Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Mömmömmöö :hug: :hug:

Vaniljainen Hyvältä kuullostaa siellä!

Lilianne Voihan se plussaksi vielä muuttua!


Mä en tiiä millon testais,pari testiä ois kyllä. Nyt kp 21/17-28!Minkä kierron mukaan tässä kannattaa laskee esim. menkoojen olevan myöhässä?


PLUSSATUULIA NAISET!!!!
 
Mömmömmööö Tiedän miltä tuntuu :'( Iso rutistus, toivottavasti mieliala paranee pian!!

Lilianne Kyllä se varmaan liian aikaista oli testata, nyt näpit kuriin :D

Oma napa: Dpo 12 ja NEGA :headwall: Ja aavistuksen menkkamaisia fiiliksiä alaselällä ja vatsalla. Eiköhän mulla ala viimeistään huomenna. Ottaa suunnattomasti päähän. Tosi surkea fiilis, kohta lähtee yk 6 (tai oikeastaan 7). En tajua mikä se toinen ovulaatio oli, mutta en siis laske sen varaan ollenkaan, musta tuntuu, et jotkut hormonit temppuilee kun noi testit näyttää kahta ovista. Ja seuraavan oviksen saatan olla reissussa :( Toivottavasti ei oo näin.. Aaargh. Noh, mä päätin eilen että jos en plussaa nyt niin seuraavat pari viikkoa treenaan kahta kamalammin.

Toivottavasti muilla on parempi tuuri :heart:
 
Vaniljainen pidän peukkuja että plussa tulis ja täti lähtis vaikka 9 kk lomalle johonkin kaukaiseen maahan..

Lilianne tiedän tunteen.. välillä on niin tyyni, rauhallinen ja seesteinen olo, sellanen http://www.beenlightened.org/images/meditation.jpg mut sitte tulee se tilapäinen mielenhäiriö ku on pakko tietää nyt heti ja tässä! :) Älä välitä, oon samanlainen. Koko ajan mietin et testaan ensviikon sunnuntaina aikasintaan, ja tiedän et ensviikolla oon jo tikku pytyssä kattomassa et tuleeko viivaa, häh, tuleeko? :LOL:
 
Ainiin,pakko kertoo ällötys-juttu.
Eilen pupuilun jälkeen,ukkelin vehkeet oli ihan valkkarin peitossa..Muuten sitä ei niinkään pöksyihin tule mulla oikeestaan koskaan,mutta nyt miehen palleroiset oli ihan valkeena siitä :LOL: Eikös valkkarin lisääntyminen voisi olla merkki jostain?Voisihan..??! :)
 
Heippa kaikille!

Kiitokset Lily Janelle päivittäjän tehtävän ottamisesta :) Toivottavasti onni olisi sullekin myötäinen ja pian tärppäisi!

Pahoittelut myös kaikille tädin kohdanneille tai negan saaneille. Toivottavasti teitäkin onnistaa mahdollisimman pian :)

Kiva oli lukea myös nallun kuulumisia pitkästä aikaa. Jännä syksy teille tulossa :)

ON: Mie olen päättänyt siirtyä tästä porukasta taustalle. Testasin viime maanantaina kp 39 tyylipuhtaan negan citymarketin PregCheck -puikkotestillä. Valkkaria on kyllä paljon tullut joten kyllä ne menkat sieltä vielä joskus tulee. Eilen tuli jo yks verihyytymäklöntti ja pisara verta, mutta siihen se sit jäi. Väistämätöntä odotellessa kuitenkin... Päätin jäädä taustalle nyt sen takia, että muutan kesätöiden perässä pois miehen luota 3kk ajaksi. Yritän käyttää ajan hyödyllisesti ja yritän... ei vaan AION laihduttaa. Nyt olisi hyvin aikaa, koska sain juuri kandin palautettua ja opiskeluhommat jatkuu vasta syyskuun alussa. Nyt tämän viikon haluan kuitenkin ottaa rennosti: nähdä kavereita, pakata ja tehdä 5s esseen käytännöllistä teologiaa. Mutta siis aion jo lisäillä liikuntaa ja vähän yritän katsoo, mitä syön.

