Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6




Tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja yrittelemään!


Haikaralle kutsu lähetetty:

Jessie82, 27v, 1.haaveissa, yk 15
Iita83, 26v, 2. haaveissa (-03), Meliane 5v, yk 8
Lily-Jane, -85. 1. haaveissa, Yasmin 2v (8 v. yhteensä hormoniehkäisyä ), yk 9
Vaniljainen, -86, 1. haaveissa, Harmonet 8v, yk 8
Tipetsu, 26v, 1. haaveissa, yk 6
Hennulinda, -91, 1. haaveissa, yk 4
IkanderinMilja, 23v, 2. haaveissa (06/09), yk 4
Riina88, 22v, 1. haaveissa, yk 2
Jokotin, 25v, 3. haaveissa (-05, -07), yk 2
Catalia, 2. haaveissa (01/08, 01/10 enkelipoika), yk 3
Auneliini, 27v, 2. haaveissa (4v), yk 3
Shamandalie, 28v, 3. haaveissa, yk 2
Nöttönen, 21v, 1. haaveissa, Yasmin 5v, yk 2
Lilianne, 4. haaveissa (-00, -02, -05), yk 1
Ninipa, 1./2. haaveissa (03/09)
Minna89, 4.6.2010 21v, 2.haaveissa (03/09), yk3
Mötkis, -82, 1. haaveissa, yk 2
ONefeR, -84, 2. haaveissa (08/08), yk 1
NeliApina, 32v, 4. haaveissa (-98, -04, -01), yk 2
Lellustiina, 27 v, 1. haaveissa, yk 2
izzie 123, 24 v, 1. haaveissa, yk 2
minski80, 4. haaveissa, yk 0?
Safiirix, yk 2
pihpuu, 2. haaveissa
kapybara, 29 v., 1.haaveissa, yk 3
mimmu1984, 25 v., 1. haaveissa, yk 2
äiti88, 3. haaveissa (-06 & -08), yk 1
Hopefull, 22 v., 1. haaveissa, yk 1
Peppi Pitkäkorva, 27 v., 3. haaveissa, yk 1
karoliina87, 1. haaveissa, yk 1
Lumpe, 26 v., 1. haaveissa, yk 3
Memelisa, 27 v., 1. haaveissa, yk 2
netta23, 23 v., 3. haaveissa (03/80, 05/09), yk 1
Tinzu10, 1. haaveissa, yk 1
KHJ, 28 v., 3. haaveissa, yk 0
HelinäKeiju10, 3. haaveissa, yk 0





Plussanneet:

