Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Vaniljainen, ja muut tädin potkaisemat, voimia teille! Erityisesti täällä jo vuodenvaihteesta asti pyörineet, tsemppiä!
Täällä kait yk 7 tai ehkä olen jo pudonnut laskuista. Ajoittain ärsyttää, varsinkin silloin kun menkat kosahtavat.

Oliko niin että lyhykäinen kierto voisi olla merkki alentuneesta hedelmällisyydestä? Nyt ol ollut useita 26-päiväisiä kiertoja, ja ovista edeltävistä oireista päätellen tästä tulossa jotakin sellaista. Toisaalta o-testi näyttää vielä miinusta, kp11. Ehkä mitään ovulaatiota ei tulekaan? Menkat ovatkin jotakin hämäystä? Olenko ehkäissyt turhaan kaikki nämä vuodet? ( Ja miksi käyttämämme ehkäisy "enenmmän tai vähemmän keskeytetty yhdyntä" on toiminut niin hyvin pari vuotta? ) täh?

Ajattelimme myös lähestyä yksityistä lääkäriä lähiaikoina, kun olisi ensin vaan aikaa käydä edes kunnallisen puolesta määrätyissä verikokeissa..
Jotenkin sitä vaan toivoo että epähuomiossa tulisi raskaaksi eikä tarvitsisikaan mennä tutkimuksiin. Ja kuukaudet kuluvat.

Hedelmällisiä hellepäiviä kaikille!
 
Mooooooi!!! Pitkästä aikaa täällä.Oltiin äitillä vähän lomailemassa ja takas piti tulla 29.6. Tulkiinkin vasta tänään.Pari viikkoo viel lomaa ja maanantaina ois visulahteen menoa ja sellasta. Päivät on menny nopeesti ja ois sit kp11 ja yk3. Viime kierto oli 26 päivää.

Onnea samara :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ginger-lemon-honey:
Oliko niin että lyhykäinen kierto voisi olla merkki alentuneesta hedelmällisyydestä?
Hui, onko tosiaan näin? Minulla on kierto yleisimmin 24 pv ja olen raskautta yrittäessä ajatellut, että onpa hyvä ettei ole pidempi. Pääsee sitten taas pian uudestaan yrittämään, jos ei tärppää. Mutta että sekö olisi huono juttu jos on lyhyt kierto? Mä olen kyllä itsekin lukenut jostain, että jos kierto on säännöllisesti 21 pv tai alle, niin se olisi liian lyhyt raskaaksi tuloon. Sen pidemmän kierron olen luullut olevan OK. Valistakaa joku, jos tiedätte! Kiitos!
 
onko tää nyt ihan normaalia, onko muilla hormonaalisen ehkäisyn lopettaneilla ollu tällasta:
mulla tuli vika tyhjennysvuoto 21.6 ja sen jälkeen en ole laittanu uutta rengasta, viime maanantaina alko tiputteluvuoto ja jatkuu edelleen, oon kuullu vuotohäiriöistä mutta onko se ihan näin jatkuvaa?
Tiputtelu ei näytä loppuvan,se on hyvin pientä mutta tulee joka vessakäynnillä. Oletettuihin menkkoihinki on aikaa vielä vähintäänki se viikko. Voihan hormoonit olla sekasin ja tiputtelu yltyykin tulvaksi jossain vaiheessa?!

Ärsyttävää ku pitää kokoaika miettiä, mitähän seuraavaksi tapahtuu, koskaan aiemmin ei luomuna eikä hormoonien kanssa ole ollut tällasta tiputtelua :kieh:
 
Karoliina87:Mulla oli muistaakseni kans tollasta tiputteluvuotoa kierron puolivälin jälkeen ku lopetin renkaan käytön ja sit kierto veny 42päivään ennen ku menkat alko. Mut se tiputtelu ei tainnu sillon kestää ku 3-4 päivän ajan. Sit kierto oli pitkän aikaa tuollasta pitkää kiertoa et aina sai olla menkkoja oottamassa ja testailemassa.. Miula sitä tais sillon kestää puolen vuoden ajan ja aina välillä oli tiputteluvuotoo.. Eli hormonit voi olla tosi sekasinki..
 
