Kesäkuun vauvelit 2016 :) <3

Ilmoittauduin jo aiempaankin pinoon, mutta tänne siis! Tai katsotaan, mitä tuleman pitää... Äsken tuli vessassakäynnin yhteydessä reilusti verta. Ehkä keskenmeno? Otanko yhteyttä neuvolaan vai jäänkö jotenkin itse seurailemaan tilannetta? Nyt siis rv 8+jotain tai voi olla 9+ hiukan on tämäkin vielä epäselvää. Ensimmäistä neuvolakäyntiä ei ole vielä ollut.
 
Sunya jos et jo oo ottanut neuvolaan yhteytä niin ota ihmeessä.

Mulla on noista verenvuodoista ihan liikaa kokemusta. Mulla siis ollut nyt 3 raskaudessa neljästä todella rajua verenvuotoa. kaikissa ollut rv 9-11, ja se on ollut ihan sellaista että on valunut kunnolla pönttöön asti ja vatta ollut niin kipeä ettei ole voinut muuta kuin maata kippurassa. Joka kera on neuvolasta laitettu päivystys lähete synnärille ja sielä on todettu hematooma. Viimeksi oli aivan huippu lääkäri joka tuumas,että tämä on nyt sun raskauksille tyypillinen juttu, ei tiedetä mistä se johtuu.
Mutta arvaatte varmaan miten kauhulla odotan nyt sitten noita viikkoja. Varsinkin kun eihän sitä siltikään voi olla varma, etteikö se tällä kertaa menisi kesken. Ja se eka neuvolakin on vasta rv10:unsure:

Millaisia teidän muiden raskaudet on ollut?siis jos niitä on jo tullut koettua?!

Mulla on ollut pienoista pahoinvointia sinne 12 viikolla asti ,plus tuota vuotoa, mutta sitten ei ookkaan muuta ollut=) Oon ollut ihan elämäni kunnos, viime raskaudes leikkasin nurmikon meidän reilun 2000 neliön pihasta tuntia ennenkö lapsivedet meni:D

Aurinkoista päivän jatkoa, toivottavasti voitte kaikki hyvin:love:
 
Sunya: minä ottaisin neuvolaan yhteyttä. Vähän riippuu paikkakunnasta, ottavatko vastaan vai ei. Mutta soittamallahan se selviää :)

Nyt on ollut vähän helpompia päiviä ja tietysti heti pelkään keskenmenoa:( toivottavasti tämä pelkääminen helpottaa np-ultran jälkeen.

Esikoisen raskaudessa helpoin oli viimeinen kolmannes :LOL: silloin pystyin jopa nauttimaan raskaudesta ilman pahoinvointia tai muita kasvukipuja.
 
Sunya: toivotaan, että olis harmitonta vuotoa. Tässä raskaudessa mulla oli ihan älyttömästi vuotoa, vatsakipujen kanssa (lorisi pönttöön ja tuli hyytymiä mukana). Kävin sitten yksityisellä lääkärissä, kun neuvolan kautta eivät ottaneet, niin siellä se vauva köllötteli vuodosta huolimatta. Säikäytti kamalasti, vaikka monesti olen kokenut samanlaisen tilanteen (useita keskenmenoja+raskaudet).
Mun raskaudet ovat olleet kaikki samanlaisia: oksennan sinne 20-25 viikoille. Tyttöjen odotusaikana olen ollut kipeämpi kuin poikien aikana, ja poikien aikaiset raskaudet ovat olleet helpompia. Minulla on siis 4 tyttöä ja 2 poikaa.

Tänään poksuu 9+0:love:
 
Vuoto väheni aamun ensimmäisen lorahduksen jälkeen reippaasti ja jatkui jonkinlaisena tuhruna ja jotain "roikaleitakin" tuli. Soitin neuvolaan ja heidän mielestään ei kuulostanut vakavalta, eli seuraillaan.

