~KesäMassut 2007~

ebbuliini! Onko uusia kuulumisia? Kaikki hyvin? Toivottavasti.... :hug:

Viime yönä nukuttiin pojan kanssa sitten 12h ja nyt jo väsyttää. Sit olis niinku nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Mutta on niin fantastista kun on näitä oireita! :D

Mullakin ollut tosi pahoja mielialan vaihteluja... Siis että että olen onneni kukkuloilla, kaikki on hyvin ja sit yhtäkkiä raivostun silmittömästi pikkujutusta! Ja itku voi tulla ihan pienistäkin jutuista....

Ja tämä perinteinen, joka toinen päivä olen varma että kaikki menee loppuun asti hyvin ja sit seuraavana päivänä on ihan varma että kaikki ei ole hyvin.

Vielä en ole päässyt stressaa sitä kuinka pärjätään sitten kun vauva tulee. Vaikka onhan se mielessä pyörinyt että miten esikoinen ottaa asian yms. yms. Sen stressin aika tulee varmaan sit kun on päässyt tän km stressin yli :D

Huomasin muuten, että tänne noita heinäkuulaisiakin olisi tulossa, vaikka onhan se toisaalta kun nimi on ~Kesämassut~ niin kattaahan se koko kesän, mutta mutta kun ajattelin että noissa muissakin ketjuissa vain kuukauden alku... yritin kyllä laittaa vielä tohon etusivulle että KESÄKUUN, mutta ei sitä vissiin huomata? Pitäisiköhän vaihtaa nimi vai...?

-Hiiviö & Elvis 8+0-
 
Hei kaikille taas muutaman viikon tauon jälkeen.

Tällä hetkellä ongelma on ilmavaivat.Ja niistä miehelle juuri kiukkusin,että ei niistä tarvi huomautella.Luuleeko etten itse tiedä laskevani pieruja.Pakko se on jos aikoo helpottaa oloaan.No ehkä sitten tulen sinut tän asian suhteen kun tiedän et masus oikeasti joku niin lasken miehen kuullen ja äänekkäästi.

Että pikku asioista voikin kiukutella.

Oireet on vähän tällä viikolla hävinny.harvoin nippailee mahas-no eilen onneksi taas taisin tuntea jotain.Ja aamulla oli rinnat jotenkin painavammat ja aavistuksen arat ja turvonneet-siis sen millin viime kerrasta :kieh:

Viikon päästä ma eka lääkärikäynti.Kun nyt aika kuluis.
Doplerilla(tai miten kirjotetaankaan)kuuntelee sykettä-mutta onko muilla kuulunu rv 8 pintaan?Siis neuvolan mukaan silloin 11+6,mutta totuus kun on vähemmän.

No en aio huolestua jos ei kuulu..Ei kait usein vielä tossa vaiheessa kuulukaan.

 
Riina-Niina,mula oli ekaa oottaessa sama piimävimma!!Meni ihan holtittomasti piimää ja olin sitä aina inhonnut.Oksetus oli ihan kaameeta,nyt erilainen odotus ja luulen että poika tulossa.

Mä oon koittanut lukea teidän onnellisia viestejä ja ketjua jo tovin ja ajattelin että kirjoittamalla löytäisin myös ilon tähän odotukseen.Ekaa tehtiin kolme kiertoa eli nappas helposti.
Mulla vuoden univelat niskassa ja se iso syy että tämä alku tuntuu niin takkuiselta.KAi hormonitkin tekee osansa,ja se että toivoin että töihin olisin jo päässyt.Nyt olen näillä käkymin kotona putkeen kunnes sitten kaks hoitoon joskus....

Muilla ei taida olla negatiivisia ajatuksia odotuksen suhteen,siksi kai tuntuukin niin kurjalta kun vertaistukea ei tahdo löytyä.Niin,oma vikahan se,keskeytykseen ei ollut rahkeita kuitenkaan.

Kyllä toinen oli ajatuksissa tehdä,mutta ihan näin pian ei kai sittenkään.No,kesäkuuhun tuo tyttökin ehtii jo kasvaa miltei 2 vuotiaaksi,pelottaa se jaksaminen vain kkun nytkin on aika tiukkaa.