Onneksi olkoon Novelle78!! Aika ihanaa =)

Itsellä ei mitää oloja. Hirveä jano ja väsymys, mutta sen selittää kuumat ilmat. Menkkojen pitäis alkaa ens viikolla, eli niitä odotellessa. Huoh!

Aurinkoisia päiviä kaikille! (niitähän tuntuu riittävän :D )
 
Moi taas!

Novelle, onneaonneaonnea aivan hirmusesti! :flower: :flower: :flower:

Ginger-lemon-honey, toivotaan, että teillä tärppää, eikä tarvitsisi tutkimuksiin asti vaivautua. Tsemppiä!!

NeliApina, eikös ookin ihanaa, kun saa lomailla ilman hirveitä paineita suunnitelmista? :) Sitä yritän täällä itsekin harrastaa..

Lumpelle ja muillekin tsemiä jännäilyyn! Tulispa meille paljon helleplussia!!

Omanapa: kp 22/24-29. Ehkä siis viikon verran jännäilyä eessä. Eihän toi kierto oo ku kerran ollut alle 26 pvää, mutta täytyy sitä kai taas alkaa varautua pahimpaan. Kunhan ei nyt tosiaan menkat alkaisi ennen kuin muuttohässäkkä on ohi. Sunnuntaina pitäis saada isoimmat rojut uuteen kotiin, maanantaina vanhan kämpän siivous ja sitten vaan purkamista, jos ei aiemmin saada purettua kaikkea. Ihanaa, kohta on oma piha ja sauna :heart:

Jos ovista tässä kierrossa olikaan, niin ajoitukset kai meni edes sinne päin, sen verran hyvin on tuolla makkarissakin viihdytty. ;) Ensi viikolla saa sitten nähdä miten käy, mutta en mä kaikkien pettymysten jälkeen ole kovin luottavaisella mielellä. Etenkin, kun ei niitä ovisoireita taas ollut :/

Mutta plussailkaas te muut nyt tässä välissä, niin yritän kovasti päästä teidän joukkoon iloiseen ensi viikolla :D

++++++++++++++++++++++
 
Vanilijainen :hug:
:flower: samara ja novelle ym plussanneet
mulla kierto on ollu kierukan poiston jalkeen 25-26 päivää,eikä tk:n lääkärit oo mitenkään noteeranneet sitä. edelleen ootellaan kutsua tutkimuksiin kunnalliseen |O miehen simot ilmeisesti ok koska lähettees luki,et ilmottaavat jos on poikkeuksellinen tulos...
plääh...mut onneks noi häät on saanu täs kierros ajatukset aivan muualle :p
kyllä vähä jo jänskättää torstai :whistle:

 
Novelle voi että, ihanaa ja onnea plussaamisesta!

Vaniljainen ja muut veriset, halauksia kovasti, perkeleen täti!

Tervetuloa uudet kuumeilijat!

Haleja ihan kaikille :hug:

Reissusta tultiin eilen illalla ja äsken vasta luin kommentit, mukavaa että on tullut paljon uusia kuumeilijoita ja yksi plussakin pärähtänyt. Tääl ois kp 13 yk 5. Vois alkaa taas kellistelee miestä ettei mee ovis hukkaan. Tiistaina lähtee viiminen Terolut-kierto. Ei mitään odotuksia tälläkään kertaa.
 
mömmömmöö Joo oli aika kivaa kun ei oikeen ole edes varma alkoko menkat su vai ma eikä ollu mitään hajuu muutenkaan päivistä. Nyt kp14 joten kohta alkaa taas jännäily.
Testiaika ois sopivasti ennen töihin paluuta joten voi sit mahdollisesti palata sinne pää pilvissä...No kattoo nyt :D
Mut on kyl ihanat kelit .Huomenna lähetään telttailee ja päätettiinki mennä visulahden sijasta tuttuun ja turvalliseen puuhamaahan torstaina. B)
Tarttis varmaan pakkailla...
 