Anzzu1984, yk1, 25v, toinen (06/08)/ 1.yhteinen
Haaveilija77 ,yk1, -77, kolmas, LA 5.6.2010
PikkuVarpunen, yk 2, 26v, toinen (03/06), LA 28.6.2010
Jeyn, yritys 1.5v, -88, esikoinen
Aranel, yk2, toinen (poika -08), LA 21.7.2010
Mekkala, yk1
Bambina, yk 3, esikoinen
Sitruunapippuri, yk0, toinen
Jonetta, yk4, 20v, toinen (02/07)
Marlin, yk0, 26v, toinen, (02/09), LA 3.8.2010
Hopeasydän, yk1, 32v, toinen
Selina76, yk4, 33v., esikoinen
Mennis, yk1, 26v, toinen (2v), LA 21.8.2010
Bubunen, yk1, 30v, esikoinen
Rakkaudesta äiti, yk 1, neljäs (12/03, 01/06, 04/08)
Mousse, yk 5, toinen (-02)
Sadie, yk 2, 19v, esikoinen
Kiskii, yk 2, 31v, toinen
Hyväsetti, yk 2-3, 30v, kolmas (-02, -04)
Kultasiipi, yk 5, 25v, ensimmäinen
Puskajussi, yk 3, 40v, neljäs (12, 10, 6)
Noonie, yk 2, 30v, toinen (1v)
Lemission, yk 1, 23v, toinen (04/07)
Memmu84, yk 2, 25v, toinen (01/09)
Syksyinen, n. 5kk, 33v, kolmas (-02, -04)
Bigwish, yk 1, -83, ensimmäinen
Ryöminkäinen 23v, yk 4, ensimmäinen
Nallu, yk 4, 19v, ensimmäinen
Suhveli, yk 3, 25v, toinen (09/08) LA 9.11.2010
Pimpula-76-, yk 2, 33v, kuudes (-96, -02, -03, -05, -07)
Elina-87, yk 5, 22v, ensimmäinen
Tasse, yk 4, -84, toinen (07/09)
Tinker Bell, yk 3, 26v, ensimmäinen
Sokeripala, yk 4, 27v, toinen (-07), LA 28.11.2010
Jääräpää, 35v, kolmas (-06, -08)
MinkuK, yk 2, -85, ensimmäinen, LA 24.10.2010
Metsätähtönen, yk 3, -85, ensimmäinen, Cerazette 1v
Täpläkäs, -83, ensimmäinen, yk 5
Mutzilla, 3. haaveissa (-04, -07, -10 2 enkelipoikaa), yk 3
Lumina83, 1. haaveissa, yk 6
Tytöt0406, 3. haaveissa (-04, -06), Minulet 1v, yk 2
Nappunen, 23v, 1. haaveissa, yk 9
Nelli-86, 23v., 1. haaveissa, Harmonet 8v, yk 9
hilppa86, 23v, 1. haaveissa, Yasmin 2v, yk 3
pokemoni, 24 v., 1. haaveissa, yk 2. Mercilon 5 v.
Samara88, 21v. 1. haaveissa, Mercilon 4v, yk 5
Meep, 2. haaveissa, yk 1
Ralliperuna, 22v, 2. haaveissa (-08), yk 4
Novelle78, 2. haaveissa, Cerazette, 10kk, yk 6
Dakota Paws, 30v, 2. haaveissa (-08), yk 3
tombatar, yk 9
Mömmömmöö, 23v, 1. haaveissa, Cerazette 1.5v, yk 6
Emily83, 27 v., 2. haaveissa (02/09), yk 3
niiskunenä-78, 32 v., 2. haaveissa, yk 2
Almukka83, 27v, 1. haaveissa, Yasmine 2v, yk 4
NapaKissa, 28v, 1. haaveissa, kondomi+Patentex oval-puikko, yk 5
Ginger-lemon-honey, 35v, 1. haaveissa, yk 7

Plussanneiden pino ja vanhat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1621143#m18844061
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1535522#m17592842
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1457047
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1556595[/quote]
 
Metsätähtinen Mä uskon, että tässä päivittäjän hommassa on jotain hyvää karmaa :) Tuu kertomaan kuulumisia aina välillä! Ajattelitko varhaisultrassa käydä? Vai ootko edes ehtinyt miettiä niin pitkälle? :D
 
Paljon onnea Metsätähtöselle! Käythän sitten välillä moikkaamassa meitä täällä (tai eihän me muutkaan täällä enää kauaa viihdytä, vaan seurataan sun esimerkkiä). Kiva, että ketjulle löytyi uusi päivittäjä :)

Täällä ollaan odottavalla mielialalla, kp 23/27. Vähän on ollu erilaista tunnetta vatsanpohjassa kuin edellisissä kierroissa eli josko sitten tästä kierrosta tärppäisi...

Plussatuulia kaikille!
 
Tulin käymään täällä piitkästä aikkaa ja täällähän on tapahtunut. Valitettavasti en ehtinyt nyt lukemaan kaikkea mutta ainakin onnea Metsätähtöselle!!

