~KesäMassut 2007~

kolmas
Moro kaikille!

Supistuksista ja sairaalaan lähdöstä Supistusten välien laskeminen tarkoittaa juuri sitä, että katsotaan kellosta aika kun supistus loppui ja aika kun seuraava alkaa. Kreecher pisti mietittyttämään muakin tuo aika, koska lähteä synnärille tämän kolmannen kanssa, sun kokemusten perusteella, viimeinen synnytys käynnistettiin ja oli nopea. Ekaa tein kyllä monta päivää, mutta sitten kun rupesi aukeamaan, aukes nopeasti.. no, onneksi ei ole kamalan pitkä matka sairaalaan.

Tällainen pikainen kommentti vaan tähän väliin.. muisti taas pätkii.. inhottavaa muistin pätkimistä on ollut havaittavissa työpaikkallakin, laitan kyllä kaiken väsymyksen piikkiin -jos en ole saanut nukuttua yöllä kunnolla, niin yksinkertaisesti aivot ei toimi.. onneksi viime yö meni paremmin, eilen meinasin jo lähteä neuvolatädin juttusille, kun tuntui, että mistään ei tule mitään täällä töissä.. :( no, enää 18 työpäivää ;)

Hyviä viikonloppuja kaikille!! vaikka takatalvea näyttää puskevan..

=) kolmas + beba 30+4
 
Neuvolakuulumisia:
-Verenpaine 125/64
-Hemoglobiini 137, ei vieläkään tarvitse alkaa syödä ummettavaa rautaa, hyvä hyvä.
-Kohdunpohjan korkeus 28cm. Kasvu on hidastunut, alussa mentiin paljon käyrien yläpuolella, nyt keskikäyrillä ja matemaattinen veikkaukseni on, että jonnekin alakäyrän tienoille päädytään. Vaikka eihän noi vauvat kasva matemaattisten sääntöjen mukaan. Kasvaa kuitenkin koko ajan, sehän se on tärkeää.
-Vauvan syke 135 sen lepäillessä ja herätettynä liikkeessä 142.
-Pissa puhdas.

Kaikki siis tosi hyvin.

Mulla on tosi kiva terveydenhoitaja, oikein kannustava, antaa sopivasti tietoa ja rupattelee minun kuulumisistani niin, että itsekin siinä rohkaistuu aina kyselemään ja kertoilemaan asioista. Jää aina hyvä mieli käynneistä. Eka terveydenhoitaja edellisessä asuinpaikassa olikin sitten ihan toista maata, siellä oli ikävä käydä.

Yllättävä juttu tällä kertaa oli tuberkuloosirokotekysely. Taustaa: Viime kesänä synnyttäneen kaverini piti päättää haluavatko he tuberkuloosirokotuksen lapselleen. Se ei siis kuulunut automaattisesti rokotusohjelmaan, mutta sen saattoi silti halutessaan saada. Päätös oli kinkkinen, kaverini tietysti pohti sairastumisriskiä ja rokotteen haittavaikutuksia. Silloin asiaa tuli itsekin mietittyä ja ajattelin, että otamme omalle lapsellemme tuberkuloosirokotteen kyllä, sitten kun se on ajankohtaista.

Sairastumisriski on edelleen ihan todellinen, Suomessa toki minimaalisen pieni, mutta nykymaailmassa matkustaminen on arkipäiväistä myös alueilla, joilla tuberkuolosia esiintyy paljon. Ihan tuossa lähinaapurissa Venäjällä tuberkuloositapauksien määrä on kasvanut viime vuosina, vaikka maailmanlaajuisesti tuberkuloosiepidemia onkin ollut viime vuosina laantumaan päin. Haittavaikutuksia taas on joka rokotteessa, niin myös tubirokotteessa omanlaisiaan.

Nyt neuvolassa kävi ilmi, että käytäntö on muuttunut, vanhemmat eivät enää voi / heidän ei tarvitse pättää rokotteen ottamisesta. Sitä ei anneta, jollei lapsi ole läheisessä kanssakäymisessä jonkun tubiriskimaan kansalaisen kanssa (tai sellaisessa paljon matkustavan). Neuvolassa siitä sitten kyseltiin. Onhan se sillä tavalla helpotus vanhemmille, ettei heidän tarvitse pohtia ja punnita eri vaihtoehtoja, päätös on tehty heidän puolestaan niinkuin muidenkin rokotteiden osalta. Mutta kun minä nyt olin tätä pohtinut ja päätökseen päätynyt, olen nyt vähän hämmentynyt ettei rokotetta voikaan saada. Jos olisin tiennyt, olisin varmaan sanonut, että lapsi joutuu tekemisiin jonkun tuberkuloosiriskimaasta kotoisin olevan kanssa, että sen rokotuksen olisi saanut. Saahan sen tietysti rahalla, mutta... No, tällaista pyörii nyt mielessä. Toisaalta voi ajatella niin päin, että sairastumisriski ON pieni, ja nythän lapseni säästyy niiltä haittavaikutuksilta. Sekin on ihan hyvä.

Naru 31+4
 
Heippis...
Joo,täällä oli maa valkoinen aamulla...Ja säätiedote näyttää ikäviä uutisia viikonlopuks..Noo,sitten taas lämpenee,joten nou hätä.
Kuuttipienikös kyseli kaatumisista...Jos kipua kaatumisen jälkeen taikka vuotoa tai vauva ei liiku entisenlaisesti niin silloin olis hyvä lääkäriin mennä.
Kaatuessa tietty kudokset tärähtää ja venyy joten kipuilua siinä voipi olla.
Mäkin kun pyörtyä pamautin niin lonkka oli aika sininen,olin sille kaatunut.Mutta kun ei ollut jälkeenpäin muuta vaivaa,niin en käynyt missään näytillä.

Onpa ollut uninen olo täälläkin,tuo vajaa 2 v huuteli jotain yöllä vähän väliä...Onneks mies käy rauhoittamassa,mutta herään kyllä silti...Tänään otettiin päiväunoset ja vähän alkaa jo heräämään tähän päivään.

Kysyisinkin teiltä joilla on pieni tuo "isompi",eli onko teillä ollut sellasta oloa kun mä oon huomannut viimeaikoina että mä oikein takerrun tuohon tyttöön,mulla olo että menetän hänet kun vauva tulee taloon.Että joudun "eroon" tytöstä ja olemaan vauvan kanssa.Että tytöstä tulee isin tyttö ja mä olen hylkiö... :\|

Nä meidän hellittely ja pusuhetket on niin ihania,juur unilta kun heräsin ja tyttö oikein syliin käpertyi ja mun hiuksia silitti,meinas itku tulla että kohta loppuu nämä meidän kahden ajat... :'(

Tekee mulle tosi tiukkaa näköjään tämä jo etukäteen...

