~KesäMassut 2007~

Pepsukka81 harmailee
On kyllä jäänyt taas moneen asiaan kommentoimatta, mutten jaksa nyt kommentteja antaa. Oululaiset odottajat: käykää ilmoittautumassa tapaamiseen plussalaisten kokoontumispuolella; siellä on ehdotuksia tapaamispäivistä ja saa ehdotella omia päiviä :)...

Kata: Tuota minäkin olen miettinyt, että alkaako synnytys piakkoin, kun olen ruvennut oksentamaan. Tänään oksensin ekan kerran kuudelta aamulla. Pelottaa...Mutta supisteluja ei tosin ole, kuten sinulla. Saa nähdä saatko jo vappuna pienokaisen syliisi; jaksamista sinne ! :) Sinulla muistaakseni oli vauva jo hyvänkokoinenkin...

Enempää ei nyt jaksa kirjoitella uupumuksen kanssa...

Pepsukka ja massuneiti 34+2.

Hauskaa vappua kaikille !!
 
Helou...Lepäsin pari,kolme tuntia-maha on tosi arka ja kipee siis kosketusarka.Ne oli tosi ilkeitä suppareita todella!!
Nyt kai kohtulihas kipeä noista suppareista.

Mutta onneks laantui pikkuhiljaa,silloin kun kirjoitin ei ollee enää ollee niin kipeitä.

Mulla tuli ihan paniikki,en todella halua vielä että syntyy.Sais mennä yliakaseks,ihan tosi!!!

Mutta rauhoittueet siis on enkä tajua mikä tuo peijakkaan kohtaus oli.Joo,ja vaikka viikkoja on tosi hyvin ja varmaan kokoakin niin ei vielä vauvaa tänne!!

Oon jalat ristissä vähintään kuukauden,sen vannon!!! :wave:

Oikein hyvää vappua kaikille,täällä aletaan vasta viettää sitä kun olo parempi.
Hirmu väsynyt on olo,kipuhan kyllä kuluttaa...

heippa!!

kata 35+3
 
HAUSKAA VAPPUA!!!!

Huii, onpas Katalla ollut hurjat paikat :eek: Toivotaan nyt kovasti, että pikkanen malttais pysyä edes parikin viikkoa vielä masussa. Nyt otat toooosi rauhallisesti Kata!

Uutta masukuvaa lähinnä tulin mainostamaan :ashamed: kun viimein sain laitettua, on takkuillu kuvan vaihtaminen ja pari iltaa taistellu, että saisin uuden kuvan laitettua. Mutta nyt on uusi kuva profiilissa.

Kommentointia myöhemmin, lähdetään vähän kaupungille katselemaan vappumeininkiä.

Teppana & pikku-ukko 33+1<br><br>
 
Kiitos tsemppauksesta!!
Itteä kyllä pelästytti ja taas palautti vähän maanpinnalle.Mä kun tosiaan sunnuntaina siivosin kodinhoitohuoneen ihan lattiasta kattoon,isot ikkunat pesin ja puunasin kaikki TOLULLA!!!

Ehkä se vaan oli liikaa ja sitten kiukkus tuo massu.Mut tosiaan sais mennä vaikka 6 viikkoo vielä,ja uskon kkun taas rauhoitun niin laantuu tä meno.
Yöllä oli maha tosi arka,sellanen että ihan kuin sitä ois oikein hakattu!!koskeminenkin teki ilkeetä,sively myös.
Onhan tuo lihas,kohtu joten ihan ymmärrettävää kun kovasti kramppaa niin sattuuhan siihen.

Ihana ilma,vähän tuuli kylmä mutta oltiin kävelyllä tuossa jo.

Mun vanhemmat soitti ja he hakee Maisan huomenna heille aamulla ja pitää yönkin sekä seuraavan päivän etten rasitu ja saisin levätä.

Hassuu miten mun isä on sellanen että kun on raskaana ei sais mitään tehä.Se on ihan kauhuissaan kun kuuli mitä tapahtu.SOittivat monta kertaa eilen ja vannotti etten tee mitään.
Oma ukko sitte...Ohho..niin on kuin yö ja päivä.
Kumpikaan ei ihan oo mun mieleen!!!

Mutta nyt päiväunia tuolle plikalle,ukko pihahommissa taas,ei puhettakaan että yhen päivän hoitais ihan kaikki nuo Maisan jutut...
Kyllä tuo painaa sellasen 12 kiloa jo,joten nostelut sun muut touhut on vaan tehtävä.
Eikä tässä tosiaan hätää ole vaikka vauva tulisikin,mutta kun en vielä haluais....

Oikein ihanaa vappupäivää!!

kata 35+4
 
Korjaan sen verran et synnytysvalmennuksessa sanottin et Taysis kuolee n.1vauva/kuukausiMutta luulen et tarkoitti ennen rv30 olevat viikot myös mukana..en usko et pelkästään synnytyksessä.

Katalle voimia ja lepoa!Kiva et saat Maisan hoitoon-ihanan huolehtivaisia isovanhempia:)

Mä taidan kipasta pienelle lenkille..

Ärsyttää kun ei tullu ostettua /tehtyä munkkeja tai simaa..Tosi vappufiilis kun jätin torillekin menon:(
Ja mieskin vielä " krapula unilla." :)
 
soripompula81 niin kerran kuussa eikä viikossa. kauhuissani olin lukenut sun tekstin väärin, kun just noi jutut pyörii mielessä. ei vaan millään meinaa tajuta että meille on tulossa oikeesti vauva.
siksi pelkään niin kovasti , että jotain vielä ehtii sattumaan.
 
Kaupungilla tuli tänään käytyä ja mies osti oiken vappujätskitkin... tosin vain mulle ja masulle=) ärsytti vaan, kun en saanu mitä tilasin, kun jätskityttö vähän kämmäsi, mutta otin sitten sen minkä teki, vaikka sanoinki, et nyt ei menny kuule ihan oikein.... se oli niin paniikissa ja säälittävä, niin en jaksanu olla julma... hyväähän se kaksipalloa samaa jäätelöäkin on...

oon muuten huomannu, et loppukesästä saa ihan oikeesti parempia tötteröitä, johtusko siitä, et kesätytöt on saanu harjoteltua oikeeta taktiikkaa... vaikka joillain kioskeilla osataan jo heti tehä palloja....

munkkeja ja simaa on menny kovasti... huomenna pitää päästä lääkäriin... PAKKO SAADA ALLERGIALÄÄKKEITÄ!!! ei lääkärikään voi pakottaa mua elämään ilman... silmätippoja on turha käyttää, kun silmät ei reagoi, nenäsumutteesta on pikkusen apua, mut ei tarpeeksi... marssin huomenna kyllä terveyskeskukseen ja isken faktoja pöytään....

