~KesäMassut 2007~

Juu, joulunaluskiireet ne varmaan vaivaa nyt monia :) Itselläkin on täällä siivous menossa, mutta nyt on 'pakko' pitää taukoa ettei poika vaan herää päikkäreiltä :whistle:

Eilen sit kerrottiin miehen vanhemmille ja ihan niin menikin kuin arvelin... Tai appiukko ehkä otti asian vähän paremmin kuin luulinkaan. Tiesin, että anoppi yllättyy, olen pistänyt merkille, että heidän suvussan lapset on aika isoilla ikäeroilla tehty (miehellä ja hänen siskollaan 8vuotta ikäeroa) ja olihan ne ekat kommentitkin että aika yllättynyt olen... Muutenkin on vähän sellainen persoona, että tarvitsee aikaa sulatella kaikkia asioita, mutta eiköhän se siitä :) Appiukko taas oli, että ihan tosiaan tulee toinen, upeaa, mahtavaa asenteella, mikä oli ihan mukava yllätys, mekun ei kuitenkaan olla kauhean läheisissä väleissä ja appiukko vaikuttaa välillä aikamoiselta mörökölliltä....

Mulla on iskenyt tää väsymys takaisin, aika pahan vielä... päivisin ei väsytä, mutta illalla tulee jo tosi aikaisín ihan zip-olo ja sit ei pysty enää mitään tekemään... Mä olen miettinyt voisiko se johtua jos hemoglobiinit ois tippunut..
Mulla oli tosi hyvät arvot, mutta mulla oli ekassa raskaudessakin niin, että alussa olivat 140 ja seuraavan kerran katsottiin vasta viikoilla 20 niin oli tippunut 95!
En viitsis turhan päiten rautaa ruveta syömään, että voisihan sitä tietty neuvolassa käydä tarkistamassa asian...

Pikkusiskokin esitti eilen visaisen kysymyksen ja kysyi, että miten odottava äiti säilyttää mielenrauhansa, kun kuuli, että viime viikolla oli neuvola missä kuulin sydänäänet ja seuraavaan neuvolaan on sit taas kuukausi ja siinä välissä ei pääse kuulemaan/näkemään elonmerkkejä masussa.
Mä sanoin sit sille, että en kyllä tiedä miten :D Mutta kerroin vielä, että ei tässä voi paljon muuta kuin luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, riskirajankin yli päästy jo.

-Hiiviö & Elvis 14+4-


 
Niin ja noista liikkeistä vielä...

Eli mulla silloin maanantaina tuntui niitä pieniä kuplia illalla, tiistaina en oikeastaan huomannut mitään, mutta eilen illalla taas tuntui pari poksahdusta... Myös päivisin tuntenut välillä poksahduksia, aika harvakseltaa kuitenkin.
Ja muutaman kerran tuntunut sellainen 'mongerrus' että jos on jos on vauvan liike voisi kuvitella että vauva pyörähtäisi ympäri ihan kohdun reunilla...

En siis tiedä yhtään olisiko nää jo sitä itseään vai ihan jotain muuta...

-Hiiviö & Elvis 14+4-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 16:03 Hiiviö kirjoitti:
Niin ja noista liikkeistä vielä...

Eli mulla silloin maanantaina tuntui niitä pieniä kuplia illalla, tiistaina en oikeastaan huomannut mitään, mutta eilen illalla taas tuntui pari poksahdusta... Myös päivisin tuntenut välillä poksahduksia, aika harvakseltaa kuitenkin.
Ja muutaman kerran tuntunut sellainen 'mongerrus' että jos on jos on vauvan liike voisi kuvitella että vauva pyörähtäisi ympäri ihan kohdun reunilla...

En siis tiedä yhtään olisiko nää jo sitä itseään vai ihan jotain muuta...

-Hiiviö & Elvis 14+4-
Minulla puolestaan on tuntunut ihan selvästi tuota "mongerrusta", eli jotain siellä tapahtuu. Välillä on tuntunut kupliakin, mutta en ole ihan varma siitä, että tulevatko jostain suolistosta...

Odotan niin, että alkaisin kunnolla tuntea liikkeet!

Ella 14+4
 
Hiiviö harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 16:07 Ella kirjoitti:
Minulla puolestaan on tuntunut ihan selvästi tuota "mongerrusta", eli jotain siellä tapahtuu. Välillä on tuntunut kupliakin, mutta en ole ihan varma siitä, että tulevatko jostain suolistosta...

