~KesäMassut 2007~

Jonnakar harmaillen
Irmeli: Ensinnäkin hurjat onnittelut jo etukäteen!! :flower:
Ajattelin suositella sulle tota Doven päivettävää kosteusvoidetta (mitä se sitten onkin hienolta nimeltään), kuten Kreecher..

On tosi kätevä, kun kosteuttaa samalla, ei jätä rajoja, eikä tee liian voimakasta rusketusta, vaan säväyttää vaan kevyesti ja luonnollisesti. Aloin itsekin sitä nyt keväällä käyttämään taas ja musta se tuo vähän pirteemmän ilmeen ja tasoittaa ihoa. Käytän sitä itse ainakin ihan joka päivä. Eikä se muuten tahraa vaatteitakaan, kuten itseruskettavat..

=)
 
Pepsukka81 harmailee
Tervetuloa HMP ja uusi Kata :) !

Irmeli: Aivan ihanaa, oikein hurjan paljon onnea ! Saanko, uteliaana ihmisenä, kysellä, miten sinua kosittiin (ei ole pakko vastata) ? :flower:

NallePuh: Aivan kamalaa, tuo on kyllä sellainen painajainen, mitä itsekin pelkää monesti. Onneksi teille ei ole käynyt mitään !

Neuvolalääkäri:

RR hyvä, edelleen samoissa lukemissa kuin aiemmin.
HB laskenut- liekö väsyttää koko ajan sen vuoksi...

Lääkäri totesi, että paikat edelleen pehmenneet; sanoi, että sisältä MÖSSÖÄ :ashamed: ! Kanavaa jäljellä edelleen 1.5cm. Nyt sanoi, että jos saisin viikkoja 33 täyteen, niin olisi hyvä. Viimeksi toivoi viikkoja saatavan 35, mistä lie kertonee. Ajatteleeko, että kenties syntymässä sitten...? Miten teillä aikaisemmin synnyttäneet (siis kun saitte esikoisen), kuinka nopeasti teillä lähti aukeamaan ja syntymään, kun pehmenemistä tapahtui?

Puhuttiin siitä, kun jotain tipahtelee housuihin ja eilenkin oli ihan kirkasta. Seuraavan kerran, kun tipahtaa, niin pitää mennä käymään neuvolassa- katsovat onko lapsivettä. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan.

Sf-mitta tällä masulla jo hurja 28cm :). Niin, ja pää alaspäin kuulemma vauveli oli ainakin nyt.

Sydänäänet erittäin hyvät. :heart:

Edelleen siis lepoa ja toivoa, että pysyy sisällä. Ei vissiin kovin hyvältä vaikuta ? Voi surku...

Pikkumyy: Niin, jonkunhan tuota periksi pitää antaa- saa nähdä kumpi sen sitten tekee... :whistle:

Pepsukka ja massu 31+4.
 
Moonlight harmaana
Onnea paljon Irmeli :flower: :heart:

Solariumiin saa mennä aivan huoletta. siitä on paljon juttua netissä jos googlettaa ja täälläkin monesti on asiaa kyselty. Eli ei vaikuta muuhun kuin äidin omaan nahkaan ja voi siis tulla helpommin maksaläiskiä tai erinlaista rusketusta.. Mutta ei siis sen kummemmin kuin aurinkokaan niin vaikuta vauvaan, vain omaan vatsanahkaan. .

Ennemminkin on paljon mietitty noita rusketus rasvoja ja niiden imeytymistä verenkiertoon, että onko se hyväksi..
Mutta minä en tiedä kumpi on parempi.. itse olen käynyt silloin ennen joulua muutaman kerran solariumissa ja hyvin tarttui ja ei tullut läiskiä.. ,mutta siitä sitten itse päättämään kumpaa haluaa ruskettuakseen..

Moonlight
 
Heips!!!

Katalle kiitos painoarvio onnitteluista... kyllähän tuo aika muhkea on tuo mahakin, että tuskin ihan rääpälettä meille syntyy=)

auramaria kyseli, että miten yöt sujuu?? siinähän ne, onneksi ei tarvi kouluun mennä, kun peruin työharjottelun sen saikun takia, jota ei sitten lisää tullutkaan, mutta ehkä huomenna asiaan saadan muutos, kun menen neuvolaan. Öisin on alkanu närästää kummasti, hiukan helpotti kun otti toisen tyynyn, et yläkroppa on vähän korkeammalla... joudun herään aina kun käännän kylkeä, kun tuo masu ei tunnu itestään kääntyvän =)

Teppana veratsi oloaan ryhävalaaseen ja yhdyn kyllä mielipiteeseen 100%:sti... ei vois enää isommalta tuntua(katsotaan kuukauden pästä asiaa uudelleen*heh*)

masua on mulla semmoset 120cm, taisin viedä voiton nytten, sunnuntaina mitattiin äitin kanssa... joten nyt on sitten 2074+120=2194cm kesämasua

:flower: Irmelille onnitelut!!!

mielialoista... on ollut kyllä itku, alakulo ja kaikki mahollinen taas niin pinnassa, ihottuma vaivaa ja kevät ärsyttää ja mies utelee onko se mun kulta ja miksi mä siitä tykkään.. \|O ärsyke!!! ole tässä sitten rauhallinen ja tunne itsesi kauniiksi, kun on naama turvoksissa, kampaaja sössi tukan(onneks alkaa jo tasottua ja osaan taas laittaa sen) ja sitte tekee mieli koko ajan jotain hyvää..... noh, onneksi tietää että kahden kuukauden sisään tääkin on ohitte... kauhulla vaan odota, et mitä ne hormoonit sitte keksii kun vauveli tulee...

huomenna neuvolaan, niin varmaan tulee uusia kuulumisia... joten eiköhän tällepäivälle kaikki ollutkin tässä=)

Maariana + Iinuska 32+1
 
Heippa!