ärsyttävä kevät... mies oikein nauro, kun autosta noustessa totesin V....un kevät!! ja aloin niistämään... Olen tosiaan allerginen koivulle ja lepälle sekä kaikille heinille, paitsi pujolle... ruoka-aineista ja elänpölyistä nyt puhumattakaan....

eläimistä puheenollen, pitäis akvaarion suodatin putsata ja yksi tetra on kadonnut ku kameli heinäsuopaan... kai se on kuollu, mut en oo huomannu, että millon ja akvaariosta ei löydy... eikä se oo lattiallekkaan pompannu... ehkä sen on joku syönyt tai sit se on lahonu suodattimeen tms....

Viimeyönä näin ihan pönttöä vauva unta... odotan ihan innolla, että syntyis tää pieni... vaikka onhan täs aikaa laskettuun aikaan vielä...
eilen tuli kipeitä supistuksia(?), eli kramppas ja tuntu tuolla alhaalla ikävältä, kun leikkasin varpaankynsiä.... tänään kävellessä sama juttu... uskosin et on jotain harkkasuppareita... tänään on alapäätä tuolta kohdunsuulta vähän särkenytkin ja suoli tuntuu toimivan turhan hyvin... mutta ilmeisesti kuuluu asiaan... en niin hassua kun ei yhtään tiedä miten oma kroppa toimii ja miten sen kuuluisi toimia, no onneks seuraavalla kerralla on sitten tietosempi kropan jutuista raskausaikana...

mutta taas huilimaan... kuumetta pitää, en sitte tiä on flunssaa vai allergiaa... mutta vointeja kaikille!!!

Maariana + Iinuska 35+1
 
Mä en edes oikein mielelläni ajattele vauvojen kohtukuolemia tällä hetkellä. Kuulostelen vain päivittäin, että jotain liikettä tapahtuisi, enkä halua miettiä enempää asiaa. Siis tietysti, jos neuvola- tai lääkärikäynneillä olisi todettu jotain huolestuttavaa, ottaisin sen tosissani. Huomaan tiedostamattanikin suojelevan itseäni negatiivisiltä ajatuksiltani.

Voi Kata mitkä jännityksen hetket sulla on siellä ollut. Joo en itsekään haluaisi vauvan vielä syntyvän. Sais kasvaa sinne lähemmäksi laskettua aikaa. Siskolla meni yli 2 viikkoa ja kyllä se vauva oli selkeästi isompi ja kasvanut siellä kohdussa. Omiahan minulla ei ole, joten ei kokemusta siinä suhteessa.

Vapun vietto meni täällä rauhallisesti. Kaupungilla käytiin lähinnä autolla pyörähtämässä pikaisesti. Ulkona oli kauniin näköinen, mutta todella viileä sää.

Nyt on hoitopöytäkin sitten hankittu, käyn hakemassa huomenna. Käytettynä ostan senkin. Itse asiassa meillä on vain vaunut ostettu uutena kun kaikkea muuta löytyi helposti lähipiiristä.

Äitiyspakkausta ja päätöstä odottelen, toivottavasti tulisi jo ainakin päätös tällä viikolla. Vaikka eipä sillä niin kiire ole.
 
Hauskaa vapun jälkeisijä... munkkeja tuli syötyä ihan reilunlaisesti, hyvää oli. Täällä masu kovasti kasvaa. hikka vauvalla päivittäin ja useasti. Mistäköhän moinen johtuu? Sain viimein minäkin masukuvan laitettua profiliin. on jo jonku päivän vanha. =) viikko vielä synnytystapaarvioon. tulen sitten viimeistään kirjoittelemaan tänne kuulumisia.
Mari-83- ja vilivilperi 35+4
 
Huh Kata noita suppareita,mie ainakin pelästyisin ihan kauheesti. Minäkin toivon et menis lähelle laskettuun aikaan. Mulla on noita mahan kovettumissupistuksia jonkun verran,vähän kun reippaammin kävelee niin heti on maha pinkeenä. Pitää kävellä tosi tosi hiljaa. Ja välillä pikkasen vihloo alaselästä.
Neuvolassa kävin eilen,painoa tullut 550g/vk,nyt painoa 65kg eli yhteensä painoa tullut 14kg tähän mennessä. RR 106/69,pissa puhdas, sf-mitta 32,5, hb laskenu 111,terkkari suositteli sitä "rautamehua" mitä Kata on kehunut ja kävin sitä ostamassa,kuinkahan nopeesti vaikuttaa?
Lääkäri mulla on ens tiistaina ja siitä viikon päästä taas neuvola. Neuvolan täti sanoi että kun supistelee niin pitää levätä et viikon pitää vauvan pysyä sisällä mut sit saa syntyä.mie kyl sanoin et ennen toukokuun loppua en synnytä et on viel paljon tekemistä. Ja eikö noi harjotussupistukset oo kuitenkin ihan normaaleja.

Eipä tällä kertaa kummempaa,väsyttää joten täytyy lähtä nukkumaan.

NallePuh ja masuasukki rv35+1
 
Huomenia!

Onneks Kata rauhottui ne sun supistukset! Aika hurjalta kyllä kuulosti. Otahan nyt ihan rauhassa vaan, äläkä huhki siellä sen tolun kanssa. :D

Täällä on herkuteltu kovasti vappuna. Vappuaatoksi ostettiin kotiin kaikenlaista hyvää leffailtaa varten, eilen vapputorilla syötiin herkkuja ja lisäksi munkkeja ja simaa on menny ihan kiitettävä määrä. Eipä oo ennen vapun aikaan tullu syötyä tällä tavalla. :p Mies voitti eilen tivolista pienen possupehmolelun Paavolle. On kyllä tosi ihana ja oon varma, että Paavo tykkää. :)

Mantsu: Tsemppiä sokeriarvojen kanssa! Kerrohan sitten, miten äippäpolilla kävi.

Mariaana83: Neuvolalääkäri määräs mulle viimeks allergialääkettä, kun sanoin, että joka kevät oon tarvinnu jotain, siis vaarattomiakin lääkkeitä löytyy. Mulla on kyllä resepti vielä kaapissa, kun nyt en oo nyt sitten toistaseks lääkkeitä tarvinnukaan.

Kun käytiin miehen kanssa viimeksi uimassa, mies katseli lastenaltaalle päin ja sano: "Kohta minä oon tuolla Paavon kans, niin saat sinä uida rauhassa." Voi että tuli hyvä mieli tuosta kommentista! Mä tykkään tosi paljon uimisesta ja ihan huippua kyllä, että mies on suunnitellu asian niin, että voin jatkaa sitä samalla tavalla kuin ennenkin. Ja aiotaanhan me jatkaa molemmat omia harrastuksiamme muutenkin... Mies oottaa ihan innolla sitä, että saa hoitaa vauvaa välillä itse ja viettää sen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Nyt on sitten taas semmonen olo, että saispa vauvan äkkiä syliin! :)

Jeps, mutta nyt koiran kanssa lenkille ja gradun kimppuun!