Täällä kp 26/28-30. Mutta luulenpa että mekat alkaa taas. Olen jo alkanut ottaa "rennommin" tämän yrittämisen kanssa. Tulee sitten kun tulee (mutta paras että tulee joskus ;)
 
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!! Oon pari päivää poissa ja johan täällä tapahtuu!! METSÄTÄHTÖNEN Hurjan paljon onnea myös täältä!! :heart: Aivan ihanaa!!! Ihanaa kuulla, että viiva sen kun tummuu! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja muista tulla moikkaamaan meitä!! :heart:

Lilylle Iso kiitos uudesta pinosta! :) Ihanaa, että aina on joku joka jaksaa päivitellä :hug:

Iita83 Mulle yksityisen puolen lapsettomuuteen erikoistunut naistentautien erikoislääkäri sanoi, että nuo follikkelikystat eivät vaikuta hedelmällisyyteen ja normaalisti ne katoavat itsestään kuukauden-kahden kuluessa. Se millä lailla ne voivat hankaloittaa raskautumista, on kuulemma se, että ne saattavat aiheuttaa epäsäännöllisen ja pitkän kierron, jonka vuoksi on hankala tietää koska ovuloi. Siksi tämä lääkäri suositteli mulle ovulaatiotestejä.

nelli-86 Kiitos ihana, mäkin todella toivon, että tämä olisi nyt SE kierto! :heart:
Halaukset ja tsempitykset sulle uuteen kiertoon :hug:

NeliApinaNiinpä, onneksi vaihdettiin molemmat parempaan :D

Samaralle halit ja tsemppaukset uuteen, parempaan kiertoon!! :hug:

Nyt Mutzilla vaan ovulaatiota hyödyntämään!! :heart:
Mä olen myöskin varma, että sä et joudu täällä kauaa olemaan, uskon, että sulla tärppää nopeasti uudestaan! :)

Toivottavasti Napakissalla on tärppi käynyt nyt kun ovulaatio on hyödynnetty! :heart:

Lilianne kuulostaa niin hyvältä, että mulla on ihan semmonen olo, että sulla on tulossa plussa testiin!! :heart:

Mömmömmöö pidän kaikki peukut ja varpaat niin pystyssä kun vaan voi, että sulla olis normaali kierto menossa!! :hug:

ON: Kp 21 ja dpo 3 on menossa täällä! Mä just tajusin, että mulla on ens lauantaina tulevan anopin 60- vuotisjuhlat jossa on alkoholi tarjoilu ja sieltä pitäis vielä lähteä baariinkin. Ja mulla on silllon dpo 9, joten on vielä aikaista testailla mutta toisaalta, en haluaisi juoda alkoholiakaan, jos niin ihanasti olisi käynyt, että olisin raskaana. Ja jos olen juomatta mitään, niin kaikki kyllä kiinnittää siihen huomiota ja alkaa epäilemään jotain..Juttelin miehen kanssa äsken asiasta ja sovittiin, että juon sitten vaan viinilasillisen ruuan kanssa ja muuten pysyn limpparilinjalla.
Täällä ei mitään erikoisempaa muuten, mutta nännit on edelleen superkipeät. Mutta sehän on ihan normaalia oviksen jälkeen, mulla tää on vaan ensimmäinen kerta kun näin on.. :)

PLUSSAONNEA!! onko täällä muuten joku testailemassa lähipäivinä? :heart:
 
Kiitos Lily-Janelle päivittäjän saappaisiin astumisesta :)

Vaniljainen älä ressaa synttäreistä, kyllä se hyvin menee ja varmasti saatte salattua sun limulinjan =)

Tässä töissä hommailen koulujuttujen kanssa ja sen verran tulin vaan teille jakamaan, että aion huomena soittaa yksityiselle ja varata ajan gynelle. Nyt riitti mulle tää epätietoisuus. Toivon että saisin ajan ens viikolle, jolloin se sit olis ennen ovista. Mut saa nähdä.
 
Heippa! Mä tulin pitkästä aikaa moikkaamaan tuolta odottajien puolelta.

Onnea kaikille, jotka on plussan mun jälkeen saanut :heart:

Pahoittelut niille, joita ei vielä ole onnistanut :hug: Paljon paljon onnea jatkoon!