Odotan niin, että alkaisin kunnolla tuntea liikkeet!

Ella 14+4
Niin, mäkin olen miettinyt että onko ne liikkeitä vai vaan joku 'eksynyt pieru' :D Mutta kuplat tuntuvat kuitenkin aika edessä tossa, eikai siinä enää mitään suolistoa mene?!

Aika harvakseltaa niitä tuntuu, mutta varmaan n.10/pvä.

Mutta te jotka ne varmaksi liikkeiksi tunnistatte; niitä ei vissiin näin alussa edes kauhean usein pitäisikään tuntua? Ja sitten että voiko niitä tosiaan ihan näin päiväsaikaan tuntea? Eikä siis vain illalla rauhassa selällään niin kuin jossain kirjassa oli...

Olisihan se tietysti helpompi ajatella ne ihan suosiolla liikkeiksi, mutta jotenkin vain haluaisi kuitenkin olla varma, eikä vain kuvitella...
 
Mua pierettänyt ihan kaameesti ja sanoinkin että tä on ihan yhtä pierua koko odotus!!
Pieruvauva... =)

Mutta ne potkut on oikein selkeetä vahvaa potkaisuja,siitä ei voi erehtyä.Ja se että niitä tulee jo monta peräkkäin ja noin 5-10 potkua peräkkäin.
Ulospäinkin tuntuu jos oikeella puolella potkii,mulla eessä ja vähän vasemmalla istukka.

Kyllä pitkään mulla oli ajatus että potkuja ovat,mut nämä tunnen oikeesti potkimiseksi!!

Nyt öitä..
 
Niini ja muut opiskelijat
Mulla on kolmas vuosi sosionomi(+d-alan) opintoja menossa ja taitaa pikkusen vajaaksi jäädä. Olen suunnitellut jääväni toukokuun alussa äitiyslomalle ja jos opettajille sopii, niin tenttisin vaan tentin pois ja suorittasin työharkan pois jäävät 2 viikkoa joskus myöhemmin, kun puolivuotta jää joka tapauksessa puuttumaan opinnoista.
Opinnäytetyön suoritan pois ja kaikki rästit, niin ei jää tavallaan koulutöitä makaamaan äippäloman alle.

istukan paikka ja liikkeet
itse tunsin ekoja liikkeitä viikolla 14. ja mulla istukka on ihan ylhäällä keskellä. Liikkeet välillä päiviäkin pois, taitaa olla niin että pieni keskittyy kasvamiseen enemmän, kuin liikkumiseen.

Huomenna on neuvola aamulla... mietin vain että mitähän siellä tutkitaan...

Jouluksi taidan vaieta, joten erittäin hyvää ja siunattua joulua kaikille!!!
Hyviä vointeja ja rauhallisia pyhiä!!!

Maariana ja Iinuska 16+3
 
elin
Liikkeistä taasen, että kyllä ne just sillälailla siinä alhaalla ja edessä tuntuvat, kuten Hiiviö jo juttelikin. Neuvolassakin kuvailin, että niinkuin pieru pyörisi väärässä paikassa. :D Kyllä sielläkin sanottiin, että ihan on mahdollista, että liikkeet tuntuvat jo melko pienillä viikoilla. Ovat kuulemma vähän vanhentuneita nuo arviot, että viikolla 18-20 tuntuisivat ekat liikkeet. Toisaalta on kai parempi että tuo arvio on jätetty noin isoille viikoille, ettei tarvitse hermostua, jos itse ei tunnekaan liikkeitä aiemmin.
Tulikohan tästä nyt yhtään ymmärrettävä sepustus... :/

Mulla alkoi tänään joululoma! Jee! Jaksaisikohan sen kunniaksi valvoa kymmeneen asti! :p

Tänään ois tullu mtv3:lta se elämän ihme-dokumentti vauvan kehittymisestä kohdussa, mutta meillä ei taas suostu kolmonen näkymään. Asutaan semmosessa montussa, että jos on yhtään huonompi ilma, niin ei näy kuin ylen kanavat! :kieh:
Kaapeli tilauksessa...