Sori nä mustat juttuni,ohittakaa vaan jos tuntuu pahalta.

-malla 9+5
 
\|O

Tänään pahoinvointi kulminoitui ensimmäiseen kunnon ykäsessioon, yyh..
Ja vielä kahvilassa - oltiin miehen kanssa ajelulla ja katsomassa meidän tulevaa uutta asuntoa, mulla iski heikotus ja nälkä ja mentiin lounaalle. Heti kun olin herkullisen toastini saanut alas niin syöksyin vessaan ja se oli toastin menoa. Mikäköhän siinä oli? Mietin että ehkä tuliset mausteet kuten chili saivat tämän aikaan. Onko muilla mausteiden kanssa tällaista?

Joku kyseli edullista ultrapaikkaa Helsingissä, mä kävin Felicitasissa ja maksettavaa jäi 61 euroa. Siellä tosin veloitetaan ajan mukaan, eli jos jostain syystä tarvitsette pidempää aikaa niin hinta nousee. Mulla kesti noin 20 minuuttia kun ei ollut mitään ihmeellistä ja kaikki oli niinkuin pitää.

Äh, huomenna pitäis yrittää töihin kahden viikon saikun jälkeen. Saas nähdä miten jaksaa, lentääkö lounaat taas pitkin vessoja, nukahdanko pystyyn vai onko ok olo. Miten te muut olette töissä jaksaneet? Ja muutenkin, onko teillä 8 + viikolla kovaa pahoinvointia niinkuin mulla?

Nyt pitäis yrittää tehdä ruokaa kun päivällä ei jäänyt pakkiin oikein mitään.. Jaksamista kaikille :hug:
 
Hiiviö himmeenä
malla; Kyllä minä ainakin ymmärrän noi sun negatiiviset tunteet... ja saahan niitä olla, ei elämän ole pakko aina olla vaaleanpunaista pilvilinnaa. Mikä on hienoa, on se, että olet kuitenkin vauvan päättänyt pitää, sitä et varmasti kadu, vaikka joskus voi olla vaikeaa.

Mulla on myös yksi poika ennestään, joka täyttää toukokuussa sitten 2 vuotta eli just enneku Elvis syntyy. En siis itsekkään ole tässä paljoa töissä ollut :whistle: Mulla ei nyt kyllä sinne menemiseen mitään himoja ole, mutta olisihan se välillä kiva saada 'omaa aikaa' ilman muksua/muksuja. Voisi se duuni olla tavallaan pakopaikka välillä.
Meillä myös tää esikoinen aikamoinen härkäpää, samoin kuin äiteensä ja tällä sitten seinät raikuu kun huudetaan kilpaa...

Tästäkin ajasta pitäisi kuitenkin muistaa nauttia, mäkin olen yrittänyt ajatella positiivisesti kun on oikein kurjaa ja seinät kaatuu päälle. Esikoisen voi nyt pitää paljon pitempään kotona ja uusi vauva tulee jossain vaiheessa olemaan rakkain asia maailmassa isolle siskolle/veljelle. (vaikka ei aina siltä alussa näyttäisi ;) ). Saa katsoa kun lapset kasvaa ja oppii uusia asioita. Lapset on toisilleen leikkikaverit sitten vanhempana. Kyllähän niitä töitä kerkeää sinne 65vuoden eläkeikään asti aikast paljon tekemään.

Ja kukapa ei rakastaisi ihanaa pientä tuhisevaa vauvaa?? :D On se oma lapsi aina rakas, vaikka välillä tekisi mieli hypätä parvekkeelta.

-Hiiviö & Elvis 8+0-
 
Voi aaagh... Toi huuto.net on vaarallisen hullaannuttava paikka! Lupasin itselleni, etten ostele äitiysvaatteita ennenkuin oikeesti tarviin niitä, mutta enhän voinut vastustaa noita hintoja. Kun on jäänyt toi kirppareilla pyöriminenkin vähän vähäiselle...

