~KesäMassut 2007~

Jousimies-70 harmaan
.. vähän haikealta tuntuu... olin aamulla lääkärissä ja se passitti mut sairaslomalle äitiysloman alkuun asti... no toisaalta tuo selkä on sen verran reistaillut, että eiköhän se ihan hyvää tee.. mutta silti olisin kyllä mieleltäni voinut olla vielä töissä...
nyt vanhemmat lapset ovat koulussa ja nuorimmainen hoidossa, joten täällä ihmettelen, että mitäs sitä sitten oikein tekisikään..
taidan syödä vähän ja mennä sitten päikkäreille, kun se nyt vihdoin ja viimein on mahdollista..
mukavaa vaikkakin sateista päivän jatkoa kaikille...

jousimies-70+ typyasukki 33+3
 
Neuvolalääkäri:

Rr 130/82 (eli lähtenyt alapaine laskemaan)

Pissa puhdas

Edelleen auki paikat (kun ei varmaan uudelleen kiinni mene :p )

Sf-mitta 31

Lantio hyvä- mahtuu syntymään :).

Paino -1kg (en ymmärrä, mistä johtuu...olen kyllä syönyt ihan hyvin)

Vauva kiinnittynyt ja pää edelleen alaspäin.

Nyt saa jo vähän liikkua, muttei kuulemma kauheasti ennen viikkoa 37.

Nyt ei sitten olekaan enää lääkärikäyntejä, vaan 1xvko neuvolatädin luokse vain. Hurjaa, alkaa tosissaan jännittämään...

Pepsukka ja massuneiti 35+4.

Ps. kesämassut Oulusta huom. ehdotuksia kaivataan tapaamispäivään !!
 
:wave:

Kiitos Turun tapaamiseen osallistuneille, oli mukava tavata muita samassa veneessä olijoita... :) Kreecherille kans terkkuja, koita jaksella ja kerro kuulumisia kun pääset koneelle!

Joku kysyi netin käytöstä sairaalassa. On varmaan vaihtelua paikkakunnittain pääseekö koneelle vai ei. Turussa synnytyssalissa tuli viimeeksi testattua ettei nettiyhteyttä saanut OpenSparkiin (avoin wlan yhteys) omalla kannettavalla, vaikka alueelta muuten saa... mutta siis muilta osastoilta saattaa saada ellei sitä mitenkään ole estetty. Ei siks että yhteyttä olisin synnytyssalissa kaivannut, mutta mies nyt vaan muuten kokeili näkyykö avointa verkkoa kun kerran kone oli mukana...

Eilen olin synnytystapa-arviossa neuvolassa, tästä eteenpäin onkin sitten neuvola viikon välein. Eli 36+1 kuulumisia:
Verenpaine 111/72, SF-mitta 32, vauvan syke 130 ja painoa kertynyt 11 kg.
Kohdunsuu oli pehmeä, edessä, 2cm auki ja pituutta jäljellä 2cm.
Jotenkin tuli lääkärin kommenteista sellainen olo että vauva voi hyvinkin tulla jo vähän laskettua aikaa aikaisemmin, mutta sit ku katoin vastaavaa tilannetta esikoisen kohdalla niin näytti tuo kohdunsuun tilanne olleen aika samoissa silloinkin ja yliaikaisenahan tuo syntyi. Sattui sillon olemaan vielä sama lääkärikin, ja muistan sanoneen että kauaa ei tarvi enää odotella... no viis viikkoa on tietty lyhyt aika, mut odottavalle pitkä...

Nyt pitäs kyllä ruveta kirjoittamaan 15s esseetä vähän muusta aiheesta... voi mahdoton miten haluton olo mihinkään tollaseen. Ja vielä esitys ens maanantaina... \|O

Jep, kasvatellaan vielä rauhassa,
terkuin Nipsu78 kumppaneineen (36+2)