Katziina ja Paavo 33+6
 
Kata: Hyvä, että selvisit pelkällä säikähdyksellä. Voin sanoa, että itsekin olen nyt säikähtänyt ihan tosissaan pari kertaa, kun yhdesti tuntui, että alapää repiää ja toisella kertaa supistukset (eilen) tuli todella tiheään. Jospa sitä tosiaan voisi olla jalat ristissä vaikka jonkun aikaa, ettei vauveli ihan vielä synny.

Omituinen olo, kun toisaalta tietysti ymmärtää, että vauva tulossa, mutta toisaalta sitä ei ymmärrä/ tajua ollenkaan. Jotenkin käsitteenä se on selvä, mutta muuten sitä on vaikea ymmärtää. Ja laskettuun aikaankin on jo niin VÄHÄN aikaa, että jos tulee aikaisemminkin jo, niin... :$ Välillä kyllä tuntuu todella vahvasti, että haluaisi jo nähdä oman pienokaisen, että voisi varmistua, että hänellä kaikki kunnossa. Minua vähän huolettaa, kun minulle ei ole sovittu uutta painoarviota, kun pienokainen oli niin pieni viikolla 32. Kai ne sitten luottaa, että neiti on kasvanut ennen syntymää ? No, tulihan tuo massukin esiin yhtäkkiä- nyt en tosin näe sen kasvaneen juurikaan.

Minulla tämä massu ei estä vieläkään tekemästä mitään. Omasta mielestä sitä kyllä näyttää lihavalta norsulta ja vähän ärsyttää, kun joidenkin mielestä mahani ei ole minkään kokoinen... \|O ...Minä odotan niin kovasti, että pääsisin laihduttamaan, vaikka painoa ei ole tullut juurikaan, mutta siltikin.

Maariana: Minullekin annettiin viimeksi mukaan allergialääkeresepti(Heinix, silmätipat, nenäsumute), joita voi huoletta käyttää.

Vappuaatto meni kotona tekemättä mitään. Vappupäivänä eli eilen käytiin kaupungilla ja syömässä avon kanssa. Kylmä oli. Kamalat supistelut sitten alkoi ennen syömään menoa- pitää kait sitä tosissaan uskoa, ettei sitä voi kovin ihan miten sattuun enää liikkua. Jatkui kyllä supistelu pitkään ja olin jo varma, että nyt olen saanut synnytyksenkin alkamaan.

Supistukset on kyllä kipeämmät kuin ennen ja jotenkin paljon voimakkaammat.

Pepsukka ja massuneiti 34+4.

Ps.Oululaiset odottajat: käykäähän katsomassa ehdotuksia, mitä tehtäisiin ja milloin tavattaisiin. Toivottavasti sitä itsekin sitten ehtii vielä mukaan- vauvan kanssa tai ilman :).
 
VOi että,profiileita kattelin ja hei-oikeesti kaikki näyttää siltä että vauvoja on tulossa!!!
Aatella että se alkaa näin vanhalla konkarillekin vasta lyömään tajuntaan!!
;)

Kiitokset myötäelämisestä,nyt on ollut taas ihan rauhallista.Eilen kun vappureissussa oltiin niin kevyesti supisteli,juur sitä kovettumista ja sen sellasta,mut uus tunne oli se että ihan kuin kohdunsuu olis sen verran auki,että kovettumisen tullessä,tuntuu kuin kalvot tms pullistuis ulospäin..
Mulla on Maisasta vedet meneet ja tuoreessa muistissa se,joten samantyylitä tunnetta.Mies sanoi että nyt sitte meet lepäämään...

Mutta illasta tähän päivään on ollut taas entinen oikein ok olo!
Enkä tiiä mikä sen laukasi oikein mutta Luojan kiitos meni ohi.

Mulla on myös jotenkin laput silmillä noihin kohtukuolemiin,olen joka raskaudessa joutunut silmäkäin sen asian kanssa,kun hepatoosi ollut.Siihenhän kuuluu juur selittämättömät kuolemat loppuvaiheessa.

Kamalaa.Mutta nyt ei ole kutittanut,ens viikolla on tarkastusaika arvoille,eli verikokeessa käyn.
Näissä yhen vauvan raskauksissa mulla arvot alkaneet nousee 36 viikon jälestä.

Joo,pidetään kaikki masuissa vaavelit vielä-siellä heidän paras paikka on.Vaan sillekään ei mitään mahda jos jollakulla on kova kiirus tänne kylmään ulkomaailmaan.Järkky kylmä tuuli,äiti kun Maisaa haki niin sen verran olin ulkona...Hrrr...
On kuin talvituuli olis.

Nyt syön suklaata ja makoilen sekä kattelen jonkun kivan dvd:n.
Kohta nä hetket on kortilla,olla ja makoilla.
Vasta alan tajuumaan.

Musta tuntuu että vauva on hyvin kasvanut,on todella vahvan oloinen.Ja periaatteessahan koko vauvalla ei ratkaise mitään,vaan ne viikot.että on ehtinyt kehittymään mukavasti ja mieluusti lähelle 37 viikkoa jolloin lasketaan täysaikaiseksi.

Mutta nyt Fazerin sininen hetki!!! =)

kata 35+5
 
Hani Kyllä tässä itseäkin alkaa pikkuhiljaa peloittaan juuri nuo asiat-pääasiassa pelkään sitä onko vauva terve..sillä tuntuu et mulla yleensä huono tuuri eikä kaikki vois olla hyvin-vaikka mitään poikkeavaa np-ultrassa ei silloin ollutkaan.
Mies yrittää rauhoittaa et sen asian kanssa on sitten opittava elämään jos niin kävis..
Tuntuu et olisi kiva saada pikkuinen rv 37 jälkeen jo kainaloon niin ei spekuloisi näitäkään ajatuksia..Mutta toi 37viikkoa sais tulla täyteen..

Lähden kohta neuvolaan-kiva taas vaihteeksi-nyt varmaan käynti kerrat jo tihenee.

Mun mies paino syntyessään 4kg +53cm..mä 4410g+52cm..just eilen miehen äidille nauroin et minkähän kokoinen meille tulee..kun vanhemmat perheiden esikoisia ja aikamoisia ollaan oltu..Tuntu et anopilla vähän silmät tipahti päästä kun kuuli mun syntymäpainon :LOL:

Aivan kamala tuuli täällä-taitaa jäädä lenkki väliin ja odottelen vieraita neuvolan jälkeen..

nyt palaan lukeen pari aiempaa sivua...tänään ois vika työpvä jos oisin töissä vielä.
 
Hei kaikille!