Vielä 2 ja puoli viikkoa np-ultraan, joka on muuten samalla 13. viikon eka päivä. Tuntuu iäisyydeltä. Voi kun aika menis nopeammin... Voi kun olis jo joulu ja tuoksuis lanttulaatikko (pahoittelen joillekin aiheutuvaa välitöntä oksentamisen tarvetta edellesestä mielikuvasta, mutta mä vaan niin rakastan lanttulaatikkoa...) Oikeen jo odotan, että pääsen taas mutsin kanssa viikoksi keittiöön hyörimään. Meidän perheessä alkaa varmaan jo kymmenes vuosi ilman joululahjoja, joten siinä mielessä joulu on mulle stressitöntä aikaa. Suosittelen! Siis aikuisten kesken.

Positiivista viikonalkua kesätiitiäisten odottajille!

Sisi ja bébé 9+4
 
elin
Vanilja , mie oon muuttanu viime keväänä Savonlinnasta eteläiseen Suomeen. Kovasti on kyllä sinne ikävä!

Täällä porskutetaan jo viikkoa 9! Enää kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, jeejee!

Kaikenlaisia tunne-elämyksiä on koettu täälläkin. Välillä on aivan onnensa kukkuloilla, välillä taas iskee tajuntaan, että meillä on tosiaan ensi kesänä hetken aikaa kolme alle 4-vuotiasta! Mihin ihmeen soppaan sitä onkaan lusikkansa työntänyt! Syntyisiköhän tälle vauvalle mukana hoitajakin...? :D

Meillä on edelleen muuttolaatikoita purkamatta vaikka kuinka hirveästi. Miten sitä onkin näin saamaton. On ollut jotenkin yleisesti veltto olo, vaikka ihan hurjasti ei enää väsytäkään...

Elin ja Saara-Antero 9+1
 
Mulla on sellaista aaltoilevaa pahaa oloa koko ajan ja joka päivä. En osaa sanoa, mikä aiheuttaa tai mikä vie pois. Välillä on tosi hyviä hetkiä, välillä kauheita. Äsken oli tosi huono olo ja kävin nyt kokeilun vuoksi oikein tarkoituksella oksentamassa. Olen yrittänyt välttää sitä. Kyllähän se hetkelisesti auttoi, mutta jo nyt tunnen kuinka se etova olo vähitellen kiirii takaisin.

Täällä on hirveä myrsky! Lunta tulee urakalla ja tuulee oikein kunnolla.
 
vilmat
Hauskaa talvista päivää täältä etelä-suomesta =)

Lunta sataa taivaan täydeltä pitäs lähtee kaupunkiin käveleen mutta eihän sielä pääse rattailla mihinkään :(

Mulla vatsa sen verran turvonnu tai sitte se vaan on "pompsahtanu" esiin ettei enään mahdu farkut eikä yhet kangashousutkaan :\| housut auki kuljen täälä kotona päivät pitkät :LOL:

Huomena on neuvola ja aattelin vähän huiputtaa neuvolatätiä jos se vaikka laittais mut ultraan ku sanon et edelliset menkat oli niukemmat ja lyhyemmät ku normaalit hyi mua :ashamed: mutku "tahtoo ultraan nyt heti" :snotty:

Viikkoja mulla nyt tasan 9+0 ja olo välillä ihana ja toisinaan taas aivan kauheeeeeee :x

no niin taas käy kutsu pitää mennä heipä hei taas

t.vilmat
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 11:50 Hiiviö kirjoitti:
Mullakin ollut tosi pahoja mielialan vaihteluja... Siis että että olen onneni kukkuloilla, kaikki on hyvin ja sit yhtäkkiä raivostun silmittömästi pikkujutusta! Ja itku voi tulla ihan pienistäkin jutuista....

Huomasin muuten, että tänne noita heinäkuulaisiakin olisi tulossa, vaikka onhan se toisaalta kun nimi on ~Kesämassut~ niin kattaahan se koko kesän, mutta mutta kun ajattelin että noissa muissakin ketjuissa vain kuukauden alku... yritin kyllä laittaa vielä tohon etusivulle että KESÄKUUN, mutta ei sitä vissiin huomata? Pitäisiköhän vaihtaa nimi vai...?