Hui, kylläpä se joulu sieltä uhkaa tulla! Mun sienisalaatille kävi hullusti: söin sen jo! Mutta kun se kutsui mua siellä jääkaapissa... :ashamed:

Mukavaa ja makoisaa joulua kaikille, jotka jo rauhoittuvat joulunviettoon! Minä täällä taidan mellastaa vielä aattonakin. :D

Elin & Saara-Antero 14+6
 
elin; Kai sitä voisi sitten jo vaikka kuvitellakkin että ne tosiaan ovat liikkeitä... Aika harvakseltaan niitä tuntuu, mutta onhan se vauvakin vielä niin pieni, että varmaan vain ne kovimmat tölväisyt tuntuvat hentoina kuplina :) Tosiaan ihan tossa edessä ovat, että sen takia vaikea uskoa suolistomörinäksi.

Mä otin eilen nauhalle sen dokkarin, ajattelin tänää katsoa. Kesti aika myöhään, vissiin puoli 12, niin ei tää äiti millään jaksa valvoa..... :D
Vaikutti kyllä kovin mielenkiintoiselta.

Kaksi yötä Jouluun!!!

-Hiiviö & Elvis 14+5-
 
:wave:

Nyt harmittaa... Olis kovasti kiinnostanut eilen katsoa se vauvadokkari, mut en sellasesta tiennyt ja kotiinkin tulin vasta puol 12 maissa. Kävin siis tonttuilemassa edellisessä kotikaupungissa ja tulin vasta iltajunalla. Sain salattua raskauden niiltä, joille en vielä halunnut paljastaa... Tai ainakaan asiasta ei tullut puhetta, joten kai he eivät masun kasvua huomanneet. Paketteja sain mukaani enemmän kuin osasin kuvitella...Kai mä sit oon kiltti ollu. :)

Jäin miettimään tuota vauvan liikkeitten tuntemista... Monilla on alkanut tuntua aikaisin, joten ehkä ne mun tuntemuksetkin sit niitä on ollu. Samoin kuvailisin kuin muut, tosin selkeitä voimakkaita potkuja en ole vielä tuntenut. Niitä kuplia ja muljahduksia vaan tuolla toisella reunalla eikä ne vatsan toiminnalta tunnu, kun ovat niin pinnassa. Eli ihan tuossa masurasvan alla. Jotenkin kuitenkin tuntuu välillä epätodelliselta... Kun tää poikanen on kuitenkin mulle eka.

Tänään pitäis pakata tavaroita huomista lähtöä varten ja siivota. Pari asiaa pitää käydä hoitamassa keskustassa ja sinappiakin ajattelin vähän keitellä. Puuhaa siis riittää ja univelkaa on jo hieman, kun on yöt jääneet lyhyiksi. Täytyy nukkua sit, kun se onnistuu paremmin.

Rauhallista, onnellista, tuoksuvaa ja valkeaa joulua kaikille! :xmas:
 
Pikkumyylle ja muillekkin tidoksi, että se dokumentti on kaksiosainen ja toinen osa tulee ensi vkon to samaan aikaa eli klo22!!!
Itseltäkin jäi tuo katsomatta, kun nukahdin suklaarasian kanssa sohvalle juuri kun se alkoi :ashamed: tarkoitus oli kyllä katsoa.. gröhöm...


HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!! :xmas:

Jonnakar ja Pikkuinen 15+
 
Onpas taas aikaa kun oon koneella käyny...

Maanantaina soitin neuvolaan että pääsisinkö kuuntelemaan sydänääniä kun en oo liikkeitä tuntenu tai en oo ainakaan ollu varma onko ollu ilmavaivoja vai vauva ja keskiviikoksi sain ajan ja hyvin sydänäänet kuului =) Terkkari sanoi että voin mennä kuuntelemaan sydänäänet vaikka kerran viikossa jos siltä tuntuu ja sanoi että ymmärtää hyvin että nyt on vähän enempi huoli vauvasta. Paino oli ihan sama kun kolme viikkoa sitten kun kävin viimeksi neuvolassa. Verenpaineet on alhaset niinkun mulla aina 98/54. Hb oli edellisellä kerralla 132,ei yleensä pahemmin laske. Samana päivänä kun olin neuvolaan soittanu niin aloin tuntemaan liikkeitä ja joka päivä olen tuntenut eikä niistä voi erehtyä,on ihan selviä vauvan liikkeitä.

