***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Hitsi vieköön ku oon nirso noitten jouluruokien kanssa :D täällä tuli sitten laihduttua eikä lihottua :D

Pieniä hipaisuja olen ollut tuntevinani jotain pari viikkoa mutta nyt jouluaattona alkoi jo kunnolla porskuttaa :D Vähän vaisummin sitten joulupäivinä, mutta liikkeet tuntuu voimakkaammin koko ajan.

Tervetuloa uusille!

Menhit ja Ella-Viljami 17+2
 
Tervehdys taas meiltäkin!

Joulua on vietetty ihan urakalla, siltä ainakin tuntuu. Aattona meillä oli paljon porukkaa käymässä, vietettiin ensimmäistä joulua uudessa kodissa mun vanhempien, siskon, miehen äidin ja sen miesystävän kanssa. Joulupukkikin kävi, tyttö kuiskasi heti ovella, että "Joulupukki tuli". Ei uskaltanut käsipäivää sanoa, mutta haki kyllä sitten reippaasti pukilta paketteja :heart: Kilttejä oltiin oltu, paljon lahjoja saatiin. Illalla saunottiin vielä toinen kierros, kun kaveri tuli "maistelemaan glögiä" ;)

Joulupäivän makasinkin sitten migreenikohtauksen kourissa :( Elämäni aikana olen muutaman kohtauksen saanut, ensimmäinen "diagnosoitu" oli esikoisen odotusaikana, toinen synnärillä ja muutama on tässä välilläkin tainnut olla. Onneksi sain rauhassa vain maata pimeässä huoneessa, äitini viihdytti tyttöä ja isäni miestäni :D

Tänään olisi kova hinku päästä kirjastoon hakemaan yksi käsityölehti, Joulupukki toi minulle ompelukoneen (olen siitä haaveillut sen 10 vuotta) - ja nyt iski mammatunikan himo :saint: :D Muuten välipäivät vietetäänkin kotosalla, mieskin pitää lomaa. Uudeksivuodeksi mies tahtoisi hankkia muutaman raketin (ilmeisesti tuota neitiä varten ;) ), saa nähdä lämpenenkö minä ajatukselle. Ja matkatoimistossa pitäisi käydä kans, tarjotaan mun vanhemmille ulkomaanreissu, kun ovat auttaneet meitä niin kovasti talonrakennusprojektissa :heart: .

Huomenaamulla neuvolaan.

Hulda rv 14+3

ps. Pientä kuplintaa täälläkin jo havaittu, esikoisesta liikkeet taisivat tuntua ihan vähän myöhemmin :heart:
 
Huomenta :wave:

Mä en oo tuntenu ku yhden sammakon vesi-ilmapallossa,
mutta uskon ettei se vielä ollu liikettä :eek:
Huomasin tänään, että mun masu alkaa jo näkyä...
Ja eilen vielä kiven kovaan väitin,
että musta ei huomaa mitään... :whistle:
(no en kai mä ny ukolle voinu myöntää, ku se väitti :p )

Ihana kun pääsi "pitkästä" aikaa
kauppaan, kaappi huusi jo tyhjyyden syviä ballaadeja :LOL:
Joku taas laski väärin ostokset pyhiksi...

Lisäsinpä uuden masukuvan ja
tervetuloa joukkoon äippäppää



Vivvi+Puh-kuoma 16+4 :heart:
 
Eilen tunsin ihan selkeet potkasut masusta :heart: Hyvä tietää että siellä on kaikki kunnossa,olin nimittäin just ennen joulua vatsataudissa :x eli jäi joulukilot saamatta :D
Taudin jälkiseurauksena sain aamupahoinvoinnin takasin... :(

Ihana massu vivvi16!

Bamse 16+6
 
Tervetuloa uusille kesäkuisille!

Niin se joulu vierähti syöden urakalla kinkkua ja laatikoita. Ja se tosissaan näkyy turvotuksena. No, onpahan edes vähän masua :LOL: ! Tästä turvotuksesta ei paljon vauvamasua saa tekemälläkään. Varmaan eka joulu, kun en oo pystynyt suklaata syömään sitten yhtään. Joulutortut taas kelpaa liiankin kanssa.

Vivvillä onkin jo ihanan pyöreä masu. :)

Täällä on tuntunut ihan pienen pientä hipsutusta masusta silloin tällöin. Voin hyvin kuvitella ne liikkeiksi...

Meillä esikoinen on toista päivää kuumeessa, joten kotona tässä nyt sitten ollaan. Alennusmyynnit houkuttelis kovasti...Josko sitten viikonloppuna pääsis shoppailemaan.
 