Mulla olleet nuo isommat senverran isoja että tavallaan olen jo heistä joutunut kasvamaan etäämmälle ja vauva on sopinut siihen koloon hyvin.Nyt symbioosi on kova vielä ja mun ja tytön napanuora kovin lyhyt,molemmin päin..

No,eipä tässä itkut enää auta,vauva on tulossa ja hyvää vauhtia.Nautittava näistä viimeisistä viikoista ja otettava asiat kuin ne eteen tulevat.

kata 34+0
 
Hiiviö harmaana
Seurantakuulumisia!

Eli läpi pääsin puhtain paperein joka arvosta :D Dieettihoidolla siis porskutetaan eteenpäin.

Eilen oli verenpaineet koholla, mutta pissa oli puhdas, kun sen tarkistivat raskausmyrkytyksen takia, joten ei mitään hätää senkään puoleen.

Sain myös vauvasta kokoarviota, Paino olisi tänään 12g vaille 2kg.. Mitat oli muutenkin ihan normaalit, paitsi vartalonympärys, joka oli hieman muita ylempänä... Nyt vasta kotona rupesi vaivaamaan vähän, ei kuulemma ole mitään syytä huolestua, tai ainakin lääkäri sivuutti asian ilman mitään, mutta se, että ei toi paino musta edes ole mitenkään yläkanttiin, kun esikoisen papereita katsoin niin 2 viikkoa eteenpäin ja pojan arvio oli 2,5kg. Ja silti tosiaan isohko mitta. Mutta eikai mitään hätää siis ole?

18. toukokuuta menen sitten uuteen ultraan jossa tuota painoa katsotaan ja sitten samalla tehdään se synnytystapa arvio.

Neuvolaan olen toimittanut kaikki edellistä synnytystä koskevat paperit, mutta tuonne sairaalaan ei ollut mennyt mitään tietoja :eek: Sitä vähän kummastelin, ajattelin että neuvolasta olisivat pistäneet eteenpäin.. No pitää pyytää laput takaisin ja viedä itse sitten mukana.

Niin ja vauva oli pää alaspäin!

Nyt köllimään kun väsyttää niin hirmuisesti, aikainen herätys oli taas tänään!

-Hiiviö & Elvis 31+5-
 
Heippa!

Ti sain äitiyspakkauksen, oli ihana päästä penkomaan pieniävaatteita. Pakkaus oli viimevuoden mallia. Vaatteet ja värit yleensä olivat paljon kivamman väriset luonnossa kuin netissä. Eli ei haittannut vaikka tulikin vanha pakkaus.

Ke oli neuvola
pissa puhdas, niin kuin aina
rr korkea aina neuvolassa, mutta kotimittauksissa hyvä tai matala
Paino noussut 7-8kg alusta
Hb 125 kun alussa 140
vauvan sydänäänet kuului todella hyvin
Sf mitta 28cm (rv29+5) eli lähellä keskikäyrää, kun sf oli 24cm (rv:llä21+6) eli yli yläkäyrän
Vauva oli raivotarjonnassa

Perhevalmennukset alkaa meillä toukokuun alussa, niitä on 4 kertaa. Sairaalaan synnytysos:lle tutustuminen on 6.6.

Tilasin netin kautta kantoliinan vauvalle, se tuli tänään postissa. Nyt täytyy vaan opetella tekemään oikeanlaiset sidonnat.

Nyt on takana pari työpäivää vuosiloman jälkeen ja hyvin jaksaa vielä työskennellä. Työviikkoja olisi enää jäljellä 3 viikkoa ennen kesä- ja äitiyslomaa.

Palstalla oli puhetta oireettomuudesta: myös minä lukeudun niihin jolla ei ole juurikaan mitään vaivoja ollut eikä edelleenkään ole. Ihanaa kun saa vaan nauttia ensimmäisestä raskaudesta täysin rinnoin. Nyt on hieman tullut turvotusta kun ilmat lämpeni, jouduin ottamaan kihlasormuksen pois, mutta vihkisormus mahtuu edelleen. Täytyy ripustaa ne varmaan kaulakoruun että kulkee mukana, sitten kun ei enää mahdu kumpikaan sormeen.

Unohdin avata kirjoituksen uutteen ikkunaan joten en pääse katsomaan yhteismasu mittaa. Oman mittasin tänään, mutta lasken mitan kohta.

Äiti77 Rv30+0
 
Hiiviö, ei luultavasti oo syytä huoleen sen vartalonympäryksen kanssa, tai ainakin meille sanottiin niin. Poikasen vartalonympärys oli normaalia pienempi ultrassa viimeksi, mutta ultraaja oli tosi kokenut ja sanoi että mitta ei ole aina luotettava kun vauva saattaa olla juuri juonut lapsivettä paljon tai ollut siis meidän tapauksessa juomatta. Riippuu paljon äidin syömisestä: jos äiti on syönyt niin vauva voi "maistaa" makuja lapsivedestä ja juo paljon etenkin jos takana on makea ateria. Jos taas äiti ei ole oikein syönyt niin vauva ei välttämättä juo niin paljon. Kai se jonkin verran vaikuttaa painoarvioon, mutta ei meille tosiaan sanottu tuon olevan mitään vaarallista :).

Kuuttipieni asustan Oulussa, mutta en tiedä olisinko paras mahdollinen organisoimaan tapaamista tän hetken ihmeellisten aikataulujen vuoksi.. Ainakin paikkoja osaan vähän ehdotella :). Bisketti on kyllä ihan kiva kahvila, siellä on leipiä, pikkupitsoja ja iso valikoima pullia ja leivoksia, mutta miinuspuolena se on iltaisin aika täynnä ja meluisa, varsinkin viikonloppuisin. Tähän mennessä pullat ja leivät on ainakin olleet aina tuoreita ja tee kuumaa :). Coffee House on vähän keskellä kulkuväylää, mutta tuolit on ihanat istua ja ainakin tee on hyvää (no, pussitee maistuu samalta kai joka paikassa..) :). Robert's coffee on kans keskeisellä paikalla stockmannin 3. kerroksessa, mutta se on aika tyyris paikka, pöydät on pieniä ja tuolit kovia. Toiset tykkää Kulumasta, mutta itse en oo käynyt siellä kovin paljon. Kunnon ruokapaikkaa en valitettavasti osaa ehdottaa kun on aika harvoin tullut käytyä ulkona ja raskausaikana ei oikein uskalla lähteä testailemaan missä olis hyvää (ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti valmistettua) ruokaa.

Näin pikaisesti vaan, nyt on pakko mennä suihkuun ja nukkumaan tai muuten nukahdan istualleen :xmas: ..