Tervetuloa uusille kesämassuille!

Onnea oikein kovasti Irmelille tulevien häiden johdosta, ihanaa kun noi miehet älyää kosia!

Omassa masussa käy kova potkiminen ja mellastus päivittäin. Ihanaa, voi olla varma että vauvalla on kaikki hyvin.

Eilen tuli päätös äitiyspakkauksesta ja -avustuksesta. Pakkauksen saa 2 viikon kuluttua. Ihana päästä katselemaan äitiyspakkauksen vaatteita.

Ollaan tapetoimassa vauvanhuonetta parhaillaan, pääsee sitten laittamaan sängyn ja muut tavarat paikoilleen. Pitäisi vielä sinne ostaa verhot ja matto.

Aika on todellakin kulunut nopeasti, enää olisi 4 viikkoa töitä kun palaan lomalta viikon kuluttua töihin. Sitten pääsee nauttimaan olosta ja toivottavasti jo kesästäkin.

Äiti77 Rv 28+5
 
Olipas tänne huiskahtanut paljon tekstiä lyhyessä ajassa.

Naruko kyseli, että mitä tekemistä löytyy äitiyslomalla? Tai no minä itse asiassa jäin siis "kesä"lomalle ja äitiysloma alkaa vasta myöhemmin. Olisi ehkä pitänyt hakea sairaslomaa, ehkä vielä haenkin... En pysty enää olemaan töissä kun työstressi ja tavaroiden nostelu yms saa supistukset tulemaan. Mutta kotona puuhailen kaikenlaista rauhalliseen tahtiin. Olen aiemmin ollut oikein työmyyrä ja tullut iltaisin monesti vasta noin kahdeksan maissa kotiin. Alkuun sitä ihmetteli itsekin kun aloin vähentämään työntekoa vähitellen jättämällä iltatöitä pois, että mitä sitä keksii tekemistä kun on jo viiden-kuuden aikoihin kotona. Vielä olis työlistalla mm. tulevan lastenhuoneen laitto (on nyt yleisenä tavaravarastona ja verhot yms. puuttuu), parvekkeen siivous, vaatekaappien läpikäynti että mahtuis vauvankin vaatteita, lastentarvikkeiden hankinta (kaikki pikkutavara puuttuu). Muutettiin jo aikoja sitten tähän asuntoon, mutta vieläkin puuttuu jotain huonekaluja. Nekin vois hoidella kuntoon ennen vauvan syntymää. Olen menossa aika pian takaisin työelämään lapsen syntymän jälkeen, joten sitäkin tilannetta jo hiukan valmistelen.

Irmeli: Ihanaa ja mahtavaa! Suuret onnittelut!

Nyt mulle kävi ihan perinteisesti, unohdin jo mitä piti kirjoittaa :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan masuasukin huolestunut pesä! Lisäilen sut tuonne etusivun listaan :)

Mantsu! Olitkos ihan vuorokausiseurannassa sokereista vai...? Tekivät myös ultran siellä vai?

Mulla nyt varmistui se vuorokausiseuranta aika ensi viikon torstaiksi ja kovasti toivon, että nyt jo tekisivät painoarviota, vaikka sitten viikoilla 36 onkin se synnytystapa arvio, jossa myös paivoarvio... Mutta olisi siis kiva tietää jo nyt missä mennään.

Vauvan hikasta ollut puhetta... Täällä ollut melkein päivirräin nyt hikkaa, se tuntuu sellaisina pieninä tasaisina nykäyksinä samassa kohtaa, myös mahan päältä tuntee välillä nikottelun.

Raivotarjontaan kääntymisestä olisin sen verran kysynyt, että kuinka myöhään teillä on kääntyminen mennyt? Mulla nyt siis viikkoja 30+3 ja vieläkin liikkeiden perusteella uskon vauvelin olevan perätilassa. Liikkeet siis tuntuu navan kohdilla ja alempana, samoissa paikoissa kun lääkäri ja th ovat todenneet vauvan olevan poikittain.
esikoinen kääntyi jo viikoilla 27+, joten vähän mietityttää miten käy....

Paljon onnea Irmelille kosinnan johdosta!! Kyllä ne miehetkin välillä osaa yllättää :)

Munkin ukko tänään kauppareissulla vei mut yhtäkkiä valitsee uusia silmälaseja liikkeeseen, kun olen jo pitkään valittanut että tahtoisin uudet.... Oli ihana yllätys ja löytyikin mieluisat pokat :D

Viikonlopuksi luvattu ihanan lämmintä, jos se kesä nyt sieltä kunnon rysäyksellä saapuisi!

-Hiiviö & Elvis 30+3-
 
Palailenpa asialle näin iltasella...

