***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

tuohon marraskuun pinoon jo jotain kirjoittelinkin..;)
eli la olis 8.6 ja paikka HYS. toista tässä odotellaan pienellä ikäerolla.. :heart:

mutta jos vain mattimyöhäsenä saan liittyä joukkoonne??

mä oon ollu "onnellisessa" asemassa kun ei mitään oireita oo ollunna.. :D

jalava
 
alussa kirjoittelin enemmänkin,mutta näiden oireiden ilmaannuttua en vaan ole jaksanut ollenkaan kirjoitella..taustalla olen kyllä kaikki juttunne lukenut :)

Mulla nyt viikot 12+2 ja väsyttää hurjan paljon,no siihen alkaa tottumaan ja aamuisin oksennan ja muuten poden pahaa oloa johon auttaa vain syöminen,jonka vuoksi paino taitaa hieman reippaasti nousta...no ei se haittaa...aloitan lenkkeilyn kunhan oloni tästä tokenee...

neuvolassa on käyty ja np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin,ihana 5,5 sentin pikkuinen uiskenteli ja sydän pompotteli hienosti.Kyllä oli hienoa nähdä että kaikki oli hyvin.Nyt taas jaksaa ootella seuraavaa ultraa sitten :)

Mulla pitää kiirettä arjen ja noiden kolmen lapsosen kaa,mutta kyllä on ihanaa kun joulukin sieltä alkaa saapua.Saa kuunnella lauluja ja leipoa ja tietty siivota...se tunnelma on niin mukavaa :heart:

Katsoin listalta että taysiin on menossa NÖPÖ06 ja LUTULIINI...mutta teillä on laskettuaika hieman mun jälkeeni,mutta eihän sitä tiedä milloin sinne sairaalaan sitten h-hetkellä pitää mennä....Mulla aiemmat on aina syntyneet ennen laskettua aikaa joten nytkin niin luulen...

Mutta kirjoittelemisiin ja hyviä vointeja kaikille! :heart: :heart:
 
Terkkari soitti ja verenpainelääkettä päästään vähentämään... JEE! Voiskohan käydä niin kivasti, että tää raskaus veis mun verenpainetaudin? No se nähdään. Oli sillä sitte ikäviäkin uutisia, kun oli lääkärin kanssa jutellu, niin mun pitää kuulemma jatkaa sairaslomaa :'( Miä jo odotin, että pääsis töihin. Olin niin puulla päähän lyöty, etten ees tajunnu kysyy, et minkä takii saikkuu jatketaan? Onko nää alhaset paineet vai supistelut, mitä on ollu koko viikon ajan? No kolmelta ois aika, niin kaipa se kertoo sitte :LOL:
 
Tervetuloa jalava mukaan :)
Mukava kuulla ettet ole paljoa "oireillut" :D

Nyt kun sydänäänien kuuntelusta on jo jotain puolisentoista viikkoa olen alkanut taas panikoimaan ja ajattelemaan ettei varmasti enää ole mitään elämää enää vatsassa :'( Ei tuohon ole mitään älykästä syytäkään, kaikki raskausoireet jatkuu, tosin vähän lievempinä kuin ennen. Vatsakipuja sitten onkin ollut montaa eri sorttia. Välillä koviakin. Osan olen luokitellut kasvukivuiksi ja osa on ollut sitten jotain muuta. Tosin mahakin ollut ihan sekaisin, joten voi johtua ihan siitäkin :/ huoh. olen jo henkisesti pyrkinyt valmistautumaan siihen ettei ensi neuvola käynnillä saadakkaan enää esille sydänääniä :ashamed: Vitsit näitä fiiliksiä :/
Mutta joo, joulubuumi alkaa täälläkin vallata mieltä, ihan hyvä vaan :D
 
Lääkäri kirjotti taas 2vko saikkuu. Kaikki paikat oli vielä kiinni, sano vaan, et jos ei tietäs, niin väittäs mun olevan jo paljo pidemmällä kun vattaa on jo sen verran. Mut joulusiivoo ei saa tehä, eikä pestä ikkunoita, PLAAH. Meinasin kyllä vaihtaa vielä keittiön verhot, kun ne on enää jäljellä =)
 