-Hiiviö & Elvis 8+0-
Ai niin, noi mielialan vaihtelut on aika hurjia. Mies raukka, välillä huudan ja kiukkuan niin että itseä hävettää vietävästi sen jälkeen. Ja sitten taas joku telkkarissa oleva liikuttava kohtaus saa kyyneleet silmiin. Töissäkin täytyy vähän hillitä itseään, ettei hermostu työkavereille.

Musta tuo nimi on hyvä, ei vaihdeta. Kyllä ne heinäkuun odottajat varmasti löytävät oman pinonsa myös kun sekin näytti olevan jo perustettu.
 
"Huomenta!"

Päikkäreitten väliin jättäminen kostautu ja herääminen kesti. Onneks ei o aamusin pakko lähtee mihinkään. Labraan en o vieläkään selvinny, vaikka neuvolatäti kehotti käymään pian... Kerran kävin ovella, mut oli kiinni, joten huomenna uus yritys. Eiks viikko o ihan lyhyt aika...? :whistle:

Sisi... Meil menee lähekkäin... Mul ikää vuos vähemmän, la päivää myöhemmin ja ultraan myös mulla 2 ja puol viikkoa (eli on 13. viikon ekana päivänä). :) Suunnilleen samaa tahtia siis mennään. Joko sulla on oireet helpottanu?

On tää raskausaika kyl ihmeellistä... Kaipaan sitä aikaa, kun pystyin hallitsemaan reaktioita ja fiiliksiä, mut en kyl luopuis tosta asukista sen takia. Mies on hämmentyny... Sil on vaikeuksia sopeutua, kun en o pystyny huomioimaan sitä niin ku ennen. Ollaan tietysti puhuttu asioista, mut ku ei se järkeistäminen aina auta. Harmi ku ei voi valita mitkä oireet väistyy ekaks. Mut onhan nää kaikki väliaikasia, joten pakko näistä on selvitä.

Kohta sit pitäis varata seuraavaa neuvolaa... Taidan tosiaan kysästä noista mun oireista, ku viikonloppuna kävi huoli ja nyt ihmetyttää. Saa nähdä mitä sanoo.

Muksaa päivää!
 
Vanilja...

Kirjottelit, että oot epäilly odottavas kahta... Millasia oireita ja missä vaiheessa sul on ollu? Odotatko esikoista? Mitä sano neuvola?

Mulla kans ollu välillä epäilys, mut neuvolan mukaan ei aihetta. Esikoista odotan. Masu on paisunu, vaikka hoikistuin ennen ja hieman jälkeen raskautumisen (huomaa myös sillon, kun ei turvota), jotkut oireet taas on tullu tosi ajoissa. Yksilöllisiä noi jutut tosiaan on, mut kyllä ne silti mietityttää. Ultrassa se sit kai selviää. Mulle riittäis yks kerralla, mut toinenkin samalla kertaa on tervetullut. On jo asennoiduttu kaiken varmuuden vuoks, ettei sit tuu järkytyksenä.
 
Päivää!

Poika on unilla ja mä istun koomassa koneella, kun ihan väsy eikä mitään jaksa, mutta uni ei kuitenkaan tule. Illalla sit varmaan 9 nukkuu :D

Niin ei kellään olisi tietoa milloin sillä doplerilla (taijokusellainen) voisi kuulla niitä sydänääniä? Mä olen tosiaan menossa torstaina neuvolaan ja ajattelin kysyä voisinko tulla vielä ennen ultraa kuuntelee jos niitä kuuluisi.

Ensi viikollakin ollaan menossa sinne, kun pojalla 1,5v neuvola ja silloin olisi 9+3... voisiko silloin kuulla?