Oltiin anoppilassa syömässä. Kuopuksella oli kakat housussa (vaipassa) ja menin pyllyä pesemään. Vessassa oli vain yksi pyyhe, joten kuivasin pojan pyllyn siihen. Sanoin anopille, että käytin pyyhettä pyllyn kuivaamiseen, että kannattaa varmaan vaihtaa se pyyhe, ennen kuin hoitolapset tulee huomenna (anoppi siis on pph). No, hän totesi vain, että juu, ei mitään ongelmaa, sitä samaa pyyhettä hänkin on käyttänyt pyllyjen kuivaamiseen. Eli ne lapset siellä kuivaa käsiään kaikki samaan pyllypyyhkeeseen... :x Täytyy alkaa roudata omaa käsipyyhettä siellä mukana. Nyt kuivasin sitten poikien käsiä paperilla. Mitenkähän tuostakin sanoisi silleen kauniisti, en mielestäni ole mikään ylifriikki tuon hygienian kanssa, perusteellinen ehkä. Mutta on siis tosi kiva, kun lasten kädet ja perät kuivataan samalla pyyhkeellä... Ja siis kaikkien muidenkin kädet.

No joo.

Olipa hurja kokemus, Nalle Puh, onneksi ei käynyt kuinkaan! :hug: Varmasti säikäytti oikein kunnolla...

Uudelle katalle tervetuloa! Samoin masuasukin huolestunut pesä, tervetuloa joukkoon! Onneksi tuo lapsivesiasia olikin jo saanut selvyyttä. Kaverilla on punkteerattu ylimääräisiä vesiä pois, ettei kohtu olisi ärtynyt supistelemaan. Vauvalla ei kuitenkaan ollut mitään hätää eikä ongelmia. Syytä lapsiveden suureen määrään ei selvinnyt.

Jaksuja sairaslomalaisille! Mulla oli tänään se pikaneuvola ja kun mainitsin liitoskivut, kysyi terkka heti, oisko sairasloman tarvetta. Eipä oikeastaan ole, suorastaan pääsen helpommalla noine kipuineni töissä. Kotona olisi sitten tuo kakkonen nosteltavana ja muutenkin tulisi tehtyä kotihommia paljon enemmän. Itse olen aika kova vastustamaan subjektiivista hoito-oikeutta sellaisenaan, että hoitopaikan saa tyyliin syystä että haluaa omaa aikaa tai ei viitsi hoitaa lapsia kotona. Tarveharkintaiset paikat ovatkin toinen juttu. Ymmärrän kyllä, että joskus uupuu vanhempi liian kovin tai lapsella voi olla esim. puheenkehityksen tukemiseksi hoitopaikka tms. Mutta enpä tätä aihetta käy tässä enempää jauhamaan.

Neuvolassa kaikki oli ihan ok, käyrät kohdillaan ja paino pudonnut kilon edellisestä mittauksesta!!! (herkuton huhtikuu näköjään tekee tehtävänsä...)

Mä muuten en ole edes ajatellut tota kemikaali-asiaa ton päivettävän kosteusvoiteen kanssa... Tokihan siinä jotain sellaisia on. No, aika lahjakkaasti oon sitä hölvännyt itseeni sekä tässä raskaudessa että edellisessä. Myöhäistä siis itkeä, kun pissat on jo housussa... Vai miten se nyt menikään.

Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että Pepsukan vauveli malttaisi vielä pysyä kyydissä jokusen viikon. Onneksi on jo yli 30 viikkoa ja joka päivähän tuo vauva siellä kasvaa ja kehittyy. Eiköhän hänellä mene kaikki jo ihan hienosti, vaikka ottaisikin varaslähdön.
:hug:

Mulla menee yöt ihan ok muuten, mutta joka kerta kun pitää kääntää kylkeä, herään. En siis enää pääse kyljeltä toiselle unissani. Tämä onkin tainnut olla aika yleinen riesa. Ja nouseminen on tosi kamalaa, liitokset vaan venyy ja paukkuu. Kuopusta joutuu toisinaan käydä lohduttamassa uuteen uneen yön aikana, ja kaikki nuo ylimääräiset ylösnousut v-tuttaa ankarasti. Onneksi mies on osallistunut siihen rumbaan ihan kivasti. ja viime yö saatiinkin nukkua läpi: älysin laittaa kupoukselle sänkyyn pakasterasiassa monta tuttia. Noihin yöheräilyihin on nimittäin ollut syynä se, että tutti on kadonnut. Aika hidas on näköjään äly itsellä, kun puolitoista vuotta on hypännyt sängystä ylös tuttia etsimään. Miten tuota purkkijutskaa ei ole tajunnut aiemmin... No, parempi myöhään kuin ei silloinkaan! :D

Äitiyslomaa odotan kuin kuuta nousevaa. Mulla ei ole tuota tekemisenpuute-ongelmaa, kun nuo kaksi riiviötä täystyöllistävät. Esikoista odottaessa nukuin pitkään, lenkkeilin koiran kanssa pitkiä, rauhallisia lenkkejä, vuokrasin ja tuijotin leffoja, joita mies ei olisi suostunut katsomaan kirveelläkään, leivoin pakastimen täyteen vierasvaraa... Ja nukuin!!! Usein heräsin aamulla joskus 11 pintaan, tein jotain, söin, katsoin leffan ja kävin päiväunille. Mies herätti sitten töistä tullessaan. Voih, miksei sitä osannut arvostaa silloin... Ei meinaan onnistu enää! :D