Laihduttaminen kuitenkin on tarpeen. Painan 107kg ja pituutta on 173cm. Kunpa saisin touko-heinäkuun aikana 10kg pois... :heart: ja elokuussa vaikka vielä 2kg. Tai kun pääsis ylipäätään alle 100-kiloiseksi. Sitten voisi syksyllä tikutella pari kiertoa ovista ja jos en edelleenkään niitä löydä niin hakeutua tutkimuksiin. Onneksi nuori ikä on vielä mun puolellani. Täytän marraskuussa 24v joten sinänsä ei ole kiire vielä.

Tosin kyllä mua kanssa ärsyttää noi kyselijät. Nyt niitä on tänä keväänä ollut aika paljon. Johtuu ehkä miehen valmistumisesta kesäkuussa tai sit siitä että ollaan oltu nyt 6v yksissä, joista kesällä 3v naimisissa. Ja ollaanhan me jo tietty lastentekoiässä: mies kesällä 27v ja mä syksyllä 24v.

Yritän kuitenkin jo suunnitella elämää sillä tavalla, että olen vielä piiiiiiitkään lapseton. Ajattelin ainaskin vuoden päästä, kun graduni on valmis, tehdä avoimessa yliopistossa gerontologian perusopinnot. Se olisi kiinnostavaa, koska joudun ja pääsen taatusti tulevaisuuden työssäni pappina kohtaamaan paljon ikäihmisiä. Gerontologia on siis poikkitieteellinen tieteenala, jossa tutkitaan vanhuuteen liittyviä ilmiöitä. Siinä yhdistyy sosiologia, yhteiskuntapolitiikka, terveystieteet, psykologia ja lääketiede. Ehkä jotain muutakin. Eihän sitä tiedä vaikka muutaman työvuoden jälkeen opiskelisin sitä Jyväskylän yliopistossa töiden sivussa lisääkin :) Gerontologiaa opiskelevista tulee siellä terveystieteiden kandidaatteja ja maistereita :D Sit mua kiinnostas myös venäjän kieli ja viittomakieli. Ne on kanssa hyödyllisiä papille. Ainakin Itä-Suomessa näiden kielien tai edes toisen taitavia pappeja otettas avosylin heti töihin. Mutta valmistuttuani teologian maisteriksi ja sitä kautta papiksi aikosin pitää noi opiskelut kuitenkin harrastuksina.

Luin muuten eilen yhtä esseetä varten sellasta kirjaa kun Rakkauden lahja. Se on piispojen puheenvuoro perheestä, avioliitosta ja seksuaalisuudesta. Oli helpotus lukea, että piispat suhtautuu hedelmöityshoitoihin positiivisesti, jos hoidoissa käytetään pariskunnan omia sukusoluja. Ehkäpä minäkin voin sitten joskus kokeilla niitä, jos lasta ei muuten kuulu. Olin tähän asti ajatellut, että on ok syödä jotain clomeja. Ajattelen niitä vähän kuten jotain vitamiineja. Siis ihminenhän syö purkista vitskuja, jos ei saa niitä tarpeeksi ravinnosta. Samoin on mun mielestä ok syödä clomeja, koska niistä saa niitä hormoneja, joita keho ei itse osaa jostain syystä itse tuottaa. Sen sijaan en ole tiennyt, mitä ajatella hedelmöityshoidoista OMALLA KOHDALLANI. Mulle jo alkio on ihminen, koska siinä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee kehittyäkseen. Psalmissa 139:kin sanotaan

13. Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
14 Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla,
mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.

Elämä on siis arvokasta jo aivan varhaisesta vaiheesta asti ja olen kipuillut tuon keinohdelmöitysasian kanssa. Mitä tapahtuu käyttämättömille alkioille? Onko oikein luoda laboratorio-olosuhteissa ihmisten alkuja ja sitten heittää "ylimääräiset" pois antamatta niille mahdollisuutta kehittyä elinkelpoisiksi kohdussa?

Tulipa taas tajunnan virtaa. Noh, siirryn taustailemaan ja toivon, että jokainen tämän palstan lukija saisi sen kauan kaivatun pienokaisensa syliin asti :) Minulle se ei ollut sitten tarkoitettu. Ainakaan vielä.

