***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

tara84: Paljon jaksamista! :hug:

Täällä on huomenna np-ultra ja jännittää kamalasti. Sydänäänet kuultu viikko takaperin joten luottavainen olo.

Kokoajan syöpöttää ja vieläkin on kuvotusoloa. Inhottaa vaan pistellä noita piikkejä vatsaan joka päivä ja vatsa todella kipeänä niistä.
 
olin siis hakemassa uudestaan saikkua täksi päiväksi, kun päänsärky vaivaa edelleen....niin koin yllätyksen että aika olikin lääkärille....ja just sille lekurille jota me siis oltais tavattu ens viikolla nevolas ....Ni hän sit tarkisti ja kuunteli sydänäänet!!!!

Mä siis kuulin miedän taavi-onni-lotan sydänäänen!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Se oli niiiiiin ihanaa....=)....ainoa oli ettei kaitsu ollu mukana, mutta mehän saadaan se kotidobbleri ni saadaan viel kuulla ne ihanat tykytykset!!!!!!



tara84: isot voimahalit sinne!!!! :hug:
 
Tara84:lle :hug: Muuta ei voi sanoa kuin, että pahoittelut.
Voimia.

Nlassa käyty

Hb 127
pissa puhdas
verenp. 110/60
Sydänäänet ++

Kaveri potki aika railakkaasti taas,
nlan tätiäkin nauratti ku hirveä jytke kuulu dopplerista.
On taas helpottunu mieli, kun kuuli
et kaveri on matkassa mukana.

=)

Vivvi+Puh kuoma 14+2
 
Voi ei tara...! :'( :hug:

Mulla oli tänään neuvola. Ei mitään kummempia muuten, mut vaik en olis halunnu, kuunneltiin sydänäänet. Pelkäsin hirveesti, et ei mitään kuuluis, ja kyllähän siinä löytämisessä kestiki, mut kuulu ne. Luojan kiitos!

Muuten tää päivä on kyl ollu ahterista. Heti aamusta kaadoin murot maitoineen päivineen syliini, makkarasoppa meni plörinäks ja onnistuin vielä vetämään ihan jumalattomat körsät. Joku perhanan tampio oli heittäny semmosen paketin-kasassapito-muovinauha-hässäkän keskelle katua ja mä sitte koin tarpeelliseks astua sen päälle toisella jalalla ja jumittaa toisen jalan siihen, jonka seurauksena mätkähdin mutaselle asvaltille koko pituudeltani. Oli todella mielyttävä kokemus taas. :kieh:

Mammavaatteet tuli tänään postista, ja oli kaikki sopivia, ni se nyt vähän parans päivää kuitenki. :)

Eipä tässä muuta, kirjottelen viimestää sitte taas, ku ollaan oltu siellä ultrassa. Se on siis perjantaina. Peukut ja varpaat pystyssä, et kaikki olis hyvin. ;)

rypäle rv11+2
 
Tara84:lle paljon voimia ja iso hali! :hug:

Ens ma on np-ultra ja mua jännittää jo nyt, et onhan tuolla masus elämää
vielä. Sitten ke on lääkäri ja varmaan kuulen ekaa kertaa sydänäänet.

Sydänkäpynen:mulla kans hirvee päänsärky ja muutenki kroppa kertoo kasvukivuista, jotka pitää mua yölläkin hereillä välillä tunninkin verran.Toivotaan, että menee ohi!!

Mä en oo ostellu vielä mitään vauvalle. Eipä taida olla tarvettakaan, kun esikoiselta on jäänyt niin paljon hyvää tavaraa ja vaatteita. Tuplarattaat ovat hankintalistalla. Äitiyspakkauksesta en tiedä vielä otanko vai en. En välttämättä kaipaa enää peittoa ja makuupussia yms.

Mä sain sitte kans vatsataudin meidän neidiltä ja oon maannu kaks päivää sohvalla. Tyttö alko tänään kyllä hyppii jo seinille, kun en jaksanu mitään touhuilla. Ehkä huomenna jo mennään perhekahvilassa käymään, niin näkee vähän muitakin ihmisiä...

Hyvää yötä!