Niini ja massuasukkipoikanen 31+4
 
Kata: Mä kanssa haikeena halailen poikaa ja suren kun hänen ainokaisuutensa päättyy jo kohta. Paha mieli tulee myös siitä, kun nyt jo raskauden aikana poika joutuu "kärsimään" pikkusiskon tulosta, kun äiti ei pääse lattialle leikkimään eikä jaksa ulkonakaan olla kovin kauaa kerrallaan. Sylissä pitäminen vaikeutuu sitä mukaa kun maha kasvaa...

Mutta vauvahan nukkuu alkuun niin paljon, että ihan varmasti löytyy kahdenkeskistä aikaa isoveljellekin. Jos sitten äiti enää kelpaa... :snotty:

Teppanaa piti vielä kiitellä uudenmaan tapaamisen organisoimisesta! Ihan kivasti on nyt jo tulossa porukkaa, mutta uusiakin varmasti mahtuu mukaan! :wave:

Ja Hania unohdin aikaisemmin onnitella synttäreiden johdosta. Onnea! :flower: =)

Vauva protestoi hirveesti kun istuu tässä huonossa ryhdissä! Täytyy mennä maate.

-ebbuliini ja neiti rv 30+1-
 
Heipsan!

Tervetuloa taasen uusille tähän kivaan ketjuun! :wave:

Hanille myöhästyneet synttärionnittelut!

Irmelille onnea tulevien häiden johdosta! Oikein kivoilta kuulostaa sun suunnitelmat. On se hääpäivä vaan tosi ihana ja ikimuistoinen juttu! =)

Mulla on ollut lääkärineuvola, keskiraskauden ultra ja yksi neuvola-aika tässä välissä sitten viime kirjoituksen. Lääkärineuvolassa kaikki oli hyvin; kohdunsuu oli lääkärin sanojen mukaan vielä napakasti kiinni. Myös keskiraskauden ultrassa kaikki oli normaalisti. Paavon kokoarvio oli tuolloin raskausviikolla 29+4 1300g ja vastasi viikkoja 29+0. Raivotarjonnassa oli vauveli. Sukupuoli varmistettiin vielä ja ihan samalta näytti kuin rakenneultrassakin. Lääkäri kyllä vähän hymyillen varoitteli, että älkäähän nyt ihan varmoja sukupuolesta olko. Sen näkee ihan varmaksi vasta sitten synnytyksen jälkeen. =)

Nyt maanantaina oli viimeisin neuvola-aika viikolla 31+4. Pissa oli puhdas, verenpaine normaali ja hemoglobiini oli noussut 133:een. Ei tarvi siis munkaan ruveta rautaa syömään. =) Sf-mitta oli 27, ihan keskikäyrän ja ala-käyrän puolivälissä. Terkka tunnusteli nyt ekan kerran, miten päin vauva masussa köllii ja edelleen oli raivotarjonnassa. Jospa se ei enää kääntyisikään toisin päin! Lääkärin mukaan vauva asettuu viikon 35 tienoilla lopulliseen asentoon. Terkka antoi mun itsekin kokeilla vauvan asentoa ja opetti mua samalla tunnustelemaan, miten vauva mahassa on. Kiva fiilis jäi kyllä tuosta käynnistä!

Synnytysvalmennuksessa käytiin sairaalalla jo maaliskuun puolella. Sen parituntisen aikana rupesi ensi kertaa jännittämään synnytys ihan kunnolla! Meille esiteltiin erilaisia kivunlievitysmenetelmiä sekä synnytystilat ja huoneet, joissa vauvan kanssa ollaan synnytyksen jälkeen. Nyt viimeisimmällä neuvolakäynnillä saatiin kotiin mukaan synnytysvideo, jossa on kaksi synnytystä. Toinen on ensisynnyttäjästä, jolla on epiduraali ja toinen uudelleensynnyttäjästä, jolla ei ole kivunlievitystä ollenkaan. Se pitäisikin nyt katsoa ja valmistautua sillä tavalla synnytykseen. Apua, sehän on ihan kohta!

Teppana kyseli kaaauan sitten lemmikeistä ja niiden vauvavaistoista. Meidän koira on muuttunut mun raskauden aikana hellyydenkipeämmäksi ja jotenkin herkemmäksi meidän komentelulle ja sanailulle. Ollaan laitettu nämä muutoksen mun raskauden piikkiin, kun mitään muutakaan ei olla keksitty. Lisäksi meidän koiruus nukkuu nykyään joka yö mun jaloissa, kun ennen se nukku yleensä aina miehen jaloissa. En sitten tiiä, johtuuko tämä raskaudesta vai mistä... Oon kyllä ihan varma, että koira jotenkin vaistoaa uuden tulokkaan.

Itseruskettavista oli puhetta myös. Luin juuri uusimmasta KuntoPlus lehdestä, että itseruskettavista jää väri vain ihon pinnalle, eikä vaikuttava aine imeydy kehoon. Jutussa sanottiinkin ihan suoraan, että itseruskettavia voi käyttää huoletta raskausaikana.

Raskausarvista ja mahan voitelusta: Mä oon voidellut mahaani joulusta asti BodyShopin cocoa butterilla, joka on tarkoitettu venyvälle iholle raskausarpien ehkäisemiseen. Se voide on tosi helppo levittää ja tuoksuu hyvälle, joten ihan mielelläni itseäni sillä rasvailen aamuin ja illoin. En tiiä, onko tuosta mitään apua, mutta ainakaan toistaiseksi mulle ei oo tullut yhtään raskausarpea. Ehtiihän niitä kyllä vielä tosin tulla.

Hiiviö: Varmasti tuo kokoarvio on ihan normaali. Olishan se lääkäri jotain sanonut, jos olisi huoleen aihetta! Vauvat kasvaa ja kehittyy nyt omaan, yksilölliseen tahtiinsa niinkuin swerfielkin viestissään totesi. Älä siis turhia muredi!

Profiilissa on muuten tänään otettu kuva mun suuresta mahastani! :D Mahan ympärys oli viikolla 30+0 96cm. Nyt on siis kesämahaa yhteensä 3300+96=3396cm. =)

Katziina ja kovasti myörivä Paavo 32+1 <br><br>
 
Irmeli pikana
Kata, mulla kanssa jotain vierotusoireta uosta tytöstä, vaikka onkin jo yli neljä vuotias. Ollut aina niin äitin tyttö..

Itserusettavista; kokeilin sitä Dovea ja olen käyttänyt sitä myös silloin kun se tuli markkinoille. Jostain syystä se värjäs mut keltaisesi. Tiedättekö silleen keltaseksi että olis joku maksasairaus. Varmaan tää raskaus muuttanut jotain ihossa, muutenkin iho elänyt tän ajan ihan omaa elämäänsä. Täytyy vissiin kokeilla sitä Niveaa vielä.