Nyt unten maille. Torstait on lyhyitä päiviä, mutta rankkoja. Mulla on erityisoppilaiden ryhmä aamulla. Loistotyyppejä, mutta imevät kyllä mehut aivan täysin... Kalinihta, sanoisi kreikkalainen! (hyvää yötä siis)

Kreecher ja Antero, edelleen 30+5
 
Jonnakar laiskana
Pepsukka: Mun äiti juri tänään kertoi, että yks sen työkaveri oli synnyttänyt reippaan tyttövauvan vkoilla 33.. Oli ollut noin kolmikiloinne ja kaikki ihan ok. Sanon tämän siksi, että onneksi viikkoja on sullakin jo edes ton verran kasassa ja päivä päivältä kuitenkin vauva saa lisäaikaa kasvaa.. Ei pitäisi sillä lailla olla siis hirveästi huolta, mutta toivotaan nyt kuitenkin, että vauva vielä hetken malttaisi pysyä.. :hug:

Hiiviö: Mulla toinen käänty kans tosi aikaisin, mut esikoinen käänty vasta, kun uhattiin ruveta kääntämään. Tais olla joskus rv 36, enkä edes huomannut itse mitään.. Tosi myöhään kyllä ja kaikki oltiin ultrassa sitten vielä tosi ymmällään, että oli päättänytkin mennä ihan itse.. :) Nyt tämä kolmas on ollut aika tarkkaan jo tuolta rv20 pää alaspäin, on siis halunnut antaa äidille mielenrauhan siinä suhteessa, mutta pelottelee kuitenkin olemalla kovin alhaalla (kuulemma ja vihlonnasta päätellen..)

Mun piti jollekkin muullekkin jotain vielä sanoa, mutta hukka vei taas.. :snotty:

Jonnakar ja Pikkuinen 30+5
 
Heippa!

Olipas taas tekstiä!

Tervetuloa uusi Kata (kannattaa tosiaan harkita nikin vaihtoa, ettei sekaannu "vanhaan" kataan :D ) ja masuasukin huolestunut pesä! MHP:lle en olisi osannut sanoa mitään lapsivesiasiaan, mutta onneksi muut osaavat. Teppanan löytämä selvitys oli oikein informatiivinen meille muillekin asiasta tietämättömille =)

Irmelille onnea! :flower: Kuullostipa ihanalta sun puku- ym. suunnitelmat!

Pepsukalle jaksamisia! En yhtään ihmettelisi, vaikka masennustuntemuksesi johtuisivat ihan pelkästään pakkolevosta. Siihen vielä hormoniheilahtelut päälle! Hyvä, ettei kohdunsuun tilanne ollut mennyt pahemmaksi. Ties vaikka pehmeneminen ja aukeaminen pysähtyisi kokonaan ja saisit ihan täysiaikaisen neitokaisen =)

Sitten.
Kysymys äitiyspäivärahasta: Lähinnä teille, jotka saatte palkkaa äitiysloman alkuun. Maksetaanko teille ensimmäisiltä 56 päivältä palkan lisäksi MYÖS pientä äitiyspäivärahaa? Liittyykö tää nyt siihen uuteen korotukseen? Eikö sen korotuksen pitäisi jonkun logiikan perusteella mennä työnantajalle, joka siis maksaa mulle täyttä palkkaa ekat 72 päivää...? Oon täällä ihan ihmeissäni tänään tulleen päätöksen kanssa. Ettei siinä nyt oo joku sekaannus...

Vauvahankinnat on vielä niin täysin vaiheessa kun voi vaan olla.. Vaatteita on varmaan jo yli oman tarpeen, mutta nekin pesemättä ja kaapittamatta. Eikä vielä yhtään mekkoa! Pinnis ja turvakaukalo ja kaikennäköstä muuta on esikoiselta tallessa. Tuplarattaat+sade- ja hyttyssuoja puuttuu, sitteri, hoitoalusta kylppärin tasolle, kantoliina ja kaikenmaailman pikkusälät kuten vaipat, liivinsuojat, tutit, pullotutit jne. puuttuu... Pinnasänkyyn pitäis ostaa uusi patja. Jos vaikka tällä kertaa ennen kun vauva syntyy, eikä sitten matkalla sairaalasta kotiin... Ja pinnis pitäis maalata. Auto puuttuu! Vanhaan kiesiin ei mahdu toista turvaistuinta selkä menosuuntaan, tai sitten kuski saa ajaa polvet suussa. Eikä tuplarattaat takakonttiin.

Taas vierähti toista tuntia kesämassuissa :eek: Nyt hyvää yötä!

-ebbuliini ja neiti rv 28+6-
 
MOI,

kiva että ollaan vielä uusiakin kesäkuisia saatu mukaan joukkoon hurjaan, TERVETULOA :flower: minunkin puolesta vaikka en paljoa täällä ehdi kirjoittelemaankaan :whistle: ehkä sitten kun ä-loma alkaa eli vielä parisen viikkoa töitä.

