Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Tervetuloa Emily ja oNefer kuumeilemaan :flower:

Mutzilla isot onnittelut ja paljon vauvaliimaa mukaan :heart:

Monilla täällä onkin jänniä aikoja tiedossa. Toivon teille kaikille oikein kunnon plussa myrskyä...

Kiitos teille kaikille tukijoille ja ihanille ihmisille :hug:
Henkisesti keskenmeno otti koville koska tiedossa oli että ne olivat viimeiset alkiot pakkasessa :'(
Juhannus viikolla pääsen leikkaukseen jossa poistetaan polyypit ja kaikki muu ylimääräinen pois mun poskionteloista, toivottavasti se auttaa ja pääsen eroon jatkuvista flunsista :ashamed:
Miehen kanssa edelleen mietitään uusiin hoitoihin lähtöä. On henkisesti ja fyysisesti aika rankkoja.
Jos päädytään vielä lähtee hoitoihin niin vasta syksyllä.
Kesä pidetään lomaa ja annetaan kropan palautua kaikesta tästä tapahtuneesta. Painoa aloin pudottamaan taas uudestaan ja jo nelisen kiloa sitä onkin tippunut. Varmaan osa syynä myös se että ruoka ei oikeen ole pariin viikkoon maistunut ja eikä kyllä oikeen vieläkään.

Lily-jane mut voi siirtää tuonne taustailijoihin, ilmoittelen sitten uudestaan jos vaikka haluankin aikaisemmin mukaan. Nyt ei vaan ole yhtään vauvakuumetta.

Mukavaa ja lämmintä kevättä teille kaikille ihanille ihmisille :hug:
 
Lily-Jane sitä mäki vähä jännitän... Mut ei sen pitäis olla kovin todennäköistä. Oliski hassua jos joutuisin odottajiin jo ennen yrityksen alkua :LOL: eipä siinä muuta oliskaan vikaa ku raha-asiat!
Tervetuloa uusille ja onnea yritykseen :flower: kuten tietty myös kaikille muille!! :heart:
 
Unikeiju 79 :hug: :hug:

NeliApina Minulle sanoi gynekologi että ensimmäinen kuukausi välittömästi ehkäisyn lopettamisen jälkeen on todella hedelmällinen kun hormonituotanto alkaa hurjana kemiallisten estojen päätyttyä. Sen jälkeen kuulemma ensin laskee ja sitten pikku hiljaa tasoittuu normaaliksi. Että hän suositteli erityisesti hyödyntämään ekan "0-kierron" Toivotaan että sulla olisi siellä kyytiläinen matkassa! :heart:
 
Unikeiju-79 Voimia ja :hug:

Lily-Jane oli viel vahvemmat raskausoireet ku viimeks ja kiinnittymiskipu tosi viiltävä viime keskiviikkona, samalla alkoi myös tuhruttelu. Oli niin deja vu myös tiputtelujen ajankohdan ja muiden kanssa että en viittiny pahoittaa mieltä testaamalla, vaikka TIEDÄN että se olis ollu positiivinen.
 
mötkis: !! Ihan tosi? Passais kyllä mulle :D

Unikeijulle paljon voimia ja haleja ja jännitän nyt kyllä NeliApinan mukana!

Viikko on jo puolessa välissä, kamalan nopeasti hujahti alkuviikko ohi. Kohta sais luvan ovis tulla :kieh:

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
 
No jaiks ! Niin ja viimeks kun raskautta yritettiin niin luomut alko aika nopeesti tyhjennyksestä mut nyt ei mitään.viimestään pitäis kyl alkaa ens viikon lopulla jos laskee sen laastarin pois oton jälkeisen tuhrun mukaan. Tänään pitäis alkaa jos olis menny laastari kierron mukaan...
Mul ei imetyksen aikanakaan pysy menkat poissa niin hassuu et nyt sit odotuttaa...ei kyllä viittis testailla vielä jos vaikka pitäiski alkaa vast ens viikolla niin ei edes näytä viel... :/ Mut onhan mulla viis testiä niitä 10 herkkyyksisiä(uuuuh mikä sana) :D Ja äkkiäkös niitä tilaa lisää... :LOL:
Millos noi herkät testit pitäis näyttää? En oo koskaan perehtyny,ostin aina vaa apteekista halvimman ennenvanhaan.
Kaikenlaista odottelua tää elämä nyt :)
 