Eilen sain vanhempainrahapäätöksen, ja musta se oli jotenkin kohtuuttoman pienii??!! Mä en käsitä...

Supistuksia ollut taas päivittäin ja tuntuu että koko ajan. Oon huomannut että autolla ajaminen tekee niitä kaikista eniten mut sitä ei nyt oikein vois välttää.

Nyt täytyy lähteä sumpin keittoon, sisko perheineen tulossa kylään.
 
pikkumyylle-80 vielä uudestaan utelisin :ashamed: , et mistä oot löytänyt ne väriä vaihtavat kylpyankat ja original dad sukat?? sori kun näin utelen samoja tavaroita mitä oot siihen isyyspakkaukseen keksiny, mut just sukkia ja kylpyankkoja olen ite vielä vailla.

synttärit meni todella hyvin. olo oli ihan hyvä, paria kipeää supistusta lukuunottamatta ja sit yhtäkkiä kun lähettiin ravintolasta pois, mulla meni pohkeet ihan kramppiin. oli koko loppuillan sit todella kipeät. :/

masuasukki on taas pari päivää ollu todella hiljainen. onneksi aina välillä on sentään jotain tuntunu ni tietää et on elossa. vähän mua hirvittää jos vaikka napanuora on menny kaulan ympärille eikä sen takia pysty liikkuu samalla tavalla paljon. voih.. mistä tollaset jutut voi tietää \|O

en nyt kommentoi muiden kirjoituksiin kun ei ole oikein ollu sellasia aiheita mihin voisin kommentoida ku ei oo vaan itellä kokemusta.

Hani ja Samppa 33+5
 
Hauskaa lauantai-iltapäivää kaikille!
Katameillä on aivan sama juttu ton ekaa kertaa isox veljex tulevan kanssa! Säälix käy ja monen monta kertaa oon jo itkenyt sitä surkeutta kun pelottaa että tuleva masuasukki vie siltä sen oman ajan mun kanssa...Olen jopa tullut mustikseksi ukolle!Aattelen että sitten mua ei enää toi vielä pienin edes huomaa... :ashamed: No mut tällainen pään hajottaminen on kuulemma aivan normaalii! Nyt nää hellittelyhetket on sen kanssa niin herkkuja =) tuntuu aivan siltä että voisin syödä sen kokonaan! Mutta kyllähän sitä aikaa löytyy sitten synnytyksen jäleenkin aivan varmasti...Uusi vauveli kuitenkin nukkuu pääosan ajasta!

Sit hei meillä on alkanut vaipan unohtamisoperaatio....hih....Pikku-ukkeli kyllä selvittää tiukasti kun on kakka hätä, pisujen kanssa vielä hieman niin ja näin. Yleensä pisuhädän huomaa vasta kun ne lirut on jo housuissa...Sit kyllä kuuluu että pissa yäääk! Potasta on tullut ihan hyvä kaveri ja kukaan meijän suurperheestä ei pääse vessaan yksin, ilman vessakummia...Jo ovella tippuu housut nilkkaan, hyvä niin.... :)

Ens viikolla pitäis sen äitiyspakkauksenkin tulla, katotaan tuleeko vuoden -06 vai -07 painos?! Mulle ihan sama, ihania ne on kuitenkin....Tuli muuten ne päätökset aivan tosi nopeesti Kelalta! vajaassa viikossa päätökset oli jo meijän postilaatikossa! Aattelin jo itsekseni kun luin juttuja noista päätöksien annon kestoajoista, josko ehtii ees LA mennessä! Hyvä näin...Soitin paikalliseen Kelaan ja kiitin oikeen suureen äänen nopeudesta ja tehokkuudesta! Aina ei oo ollut näin...ja siitäkin ne on kyllä saaneet multa kuulla! Paha kun oon...

Ens keskiviikkona on taas ylimääräinen ultra Ä.P lla niitten mun liikavesien takia...Toivottavasti kaikki ois vauvan puolesta hyvin, muuta en pyydä! Nyt taidan mennä jatkaan...Pyykkikone ei ikävä kyllä tyhjene itekseen =) Pitäs kehittää sellainen pesukone joka hoitais pyykit ihan kaappeihin saakka!

Mutta nyt paljon jaksamisia kaikille äitsyköille ja masukit taas kerran pysykää pesissänne vielä jonkin aikaa, siellä on loppujen lopuksi ihan hyvä olla! :)

Terveisin MHP ja 30+ jotain....
 
Pikaseen kun saunassa muu sakki vielä...VOi kun kivaa..nooh,kivaa ja kivaa mutta että kohtalotovereita löytyy.
MHP teillähän kans -05 nuorimmainen eikös?
Maisa täyttää heinäkuus kaks...Mutta on niin pieni vielä!! =)
Musta ainakin...Ja niin ihana...mä ihan ahmin sen juttuja ja touhuja,mulla on aika vaikeeta tä näköjään.
:heart:
Ja tosiaan miehelle oon kiukkunen,tyyliin-sä saat olla vaan muitten kanssa ja mä joudun sohvalle tissittelemään vaikka kuinka pitkäks aikaa..Menetän kaikki kivat jutut!!!
No,voih...Taidan keksiä ongelmia vaan,tiiän että etukäteen ei kannattais pahemmin surra.Joo,ja vauvojen pitäis ainakin nukkua paljon.

Maisa oli sellanen sylivaavi ja sellasena sen pidinkin...Mulla oli Hug a bub ja silloin tyttö oli kauimpana musta!!
No,joskus sängyssä ja vaunuissakin nukkui.Mutta melkeinpä vuorokaudesta sylkissä oli n.15 tuntia.Kun en malttanut antaa toisen olla.

Ja oon aatellut kaikkien lasten kohalla,jopa kaksosten että pidän niin paljon sylissä kun vaan voin.Jokainen on sylistä halunnut jossain vaiheessa pois ja sitten meen sen mukaan.

Synnärillä jo kaksosista sanoi eräs äiti kun aina oli aamu-tai iltapalalla toinen vaavi sylissä,että älä opeta syliin...Sanoin että pidän ihan varmasti niin paljon kuin vain voin.

Ja toinen oli sylissä niin toinen kulki repussa...
Kyllä sitä on muisto kun imurin varressa roikuin toinen rintarepussa ja toinen sylissä... =)
VOi niitä aikoja.

Synnärillä lääkäri sanoie ttä tästä otetaan kuva,kun syötin tissiä toiselle ja toista röyhtäytin olkapäällä.Sanoi että joku kun valittaa ettei pärjää yhen kanssa,hän antaa kuvan!!!