Mulla oli perjantaina ensimmäinen ultra, kaikki oli hyvin. Oireet on ollu melkoiset, oksentelua, päänsärkyä ja sellasta väsymystä mitä en ikinä oo kuvitellukaan et voisi olla. Kaikki oireet kuitenkin kestää, kun tietää mitä ihanaa siitä seuraa. Mulla LA on 23.10. Kirjoittelen kuitenkin marraskuisten puolella, mihin aluksi meninkin.. Tunteet on pelokkaat, jännittyneet ja todella onnelliset.

Plussaonnea kaikille! Odottajien puolella on vielä paljon tilaa :)
 
laitan tämän vielä tännekin

jep ovishuippu tais olla eilen, no lapset sairaana ja eilen illalla ei jaksettu, toissailtana kyllä ja tänään ois meininki sit kellistää mies taas, kun onneksihan noissa lapuissa lukee et ovis on 24-48h päästä vahvasta viivasta joten ei onneksi ole myöhäistä :p

meillä tytöllä oli yöllä 40,6 kuumetta ja oksenti sen takia :| nyt sit seurataan et nouseeko vielä et sit vien lääkäriin kyllä

uutta: toinen testi tänään oli vielä yhtä vahva kuin eilinen iltainen testi, mites ne dpo:t sit lasketaan ja mistä? ummikko juu :/

Metsikselle paljon onnea täältäkin, perässä tullaan :heart: :hug:
 
Mutzilla dpo lasketaan kuulemma oikeaoppisesti näin:

-Ovistestissä plussa dpo 0
-Seuraava päivä dpo -1
-Sitä seuraava dpo 1

Itsekkin laskin monta kiertoa dpot väärin, kun laskin heti plussapäivää seuraavan dpo 1, mutta lueskelin, että oikeasti se kuuluisi laskeakin noin kun tossa ylhäällä esitin, koska se ovulaatiohan tapahtuu vasta yhden- kahden vuorokauden kuluttua plussasta :)
Eli sulla olis nyt mun mielestä huomenna dpo -1.
 
Nallu Harmi, että pahoinvointi ollut voimakasta, mutta ihanaa että kaikki on hyvin :heart: Mun ystävä kerto myös, että se väsymys on niin totaalista, ettei sitä osaa oikein kuvitellakaan. Eiköhän ne oireet pian helpota ja masukin kasva!
 
Sitä väsymystä mä tällä kertaa pelkäänki myös omalla kohdalla koska nyt olen töissä ja viime raskaudessa vein isommat lapset hoitoon klo 9 ja tulin ite nukkuu ja heräsin kelloon ku piti hakee lapset 13 aikoihin.Se oli ihan kauheeta uupumusta mut sitten se vaan yhtäkkii katoaa...Kauheeta vaan ku pitää töissä olla ja siel on aika paljo luppoaikaa :|
 
Kiitos Vaniljainen ihanista sanoistasi! Tuli niin hyvä mieli! Jospa tosiaan ne kuitenkin oisi niitä oikeita oireita! Toivossa on hyvä elää! Ja lupaavalta kuulostaa tilanne sullakin! Äläkä ota stressiä niistä juhlista! Lääkekuuriin on helppo vedota, jos joku ihmettelee alkotuotteiden välttämistä.

Nallu, jaksamisia sinulle! Sinullahan ne oireet ainakin ovat jo niitä aivan oikeita! Ja kolmen kerran kokemuksesta tiedän, että olo voi olla KAMALA! Samoin se väsy on semmosta, että tuntuu, ettei uni riitä mistään! Ei auta kuin koittaa ajatella, että siitähän ne oireet vaan kertoo, että istukka toimii hyvin. Useimmillahan ne oireet helpottaa raskauden toisella kolmanneksella. Toisilla taas ei. Itselläni ekassa raskaudessa pahoinvointi loppui tasan siihen, kun tuli 12 vkoa täytee. Tokassa raskaudessa pahoinvointi loppui viikolla 16 ja kolmannessa yökkäilin vielä viikolla 24! Varmaan seuraavassa sitten taas kauemmin. Itse en ole koskaan oksentanut, mutta se jatkuva öllötys on kamalaa! Mulla painokin on vain tippunut aina ekat kuukaudet, kun ei kertakaikkiaan tahdo voida syödä.
Toivottavasti sulla Nallu oireet kuitenkin pian helpottaisivat! Ja tosiaan, palkinto niistä on sitten kyllä kaiken sen arvoinen! :)

Ja kiitos Lily-Janelle, kun olet ottanut päivityksen tehtäväksesi!
 