*muoks* Ai niin kestovaipoista vielä, oon käyttänyt vaan villavaippoja, joten en noista muista osaa sanoa, mutta etenkin jos edullista ja hengittävää vaihtoehtoa hakee niin itse hahtuvalangasta kudotut villavaipat harsolla ja flanellilisäimulla + kuivaliinalla toimi ihan hyvin. Mulla oli 2-3 villahousut samaa kokoa ja niillä pärjäsi ihan hyvin, noita kun ei tarvi pestä pisuista joka kerta, vaan ne vaan tuuletetaan kuiviksi. Flanellia ostin ison palan jättirätistä, siitä sai vaippojen lisäks kosteussuojan sänkyyn ja imetystuolin suojaksi. Mielestäni oli tosi kätevä kun maitoa valui pisin pitkin ja vauvan pulautukset tahrii kans. Paksu puuvillaflanelli imee hyvin ja on ihanan pehmeetä. Kuivaliinana oli tosi ohut fleece-tyyppinen frotee, en kyllä oikeesti tiedä mitä materiaalia se oli, mutta siis päästi läpi kosteuden ja tuntui ihan kuivalle ihoa vasten. Sitäkin ostin jättirätistä ihanan retro-oranssin värisenä :)

Oon kyllä käyttänyt suurimmaksi osaksi tavallisia kertakäyttövaippoja, mutta ihan pienenä tuli käytettyä enempi villiksiä ja nyt taas kun opetellaan kuivaksi. Nyt siis ilman kuivaliinaa, jotta olo tuntuis märälle. Tuntuu toimivan hyvin, tavallisilla vaipoilla poika ei puhu mitään jos tulee pissa vaippaan, mutta noilla ilmoittaa heti... tosin sillon se on vähän myöhäistä, mutta jospa se siitä oppis.

Vaippojen hoitoon tarvii villarasvaa, jotta villa pysyy kosteutta eristävänä. Lisäksi tykästyin tahranpoistoaineena Sonettin sappisaippuaan, sille on ollut paljon käyttöä kaikkeen muuhunkin kuin kakkapyykin pesemiseen. Esimerkiksi veritahrat lähtee tosi hyvin sillä, ja kuulakärkikynän poistaa tehokkaasti (Jos nyt vaikka lapsi sattuu piirtelemään kangassohvaan niinkuin meillä kävi). Noita sai ainakin Ruskovillan jälleenmyyjiltä, kuten myös sitä villalankaa, tai www.ruskovilla.fi.

Tulipas pitkä sepustus vaikkei villiksistä kukaan kysellytkään... <br><br>
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Olen kuluneen viikon aikana kahlannut kaikki lukemattomat sivut läpi, ja täytyypä sanoa et olette kyllä pitäneet ihanan aktiivisena tämän pinon :attn: Voi kun itsekkin jaksaisi kirjoitella vähän useammin. Mutta kyllä minä pelkästään lukemallakin olen saanut loistavaa vertaistukea muiden kirjoituksista, joten kiitosta vaan :hug:

Toivottavasti Kreecherin tilanne selviää pian, tsemppiä sinne :hug:

Kata Meillähän taisi olla sama la, ja nyt bongasin, että sulla olis synnytystapa-arvointi ens keskiviikkona, eli 16.5? Muistinko oikein? Mulla on nimittäin sama juttu samana päivänä :wave: Olis tosi kiva kuulla mikä teidän pikkuisen kokoarvio on, kun meillä tais olla ne viikon 28 arviotkin tosi lähekkäin. Meillä oli 28+5 1336g. Itse ainakin yritän tulla sitten viimeistään torstaina kertomaan mitä tohtori oli mieltä vauvastamme :D

Nyt pienille päiväunille, ennen ulkoilemaan lähtöä..
Hyvää odotuksen jatkoa kaikille kesämassuille B)

Tähtitaivas & 36+5 :heart:
 
Jolke
Tervehdys taasen:)

Tossa yks päivä kirjoittelinkin pitkää tarinaa, ja ihme kun sain sen johonkin katoamaan... ja harmitti niin vietävästi... en jaksanut enää sitten kirjoittaa.

Eilen oli neuvola ja samalla oli viimeinen lääkäri

Viikkoja 35+4

rr 99/76
pulssi 86
kohdunpohjan korkeus 31,5
raivotarjonta, vauvan pää oli jo tosi alhaalla, mutta ei ollut vielä kiinnittynyt
vauvan syke 140-150
painoa tullut nyt koko aikana 7,8 kg
kohdunsuu oli kiinni ja kaikki muutenkin ok.

