***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

kaalimaankakara: ootko mittaillu usein kotona? Onko olllu arvot hyviä? Onko ollu usein neuvolassa koholla? Voihan se olla, et sulla on jännityskin päällä neuvolassa? Toivottavasti. Mutta jos toistuvasti koholla, niin kannattaa se lääkitys aloittaa :heart: siitä ei sikiölle oo kuitenkaan haittaa =)
 
kyllä mä aika usein kotona mittailen...melkee päivittäin ja on ollut hyviä. mulla aina koholla jos joku muu ne mittaa, neuvolantäti vitsailikin että mulla on "valkotakki syndrooma". oon laittanut mittaustulokset ylös ja näytän ne seuraavaksi neuvolassa...juu meinaan lääkityksen aloittaa jos tarvitsee, jotenkin tuo raskausmyrkytys pelottaa...mulla ei ole koskaan ennen ollut paineissa raskauden aikana mitään häikkää aina ollut normaalit
 
Heippa kaikille! Uusi tuleva mami ilmoittautuu taustalta! Nyt vihdoin uskallan, kun NT:sta tuli hyvät tulokset, ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Laskettu aika on 9.6., vaikka omasta mielestäni se on liian aikainen. Mutta pääseepähän sitten jo aiemmin äippälomalle :LOL:

 
En ole käyny täällä varmaan pariin kuukauteen..ollu niin kiirettä opiskelujen suhteen, kun valmistuminen koittaa aivan pian 20.12. Raskausviikkoja on jo kertynyt 17+3 ja hyvin voidaan. Kovasti odotellaan rakenneultraa, mikä on 18.12. On jo hirvee ikävä nähdä pikkukaveria. Toivotaan että kaikki on hyvin siellä... =)
 
Täällä uusi odottaja teidän joukkoon. Lapsia on ennestään 6. Tyttö -94, poika -96,tyttö -98,poika -00,tyttö-02,tyttö-05 ja nyt laskettu aika 29.06.08. Todella onnensa kukkuloilla ollaan,koska varhais ultrassa on käyty ja kaikki on hyvin! Raskaus pahoinvointikin alkaa jo helpottaa. Viikkoja on kertynyt 10+1.
 
Autsautsauts :D Kyynärtaive kipeänä kirjoitan, kävin aamusella neuvolassa antamassa verinäytteet - yhteensä neljä putkellista täti minusta riipi :eek: Kun kotiin pääsin, olo oli aikalailla heikko, kun pahoinvointi palasi jälleen (juuri kun ehdin hyvää oloa ja oksentamattomuutta kehumaan), väsyttääkin ihan hirmuisesti (mies kuorsasi koko viimeyön) ja sitten vielä tuo verenvähennyskin :/ Mies ei meinannut uskaltaa lähteä töihin ollenkaan, kun meikäläinen näytti niin kalpeaa naamaa, mutta nyt pikkuhiljaa olo alkaa olemaan normaali.

Täällä tulee lunta taivaantäydeltä, tietää iltapäiväulkoilulle lumitöitä. Onneksi naapuri kävi aamusella traktorin kanssa pyörähtämässä pihassa, muuten ei olisi tarvinnut sinne neuvolaan yrittääkään lähteä, luultavasti en olis päässyt pois pihasta. Nää on näitä maalla-asumisen ihanuuksia ;)

Minäkin olen jo joulua alkanut suunnittelemaan, kauheasti tekisi mieli kaikkea hyvää syötävää ja herkkuja, pitänee alkaa pikkuhiljaa tekemään, ettei kaikki jää sitten aattoviikolle - tosin tämän perheen herkuttelutavat kun tietää, jos jo nyt jotain teen, saan tehdä toisen tai kolmannenkin satsin vielä ennen joulua :p

Hulda rv 11+1
 
Aamupäivää =)
Heddylle :wave:
Hauskasti menee et tuolla muksulla on laskettuaika 8 päivää
ennen mun synttäreitä. Saa nähdä, saanko maata laitoksella
syntymäpäivän :) Saadaan ukon kanssa molemmat ihana synttärilahja.
(kumpikin syntyny kesäkuussa)
Mulla on koko ajan nälkä, mutta paino ei nouse silti vaikka syön
ku juottopossu... :LOL:
Tulis jo joulu sais joulunamiruokaa...
Vaikka oon mä jo torttuja mässynny :snotty:
olo on ok, ei mitään suurempia tapahtumia.
Ainoastaan päänsärky vaivaa ajoittain taasen.
Tsemppiä kaikille odotukseen =)

Vivvi+Vauveli 13+2 :heart:

P.s Onko teillä jo tyttö/poika oloa?
 