Itkuhälyttimestä on ollut puhetta. Meillä ei vielä ole, mutta kuuluu ehdottomasti hankintalistalle! Asutaan kakskerroksisessa omakotitalossa, joten koen ettei selvitä ilman. Lisäksi kummankin meidän vanhempien mökillä ollaan kesällä varmasti paljon ja siellä hälytin kyllä varmasti myös on tarpeen, niin voi liikkua vapaammin kauemmaksikin mökistä tai vaunuista, missä ikinä pikkuinen nukkuukin. Tosin varsinaisen itkuhälyttimen sijasta olemme ajatelleet ostaa radiopuhelimen, jossa on itkuhälytintoiminto. Kestävät kuulemma paremmin ja niissä on pidempi kantomatkakin. Tosin lehtimainoksia radiopuhelimista kun olen katsellut, ei niissä ole mainittu onko puhelimessa itkuhälytintoimintoa vai ei. Tietääkö joku onko kovinkin yleinen toiminto ja tavallaan pidetään itsestäänselvyytenä ettei mainoksessa tarvitse mainita? Pitäis saada itsensä liikkeelle kauppaan asti, niin vois kysellä myyjiltä... Jotenkin aina vaan ajattelen, että ne yrittää kaupata aina sitä kalleinta vaihtoehtoa ja mä olen niin helposti taivuteltavissa... :ashamed:

OHO! Täällä iski kamala raekuuro ihan yllättäen! Oon kotona ja yhtäkkiä ulkona pimeni ja alko tuulemaan kamalasti ja rakeita tulee taivaan täydeltä.. Maa valkosena.. Scary!

Vauvaunista... Mä en ole nähnyt vauvaunia oikeastaan ollenkaan. Ennen rakenneultraa näin unta että ultrassa näky niskapoimu (vaikka sitä ei siinä edes katsotakaan) ja kätilö totes törkeesti, että et sä mitään tällasella vauvalla tee! Kamala uni, mutta onneksi ultrassa kaikki jees. Viime yönä näin jotain imetykseen liittyvää, että joku opetti mua imettämään. Vauva oli toissijainen koko unessa, pääosan sai tissi! :LOL: Tuntuu ihan oudolta ettei ole nähnyt enempää unia. Välillä tuntuu, etten ole edes sisäistänyt että ens kuussa meille tulee vauva! Sitten tulee ihan syyllinen olo, kun vauva kuitenkin on kovin odotettu ja toivottu. Ihan kuin olisin huono äiti ennen kuin edes olen äiti :'( Saako taas laittaa hormonien piikkiin?

Katalla ollut jänskä vappu, hui! Tsemppiä ja jaksamista ja kuten itse sanoit, pidä jalat ristissä ettei ihan vaaveli ihan vielä synny!

Se raekuuro oli ja meni ja maastakin rakeet suli heti kuuron jälkeen. Nyt on taas tyyntä, ihan kuin mitään ei olis ikinä ollutkaan! Kivaa tämä Suomen kevät :)

Vappuaattonä käytiin töiden jälkeen miehen serkun tontilla "harjakaisissa". Niille tuli melkein meidän naapuriin talopaketti aamulla ja ns. harjakaisia vietettiin siis jo iltapäivästä eteenpäin. No, ei siellä mitää erikoista ollut, naapureita ja ystäviä poikkes. Tarjolla oli grillimakkaraa, skumppaa ja niille onnettomille, jotka eivä nyt voi skumpasta nauttia :kieh: , oli tuoremehua. Ilta oltiin miehen kans kaksin kotona, syötiin sipsejä ja katottiin leffaa. Mieskään ei ottanu kun muutaman bissen, kun oli lauantaina mökillä tankannu sitäkin tarpeeks. Hih, hyvä mulle, koska olen todella huono sietämään känniääliöitä, itsehän en koskaan ole sellainen... :saint:
Eilen, eli vappupäivänä, käytiin Kauppatorilla ja Ullanlinnanmäellä. Mukavaa oli ja suunniteltiin, että ens vuonna otetaan Jorkki mukaan ja mennään kunnon piknikille Ullikselle! Myöh. käytiin syömässä ja sen jälkeen tuli miehen serkku (ei sama joka rakentaa) perheineen kahville.

Oon kotona saikulla, kun oli TAAS tänä aamuna pää kipeä ja kamala olo. Lisäksi se, että heräsin klo 5, ei mitenkään auttanu asiaa. Viimeks sama tilanne oli viime viikon ma, oikein hävetti soittaa pomolle etten taaskaan ole työkuntoinen... Muutenkin töissä alkanu olemaan tosi raskasta istua koko päivä. Työni (asiakasneuvoja) on täysin päätetyötä ja selkä tekee lakon viimeistään puoleenpäivään mennessä joka päivä. Ei auta vaikka kuinka muuttelis isuinasentoa ja yrittäisi liikkua. Työpäivän aikana istun osan päivästä tavallisella konttorituolilla, osan satulatuolilla ja osan jopa jumppapallolla, mutta kun ei auta niin ei! Huomenaamulle varasin ajan neuvolalääkärille ja neuvolan täti meinas että voi olla loppuajaks saikkua. Saa nähdä, tasan kaks viikkoa pitäis olla vielä töissä ennen äippälomaa. Kotona selkävaivoja ei ole muuta kun jos istuu tai makaa paikoillaan liian kauan, eli käytännössä esim. kattoo leffaa ja joskus aamulla tai aamuyöstä herätessä tuntuu että selkä on väsynyt. Lisäksi viikonlopun automatka Lappeenrantaan oli selälle aivan liikaa! Huh huh.

Siinäpä taas vaivoja kerrakseen! Muuten menee tosi hyvin. Hyvin jaksan käydä pikkukävelyillä, eikä suppareita ole edelleenkään. Liikkeistä sen verran, että viime viikolla Jorkin liikkeet oli paljon hiljasempia, mutta nyt taas alkanut harrastamaan aktiivista voimistelua, siltä ainakin tuntuu. Hyvä vaan, että poitsu liikkuu!

Nyt taisin kirjottaa romaanin, toivottavasti jaksoitte lukea. Eipä muuta kun kivaa keskiviikko-päivää kaikille!


T:Anskuli ja Jorkki 32+5
 
:wave: Tääällä taasen!!!
Mä Anskuli mielestäni kirjoitinkin aiemmin jo noista radiopuhelimista.ELi meillä on Philipsin se itkuhäly mutta siinä negaa se että kantomatka on lyhyehkö,ei riitä meillä ja se että pakkaseen ulos niitä ei sais laittaa... :\|

Mutta käytetään tuota sisähälyttimenä siis,on tyttelin sängyn vieressä ja toinen alakerrassa.

Cobralla On tosi hyvät hälyttimet,ne meillä aktiivikäytössä.Kantomatka tais olla joku 3 kilsaa,ehkä reilumminkin en muista mut tuo matka ollaan joskus kokeiltu.

Niissä hyvä myös se jälkikäyttö eli oon antanut lapsille esim puuhamaassa,saadaan yhteys eikä tarvi puhelimilla soitella.
Sekä pakkasta kestää hyvin ja on pienet,taskuun mahtuu hyvin.

Ainut miinus on se että jos ja kun patterit loppuu tuo cobra ei anna varoitusta.Onhan niissä se palkkijuttu että näkee kuinka patskuissa on virtaa muttajos ei tajua kattoa.No,ne rätisee kyllä että äänestä voi tunnistaa myös patterin loppumisen.