Mä tajusin että ensi viikolla pääsenkin muokkaa tietojani, kun tulee vuosi lissää :D

-Hiiviö & Elvis 8+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 11:34 Hiiviö kirjoitti:
Moonlight80; Mulla puutuu jalat kauhean helposti. Siis jos hetkenkin istuu tässä konella jalka toisen päällä niin heti on puuduksissa. Mä en tiennytkään että sekin voisi liittyä raskauteen :)

Vähän ollut kuvotusta, ei kuitenkaan kertaakaan niin että olisi tarvinnut oikeasti oksentamaan lähteä. Mulla on myös vähän lämmöt noussut, ei ole kertaakaan nyt plussaamisen jälkeen mennyt alle 36, kun mulla on ollut ihan normaalia että on tuolla 35.
Viime yönä piti käydä vessassa. Ja mahaa nippailee/menkkakipuilee myös.

Mä olen ajatellut ruveta syömään jo nyt jotain vitamiineja, olisiko kellään mitään hyväksikoettua merkkiä, missä olisi kaikki perusvitamiinit? Ja mieluiten niin että yksi päivässä, koska mä olen tosi huono muistamaan, jos pitää ottaa useammin.... :ashamed: :D

Itse olen käyttänyt multitabs special 2+ tabletteja. Niissä on nimittäin lisätty kalsiumia jota kuluu enemmän raskausaikana kuin muutoin, eikä tartte ottaa välttämättä kuin 1 päivässä =)
 
Heippa!

Täällä ollaan vielä! Menkkakivut loppui, pahoinvointi tuli takaisin lievempänä ja väsy on edelleen hurja. Vuotoa ei tullut yhtään. Eli jaksaa taas uskoa raskauden jatkumiseen! Ärsyttää kun ei saa ajatuksia pois keskenmenosta :ashamed: Joulukuun puolessa välissä tulee se maaginen 12. viikko täyteen. Jos sitä sitten osaisi jo iloita pikkuisesta!

Sain ensi viikolle ultrankin! Siis ihan omakustanteisesti yksityiseltä, mutta ekat varausyritykset tyssäsi siihen, ettei vapaita aikoja ollut ennen loppukuuta. Nyt löysin paikan, mistä olisi saanut ajan jo huomiseksi, mutta rv 6+4 olisi voinut olla liian aikaista sydänäänille.

Mua kanssa välillä hirvittää että mihin sitä on ryhtynyt, kun esikoinen olisi 1v 9 kk kun toinen syntyy. Toisaalta tämä keskenmenneen la oli 12.12.06 eli lapsille olisi tullut 1 v 3 kk ikäeroa. Eikä meitin poika näillä näkymin kävele vielä jouluun mennessä... Oon kuitenkin aina halunut lapset pienellä ikäerolla. Alku on varmaan aika rankaa, mutta kunhan siitä vähän kasvavat, niin heistä on paljon enemmän iloa toisilleen, kuin jos ikäeroa tulisi useampi vuosi. (nimim. omiin sisaruksiin alle 2 v. ja 8 v. ikäero ;) )

Palaillaan! ebbuliini rv 6+3
 
kesäkuinen
ebbuliini lueskelin tuosta justiinsa, että meillä taitaa mennä aika samaan tahtiin nämä laskut :D
Niin ja teilläkin siis toinen myös tulossa :heart:
Mulla tämä pahoinvointi on nyt yllättäen laantunut ja ruoka tuntuu maistuvan kaikin puolin paremmin kuin hyvin :p
Maha tuntuu aivan erilaiselta kun ensimmäisen kanssa ja mielestäni nyt jo on havaittavissa sellaista "pientä pömppää". Tiedä sitten onko omaa kuvitelmaa vaan, mutta yllätyin myös kun mieskin tässä toissa iltana totesi mahani olevan jotenkin erilainen... Kai se toisen raskauden kohdalla voi näkyä jo aikaisemmin, kun on jo paikat hiukka etukäteen jo löystyneet edellisen kanssa :D

Miten olette muut havainnoineet ensimmäisen ja tämän toisen raskauden kohdalla?