Hei kaikille
Hyppään minäkin ketjuun mukaan. Ensimmäinen lapsi oisi kovasti toiveissa. Ehkäsy jätetty satunnaisesti pois maaliskuusta lähtien, kesäkuusta eteenpäin ihan kunnon yritystä yli yk2 menossa. Ovis oli laskujeni mukaan alkuviikolla ja ahkerasti ollaan lakanoita heiluteltu :p . Saa nähdä miten tässä käy. Viime kuiset menkat oli kyllä aika lyhyet, vain 3 päivää ja todella vähäistä vuotoa. Nytkin on kyllä masun kanssa outoja erilaisia tuntemuksia ja se on hieman ehkä turvoksissa ja kova.... no voinee johtua vaikka sun mistä :/

Taustasta voisin sen verta kertoo et jätin pillerit pois jouluna ja tammikuussa tuli normaalit menkat, jonka jälkeen maaliskuussa tajusin et helmikuun menkat oli jääneet pois, paljon oli raskausoireita kipeistä ja turvonneista nänneistä aina ruoan ja hajujen etomisiin, testit näytti kuitenkin negatiivista (myös verikokein). Lääkärin määräyksestä sitten 3kk:n terolut kuurille, joka nyt loppui kesäkuussa. Eli ekat luomut pitäs tulla, mut niitä ei toivota jos siis kyytiläinen ois tarttunut matkaan.

En lukenut koko ketjua läpi, mutta valtavasti onnitteluja, tarrasukkia ja liimaa kaikille plussanneille :heart: :flower: :heart:
 
Täällä ovis bongattu alkuviikosta oireiden perusteella (mahdollisesti/toivottavasti) ja koko viikko oltu ahkeria, jottei menis tilaisuus välistä. Nyt kehitän itelleni koko ajan raskausoireita, vaikka oikeesti ei mitään oireita tietenkään vielä voi olla. Mut voi mulla silti olla pahoinvointia, hajut tuntuu voimakkaammilta ja ... :LOL: Kaiken lisäksi sain järkyttävän flunssan, joka tietysti on myös raskausoire! :D Näin ekakiertolaisena vielä jaksaa huvittaa oma päättömyys. Silti, aion kyllä testailla jo ensi viikolla. Vain koska haluan. Mieskin jaksaa vielä nauraa mulle ja pilailla mun kustannuksella. Meille tuleva kolmas tulee olemaan viimeinen lapsonen, joten oon jo etukäteen päättäny ottaa kaiken tästä irti!

Helteistä alkavaa viikkoa kaikille!

(Anteeksi myös omanapaisuus, oon vaan vielä huono muistamaan kenenkään nimiä! Onnea kuitenkin PALJON plussanneille, itellekin tuli hyvä mieli!)
 
Dakota Paws: Onnea mielettömästi!! Ihania nää plussauutiset!!

Memelisa: Tervetuloa mukaan!!

ON: Täällä menossa 17/31 ovista odotellaan. Tikutellu oon, mut ei vielä merkkiäkään.. Viime kuussa oli 17pvä kierrosta.. Tää viikko pitäis siis ahkerasti pupuilla, kun tuota miestäki vielä joskus näkis kotona niin vois olla hieman helpompaa´.. Sillä menee tällä hetkellä kaikki vapaa-aika yhessä remontissa, et käy vaan kotona suihkussa ja nukkumassa.
 
Heipat!

Onnea Dakota!!Ihanaa uutinen!!

Täällä tylsä vaihe,kp 7/17-27 ja vikan clomin just nappasin. Saapahan taas nähä onko niistä mitään iloo.Vain ihan järkyttäviä hiki-kohtauksia ja vielä tällä helteellä ja ärtyneisyyttä,tuntuu et pää hajoo!! Kamala olla,kun olen töissä kaupassa ja siellähän on aika kylmä,mutta mä olin ihan läpimärkä eilenkin,yäk!!n Tuntuu kyllä etten niitä enää syö vaikkei tääkään kierto tois plussaa..