Valmistuin lähihoitajaksi ennenkun aloin odottamaan esikoista ja esikoisen syntymän jälkeen olen ollut kotona,viime kesästä asti kun poika täytti 3v olen ollut työttömänä ja tuskin enää töitä saan,en ole edes mistään kyselly kun en ois kuitenkaan töihin kyenny enkä kykene vieläkään. Äitiyslomalle jään varmaan 50 päivää ennen la:ta. Sairaanhoitajakouluun hain kun odotin esikoista ja pääsin mut annoin sitte opiskelupaikan pois kun halusin olla pojan kanssa kotona ja on muita suunnitelmia tulevaisuudessa.

Haluaisin kolme lasta ainakin ja toisen ja kolmannen lapsen ikäeroksi toivoisin noin kahta vuotta,mut sitähän ei voi itse päättää. Mies on suostuvainen kolmeen lapseen vaikka sille kaksikin riittäis.

Luulin jo että paha olo alkaa helpottaa kun oli välillä parempi olo mut tällä viikolla olen kahtena aamuna oksentanu,eilen tuli ihan kaikki ulos mitä aamupalalla söin :$ .Olin jo ihan varma et nonii nyt tuli vatsatauti mut lepäämällä ja syömällä olo meni ohi. Flunssakin taitaa iskeä ainakin nenä on vähä tukossa. Pitäs jaksaa vähä siivota kotona,mitään jouluruokia en ole tehny kun syödään jouluna muualla.

Nyt täytyy vähä taas syödä ja sit alkaa jotain tekemään.

NallePuh rv16+4
 
Sain kuulla tänään Paavon sydänäänet! Kävin oman kotipaikkakunnan (oon edelleen kirjoilla lapsuudenkotipaikkakunnallani) neuvolassa antamassa pissanäytteen ja samalla kysyin, oisko heillä dopleria vapaana. Olihan siellä. Mun sisko käytteli sitä laitetta, kun on kuunnellut sydänääniä töissä ja koulussa. Saatiin ihan rauhassa olla ja kuunnella. =) Tosi selvästi ne äänet kuuluikin. Paavo vaan meinas liikkua aluksi pois doplerin alta, ei varmaan tykännyt, että sitä painellaan. :) Nyt on kyllä rauhallinen ja iloinen mieli! Pissanäytekin oli puhdas ja sain mukaani myös Vau Vauvakirjan. Piti käydä nyt näin heti teille hehkuttamassa, kun oon niin hyvällä tuulella! On kyllä mukava, että ihan ilman ajanvarausta oli ystävällinen ja hyvä palvelu neuvolassa.

NallePuh: Mullakin on edelleen pahoinvointia, vaikka luulin, että se jo loppuis. Toivottavasti se kuitenkin pian helpottaa. Tsemppiä sinne! =)

Katziina ja Paavo 15+1
 
elin
Vatsataudista puheenollen, onko kukaan onnistunut saamaan sitä kuuluisaa noro-virusta? Meillä on töissä jyllännyt ihan tosissaan. Oppilaat ovat olleet sairaana ja tosi moni koulun henkilökunnastakin. Itsekin ravasin yhden illan ja yön vessassa. En kylläkään oksennellut, mutta toisesta päästä tuli kyllä täystyhjennys... Joskus jostain luin, että kovin raju ripuli voi käynnistää supistukset, mutta ehkei sitä ihan näin pienillä viikoilla pitäisi tapahtua...? (Korjatkaa, jos olen väärässä)
Nyt olen sitten aivan neuroottisena pessyt omia ja lasten käsiä ja vessaa, ettei heihin tarttuisi, jos itsellä tuo virus lievänä ois ollut. Ei kyllä ole tullut pojille mitään ainakaan vielä. *koputtaa puuta*

Hiiviölle ja tietty muillekin vielä niistä liikkeistä, että en minäkään niitä koko ajan tunne, yleensä vain, kun asettuu paikalleen ja oikein kuulostelee.

Nyt lähden hakemaan joulukuusta! :xmas:

Elin+Saara-Antero 15+0 (jee, uusi viikko käyntiin)
 
Heipsan!

