***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Odottelinkin jo, että milloin kesäkuulaisille avataan oma aloitus...

Tänään oli eka neuvola, eipä mitään ihmeellistä ensimmäiseen raskauteen verrattuna. Nyt tosin sokerirasitus jo viikolla 17+, edellisen raskausdiabeteksen johdosta (paastoarvo 5.1) ja sokereita pitäisi ruveta seurailemaan saman tien. Onneksi viimeksi kaikki pysyi ihan aisoissa normaalilla ruokavaliolla, joten sen suhteen en ole yhtään huolissaan. Torstaina varhaisultra, jee. Pääsee näkemään, että kaikki on (toivottavasti ainakin) kunnossa.

Kata, 7+4
 
Kaa
On jotenkin selvempi nyt tämä ketju, etenkin tuo edellinen pätki jatkuvasti... johtuen kuitenkin varmaan koko foorumin pätkimisestä. :( Tuli vielä mieleeni tuo kuukausien mukaan jakaminen. Eli siis tyyliin: Kesäkuun vauvat *marraskuu* . Olisiko ideaa? Kahdeksan kuukauden aikana kun tuppaa noita viestejä varmasti tulemaan tuhansia. Olisi helpommin avattavissa ketjut ja jutut löytysivät näpsäkämmin. Jälleen, tämä oli vain ajatus... tämä ketjuhan voisi olla se marraskuun ketju.

Mie Ite:
Itsellä tuo eka nla on ylihuomenna, hieman jännittää mitä siellä vastaan tulee. Esikoinen kun on kyseessä. Luin jostain ketjusta noista sokerirasituksista ja paastoarvoista. Itselläni paastoglukoosi oli viime viikolla mitatessa 4,9 tai 5,0 en nyt muista kumpi. Monessa paikassa tuolla 5,0 arvolla on joutunut/päässyt sokeriseurantaan. Mitenkän lie nykyään, onko jollain kokemusta?



 
Hyvä idea tuo että joka kuukausi tulisi uusi ketju =) Olisi jotenkin selkeämpi.

Minulla myös raskausdiabetes tuota toista odottaessa ja ruokavaliolla selvisin,nyt kyselinkin neuvolasta että aletaanko alusta asti seurata mutta täti siellä oli sitä mieltä että myöhemmin :/ Eli onko tässäkin sitten eri käytäntöjä?
Mulla oli edellisessä paasto-arvo 5.1,täällä taisi raja olla 4.8 tai 4.9 eli taitaa olla siinäkin eroja.

Omassa olossa ei muutoksia eli ilman oireita mennään,välillä saattaa paha olo olla muutaman minuutin mutta mene ohi.Nyt sitten pelottaakin ihan hirveästi että onko kaikki hyvin :( vielä olisi pitkä aika odotella ensimmäistä neuvolaa.
 
Hyvä kun on ketju kesäkuulle :)

Mulla on ultra ja eka veuvola vasta kahden viikon päästä. Siihen mennessä ihmettelen tätä ensimmäistä raskauttani.
Pahoinvointi vaivaa aaltomaisesti milloin sattuu..
Ja olen yllättynyt että miten tissit voi olla niin kipeet, ettei mahallaan voi nukkua ollenkaan ja että ne on jo nyt kasvaneet!

Ihanalta tuntuu olla raskaana :)

Melike 6+0
 
eli tahtoisin minäkin joukkoon mukaan.. Toista odotellaan, omien laskujen mukaan la 27.6.08. esikko syntynyt 6/07, eli vuoden verran tulis ikäeroa.. vähän jännittää, miten menee sit kahden pienen kanssa mut.. no ei ainakaan aika tule pitkäksi :LOL: niin ja sairaala olis SeKs. yritän kirjoitella aktiivisesti, mitä nyt pojalta kerkiän.
äiti ja heikka 5+3
 
Täällä tänään rv 5+5 ja kauhee väsy! Muuten ihan hyvä olo. On vaan viime päivinä alkanut epäilyttämään, että onko siellä masussa joku. Kahden viikon päästä eka ultra, koska en malta odottaa np-ultraan ja 4 viikon päästä eka neuvola. Huh kun pitkä aika. Esikoista odottavalle kaikki on niin uutta ja outoa. Onneksi täällä oppii paljon teiltä, joilla on jo kokemusta! =)
 
eli noita rv en laita listaan niitä saa tänne kirjotella kun kertoo kuulumiset...olis muuten kauhea työ päivitellä niitä, eli vain LA ja synn.saikku :D niin ja monesko tulossa :D ....kiits
heikka ja tara84, lisään teidät illalla kun oon kotona, tällä hetkellä olen töissä..
 
Tervetuloa uudet, kiva saada lisää odottajia joukkoomme ajatuksia jakamaan =)

Kesäkuisilla on monella todella aikaisin eka neuvola, meillä eka ajan saa vasta viikolle kymmenen. Tosin mä sain ajan jo viikolle 9+3, koska mies lähtee työmatkalle ja haluaa ehdotoomasti olla mukana.
Eilen alkoi kauhea alaselän särky ja yö meni kivun kanssa valvoessa |O
onneksi on päivän mittaan kuitenkin helpottanut. Vähän se kyllä säikäytti ja lupasin miehelleni että jos kipu uudestaan yltyy niin otan yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin.