TURVOTTELUA on alkanut olemaan luvattoman paljon, sormukset piti riisua pois ja iltaisin on kunnon jäljet sukista nilkoissa :\| ja se turvotus tuntuu niin tyhmälle... semmoinen kiristävä olo, ihanku hk:n sininen olisi tungettu prinssinakin kuoreen (sormissa) :D
Mutta kait se tästä nla on 17.4. ja turvotus selvästi pahenee kun joutuuu paljon istumaan.
Muita vaivoja ei pahemmin ole, välillä tuntuu tosi kipeitä repiviä vihlaisuja etenkin alavatsalla kyljissä. Ne on tod näk. ihan kasvukipuja. Kohtu kasvaa niin että rutina käy.

IRMELI
:heart: ihanaa, romanttista ja ihanaa. Susta tulee varmasti tosi kaunis morsian. Laitahan kuvaa profiiliin, ONNEA vielä!

Eipä tässä muuta, en millään muista mitä kaikkea olitte kirjoitelleet, mutta kiva niitä juttuja on lueskella. Niin ja masu mitta täällä on 98 cm, masu on tosi pallo, alhaalla röllöttää. Ei edes närästä vaikka kaikki aiemmat raskaudet on näillä viikoilla olleet ihan tuskaa närästyksen vuoksi joten tulikos se 2074 + 98 vai miten eli

tinzu ja toivo 31+4
 
Katti71
Heips taas pitkästä aikaa!

Joka päivä täällä lueskelen kuulumisianne, mutta olen itse niin älyttömän laiska kommentoimaan ja kirjoittelemaan :ashamed:

Ihanasti piristää tuo keväinen aurinko, eilen lähti jäät järvestä ja pikkulikat menivät jo saunasta kastautumaan, aikomuksena uida! No, vähän varpaita uskalsivat kastella, mutta mies rohkeana kastautui kokonaan ;) Harmittaa, että itse pääsee vastaa ehkä heinäkuussa uimaan, pelkään niin rintatulehdusta ja ei kai jälivuodon aikanakaan niin kovin suositeltavaa ole järvivedessä puljata.

Oma olo on vähän "outo". Välillä on ihan henkisesti väsynyt ja sitten taas ihan onnensa kukkuloilla. Taitaa tuolla hormonimäärällä olla osuutensa asiaan.

Vauva on pari viikkoa sitten asettunut tuonne "alas", vatsa ei ole mitenkään laskeutunut, mutta vauvan pää pysyy siellä lantiossa tukevasti. Kohtu painaa keuhkoja niin kasaan, että välillä jopa puhuessa hengästyy =)
Mutta sellainen tosi kova painontunne on koko ajan alaspäin ja liikkuessa "kestosupistus" päällä koko ajan, ei kuitenkaan mitenkään kipeä. Inhottavana asiana on pissan lirahtelu, vauva kun tönäisee rakkoa aina niin yllättäen.

Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin voisin pyytää sisätutkimusta... jotenkin epäilyttää, että tuo paine pehmentää paikkoja aika tehokkaasti. tai sitten kun jo viides raskaus kyseessä, niin josko se kohtu sitten muutenkin "roikkuu" alempana.

Meillä jännitellään täällä muutenkin, veljen vaimolla on la kolmen viikon päästä ja minusta tulee täti! Lapsetkin saavat ensimmäisen serkkunsa, miehellä ei ole sisaruksia ja minullakin tämä veli on ainoa, joten kyllä serkkua on odoteltu =)

Lämmintä torstaipäivän jatkoa teille kaikille kesämassuille!

Katti ja maha 32+4
 
Huomenia kaikille!

Aluksi tervetuloa uusille kesäkuisille ja onnea Irmelille kihlautumisen johdosta..Oikein kadehdittavaa kuinka jotkut pystyy noin nopeasti järjestään häät-itse ei kykenis kyllä.

Olin aamulla neuvolassa rutiinitarkastuksessa..Viime viikon nuha palasi ma iltana yks kaks ja entistä pahempana.Olin tässä ti ja ke kyllä töissä ja tänäänkin olisin mennyt koska työvoimapula.
Mutta terkka määräs saikulle-varmaan 10 min siinä kätilöopiskelija yritti kysellä et jäätkö pois vai meetkö..Ei ollut kanttia sanoa et jään pois..vaan sanoin et kyl 2pvää täs viel menee vaikka unet 5-6h -nekin pätkissä ollut.
Terkka sit kirjoitti saikkua/määräsi ja ti menen lääkärille.Joka tod.näk.laittaa mut loppuajaksi,2vko, saikulle.
En tainnu olla pirteyden perikuva silmäpusseineni(jotka tosin yritin meikillä kätkeä)
Sitä pitäs muistaa ajatella omaa parastaan ja vauvan,mutta nähtävästi on vaikeaa myöntää et ei jaksa..Tai et ehkä se vaan tää flunssa joka vie voimat.
Vaikea ajatella et sitä ois nyt sit himas synnytykseen asti..

Ekaa kertaa proteiinia virtsassa 1 (onko aste,+ vai miten ilmoitetaan)voi johtua kuulemma ihan valkovuodosta,mutta tsekataan ti lääkärillä käydes uudestaan.

Proteiini +
100/68
Paino +744g/vko (kahden viikon aikana.Viimeksi oli +350g/vko 4viikon ajalta)Taitaa vauva kasvaa vauhdilla.Mielestäni olen syönyt vähemmän kuin ennen,joten ei sen syytä nousu.
sf 26 (eli tasaista kasvua alakäyrällä)
syke +145
Vauva oli pää alaspäin-minkä olen jo kylkipotkuista aavistanut.