PALJON ONNEA METSÄTÄHTÖNEN :heart: :heart:

Kiitos Lily-jane uudesta pinosta =)

Tänää saavuttu laivalta kotiin joten pikaisesti vain kävin jutut lukemassa ja iloisia uutisia oli heti tullut.
Joku kyseli onko joku testailemassa lähipäivinä, täällä yks eli ens viikonlopussa ellei sitä ennen ala vuoto, en meinaa jaksa uskoo et ois tästäkään siirrosta tärpänny ja jos näin on niin siirryn kokonaan pois näistä kuvioista, mut sen tietää sit vasta loppuviikosta :|

Nyt pakko taas siirtyy sohvalle lepäilee on niin paljon tota univelkaa... Kirjoittelen sit joku päivä lisää....
 
Mulla oli ihan sellainen olo,että joku on nyt plussannu kun avasin koneen :heart:

Isot onnittelut myös täältä Metsätähti :flower: Käyhän kuulumisia kertomassa välillä, että saadaan plussatarmoa :)

On: kp 30 menossa, nippailee edelleen.. testailen kun vasta kunnolla myöhässä,eli pe tai la..tai ehkä jo to :)
 
Kiitos Vaniljainen :hug:

Onnennumero 3 jaettu Mömmömmöön käyttöön!! Jos me vaikka sillä onnistutaan ;)

Metsätähtönen: Papa otettu viimeks 2 vuotta sitten, varasin alkuvuodesta lääkärinaikaa siihen ja vastaanotolla hyvin elämäänsäkyllästyneen oloinen vanha lekuriukko kysyi V-mäisesti, minkä takia se pitäisi ottaa? Siinä sitten yritin sanoa, että eikö olisi hyvä ottaa kun edellisestä on pari vuotta. Ei nähnyt syytä siihen... :| Tiedämpähän kenet lähden teilaamaan jos ilmenee jotain vakavaa joskus :D Niin ja OK oli sillon 2v sitten :)
 
Mä en nyt ymmärrä tota ovulaatiota lainkaan. Ku perjantaina tuli haalee viiva ovistestiin, lauantaina aika vahva, eilen taas vähän hailakampi ja tänään en oo testannu. Noh sitte syötin ne Fertility Friendiin, ja se ei suostu vaihtaa ovispäivää, vaan väittää että se on ensviikon lopulla (niin oli viime kierrossa, kp 19). No sit ku sainki väkisin vaihdettua, ni toi väittää et mun kierto on 24 päivää. Mitä oikeen tapahtuu? Nyt en tiedä mihin uskoa. Mahanippailuja on ollu lauantaista, lauantaina aika jopa kovat oviskivut. Mut ei mun kierto noin lyhyt ole. Mitä toi tarkottaa jos on ovis jo kp 13? En tiedä enää mistään mitään :(
 
Huomenta kaikki!!

NapaKissa Mä joskus aikaa sitten rekisteröidyin FF:n mut en ikinä alkanut käyttää sitä.. Metsis oli aika haka sen kanssa, ehkä se tulee kommentoimaan tänne :)

Mä menin tekemään tänä aamuna (dpo 8) ovistestin ja sain positiivisen.. Ja sain positiivisen silloin kp 16 jolloin laitettiin kyllä simpat menemään. Nyt tietty toi herätti jotain toiveita, että olisin raskaana, ellen sitten ovuloi kahta kertaa (onneks pupuiltiin eilen sattumalta..) tai sitten tää on jotain kemiallista. Mulla ei oo oireita, tissit tosi miedosti kipeät ja vähän huimannut yks päivä. Äh, miks piti mennä tekee.. Voiko estrogeeni tai LH olla koholla jostain muusta syystä kropassa?
 