 
Kiitoksia Sydänkäpyselle uudesta listasta, tämä on hyvä! Saadaan ihan keskenämme vaihtaa kuulumiset :)

Tänään on ollut taasen varsin huonovointinen päivä. Vieläkään ei ole tarvinnut oksentaa, mutta kovin kaukanakaan se ei enää ole. Tytölle nousi eilen illalla kuume ja yöllä valvottiin sitten porukalla useampi tunti, väsymyskin varmaan tuota pahaa oloa lisää. Tänään tyttö on kuitenkin ollut jo "terve", kuumetta ei enää ole, mutta nenä vuotaa.

Jospa sitä jo huomenna saisi sinne neuvolaan soitettua, kaveri infosi, että neuvolan täti aloittaakin lomansa vasta keskiviikkona, joten huomenna ehtisi vielä aikaa varata. Tuon esikoisen odotusaika meni vallan mainiosti, supistelujen takia jäin kyllä sairaslomalle jo 3kk ennen laskettua aikaa, mutta levossa nekin sitten jäivät pois. Toivottavasti tämäkin raskaus sujuisi yhtä mallikkaasti.

Ja uusille tervetuloa!
 
Hirsimökin Hulda: toivottavasti tyttö paranee pian :heart:

Sydänkäpynen: kiitos kun avasit uuden ketjun. Alko oleen jo tökkivän pitkä. Ja kiitos kun jaksat pitää listausta.

Itse olin tänään neuvolassa. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta en ole vielä huolissani, kun viikko sitten ä-polilla näin pienen :heart: pomputtelevan. Varmaan viikolla myöhästyy la, mut siitä saa tarkemmin tietää parin viikon päästä np-ultrassa. Hb on tullu vähän alaspäin, kun oli 130 aikasemmin ja nyt 117. Terkkari kirjotti jo raudat, mut en saa alottaa niitä kun kolmen viikon päästä.

uusille tervetuloa :heart:
 
...tää kesäkuun lista =) toinen toistamme tukien eteenpäin :D :heart:

Mun nla aika siirtyi 12.11. saakka, elikkä mä taidan olla sillon 11. viikolla.

Hirsimökin Hulda: minkälaista työtä teit ennen sairaslomalle jäämistä esikoisesta? Ajattelin jos se työn laatu vaikuttaa ettei voi olla tietynlaisessa työssä. Voi olla etten itse kans jaksa kovin viimeisille olla. Joutuu paljon seisaallaan olemaan ja kävelemään, joskus kantamaan laatikoita.
 
Tämä onkin hyvä juttu, tämä uusi, kuukausittainen ketju!
Meillä ei vieläkään netti toimi täysin, tai oikeastaan tietokone ei toimi, niin en kovin aktiivisesti kirjoittele tällä hetkellä.

Mulla pahaolo aaltoilee, oksentanut en (onneksi) ole, mutta olo on kuvottava usein aamulla ja illalla. Etenkin aamuisin saa olla aika tarkkana, mitä syö, ettei olo muutu tositosi huonoksi. Mua palelee koko ajan, ja on tosi krapulainen olo. Ei ole järin kiva tämä kestokrapula
|O
Rinnat on jo kasvaneet, ja niitä nipistelee.
Hajuaisti on herkistynyt valtavasti, etenkin mies haisee ihan kamalalle! -mies-parka haisee työpäivän jälkeen kumille, ja mun nenään se kumi löyhkää nykyään vielä peseytymisen jälkeenkin :x

Täytyy huomenna alkaa soitteleemaan neuvola-aikaa...
 
Hyvä, että sivut lyheni kun siirryttiin uuteen. Tämä loistavaa!

Täällä ollaan pelonsekaisin tuntein, yöllä heräsin kauheaan vatsakipuun ja kun kävin vessassa, paperiin jäi verta. Tänään ollut vähäsen ruskeaa vuotoa. Soitin neuvolaan, sanoivat et voi olla ihan normaalia. Seuraillaan. Mut torstain ultran sydämmen pomppoilun antama helpotus kyllä katos aikas pian. Olin kyllä tänään töissä, vaikka sanoivat neuvolasta et voi jäädä kotiinkin jos tuntuu henkisesti liian raskaalta. Mitäs sitä kotiin jäädä jännittää. Sekoisin vaan.

Kiva kun uusiakin taas tullut. Mulla neuvola 9.11. sillon ois 8+3 jos oikein laskin.

Maasu ja Ruu 6+6
 
äippä2006: meillä sama juttu täällä, mies nauraa mulle kun haistan kaiken niin hyvin "kilometrien päähän" :D kalanhaju on sellanen kun saa mut yökkimään.

siirryttiin sitten tänne.. hieno idea jos vaikka noi sivutkin tökkis vähemmän kun on pienenpi pino.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
...tää kesäkuun lista =) toinen toistamme tukien eteenpäin :D :heart:

Mun nla aika siirtyi 12.11. saakka, elikkä mä taidan olla sillon 11. viikolla.