Muutoin olo jatkunut hyvin "raskaana". Pakko sanoa, että koko ajan on ikävä olo, tunteet pinnassa ja pahoinvointia. :( Huvittaisi lähinnä maata yksinään hiljaisuudessa. Ja aamulla on paras olo, iltaa kohti pahenee.
 
Mahtuisiko mukaan? :)

Inkalilja/ LA 29.6.2016/ 3.lapsi/ KOKS

Tulihan oikein tuo?

Taustaa. Olen 30-vuotias, tytöt -08 ja -11. Kolmannen yritys aloitettiin 10/2014. Plussaa testissä vihdoin 05/15 mutta se olikin kohdunulkoinen. Hoidettiin 2x metotreksaateilla ja lopulta kuitenkin sisäisen verenvuodon takia leikkaukseen.

Nyt suuri pelko että uusiutuu, riski kun on suurempi yhden kerran jälkeen. :/
Neuvolaan pääsen jo viikon päästä, siellä tehdään lähete varhaisultraan jossa tarkastetaan raskauden sijainti.

Olo on kipeä, siis flunssainen. Lämmöt koko ajan siellä 37,4 paikkeilla. Etovaa oloa ollut jo muutaman päivän, odottelenkin sitä oikeaa pahoinvointia joka ollut kaverina molemmissa raskauksissa, toisessa ihan synnytykseen saakka. :X Rinnat erittäin kosketuskipeät. Ja jumankekka että mies on ärsyttävä! On kai jonkun muunkin? Vai olenko ainoa hormonihirmu heti alusta? :( Ja väsyttää..

Tosi yllätys oli että nyt heti toisesta yrityskierrosta tärppäsi, edelliseen kun meni se 8kk. Pelottaa ja jännittää..

Muoks. Laitoin viestiä fb-ryhmään pääsystä!

-Inkalilja 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Täällä väsymys on ollut ihan ylitsepääsemätöntä viikonlopusta lähtien. Iltaisin nukkumaan meen jo ysiltä ja uni loppuu aamuyöstä, mut väsyny oon koko päivän ja iltapäivästä puolikuollu...:sleep:
Kahvinjuonti on jääny oikeestaan kokonaan, kun ei yhtään tee mieli. Etominen ollu himppu vähäisempää... Huomenna eka neuvola(y)

Falisa 7+2
 
Mahtuuko mukaan yksi seniori?
Ikiäiti/LA 29.6/8. lapsi/SatKs
Itellä ikää JO 43 v (just täytin) ja onhan mä Iltatähti toivonu,nyt se mahdollisuus tuli puun takaa. Mulla ennestään siis 7. lasta, 4 poikaa ja 3 tyttöä, joista nuorin täytti just 3 vuotta.
Km oli 1, 5 v sitten 9+5 ja ennen kuopusta 2 kkm eli toiveet raskauden jatkumisesta ei todellakaan oo korkeella. MUTTA niin kauan kunnes toisin todistetaan, oon raskaana :)
Muita oireita ei oo ku järkkyyn väsymys, senkin takia pelottaa,miten tässä käy. ..
Fb-ryhmä varovasti kiinnostais, kelle piti siitä laittaa viestiä?

Ikiäiti ja papunen 5+0
 
Mukaan mahtuu vaikka kuinka paljon, Tervetuloa siis uusille!!
Ikiäiti ihana kun on muitakin joilla lapsia jo enemmän(y) ja hei, ikä on vaan numeroita:DToivottavasti että raskaus jatkuu nyt sinne kesäkuulle asti!

Inkalilja toivottavasti pikkuinen kasvaisi tällä kertaa oikeassa paikassa, ihana kun pääset jo aikaisin kurkkaamaan ja varmistamaan asian.Ja TODELLAKIN mies on rasittava:LOL: en oikein pysy ittekkää selvillä minkä takia,mutta aina se vaan on:D Oon kyllä yrittäny miehelle selittää että nämä mun "pienet" avautumiset kannattaa päästää tosi nopeasti toisesta korvasta pihalle:rolleyes:

Mun vieläkään ei oo oikein mitään oireita...outoa. No ehkä vähän iltaturvotusta,mut ei muuta.Tästä pitäis tietty osata nauttia...