Neliapina mä olen myöskin kuullut, että se kierto 0 on usein se hedelmällisin kuukausi :whistle: Jännitän sun mukana täällä :heart:

oNeVeR ja Emily83 oikein paljon tervetuloa mukaan! :wave: :wave:

nelli-86 hui kuinka ihanaa, jännittelen myös sun mukana täällä!! :heart:

Mä myöskin mietin tuota Napakissan tilannetta, että mistä tiedät että se kiinnittyminen todella tapahtui? Tietysti se vuoto voi kertoa paljon, mutta mulla ainakin on ihan jokaisessa kierrossa ovulaation jälkeen ollut jos jonkinmoisia tuntemuksia ja vihlaisuja mahassa :whistle: Ja semmoiset tuhrutkin on mahdollisia kun ehkäisyn lopettaa. En nyt missään nimessä tarkoita tätä pahalla, enkä epäile yhtään sun omia tuntemuksia, päinvastoin haluan vaan muistuttaa, että nuo oireet voivat olla ihan normaaleja, ettet ainakaan turhaan nyt kamalasti huolestu siellä :hug:

Unikeijulle halit myös täältä ja muistathan liittyä heti takaisin mukaan jos tuntuu siltä! :hug:

Neliapinalle vielä, että monissa testeissähän lukee, että voi testata jo neljä päivää ennen odotettujen kuukautisten alkua, mutta tietysti mitä lähemmäs malttaa niin sitä luotettavampi se tulos on ;) Mutta jos mä olisin sä, niin testaisin kyllä jo :D

ZzZZZzzzzZZZZzzzz.....Mulla on kp 6 ja siis koko kierron tylsin aika menossa... :headwall: Viikon päästä saa onneks alkaa tikuttamaan ovista, tosin olen vähän kahden vaiheilla, että meniskö tän kierron vaan tikuttamatta..
 
Vaniljainen

No kaks kiertoa, molemmat ihan samanlaisia, mulla ei IKINÄ tuhruttele muuten, en oo käyttäny hormonaalista ehkäsyä 5 vuoteen ja aina kuukautiset aikasintaan kiertopäivä 28. Kyllä mä kehoni tiedän miten toimii ja nyt on toiminu ihan sekopäisesti nää kaks kuukautta. Ikinä ei ole muuten tommosia kipuja ollu ku nyt kahdessa kierrossa, molemmissa terävä kipu oikeella alavatsassa dpo 8 ja samana päivänä alko tuhruttelut. Trust me.

Ja kp 6 täälläkin. Ensviikolla sitte ovispäivät, jos pääsis heti käyttämään sitä keltarauhashormonia. Saankohan mä olla täällä enää ku kerta tarvin apuja raskautumiseen :(
 
No okei,sovitaan niin et testaan vkl jos ei mitään tapahdu ennemmin. Mut kyllä oisin ihmeissäni jos plussa tulis. Kyllä tää todennäköisemmin on vaan siit ehkäisyn lopetuksesta kesken kierron. :p vaikka ei se uus laastari kyl ollu ku pari päivää kiinni.
No kiva et mullakin jotain jännää tapahtuu ku monta kk vaa odottanu et sais alkaa yrittää. Tai no,vuoden oikeestaan :D katoin kerran et suunnilleen 11.5.09 liityin tähän pinoon...
NapaKissa sulla on vielä yrityskierrot niin pienet et älä turhaan stressaa. :heart: Joo,helppo sanoo :D mut oon mäki joutunu yrittää 8 ja 6kk raskauksia,et tiiän ettei se mukavalta tunnu ku aina vaan vuoto alkaa :/ Älä lannistu :hug:
Ja unikeijulle voimia päätöksen tekoon :flower:
 
NeliApina no mut selkeesti joku vika ku aina viikkoa ennen ku menkkojen kuulus alkaa, tulee alkiot pihalle. Vaikka se ei kaikkien mielestä ois "hyväksyttyä" että jo näin aikasessa vaiheessa ihmettelen syytä, ni jos kerta on joku mahdollisuus hoitaa asia ni hoidan. En tiedä sit miks pitäs odottaa vuoden ja kokee joka kuukausi saman pettymyksen. Jos siis syy on pieni ja korjaantuu pienellä keltarauhaskuurilla. :)
 