Kiirettä on kovin pitänyt, enkä ole kerennyt kirjottelemaan :ashamed: !
Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Paljon on taas pohdittu sitä listeriaa ja mäkin olen miettinyt, josko uskaltaisin joulupöydässä maistaa pikku palan graavilohta. Aika huono tsäkähän siinä täytystoisaalta olla, jos sen sais. Eikä tässä elämässä voi kaikesta panikoida, eikä jaksakaan.
Kuka kirjottikaan, että jos raskaus jo pidemmällä, niin ei listeriasta haittaa sikiölle??? Onko näin?

Mulla on jo masu kasvanut ihanselvästi pömpöksi ja yöllä on vaikea nukkua vatsallaan. Oksentelua on ollut edelleen..lohdullista, kun jollakin muullakin ollut..tosin sehän on toisaalta merkki istukan hyvästä toiminnasta =) =)

Oletteko muuten ajatelleet käydä siinä 3D/4D-ultrassa? Me ollaan vähän mietitty, josko mentäis! Siinä sais sen dvd:n siitä sikiöstä.

Mä odotan joulua tosi paljon. Saa nähdä mitä hulinaa siitä tulee, kun sukuun on tullut uusi koiranpentu, ja meilläkin on varsinainen villikko!!!

Ihanaa joulua kaikille, nauttikaa jouluruoasta, saapi sitten vauvakin osansa siellä masussa :)!!!!

Jouluterkuin, Ninnuli+veitikka 14+5
 
Oli ihan pakko vielä tulla käymään ja kirjottelemaan, kun oltiin neuvolassa tänään... Iinuskan sykkeet kuunneltiin ja 140 näytti ruutu =)
Omat paineet oli kunnossa 120/67, mutta hemoglobiini on laskusuunnassa (124 -> 117) rautaa pitää alkaa ottaa. Ainoa ongelma on tää mun paino=(
Joudun painoseurantaan, kun ei saisi enään yhtään paino tippua. Terkkari ei oikein ymmärtäny, kun ei paino nouse eikä ole nälkä... vauvelilla silti pitäis olla kaikki hyvin... täytys vaan saada syötyä enempi, mutta ei ole juuri nälkä....
harvempi vissiin saa käskyksi keskittyä syömiseen ja syömään enempi...

Ja pahaksi onnekseni oon saanu itse vielä korvakäytävätulehduksen, että olokaan ei oo mikään paras.

Mutta se siitä omasta navasta=)

Hyviä vointeja kaikille!!

Maariana + Iinuska 16+4
 
Tulin vain toivottamaan kaikille palstalla pyöriville RAUHALLISTA JOULUA!

Yritetään nauttia siitä, vaikka eipä tuota lunta näy paljoa maassa olevan.
Meikäläisellä maha kasvanut ihan paris päivässä huimasti..järjetön näin iltaisin.Voihan se olla turvotusta,kuka tietää...
 
Minäkin pikaseen tulin käymään vaikka kello on jo vaikka mitä!

On ollut semmoiset joulutohinat päällä, että ei ehdi koko ajan edes muistaa masuvauvaa =) Johtuu varmaan pitkälti siitä, että olo on jo täysin normaali (ei siis pahoinvoiva), mutta vauvan liikkeet ei vielä tunnu ja muistuta toisen olemassa olosta. Sitten kun hetkeksi pysähtyy niin tulee sellainen autuas olo, että "ai niin! sinäkin siellä!" :heart:

Ei tainnut olla uusia kyselyitäkään, kun nopeasti kahlasin uudet viestit läpi.. Taidan lähteä nukkumista yrittämään.

Mä varmaan löydän itteni täältä joulunpyhinäkin, kun ei olla yötä pois kotoota koko jouluna. Mutta Oikein Rauhallista Joulua teille, jotka pidätte lomaa palstailustakin! :xmas:

-ebbuliini rv 13+1-
 


Hei ja hyvän joulun toivotus kaikille! Olkoon joulunne levollinen ja tähtihetkiä täynnä!
Sellainen pieni korjaus, kun joku kirjoitteli että ensi torstaina jatkuu se MTV:n dokkari klo22. niin käsittääkseni ohjelma alkaa vasta klo23. Se oli kyllä ihan mukava ohjelma, joten kantsii varmaan katsoa toinenkin osa, jos vaan jaksaa valvoa.

Liikkeiden havaitsemista kovasti täällä odotellaan, mtta hiljaista on ollut. Eilen aamulla sängyssä jokin muljahti mahassa, mutta oliko se vauveli, sitä en tiedä. Eiköhän ne liikkeet ala meillä kaikilla tuntua kuukauden sisällä.

