***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

jeee jeee, uusi vuosi ja uudet kujeet, odotan niin uudella innolla vuotta 2008!!!meille tulee vauva ja mun masu kasvaa ihanasti....

Ja kaikille kesäkuisille, en oo kerinny lukemaan tuota joulukuun palstaa, niin kaikki uudet ja vanhat joilta tullu päivityksiä Listaan niin...Laittakkaa mulle yv:tä, ja näin tehdään myös jatkossa, niin mun on helpompi pysyä ajan tasalla!!.. =)

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

 
Oikein hyvää vuodenvaihdetta kaikille kesäkuisten pinoon ja ONNEA VUODELLE 2008!!

Itsellä ei tosiaankaan noita likkeitä ole vielä tuntunut tai en ainakaan osaa kaiken maailman mahakuplinoita liikkeiksi tunnistaa... Niin te vanhat konkarit, jotka liikkeet jo varmuudella tunnistatte niin millasilta ne tuntuu? Ja te joilla on kotidoppler, niin kuuluuko liikehdintä/potkut sen kautta? Jos niin millaisina?

NASU-masu 18+1
 
Oikein hauskaa vuodenvaihdetta ja Onnellista Vuotta 2008!

Liikkeitä en oo tuntenut ku ehkä 3 kertaa,mut onneks on toi kotidoppleri jolla voin kuunnella pientä elämänalkuu :heart:
Miust kaik liike kuulostaa dopplerilla sellaselt molskinnalta...niiku veden alla tekis kuperkeikkaa ja niihä hää tekeeki :D
 
hyvää uutta vuotta mammat!! :D
tämä mamma painuu kohta töihin.
meillä molemmilla menee tää vuosi vielä töiden parissa mutta sitten ensvuonna päästää koko perhe juhlistaa vuoden vaihdetta..

marleena83 ja vinski17+3
 
Hyvää uutta vuotta masukeille :xmas:

Liikkeitä tuntuu päivittäin. Hentoja mutta tiedän ne liikkeiksi. Dopplerilla kun kuuntelee niin liikkuminen kuulostaa molskinnalta ja jos kuvittelee kaikkea liikettä mereen :D Lääkärissä käyty ja saikkua jatkettiin 15.päivään, kun sillon on ultra. Totesi vaan, että sullahan on maha hyvin kasvanu :LOL: On tullu hyvin syötyä. Mulla eilen alko tulla maitoa, mutta ei oikeen osannu sanoo, onks se normaalii vai ei. Käski kysyy sit ultrassa :whistle:

Venla ja Tauno 18+1
 
Niin se vaan vuosi vaihtuu kohta :)

Mullakin on masu valtavasti kasvanut. Äitiyshousuja pitää pitää, turvotus on hävinnyt sillä maha on aika kova. Yksi ilta tunsin mahdollisesti liikkeitä mutta en ole yhtään varma. Tänään käytiin jo katselemassa alustvasti vaunuja. Odottelen seuraavaa neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua malttamattomana, onneksi se on viikon päästä :heart:

NeitiA ja KeijoKanerva 15+2
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Mä tunsin eilen selvät liikkeet :heart:
Ihania pieniä töytäisyjä masussa :heart:
Illalla kaveri alkoi oikein myllätä kunnolla!

Mutta nyt illan viettoon!

vivvi+puh 17+1
 
Hyvää uutta vuotta kaikille kesäkuisille!!

Mä en oo vielä kunnon liikkeitä tuntenut, vasta pientä kuplintaa ja hipaisuja :) Järkyttävä närästys vaan vaivaa vähän väliä :$

On se jännä miten miehen kaverit on kiinnostuneita mun mahan kasvusta :D jokainen vuoron perään kyselee, että joko se on kasvanut, mutta eipä oo :|

Pitäis jostain lähtee metsästään lentosukkia, kun lähetään ens viikolla etelän lämpöön, voi käydä muuten ohrasesti jos kengät ei mahdukaan enää jalkaan, kun kone on laskeutunut :D

Mutta kait mä meen takasin kuunteleen tota hiton jytkettä, ois vaan pitäny nukkua päikkärit aikasemmin niin ei ottais nyt näin paljon hermoon :kieh:

Miss Piggy 14+2
 
Me kotiuduttiin äsken neidin kans kaverilta "juhlimasta". Nyt neiti sängyssä, saapi nähä kuin kauan jaksaa räntätä. Kohta aion avata sipsipussin ja kattoo vähä telkkaa ja sit käydä maate. Myö asutaan niin korvessa, että pauketta ei kuulu tänne =) Ihan kiva, niin saa käydä nukkuun kun haluaa |O

Venla ja Tauno 18+1
 
kävinpä äippäpolilla tarkistuksessa kun esikko päätti riehua eilen illalla sukkisten oton kanssa. Pääs yllättämään ja potkas suoraan vattaan. Muutamia vihlasuja tuli yöllä ja aamulla, mut kaikki oli ok. Selvis miks liikkeet tuntuu niin hennoilta. Mulla on istukka eessä. Onneks potku ei ollu tarpeeks kova kun nyt sitte istukkakin "riskipaikalla". Kahen viikon päästä on sitte rakenneultra ja saa nähä Taunon uudestaan.

Venla ja Tauno 18+2
 
Meillä on pojat sairastaneet nyt melkein viikon kuumetta. Juuri sain pienemmän nukahtaa päikkäreilleen joka oli taasen työn takana.Illalla pelkäsi paukahtelevia raketteja ja sekin vaikutti yö unille nukahtamista.Yö oli tosi levoton ja nyt itse aivan kuitti.
Minkäs ikäisiä odottajia täältä löytyy??? Itse 36v kesällä 37. Lapsia olisi "tehty" jo vähän päälle kaksikymppisinä muttei niitä niin vaan tehty. No toisaalta tämä ikä hyvä ikä minun kohdalla sillä jotenkin ajattelen asioita eri tavalla nyt kuin silloin...
Entä kuinka moni on ennakkoon tahtonut tietää vauvan sukupuolen ja jos niin miksi?? =) Täällä ihan uteliaisuuttani kyselen.
Me emme aio ottaa asiaa selville sillä selvinnee sitten synnytyksen myötä.Mikäli kaikki menee hyvin loppuun saakka, siitäkään kun ei voi olla aivan 100 varma.
MISS PIGGY: Minnepäin lomanne suuntautuu??? Täällä vihreänä kateudesta kyselee :ashamed: Meilläkin oli tarkoitus lähteä kolmen viikon reissulle mutta valitettavasti jouduimme perumaan matkan...haaveissa siintää seuraava reissu sitten vuoden päästä, mikäli ei sitten tule yllättäviä esteitä.

No jos sit hiukan omsta voinnista..olo on suht ok, kun muistais vaan syödä säännöllisesti ja tarkkaan katsoa syömisiä ettei hiilareita tule liikaa.Täytyy nyt joulun jälkeen yrittää palata kunnolla ruotuun mutta hankalaa tuntuu olevan.harmittaa vaan jos turhan aikaseen joudun insuliinille sen takia etten jaksanut olla tiukkiksena.
Selkä kipuilee väliin aika pahasti ja se juuntaa tuolta nuorimmaisen synnytyksen ajoilta, josta lähtien se on kipeänä ollut. Yritän käyttää tukivyötä josta ei isommin ole kyllä hyötyä ollut.
Muuten kait tämä menee omalla painollaan...ei ennätä kaikkea kuunnella miltä kehossa tuntuu sillä huushollin pyöritys ja pojat vie energian kyllä.Lisänä teen vielä edustus hommia jotka nekin vie väliin paljon aikaa.

Tässäpä tälleen lyhkäseen ;)

- ansku rv 16+1-
 
Hyvää uutta vuotta =)
Ihanaa vauvan tuoksuista tulee olemaankin :heart: Appiukkoki tuossa illalla hempeili. Laitto viestiä että, taas ukki saa uuden silmäterän tänä vuonna :heart:

Miehen sisko sai pojan sitten samana päivänä kun meidän esikoinen on syntynyt =) 30.12 Tänään mennään käymään sairaalassa. Vähän jännitän kuinka tulee haikea olo että voi kun sais omankin jo syliin, mut toisaalta on aivan ihanaa saada se vauva vasta kesällä. Muistaa mitä se pukeminen ja sisällä olo talvivauvan kanssa oli. Ei saanut kolmeen kuukauteen edes mennä kaupaan sen kans kun virukset jylläs :kieh:

Ilmoittauduin ystäväni kanssa jolla la toukokuussa odottavien vesijumppaan =) En varmasti olisi yksin tollaseen kehdannut lähteä. Jotain liikuntaa hyvä saada ja mä muutenkin pidän hirveesti uimisesta. Ihan kiva tavata muitakin odottajia ja jakaa vaivoja että iloja. Jospa sais vaikka lisää äitiystäviä =)

Liikkeitä tuntenut lähes joka päivä :heart: Uskomatttomalta se vieläkin tuntuu. Nyt jo tuntunut sitä että venettää liikkuen itseään vatsanahkaa vasten. En usko että tuntuu oikeesti vatsan läpi,mutta kädellä sitä tulee silti seurattua mukana. Jos joku nyt ymmärsi selostuksestani mitään.