Eli sitä suren miten voin pitää vauvaa ja Maisalle tarjota syliä yhtä paljon ainakin kuin tähän asti.No,onhan mulla kokemusta kahesta,eli samaan malliin vaan.

Ja otetaan mitä eteen tulee.

Nyt iltapalaa!!

kata 34+1
 
Pikaisesti täs nyt ruoanlaiton tohinassa! :)

Kata meil toi pienin täyttää 2 vee lokakuun lopussa.....Se on niin ihana ja niin herkku, oikeen äitin lellipoika! Ja koska hänen piti jäädä viimeiseksi, oon sitä lellinyt ehkä vähän liikaakin, joten...Mut äidit varmaan on just tällasii?! =) Nyt jatkamaan...muuten lihat palaa pannulle!

Sunnuntain jatkoja kaikille mahakkaille :wave:
 
Moikka!

Ihanaa, kun tuli kaunis päivä. Meinattiin, että ois viety pojat tivoliin, kun se on meidän paikkakunnalla, mutta sepä on sunnuntaina auki 12-16, eli kutakuinkin juuri päivuniajan. Tai ei nuo nyt sentään neljään saakka nuku, mutta ennenkuin ollaan unien jälkeen syöty välipalat ja pakattu lapset autoon ja huristeltu paikalle, taitaa se neljä olla aika lähellä. No, ovat nuo vielä niin pieniä, etteivät niin välttämättä sitä tivolia tarvitse.

Mulla on ollu kauhea lomareissuhinku nyt kun olisi vielä kuskattavana vain kaksi lasta. Taitaa kyllä todellisuudessa jäädä haaveeksi, koska istuminen tekee todella pahaa, eli reissaaminen rajoittusisi suunnilleen 50 kilometrin matkan sisään, eikä tässä kyllä sillä etäisyydellä ole juuri mitään. Vähän oon kyllä miestä yrittäny taivutella, että tehtäisiin sitten ihan loppukesästä pitkän viikonlopun matka Visbyyn. Meidän pojat eivät ole koskaan olleet laivassa ja Ruotsin suuntaan uskaltaa ihan hyvin mennä vauvankin kanssa, kun hygieniataso on samaa luokkaa (ellei jopa parempi) kuin Suomessa.

Mulla on ollu vähän samaa murehtimista, kuin muutamalla muullakin, että tuo kuopus on liian pieni luopumaan vauvanpaikastaan. Artturi on 1v11kk, kun vauva syntyy (jos syntyy ajallaan...) ja ihan sylirotta tuo on. Ja mahdottoman mustasukkainen äidin sylistä, nostaa kauhean äläkän, kun isoveli kiipeää sillointällöin äidin syliin.

Mullakin on ollut melkoisen vähäoireinen raskaus, liitoskivut ovat pysyneet ihan siedettävinä ja suonikohjut ovat lähinnä ajatustasolla ällöjä. Vähän raskaampi olo on ollut, kuin kahta vanhempaa odottaessa, mutta ei mitenkän mainittavasti. Töissäkin olen jaksanut erittäin hyvin (11 työpäivää jäljellä!!)

Mun pitääkin muistaa ottaa huomenna neuvolassa puheeksi se calmette-rokotus. Artturi taisi olla viimeistä sakkia, kun sen sai (syntyi 7/05), ainakaan kaverin puoli vuotta myöhemmin syntynyt vauva ei enää saanut rokotusta. Mun appiukkoni ramppaa jatkuvasti venäjällä töiden takia ja haluaisin kyllä ehdottomasti, että tämäkin vauva saisi rokotuksen.

Meinasin nyt kysellä samalla sterilisaatiosta, josko pääsisin jonoon. Olemme miehen kanssa puhuneet asiasta aika paljon ja kumpikin on erittäin vakaasti sitä mieltä, että ei enempää lapsia meille, kolme on hyvä luku meidän perheelle. Vähän kyllä riepoo edelleen se, että operaatio on mulle paljon hankalampi kuin miehelle, mutta mies on AIVAN vakuuttunut siitä, että hänestä tulee impotentti, jos johtimet poikkaistaan häneltä. No, olisi ainakin totaaliehkäisy...
Mulla on kaikki kokeillut hormonaaliset ehkäisykeinot pahentaneet migreeniä todella paljon ja kuparikierukkaa en halua, koska kuukautiset ovat jo ennestään melko runsaat ja todella kivuliaat.

Nyt taidan siirtyä korjaamaan kokeita. Jäi taas lepopäivä pyhittämättä...

Kreecher ja Antero 32+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 16:17 Hani- kirjoitti:
pikkumyylle-80 vielä uudestaan utelisin :ashamed: , et mistä oot löytänyt ne väriä vaihtavat kylpyankat ja original dad sukat?? sori kun näin utelen samoja tavaroita mitä oot siihen isyyspakkaukseen keksiny, mut just sukkia ja kylpyankkoja olen ite vielä vailla.

Hani ja Samppa 33+5
Anteeks hirveesti!!! Jotenkin vastatessa meni ihan ohi / unohtu. :ashamed: Ne sukat oli muistaakseni ihan Seppälästä ja ne kylpyankat Hong Kongista, jos oikein muistan. Sellanen kapee ja korkee (mut aika littee) pakkaus, jossa neljä pientä ankkaa... Muutaman euron makso. Sukat tuli vastaan sattumalta.

Aamulla tultiin laivalta, joten väsyttää ihan vietävästi. Mentiin päikkäreille heti, kun tultiin kotiin, mut ihan nuutunu olo edelleen. Oli kyllä ihan kiva reissu ja seisovasta pöydästäkin löyty paljon herkkuja, joita uskalti syödä. Ihmeen paljon jaksoin. Hirveesti ostin namituliaisia, itelle vaan vähän. Mies osti tietysti viskiä... Kerrankin vähän edullisemmin. Seuraavan kerran haluun iltalaivalle... Inhoon noita aikasia herätyksiä.

Mulla on nyt reilun viikon ollu ranteet tosi kipeet ja käsien käyttö sattuu. Kosketusarat eivät kuitenkaan ole. Ihmetyttää. Jäykätkin ovat. Onko muilla ollu tällasta? Sain maanantaille lääkäriajan... Toivottavasti siellä selviää ja saan apuja. Panadolia oon joutunu tän viikonlopun syömään. :(

Ens viikolla onkin paljon kaikkee... Huomenna siis lääkäri ja synnäritutustuminen, tiistaina perhevalmennus, keskiviikkona neuvola ja miehen isän vierailu... Muutamat synttärionnittelutkin pitäis muistaa. Ei ainakaan tuu tylsä viikko, mut vähän stressi iskee.