Supistuksia tulee päivittäin, mutta ei vielä kipeitä. Menkkakipumaista alavatsa särkyjä ollu ja alaselkää on särkenyt vietävästi joka päivä. Tässä olen miettinyt että koska mahtaa tulla lähtö. Esikoista kun odotin, niin mulla ei ollut yhtään supistusta koko aikana, vedet vaan meni ja sit lähettiin sairaalaan. Käynnistyksen avulla saatiin suppareita sit aikaan, mut epiduraali vei kaikki kivut pois. Ponnistusvaiheessa kätilöt kertoi mulle koska mun pitää ponnistaa, kun ei ollut mitään tuntemuksia että olis tarvetta ponnistaa...

Sairaalakassia on jo vähän katseltu valmiiksi, ja muutenkin kaikki alkaa olla valmista, nyt vaan odotellaan koska asukki syntyy. Kaikki veikkaavat että ei pysy sisällä laskettuun aikaan. Esikoinen syntyi 38+0. Toivotaan että ei tulisi laskettuna aikana, kun muuten sisaruksille tulee sama syntymäpäivä =)

Onko moni jo nähnyt unia synnytksestä? Mulla on nyt ruvennut tuleen uniin ja odotan unissanikin kovasti, että koska alkaa supistukset ja olen nähnyt untakin niistä.

Mutta tälläistä tänne... Hyviä vointeja kaikille!

Terkuin Jolke ja asukki 35+5
 
Joo,kyllä vaanTähtitaivas sanoissa mennään!!Mulla kello 11 ens ke se suunnittelu!!! =)
Ja tosiaan oli liki sama 29 viikolla tuo arvio 1300 oli meillä myös.Ja 34 viikolla oli 2,2 kiloa siis !!
Eli saattaa jos hyvin sattuu vauva olla liki 3 kiloa jo!!!
Ois tosi hienoa.

Joo,tuu kertoileen kuulumiset ja mä myös!!(ihan kuin en täällä kävis vähän väliä... :whistle: )

Nyt päikkäreille.Ja hei..sananen Aventi isissarjasta...Lastentarvike kertoi että jotain ongelmaa oli sopimusten tms.kanssa ja maahantuonnin myös.Eli sitä ei taida saada enää.
Hain tuttipulloihin uusia tutteja ja en mistään ole löytänyt.
Sanoi että jostainn voi löytyä vielä ja hän lastentarvikkeessa tiettnyt kuka tuo maahan enää.

Joku uus Tommy tai sinnepäin,vastaava sarja on nyt in...Mutta en piru vie rupee vaihtaa koko sarjaa,rintapumppua ym tuttipullojakin aika kasa.

Mutta infoa tännekin!!

kata 36+5
 
Kreecher: :hug: täältäkin!

Tänään oli viimeinkin se lääkärikäynti yksityisellä gynellä:
-Lapsivettä normaali määrä eli jo vähenemään päin
-Raivotarjonnassa köllöttelevän satuaarteen tämän hetkinen painoarvio 2760g eli laskettuna aikana painaisi noin 3700g (siis joka tapauksessa alle neljä kiloa kuitenkin) :D
-Kohdunsuu pehmentynyt ja auki 1cm ja kanavaa jäljellä 2cm (on lyhentynyt 2cm alkuraskaudesta)

Esikoisen painoarvio oli täsmälleen sama samalla viikolla ja esikoinen painoi syntyessään 3485g (rv39+6). :heart:
Luottavaisin ja helpottunein mielin tässä siis odotellaan normaalikokoista vauvaa... =)

Seuraava neuvola onkin sitten vasta rv37+0 ja siitä eteenpäin käynnit joka viikko.
Lääkärille menen seuraavaksi vissiinkin jälkitarkastukseen...

Riina-Niina ja satuaarre 35+1<br><br>
 
Hani- harmaana
mä oon täällä jo innoissani kun koko päivän on tullut kipeitä suppareita ja erilaisia kuin ennen. sattuu kipeästi alaselkään ja takapuoleen ja tietty myös alavatsaan. nyt tunninverran on tullut 8 min välein. ovat kestäneet kyllä aika vähän aikaa ja ei oo vielä hirmu kipeitä. sillai kuitenkin et täytyy mennä keskittyneesti johonkin asentoon ja puhista siinä niin kauan kun menee ohi.

voiskos tää nyt merkata jotain. mä niin toivoisin ;)
neuvolassa aamulla täti sano et lähe synnyttämään ja mä siihen et voi kun saisinkin sen päättää =)
vauva on ollu raivotarjonnassa jo kauan ja on nyt jo kiinnittynyt.