Hengessä mukana kuitenkin :)
 
Kiitokset paljon tervetulotoivotuksista kaikille :)

Odottelen innolla tulevaa viikkoa, saas nähdä mitä kroppa puuhailee kun ei tulekaan pillereitä nassusta masuun. Tällä viikolla menkat ovat olleet tavallisuudesta poiketen kivuliaat ja runsaat. Liekö greippimehulla osuutta asiaan... Aloin nimittäin juoda sitä heti seuraavana päivänä viimeisestä pilleristä...

Haaveilija86 pohdiskelut ovat kyllä mielenkiintoisia, itse olen biologi ja en missään nimessä tuomitse mm. aborttia, taikka hedelmöityshoitoja. Ensimmäinen vain ei ole ikinä ollut vaihtoehto itselleni (onneksi ei ole tullut tarvettakaan), jälkimmäistä en ole taas pohdiskellut koskaan sen laajemmin. Itse uskon vakaasti lääketieteeseen (ja samalla litkin greippimehua :LOL: ) enkä koe käyttämättömiä alkioita hukkaanheitettyinä eläminä. Ne ovat keinotekoisia eikä niistä koskaan olisi tullut mitään ilman keinotekoista hedelmöitystä.

Itse koen suuria paineita siitä, että jos olisin hedelmätön ja silloin keinohedelmöitys olisi varmasti myös omalla kohdallani vaihtoehto, joten en missään nimessä halua tuomita ketään.

Kuitenkin omassa pienessä aivokopassani Darwinin ääni sanoo, että jos ei saa lasta luonnollisin menetelmin, niin onko lapsen saanti silloin tarkoitettu? Mutta oma ääni taas sanoo vastaan, että ei ne lapset ole aina tarkoitettuja niitä saaville ja miksi sitä ei voisi käyttää modernia lääketiedettä, nykyajan yhteiskunta kun ajaa ihmiset niin suureen stressiin ja epäterveellisiin elämäntapoihin, että ei ihme että kropat ei toimi oikein...
 
pokemoni En minäkään niitä tuomitse. Jeesuskin opetti Vuorisaarnassaan "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Olen sitä mieltä, että kellekään ei ole annettu niin suurta valtaa tässä maailmassa, että voi tuomita toisia helvettiin tms. Ajattelen myös, että Jumala on rakkaus joten en missään nimessä usko, että hän olisi niin julma, että vain keinohedelmöityksen takia ketään voisi kadotukseen laittaa. Ihminen tekee joka tapauksessa syntiä.

Ajattelen myös että järki, kyky pohtia asioita rationaalisesti, on Jumalan meille antama lahja. Sehän meidät ihmiset erottaa eläimistä. Miksei sitä siis voisi käyttää? Tiede on pitkälti päässyt kehittymään kirkon ansiosta. Euroopassa kirkot olivat aluksi niitä yhteisöjä, jotka tarjosivat mahdollisuuden koulutukseen ja opiskeluun. Vasta hyvinvointivaltioissa koulutuksen järjestäminen on otettu pois kirkon harteilta ns. maallisten instituutioiden tehtäväksi. Jos siis tieteen edistysaskelia käytetään hyvään tarkoitukseen, se on mielestäni oikein.

En kuitenkaan usko, että kukaan tai mikään ihminen olisi vahinko. Uskon, että Jumala on nähnyt kaiken ja meillä jokaisella ihmisellä on tarkoituksensa Jumalan suuressa suunnitelmassa. Kuka voi sanoa, ettei jotakuta ihmistä olisi tarkoitettu syntymään? Kaikki elämä on arvokasta, koska ihminen on luotu Jumalan kuvaksi Jumalan yhteyteen.