Pupukana 12+3
 
Niskapoimu-ultra meilläkin takana ja mieli korkealla!! Kaikki oli hyvin ja eläväinen vauveli mahassa mennä hurjasteli :wave:
Mullakin ollut supisteluja tai mitä lie, varsinkin töissä huomaa kun olen koko päivän jaloillani ja tarjoilijan työssäni kipitän minkä eteenpäin pääsen. Joulun alla on vielä tosi kiire töissä kun on ihmisiä paljon liikkeellä. Tuntuu vaan hassulta että 13. viikkoa mennään ja nyt jo valittelee supisteluja :whistle: Meillä lääkäri kertoi ultrassa että mun kohtu on taaksepäin kallellaan minkä vuoksi vatsa tulee näkyviin helpommin kun taas sellaisilla odottajilla joiden kohtu on eteenpäin!! Tämä siis selittää sen että toisilla on jättimaha kun taas toisilla pieni kumpu vaikka vauva olisi ihan saman kokoinen... Kolmannen odotus siis itsellä menossa mutta en ole tuollaista ikinä kuullut?? Onko toisille määritelty " kohdun suunta?"
 
voi ei tara84 :'( :hug: voimia

mua pelottaa ihan hirveesti mennä sinne np-ultraan huomenna :/ mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin ja mitä jos sieltä ei löydykään ketään, mä en kestä :hug:

kai se on vaan tsempattava ja mietittävä sitä jaksamista vasta sitten jos tulee huonoja uutisia :/
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby



Vieläkin kuulen ne ihanat tykytykset....hih =) ...tänään ehkä saadaan se kotidobbleri!!!Kyllä meen tänään töihin...lekuri käski syödä enemmän panadolia...eli niin teen...mutta nyt ei kyllä ole pääkipeä...eli otan sit vasta ku on...ni en ota turhaan.
 
huomenta.

kaikille tarvitseville isooo voima :hug:

täällä ei ole mitään oireita, paitti nyt issias vaivaa joka vaivas edellisessäkin jonkun aikaa. toivon että tää menee ohi, niin kuin edellisessäkin. mutta katsotaan. jumppa ohjeet on tallelle edellisestä fysioterapiakäynniltä ja sen mukaan nyt elelllään...:)

mutta palaan taas jonki ajan päästä.. :D
 
Huomenta!

Meillä ei sitten mennä tänään neuvolaan :(
toisiks nuorimmainen alotti yöllä oksentamisen..ja on oksennellu tasasen tunnin välein ja äiti on pikkasen väsyny.. :/ ja voitte varmaan kuvitella miltä tuntuu niitä sotkuja siivota näin raskaana,kun muutenkin kaikki hajut etoo.. :x

sydänkäpynen tuohon listaan sellanen päivitys että meille tulee viides yhteinen,mutta tän perheen kuudes lapsi kerta olen yhdelle vaan äitipuoli :D

mutta nyt aamupalle.. :wave: :wave:
 
täällä vietellään sairaslomaa tää viikko....eilen kävi pieni työtapaturma ja jalka hiukka kipeä. Rasittaessa tulee vielä kipeemmäks, mut mites tässä paikallaan oleen ku on tuo tyttökin hoidettava ja kuskattava ympäriinsä :D mutta ehkä tää tästä :)

omassa navassa ei oo ihmeitä, joulun jälkeen seuraava neuvola :)
 
jospa sitä nyt taas jaksais kirjotella. mulla kans pääkipu on vaivannu, melkein joka päivä ollu kipee, mutta on tuo niska,hartiaseutukin kipeenä, että johtuisko siitä. mulla pahoinvointi edelleen jatkuu vaihtelevasti. en oo onneks joutunu ku 4 kertaa oksentaan. yks aamu oksensin ennen ku olin syöny ja kyllä se sappinesteiden (vai mitä ne olikaan) oksentaminen on hirveetä. väsymys kans on vielä riesana. mulla kans tuntuu olevan jo hirveen iso maha. oma äitikin sano, että eihän sen vielä edes pitäis näkyä. esikoisesta ite huomasin ,mahan rv 15. mut nyt on kyllä jo aika iso, no onhan tuota tullu vähän lihottuakin...

tara84 voimia :hug:

nyt päikkäreille, ku poikakin nukkuu!

hansu ja masuvauva 13+1
 
Taralle voimia!! :hug:

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kuunneltiin sydänäänet :heart:
Kaikki oli ok,ei mitään erikoista.Painoa oon saanut vähän lisää (On ollu ongelmia,ettei se meinaa nousta)
Verenpaine 106/66
Hb ei mitattu kun se ollu aina niin hyvä.
Seuraava neuvola onkin sit vasta tammikuun puolessa välissä ja sitä ennen onkin rakenneultra :)

Bamse 14+5
 
halusin nyt kumminki varata uuden ajan th:lle...ku jotenki se tuntui hosuvalta ja hassulta se lääkäri aika jolla olin, kaikki meni niin äkkiää etten ihan kaikkea muista, enkä huomannu kysyä asioita, eikä mulla ollu edes neuvolakorttia mukana etc......
Ni nyt uusi aika on ens viikon torstaina klo8.00...jolloin toivon mieheni olevan mukana :D ...
Ja rakenneultra on 24.1...klo10.30...sinne on vielä aikaa mutta kumminki kiwa että on mitä odottaa :LOL: ....
Kyllä muuten nuo kätilöt on mukavia, lääkäristä en niinkään piitaannu...kun hän puhui seksistä niin hänen mielestä minun pitäisi antaa miehelle seksiä vaikka mun ei edes tekis ollenkaan mieli... :x ...morjens, niin se sanoi...ja että kyllä sä voit siinä ny maata kymmenen minsaa ku mies panee...siis huhhu!!!!!....oli kyllä vanha täti lääkäri...mutta silti...mun kaveri oli ihan shokissa kun kuuli...Onneks sitä ei näe ku pari kertaa...Että tällästa...
 
Eipä ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua, lukenut olen kyllä ahkerasti teidän juttuja.

Mullakin on ollut tosi kovat selkäsäryt koko ajan. Selkä on kuin tulessa yötä päivää, eikä mikään asento ole hyvä. Myls vatsa on ilkeästi kipeä, sellainen "onton" tuntuinen. Lisäksi mua huimaa ja palelee jatkuvasti, joten olo on todella surkea.

Meillä on molemmat tytöt kipeänä, pienempi varsinkin on todella yskäinen ja kipeä, kuumekin on nousemassa.
Viime yö menikin valvoessa pienen potilaan kanssa, ja tänäänkin mies on tietysti töissä ties kuinka myöhään, ja munsta tuntuu, etten jaksa enää hetkeäkään.

juuri nyt ajatuskin kolmannesta lapsesta tuntuu todella raskaalta, enkä todellakaan tiedä, kuinka saan voimat riittämään.


Hankinnoista kerroinkin jo, että meillä on kaikki ennestään, kun edellisetkin lapset on noin pieniä. En kylläkään ole malttanut olla ostamatta muutamia ihania pieni vaatteita...

Mulla olis viimeinkin ensi viikolla lääkärineuvola. Kyllähän se aina vähän jännittää, mitä masusta kuuluu.

t: Huiskahäntä 15+2
 
Ehtoota!

Sydänkäpynen, missä tollasia lääkäreitä on?! :eek: Huh mitä tekstiä, ja vielä naiselta, olkoonkin että vanhemmalta... Voi juma. Joo mikäs siinä on lahnana maata äijän alla, vaikkei tippaakaan huvittaisi, että pysyy ukko tyytyväisenä... Joo. Ei mikään ihme ettei ko. lääkäri kauheesti enää nappaa.
Seksistä tuli mieleen, että eipä muakaan suuremmin huvita vieläkään sen sortin aktiviteetit. Illalla kun sänkyyn pääsen, uni tulee melkein heti kun pääni painan tyynyyn. Päikkäreitä nukun joka päivä ja illallakin tytön nukkumaan mentyä usein sammahdan tunniksi sohvalle, mutta kyllä vaan uni maistuu aina kun mahdollisuus vaan on. Ei ole kyllä mies toistaiseksi valittanutkaan hiljaisesta seksielämästä, elättelee vissiin toiveita siitä, että mun kiinnostus palaa tuossa raskauden puolivälin tienoilla, kuten esikoista odottaessa kävi =)
Mutta eipä muuten kummempia... Vatsa kasvaa tasaisesti, liikkeitä odotellessa :D On se niin ihanaa kun ne pienet muksaukset alkavat tuntua.

Taralle suuri :hug: ja voimia!

Nyt syömään...

Kylkiluu 13+3
 
Meillä esikoinen kipeenä, nuha ja kauhee yskä :( onneks on yskänlääke ja supot keksitty. Saa yöllä nukkua suht. hyvin.