Täälläkin pieniä kuplia on tuntunut jo vähän aikaa. Odotan niin innolla sitä kun liikkeitä voi oikein jäädä kuulostelemaan. Nyt vielä tulee yksi tuntemus sillon tällön.
Jouluruuat sai tänä vuonna mulle pienen pahan mielen, kun eilen kotiuduttiin sukulaisilta ja koko illan oksensin. Ilmeisesti joku pieni ruokamyrkytys, kun loppui vatsan tyhjennyttyä. Mutta jäipähän kinkusta vähän paha maku suuhun.

emilija 15+1
 
ikionnellinen
Joulut on vietetty, aaargh lanttulaatikko turvottaa hieman!!! Mutta kun se on niiiiiin hyväää :p , huomenna siirrytään jo perus arki ruokiin.

Yksi pyyntö, Sydänkäpynen, voitko vaihtaa mun lasketuksi ajaksi 11.6. Np ultrassa varmistui, eihän tuossa paljoo heittoa ole mutta kuitenkin, kiitos kaunis =) Miten muut, tunnetteko kohdun pohjan hyvin jo? Mulla tänään viikot 16+1, istuma-asennossa sen tuntee oikein hyvin, noussut jo lähes häpyluun ja navan puoliväliin. Mammahousut käytössä jo pari viikkoa. Liikkeitä tuskin vielä tunnen, istukka tukevasti etuseinämässä ja muutekin kohtu alun alkaen taaksepäin kallistunut, nyt jo lääkärin mukaan noussut eteen. Taitaa olla vielä kinkun sulatus kuplimista!
Onko muilla kokemuksia niistä masutuubiesta, onko hyviä? HInnat aika korkeella jos äitiysvaateliikkeestä ostaa, ehkä ompelen itse jos innostun..

Voikaa paksusti
Ikionnellinen 16+1
 
Huh, onneksi joulu meni jo jouluruokien osalta.. :)
Saa sulatella muutaman päivän, ei tullut kinkkua syötyä vaan paistia ja Karjalan piirakoita.. ja suklaata.. ja rasvaista juustoa.. :whistle:

Muistelen että esikoista odottaessa oli tosiaan kohdunpohja samoissa mitoissa kuin ikionnellisella mutta nyt se on jo navan korkeudella. :)
Ja kovaa melskettä "kuuntelin" viime yönä useaan otteeseen, pieniä potkuja on jo tuntunut ja mieskin oli eilen tuntevinaan. Kovin on vilkas tapaus tulossa, villit kesän lapset.. :D


 
Oi joi... selkä päätti ottaa hajota kunnolla.
Istuminen tekee kaikista kipeintä, mutta ei tuo selällä makaaminenkaan ihanaa oo, enää. :eek:
No jospa pienillä venyttelyillä sais tuon solmun auki?

Voi voi viikonloppu se taas tulla tupsuttaa..
Mitäs suunnitelmia mammoilla on uudeksivuodeksi?=)
Me ollaan kaiketi kotona ja ukko tahtoo välttämättä
ampua raketteja, vaikka musta se on niinku
laittais 20 euron seteleitä palamaan... :x

Aamupala kutsuu!

vivvi+puh-muksu 16+5
 
vivvillä aivan ihana masukki jo :heart: :xmas:

Uutena vuotena ukko taitaa lähteä kaverin 30-v päiville ja me ollaan neidin kanssa kotona, tai mennään mun tädin luo, minne mun sisko perheineen ja porukat tulee myös :xmas:

Minä kyllä haluan raketteja. Olen aina ollu kova niitä ampumaan. Ja neiti tykkää varmaan niitä katella. Sillä on ollukin tosi rankka joulu. Päikkäreitä ei oo malttanu nukkuu ja onkin tosi väsynyt ollu. Nyt nukkuu vieläkin, vaikka yleensä jo viim. puol seittemältä nousee ylös. Tosin sillä on tosi kova yskä edelleen, vaikka astmalääkitystä ollaan jo tuplasti nostettu, että kai sekin asiaan vaikuttaa. No eiköhän tuo kohta helpota. Onneks se on muuten pirtsakka :heart:

Alessa käytiin eilen: Neidille vihreä paita ja olohousut, itselle vaal.pun neuletakki ja ukolle kylpytakki. Ja neidin uudelle tyttönukelle, Kimille (kummisedän mukaan nimetty) rattaat ja uusi vaatekerta :LOL:

Venla ja Tauno 17+5
 
No niin sitä on nyt sitten joulunpyhät takanapäin ja uutta vuotta odotellaan innolla. Mä tykkään kans raketeista ja käytiin eilen parillakympillä ostamassa niitä, vanhempi poika on ihan innoissaan ja odottaa kovasti näkevänsä niitä.

