Kesälomat uusperheissä!!!

Niinpä niin...kesälomat alkaa kohta ja monessa perheessä se varmaan aiheuttaa melkoisia muutoksia!!Kertokaapa muut äitylit kokemuksianne kesäloman vietoistanne uusioperheissä!!!

Minulla itellä pieni stressi kun kuulin että mieheni aikaisemmat lapset tulevatkin jo ens viikonloppuna elikkä viikkoa sovittua aiemmin...Meni itellä suunnitelmat sekaisin ja jo kauhulla odotan koko kesän kestävää härdelliä ja ylimääräistä työtä minulle... :kieh:
Lapsista pidän kyllä...mutta olen oikeasti väsynyt oman vauvamme huonon nukkumisen vuoksi ja tiedän kuinka paljon joudun siivoamaan ym.enemmän kun kaksi lasta taloudessa lisää....

No isä on tietysti onnessaan ja suon sen kyllä hänelle!!Hän ei vaan tajua auttaa minua kotitöissä vaikka lomalla onkin...Sanonut kyllä olen!!!Ja raha-tilanteemme ollessa muutenkin tiukan..herättää minussa SUUNNATONTA ärsyyntymistä mieheni ex joka nostaa itsellen kesän ajalta elatusmaksut ja lapsilisät laittamatta lapsille edes käyttörahaa!!!
Välit heillä ovat tulehtuneet, joten ex ei pyynnöstä huolimatta asiaan muutosta suo...Ja me kuitenkin ostamme lapsille vaatteita, käytämme huvipuistoissa ym....ÄRSYTTÄÄ SUUNNATTOMASTI!!!

Mieheni on myös paljon töissä ja menossa ja olisin halunnut viettää hieman aikaa hänenkin kanssaan ilman aiempia lapsia...Ihan niinku oman perheen kesken!!!
Ex:llä on jostain syystä aina tapana sabotoida meidän lomareissut ym. yhteisten lapsien varjolla...Kuten nytkin!!!Emme siis pääse tänäkään kesänä mieheni loman aikana yhtään mihinkään...Vietetään vaan laatu-aikaa ex-perheen kesken!!! :'(

Anteeksi negatiivinen sävy kirjotusessani, mutta alan olla todella loppuun palanut asian tiimoilta...Loma olisi ollut todellakin tarpeen!!!En tiedä jaksanko tätä enää kauan...Edellisen elämän lapset on meillä kaikki mieheni loma-ajat ja sittenpä nykyinen perhe ei ikinä käy yhtään missään...
Jos kohta eroan niin IKINÄ en enää ota itselleni miestä jolla on lapsia...Ainakaan hankalan ex:n kanssa!!!!
Mites muilla???
 
Tity
Kuulostipa tutulta. Ainoastaan se ero, että meillä ei loe vielä muita lapsia kuin nuo miehen entisestä liitosta, kaksi.

Itse sanoin miehelleni, että haluan viettää hänen kanssaan kahdestaan lomaa, en koko lomaa mitään perhe-elämää hänen lapsiensa kanssa. Ja jos se ei sovi hänelle, minun lomani on siinä tapauksessa eri aikaan ja lähden sitten ystävieni kanssa viettämään lomaa jonnekin. No, mieheni ymmärsi yskän ja oli kanssani samaa mieltä, että tänä vuonna kesälomalla matkustellaan yhdessä.

Miehen ex tietenkin vaati että mieheni pitää lapsia koko kesälomansa, jotta hänen ei tarvitsisi järjestää (eli maksaa) päivähoitoa. Mieheni vastasi, että jos hän pitää lapsia enemmän kuin on sovittu (joka toinen viikko 5 vrk) niin se vähennetään elatusmaksuista. Siinä tapauksessa, exälle sopi (hieman mukisten kylläkin) että myös kesä mennään kuten sovittu. Tosin kuulin, että exä oli sitten soittanut mieheni äidille ja kysynyt voisiko hän pitää lapsia kesän...

Mutta olen tyytyväinen että meillä on kesällä myös yhteistä kahdenkeskistä aikaa =)
 
Sano asiasta miehellesi japyydä että vietätte aikaa myös keskenänne.
Meillä kävi nyt hyvin,kun mies sanoi,että hän ottaa lapsen silloin ku minä olen vielä töissä.On tainnut sinnekin päähän mennä jotain tietoa perille.Meillä onneksi vaan kaksi viikkoa.
 
Niin...Meillä isukki vaan aina haluaa että lapset on meillä mahdollisimman paljon kun lapsetkin sitä haluaa!!Toisaalta koen omantunnon tuskia sitten jos minun takiani eivät saisi olla niin kauan...Mutta väärin kyllä mieheni mielestäni toimii kun lähtee ite milloin minnekkin harrastuksiensa ym, touhuihin pitkäksikin aikaa ja jättää minut kattomaan lapsiaan.. :kieh:
Kaiken huippuna mieheni joskus haetuttaa lapsiaan monen sadan kilometrin päästä ex.sä luota minulla...
Kyllä on tälläinen uusioperhe välillä helvetillistä...onnellisia olkaa te jotka elätte onnellisesti normaalissa ydinperheessä!!!
 
Meidän uusperheessä lapsia sekä mun ed.suhteesta kuin myös ukon ed.suhteesta.Molemmat asuvat meillä !
Meillä kesä aika jaettu puoliksi ukon eksän kanssa ja suunnittelemme suuremmat reissumme siiheksi kun tyty meillä.

Oman tytyn kesäloma isänsä luona on 2-3 viikkoa koko kesän aikana ja pyrimme hänen kanssaan sopimaan niin että ajoittuisi päällekkäin toisen tytyn loman kanssa niin saisimme edes vähän hengästystaukoja ja keskinäistä lomaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2005 klo 16:23 Irkku kirjoitti:
Kyllä on tälläinen uusioperhe välillä helvetillistä...onnellisia olkaa te jotka elätte onnellisesti normaalissa ydinperheessä!!!
No, toisaalta voisi ajatella, että ydinperheessä ei ole mitään paikkaa, minne niitä lapsia lähetetään eikä useinkaan mitään kahdenkeskisiä aikoja vanhemmille ole olemassa muuten kuin erityisjärjestelyin. Näkökulma on aina eri, kun ihminen puhuu omista lapsistaan kuin toisen lapsista. Sille ei voi mitään ja se on inhimillistä, mutta silti hieman surullista, sillä lapset ovat kuitenkin viattomia siihen, että vanhempansa ovat eronneet ja sen jälkeen heistä (ainakin puheissa) tuntuu niin usein tulevan taakka ja rasite joillekin osapuolille.
 
No mieheni toinen lapsi vierailee meillä joka toinen viikonloppu ja kesällä yhtäjaksoisesti 2viikkoa. Kertaakaan ei vielä ole tuo 2viikkoa toteutunut. No olemme kuitenkin käyneet lasten kanssa lomareissulla joka on kestänyt 3-4päivää. Ja sitten olemme oman perheen kesken myös käyneet pienellä reissulla... nyt taas miehelläni ei ole kesälomaa ollenkaan kun vasta aloitti työt. Joten lomareissu taitaa jäädä vaan viikonloppuun.
 

Yhteistyössä