Voi kun tulisi lisää lunta. Vielä ei kulje rattikelkka :ashamed: Yön aikana sulanut miltein kokonaan pois se vähäinenkin mitä eilen tuli. Mies varsinkin odottaa että pääsis pojan kanssa kokeileen sitä kelkkaa =) Koira mukaan hiekkakuopalle juokseen ja mä voisin laskea vaikka pulkalla.

Voikaahan paksusti :D :wave:

t: katbe 14+4
 
Hyvää uutta vuotta myös mun puolesta!

On lomat menny aika lailla laiskotellessa, eikä o oikeen ollu kirjotettavaa. Mulla ei kyllä o mistään keskiraskauden pirteydestä tietoakaan, joulunaki nukahdin yheksältä!

Semmonen juttu vähän huolestutta, ku musta tuntuu et välillä on supistellu. Enhän mä oikeen tiedä miltä sen kuuluis tuntua, mut... Se on ollu sellasta omituista "mahan ympäröivää" kipua, välillä selkään asti, ja niin, et ihan vaistomaisesti oon kumartunu vähän eteenpäin ja pidelly mahaa ja seki on ollu silloin sillee aika pinkee. Varsinki os joku on stressanu mua ja fyysisesti rasittuessa on tuntunu. Osaisko joku sanoo, et onks ne ollu supistuksia, vai mitä? Ei vissiin o ihan hyvä, jos jo supistelee? Hjälp!

Ansku kyseli minkä ikäsiä ollaan, ja muaki kiinnostais ihan sama. Ite oon "vasta" 21 (ja mies 29), vauvan syntyessä (jos kaikki menee niinku pitää ) oon 22. Oon aina halunnu lapset nuorena, ja oon muutenki vähän tällanen varhaiskeski-ikänen.

Ja Venla, hyvä et kaikki oli ok!

rypäle ja pallopää rv15
 
Rypäle:Kuulostaa ihan harjotussupistuksilta...Mullakin tulee niitä jo nyt ja tais tulla aika aikaseen esikoisestakin.Ne tuntuu ilkeiltä,mut ei sais sattua...
Mä täytän tänä vuonna 28 ja mies 32v.
 
Kiitos vastauksista! Pitää ottaa maanantaina puheeks neuvolassa...

Tuli tässä mieleen yks kertomatta jääny juttu. Oon jonku verran avautunu täälläki mun "äiti-kullasta", ehkä joku muistaa. Ei mikään ihanne äiti, lyhyesti sanottuna. Ilkee tyyppi, mut ihan ok:sti yleensä tullaan toimeen. Oon kuitenki monesti vaahdonnu, kuinka jo äidin ajatteleminenki nostaa mun verenpainetta ja nyt se sitte tuli todistettua. Viimeks neuvolassa, ku verenpainetta mitatiin, huomattiin et 20 pykälää nous paineet, ku äidistä puhuin. Kyllä huvitti lääkäriäki. ;)
 
Vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Hieman raketteja ammuttiin ja syötiin hyvin (liiankin). Naapuri sitten ampui meidänkin edestä. Seitsemän tuntia kuunneltiin sitä paukuttelua. Käytiin välillä kotoakin pois mun vanhempien luona ja sama peli jatkui. Ja kun tietää, ettei niitä raketteja todellakaan selvinpäin ammuttu. Mulla meinas pettää hermot ihan totaalisesti, kun esikoinen ei pystyny nukkumaan. Jokainen tyylillään vaihtaa vuotta...

Rypäleelle sen verran, että mullakin oli tosi kovia harjoitussuppareita esikoisen aikaan näihin aikoihin ja varmaan jonnekin 30 viikolle asti ja sitten kaikki supistukset hävis. Mä olin niin huolissani, että vauva tulee ulos ennen aikojaan noiden suppareiden takia, mutta eipä noista supistuksista mitään haittaa ollutkaan ja raskaus meni pitkästi yli la:sta.