Seksistä: se on tää alku, sillon ei tee hirveesti mieli. ei tehny esikoisenkaan aikana. Mutta eilen tuli pitkästä aikaa sellanen olo että pakko saada :D
Puolessa välissä tulee halut takas tuplana(ainaki viime raskaudessa)
 
Valmet, miulla on kohtu jotenki kallellaan oikealle. Etenki aamulla sen huomaa kun rakko täusi ja kohtu nousee yli navan, niin se on paljolti enenmmän navan oikealla puolen :whistle:

Sydänkäpynen, miulle kans viime nla käynnillä kätilö sano ku oli puhetta etten mie haluis ollenkaa seksiä, että pitäis joku kompromissi tehdä.. että antaa vaikka ei haluis että pysyy ukko tyytyväisenä,just :eek:

Tänään olu vähän kiirus iltapäivä,huh!
ekaks neidin muskari reissu ja kaupassa käynti,nin jo poika soittaa toisesta kunnasta että onpa moposta rengas tyhjentyny ja pitäis kompuraa tuoda...siinä sitten ajelemaan kodin kautta ja hakemaan kopuraa...oli onneksi jo työnty mopoosa semmoiset neljä km lähemmäksi....no eipä sitten ollukkaa bensaa mopossa,ei voinu sanoa heti aluks :headwall: ..taas kotio hakee kanisteria ja kylille ostaa sitä bensaa. No bensat saatu nii eipä kestäkkää mopossa ilmat renkaassa :/ sai poika työntää mopon kotio asti ite. (onneksi voi vedättää nyt kun oli bensaa ettei omat voimt menny )
Tulipahan tilitettyä,rasittavia nää päivät poikien kans :D


 
Hohhoijaa.. Väsyttää |O
Tuosta seksistä, minulla halut moninkertaistu heti raskauden alusta :D Se tuntui myöskin aina auttavan väliaikaisesti pahoinvointiin :D Mutta ihan henkilöstä kiinni nuokin asiat ;)
Huomenna ois taas neuvola, toivottavasti masussa vielä pikku sydän sykkii. Pelottaa kamalasti :x
Ois kiva jos laskis sitä sykettä ni vois käydä spekuloimaa kumpi siellä on :D

Menhit ja Ella-Viljami rv15+1 :heart:
 
kovasti voimia taralle :'( kamalan surullista,tota ei kelleen toivois.

o.n : pitkästä aikaa kirjotteleen.. huomasin tossa et on joku muukin kärsinyt kovasti pääsärystä, sama täällä. silleen ilkeesti ihna migreenin omasesti vihloo ohimoilta ja takaraivosta :/ ei lainkaa kivaa. muutenkin tää päivä on menny maha poltoissa, vihlonnassa, ja viiltelyissä. kasvukipuja ainakin toivon niin. jotenkin vaan tuntuu et tää päivä on ollu pitkäst aikaa pahin.

sunnuntaina hurahdin tilaamaan ensimäisen vaatepaketin pienelle nettimyynnistä, oli joku super-hyper-tarjous jossa oli hiukan sitä ja tätä. sellanen starttipaketti :D tänään ostin pienelle oman kirjan johon aloin kirjottamaan raskausajan vauvajuttuja, neuvola kuulumisia,ultrakuvia,ym..

tosta seksistä, meillä heiluu kyllä peitto aika hituaan vieläkin mutta olen koittanut hidastaa hiukan tahtia kun jotenkin kannan joka kerran jälkee "syyllisyyttä ja huonoa omatuntoa" pikkusen puolesta. jos kuitenkin satutetaan sitä jollain tavalla :| tiedän että se on siellä hyvässä jemmassa eikä mikään pikkujuttu sitä voi satuttaa, ei ainakaa tervemielinen seksi :)

ens tiistaina olis sitten seuraava neuvola käynti terkkarilla. pääsee kuuntelee sydänääniä :heart: toivottavasti kaikki on edellee kunnossa.
tämän neuvolakäynnin jälkeen voin uskoa että meistä tulee tosiaan kesällä perhe ja minusta äiti, kauhean epätodellinen olo edelleen. ei osaa nauttia vieläkään :(

marleena83 ja vinski 14+5
 

Yhteistyössä