Mua alkaa hermostuttaa toi poikasen kääntyily... Kellahtaa välillä perätilaan enkä nytkään tiedä kummin päin tuolla on. En haluis siihen käännöshommaan. Yks ilta (Kerroinkos jo?) vauvan hikka tuntu masun päällä ja ärsyynnyin... Juttelin siinä sit sille, että pitäis jo kääntyä ja että kiepauttas ittensä pää alaspäin. Pää tuntu tossa oikeella ylävatsalla ja painoin siitä kevyesti... Sillai samalla tavalla kun välillä leikin vauvan kans, kun punkee jaloilla. Uskomatonta, mut vauva käänty! Pieni muljahdus tuntu ja hikka alko tuntua alhaalla, joskin jalkojen jytke tuntui myös ylävatsalla. Oli aika hämmentyny mut positiivinen fiilis... En tosin uskalla ihan tosta noin uudestaan yrittää, ettei satu mitään. Ehkä sit joogaamalla...

Yritän lunttailla tuolta toisesta ikkunasta mistä on ollu puhetta ja muistaa omiakin kuulumisia... Muutama päivä meni taas enempiä kommentoimatta. Käsiin sattuu tosin sen verran, että parempi lopettaa tältä kertaa ja jatkaa myöhemmin. Pahoittelen, jos tärkeisiin asioihin vastailu kestää.

Täytyy kurkkia tuonne tapaamispuolelle, jos olis lisää ilmottautunu tai jotain...

Sunnuntain jatkoa!

PikkuMyy-80 ja poikanen 33+2
 
Nostokirjoitus, kun tämä pino vaelteli jo kakkossivun lopulla...

Että menee herne nenuun, kun nää sivut tökkii!!! ARG!!! :headwall:

Ensi viikko paistellaan sitten munkkeja oppilaiden kanssa. Taitaa jäädä kotona tekemättä, kun viikon verran haistelee luokassa sitä käryä. Sitä rasvanhajua ei saa millään vaatteista kokonaan pois, harmittaa jo valmiiksi, kun en mahdu mihinkään "rönttövaatteisiin", jotka voisi pilata ihan hyvillä mielin ja heittää sitten pois. Äitiyskamppeita ei ole tullut hamstrattua niin paljoa, että niistä riittäisi pois heitettäväksi asti...

Joko porukalla alkaa olla vappusuunnitelmia? Mulla on mennyt viimeiset neljä vuotta vaput joko odottaessa tai imettäessä (kuten myös uudenvuodet), joten samalla linjalla mennään, kuin viimeiset vuoden on menty: ollaan kotosalla, syödään fajitaksia, kenties saunotaan ja lasten kanssa varmaan levitellään vähän serpentiinejä ja puhallellaan ilmapalloja. Olisi niin kiva pyytää vieraita, mutta eipä taida meidän kaveripiiristä ketään innostaa tällainen rauhallinen vapunvietto. :D
No, täytyy myöntää, että jos silloin lapsettomana kautena olisi tullut kutsu lapsiperhebileisiin vappuna/uutenavuotena/juhannuksena, niin luultavasti olisi väliin jäänyt. Tai sitten olisi pyörähdetty alkuillasta ja siirrytty siitä omiin menoihin.

Huomenna olisi taas neuvola. Muistaakseni kirjoittelin silloin joskus viime syksynä, kun neuvolaan pääsyä ei olisi malttanut odottaa, että vielä siihen ramppaamiseen ehtii kyllästyäkin. Nyt alkaa olla jo sellainen fiilis, että ei huvittaisi raahautua... :ashamed:

Iloista viikkoa kaikille, kesää kohti mennään! :)

Kreecher (taas...)
 
Jousimies-70
Huomenta vaan kaikille!
Onpas viikonloppuna ollut hiljaista täälläkin... tai sitten kaikkia tosiaan ottaa pattiin, kun välillä saa odottaa vaikka kuinka kauan, että pääsisi sivuille, kun tökkii niin kovin....
Taas on viikonloppu takana ja "ihana" työviikko edessä....
Viikonloppuna taas tuli käytyä jo tuttuakin tutummaksi tulleessa lääkärikeskuksessa, kun nuorimmaisen rohinat ei vaan ottaneet laantuakseen... ja niinhän sitä taas lääkekuuria pukkasi.... olen jo laskuissa mennyt sekaisin, että kuinka mones mahtaa jo olla, kun tosiaan aletaan olla noita vakiasiakkaita... no toivottavasti kuuri alkaa puremaan ja pieni mies saadaan taas kuntoon...
Täytyy sanoa, että alkaa nämä aamuheräämiset jo pikkuhiljaa ottamaan päähän... ei millään meinaisi jaksaa nousta kun kello vähän ennen viittä pärähtää soimaan... mutta toisaalta ei tässä näitä viikkoja enää niin kauhean montaa ole kestettävänä...
nyt odotellaan loppuviikkoa, kun tilasin ylimääräisen ultran, kun jotenkin on koko ajan sellainen olo, että onkohan siellä kaikki ok... kun tämä raskaus on ollut niin paljon erilainen kuin nuo aikaisemmat... ja haluan, että lääkäri kattoo sen kohdunsuun tilanteen, kun koko ajan nuo viikot vaan pyörii mielessä ja kauhulla mietin, että koskahan lähtö tulee... tämähän perustui siihen, kun edellinen tuli lähes kaksi kuukautta ennenaikaisena ilman minkäänlaista varoitusta....
mutta toisaalta ollaan jo hyvillä viikoilla, mutta kuitenkin tuo asia vaivaa päivittäin mieltä, että parempi käydä kattomassa tilanne...
mun piti joitakin kirjoituksia kommentoida, mutta tulipas taas niin omaa mahaa ettei tosikaan, toisaalta mun ajatus ei todellakaan luista näin aamutuimaan... mutta nyt töiden pariin, josko se ajatus siitä selkiäisi...
oikein mukavaa viikonalkua kaikille kesämasuille ja pysykää terveinä...
jousimies-70+asukki 31+1
 
JOuskari Teillä oli limarohinoita lapsukaisellako?Eli onko teillä jatkuvasti keuhkoputkentulehduksia?TÄssä kyselen siks että saatiin Maisalle sikahyvä lääke,hällä meni joka lenssu keuhkoihin ja sitä yskän määrää...
Yskä oli heti kovasti limaista ja hakkaavaa,tyttö ihan oksensi.Viime talvena n.7 kk ikäisenä oli RSV ja siitä jäi keuhkoihin kait arkuutta joten olivat herkät tulehtumaan.
Niin tuo lääke Singulair kuuluu tavallaan astmalääkkeisiin,mutta siinä ei ole kortisonia.ELi turvallinen ja meillä on pitänyt nyt joulukuusta asti yskän pois.Enää 3 pussia jäljellä ja se loppuu.Jännittää miten käy,tammikuussa koitettiin kaks viikkoa ilman ja yskä tuli.Mutta lääkäri sanoie ttä infektioaika pitäisi syödä,josko riittäisi.
Se ihan raemaista,ruokaan sekoitetaan eikä maistu millekään.