kohdunsuun tilanteesta en tiiä yhtään kun viime lääkäristä on tosi kauan aikaa. nyt perjantaina pitäis mennä ja siellä katsottais sit myös synnytystapa-arvio yms. noh täytyy kattoo ehdinkö sinne vai synnärille ensin.
pahoin pelkään, et elättelen turhia toiveita.

tää on nyt PELKKÄÄ omaa napaa ku oon niin tohkeissani täällä

Hani ja Samppa 36+2
 
PikkuMyy-80 pikana
Voi kun jännää Hanilla! Toivotaan, että kaikki menee hyvin, jos lähtö synnärille tulee... Mä täällä innoissani oon jännityksessä mukana. Tuu sit kertoon lähdöstä, jos ehdit... :)
 
No teillä on siellä Hani jännät paikat. Tuntuu varmaan jo, että vähitellen alkaa jo tapahtumaan jotain. Täällä ei yhtään mitään merkkejä, mutta saiskin mennä vielä ainakin 3 viikkoa eteenpäin, vaikka itsestä jo hiukan rankalta tuntuukin...

Meillä vielä lastenhuone vaiheessa, vaikka eipä se pieni vauva sitä ihan alkuun tarvitsekaan. Oman mielenrauhan vuoksi sitä haluaisi laittaa kuntoon. Taas siis vain minä ja minun haluni :whistle:

Kata Sitä Aventis Isis rintapumppua kyllä mainostettiin muistaakseni viimeisimmässä Kaksplus tai vauva-lehdessä. Voih kun just sen olin ajatellut ostaa. No, täytyy soittaa soittokierros vielä läpi, jos sitä vielä saa. Vai oliko sen jossain varaosissa tai muissa tykötarpeissa ongelmia saatavuudessa? (Nyt laiskuuttani en jaksa avata toista ikkunaa)
Kävin katsomassa sieltä babyidean sivuilta niitä imetystoppeja. Kivalta näyttivät, täytyy varmaan yksi ensin tilata kokeeksi. Mulla ei ole vielä yksiäkään imetysliivejä tms. hankittuna.


 
Heippa!

Täällä oli aikaisemmin kyselyä ammatista: Olen sairaanhoitaja, nyt lastenosastolla. Olen aina halunnut kyseiselle os:lle nyt minulla on siellä vakituinen paikka.

Aventin pumpusta: katsellessani rintapumppuja vaunupuodin omistaja kehui minulle Tigex pumppua on kuulemma saman tehtaan valmistama kuin Avent tai sitten tuli Aventin tilalle. Pitäisi ainakin olla parempi. Joten ostinpa sellaisen, kokemusta ei vielä tietenkään ole käytöstä.

Kreecherille :hug: :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

Tänään oli ensimmäinen perhevalmennuskerta, katsottiin synnytysvideo ja näyttivät apuvälineitä joita synnytyksessä saatetaan käyttää. Oli myöskin puhetta kivunlievitys vaihtoehdoista. Ihan kivan oloinen kerta.

Huomenna olisi sitten viimeinen työpäivä ja sitten alkaa puolentoista viikon vuosiloma ja heti perään äitiysloma. Kyllähän tuntuu oudolta ajatus ettei kohta enää tarvitse lähteä melkein joka päivä töihin saa olla ainakin noin vuoden verran kotona. Kaipa tuohon ajatukseen nopeasti tottuu. Tosin olen tyytyväinen että loma alkaa, koska nyt parina viime työpäivänä kun on ollut kiirettä niin on alkanut mahaa repimään tai supistelemaan hieman kipeästikin, mutta on mennyt nopeasti ohi kun on hiljentänyt vauhtia. En oikein tiedä onko se ollut supistelua vai mitä, kun on kyseessä esikoisen odotus.? Onpahan nyt sitten aikaa pestä ja silittää vauvanvaatteet ja siivota kotia sekä pestä ikkunoita.

Vointi on pysynyt edelleen muuten hyvänä. Maanantaina olisi taas neuvola, käynnit on nyt kahden viikon välein. Synnärille pääsemme tutustumaan 6.6.