NapaKissa No niinpä.Ja monestihan se keltarauhashormoni just auttaa. Mun kaverillekki joka yritti 3 vuotta,sanoin viime kesänä et alahan laputtaa lääkäriin et jos ois vaan siit kiinni.Mut ei sit tarvinnu.Itekki kyl menisin suht nopeesti ettei turhaan kiusaa itteensä :hug: Toivottavasti se on siitä kiinni ja raskaudut onnistuneesti heti paikalla. :D
 
NapaKissa kyllä minustakin kaikki keinot mitä lääketiede on asian auttamiseksi keksinyt ovat sallittuja. Tässä pinossa joku kommentoikin että lääketiede korjaa sitä minkä nyky-yhteiskunnassa vallalla oleva stressi vie pois hedelmällisyydestä. Minusta se on hyvin ajateltu.
 
NapaKissa kyllä mä ainakin olen sitä mieltä, että jos epäilet jotain olevan vialla tms niin mitä väliä sillä on onko yk1 vai yk11. Menet sinne lääkäriin kun siltä tuntuu, sano muut mitä sano. Eikä tässä nyt tainnut olla siitä kyse kenenkään kohdalla muutenkaan:) Toivottavasti sillä keltarauhashormoonilla asettuu noi sun ongelmat niin voi sitten ens kierrosta plussata, tai vaikka tästäkin :D

Unikeijulle voimia vaikeisiin päätöksiin. Ja tervetuloa takaisin heti kun/jos siltä tuntuu :hug:

NeliApilalle peukkuja!

ON: Täällä eletään dpo9 ja selkäsärky jatkuu samanmoisena. Ärsyttävää, kun normaalisti nappais särkylääkettä mutta nyt ei viitti kun takaraivossa takoo että mitäs jos sittenkin ja sit jos käykin jotain ja blaa blaa. Vaikka ihan tyhmäähän sellanen jossittelu on, eiköhän se täti sieltä viimestään alkuviikosta tule. Pääasia että tulis ennen meidän häämatkaa (ens viikon lauantaina lähtö ja kaiken järjen mukaan olis jo pitänyt tädin pakata kimpsut ja kampsut siihen mennessä). Täytyy vaan toivoa, että päästään sinne häämatkalle kun tänään jostain iltapäivälehdestä lueskelin, että tuhkapilvi olis taas tulossa mutta kukaan ei oikein tienny mihin suuntaan.

MUOKS. Eipähän kuulut taas toi hymiö tonne sulun lopuksi. Ärsyttävästi heittelee noita hymiöitä tämä!
 
Kiitos, mussukat :)

Onpa muuten ihanan aurinkoinen sää! Oltiin äsken kissojen kanssa takapihalla nauttimassa keväästä, pienempi kissa jahtas ötököitä ja isompi veti rennosti makaamaan kuistille :LOL: Voi että, jäätelö vain puuttu. Sais kyllä ilmat alkaa enempi lämpenee, pääsis siementää edes pihaa jos ei muuten tärppää!

Tärppionnea kaikille ja haleja niille joille täti tuli taas kutsumatta kylään! Kiva käydä täällä ja lueskella plussaamisista aina välillä, saisitte plussata useemminkin :)
 
Heippa kaikki!

Kertokaahan sitten, jos mulla jää jotain päivittelyitä väliin, välillä tulee tekstiä päivässä tosi paljon ja välillä on sitten hiljaisempaa :) Tänään ollut niin kiire, että ehdin vasta nyt lukaista tekstit läpi.

NapaKissa Hei hienoa, että sait hormoonia avuksi! Luo muhun uskoa, kun epäilen että itsellä on jotain limakalvo-ongelmia, että ottaako ne eka kaikki verikokeet ym ennen kuin määrää jotain.. Toivottavasti ongelma korjaantuu ja saat pian sen plussan! Täällähän saa pyöriä kaikki, mulla ainakaan ei ole mitään sääntöjä, kaikki kuumeilijat vaan :) Ja mä oon aina ollut sillä kannalla, että jos ei tule luonnostaan niin mä oon valmis menemään vaikka mitkä hoidot läpi. Lopputulos on tärkein :heart: Ja siis mäkin kävin gynellä kun oli vasta yk 4 takana, joten jos tiedostaa jonkun ongelman niin lääkäriin vaan heti!