TUossa lääkkeessä se ikävä puoli,että Kela ei korvaa jos astma ei ole puhjennut.Eli vain astmadiagnoosilla saa lääkkeistä kelakorvauksen,mutta onneks meillä on vakuutus...TÄä on yks syy miks otin vakuutuksen tälle Miska pojalle jo odotusaikana.

Mitäs muuta piti...Kreecherillä oli joku mihin piti kommentoida..öööh....avattava sivu,ei muista.
Joo,se oli sterilisaatio!!
MEillä mise suostuu siihen muttei haluaisi kun haluais lisää lapsia!!! :LOL:
Joo,oikeesti.Mä en ole kyllä mikään kone,tää jo neljäs raskaus ja viides lapsi.Tosin toka meidän yhteinen,että siinä määrin ymmärrän ja tosiaan jos ei muita olisi niin mikäpä siinä.Mutta sitten on tuo miehen poikakin eli tän jälkeenmeillä on jo KUUSI lasta...
Pakko ajatella järjelläkin.Se on ihan tarpeeksi.Välillä oikeesti liikaakin!!

Mua vähän ärsyttää kun jokapaikassa missä tulee perheestä juttuu,niin mies kailottaa että kuudes muksu tulossa!!!
Kai mulla sopeutumisvaikeuksia,mä en koe olevani suurperheen äiti.
Musta ukko vois sanoo että toka lapsi tulossa.Taikka hänelle kolmas...Nii ja mulle viides...Hehe..

No,enivei..Oltiin eilen Maisan kanssa pyörälenkillä,oli tosi kivaa paitti takastullessa kaamee tuuli!!Ja vastasellanen.
En ollut aiemmin pyöräillyt tän mahan kanssa,mut hienosti meni.Kunto on ihan surkee,mä puuskutin ja huohotin kuin eläin. :wave:
Isolla tytöllä oli hauskaa,kilsa siis poljettiin ja äiti teki kuolemaa!!
Koitti tytteli tsempata että sä oot äiti ollut äityslomalla,ei sille voi mitään...
Noo...

Nyt aamupalalle,mulla lopahtaa unet nykyään tuossa 6-7 aikaan vaikka sais nukkuakin.
Viikonloppuna koko talo uinu 9-10 asti ja mä olin kuuden jälestä jo ylhällä....Höh.

kata 34+3
(äkkii nää viikot hei menee.... :whistle: )
 
Hiiviö harmaana
Huomenta!

Pääsin kuin pääsinkin aamulla ylös sängystä, vaikka välillä meinasin luovuttaa ja jäädä sinne..

Alapää on nyt varmaan viikon verran ollut 'jumissa', ainakin jos on hetkenkin verran kerennyt oleman paikoillaan, just esim. yö sängyssä tai puolen tunnin istuminenkin tekee jo.
Ja ihan voisi verrata siihen, että hartiat on jumissa ja niitten liikauttaminen tekee pahaa. En varsinaisiksi kiitokivuiksi näitä miellä, tai ainakin mulla olo aiemmin erilaista liitoskipu, mutta eiköhän se vauva siellä jo ala painamaan tjt mikä tämän aiheuttaa.

Mullakin on kiire viikko edessä, tänään olen menossa värjäämään ja leikkaamaan tukan siskolle, joka on ekan vuoden parturiopiskelija, hirmu edullista, mutta voi sitten kestää jonkun aikaa... onneksi mummi lupasi ottaa esikoisen hoitoon :)

Mutta vastavuoroisesti sitten äiti ja isäpuoli lähtevät ruotsin risteilylle keskiviikkona ja olen luvannut mennä kahtomaan nuorempia sisaruksia.

Perjantaina olisi sitten neuvola ja hammaslääkäri, vähän keljuttaa että näin myöhään meni hammaslääkärlle pääsy, jos jotain korjattavaa olis niin ei millään kerkeä enää ennen vauvan syntymää!

Mutta kiva käydä neuvolassa, mulla oli tossa verenpaineet jo vähän korkealla, mutta ei proteiinia, mutta että seuraavat nyt tarkkaan.

Täällä näkyy jotkut jo miettineen ehkäisyasioitakin... Mä olen ajatellut että ottaisi kierukan synnytyksen jälkeen, sehän on pitkäaikainen ja voi myös imettäessä käyttää(?).. Pitäisi vaan tarkemmin tutustua niiden ominaisuuksii, ei mulla ihan kauheasti ole hajua mitä eroa niillä kahdella kierukalla on :D

Mutta mulla olisi tosiaan kolmas lapsi haaveissa sitten kun nää kaksi sais vaikka kouluun... Mies ei ole ihan ideassa mukana, mutta onhan tässä aikaa suostutella ;). Mutta ei siis nyt ainakaan neljään vuoteen, joten tollainen pitkäkestoinen ehkäisy olis hyvä.

Lisää kahvia!!

-Hiiviö & Elvis 32+1-
 
Jousimies-70
Kata32 kiitos vaan vinkistä... täytyykin lääkäriltä kysellä tuosta lääkkeestä... aika jännää, kun meille ei ole kukaan tuota tarjonnutkaan..
meillä poitsulla on kanssa aina se ongelma, että kun nuha tulee niin iskee keuhkoihin ja ollaan lähinnä käytetty nestemäistä astmalääkettä, vaihtelevalla menestyksellä...
vanhimmalla pojalla on kanssa astma ja hän on 3v. asti ottanut säännöllisesti lääkettä, enkä hänen astmalääkäriltäkään ole kuullut kyseisestä lääkkeestä...
onko se lääke muuten kallis? tosin meilläkin on vakuutus, että ei sen puoleen ole huolta asiasta, mutta uteliaisuuttani vaan kysyin...
mukavaa päivää kaikille...
jousimies-70
 
Vilmat
Heips vaan kaikiolle :)

Mulla oli eilen aika kovia supistuksia ja ne mokomat kesti useemman tunnin mut ei tullut säännöllisesti onneks koska viikkoja mulla on vasta 33+1 :whistle: koska muuten antavat vauvan syntyä esteettäjos synnytyts on käynnisssä? Täytyy huomena neuvolassa puhua asiasta jos vaikka kattois tonne alakertaan onko kaikki kunnossa =)

Kuinkas vapun perinteet on teillä eli mitäs vappuna puuhaatte meillä paistetaan munkkeja sima tietenkin kuuluu vappuun ilmapalloja puhalletaan ja serpenttiini kuuluu kuvaan ja kaikki tämä perheen kanssa :D

T.Vilmat + sisutuulikki 33+1
 
Irmeli harmaana
Viikon alkuja taas kaikille,

Ehkäisystä piti kommentoida, Kreeecher; mun sisko oli 24v. kun sai kolmannen poikansa. Olivat sopineet ennakkon, että synnytyksen yhteydessä tehdään, tai no ei siis samaa aikaa mutta sairaalassa oloaikana sterilisaatio. Poika syntyi, mutta lääkärit sitten totesivat että sisko on liian nuori. Vuoden siitä väänsivät kättä ennenkuin lääkärit suostuivat sen tekemään ja sisko joutui oikeasti jo melko aggressiivisesti läääkäreitä painostamaan. Mutta onnistui kuitenkin.