Eilen soitin nt-ultran ja veriseulan tuloksen ja negatiivinenhan se riski sitten oli. Aika arvattavaa, koska niskaturvotus oli vain 0.8 mm. Lähettävät postissa tarkemmat lukemat ja riskiluvut. Hyvä näin. Esikoisestahan mentiin jatkotutkimuksiin (punktio) ja odottelua kesti tooooosi pitkään.

Minulla on muuten ihan selvä poikaolo. Ihan identtinen raskaus esikoisen (poika) kanssa, eikä lasketuissa ajoissakaan ole kuin 2 päivän ero :D (ja 3 vuotta). Tipahtaisin varmaan pyllylleni, jos rakenneultrassa ennustettaisiin tyttöä.
Tänään mammahousut ekaa kertaa jalassa, kun omista ei enää mene kuin yhdet ja yksien ja samojen housujen käyttäminen on pidemmän päälle vähän tylsää... :)

Kata ja rv 12+5
 
Täällä yksi uusi kesäkuun vauvaa odottava. Täydellinen yllätys oli tämä raskaus, meidän lapsiluvun piti olla jo täysi. Perheeseen kuuluu ennestään neljä poikaa 2/98, 12/99, 1/05 sekä 11/06.
Seinäjoem sairaalaan ollaan menossa synnyttämään ja laskettuaika on tällä tietoa 25.6.2008.
 
Todella pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Olen kyllä lähes joka päivä käynyt lukemassa näitä keskusteluja, en vain ole ite saanut aikaiseksi kirjoittaa. :) Tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Sikiön pituus oli 68mm ja niskaturvotusta oli 1,3 mm. Helpotti kyllä hirvittävästi, kun vihdoin näki, että sikiö voi hyvin. :D Laskettu aika minulla kuitenkin aikaistui viidellä päivällä eli nyt se on 10.6. jos viitit sydänkäpynen päivittää sinne listaan. Alkuraskaus on mennyt oikeastaan oireetta, pitää toivoo, että loppuraskaus menisi yhtä helposti. =)
 
Tervis!

Käytiinpä mekin tänään np-ultrassa =) Tulokas vastasi mitoiltaan viikkoja ja hienosti oli kaikki... Nukkui suurimmaksi osaksi tutkimuksen aikana ja kätilö sai vatkata mahaa että vaaveli havahtuisi asentoa vaihtamaan :) Ihania sivuprofiilikuvia saatiin, sirot piirteet on. Istukka on tällä kertaa etuseinässä ja niskaturvotusta oli 0,8 mm.
29.1.08 sitten rakenneultraan :)

Maha on kasvanut aika hämmästyttävästi, näyttää rv 20+ mahalta :xmas: Ja joo, mammikset on pitänyt kaivaa naftaliinista. No minkäs tälle mahtaa kun eivät tavan housut mene kiinni... Tästä se sitten alkaa. Saas nähdä millainen pallo on sitten kesän korvalla, esikosta oli kuin rantapallo...

Hyvät voinnit kaikille, lähdetään tästä tytön kanssa pulkkailemaan!

Kylkiluu ja Muumi 12+2
 
Mukavia neuvola ja ultrakuulumisia kaikilta :heart: Tänään aamulla sain Taunon kiinni tolla dopplerilla. Illallla se liikku koko ajan pois alta, mut aamulla kuulu :heart: äänet :D Oli se ihana tunne taas.

Meillä on taas esikon kanssa hirveä ruokasen vastanen kausi menossa. Onneks pystyttii toistaseks ainakin jättämään toinen astmalääke tauolle, niin sitä kortisonia ei niin paljon mene. Jospa kasvuakin alkais tulla. Sillä on aina ihme kausia. Mutta kun ei ruoka uppoa niin ei. Onneks suostuu iltapuuron syömään nätisti.
 