Varovaisesti tulisin tälle puolelle, illalla töiden jälkeen sain plussan! :heart:

Olomme on niin onnellinen , epäuskoinen, kiitollinen ja vaikka mitä. :saint:

Meidät vihittiin viime perjantaina ja nyt tämä Onni :heart:

Ihanaa iltaa kaikille

rouva pikkumyy, mies ja pienen Tiuhti-Viuhti :heart:

Ps teen vielä varmuustestin sunnuntai aamuna :heart:
 
Kaikki jotka pelkäätte sydänäänien häviävän jonnekin neuvolakäyntien välillä, HARKITKAA IHMEESSÄ SITÄ KOTIDOPPLERIN hankkimista. Sillä pystyy aina kun siltä tuntuu tarkistamaan sydänäänet! Ja se vähentää selvästi turhaa panikointia, ainakin itselläni! Pari kertaa on ollut epämääräistä vuotoa ja oisin ollu TODELLA paniikissa ilman doppleria, että mitä tää nyt on. Mut Dopplerilla olen aina voinut tarkistaa että sydänäänet kuuluu ja hyvin onkin kuuluneet eli kaikki ollut kuitenkin hyvin :)

Me olemme antaneet eilen pikkujoululahjan mummille ja ukille, vastaanotto oli pikkuiselle ihana :heart:
Tänään onkin sitten mamman ja pappan aika saada tieto pikkuisesta! Mammalla onkin sopivasti synttärit, saa meiltä varmasti ikimuistettavan synttärilahjan. Muumimamma mukin ja ultrakuvan pikkuisesta! Saa nähdä kuka itkee, minä vai mamma vai pappa vai kaikki kuorossa!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja hei, tänäänhän saa avata joulukalenterista ensimmäisen luukun! JEE :LOL:

NASU-masu 13+6
 
Ja se täytyy nyt vielä lisätä että en ole itsekään mikään "rento odottaja", mietin kaikkea mahdollista ja varaudun olevinaan kaikkeen pahaan varmuuden vuoksi! Niin olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä että kaltaisilleni ihmisille tuo kotidoppler on kuin tehty! Rauhoittaa mieltä ja vähentää turhaa stressiä! Suosittelen lämpimästi kaikille, on kyllä hintansa väärtti, vaikka hieman ostohinta kirpaiseekin... :) Mutta se kannattaa, kokemuksella sanon!

UUSILLE TERVETULOA JA POSTIIVISUUTTA JA TARRASUKKIA ODOTUKSEEN! Niitä tarvitaan paljon pitkällä tiellä ja välillä mutkaisellakin tiellä... :hug: :heart:

NASU-masu 13+6
 
HEIPS! mun laskettuaika siirtyi päivällä eteenpäin eli se oiskin 13.6. =) ihanaa, tää väsymys ehkä vähän helpottaa pikkuhiljaa ja paha olo.. no onhan nuita viikkoja sentään 12+1 että näihin aikoihin se yleensä helpottaakin.. eka neuvolassa kävin 2 viikkoa sitten ja kuului sydänäänet. :heart: mun kohtu oli ihan edessä se terkkari sanoi, että se tuntee sen vauvan tästä masun läpi. oli aika jännää.. varppina vaikutti sekin, kun mulla oli pissarakko ihan täynnä, niin se kohtu nous jotenkin tuohon ihan eteen. :D
 
kiitos sydänkäpyselle uudesta pinosta! :) nyt pidetään aktiivisena palstaa.. kerrotaan kaikki ilot ja surut.

me miehen kanssa täällä vietetään ansaittua yhteistä viikonloppu vapaata- jäkistä oltiin kattoos,nyt saunaan ja sitten syömään :heart:
ihanaa yhteistä laatuaikaa :)

marleena83 ja vinski 13+1
 
Täällä iski flunssa juuri sopivasti ennen joulukiireitä :/ Tai no, minä mitään kiirettä aio kyllä kehittää -lisää stressiä vaan. Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa...
Jokos mä ehin kertoo että kävin sairaalassa np ultrassa?Np oli 1,2mm ja sikiö n.6cm pitkä pallero =) Ihana! Kaikki ok, ei riskiä downiin!