Äiti77 Rv32+5
 
Pikaisesti vain:

Ai niin, näyttäisi siltä että saan vaihdettua sitä terveydenhoitaa. Oli jättänyt viestin vastaajaan, mutta on vasta maanataina paikalla, joten sitten lisää asiasta. Tästä terveydenhoitajasta olen kuullut pelkkää positiivista, joten siinä mielessä odotukset korkealla :)

 
Heippa!

Joku kyseli täällä aikaisemmin mahan napsumisesta.. Olin ihan ihmeissäni ja itsekseni naureskelin miten se nyt napsuisi, kun en esikoisen aikaankaan ollut kuullut mitään sellaista. No nyt sitten oon pari kertaa kuullu kun masussa napsahtaa sillain jännästi :D On kyllä outo ääni enkä kyllä osaa sanoa, että kuuluuko ääni vauvasta vai minusta. Napsuntaa kuuluu silloin kun vauva on isosti liikkeessä. Hassua! :D

Hanillahan on ollut jännät oltavat! Ja olihan täällä muitakin, joilla supistelee jo tosi lupaavasti. Mitenkäs Kata ja Katti ja muut uudelleen synnyttäjät, joilla supistuksia on ollut..Kuinka kauan uskallatte kotona odotella, että meneekö ohi vai pitääkö lähteä jo synnärille päin!? Itellä ei vielä ole noita kipeitä supistuksia ollut, mutta kun esikoisen synnytys kesti vaan neljä tuntia, niin en varmaan montaakaan säännöllistä supistusta uskalla sitten kotona odotella... Esikoisen synnytys lähti lapsiveden menolla ja kun vesi oli vielä vihreetä niin pystyi selkeesti lähtemään heti sairaalaan.

Jonina: Hyvältä alkaa näyttää terveydenhoitajan vaihdon suhteen =)

Yritin saada masukuvaa vaihtoon, kun vieläkin on profiilissa toi sama vanha 17+ viikon kuva, mutta eihän se onnistu kun digikameran USB-kaapeli on pikkuveljellä ja miehen kamerapuhelin rupes vaan jotain herjaamaan kun yritin sillä otettua kuvaa siirtää koneelle :headwall: Jospa sitä vielä ennen vauvan saamista saisi masusta vähän tuoreemman otoksen profiiliin... Poikamasuksi sitä on sanottu, vaikka ultra lupaili vahvasti tyttöä =)

-ebbuliini ja neiti rv 32+6-
 
Riina-Niina harmaana
Mullakin kuuluu masusta sellaisia jänniä napsahduksia, joita ei ole esikon ja kuopuksen odotusaikana kuulunut, ja nimenomaan silloin, kun vauva liikkuu - oletan napsahdusten kuuluvan vauvan nivelistä?! :eek:

Viimeinen viikko on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa ja olisin ollut jo kovasti valmis synnyttämään, mutta tänä iltana mieli muuttui siinäkin asiassa, sillä isäntä oikein tosissaan sanoi, että tämä on sitten viimeinen lapsi meidän perheeseen. :(
Alunperinhän me luulimme, ettei ikinä lapsia saadakaan ja nämä meidän tyttäret on Clomifen-hormoneiden avulla saatuja, joten ymmärrän kyllä kuinka suuri siunaus on saada kolmas lapsi (peräti luomuna)... :heart: :heart: :heart:
Jotenkin sitä vaan on kamala ajatella, että tämä on elämäni viimeinen raskausaika. :'(
Minun puolestani tämä lapsi saa pysyä masussani vaikka sen kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja aion vakaasti nauttia joka hetkestä, kun nyt olen vielä raskaana... :)

Riina-Niina ja satuaarre 35+1
 
Moikkis!!
Voi Hani,joo kohta voi olla vaaveli käsilläsi!!! :hug:

Täällä supisteli eilen kipeesti oikein ja kävinpä tuossa päivystyksessä.kavanaa 1 cm ja 3 cm auki.Muuta ei osannut sanoa ja jäi vähän skeptinen olo itellekin,oli vähän öönä koko lekuri!!
Mutta olen itekin tuota tunnustellut ja mielestäni samaan tulokseen päässyt.