Vaniljainen Toi odottelu on niiiiin tylsää.. Mä muuten ajattelin repäistä ja olla testaamatta ovista. Ajattelin että se vähentäis noiden dpo:iden laskemista ja kyttäämistä, ja voisin vaan miehen kanssa puuhailla nyt ovisajat joka toinen päivä. Jos ei toimi niin ei voi mitään, ei oo toiminu ovisplussat ja täsmäiskut viime kierroissakaan, joten yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni :D Huomenna on kp 13 niin alotetaan, suunnitelma (hirvee sana hahahaah) olis heilutella peittoja kp 13, 15 ja 17. Sit lähdenkin reissuun, ja jos ovis tulee myöhemmin niin se on too bad, siks ehkä parempi etten tikuta.. :)

Unikeiju Oon tosi pahoillani ettei hoidot onnistuneet :hug: Oot ollut tosi mukavaa seuraa täällä, laitan sinut taustailijoihin ja toivottavasti jonain päivänä teille se nuorin mytty suodaan. Kaikkea hyvää!!

Nelli-86 Kuulostaa lupaavalta!! ;)

Mulla on huomenna gyne, käyn nyt uudestaan ultraamassa ton limakalvon ja kerron mun oudoista menkoista, lyhyestä luteaaliajasta ja muista ihmeellisyyksistä. Jos ne sanoo, että kaikki ok niin sitten ei auta muu kuin olla kärsivällinen! Voisin kysästä kahdesta ovisplussastakin, muistatteko kun sain viime kierrossa :D Että kannattaako niitä edes käyttää jos mulla on joku hormooniepätasapaino. Nyt pehkuihin :wave:
 
Moikka piiitkästä aikaa.

meillä kone edelleen toimii sillon kun tykkää, joten käynnit täälläkin jäänyt. Nyt piti koittaa onnistuuko kännykällä..

eli en nyt ole mitään lukenuu, koitan illalla jos kone aukeaisi...

ON: tänään kp 30/30 (?). Alkaa allergia vaivata, joten ajattelin eilen varoiks tehdä r-testin vaikkei mitään oireita ole. Mut siksi et jos vahingossa olisinkin raskaana niin en sit lääkkeitä ota koska ilmankin pärjään. No sieltähän tuli tosi haalea viiva, mut erottui kuitenkin! Uskomatonta! Tosin en vielä uskalla uskoa todeksi enkä iloita, koska ikinä ei raskautuminen ole onnistunut näin nopeasti.. Nyt sit odotellaan ja toivottavasti pääsen testailemaan uudelleen ens viikolla..

anteeksi pelkkä omanapaisuus, täytyy päästä koneelle niin saa luettuakin...



 
Moikka piiitkästä aikaa.

meillä kone edelleen toimii sillon kun tykkää, joten käynnit täälläkin jäänyt. Nyt piti koittaa onnistuuko kännykällä..

eli en nyt ole mitään lukenuu, koitan illalla jos kone aukeaisi...

ON: tänään kp 30/30 (?). Alkaa allergia vaivata, joten ajattelin eilen varoiks tehdä r-testin vaikkei mitään oireita ole. Mut siksi et jos vahingossa olisinkin raskaana niin en sit lääkkeitä ota koska ilmankin pärjään. No sieltähän tuli tosi haalea viiva, mut erottui kuitenkin! Uskomatonta! Tosin en vielä uskalla uskoa todeksi enkä iloita, koska ikinä ei raskautuminen ole onnistunut näin nopeasti.. Nyt sit odotellaan ja toivottavasti pääsen testailemaan uudelleen ens viikolla..

anteeksi pelkkä omanapaisuus, täytyy päästä koneelle niin saa luettuakin...



 
Moikka piiitkästä aikaa.

meillä kone edelleen toimii sillon kun tykkää, joten käynnit täälläkin jäänyt. Nyt piti koittaa onnistuuko kännykällä..

eli en nyt ole mitään lukenuu, koitan illalla jos kone aukeaisi...