Kutiaako teillä muilla maha?Vaikka rasvaan aina suihkun jälkeen, niin välillä kutiaa ihan hirveästi..no sama kutina välillä ties missä päin kehoa.

Onkos teillä kellään tietoa kauanko kestää vaunujen tulo Saksasta?
 
Joo Pompula, minuakin kutittaa varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Onneksi ei kuitenkaan niin paljon, kuin hepatoosista kärsiviä, (en taas muista ketä :hug: ) siitä oli täällä jossain vaiheessa puhetta ja kurjalta kuulosti.

Toinen uusi nukahtamista vaikeuttava juttu minulla on levottomat jalat. Tosi inhottavaa, kun se on niin epämääräistä mutta sitten en kuitenkaan sen takia juurikaan nuku, nousen monesti yössä käppäilemään eikä mieskään nuku kun vispaan siinä vieressä. Villasukat vain pahentaa oloa, viileä tuntuu hyvältä muttei varsinaisesti auta. Minulla on mielikuva, että jokin tietty hivenainelisä voisi auttaa levottomiin jalkoihin, mutten googlettamalla ole löytänyt, mikä. Ehkä se on väärä mielikuva.

Naru 30+3
 
Neuvola kuulumisia...
Vauva oli kääntyny takasin raivotarjontaan ja nyt toivotaan, että pysyykin siellä, ettei enää kauheena kääntyilis...
turvotusta on vähän,
paineet 124/80
pissa puhdas,
sf= 30 pysyny samana viime kerrasta
syke oli 136 vaavilla
painoa tullut +600

voi olla että pikkusen on tully syötyä hyvää liikaa=) jätskiä ja tommosta... pitäs alkaa rauhottaan, mut kun on PAKKO SAADA!!!!! enkä mä nyt ihan mielin määrin mitään syö, mutta kumminkin... jäätelö tuntuu auttavan närästykseen, niin sitä tulee otettua pala sillon ja toinen tällön... en tykkää närästyslääkkeistä, vaikka niitä on... ne on pahoja...

tänään mennään tutustumaan synnärille, pikkusen jänskättää... mutta varmaan selviää paljon asioita=)

Neuvola on parin viikonpäästä uudestaan ja sitte varmaan siirrytään kerta viikkoon....

mutta vointeja taas kaikille...

Maariana + Iinuska 32+3
 
kolmas
Moro kaikille! Ja onnea Irmelille! :flower:

Voi kun tänään väsyttää.. eilen illalla olin harvinaisen virkeä ja puuhailin kaikenlaista (mm. yhtäkkiä rupesi haluttamaan kasvispihvejä, joita en ole ikinä tehnyt! oli muuten herkullisia!). Yön nukuin aika levottomasti, taas heräilin joka kerta kun piti vaihtaa kylkeä.. nyt tuntuu, että ajatukset ei juokse ollenkaan.. \|O

Joku mietti, että miten saa ajan kulumaan äitiyslomalla. Itselläni oli samanlaisia ongelmia esikoista odottaessani, pidin vielä kesäloman ennen äitiysloman alkua, ja olihan se ihmeellistä! Piti keksimällä keksiä tekemistä. Oltiin juuri muutettu uuteen asuntoon, joten pikkuhiljaa laitoin tavaroita paikoilleen, kävin rauhallisilla kävelylenkeillä, istuin kirjastossa lukemassa lehtiä, nautin auringosta partsilla.. mutta muistan kyllä tunteen, että ei oikein osannut olla aloillaan, tunsi huonoa omaatuntoa siitä, että sai olla kotona.. mua vaivas tuo huono omatunto myös esikoisen synnyttyä! Nykyisin osaan nauttia vapaasta, tietää, että työt ei lopu vaikka kotona välillä olisikin.

Kreecer minun mielestäni, jos äiti tai isä on sairaslomalla kotona, lapset voi hyvällä omalla tunnolla viedä hoitoon. Tarkoitushan vanhemmalla on levätä ja saada itsensä kuntoon, ja siitä ei tule mitään, jos kotona on pieniä lapsia hoitoa vaatimassa. Itse olen lapseni hoitoon vienyt -tai mies on vienyt- jos olen ollut sairaslomalla, vuodepotilaana. Ei se lapsellekaan kivaa ole olla kotona vanhemman kanssa, joka sairastaa (ainakaan minä en ole mitenkään kivaa seuraa, jos ei ole voimia nousta sängyn pohjalta). Toki ymmärrän, että jos itse ei tunne olevansa levon tarpeessa, niin helposti pitää lapsetkin kotona.

Aika järkyttävä juttu tuo jonkun (sorry, en muista kenen..) anoppi, joka on perhepäivähoitaja ja pitää lapsilla samaa käsi- ja pyllypyyhettä!! Miten voi nykyaikana olla! Päiväkodeissahan lapsilla on omat käsipyyhkeetkin, jotta pöpöt ei tarttuisi noin helposti.