Ens ke on synnytyksen suunnittelu ja siellä sitte paremmin.Mies sanoie ttä siirrä se aikasempaan,eihän tästä tuu mitään!!
No,mä oon vakaasti päättänyt,kuten Riina-Niina että nautin olostani ja vauva pysyy masussa.
toki tajuan että se ei musta isommin ole kiinni!!! :D

Eilen tuntui todella että kohta menee vedet..kamala tunne.Tai siis no ei mutta ei vielä sais.

Laskeskelin että Maisa syntyi käynnistyksellä 3 h oli kokonaiskesto...Ja jos tä lähtee spontaanisti niin voi tulla paljonkin nopeemmin.
Jo nyt 3 cm auki,jos kattelen ja tunnustelen suppareita sen tunnin verran,hälyytän lapsenvahdin,jolta kestää 45 minsaa ja lähetään sairaalaan jonne AJAA TUNNIN!!! :eek:

Jaiks...mahtaakos poika syntyä autoon??? :whistle:
Miehelle sanoin että rupee opiskelee kotisynnytystä!!
Siinä totes että meet sinne äitipolille ja heti.

TUo kohdunsuun tilanne voi säilyä loppuun asti tuollasena,eihän siitä oikein voi ennustaa.vauvan on alhaalla mutta mulla ei ole kukaan kiinnittyneenä ollut,siitä tuo lääkäri oli vähän kahta mieltä että onko vai ei..Tosi lääkäri siis!!! :kieh:

Mutta oma mielipide on että paikoilleen on jumittunut ainakin,sillä viikosta 28 on pysynyt asemissaan.

kääks,huomenna vaihtuu jo viikko,eli huomenna tulis sitte jo täysaikainen vauva!!
Kai siihen asti voi ainakin pidättää!!! =)

kata 36+6

 
Hanilla onkin jännät paikat käsillä.... :)

Olisi kyllä jo jollakin aika poksahtaa, vasta yksi vauva saatu meidän pinoon, tuntuu että aika harvinaista kun viikkoja jo näin paljon kasassa.

Kiva Jonina, että se terveydenhoitajan vaihtaminen onnistuu :)

Mulla olisi huomenna aamulla se neuvola ja ajatkin on jo valmiiksi varattu seuraavaksi kuukaudeksi, viikon välein nyt siis. Viimeisen kolmanneksen lääkärineuvola jää kokonaan pois, kun mulla on se seuranta diabeteksestä ja synnytystapa-arvio, niin korvaavat sen aika hyvin.

Mulla tulee viikoilla 35+5 se arvio, koska diabeteksen takia piti olla kuukauden päähän viime ultrasta, mutta eihän tuo taida olla liian ajoissa, eikös se lääkärikin ole viikoilla 36?

Mies raukka on kolme viime yötä nukkunut sohvalla, kun ollut aamuvuorossa joten joutuu jo kuudelta heräämään ja häiritsen sitten hänen unia, kun pitää vessassa käydä 1-2krt yössä ja kun kyljen kääntäminen on sellainen rumba, ettei vaan saa nukuttua kunnolla.... Mitäköhän se on kun vauva tulee taloon :D

Alkaa kyllä pikkuhiljaa kypsyä tähän jokapaikan kolotukseen ja jumitukseen, mutta ei ihan vielä saisi vauva syntyä, ensi viikon lauantaina on esikoisen 2 vuotissynttärit ja sitten ukolla on se reissu ja mä olen päättänyt että käyn katsomassa vielä pirates of the caribbeanin vikan osan, kun tulee ensi-iltaan 23 päivä! :D Sinne siis jos menisi la 26 päivä ja sunnuntaina mulla tuliskin 37 viikkoa täyteen, joten sen jälkeen sit.

Mutta kuten kata saoi, niin ei sitä oikein voi suunnitella :whistle: ;)

Ja olen mä puhunut miehelle että kesäkuun ekana viikonloppuna voisi vielä mennä käymään korkeasaaressa, jos on kaunis ilma, olisi kiva käyttää esikkoa siellä, mutta en sitten tiedä viitsiikö vauvan kanssa lähteä...

Lauantaina olisi se meidän tutusmiskäynti tuonne Jorviin, kiva nähdä millainen paikka se ihan synnytysosasto on :)

-Hiiviö & Elis 34+4-
 
Huomenta!

Mä tulin taas tänne viettämään siivouspäivää :whistle:

Oi, hanilla onkin ollut jännät paikat! Noinkohan siellä on jo vaavi kainalossa?!? Ja noinkohan katallakaan yli la:n menee.