Mukavaa keskiviikko iltaa!!
 
Ihanaa lumi-84, en siis ole ainut. Mulla on normaalistikin pms-oireena se, että mies on typerä. :oops: Mutta nyt tää "pms" vaan jatkuu ja jatkuu.. Ärsyttää kun se ei tee mitään. Sitten ku tekee niin ihan väärin. Jutut on ihan tyhmiä ja kosketus ärsyttää.. En mä muista edellisillä kerroilla olleen tällaista, ehkä mua nyt pelottaa niin kauheasti että sekin vaikuttaa? Jospa tää helpottais kun näkee että kaikki on kunnossa (jos on) ja raskaus jatkuu. Siihen asti toivottava että ei kauhea sota nouse täällä. :whistle: Ja mulla kyllä alavatsa "menkkakipuilee" jatkuvasti, välillä särkee nivusiin ja rinnat on tosiaan kipeänä niin eipä oikein huvita antaa kenenkään koskea. Seli seli.. ;)

Mä oon tosi tyytyväinen ettei tosta varhaisultrasta tarvinnut vääntöä käydä, se kun ei keskustelupalstojen perusteella ole itsestään selvyys kaikille joilla ulkoinen on ollut, vaikka pitäisi olla. Jos ei kunnalliselle olis päässyt niin olisin toki yksityisen maksanut. Mun ihan eka raskaus oli tuulimuna joka todettiin vasta nt-ultrassa, kävin kyllä esikoista sitten yksityisellä kurkkaamassa jo ihan alussa. :)
 
Inkalilja joo no meillä oli paras eilinen ilta. Mies yritti ottaa kainaloon niin mä hermosin sille että kun sä haisetkin pahalle:D Ei siis todellakaan haissu mitenkään erikoiselle...Mut siis noita syitä tulee ihan tyhjästä. Ja sit hetken päästä ittekki jo naurattaa omat kilahdukset. Kyllä tää tästä!!!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Inkalilja
Tänään oli sit eka neuvola, hirveesti taas kaikkia lippulappuja ja varattavia aikoja ultraan, verikokeeseen yms. Asiat kuitenki tuttuahuttua kesän km vuoksi.. Mulle tuli uutena, et kaikille tehdään täällä päin sokerirasitus:rolleyes: miten muilla paikkakunnilla tapana? Ja onkos muilla vielä ekaa neuvolaa käytynä?
Neuvolalääkäriajan sain parin viikon päähän jo, joten päivä kerrallaan jos sinne asti päästään...
 
Täällä tehdään ilmeisesti kaikille yli 25 vuotiaille sonerirasitus. Tai sinakin näin oli esikoisen aikana. On siis saattanut muuttua.

Kävin toissa viikolla ekassa neuvolassa. Siellä oikeastaan vaan varattiin aikoja ja kyseltiin miten menee. Kerkesin kesällä käymään neuvolassa niin kaikki laput löytyi jo kotoa.

Joko voi mennä nukkumaan? :sleep:

Aegis 9+0 (oho .... Onpas jo paljon )
 
Helou kaikille!
Täällä myös yksi, joka hyppäisi mukaan :)
Plussasin viime viikon tiistaina, eli todella alussa mennään.. 5+6 laskujeni mukaan :)
Voisin kertoa itsestäni jotain taustaa. Olen siis 23 vuotias, mies 33 ja ensimmäistä lasta odotetaan. Yllättäen yk2 jo tärppäs, vaikka olin vähän varautunut että voisi mennä pidempääkin. Ensimmäinen neuvola aika varattu marraskuun loppuun :love:

Pidemmittä puheitta listaan voisi lisätä
Satsuma 23 v/LA 26.6/1.lapsi
 
Mitä kuuluu SUNYAlle??