Ansku kyseli iästä eli täytän 30 ( :eek: )tänä vuonna ja mies 31.

katbe: Mä oon sun kans samaa mieltä tuosta kesävauvan ihanuudesta. Esikoinen syntyi talvella ja tuli oltua aika paljon sisätiloissa ja kotosalla. Niin tautikammoinen olin, etten ekaan kuukauteen lähteny vauvan kans mihinkään.

pupukana 15+3
 
Niin ja RYPÄLE: Tsemppiä äidin kanssa! Mulla on välillä tosi vaikeeta oman äitini kanssa, joka sanoo kaiken ennen kuin ajattelee...Esikoisen vauva-aikaan mä tein kuulemma kaiken väärin jne...en jaksa muistella...kiehun muuten taas turhasta. Jotenkin sitä on vaan pärjättävä, kun tyttö niin tykkää mummistansa. Mutta jostakin kumman syystä enpä oo lastenhoitoapua ollut vailla kuin hätätapauksessa.
 
Uuttavuotta!

Mulle iski jokin ompelu- ja siivouskärpänen, tuntuu ihan harvinaiselta herkulta :D Mammapaitaa olen ommellut hyvän matkaa ja äsken sain yläkerran siivottua - alakerta saa odottaa vielä hetken, kohta on ruoka valmiina :p

Miss Piggy: Mihin olette lähdössä? Me varattiin eilen Joulupukin lahjakortin lupaama etelänloma, lähdetään helmikuun alussa Kanariansaarille. Ensin meinattiin Egyptin Sharm el Sheikiä, mutta kun jokaisessa matkaesitteessä varoiteltiin erilaisesta bakteerikannasta, päätettiin sitten turvautua vähän "turvallisempaan" vaihtoehtoon - ei ole kiva, jos reissussa sairastun minä tai sitten tuo taaperoinen. Tyttö onkin muuten jo ihan innoissaan, eilen soitti mummulle ja papalle, että "reissuun" ja "lentokoneella" :D Liekö sitten vielä mitään tajuaa, ollaan kyllä monesti viety ja haettu iskä lentokentältä, että sinänsä tuttu paikka...

Anskun kyselyyn: Mulla ja miehellä ikää 28v (ikäeroa huimat 4pv, mies vanhempi ;) ) ja tuo esikoinen täyttää maaliskuussa 2v. Tulokkaan sukupuolen saa mies kysyä, jos tahtoo (tai siis saa ultrassa suunsa auki). Esikoisesta asiaa yritettiin kurkistella, mutta neitipä piti salaisuuden omana tietonaan, oli molemmissa ultrissa jalat ristissä ja napanuorakin jalkojen välissä :D Odotusaikana mulla oli TODELLA vahva poikaolo ja kaikki ennustukset ja "merkitkin" poikaan viittasivat, joten yllätys oli suuri kun kätilö kertoi tytön tulleen :heart: Tässä raskaudessa ei ole vielä mitään oloa mihinkään suuntaan, saa nähdä, missä vaiheessa tulee vai tuleeko ollenkaan.

Hulda rv 15+1

ps. Rakenneultraakin "piti" siirtää tuon ulkomaanreissun takia, nyt ultra-aika on päivää ennen reissuunlähtöä.
 
työn merkeissä lähtenyt liikkeelle tämä vuosi..sunnuntaina vasta seuraava vapaa. kaikki on hienosti täällä, maha vaan paisuu ja paisuu.. ainut vaan mikä mua vaivaa etten edelleenkään ole tuntenut yhtää liikettä (tai sitten en ole huomioinut :D). kovasti askarruttamaan laittaa miten siellä voidaan.
onneksi meillä on sitten n.3vkon päästä rakenneultra eli 21.1. taas näkee että kaikki on kunnossa ni saa huokasta helpotuksesta ja nauraa itteään :)
mies on varmaan ihan kypsä kun päivä-päivän perään jankkaan samaa kokoajan...

missä vaiheessa teillä on esikoisesta suurinpiirtein tuntuneet ensimäiset liikkeet?!

Ansku tosta iästä.. minä olen 24v. vauvan syntyessä ja mieheni 26v.
meillä täällä sama ajatus että kyllä sen sitten synnärillä näkee kumpi sieltä tulee, kumminkin ihan yhtä rakas on. ja ainut toive on että on terve :)

marleena83 ja vinski 17+4
 

Yhteistyössä