Kyllä tässä muutenkin aletaan elelemään tosi jänniä aikoja jo. Kuka tahansa saattaa jakaantua minä hetkenä hyvänsä. Itse odotan jo malttamattomana synnytystä. Olis niin kiva saada vauva jo kainaloon. No toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan vielä syntyis, mutta parin viikon päästä sais jo tullakin. Mä en todellakaan toivo, että menee yli lasketun ajan.

Supistuksia tulee aina vaan enemmän ja enemmän ja aika kipeitäkin ovat. Ihan pitää keskittyä olemiseensa kun supistaa. Mutta ei nyt ihan synnytyssupistuksiin verrattavia kuiteskaan ole ollut.

Synnärille olen ajatellut lähteä vasta kun olen niin kipeä, että en enää kotona pärjää. Mikäli siis synnytys käynnistyy suppareilla. Meiltä sairaalaan ajaa n. 20min., että matka ei ole pitkä. Mulla ei noi edelliset synnytykset ole olleet mitään älyttömän nopeita, joten uskoisin, että nytkään ei mistään syöksysynnytyksestä ole pelkoa.

Väsymys alkaa olla aika mahdotonta. Ärsyttää ihan älyttömästi, kun on niin vetämätön. Kaikenlaista puuhailtavaa olis ja tekis mieli touhuilla yhtä sun toista, mutta kun ei jaksa. Joku viikko sitten oli vielä niin tarmokas olo, mutta se on kyllä aivan tipotiessään. Tällasta tää kai sitten on loppuun asti :/ Lisäks ottaa päähän, kun on niin kömpelö ja raihnanen, ettei pysty tekemään kaikkea mitä haluais. Esim. pihassa olis laittamista vaikka kuin, mutta ei meikäläinen taivu kupsuttelemaan kukkapenkkejä yms. pelkästään haravointi käy jo selän päälle. Ja sitten kun kaiken uhallakin jotain enempi tekee, on kaks päivää ihan invaliidina. No joo valivali, nyt lopetan tän valitusvirren :ashamed:

Eilen perehdyin oikein urakalla kantoliina-viidakkoon. Aikamoinen viidakko tosiaan, vaikea oli valita, kun kaikki valmistajat kehuvat tietenkin omaansa kaikista parhaaksi. En kaikenlisäksi kovin kallista liinaa raski hankkia, koska en ole ollenkaan varma kuinka paljon sitä loppujen lopuksi sitten tulee käytettyä. Ennen en ole liinailua harrastanut ollenkaan. Päädyin nyt sitten tilaamaan Nova-rengasliinan, saapi nähdä meneekö syteen vai saveen tuo valinta, mutta hinta ei ollut onneksi paha, 28e postikuluineen (oli tarjouksessa).

Hyvä Jonina jos terveydenhoitajan vaihto onnistuu. Saisit edes muutamaksi viimeiseksi viikoksi kunnollisen terkan. Ihmeellistä touhua ollu sen edellisen kanssa. Melkein kannattas jo valittaa siitä, eihän tollanen ole asianmukaista ollenkaan.

Heh, toi mahan napsuminen on kyllä tosiaan metkaa :D Taisin joskus jo siitä kirjottaakin. Ei mulla edellisissä odotuksissa kuulunut mitään napsuntoja ja nyt kuuluu aika useinkin ja nimenomaan silloin kun vauva on liikkeellä.

Eipähän tässä sen ihmeempiä, kai se on nyt nostettava ruhonsa ylös ja alettava hommiin.

Aurinkoista päivää kaikille!

Teppana & pikku-ukko 34+3

*muoks* :whistle: Vhän pahimpia kirjotusvirheitä poistelin...<br><br>
 
Katti71
Hui, onpas täällä jo jännät paikat toisilla, ainakin Hanilla ja Katalla!

Mulla myös, niinkuin Katalla, tuntuu siltä, että vedet vois hulahtaa ihan koska vaan, aika jännä tunne. En tiedä mistä sitten johtuu...

Supistuksia ei ole sen enempää ja tiukkoja vain oikeastaan levossa, yöllä ja illalla kun rauhoittuu esim. sohvalle telkkarin ääreen.