Pitäis ostaa digikamera että sais masusta kuvia :heart: Täällä onkin ollut jo kivoja masukuvia!
 
Olen uusi käyttäjä näillä sivuilla. Kiva lukea toisten samankaltaisia kokemuksia ja elämänmenoa. Ei sitä sittenkään ole yksin =) . Tuntemukset kyllä menevät omia tahtejaan näin alkuraskauden aikana, olen huomannut. Välillä itkettää, pelottaa tai ahdistaa ja toisaalta tuntuu onnellisemmalta kuin koskaan :heart:
Tämä on ensimmäinen raskauteni. Eikä suunniteltu tähän vaiheeseen vielä.. Kesti jonkin aikaa hyväksyä tilanteen. Abortin tekeminen tuntui henkisesti niin raskaalta ja rinnallani on ihana mies joka kannusti raskauden jatkamisessa =)

Nyt ollaan viikolla 12+2 ja laskettu aika 12.06. Kaikki hyvin. Sydänäänet olivat voimakkaat ja np ultrassa 5 cm kokoinen tulokas liikutteli varpaitaan ja sormiaan ja teki kuperkeikan. Tunne sillä hetkellä oli ihan käsittämätön! ja raskaus konkretisoitui kun siihen asti muutokset on koettu pahoinvointina ja ruokahalun muutoksilla.
'
Onnea kaikille :heart:
 
Kiitos sydänkäpyselle uudesta pinosta.

Tervetuloa kaikki uudet vaihtamaan kuulumisia tai vain muuten lueskelemaan/kirjoittelemaan.

Tänään iski taas kesken kauppareissun kauhea kuvotus ja minä kun luulin että se jo olisi helpottanut :/
Kotiin kun päästiin istahdin keittiön lattialle ja äkkiä syömään banaania ensi hätään, vähän oli muu porukka hiljaista siinä vaiheessa.
Täytyy varmaan alkaa pitää eväitä mukana kauppareissulla, jos meinaa niistä kunnialla selvitä. :LOL:

Kävin H&M:ltä tilaamassa äitiysvaatteita, kun siellä oli hyvä ale, kannattaa
käydä tsekkaamassa. Olen aikaisemminkin ostanut sieltä mamma vaatteita ja tykännyt niistä.

Mut nyt nukkumaan |O

Fenix ja masukki 9+6
 
Hyvää huomenta kaikille!

Täällä tuiskuttaa lunta ihan toden teolla. Pitäis alkaa leipomaan pipareita, ostin sellasen valmistaikinan, kun meinaan päästä tän joulun pikkasen helpommalla. Tupperi kutsut on illalla ja keittiöön jouluverho vaihdettu. Joululiinoja ja koristeita olen jo laitellut ja tänään vielä loput. Sitte ennen joulua vaan lattioiden pesu, mattojen vaihto ja pölyjen pyyhintä. Kaappeja pesen ja järjestelen jos tossa viikolla innostun kun neiti on hoidossa. :xmas:

Eilen olin neidin kanssa pari tuntia ulkona, ja olo oli kyllä aika hankala sen jälkeen. Mut pikkasen hetken lepäsin ja helpotti pikkasen. Neiti ei nukkunu päikkäreitä ollenkaan eilen ja nukahtikin illalla ilman mutinoita ja tappeluja. Alkaakohan päikkärit olee sille jo liikaa? Kun hirveellä huudolla niillekin yleensä käy. Neiti on nyt 2v10kk. Onneks se suostuu kattoo filmii, niin voi ite hetkeks torkahtaa.

No nyt pipareiden leivontaan :xmas:
 
Jaah, kylähän se kuvotus tännekki takas löys. Eilen olikyl kaiken huippu; olin suihkussa ja yhtäkkiä alko heikottaa ja kuvottaa ihan tajuttomasti. Rojahdin povilleni sellaseks pieneks mytyks, enkä päässy mihinkää. Ei ollu viel hoitoaineitakaa päässä ni en voinu suihkusta poistuakkaa, ni eihän siinä muu auttanu ku huutaa mies tuomaa pilttipurkki sinne suihkuu. Voin vaa kuvitella mikä näky olin, alasti vessan lattialla pienessä mytyssä peppu suihkun alla ja piltti kourassa. Koiraki vissiin ajatteli, et on joku hätä, ku se tuli viereen makaamaan, vaik vihaa vettä.