Mä aloin tunteen vauvan liikkeet keskiviikkoiltana kun menin nukkuun niin yhtäkkiä hoksasin et tunsin potkun ja sitten niitä tuli useampi. Nyt tunnen niitä jo päivisinkin kun rauhotun istumaan johonkin, voi että kun on hieno tunne. raskausviikkoja on nyt 16+3.
 
Me mennään uutena vuotena joko ystäväpariskunnalle tai sitten ollaan ihan kotosalla.Raketteja me ei ammuta,mulla on joku pelko niitä ja kaikenmaailman papatteja kohtaan :/
Mut niitä on kyllä kiva katella turvallisen matkan päästä.

Bamse 17+0
 
Neuvolassa aamuselta käyty.Kaik ol niiku pitikii ja miun henk.koht painajainen...painon nousu oli "vain"+400 ja rapiat/vkko.Sanoinkii neuvolantätille et jotai vissii tehtävä jottei nyt iha hullui lukemii kevääst oo nii tää totes vaa et joillei tule ja joillei ei,on iha yksilöllistä.
Kyl ol kivaa ku ei syyllistä =)
Kohtukii ol jo noussu melkeistä napaan...ol juur siin alapuolella.

Joo,uusvuos tekee tulojaa ja muksut kahtellu lehdist kivoi rakettei joit pitäs ostaa...on iha sama meininki noide kaa ku joululahjojen :D
Myö kyl kaik tykätää kattella rakettie ampumisii ja itekki ostetaa,muttei sentää satasii niihin tuhlailla.

Omast navast...joitai pienii liikeide tuntemuksii muutama kerra ollu ja joulun pyhie aikaa myös pienenpienii suppareit oon bongaillu.
Hirmuisella innolla oottelen kunnon potkui ja mylläyksii :heart:

AadaOlavi 16+0
 
Tänään käyty lääkärillä ja kaikki oli hyvin :D sykkeet 150-160, mitä tästä voimme päätellä :whistle: kumpa sieltä se pikkuinen tyttö tulisi :snotty:

Uutta vuotta vietellään miehen kans vähän erilailla, todennäkösesti mä istun taas vaihteeks yksin himassa ja ukko on kavereittensa kanssa kosteissa juhlissa kera miljoonien rakettien, ihana yhdistelmä :/ ette arvaa paljonko mies meinaa räjäyttää rahaa taivaan tuuliin?! 120 euroa! tossa noita paukkuja on 7 kassillista |O no omatpahan on rahansa tietysti.

Ihanaa tää raskausaika kun voi syödä suklaatakin mielin määrin ja paino ei nouse ollenkaan :p
Mulla ei oo vieläkään mitään merkkejä mahankasvusta, parempi toisaalta vaan että ei kauheesti kasvaiskaan kun on tota etureppua jo omasta takaa muutenkin kannettavana :ashamed:
Onko kellekään muulle sanottu, että joutuis sokerirasituskokeeseen? mua kyllä hirvittää se jo valmiiks, pelkkä ajatuskin jostain litkun juomisesta :x no onneks siihen on vielä piiitkä aika...

Miss Piggy 13+6
 
Aamulla oli meillä(kin) neuvola. Kaikki kunnossa, ei ihme, että mua aina "hiukkasen" aika-ajoin pyörryttää, verenpaine oli vain 94/56 :eek: Hb 131. Painokin on noussut reilun kilon sitten viimeneuvolan, huolimatta armottomasta pahoinvoinnista, joka yllätti muuten taas tänäaamunakin :x

Sykkeet kuuluivat heti ensiyrittämällä (olikin ensimmäinen kerta kun kuunneltiin) ja kovasti liikettäkin oli. Kohdunpohja on muutaman sormen verran navan alapuolella, juur siinä kohtaa, missä niitä kuplahduksia olen tuntenutkin - terkkari tulkitsi ne melko varmoiksi liikkeiksi :heart: Rakenneultraan saatiin aika (helmikuun alussa), seuraava neuvola tammikuun loppupuolella.

Hulda rv 14+4
 
ikionnellinen
Tänään ollut koko päivän alavatsalla sellaista jännää jomotusta, vähän lievempiä kuin menkkasäryt, ei kuitenkaan kipeä eikä muuta outoa. Aamupäivällä juoksin pari kerrosta rappuja ylös ja nyt viel illallakin hassu tunne alavatsalla. Aattelin et vieläkö joulusapuskat kiertää, mut selvästi kohdun seudulla. Nyt rv 16+2. Mitäköhän mahtaa olla? Taidan mennä lepäilemään, josko auttaisi tuohon.