ON: tänään kp 30/30 (?). Alkaa allergia vaivata, joten ajattelin eilen varoiks tehdä r-testin vaikkei mitään oireita ole. Mut siksi et jos vahingossa olisinkin raskaana niin en sit lääkkeitä ota koska ilmankin pärjään. No sieltähän tuli tosi haalea viiva, mut erottui kuitenkin! Uskomatonta! Tosin en vielä uskalla uskoa todeksi enkä iloita, koska ikinä ei raskautuminen ole onnistunut näin nopeasti.. Nyt sit odotellaan ja toivottavasti pääsen testailemaan uudelleen ens viikolla..

anteeksi pelkkä omanapaisuus, täytyy päästä koneelle niin saa luettuakin...



 
Moikka piiitkästä aikaa.

meillä kone edelleen toimii sillon kun tykkää, joten käynnit täälläkin jäänyt. Nyt piti koittaa onnistuuko kännykällä..

eli en nyt ole mitään lukenuu, koitan illalla jos kone aukeaisi...

ON: tänään kp 30/30 (?). Alkaa allergia vaivata, joten ajattelin eilen varoiks tehdä r-testin vaikkei mitään oireita ole. Mut siksi et jos vahingossa olisinkin raskaana niin en sit lääkkeitä ota koska ilmankin pärjään. No sieltähän tuli tosi haalea viiva, mut erottui kuitenkin! Uskomatonta! Tosin en vielä uskalla uskoa todeksi enkä iloita, koska ikinä ei raskautuminen ole onnistunut näin nopeasti.. Nyt sit odotellaan ja toivottavasti pääsen testailemaan uudelleen ens viikolla..

anteeksi pelkkä omanapaisuus, täytyy päästä koneelle niin saa luettuakin...



 
Moikka piiitkästä aikaa.

meillä kone edelleen toimii sillon kun tykkää, joten käynnit täälläkin jäänyt. Nyt piti koittaa onnistuuko kännykällä..

eli en nyt ole mitään lukenuu, koitan illalla jos kone aukeaisi...

ON: tänään kp 30/30 (?). Alkaa allergia vaivata, joten ajattelin eilen varoiks tehdä r-testin vaikkei mitään oireita ole. Mut siksi et jos vahingossa olisinkin raskaana niin en sit lääkkeitä ota koska ilmankin pärjään. No sieltähän tuli tosi haalea viiva, mut erottui kuitenkin! Uskomatonta! Tosin en vielä uskalla uskoa todeksi enkä iloita, koska ikinä ei raskautuminen ole onnistunut näin nopeasti.. Nyt sit odotellaan ja toivottavasti pääsen testailemaan uudelleen ens viikolla..

anteeksi pelkkä omanapaisuus, täytyy päästä koneelle niin saa luettuakin...



 
äitienpäivänä pitäisi testialla onko tärpänny vieläkään..Pientä rintojen nipistelyä välillä ja huonoa oloa,pääkipeänä melkein joka päivä,mahassa nippailee välillä,närästää kuppi kahviakin..Sitten oli pientä huimausta viimeviikon alussa ja vessassa saa juosta yölläkin ja aina kun käy suihkussa niin heti kun tulee kostea ilma sinne niin nenässä tuntuu sellainen epämiellyttävä haju,vähän niinkuin rauta tjn...En jaksa innostua tulevasta testistä kun tiedän kuitenkin että joudun petttymään taas kerran.. :| Mulla mielialat on sellasia ollu jo jonki aikaa että välistä nauran ja oon iloinen ja sitten taas välillä pahalla päällä.
 
shamandalie oli kyl tosi omanapaista pakko myöntää ku noin monta kertaa sama kirjotus :LOL: mut oli siin tärkeetä asiaaki.Kyllä mä nyt sua onnittelen kuitenki koska ite en oo koskaan saanu haaleita tai yleensä mitään viivoja olematta raskaana :hug: perun sit onnittelut jos et ookkaan...Mut kyl sä oot.

Mä tein aamulla varmuudeks testin ja tulos oli niinku pitikin eli - Hyvä juttu vielä tässä vaiheessa :)
 

Yhteistyössä