Hirsimökin Hulda: minkälaista työtä teit ennen sairaslomalle jäämistä esikoisesta? Ajattelin jos se työn laatu vaikuttaa ettei voi olla tietynlaisessa työssä. Voi olla etten itse kans jaksa kovin viimeisille olla. Joutuu paljon seisaallaan olemaan ja kävelemään, joskus kantamaan laatikoita.


Lady Di: Olin Sittarissa töissä ja nuo supistelut "sain" aikaiseksi aina kassavuorojen jälkeen - ilmeisesti se kiertoliike, mitä siinä joutuu tekemään, ei ollut mulle hyväksi. Sain onneksi jättää sitten kassavuorot kokonaan, kun lääkäri antoi ohjeet, että kassavuorot pois tai sairaslomalle mars. Siirryin sitten neuvontaan ja kassatoimistoon, mutta sitten alkoi supistelemaan ihan "tavallisenkin" työpäivän jälkeen ja kun töissä tuli muutenkin työilmapiiriä heikentäviä muutoksia, lääkäri oli sitä mieltä, että tuskin supistelut ilman kunnon lepoa lakkaavat ja laittoi sitten joulukuussa sairaslomalle (tyttö siis syntynyt maaliskuussa). Kun jossain vaiheessa se lääkäri oli laittamassa mua jo osastollekin lepäämään, sain kuitenkin sitten puhuttua vain kotilepoa :/

Kannattaa kyllä seurata oloa ja sitten tarpeen vaatiessa pyytää sairaslomaa - siinä vaiheessa kun ei leikitä pelkällä omalla terveydellä vaan mukana on toinenkin :heart: . Ja jos vaan työpaikalla on mahdollista, kannattaa pomon kanssa jutella noista työtehtävistä, josko niihin olisi pienet muutokset mahdollisia.
 
Lady Di: en ole uusia rintsikoita hankkinut, olen pitänyt noita säästämiäni imetysliivejä (tosin mulla tuo maidon tulo on niin niukkaa, etten oo pahemmin imettänyt.) Mulla on kuppikoko normaalistikin E, joten ihan hirveen paljon isompia en enää meinaa kaupasta löytää :ashamed:

Mies ei jaksa mun utareista kiinnostua, ja itseäkin nuo nyppii, kun heiluu edessä. Tietty ne (oman)navan lämmittiminä on ihan käytännölliset, nuo tissit :kieh: painovoima vetää puoleensa...
 
Täällä odotellaan raskausoireita, kun ei oikein tunnu todelliselta tää odotus :/ Rintoja kyllä aristaa vieläkin, mut en oo huomannu mitään pahaa oloa vielä.
Flunssassa oon ollu perjantaista asti, niin ei oikein tiedä mikä oire menee flunssan ja mikä raskauden piikkiin. Ja nyt tänä aamuna kun heräsin, niin silmät oli muurautunut melkein umpeen ja silmämunat on ihan punaset ja tuntuu kun ne ois täynnä roskia. Epäilen että ois jotain silmätulehdusta tai vastaavaa, pitää yrittää varata huomenna lääkäriin aikaa. Tää ei oo yhtään kivaa ku näyttää juoppodeekulta :headwall:

Pitäis varmaan varata se neuvolakin huomenna, jänskättää :D Tekis mieli huutaa koko maailmalle kuinka raskaana tässä ollaan, mutta odotan kuitenkin sinne viikolle 12 asti. Muutamalle kaverille oon kertonut, jotka tiesi mun oireista ja yrityksestäkin. Kaikista eniten jännittää kertoo porukoille, kamalaa :$

Noista rinnoista kun on puhuttu, niin mä en kyllä halua kans enää yhtään isompia. Mulle riittää vallan mainiosti nää 85D-kokoset, aaargh.
 
sain pojan nukkuun. Jos hetkeks istahtais koneelle.. Omasta olosta: Ei oo yhtään sellainen tunne, että olisin raskaana! tai no, ainoastaan paleltaa, ei muuta. Pojasta ei pahoinvointia paljon ollut, toivottavasti ei tästäkään tulisi..
huomenna soitan neuvolaan, saas nähdä koska aika.
ihanaa kun on tällainen ketju, jossa muutkin samassa tilanteessa!
nyt täytyy alkaa vielä siivoon, ennen kun isäntä tulee kotiin..
äiti&heikka 5+3
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

Tervetuloa uudet!! =)

Mulla ei oo ollu pahoinvointia, en oo oksentanu, vain pientä ällötystä, rinnat vaan on nyt ihan sairaan kipeät, jopa suihkun vesi säde sattui... :LOL: , ja mun rinnat on kyllä kasvanu tai turvonnu...normi koko c90, ja nyt ne pullottaa niistä ulos...perk, just ostin uudet...




tässä makee ja ihana sivu.... :heart:
http://www.pregnancy.org/pregnancy/fetaldevelopment1.php#week1
 

Yhteistyössä