Mut puollaan ehottomasti tuota Cobraa.Maksaiskos saman suunnilleen,siinä 70 e-100e.

Ja joku kyseli Krauterbluftsaftista....Mulla tais ihan kahessa viikossa lähtee nousuun.Tai se hb oli jo korkeempi siis.Otan aamulla heti ekana ja sitte panttaan aamupalaa noin tunnin verran ettei tuu maitotuotteita.
Ja aplarimehua otan samalla,ihan varoiks.
Ja oon vähän kyllästynyt siihen yrttimehun makuun jo,mutta hyvää tekee eikä maha ole yhtään ollut sekaisin.

Jumpe,bonaripoika ootti tuol tuulessa äitiään hakemaan..Ja mä vähän iloitsin kans että saan olla kaksosten kanssa ihan kaksin kun maisakin on pois...
Joo,laitoin viestiä että missä kuppaa- niin jaa...ei hän haekkaan tänään...Vai nii.Kiva kun noin voi päättää,että ei tänään sovikaan.
Mua ärsyttää kyllä sikana.On kuulemma töissä.No,töissäkään ei olla kuin 8 h,varsinkin kaupan kassalla tehään lyhempiäkin päiviä.

No,ei voi mitään.ens keskiviikkona sitten seuraavaks hakee...Jos hakee.

Märinää tuli,mä olin aamupäivän toosi hyvällä tuulella!!!
Harmittaa kun suunnitelmat muuttuu,mä oon tosi huono muuttamaan ite suunnitelmia,varsinkin jos ne ei kovin mieluisia.Tuntuu etten pääse millään yli enkä ympäri.Vellon vaan siinä fiiliksessä ja ruokin oikein kaikin tavoin niin kauan että oon ihan raivopää.... :whistle:

Ja ukko saa siipiinsä siinä sitte...Miksei laita exäänsä ruotuun!!!! jne.
Mulle täytyy aina sopia,kukaan ei kysy multa.No,mä lopetan ennen kun alotan oikein isosti...
Nyt häivyn...
Mutta ottaa kaaliin ihan v.....itsisti!!!! :x

auts.heti tuli kipeempi kovetuskohtaus mahaan...PArempi rauhoittuu... :wave:

kata
 
:wave: Tääällä taasen!!!
Mä Anskuli mielestäni kirjoitinkin aiemmin jo noista radiopuhelimista.ELi meillä on Philipsin se itkuhäly mutta siinä negaa se että kantomatka on lyhyehkö,ei riitä meillä ja se että pakkaseen ulos niitä ei sais laittaa... :\|

Mutta käytetään tuota sisähälyttimenä siis,on tyttelin sängyn vieressä ja toinen alakerrassa.

Cobralla On tosi hyvät hälyttimet,ne meillä aktiivikäytössä.Kantomatka tais olla joku 3 kilsaa,ehkä reilumminkin en muista mut tuo matka ollaan joskus kokeiltu.

Niissä hyvä myös se jälkikäyttö eli oon antanut lapsille esim puuhamaassa,saadaan yhteys eikä tarvi puhelimilla soitella.
Sekä pakkasta kestää hyvin ja on pienet,taskuun mahtuu hyvin.

Ainut miinus on se että jos ja kun patterit loppuu tuo cobra ei anna varoitusta.Onhan niissä se palkkijuttu että näkee kuinka patskuissa on virtaa muttajos ei tajua kattoa.No,ne rätisee kyllä että äänestä voi tunnistaa myös patterin loppumisen.

Mut puollaan ehottomasti tuota Cobraa.Maksaiskos saman suunnilleen,siinä 70 e-100e.

Ja joku kyseli Krauterbluftsaftista....Mulla tais ihan kahessa viikossa lähtee nousuun.Tai se hb oli jo korkeempi siis.Otan aamulla heti ekana ja sitte panttaan aamupalaa noin tunnin verran ettei tuu maitotuotteita.
Ja aplarimehua otan samalla,ihan varoiks.
Ja oon vähän kyllästynyt siihen yrttimehun makuun jo,mutta hyvää tekee eikä maha ole yhtään ollut sekaisin.

Jumpe,bonaripoika ootti tuol tuulessa äitiään hakemaan..Ja mä vähän iloitsin kans että saan olla kaksosten kanssa ihan kaksin kun maisakin on pois...
Joo,laitoin viestiä että missä kuppaa- niin jaa...ei hän haekkaan tänään...Vai nii.Kiva kun noin voi päättää,että ei tänään sovikaan.
Mua ärsyttää kyllä sikana.On kuulemma töissä.No,töissäkään ei olla kuin 8 h,varsinkin kaupan kassalla tehään lyhempiäkin päiviä.

No,ei voi mitään.ens keskiviikkona sitten seuraavaks hakee...Jos hakee.

Märinää tuli,mä olin aamupäivän toosi hyvällä tuulella!!!
Harmittaa kun suunnitelmat muuttuu,mä oon tosi huono muuttamaan ite suunnitelmia,varsinkin jos ne ei kovin mieluisia.Tuntuu etten pääse millään yli enkä ympäri.Vellon vaan siinä fiiliksessä ja ruokin oikein kaikin tavoin niin kauan että oon ihan raivopää.... :whistle:

Ja ukko saa siipiinsä siinä sitte...Miksei laita exäänsä ruotuun!!!! jne.
Mulle täytyy aina sopia,kukaan ei kysy multa.No,mä lopetan ennen kun alotan oikein isosti...
Nyt häivyn...
Mutta ottaa kaaliin ihan v.....itsisti!!!! :x

auts.heti tuli kipeempi kovetuskohtaus mahaan...PArempi rauhoittuu... :wave:

kata
 
Moikat!

Mulla on ollu hermo kireellä netin kanssa, kun ei mun koneella o toiminu moneen päivään. Miehelläkään ei aluks toiminu, joten ajattelin olevan alueellinen häikkä... Nyt tää kuitenkin pelittää, mut mun koneella ei! Pitää kattoo illalla asetuksia uudestaan... Jotain kummaa sillä koneella on nyt tapahtunut.

Vappu meni ihan kivasti... Maanantai istuttiin kotona leffaa katsoen ja mies otti muutaman oluen. Eilen sit käytiin siskon luona syömässä ja iltaa istumassa. Ei olis mihinkään bileisiin edes jaksanu lähteä.