Plussaonnee!Halit kaikille!
 
Heipsan!
Olen jo jonkin aikaa käynyt teidän juttuja lukemassa, ja nyt ajattelin että jos mahtuisin vielä mukaan...?
Nyt meillä siis kanssa olisi uusi pieni nyytti tilauksessa. Ennestään meillä on jo kaksi ihanaa prinsessaa 03/08 ja 05/09.
Esikoinen ei saanut alkujaan omin avuin, mutta kuopus sitten tärppäsikin heti ensimmäisestä yk:sta, joten saa nyt nähdä, että miten homma menee tällä kertaa.
Vauvakuume on itseäni vaivannut jo lopputalvesta asti, ja nyt alkukesästä mieskin sanoi, että hänelläkin on ensi kertaa ihan oikea vauvakuume! :D
Eli nyt mennään kp 7/ 28-30 ja yk 1. Muutama kuukausi sitten jo jätin laastarit pois, ja kerran olen ihan uteliaisuuttani tikuttanut ovista, mutta eipä plussaa tullut. Pitänee nyt tässä kuussa yrittää uudelleen...

Tipetsu: Meillä esikoinen sai alkunsa viimeisestä clomi-kierrosta, joten toivottavasti auttavat teilläkin!!!!

Mutta ONNEA kaikille plussanneille, on niin ihana lukea hyviä uutisia!!! =)
Ja oikein leppoisia hellepäiviä kaikille!!! B) ...ja tietenkin toivotaan, että helteet tuovat mukanaan paljon uusia plussia!!!!

-netta-
 
Huh, tuota hellettä! Mutta siis ihanaa, kun oikein kunnon kesä B)

Tuli käytyä viikonloppuna reissussa ja täytyy kyllä sanoa, että tauko palstailusta teki hyvää ja samassa oli ajatuksetkin poissa näistä vauva-asioista. Nyt sitten arki jatkuu ja täällähän sitä taas ollaan :saint: Nyt taitaa olla dpo 5 menossa, eli nyt vaan piinaillaan loppukierto. Mä en kestä, kun alan jo kehittelemään taas näitä oireitakin :headwall: Taas on huono olo (tasasin väliajoin syöminen helpottaa, kuten esikoisen raskaudessakin) ja väsyttääkin ihan hirveästi. Mut joo, syy on varmasti tuo helle ja en oo juonut tarpeeksi :D
 
Moikka taas! Kotona ollaan. Kiitos kaikille onnitteluista ja kiitos myös ihanasta palstaseurasta! Teidän kanssa on ollut hyvä jakaa ajatuksia ja jännityksiä. Plussatkaahan pian kaikki!

Kapybaralle neuvoisin mittaamaan aamulämpöjä tai testaamaan ovista tikuilla, ellet jo tee jompaa kumpaa. Jos kierto on lyhyt siksi, että alkupuolisko menkoista ovikseen on lyhyt, se ei haittaa. Mutta jos ongelmana on lyhyt kierron jälkipuolisto oviksesta menkkoihin, sitten voi olla hormoonitasoissa ongelmaa, ja se voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Mutta se kierto voi vähitellen pidentyäkin.

Ai niin, piti vielä todeta, että vasta neljä testiä tullut tehtyä viimesen viikon aikana. :whistle: Ja kyllä se viiva koko ajan vahvistuu.
 
Ja taas plussia.... Onnea Tombatar!

Mulla tuli raskaustestit tänään postissa, jotka tilasin loppuviikosta. Nyt odotellaan malttamattomana, koska viittis ekan korkata. Ehkä jo huomenna, jos en jaksa odottaa kauempaa! Ja Niiskunenä: kuulostaa NIIN tutulta. :D Helteellä ei varmasti ole mitään tekemistä huonovointisuuden kanssa....
 

Yhteistyössä