Muuten tänne ei kummempia. Pieni paniikin poikanen aina hiippii välillä, et jos kaikki ei meekkää hyvin. Tottapuhuen, uskon enemmän siihen, et jotain kamalaa vielä tapahtuu, ku siihen, et ens kesänä meille syntyis terve pikku kullannuppu... Oon lukenu liikaa keskenmenoista ja kaikesta, mikä voi mennä pieleen!

Ai nii, semmosta kyllä kuuluu, et mentiin viikko sitte perjantaina (23.11) naiisiin. :)

Viikon kulutta tiistaina olis neuvola, mut aika pitäis vaihtaa, ku en haluais olla töistä pois... Ja saman viikon perjantaina (14.12) olis np-ultra! :heart: Ja silloin oltais jo aika varmoilla vesillä. Kuhan nyt pikkusella vaan olis kaikki hyvin...

rouva rypäle ja pallopää rv10
 
Tulin sen verran moikkaamaan teidän pinoanne,kun paikalla paljon "tuttuja" :heart:

Tänä aamuna tehdyn kontrolli raskaustestin kautta uskon, meille tulee vauva :heart: , Toivottavasti kaikki tarrat ja liimat pitävät hyvin kiinni! :heart:

Onnea teidän jokaisen odotukseen myöskin! :heart:

Hääonnittelut Rypäleelle, meillä sama hääpäivä, joten ihana häälahja, kun plussa raskaustestiin tuli! :heart:

Rakkaudella rva pikkumyy ja pienen pieni Tiuhti-Viuhti :heart:


 
täällä vietellään saikkupäivää....iski sitte mahataudin poikanen kai töistä ku siellä sitä liikkuu oikeen kunnolla...mahaa vääntäny ja kääntäny :( muuten olossa ei valittamista...väsyä on ilmassa mutta ehkä se tästä taas kun kuntoon pääsee :)

Rypäleelle onnea naimisiin menon johdosta :)

 
Rypäleelle onnittelut naimisiin menon johdosta :flower:

niina83:Tervetuloa joukkoon :heart:

Nyt on täys joulu päällä. Kaikki on laitettu, paitsi matot. :xmas: Nyt vielä torttujen leivonta, niin vieraat saa tulla :heart:
 
ilmoittaudun minäkin mukaan!
LA 11.6.2008. ennestään mulla on 4 lasta.

NP ultrassa käyty ja kaikki näyttäisi olevan ok. turvotus oli 0,8 eli ei pitäisi mitään ongelmia olla.Verenpaine on hieman koholla mutta vielä sitä seuraillaan ja toivotaan ettei tarvisi turvautua lääkkeisiin
 
Ihana uusi pino :)

Hehkutetaan nyt hetkenverran, tänään jo kolmas (vai peräti neljäs) päivä, ettei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan :p Pahaolo iskee kyllä aina ajoittain, mutta osaan jo ennakoida ja syödä ajoissa ;) Jospa tämä tästä pikkuhiljaa...

Hulda rv10+6
 
EIlen oltiin pikkujouluissa, juhlat meni tosi kivasti. Tosi hyvää ruokaa oli tarjolla :p Masu tuli kyllä täyteen. kotona oltiin kahden jälkeen yöllä. Ja aamulla herättiinki vasta 11:ta jälkeen :kieh: Poika haettiin kahen maissa kotia.
Sitä ennen imuroin, moppasin lattiat, pyhkäsin pölyt ja pesin vessan.
Nyt illalla leivottiin yhdessä pipareita ja joulutorttuja. Ihana tuoksu =)

Olo ihan hyvä. Alamasulla tuntunu "elohiiri", hauskan tuntoista.
Ylihuomenna nla.

Äippä Ja Nasu 10+5
 

Yhteistyössä