Mulla tänään semmoinen olo että tää ei tuu päättymään hyvin taaskaan. Liian hyvä olo. En kuollaksenikaan muista milloin aloin tyttöjä odottaessa oksentelemaan, mutta mielestäni olo oli alusta saakka paljon kurjempi. Ajellessani töihin tänään, tuli hirveä viiltävä kipu oikealle alavatsaan. Ja paniikki tietysti mulle, oikealla puolella oli viimeksi se kohdunulkoinen.. Asentoa ajaessa muutellessani vaihtui kipukohta selkään, ihan samaan kohtaan kuin mahassa oli. Mutta se meni ohi sitten puolessa tunnissa..

Onko muilla tällasta paniikkia?
Ekasta mulla oli, kun oli se tuulimuna taustalla. Tokasta lähinnä pillitin pari viikkoa kun oli yllätysraskaus ja juuri olin lähdössä takaisin työelämään kotivuosien jälkeen. Ja nyt, aina vessassa paniikkitarkastus onko vuoto alkanut, sitä vaan jotenkin odottaa että kyllä se sieltä vielä tulee. Tää on aika kurjaa. :(

Milloin muilla alkanut oksentelu (jos alkanut)? Kyllä se taatusti itsellä on edessä jos kaikki menisikin hyvin, enpä ole aiemminkaan siltä säästynyt..
 
Inkailija, tuttu tunne... Varsinkin nuo 3 km pitää pelon pinnalla ihan koko ajan... Nytkin ainoa "oire", on järkky väsymys ja joka kerta vessassa oletan, et on vuoto alkanu jne. Selkäsärky saa kans mut ihan suunniltaan, sillä kun nuo kkm on oireilu :unsure:. Kunnon pahoinvoinnista mä en oo koskaa kärsiny, hajuherkkyydestä ja etomisesta kylläkin,ne molemmat puuttuu,ainakin vielä.
Mut ei kai tässä voi muuta kun pelätä pahinta ja toivoa parasta.
 
Mulla eka neuvola on vasta kuukauden päästä. Menee vähän pitkälle, kun neuvolan tätsky on lomalla.

Ja täälläkin mies on ajattelematon tollo. :D Kyselee tyhmiä ja ei osaa muutenkaan mitään. Naurattaa ja itkettää.. Muita oireita mulla ei vielä olekaan. Iltaisin jäätävä turvotus ja päivisinkin vatsa painaa.

Ja fb-ryhmästä viestiä Janehh:lle.
 
Täällä ollaan ja voidaan pahoin. Hajuaistikin on niin tarkka, että haistan kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Ja on ruvennut suuresti ällöttämään tietyt hajut, esim. valkosipuli ja paistettu ruoka. Ällöttääkö teitä jotkut hajut?

Jos on oikein paha olo, niin silti uppoaa tomaatti ja appelsiinimehu.

Ensimmäinen neuvola on vasta ensi viikolla. Silloin menossa rv 9+ jotain tai ehkä jopa jo rv 10. En ole varma, missä mennään ja pohdinkin varhaisultrassa käymistä. Soitin eilen lähellä olevaan lääkärikeskukseen ja arvio hinnasta oli 230e. On kyllä vähän turhan kallista.
Paljonko olette maksaneet varhaisultrasta ja missä kaupungissa?
 
Tänään käyty ensimmäisessä neuvolassa! :) sydänääniä yritettiin kuunnella ja kerran ne viuhahtikin kuuluville <3 paljon saatiin lappuja ja 2 tuntia vierähti jutellessa :D Seuraavalla viikolla taas verikokeisiin ja pitäis myös varata nt ultraan aika. 18.11 mennään koko perheen kanssa neuvolaan, ja otetaan influennssarokote. On tuo lapsen astma sen verran paha, että ei oikeen pasaaa mitään flunssia saaha. Muuten menee hengitys niin vaikeeks. :/

Sunya: Mua ällöttää kahvin ja ranskalaisten haju :D ja täällä kemissä varhaisultra maksaa kelakorvausten jälkeen jotain 70e.

