikilla. Kätilöt ja opiskelijat unohteli mitä oli luvannu tuoda tai tehdä, esim. lääkkeet löyty välillä kaapin päältä kun kiireessä sinne unohtunu. Imetys ei oikeen sujunu ja muutama kätilö hermostu yrittämiseen ennen mua!
Kaikkein kamalimpia oli yöt. Isäthän ei saa siellä olla yötä kun perhehuoneita ei ole. Mä kärsin siitä tosi paljon. Olin tosi kipeä synnytyksestä (tulehdusarvo seuraavana päivänä 150), enkä saanu pitää miestä siellä tukena. Itkin joka aamu helpotuksesta kun mies pääsi tulemaan. Kaikista tuntemuksista oli tosi vaikea puhua kun verhon takana oli vieras ihminen oman vauvansa kanssa.
Tää kaikki tapahtu samoihin aikoihin kun siellä vaihtu ne vauvat. Ja ymmärrän kyllä miten niin on käynyt! Siellä on varmasti puututtu asioihin sen jälkeen ja tehty paljon parannuksia, mutta mua ei sinne takasin enää saa kuin ihan pakosta.

-Cinde ja itu 6+0
 
Ai niin ja muumin!
Meillä oli eka ultra viime viikon maanantaina ja näky pelkkä ruskuaispussi!!! Oltiin ihan sekasin viikko ja maanantaina uus ultra, jossa paljastu et siellä se pikkunen kuitenkin on :heart: Viikkoja vaan oli tosiaan liian vähän. Maanantaina oli 5+5 ja se gyne sano et edellellisenä päivänä tuskin olis näkyny vielä mitään.. Pidetään sulle peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan että tekin saatte iloisia uutisia =)
 
  • Tykkää
Reactions: muumin
Pinkulalle :hug:

Ihana pieni sydämmen syke nähty :heart: Kävin normi vuositarkistuksessa omalla gynellä ja hän sit lopuksi tarkisti että kaikki on kunnossa. Löytyi viikkoja vastaava pienen pieni ihmisen alku oikeasta paikasta.

Sain tänään jo postissa np ultra ajan (sekä pari muuta ultra aikaa jatko tarkistuksia varten). Piinaavaa odotusta vielä 5,5 viikkoa : /

S 6+5
 

Yhteistyössä