Ymmärrän ja hyväksyn muiden kohdalla hedelmöityshoidot. Omalla kohdallani en tiedä, mikä olisi minun vakaumukseni kannalta oikein. Eettiset pohdinnat ovat kuitenkin hyödyllisiä kaikkien alojen ihmisten kanssa, sillä eettinen pohdinta tekee ihmisestä ihmisen. Oli mielenkiintoista kuulla biologin pohdintaa asiasta :)
 
Haaveilija86, olet aivan oikeassa. Itse en usko Jumalaan mutta uskon että tapahtuvilla asioilla on tarkoituksensa. En kuitenkaan katso missään nimessä pitkin nenänvarttani niitä, jotka uskovat Jumalaan, minusta on aivan mahtavaa että uskosta voi saada niin paljon voimaa :) Kunnioitan kaikkien mielipiteitä enkä halua olla tiukkapipoinen.

Itse tykkään kovasti pohtia eettisiä juttuja ja täytyy sanoa että Haaveilija86n pohdinta oli itselleni äärimmäisen mielenkiintoista luettavaa :)
 
Kiitos kaikille tsempityksestä. Joo, olin oikeasti ihan liian aikaisin liikenteessä :ashamed: . Mutta minkäs sille mahtaa, ku niin malttamaton on... Eilen oli olo tosiaan tommonen, niin ku tossa Napakissan kuvassa, että mikäpäs tässä on ollessa. Tänään sitten aamulla tuntui, että mitä siinä menetän, jos nyt yhden testin teen.. :ashamed: No joo, menihän siinä sitten kuitenkin ne kaksi testiä ja paha mieli vielä tuli kaupan päälle. :(

Tänään onkin sitten jo ollut tunne, että menkathan ne sieltä pian alkaa. Ja jos tulee, niin ens kuussa sitten uuteen yritykseen!
 
Voi Mömmömmöö Tiedän pettymyksen tunteen, tänään alkoi yk3 :'( Mä olin niin varma, että nyt tärppäsi...Tyhjä olo, mun kroppa on pettänyt mut. Mutta mitä ne kaikki oireet oli?? Toiveajattelua vissiinkin...
 
ARGH!! Kiitos haleista.

Inhoan mun kroppaa. Ei ne menkat alkanutkaan. Aamulla siis tuli ihan vähän vuotoa, illalla oli jo ihan selkeitä menkkakipuja. Mut ei. Nyt aivan eri olo taas. Tein testin uudenlaisen toivon noustua, mutta paskat, "ei raskaana" ilkkuu sekin. Ihan tyhmää.

Älkääkä sanoko, että se voi vielä muuttua, ei muutu. Mun kroppa vaan kiusaa. :ashamed: :headwall:

Anteeksi, että olen nyt näin omanapainen ja itsekeskeinen ämmä. En vaan jaksa, enkä halua miettiä mitään muuta kuin omaa surkeaa olemustani :'(
 
Haaveilija86 Mielenkiinnolla seurasin sun ja pokemonin pohdiskeluja. Harmi, että menet taustalle, mutta toivon sulle kaikkea hyvää tuleviin koitoksiin ja kesätöihin. Onnea myös laihduttamiseen, sehän on tosi tärkeä tekijä myös tässä hedelmällisyydessä ettei ylipainoa ole liikaa - hieno päätös, ja paljon tsemppiä siihen. Vaikka itse en usko Jumalaan niin uskon siihen, että asioilla on usein tarkoitus. Olen varma, että teillekin se vauva jonain päivänä siunaantuu. Kaikkea hyvää sinulle :hug: Olisi kuitenkin mukavaa, jos kävisit välillä laittamassa kuulumisia!

Täällä ollut ihan kauheat menkkakivut, otin särkylääkettä ja helpotti. Vuoto ei ole kyllä vieläkään alkanut, silloin ne kivut yleensä helpottaa. Mieliala vähän kohentunut aamuisesta negasta.. Tänään otetaan kylmää ihanaa valkoviiniä!!! :LOL:
 
Iiiiikk,mun tekisi niin mieli testata!!Toisaalta ei..Lämmötki 37,2..Tissit kipeet edelleen ja tänään kummasti silloin tällöin navan viereen pistellyt?! :eek: Aaltomainen yökötys-olo ja välillä jotain nousee suuhun :x

Yöllä taas näin mnekka-unia..Nousin muka sängystä ja verta tippui pitkin lattiaa.Mitähän tommoset painajaiset tarkottaa..? :D

MITÄ TEEN?! Kp 21/17-28 (ihana haarukka,josta tosi helppo laskee kiertoja tms...) :headwall:
 
Iltaa leidit.