No eilen sit kuultiin, että kaveripariskunta menee kesäkuun alussa naimisiin... Ihana uutinen! :) MUTTA... Mies heti innostu polttareista mua ja vauvaa ajattelematta. Oli sitä mieltä, että voi mennä juhlimaan ja tulla sit tarvittaessa bileistä synnärille. Pidin sit kauheen saarnan, ettei sillä ole väliä millä kyydillä mä sinne menen... Oleellista on se, etten tee mitään kännisellä tukihenkilöllä ja tuun olemaan lopun ikääni sille vihanen, jos asettaa polttarit oman lapsensa syntymän edelle. Kuitenkin sillekin ainutlaatunen hetki. Ei taas miehen aivot kyenny järkevään ajatteluun, vaikka alkoholin käytöstä synnytyksen lähestyessä oli jo puhuttu. Mulle siis itsestään selvää, että molemmat on valmiita lähtemään millon tahansa. Arrrgggghhhhhhh!!!!! :headwall: Voi kettu että pisti kiehumaan ja pussillisen herneitä nenään! Mut nyt helpoittaa, kun sain purettua... :D Ärsyttää vaan, kun mokas lyhyen ajan sisään jo toisen kerran. Onneks ei sentään pahemmin ja vaikutti tajuavan, kun sanoin suorat sanat.

Mutta joo... Uusia ihania masuja on tullu profiileihin. :) Tunnustan siis minäkin kurkkineeni. :whistle: Ite kävin myös vaihtamassa, mut en sillä kertaa viittiny tulla tänne kirjottelemaan, kun palsta jälleen kerran tökki aika pahasti. Aika möhkö on mullakin, kun ei matalaan vyötäröön muuten mahdu. Tartteisin henkselit... :LOL:

Ammateista... Oon melkein valmis nuorisotyöntekijä, mut oon kyl toiminu ihan pienten muksujen, aikuisten ja kaikkien väliin jäävien parissa. En siis ainakaan vielä o jämähtäny mihinkään tiettyyn ikäryhmään, vaikka oon alalla ollu jo ennen opintoja. Tutkinto oli tarkotus saada loppuun nyt keväällä, mut lykkäsin vielä äitiysloman varjolla. On se motivaatiomopo sen verran pahasti karkuteillä ja tekeminen tuskaisen takkuavaa, että päätin lopettaa stressaamisen. Onneks oli mahdollisuus lykätä vielä vähän. Toisaalta harmittaa kun on vaan vähästä kiinni, mut oli silti ainoo oikee ratkasu tässä tilanteessa. On nyt rauhallisempi fiilis.

Vauvaunista... Nyt mieskin oli nähny unta (Kirjotinkohan jo tästäkin? Ei mitään muistikuvaa, enkä jaksa selata tarkistamaan.) vauvasta. Oli kakososet, tyttö ja poika. Myöhemmin sit muisti, että ne tuplat oli jo isompia ja sit oli yks pieni, poika sekin. Kahta tohon mun masuun ei mahdu vaikka iso onkin... Mut mutsin ennustuksen kans täsmää. Eli kai mä sit höyrähdän siihen kolmanteen. :whistle: Omia uusia vauvaunia en oikein muista... Suurin osa niistä unohtuu heti. :(

Katan suppailut kuulosti hurjalle... :eek: Onneks ei vielä tullu synnärille lähtöä. Tarrasukkia vielä vähäks aikaa ja voimia sulle Kata!

Mulla oli kans tossa sunnuntaina myöhään illalla kipeitä suppareita vähän aikaa... Ilmeisesti aiheutu vatsakrampeista. Epäilen saaneeni vatsatautipöpön tivolista tai jostain. Mulla ei yleensä kovin kummosesti ne pöpöt vaivaa, onneks. Huono olo oli myös, mut meni sit tosiaan ohi ja supparitkin rauhottu. Aamulla oli ihan normaali olo, mut kyllä olin sillon yöllä paniikissa... Meinasin synnärillekin varmuuden vuoks soittaa, mut sain sit itteni rauhottumaan hoikemalla järkeviä mielessäni. Edelleen pelkään, että vedet menee huomaamatta... :ashamed:

Niin siis tivolissa käytiin, mut enhän mä mihinkään laitteeseen tietenkään voinu mennä. Maailmanpyörään olis voinu, mut sinne oli ihan hirvee jono... Kierrettiin sit vaan kojuissa "keräämässä krääsää". Vesipyssyllä oli hauska päästä leikkimään... :ashamed: :D :whistle:

Maariana... Mun lääkäri oli varmistanu synnäriltä lääkkeen sopivuuden ennen kun mulle sillon joulun edellä reseptin allergiaan kirjotti. Cetirizin ei aiheuta mitään (ei olla ainakaan huomattu), voi huoletta käyttää. Ei siis o pakko ilman lääkitystä kärvistellä, jos ei kerran pärjää. Mullakaan ei noi suihkeet ja tipat riitä, tablettien kans taas en tarvi niitä ollenkaan. :)

Sulla vaikuttaa olevan samantyyppinen allergialista kuin mulla... Tosi ärsyttävää, kun on niin monta. Eikä se pujojen nyppiminen pois teiden varsilta lohduta yhtään, kun sille en minäkään oireile. Nyt on kyllä ollu ihana kevät, kun en o tarvinnu kertaakaan lääkettä... Vähän herkemmin menee nenä osittain tukkoon, mut ei mitenkään häiritseviä oireita. Voi kun näin olis aina! :D Mut siis myötätunnot sulle, kun raskaus ei o sua oireilta pelastanu... :hug:

Neuvolakäyntejä vähän nyt ihmettelen ja mietin, pitäiskö varata yks lisäaika... Kun nyt piti siirtyä jo käymään kahden viikon välein (edellisillä käynneillä olikin sen verran välissä), mut nyt sit viimesimmän ja lääkärineuvolan väliin jää 3 viikkoa. Lääkäriajan kanssa kun ei ollut vara valita, kun halusin toisen lääkärin. Toisaalta hyvä, niin ehtii vappumässäilyjä tasoittamaan, mut muuten kävisin mielelläni jo aikasemmin. Jotenkin olis rauhallisempi olo. En nyt kuitenkaan osaa päättää soitanko vai en...

Alkoi taas palsta jumittaa... En meinaa päästä loppuja viestejä lukemaan enkä tapaamispuolellekaan. :headwall: Mietin vakavissani toiseen foorumiin siirtymistä. Voihan se tietysti muuallakin sama ongelma tulla vastaan, mut jos edes vähän aikaa sais olla tuskailemattta... \|O

Eipäs nyt ollukaan ihmeempiä näköjään mihin osaisin kommentoida... Onkin jo aika siirtyä asioita hoitamaan... Pitäis bussivuorojakin katella. Palataan... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 34+5 (jos oikein laskin)
 
Heissan!

Nyt taas pelittää, aiemmin tuntui olevan kovinkin jumissa...

Meillä meni Vapun vietto rauhallisesti, oltiin mun vanhempien luona ja syötiin ja pelailtiin ja muut vähän ottivatkin. Käytiin myös vapputorilla ja haksahdin ostamaan pojalle vaikka mitä krääsää... :ashamed:

Eilen illalla sitten kasattiin pinnasänky ja laitoin kaikki vermeet, patjat ja peitot, reunapehmusteen ja verhonkin paikalleen ja aika sievähän siitä tuli, vaikka itse sanonkin.