Hippogryfi 9+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Inkalija kuulostaa tutulta :unsure: vaikka mulla ei oo kokemusta kohdunulkoisesta.. päivittäin tulee (välillä koviakin!) viiltäviä kipuja alavatsan molemmille puolille. Ja juu aina vessakertojen yhteydessä pitää varmistaa etteihän ole menkat alkanu. Joskus muutenkin kun tuntuu että nyt holahti, mutta valkkaria ainostaan ollut tähän asti.
Paljoa ei oireita ole vielä ilmaantunut. Noiden alavatsakipujen lisäksi heikotusta ja mielialat heittelee välillä hurjasti :unsure: mies parka :oops::LOL:
Sunya mua hoikuttelis myös tuo varhaisultra..aika suolanen hinta tuo huh :eek:
 
Sunya jösses mikä hinta! o_O Sillon kun kävin esikoisesta vuonna -07 varhaisultrassa, jäi omaa maksettavaa n. 70€. No hinnat luonnollisesti noussut tuosta, mutta mun käsittääkseni satasen saa sun saamasta hinnasta ottaa pois ja pitäisi päästä. Soittele kaikki läpi mitä siellä on noita yksityisiä! :)

Tosi hyvä kuulla etten mä oo ainoa hysteerikko. Mulla vaan on nyt semmonen olo et huonosti tässä käy. MISSÄ MUN PAHOINVOINTI?! Ei okseta juuri ollenkaan, pienen pientä etomista välillä.. Nälkä on kyllä usein ja jos syö yhtään liikaa alkaa oksettaa, mutta se menee nopsaan ohi.

Mä nyt koitan ajatella järkevästi, eihän mulla oo viikkoja menkoista laskettuna kuin 5+2 ja on mahdollista kyllä että oikeasti on vielä vähemmän. Viikko nyt siitä kun eka plussan haamu tuli, tuntuu kuin olisi jo kuukausi! Voi aika kun matelet.. :unsure:

Ja katotaas vaan, jos tää raskaus jatkuu niin se olen minä joka täällä itkuu ja parkuu kun oksennus lentää aamusta iltaan ja illasta aamuun.. :whistle: Kun tulis ees se yksi arabian halailu niin uskoisin tän todeksi...
 
Inkailija, siis ihan samat mietteet ku mulla! Tekis mieli käydä kans varhaisultrassa, mutta kun sille rahalle on muutakin käyttöä, enkä viitsi olla töistäkään pois sen takia... Menee miten menee, mut toivottavasti parhain päin. Mäkin kyllä odotan et ees hiukan ottais hajut nenään tai ees etois. Pelkkä väsymys ei oikein vakuuta....
 
Taidan nyt uskaltautua liittyä tänne, koska eilen oltiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja viimeisten kuukautisten mukaan nyt oltaisiin 9+0 viikolla. Eli vauvan laskettu aika tällä hetkellä on 3.6. Ensi viikolle on varattu ultra tuohon meidän terveyskeskukseen, jossa varmistetaan nuo viikot, koska mulla on ollut niin epäsäännölliset kuukautiset. Jotenkin sellainen olo, että tätä ei vielä usko todeksi, sillä pahoinvointia ei oo ollut juuri lainkaan. Ummetusta, pieniä vihlaisuja oikealla ja vasemmalla puolella alavatsassa ja rintojen arkuutta on ollut toki havaittavissa. Ensi viikon ultraa siis odotellessa.. :) Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin <3 Ja tämä on siis ensiraskaus.
 
Minuu ei oo ainakaa otettu edellisestä listasta listoille. Eiks olis ollu järkevintä kopioida edellisen keskustelun lista ja lisätä siihen uudet? :)

Lisäks tota fonttii ja asettelua vois vähä muuttaa kun on kovin epäselvä nyt :/ :(

Olis helpointa et ensin olis päivämäärä jne niin kuin edellisessäkin oli.

10.6. miranenn / 26v. / 2. Lapsi / EKKS
 

Yhteistyössä