Voikaahan paksusti!

Manteli-76 ja masumatkaaja 17+0rv
 
PItkästä aikaa ehtii tännekkin kurkkia...on ollut niin joulutohinoita...;)

Mulla alkoi keskiviikkona kk sairasloma tän pahoinvoinnin takia...aikasta pitkän lekuri kirjoitti noin kerralla...mut onhan täällä kotona helpompi säädellä tuota huonoo oloa kun töissä...Oksentelu sen verran helpottunut että ajoittuu vaan aamuun enää..(onneksi)...

Liikkeitä täällä kanssa odotellaan että sitä tietäisi että kaikki ok...mut ei vielä mittään tunnu...mulla viikko 14+6 joten vielä varmaan saa sen kuukauden odottaa...:)

Tänään ois siivouspäivä...kun vaan tältä pahalta ololta selviääs aloittaa...;) kyl tää taas tästä!!

OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE ODOTTAJILLE JA TEIDÄN PERHEILLENNE!!! :xmas:
 
heipä taas.

Muutto takana, samoin miehen valmistujaiset ja pikkujoulut... huh!

Torstaian oli lääkärineuvola. Hemoglobiini oli tippunut, ihan niin kuin äidilläkin minua ja veljeä odottaessa. Mitäpä tuosta, jos se kinkulla korjaantuisi!

Sydänääniä kuunneltiin ekaa kertaa, heti kuului se viuhtominen ja välillä potkujen rahinaa. :heart: mies on siitä ihan innoissaan.

kohtu on kuulema hiukan pieni viikkoihin nähden, joten ei ihme, ettei masua vielä näy. ensi viikolla alkaa viides raskauskuukausi, ja erikseen pitää tunnustella että vatsanahan alta kohdun möykyn löytää. :kieh: Malttamaton... toisaalta ihan kiva, ettei tarvitse vielä kertoa niille, joille ei halua, ja vaatteet mahtuu päälle.

Mietiskelin tuota painoasiaa... kun se keskimääräinen on sen n. 12kg, ja nyt aika tasan 6kk raskautta jälkellä, niin sehän tarkoittaisi 2kg/ kk eli melkein puoli kiloa viikossa keskimäärin! En taida mitenkään päästä noihin mittoihin, vaikka erikseen yrittäisin. :eek: nyt siis olen suunnilleen lähtöpainossa.
 
Tulin pikaseen toivottamaan oikein hyvää, ihanaa ja rauhallista joulumieltä aivan kaikille!!! :xmas: Syökäähän niin että napa repee :)


..niin ja siitä dokkarista vielä, niin viime torstaina se ainakin tuli 22.30, kymppiuutisten jälkeen ja niin käsittääkseni ensikin tostaina samaan aikaan :) Oli muuten mielenkiintoinen, oli mukava nähdä miltä oma vaavi näyttä nyt.

Masukuvia voisi laittaa profiileihin, joku sitä ehdotti. Mulla ainakin jo oikein ihana vauvamasu :)

Mutta nyt lähden joululaitteluja jatkamaan!!


vauvaunelma ja pikkune 14+6
 
Heippa!

Oikein hyvää Joulua kaikille kesämassulaisille perheineen!

Siitä dokkarista: minunkin mielestä se oli hyvä ja ajon katsoa myöskin toisen osan siitä. Muistaakseni sen jälkeisessä mainoksessa sanottiin että seuraava osa tulee puolituntia myöhemmin kuin viimeksi. Mutta täytyy torstaina muistaa lehdestä tarkistaa ohjelman kellonaika ettei jää ohjelma katsomatta.

Äiti 77 Rv.13+2
 
heippa täältä pohjoisesta!

En ala nyt lukeen kun on niin kiire täällä, mutta ilmoitan vaan kaikille että häät meni todella hienosti ja en oksentanut alttarille vaikka monta päivää ennen sitä kyllä oksensin kovasti ja nyt vain aamuisin yökintää enään.. Mutta rouvaksi päästiin!!

Masu kasvaa ja liikkeitä tuntuu jo välillä täälläkin,.

Oikein hyvää ja rauhaisaa odotusta ja joulua kaikille!!!

t.rouva Moonlight ja vempula
 

Yhteistyössä