Oikeen rupesi tippa tulemaan linssiin, kun esikoisella oli aikanaan ihan samat pehmusteet omassa sängyssään ja toinen on nyt jo niin iso poika... Reilu 2 viikon päästä olisi tarkoitus juhlia niitä 2-vuotisjuhlia. Voih, kun se aika menee nopeaan.

Mulla ollut myös hirveän huono omatunto kun ajattelen esikoista ja sitä miten hän suhtautuu kun vauva tulee taloon, on kuitenkin niin pieni vielä, että varmaan aikamoinen shokki.... Välillä pelottaa miten sitä pystyy jakamaan huomion tasan ja pelkään myös että esikko tuntee tulevansa hylätyksi....

Unista tuli mieleen, että mun äiti toi vauvalle tuliaisiksi laivalta sellaisen pehmolelu hiiren, vaaleansinisenä, kun ei ollut ku sitä tai v.punaista ja äiti ajatteli että toi sininen sopii ihan hyvin tytöllekkin, kun taas punaista ei oikein pojalle... Noh, mä näin sitten unta että äiti oli vasta antamassa mulle sitä hiirtä ja mä totesin, että olisi vaan suoraan ostanut sen vaaleanpunaisen, tiesin unessa että tyttö on tulossa. Aamulla oli ihan outo olo, kun katselin sitä hiirtä.
Noh, eipä enää ole kauaa kun sen sukupuolen saa tietää :D

Ostin tänään vauvalle sitterinkin, viimeinen 'isompi' hankinta ja nyt on siis kaikki oikeastaan koossa. Oli aivan ihana Lastentarvikeliikkeestä, oikein pehmoinen froteinen ja väritykseltään ruskeabeessi, että tosiaan sopii kummalle vaan. Samalla ostin pari 60ml minituttipulloa, 1e kappale, jos ei imetys heti sujukkaan, niin helpompi antaa niitä pieniä lisämaitoannoksia noista pienistä pulloista, kuin alkaa isoja pulloja sotkemaan niillä lirauksilla.

Nyt on muuten parin viikon ajan ollut jo aika tukala olo mahankin kanssa, tuntuu, että on koko ajan tiellä ja painaa, yöllä kääntyminen tekee tuskaa sen alapään vihlomisen takia ja nyt sitä vihlomista on alkanut esiintymään myös ihan normi oloissa, vaikka ei olisi ollut pitkääkään aikaa paikallaan.

No, reilu 6 viikkoa enää laskettuun aikaan ja mulla on jotenkin ihan sellainen olo, että ei sinne asti edes tartte odotella, vaikka mitään merkkejä ei siis synnytyksestä ole ollutkaan vielä.

-Hiiviö & Elvis 33+3-
 
kolmas
Moro kaikille! ihania massukuvia! Samoissa linjoissa mennään! Kiva leikkiä lasten kanssa piilosta, ja mennä tahalleen nurkan taakse 'piiloon' siten, että vain massu näkyy, lapset innoissaan että löytävät helposti! :LOL:

Kummissani olen lukenut nännien ja välilihan rasvauksesta. Mulla on siis jo kolmas raskaus menossa, ja koskaan ei ole neuvolassa mainittukaan noista asioista! Eli mitään en ole rasvaillut raskauksieni aikana, en edes massuani. Ihoni taitaa ollaa löysää laatua, kun olen välttynyt raskausarvilta. Ekan lapsen kanssa nännit oli arat ahkeran imemisen seurauksena eka päivät, mutta nännisuojuksilla (vai mikä niiden nimi nyt onkaan..) imetys onnistui hyvin. Ainut huono puoli on, että niitä pitää keittää joka imetyksen jälkeen. Mies hoiteli tämän puolen, jopa yöllä! Toisen kanssa en niitä tarvinnut, saa nähdä miten nyt käy, kun kuitenkin on melkein viisi vuotta viimeisistä imuista. Välilihan joutuivat operoimaan ekassa synnytyksessä, ja parantuminen vei monta viikkoa (mies askarteli mulle istumarenkaan kotiinkin..). Toisen aikana mitään ei leikattu, eikä mitään revennyt, vaikka ponnistus kesti 2 minuuttia! Joten, jospa ei nytkään..

Ammatista ja opinnoista. Minä olen kouluttautunut ensimmäisen lapsen jälkeen uuteen ammattiin. Olin ennen matkailualalla, ja esikoisen jälkeen en halunnut enää palata siihen huonopalkkaiseen työhön ja lähdin opiskelemaan IT-alaa. Olin onnekas, ja sain peräti alani harjoittelupaikan ja vielä vakinaistivat työni! Olen suorittanut työni ohella ammattikorkeakouluopinnot, ja yliopisto-opinnot on gradua ja paria kurssia vaille valmiit. Gradu pitäisi saada alkuun nyt äitiyslomalle jäätyäni, sitten kun vauva syntyy teen gradua pikkuhiljaa, ilman stressiä ja aikataulupaineita. En tiedä olenko unelma-ammatissa. Ihan tyytyväinen olen, vaikka palkka nykyisessä työssäni on matalampi kuin tällä alalla pitäisi.. muuten työpaikka on kiva.

Unettomuus ja pahaolo vaivaa edelleen, tosin ei koko aikaa. Viime viikolla olin oikea energiapakkaus, sain yöt nukuttua hyvin, ja päivät olin energinen. Tein jopa ylitöitä, jotta sain pidettyä vapunaaton kokonaan vapaata.. nyt taas muutama yö on mennyt huonolla nukkumisella. Kotonahan se on ihan ok, koska päivällä voi ottaa pikkutirsat ja taas jaksaa, mut nyt kun palasin töihin niin on tämä aika kidutusta.. Taas olen voinut pahoin tämän päivän, huomenaamuna on neuvola, joten jos vielä öklöttää, niin pyydän kyllä saikkua loppuviikon. Eihän tässä muutenkaan ole enää kuin pari viikkoa! Jippii!

Viikonloppuna sain aikaiseksi katella vauvan vaatteet läpi -onneksi en ottanut sitä pakkausta! Vaatteita on kahden jäljiltä tosi paljon- ja päätin että ei tarvitse vaatteita enää ostaa ennen kuin näkee kumpi sieltä tulee. No, samana päivänä lähdin kaupungille ja ainahan sieltä jotain mukaan tarttuu.. :whistle: Mies kokosi myös eilen vauvansängyn (tosin nurinalla, "pari kuukautta vielä aikaa...") ja nyt pitäisi vielä raivata kaappiin tilaa omille vaatteilleni lipastosta, johon on tarkoitus laittaa vauvan vaatteet, jotta pääsen pesemään ja laittamaan ne.

Joku kyseli mielipidettä hoitopöydästä. Meillä on ollut näiden kahden kanssa käytössä tavallinen lipasto, jonka päälle on ostettu irto hoitotaso. Toi on tosi kätevä, koska sitten kun hoitotasoa ei enää tarvitse, niin tason voi ottaa pois ja lipasto jää. No, nyt olemme kuitenkin jo myyneet tuon hoitotason, joten ajattelin pärjätä tämän vauvan kanssa ilman tasoa. Eihän sitä tarvitse kuitenkaan kun sen pari kuukautta.