Jaksamisia kaikille yökkäileville :hug: *koputan puuta*

T. Kesäkuinen 6+2
 
Pikkumyy: No joo, aikas samassa veneessä ollaan! Musta tuntuu että mun oireet menee sillen aalloittain, joku päivä ihan ok kun taas seuraavana kaamea olo heti jos ei ole syönyt kahteen tuntiin. Ota tästä nyt selvää.. Hermotkin on joko kireellä tai sitten mikään ei vois mua masentaa. Ajattelin just tänään työmatkalla miten ihanaa olis vetää ekaa kertaa äitiyshousut jalkaan!! Saanko muuten kysyä mistäpäin suomea kirjoittelet?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 13:50 malla kirjoitti:
Muilla ei taida olla negatiivisia ajatuksia odotuksen suhteen,siksi kai tuntuukin niin kurjalta kun vertaistukea ei tahdo löytyä.Niin,oma vikahan se,keskeytykseen ei ollut rahkeita kuitenkaan.

Kyllä toinen oli ajatuksissa tehdä,mutta ihan näin pian ei kai sittenkään.No,kesäkuuhun tuo tyttökin ehtii jo kasvaa miltei 2 vuotiaaksi,pelottaa se jaksaminen vain kkun nytkin on aika tiukkaa.

Sori nä mustat juttuni,ohittakaa vaan jos tuntuu pahalta.

-malla 9+5
Moi Malla. Et varmaankaan le tosiaankaan ensimmäinen josta olo tuntuu ristiriitaiselta. Minusta se on osa koko raskautta ja kuuluu siihen yhtenä vaiheena lähes kaikkien äitien raskauksissa. Minusta ainakin tuntuu tällä hetkellä siltä että koko raskautuminen oli aiva älytön juttu -jos nyt pitäisi valita niin varmaan kuitenkin valitsisin raskaaksi tulon ;) Ihan hullua, päätöntä. Mielialat vaihtelee ja arki ja siinä eläminen tuntuu ajoittain todella voimia koettelevan. Ja niinhän se koetteleekin... Joskus oikein tuntuu siltä että tähän v***kseen KUOLEE :eek: Kun kotityöt kaatuu päälle, kakrut sotkee ja meluaa, väsyttää ihan hirveesti!!! Se on kamalaa -myös minusta. Vaikka lapsia on jo neljä ja toisaalta se on niin kiinteä osa minua. Silti omien voimavarojen riittävyys mietityttää.

En edes yritä sanoa sulle mitään kuten "koita nyt nauttia raskaudesta" tai "ajattele niitä jotka vuosia yrittää lasta, eivätkä saa". Koska sulla ja mulla, meillä kaikilla on ihan omat elämät ja murheet (isoja ja pieniä ja joskus ne pienetkin murheet tuntuvat isommilta kuin ovatkaan). Kokemuksesta voin sanoa että sä selviät kahden pienen kanssa -niin minäkin selvisin. Helppoa se ei ole eikä ekasta vuodesta muista jälkeenpäin ajatellen paljoakaan.

:hug: voimia :heart: :llä tinzu
 
Sisi... Mulla taitaa toi pahoinvointi kans aaltoilla... Ruoka on alkanu maistua (Jipii!), mut välillä syönnin jälkeen tulee huono olo ja syömättömyys johtaa samaan. Taitaa tosin olla närästystä enimmäkseen, joten ehkä käyn apteekissa huomenna labran jälkeen. Mielialojen vuoristorata jatkuu, mut siihen en voi vaikuttaa... Kai sekin rauhottuu jossain vaiheessa.

Mä en o enemmälti miettiny äitiysvaatteita, mut katellu kyllä mitkä mahtuu pitempään... Pari villa- ja kietaisupaitaa mulla on ja kahdet housut mahtuu vielä jonkin aikaa (farkut ei o menny aikoihin), mikäli jumppa- ja kotipöksyjä ei lasketa. (Ne kotipöksyt on sellaset tosi "ihanat" vanhat colleget, jotka yltää masun päälle... Miesten malli kaiken lisäks. :LOL: Mut ne jalassa on rento fiilis, ku mistään ei purista ja tulee ihan mammaolo.) Varmaan piakoin pitää alkaa ostelemaan, kun käy valikoima vähiin ja molemmat housut on vähä ohkaset talvikäyttöön. Toivon löytäväni sellasia mitkä kävis sit mahdollisimman pitkään, ettei tarviis jatkuvasti ostella.