Täällä on nyt huono olo. :x Ja rinnat on tosi kipeät. Ihan pyörällä ajaessa jokainen pikku töyssy sattui. Sitten alamahassa on omanlaisensa tunne ja turvotus. En ymmärrä. Tahtoisin kyllä kovasti, että oisivat raskausoireita, mutta jos se ovis olikin vasta perjantaina, niin eihän se mahd. hedelmöittynyt alkio ois vielä ees kiinnittynyt! Toisaalta olin varma, että ovis ois ollut ma-tai tiistaina. Silloin oli runsasta vetistä vuotoa, ja tiistaina alamahaa nippaili tosissaan. Ja siihen sitten se vetinen valkkarikin loppui. Kunnes sitten perjantain tuli se limaklöntti. Eli siis sen vuoksi nyt sitten oletan sen oviksen kuitenkin perjantaina olleen.

On mulla kyllä usein ollutkin ennen menkkoja huonoa oloa ja rinnat aristaneet, mutta ei toki NÄIN paljon ennen! Vaan n. viikkoa ennen... toisaalta onhan nyt jo kyllä kp 20.. että josko ne sitten kuitenkin ois vaan niitä menkkoja enteileviä oireita. :headwall:
 
jep ovis meni ja eilen hyödynnettin kanssa, nyt vaan toivotaan parasta et tärppi kävis :heart: sain siis kahtena päivänä yhtä vahvan viivan niin lasketaanko ne dpo:t nyt sit siitä ekasta viivasta?eli lauantaina ja sunnuntaina oli ne vahvat viivat ja nyt oli ihan hailakka, erotti kyllä....nyt sit alkaa poltteleen nuo raskaustestit tuolla kaapissa :saint:
 
Nallu, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia :heart: Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin!

Lilialle kiva, että sain sulle hyvän mielen, se oli tarkoituskin :hug: Sun oireet kuulostaa kyllä edelleen tosi lupaavilta! :)

Napakissa mulla oli kans vaikeuksia saada sinne Fertility Friendiin se ovispäivä oikein, mutta metsis mua neuvoikin, että sen saa määriteltyä, että minkä mukaan se sen ovulaation katsoo positiiviseksi. Mulla oli siellä määrityksissä, että lämmön mukaan, joten vaihdoin sen, että ovulaatiotestin mukaan ja sitten se merkkasi sen ovulaation. Eli vasemmalla valikossa on Analysis>Tuning/override.
Tarkoitatko sä, että se ennustaa sulle tätiä tulevaksi nyt myös aikaisemmin, kun sehän ei oikeastaan haittaa, se kuitenkin siirtää sitä kierron pituutta sitten kun et merkkaa menkkoja alkaviksi.
Testasitko ovista? Jos sait plussan kp 13, niin silloinhan se tarkoittaa sitä, että mahdolliset menkat tulisivat noin kp 28, eli 14 päivää ovulaation jälkeen. Näin siis yleensä, mutta koska se luteaalivaihe voi olla lyhyempikin, niin menkatkin saattavat alkaa aikaisemmin eli jo esim. sillon kp 24. Kuin pitkä sun luteaalivaihe yleensä on?
En tiedä osasinko nyt auttaa sua, mutta yritin ainakin :)

No hui, Lily-Jane! Joko me taas joudutaan miettimään uusi päivittäjä? :) Oliko se ihan selkeä plussa testissä, eli viiva oli yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolli? Jos oli, niin siinähän on tosiaan kaksi vaihtoehtoa, joko ovuloit kahdesti tai sitten se parempi, etli olet raskaana =) Mä en ainakaan keksi muuta syytä plussalle.

 

Yhteistyössä