Itkuhälyytintä meillä ei ole aikaisempien kanssa ole ollut, koska asuimme silloin kerrostalossa ja vauvan itkun kuuli hyvin. Nyt saan siskoltani lainaan hälyytintä. Periaatteessa vauvaa ajattelin nukuttuaa myöskin parvekkeella, mutta kun lainaan saadaan, niin täytyyhän tuo testata. Meilläkin on kaksikerroksinen rivari, joten siinä mielessä ihan hyvä, niin ei tarvitse koko aikaa sitten olla siinä huoneessa missä on tuo parveke.

Jeps, varmaan oli vielä monta muutakin juttua mitä olisi pitänyt kommentoida, mutta enpä muista enää..

Huomenna siis neuvola, yritän ehtiä laittamaan kuulumiset sieltä.

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas + beba 32+2
 
Moikka.

Miehen isoäidin synttäreillä käytiin eilen ja koko loppuillan supisteli ihan vietävästi! Mulle ei taida toi autossa istuminen enää oikein sopia... Ei nuo siis mitään synnytyssupistuksia olleet, mutta tosi ikäviä.

5 työpäivää jäljellä! Nyt on enää jokaisen oppilasryhmän kanssa yhdet tunnit, tosi haikea olo... Hassua, miten noista oppilaistakin vaan tulee sillälailla läheisiä, että tietää jo nyt, että ikävä tulee. Ehkä tässä on mukana sekin seikka, että olen siis työssä ekaa vuotta valmistumisen jälkeen, eli nämä oppilaat ovat mun ekoja omia oppilaitani. Oman valvontaluokkani oppilaille meinasin käydä viemässä ruusut sitten kevätjuhlapäivänä.

Masuun ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Liitoskivut voimistuvat päivä päivältä, mutta onneksi nuo päivätkin alkavat hiljalleen käydä aika vähiin. Kateellisena katselin, että joillain mennään jo viikolla 35+...

Tosi ihania masukuvia on profiileissa, kaikilla on hurjan nätit masut! Ja ihan suotta on Pepsukan masua joku väittänyt mitättömän kokoiseksi, tosi kaunis vauvamasu!

Ihanasti oli Katziinan mies ajatellut tuota uimisjuttua... Musta tuntuu että oma ukko ei kyllä noteeraa vauvan tuloa mitenkään. Jos siltä kysyy jotain vauvaan liittyen, toteaa vain, että katsotaan sitten, kun se on syntynyt... Plääh. Hyväå isä se on ollut näille kahdelle pojalle, mutta ei kyllä ole koskaaan osannut oikein eläytyä mukaan odotukseen. No, parempi kai niin päin.

Toi kuulostaa, PikkuMyy, niin tutulta toi miehinen ajatuksenjuoksu. Nyt en muista, että olenko jo tänne tilittänyt, mutta mun ukkelini on kans ihan tosissaan häipymässä heinäkuussa Hyrynsalmelle potkimaan suojalkapalloa neljäksi päiväksi. Eli jos vauva vaikka menee yliajalle, niin olen sitten mahdollisesti kotona yksin kaksiviikkoisen vauvan, 4- ja 2-vuotiaiden poikien kanssa. Lienee monelle ihan arkipäivää, mutta kun on päässyt tottumaan siihen, että mies on paikalla auttamassa, niin vähän riepoo, että meinaa jättää mut yksin kotiin tämän tenavasarjan kanssa... :kieh:

No, tuossa paha missä mainitaan, eli isäntä tuli kotiin. Esikoinen säntäsi iloisena ovelle vastaan ja huusi: "Isi, kiva kun sä tulit. Oletko sä hullu?" Mistähän tuommoinenkin ajatus poikasen päähän pälkähti... :D

Kreecher poistuu syömään. :wave:
 
Kiitos Kreecher masukuvan kommentista. Ei tosiaan minunkaan mielestäni mikään mitätön ole, kun iso möhkömasu...:).

Pikainen kysymys: Menee hermot, kun olen tuhanteen kertaan yrittänyt päivittää masukuvaa; siispä kysynkin, että näkyykö teille muille uusi masukuvani rv 34+4, jossa minulla farkut jalassa ja valkoinen paita neuletakin alla ? Itse en saa sitä näkyviin... \|O <br><br>
 
No niin äitipolilla tuli käytyä....Vauvalla onneksi kaikki OK. kaikki mitoissaan viikkohin nähden..2400g oli painoarvio nyt 33+2 viikolla.
Aamulla oli sit sokeria virtsassa ja viikon aikana kun on ollut huomattavaa nousua sokereissa kun oon mittaillut niin laittoi mut ens viikolla diabetespolille...että siellä punnitaan sit jatkoa ja insuliinin tarvetta...Ei näytä enää piisaavan tiukka ruokavaliokaan.. :/ Harmittaa...mut siitä oon onnellinen että vauvalla kaikki hyvin..ei isokokoinen ainakaan vielä...lapsivettä hyvin siis tarpeeksi...virtaukset ok jne...

TV: Mantsu ja "toukka" 33+2 :heart:
 
Joup,Pepsukka,hyvinhän siellä masu näkyy!!Sulla kuvakulmat vaan niin epäselvät että paras kuva olis ja masun näkis hienommin kun ottasin paidat pois ja lähikuvaa masusta!!! :heart:

Mantsu,voi kurjaa jos sokerit temppuu,mutta onneks vauvalla kaikki ok ja kivan kokoinen.
Lyhyt aika enää,onneks sokerit pysyneet tähän asti rajoissa.

Mitäs muuta,Joo Pikkumyy-niin tuttua tuo ukkeleiden putkiaivoisuus..Ja kuinka se hauskanpito meinaa vaan väkisin viedä mukana.
Mutta täytyy sanoa että vaikee se heidän on varmaan ymmärtää,kun ite ei ole siinä kantavan tilalla.
Musta pitäis olla niin että jokatoisen kantaa mies ja joka toiden nainen!!! :kieh:
Vähän olis ihanaa!!!

No,on tässä paljon hyviä puolia...Enkä masua ukolle kyllä antais.Paitti kyllä joskus!!! ;)

Jotain piti vielä kommentoida,mutta meni raden puolella.

Kaikilla alkaa jo äippäloma joko alkamaan taikka häämöttää.Täällä ollaan oltu viikon verran kohta " lomalla"...Njoo..

On oikeesti kaameeta että alle kuukauden sisällä meillä on vauva.
Lapsille juur sanoin kun huonejärjestystä vaihettiin että tä tehtävä nyt taikka sitte jää vallan.Miska voi synty
koska vaan,joko tänään,huomenna taikka vähintään kuukauden sisällä.
Oli lapsilla silmät suurina!!! :eek:

Mutta nyt likkaa hakemaan synttäreiltä ja sitte saunaan!!
Heipat!

kata 35+5
 

Yhteistyössä