Kirjottelen Länsirannikolta... Oon kyl muualta kotosin ja vasta muuttanu, mut enköhän mä pian kotiudu.

Oli muuten kiperä tilanne tossa aikasemmin tänään... Näin appiukkoa, joka asuu kauempana, viimeks nähty kesällä. Varmasti huomas mun pyöristyneen, joten nyt jännitän joko alkaa anopin kans epäillä. Tarkotus kertoa vasta jouluna. Ei miehet kyl välttämättä kiinnitä noihin asioihin huomiota, mut kun yks miespuolinen kaverikin (jolle kerrottiin pari päivää sitte) oli laskeskellu yks + kaks, niin vähän jänskättää. Haluttais tosiaan sit joulureissulla yllättää.
 
Tervehdys.
Tänään oli sitten se eka neuvola. Hieman tullut muutoksia viime kerran jälkeen eli kesä-04. Kaiken maaliman kyselyjä oli tullu lisää. Ei kuunnellu sydänääniä kun on enää pari viikkoa ultraan. tänään siis rv 10+0. Niin ja kun vastahan mä kävin siellä ns. varhaisultrassa. Kun siellä on kerta todettu että vaavi on tulossa niin luotetaan siihen. Kun ei sitä kuulemma tässä vaiheessa välttis kuule sydänääniä.... kyllä muistaakseni esikoista odottaessa oli kuullu jo viikolla 9. No enköhän jaksa ja malta odottaa pari viikkoa. huomenna täytyy varata se ultra-aika kun tänään en päässy soittamaan sinne.

Ai niin ja th sanoi että la onkin sitte 3.6.07. Laskureiden mukaan olen 6.6. kohdalla. Mut kaipa se täytyy hoitsun laskujen mukaan mennä eli mua siis voi siirtää pari päivää aikaisemmaksi.
Onnea taasen uusille plussanneille =)
 
Huomenta!

Tänään on ollu taas sellainen olo, että kaikki ei ole hyvin.... Mä niin vihaan tätä :(

Vaikka tuolta Tekayn sivuilta katsoin niin siellä oli sellainen taulukko niin näillä viikoilla oli 96% mahdollisuus että kaikki menee hyvin.

Ja sit kun ei tosiaan tiedä aavisteleeko sitä tosiaan vai on vain vainoharhainen menneitten takia.

Onko täällä muita jotka kokee tälläisiä vahvoja tunteita? Vaihdellen päivästä?

-Hiiviö & Elvis 8+2-
 
Olipas tähän pinoon tullut tekstiä sitten viime näkemän... LA on 18.6.07 ja eka neuvola vasta parin viikon päästä.

Pahoinvointi on vaivannut, Yrjö on vieraillut meillä lähes päivittäin :$
Sen riittää käynnistämään joko nälän tunne, se että on syönyt vaikkapa liian ison aterian, jokin ällö haju tai näky, yskiminen, hampaidenpesu, jne...

Olen ollut todella huolissani tämän raskauden aikana, johtuen kai aiemmista keskenmenoista (2 kpl), jotka tapahtuivat 12. rviikolla. Tilastollisesti kuitenkin mahdollisuudet ovat kai ihan hyvät siihenkin, että kaikki menee hyvin.