Sori sekava selitys...
Ikionnellinen 16+2
 
Uuudesta Vuodesta.. Varmaankin ajetaan johokin ihan hevonkuusee ukon kanssa räjäyttää noit raketteja :heart: Ja tinat valetaan ilmeisesti isäni luona. Odotan innolla uutta vuotta ja komeita ilotulituksia!

Rakenne ultra on vasta rv21+3 -_- huoh, pitäs melkein kuukaus odotella.

Menhit ja Ella-Viljami rv 17+3 tai jotain
 
Miss Piggy: Kävin jo alkuraskaudessa kertaalleen sokerirasituksessa. Kaikki arvot oli onneksi oikein hyvät. Älä murehdi sitä litkun juomista. Sen koostumusta on muutettu, ja maistuu nykyään Colalta. Eli ihan kuin vetäisi olutpullollisen verran makeaa Colaa. Mulla ainakin meni ripeästi alas, ilman mitään ongelmia. Ja kun aamun on vielä pitänyt olla juomattakin, niin menee hyvänä janojuomana. Menneen talven lumia, on se vanha ällöttävä makea litku, jota piti juoda useaan otteeseen kokeen aikana.

Jouluna vihdoin kerrottiin tulevasta vaavista isovanhemmille. Etenkin anoppi meni ihan sekaisin. Kutoo jo nyt pientä nuttua :) Ihan kiva että ovat innoissaan. Lupautuivat heikkoina hetkinään ostelemaan tarvikkeitakin tulokkaalle niin, että meidän ostettavaksemme jää enää sänky. Ihanaa!

Neuvolassa sanoivat, että kaikki rakenneultra-ajat on menneet 18.1. asti. Ollaan lähdössä lomamatkalle tammikuun lopussa. Onko haittaa, jos rakenneultra tehdään vasta viikolla 22 tai myöhemmin, vai pitääkö jostakin tietystä syystä olla juuri 19-20??

Mulla ei liikkeitä vielä tunnu. Pitäisiköhän alkaa huolestua...? Huomenna kun alkaa jo viikko 18. Täällä tuntuu jo kaikilla kovasti kaverit potkivan. No, onneksi neuvola on 2.1., joten pääsee varmaan kuulemaan ainakin sydänäänet. Vai kuunteleeko terkkari ne??! Vai vai lääkäri? Osaako joku sanoa? Eka siis tulossa, eikä oikein ole hajua mistään. :LOL:

Tiivari ja Tyyppi rv 16 + 6
 
ikionnellinen tiedän tuon tunteen.. mulla ollut melkeen samaa koko raskauden ajan. tuolla alamahassa sellanen erittäin hento "menkkakipu". sanovat neuvolassa sen olevan ihan vaan kasvukipuja, normaalia kuulemma. enkä ole huolissaan ollutkaan koska mitään vuotoa ei ole ja poltotkin ovat niin vaisuja (keskenmenossa ovat niin paljon kipeempiä).

tiivari täällä ollaan myös viikolla 18 jo eikä liikeenliikettä ole tuntunut.
joulun pyhinä jo olin kovinkin huolissaan asiasta kunnes puhelin ystävättäreni kanssa (jolla kaksi poikaa) ja lohdutti mua että hänkään ei esikoisestaan ole liikkeitä tuntenut vasta kun viikolla 20+hiukan jotain päälle.. ensisynnyttäjät tuntevat liikkeet yleensä vasta 16-21... SIIS TUOKIN YKSILÖLLISTÄ mutta noin yleensä. ja ne ensiliikeet ja potkasut ovatkin sitten vaimeampia ja tuntuvat hiukan harvemmin aluksi.
meillä ainakin neuvolassa täällä terkkari kuuntelee sydänäänet. en oikein osaa sanoa kuunteleeko lääkäri??!! np-ultrassa ainakaan meillä ei kuunneltu mutta jos sitten rakenneultrassa kuuntelee (meillä se olis edessa 21.1).

Mullakin olis yksi ongelma.. onko kellään ongelmaksi tullut rytmihäiriöt??!!
itellä varsinkin iltasin kun nukkumaan tarvis alkaa ni ottaa sydän kauheesti ylimääräsiä lyöntejä. mulla tosin aina ollut ongelma tuo rytmihäiriö mutta nyt se tuntuu pahemmalta jotenkin. kyljellään nukkuminen auttaa kyllä asiaan selällään on pahempi olla..

marleena83 ja vinski17+1

 

Yhteistyössä