Olo on oikeestaan todella hyvä...mitä nyt liitos kipui ja väsymystä.
Luulis jotta väsymyskin helpottaa ku syön vihdoin rautaa...nousis hb:kin normaaliksi.
Äsken sitten ahnehdin ruokaa...riisiä ja kanasuikaleita,palkinnoksi sain tästä kauheen närästys kohtauksen :/ Eikä tietysti mitään helpotusta kaapista löydy :headwall:

AadaOlavi 12+4
 
pakko tulla hehkuttamaan, että näin tänään meidän pienen masuasukin! =) oli tänään lääkärineuvola ja ihan yllätykseksi se katsoi ultralla vauvaa. yleensä siellä ei katota, mutta tämä oli sijainen ja ei ymmärtänyt miksi ei katsottaisi kun laitteetkin on. kyllä vaan mulle passas! no siellä näkyi erittäin eläväinen yksilö joka potki kovasti jaloilla ja heitti kuperkeikkaakin :heart: ei sitten millään pysynyt paikallaan. taitaa tulla yhtä kova meniä, ku isovelikin =) kasvojakin näkyi jo vähäsen sivuprofiilista ja mittaa tällä oli 4,6cm. pituus vastasi tasan mun laskuja, eli nyt on rv 12+0 ja laskettuaika muutettiin samaan ku olin itsekin laskenut eli se on nyt 17.6.
 
Ihania kuulumisia täällä! :)
Mulla on huomenna pojan 2-vuotisneuvola ja elättelen toiveita, jos koittais kuunnella samalla sydänääniä myös. :| . Jännittää pirusti! Maha kyllä pyöristynyt. Syöpöttää kokoajan.

Niina ja vauva 11+5
 
Tänään kuultiin sydänäänet kun oli lääkärin tarkastus! :heart: tutum-tutum-tutum. Hiljaa ne kovin kuului ja kauan niitä etsittiin, ei edes lukemaa antanut kun oli pallero niin piilossa kohdun takaosassa!! Hih.

Minä olen ihan varma että tyttö tulee... enpä osaa sanoa syytä tuolle.

).( väsymys pikkuisen hellittää, onneksi! Töitä on ihan hirveesti, tuntuu kyllä jo aika stressaavalta. Pomo onneksi ymmärtää ja sanoi että ota nyt rauhallisesti.. mutta kun mulla on niin kummallinen tuo työmoraali että pakkohan ne kaikki hommat on hoitaa! :eek: Tää on kyllä ollu kummallista tää raskaus - välillä sitä ihan kokonaan unohtaa olevansa raskaana, mut sitten joku pieni vinkki, vihlaisu nivusissa tai selässä, pullisteleva kohtu ja päänsärky ja huimaus muistuttavat...

Mutta ihanaa kun tulee joulu - olen pikkuisen jo vilkaissut vauvantarvikeosatoja kaupoissa, mutta en ole vielä ostanut MITÄÄN. Olen niin ylpeä itsestäni!

Innolla odotellaan sitten seuraavaa ultraa jossa selvitetään lapsen sukupuoli!

:heart:
 
Ihanaa kun niin moni on päässyt näkemään/kuulemaan masu asukin ^^ En itse millään malttaisi vielä yli viikkoa oottaa että neuvolassa kuunneltas taas sydänäänet :heart: toivottavasti sieltä vielä löytyy :$
Tuosta tyttö/poika olosta. Itsellä jotenkin on tyttö ollu mielessä, mutta appiukko onkovasti povannut poikaa, samaa mieltä on myös oma ukko :eek: Nyt en sitten tiiä mikä olo on :D
Tänään ollut tosi hyvinvointinen päivä, ei pahoinvointia juuri ollenkaan :heart:
Hyviä vointeja kaikille!

Menhit ja Ella-Viljami rv14!
 
hei taasen kaikille, tänne olikin tehty uusi joulukkuun lista kiva juttu. Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille. Mandriinilla näyttikin la siirtyvän samalle päivälle kuin minullakin on, saadaan sit jännäillä kesllä kummallle lähtö tulee ennemmin =)

Onko muilla viä kauheeta väsymystä, siis mä voisin nukkua ympäri vuorokauden jos vaan ei lapset aamulla herättäis. Ei mulla muistaakseni muis raskauksis näin paljon oo väsyttäny. Mieskin eilen valitti et mä aina nukun, kai sitäkin harmittaa kun lähtee töihin aikasin ja tulee myöhään niin mä melkein aina nukun. Oon alkanu miettiin et onkohan mun hb pudonnu kauheen alas kun ei se ollu viimeksikään kun 125 ja mulla se tahtoo heti alus tippua, jospa se väsyttää, en tiä tarttisko oikeen neuvolaan soittaa, kun aika on vasta puolentoista viikon päästä. Millä viikoilla sen väsymyksen pitäis helpottaa?

rv 13+1
 
Heipsan!!!

nasu79, mulla oli tuossa viikoilla 7-10 sellasta totaali väsymystä... En käytännössä tehnyt muutakuin kävin töissä ja nukuin. Koti olikin sit sen näköinen. Ruoaksi tuli laitettua lähinnä eineksiä jne. Mut onneksi se on nyt loppunut. Tarvin edelleen kyllä kunnon yöunet, mutta päikkäreitä ei onneksi ole joka päivä ottaa.