Ajattelin vain tulla kertomaan uutisia että tänään tuli pieni tipallinen verta vaikka menkat oli ja ovulaatioon olis 3pv,en tiiä sitten mistä se johtuu ja mitä se oli.Nopeasti kun olen noussut toissa päivänä niin vihlasi todella kipeästi alavatsasta..Olisikohan raskaus onnistunutkin,sitähän ei tiedä. :snotty:
 
Tuossapa aikani kuluksi testasin..Ja vastaus on....Vastaus on.....vastaus on...nega! Hahahhah,mikä pässi olenkaan,kp 21/17-28,mutta kun ei tiedä nyt et millon menkat on myösässä jne. Mutta siis,eihän nyt 17 kierto olekaan normaali,eli en sen mukaan laskenu mitään.Mutta dpo ois nyt hyvällä lykyllä 10 :D Koitin saada plussan testiin (haamun siis) et ois voinu äipälle ilmottaa,se on nyt niin siipi maassa muista murheistaan..:(

Mutta varmaan jossain kp 25 vois uusiks testata jos tarvetta.

Nyt kauniita unia,plussan kuvia! :D
 
Plussasin!!! Clearbluen digitaalinen raskaustesti tänään aamulla ilmoitti, että raskaana (kp 28/27). Olo on kerrassaan hämmentynyt, ei oikein pysty uskomaan todeksi. Pitänee tehdä vielä uusi testi varmistukseksi jossain välissä...
 
Paljon onnea Täpläkäs! :heart:

Tipetsu senkin hätähousu :LOL:

ON: Tissit niin kipeät että illalla piti ottaa ihan pari Panadolia särkyyn. Oon ku Dolly Parton, tissit on siis myös turvonneet.. Pissalla joutuu ravaamaan usein ja taas sellasta pientä hiivamaista tunnetta.. Saas nähdä. Nyt ois 19/28-34 ja dpo4.
 
Onneksi olkoon Täplikäs!

Pakko tulla kertomaan mun viimeöiset unet lyhykäisesti, toisessa meillä oli noin puolitoistavuotias poika (meillä ei ole siis lapsia vielä) ja toisessa ennustajaeukko/noita sanoi mulle, että kannan sisälläni elämän siementä (mikä sekään ei ole mahdollista vielä). Aamulla olo oli kuitenkin kovin onnellinen :)

Paljon onnea kaikille yritykseen!
 
Täpläkäs paljon onnea plussasta :heart: :heart:

Tipetsu oisit malttanut vielä muutaman päivän ja sit vasta testannut ;)

Auneliini ja Mömmömmöö iso :hug: molemmille

Haaveilija ja pokemoni mukava lukea teidän pohdintoja. Tykkään kans pohtia asioita eettisessä mielessä mut nyt ei ole oikea aika siihen (tai onko sitä koskaan) ???
Tulethan haaveilija viel joskus kertoo kuulumisia??

Mulla hävissä kaikki raskausoireet ei enää ees tissit oo kipeenä. Nyt vaan odotellaan keskiviikkoon jolloin pitää klinikallekin soittaa ja saa sanoa sinne et nega tuli...
Sit aletaan uudestaan miettimään et halutaanko lähtee näihin hoitoihin vai ei . Aika rankkoja nää on henkisesti ja fyysisesti kun lääkkeitä menee tälläkin hetkellä kolmea erillaista ja kuitenkaan ei oo tärpänny.
Mieli on nyt maassa mutta suosta on noustu aikaisemminkin :(

Lauantain jatkoja ja plussa onnea kaikille sitä kaipaaville :wave:
 
Mua ei oo taas näkyny syystä että oli talvimasennusta pahana mutta nyt rupeaa helpottamaan.Edelleen siis kuumeillaan,kp:tä en tarkkaan kyl muista mutta menkat alko 23.3 eli kohta pitäis taas alkaa jos on alkaaksensa.Yk 4 sit vissiin viä
 

Yhteistyössä