Ja nyt kävi tutusti; en muista mitä muuta oli mielessä kirjoittaa.. :(

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas + beba 29+3
 
Hellou taas kaikille!=)

Tässä pääsin nyt hetkeksi "rauhaan" noilta kahdelta viikarilta! Pienempi nukkuu ja toinen kattelee leffaa... Oishan tässä voinut vaikka siivota, mutta kun sitä intoo ei näy löytyvän...

Yö meni huonosti, heräsin joka toinen tunti pissille, sitten 3.n aikaan iski kauhee nälkä. Ajattelin sentään että taas aamulla pitää mittailla noi sokrut. Eli ruisleipää ja muutama viinirypäle ja teetä...Kylläpä teki hyvää! Sit takasin sänkyyn vaan sen takia että sais taas tunnin kuluttua nousta vessaan... Ukko oli aikamoinen näky kun lähti aamusella töihin, silmät sikkaralla, ei ollut raukka saanut nukuttua sekään...Tällainen valas kun hilppailee sängystä pois ja takas...

No sokerit aamulla taas liian korkeet, 5,8. Kyllä v..utti! Ei ois pitänyt syödä silloin yöllä! Mutkun oli kauhee nälkä! Masuasukki ihan huusi leipää!=)
Jihuu tänään jo 29+1 masuasukki rymistelee pesässään, onkohan se ylivilkas kun vain hetkisiä viettää hiljalleen? Nla lääkärikin sanoi että onpas vilkas poika...tosi kivaa, varsinkin kun pää on jo lähtökuopissaan ja ukkeli latailee sydämensä pohjasta mun kylkiluihin...No onhan nuo liikkeet ihan hyvä merkki, mutta relais ees välillä!

Tehtiin ukon kanssa eilen päätös että tää saa nyt jäädä viimeiseksi...mammalta putket poikki heti synnytyksen päätteeksi. Omalta osaltamme olemme jo täyttäneet Suomea jo ihan sopivasti...Ja 5 on ihan hyvä lukumäärä! Ainoostaan kaihertaa se että kauheesti toivottiin tästä masuasukista tyttöä, pikku rinsessaa! Mutta ihan kivahan se on tuo "pippeliarmeijakin".

Nyt pienin heräsi ja huutelee äitiä tuolta sängystään! Palailen myöhemmin! Jaksamista kaikille mahakkaille ja masuasukeille
:heart: Ja asukit huomio :attn: Pysykää pesissänne mahdollisimman pitkään, niin ulkonakin olisi jo lämpösempää! :) :wave:

Seuraavaan kertaan, MHP :p
 
Irmeli heti ekaksi isot onnittelut :)!! Häät on kyllä aina ihania, pääsispä tuon miehen kanssa itse niitä vielä joskus tanssimaan ;)..

Pompula tuosta kutinasta, mulla kutisee jalat, mutta onneks rasvailu auttaa. Testaa apteekin Aqualan L:ää (tai Aqualan plussaa jos L on liian löysää) suihkun ja saunan jälkeen, ne on kyllä olleet aikamoisia hipiän pelastajia tän talven aikana :). Jotkut sanoo, että massunahka kutisee kun se venyy, mutta en ole kyllä huomannut.

2194+97=2291cm Aika hassua, ajattelin että maha olis paljon isompi! Ehkä pituus häivyttää tuota ympärysmittaa vähäsen. Koitin ettiä aiemmilta sivuilta, taidan olla pienimassuisin.. Miten ihmeessä voi olla, kun viimeksi tuleva appiukko sanoi että mun maha on keskittynyt tuohon aika alas ja toisaalta taas sf-mitta on ollut yläkäyrällä tähän asti, vähän ristiriitaista. Mulla on vissiin kumimassu, se jakaantuu jotenkin oudosti asennosta riippuen :LOL: .

(antakaa anteeksi tyhmät kommentit, joku on nukkunut vähän huonosti ja ressannut tenttiä :))

Pitäisi saada puristettua itsestä sen verran että kävisi tekemässä tentin huomenna, mutta sitä niin PALJON mieluummin vaan siivoilisi vähän täällä kotona, pesis pyykkiä ja katselis vauvatavaroita.. Tuntuu että käyn ihan puoliteholla, kun kaikki mitä alkaa tekemään tulee tehtyä vähän sinne suuntaan tai jää kesken kun aloitan jonkun uuden homman. Kaupassakin sais ravata melkein joka päivä kun aina unohtuu jotain. Itkeskelen varmaan joka päivä kerran tai pari ja kiukustun.. Mutta on niitä hyviäkin hetkiä kun saa olla rauhassa eikä tarvi stressata kaikkia asioita. Kai ne on vaan ne hormonit, mutta rehellisesti sanoen olis ihana jäädä jo äippälomalle. Viikonloput on ihania, kun mies on sankarillisesti ja ihan vapaaehtoisesti jaksanut ravata mun kanssa kaupungilla ja on mahdollisuus tehdä kahdestaan kaikenlaista mikä ei välttämättä onnistu kun vauva syntyy, esim. käydä elokuvissa.

Kertokaas miten ihmeessä puhelinmyyjät ja lehtikauppiaat tietää että joku on raskaana? Kaksplussan myyjä soitti enkä voinut sanoa ei, vaikka mulle tulee (lahjana kylläkin) jo Vauva-lehti. Onpahan sitten lukemista :)

Rohkeasti tenttikirjan kimppuun.. On siivottu ja pyykätty, niin nyt on viimein pakko aloittaa lukeminen kun ei ole enää muuta tekemistä :wave:

Niini ja massuasukkipoikanen 30+2
 
Hei kaikki!