Mun häätyy nyt kysyä, että onko teillä kellään vaivannut närästys näin alkuraskaudesta jo? Mulla on ollu sellanen käsitys, että se on enemmänkin loppuraskauden vaiva... Mutta mua se vaivaa, ja vaivaakin sitten oikein kunnolla. Menen tänään lääkäriin asian vuoksi kun ei ole ollenkaan hyvä olla. :'(
 
huomenta päivää kaikille..

vielä niin monta viikkoa seuraavaan neuvolaan :/ joka olis vasta 18.12 mutta se on hyvä asia että saadaan joululahjaksi kuulla vielä pikkunen :heart:
muuten täällä alkaa olemaan ihanaa tää odotus.. ummetus ja välillä kova päänjomotus vaivaa. edellispäivinä särki kaksi päivää putkeen pää (lääkkeistä ei apua,yhen otin ja totesin asian) joka sitten eilen onneksi loppui -migreeniä
epäilen. väsymys on täälläkin ollut mahdotonta, nyt alkaa jo pärjäämään ilman päikkäreitä. mahan vihlonta jatkuu..mutta se tarvii ajatella vaan hyväksi puoleksi kun pikkunen raivaa itelleen "elintilaa" :D

kovasti uusia tullut.. tervetuloa kaikille!! :)

miellä illalla tiedossa pikkujoulut ystävien kesken täällä meillä, muut saa ottaa terästettä glögiin mä olen sitten kuskina. ihanien ystävien kanssa ilta menee kuin siivillä kun kerta kaikki pääseät kokoontuu kerrankin samaanaikaan glögin ja pipareiden viereen :heart:

nyt täytyy lähteä töihin, palataan asiaan sielunsiskot :D ja voimia kaikille!!!

marleena83 ja vinski13+5
 
MiksiSiksi: Mulla alko närästys jo ennen ku plussan tein. Siitä sitten alkoi älyttömän kovat ylävatsakivut, joihin ei helpotusta ollut. Ruokavaliolla sain sen sitten kuriin ja edelleen täytyy kovasti katsoa mitä suuhun pistää. Jouduin siitä saikullekin, kun kivut oli niin kovat. Epäilen kuitenkin, että mulla on pohjalla refluksitauti, joka sitten plussan jälkeen stressillä laukesi kivuiksi.

ylenpalttinen väsymys alkaa helpottamaan, päikkärit on kuitenkin nukuttava joka päivä, tai ei tuu mitään. Rautaa alotin syömään, toivottavasti pikkasen auttaa. Mulla kyllä noi paineetkin on alhaalla, mikä väsyttää ja =)

Venla ja Tauno 14+3
 
Heippa ja lämpimästi tervetuloa uusille.

Tänne ei kuulu taaskaan kummempaa. En muista, että oliko viimeks yhtä oireetonta menoa kun nyt, mut nyt ei tunnu siis yhtään miltään. Epäilen koko ajan, että en oikeesti ole raskaana tai, että vauva on kuollut. Kop kop (koputtaa puuta). Ainoa merkki koko raskaudesta on kasvava maha. Neuvolassa sanoi, että kun edellisestä raskaudesta on niin todella vähän aikaa, kohtu kasvaa alussa nopeasti. Oon aika laiha ja nyt on maistunu herkut oikein kunnolla, eli tietenki epäilen, että maha on vaan ruuasta turvonnu.

Ekaan ultraan odotellaan aikaa. Kävin jo toissa viikolla neuvolassa, eikä vieläkään aika ole tullut. Kättärille ollaan siis menossa. Kuinka kauan voidaan pitää ihmisiä jännityksessä?????

Sukupuolesta, mulla on ihan poikafiilis. Varmaan johtuu siitä, että sikiö oli alkuraskauden ultrassa kasvanut nopeasti viikkoihin nähden. Eli oli jotenkin iso. Viimeks oli kanssa poikaolo ja tyttö tuli, eli eipä tämä mitään merkkaa. Me ei aiota selvittää sukupuolta, eli homma selviää sitte juhannuksen tienoilla.

Kivaa huomista vapaa-päivää kaikille!

emilija rv11+2
 

Yhteistyössä