Mä olen puoli tosissani miehelle, joka siis nyt 31v. vitsaillut että sille voitaisiin tehdä, mä en tykkää syödä hormoneja, musta niillä kaikilla muhun ihan ihme vaikutus. Mutta tosiaan, viime syksynä ostettiin se viiden vuoden hormonikierukka jota ei solumuutosten takia voitu heti asentaa ( jonka seuraus nyt siis mahassani kasvaa ;)), mikä odottaa nyt jälkitarkastusta kaapissa että sitten asennetaan se.

Vaikka olen miehelle tuskaillut että ei enää ikinä kiitos tätä norsun oloa, tunnen olevani vielä niin nuori.. että ei varmaan lähimpään viiteen vuoteen, mutta ehkä sitten. Who knows.. Mutta tosiaan kun tuo miehn tyttö asuu puolet ajasta meillä niin sanotaankin että tämä on meidän kolmas lapsi mikä nyt tulossa, että tekisikö sitä neljättä sitten..

Mä oon nähnyt painajaisia kahdesta asiasta; Imetyksestä ja häistä. Mullako stressiä??

Irmeli ja Pönä herraisä jo 33 ja 1
 
Jousimies-70
Vilmat.. mä jouduin edellisestä lapsiveden menon takia osastolle, kun viikkoja oli 32+jotain... mulle sanottiin, että viikolle 34 odotetaan, jos ei mitään hälyyttävää tule eikä supistukset ala ja sitten saa luvan tulla, jos on tullakseen... poju syntyi tasan viikolla 33 ja painoa oli 2.6kg... että älä ota paniikkia, kun noi viikot on kuitenkin jo aikas hyvät....
mutta toivottavasti pysyisi vielä viikkoja masussa turvassa....
jousimies-70
 
Nyt tulee omaa napaa ja valitusta, skippaa jollet halua lueskella shittiä heti viikon alkuun. On vaan niin paha olo!!! :'(

b]Öistä ja lyhyistä yöunista[/b]: Mä en enää nuku öisin kuin pari tuntia kerrallaan. Toissayönäkin heräsin klo 4:30, peppu ja lonkat ihan puuduksissa, enkä pystyny enää makaamaan. Ei sitten väsyttänytkään enää ja luin kirjaa olkkarissa 6:een asti ja torkuin sen jälkeen tunnin. Olipa kivan "pirteä" päivä. Tänään heräsin 5h:n yöunien jälkeen eikä vaan nukuttanu enää. Silti olin aivan hajalla, väsytti (mutta unta en saa) pää kipeä ja oksetti, tuntui etten selviä hengissä. Tein sitten radikaalin päätöksen ja ilmoitin töihin olevani tämän päivän saikulla. Mulla on aika-ajoin migreenikohtauksia ja veikkaanpa että tämäkin särky olisi migreeniksi kehittynyt päätteen äärellä istuessa 8h. Sit olis ketuttanut entistä enemmän könytä kotiin kesken päivän migreenikohtauksessa. Nyt kun särky on mennyt ohi, tunnen itsen maailman suurimmaksi luuseriksi ja lintsariksi :( :( :(

Muutenkin on tosi huonot fiilikset. Meillä oli miehen kanssa eilen mega-fight illalla ja syytän siitä suurimmaksi osaksi (jälleen) itseäni. Tiedän kyllä että riitaan tarvitaan aina kaksi, mutta miksi minun pitää olla tällainen hormonihirviö??? Suutun ja loukkaannun pienimmästäkin asiasta, vaikkei oikeata syytä oliskaan. Mies kestää multa tosi paljon, mutta auta armias, kun hänellä tulee raja vastaan, mä en kestä yhtään mitään! Eilen (ensimmäisen kerran) heitin jopa sormukset hänen syliinsä ja sanoin etten tee näillä mitään. Olen luonteeltani ERITTÄIN äkkipikainen ja temperamenttinen ja suutun ja lepyn helposti ja nopeasti. Anteeksi olen pyytänyt jo illalla ja mies sanoi myös antavansa. Tiedän kuitenkin ettei hän pysty unohtamaan kaikkea heti ja että hän on todella loukkaantunut vaikkei sitä nyt näytäkään, etten ala taas pillittämään. Itse unohdan riidan ja sopimisen jälkeen kaikki heti ja oletan toisen olevan samanlainen. Tosin hän ei ikinä loukkaisikaan mua niin pahasti. Kun suutun, suusta pääsee mitä sattuu, eikä niitä saa takaisin eikä tekoja tekemättömäksi vaikka kuinka yrittäisi. Mieskin tietää, että lauon asioita joita en tarkoita suuttuessani, mutta loukkaa ne (ja huutaminen) kuitenkin. MÄ EN KESTÄ ITSEÄNI! Millainen olenkaan lapsellemme, kun menee hermot? Onko jossain oikeesti jotain vihanhallitsemiskursseja. Olen perinyt temperamenttisuuteni isältäni ja joskus jo häneltä kysyinkin, miten tästä "paranee". Hän sanoi vain, että ajan kanssa, aika tylsyttää särmiä. Mutta miten selvitä siihen asti???

Anteeksi, että puran täällä teille kaikille :ashamed: , mutta en tiedä mihin muuallekaan. Ystäville en kehtaa edes kertoa, täällä se on helpompaa, kasvottomana. Yksin pillitän pimeässä makkarissa, kun en viittis mennä kattomiehillekään avautumaan (meillä tehdään remppaa). Oikeesti oon ihan positiivinen tyyppi, mitä on varmaan vaikea uskoa kaiken tän p:n jälkeen.

Palaillaan, seuraavan kerran ehkä (toivottavasti) paremmin mielin.


T: Anskuli rv 31+3
 

Yhteistyössä