Olipas ihanaa löytää täältä kesämassuja, mutta harmittaa että vasta nyt teidät löysin... No, onhan tässä vielä aikaa... Antakaa anteeksi jos jossain vaiheessa kyselen jo täällä läpikäytyjä juttuja, mutta en juuri nyt ehtinyt lukemaan kaikkia 183 sivua, muutaman viimesen "pläräsin" läpi.

Olen 28-vuotias esikoistani odottava espoolainen, 34-vuotiaan miekkosen syyskuussa vihitty vaimo. La on juhannusaattona, 22.6., eli nyt on viikot 29 + 6. Jorviin olen menossa synnyttämään.

Vauva oli ollut aatoksissamme jo kauan, mutta ehkäisy jätettiin pois heinäkuussa. Vauva sai alkunsa sitten sopivasti häiden jälkeen, häämatkalla ;)

Raskaus on mennyt todella hyvin ja helposti (koputtaa puuta), toivottavasti menee loppukin. Päivääkään en ole kärsinyt aamupahoinvoinnista enkä edes mielitekoja ole itselläni tunnistanut. Nyt ihan viime aikoina masu on alkanut painaa jo sen verran, että välillä kiukuttaa kun esim. kävellessä tai ylösnoustessa sattuu alavatsaan tai nivusiin. Paastosokeri oli rasituskokeessa raja-arvo, joten sitä seuraillaan, seuraavan kerran parin viikon kuluttua.

Pidän nyt kesälomaa tämän ja ensi viikon, sen jälkeen 3,5 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa. Sitä odotellessa...


Terkuin Anskuli1978, rv 29+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 12:57 masuasukin huolestunut pesä kirjoitti:
hei nyt ihan tyhmä kysymys :kieh:

mites toi mahanmittaus nyt oikeen menee??=) mittaanko ympäryksen ja laitan tänne, vai miten? vastausta odotteleva MHP ;)
Elikkäs meillä on sellanen "mahojenmittaus-kampanja", että kukin mittaa vyötärön ympäryksensä kun on viikkoja 30+0 (ei tietty ole niin päivän päälle). Sitten lisää sen oman mittansa edelliseen yhteismittaan tyyliin yhteismitta+omamitta=uusi yhteismitta. Kiva kattoa sitten kun kaikkien mitat on koossa, että kuinka suuri kesämaha meillä yhteensä on :D

Toivottavati tajusit tosta selityksestä jotain.....
 
TEPPANA kiitos pikaisesta vastauksesta! eli odottelenpa tässä vielä melkeen viikon niin ilmoittelen sitten =) Tää on kyllä aivan ihana palsta, oon tainnut jäädä jo jumiin...hihih! Ja oli muuten kiva nähä ittensä tuossa alkulistassa! Kiitos HIIVIÖLLE jos nyt oikein muistan päivittäjän nikin?! Lahopää kun aina välillä olen...Omat fiilikset nyt aikasen paljon korkeemmalla kuin eilen, tietoa tuli ja ainakin tiedän että masuasukilla on kaikki hyvin :heart: Mut nyt taas jatkaan hommia, ne ei meijän suurperheessä lopu koskaan...ikävä kyllä :p Palailempa takaisin kun hengähdyshetki koittaa!kevätterkuin MHP :D
 
Voih..kesti tunnin nukuttaa tuota vajaa 2 vuotiasta..Ehti äiti siinä miettii että apuuuva,mitä mä teen kun vaavi tuossa vaatii tissiä ja pyllynpesua!!

Nooh,eiköhän asiat selvii..

Mittasin uuden viikkoluvun kkunniaks masuni kans ja 2 cm tullut kolmessa viikossa!!mun maha siis oli 93 cm ja viikko 33 alkaa

Eli sata menee varmaan rikki jos tätä vauhtia maha kasvaa.Ja pakkohan sitä pojankin on kasvaa kun masukin kasvaa..

Noo,voi kyllä olla että nuo herkut kasaantuu vyötärölle... =)

Mutta oikeesti tuo että äidin syömiset vaikuttais vauvaan ei pidä kauheesti paikkaansa.Mä olen joka raskaudessa syönyt hullun lailla nameja ja suht pikkasia vaaveja silti tehnyt.
Ja painoa itelle ei silti ola tullut kuin se 5-7 kiloa.

Kait kulutus on nii isooa!!

Ilmat näyttää paranevan ja suunnittelin viikonlopuks retkeä jo!!Voi kun kivaa!!

Heippis!!
kata 32+6
 
Heh, en ollutkaan pienimasuisin näköjään nyt kun rupesin tarkemmin lukemaan, ainakin Katalla on pienempi :). Siis ei nyt tosiaankaan ollu tarkoitus ruveta kisaamaan asiasta, mutta satuin huomaamaan :). Tenttikirja odottelee tuossa edelleen vaativana, ja en vaan saa aloitettua. Poikanen heiluu masussa, pylly (tai no, joku ruumiinosa) heilahtaa tasaisin väliajoin vasemmalta puolelta oikealle. Mitähän ihmettä se pikkanen touhuilee siellä =) ..
 

Yhteistyössä