Lisäksi olen ollut niin väsynyt pahoinvoinnin lisäksi, että illalla töiden jälkeen kotitöiden teko on jäänyt melko vähäiseksi. Ja sen kyllä huomaa. Hieman mies on kyllä yrittänyt paikkailla. Mutta eilenkin kävi niin, että kun aamulla mies puki lapset päiväkotiin, heille tuli säähän nähden ihan vääränlaiset vaatteet päälle... Toivottavasti tämä väsyminen ja yövalvominen helppaa kohta... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 15:25 ebbuliini kirjoitti:
Mua kanssa välillä hirvittää että mihin sitä on ryhtynyt, kun esikoinen olisi 1v 9 kk kun toinen syntyy. Toisaalta tämä keskenmenneen la oli 12.12.06 eli lapsille olisi tullut 1 v 3 kk ikäeroa. Eikä meitin poika näillä näkymin kävele vielä jouluun mennessä... Oon kuitenkin aina halunut lapset pienellä ikäerolla. Alku on varmaan aika rankaa, mutta kunhan siitä vähän kasvavat, niin heistä on paljon enemmän iloa toisilleen, kuin jos ikäeroa tulisi useampi vuosi. (nimim. omiin sisaruksiin alle 2 v. ja 8 v. ikäero ;) )
Mun lapsillani oli vain 1 v 2 kk ikäeroa. Lisäksi vanhemmalla pojalla on aikamoinen tempperamentti, hän ei ollut mitenkään helppo kasvatettava uhmaiän tienoilla. Aluksi siis kädet olivat varsin täynnä työtä...

Mutta sitten, kun he olivat pari-kolme-vuotiaita, he alkoivat leikkiä keskenään todella paljon. Ja nykyisin (pojat ovat 5- ja 6-vuotiaat), heillä on tosi hienosti seuraa toisistaan. Riitaa tulee joskus, mutta loppujen lopuksi aika vähän. Eli kyllä voin suositella näinkin pientä ikäeroa.

Toinen juttu on tietysti se, että jos vanhempi lapsista on vielä itsekin vauva nuoremman syntyessä, saavatko molemmat niin paljon huomiota kuin olisivat saaneet, jos olisiva syntyneet pitemmällä ikäerolla. Tilanne on osittain sama kuin hoitaisi kaksosia... Itse en pidä tätä minään suurena ongelmana, meillä on kuitenkin mennyt kaikki ihan hyvin.
 
No niin ihmevauva täällä ois tulossa...7 vuotta yritystä takana...nyt erouhka miehen kanssa ja poms...mä oon raskaana!!!
Ei tätä vielä voi uskoa vaikka eilen kävin neuvolassa ja näy pienen pienen alkion alun ja sydän löi...viikoista ei vielä tiedetä kun mulla niin epäsäännölliset menkat...tulevat 1-3 kertaa vuodessa... :whistle: silmämääräisesti eilen neuvolan kätilö sanoi että voisi olla menossa joku 9-10 viikko....ens viikolla sikiöseula niin siellä sit selvii tarkempi aika laskettulle ajalle... :heart:
On tämä niin uskomatonta että huh huh...en olisi enää uskonut tätä kokevani koskaan....nyt elellään päivä kerralla ja katotaan pysyykö tää sisällä ja kuinka välit kehittyy mieheni kanssa tämän asian johdosta!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 10:31 Mantsu kirjoitti:
No niin ihmevauva täällä ois tulossa...7 vuotta yritystä takana...nyt erouhka miehen kanssa ja poms...mä oon raskaana!!!
Ei tätä vielä voi uskoa vaikka eilen kävin neuvolassa ja näy pienen pienen alkion alun ja sydän löi...viikoista ei vielä tiedetä kun mulla niin epäsäännölliset menkat...tulevat 1-3 kertaa vuodessa... :whistle: silmämääräisesti eilen neuvolan kätilö sanoi että voisi olla menossa joku 9-10 viikko....ens viikolla sikiöseula niin siellä sit selvii tarkempi aika laskettulle ajalle... :heart:
On tämä niin uskomatonta että huh huh...en olisi enää uskonut tätä kokevani koskaan....nyt elellään päivä kerralla ja katotaan pysyykö tää sisällä ja kuinka välit kehittyy mieheni kanssa tämän asian johdosta!!
Piti vielä lisätä että oireina mulla täs vaiheessa on kamala pahoinvointi...oksettaa kokoajan....just tänään kävinkin neuvolan lekurilla ja sain 2 vkoa saikkia...toivon mukaan sit alkaas helpata!!!! ;)
 

Yhteistyössä