Sitä sairaalaan lähtöä olen mietiskellyt. Meiltä Taysiin on vajaa 70km, eli n. 45 min ajomatka. Viimeksi synnytys kesti alle kaksi tuntia, tosin vedet meni kotona ja supistukset alkoi vasta sairaalassa, joten silloin ei tullut kova kiire.

Mutta nyt voi olla jo nopeampaa tämän viidennen kohdalla, taitaa olla paras lähteä heti, kun supistukset ovat vähänkin säännöllisiä. Jos alkaa vesien menolla, niin taidan lähteä heti, enkä odottele yhtään suppareiden alkamista. Lapsille vahdin saaminen hiukan askarruttaa, mutta kyllä tuo 12v. esikoinen muutaman tunnin voi vahtina olla, ennenkuin joku aikuinen ehtii paikalle.

Muutaman päivän on ollut ihan mahdoton touhotusvimma, toissapäivänä tuli äitiyspakkaus ja nyt on nutut pesty ja muutenkin ihan ihme tarve saada kaikki kuntoon. Ihan kuin ei muka vauvan tulon jälkeen mitään voisi tehdä ;) No, vauvelihan vaan nukkuu aluksi ja elämä jatkuu suurinpiirtein niinkuin ennenkin.

Ihanan pirteä olo on ollut, vaikka unta ei tahdo riittää koko yöksi. Tänäänkin heräsin jo vähän viiden jälkeen ja mies oli ihmeissään, kun keittelin hänelle puurot ennen töihinsä menoa =) No, päivittäin on kyllä pienet päivätirsat nukuttava kuopuksen kanssa, muuten ei illalla jaksaisi mitään.

Voi, ihanaa odotella, kuka ekana kertoo vauvantuoksuisia uutisia!

Katti ja maha 36+4
 
Ei taaskaan jaksa kirjautua :ashamed:

Siis mulla on jotenkin vasta nyt mennyt tajuntaa, että vauva syntyy oikeasti eikä sitten joskus. Nyt kun lukee teidän kirjoituksia ja katsoo raskausviikkomerkintöjä nimimerkkien perässä, niin olen jotenkin aivan puulla päähän lyöty. Mikähän viime hetken paniikki mulle on tullut :eek: Kuitenkin jo kolmas lapsi, enkä oo kokenut vastaavaa edellisissä raskauksissa. En voinut edes ripustaa vauvan vaatteita pyykkinarulle, kun piti käydä vähän istumassa ahdistusta pois. Jospa se tästä, eipä tätä enää peruakaan voi :whistle:

Mutta siis uskomatonta, että kohta alkaa meidän vauvat syntymään. Hanilla ja Katalla kuulostaa synnytys olevan jo kohtuu lähellä, vaikka vaikeapa se toisaalta on ennustaa vauvan synnytys ajankohtaa. Itse saan luultavasti vasta viikon päästä maanantaina tietää kohdunsuun tilanteen, kun on se vauvan kasvukontrolli. Itse en yllä edes enää kokeilemaan kunnolla, pehmeää kanavaa on jonkin verran kuitenkin jäljellä.

Nyt tekemään kotihommia :wave:

auramaria 35+0
 
kolmas
Moro kaikille!

voi-voi.. täällä ollaan aika masiksessa.. siis vauvalla on kaikki ok, mutta nyt on taudit iskeneet meidän perheeseen (ihmeen terveenä ollaan saatu oltuakin tämä talvi). Nuorimmaisella on silmätulehdus, eikä millään meinaa ruveta yhteistyöhön tippojen laiton kanssa, ja esikoinen rupesi oksentamaan illalla. :( onneksi ei ole sen jälkeen oksentanut, yöllä oli riplat tulleet, nyt aamulla on suht pirteä,mutta valittaa pahaaoloa.. odotan vaan koska nuorimmainen rupeaa oksentamaan ja esikoinen saa silmätulehduksen. Sit itsellä pitäisi yrittää tehdä töitä täältä kotoa käsin, vaikka periaatteessahan olen tyttären takia sairaslomalla pari päivää.. mutta kun kerta on mahdollisuus tehdä kotoa käsin töitä niin omatunto sanoo, että pitäisi sitten tehdä niitä.. hermot on tosi kireellä, kun lapset tietty kitisee ja tappelee kahta kauheammin kuin yleensä.. väsyttääkin niin p****sti..

huh, anteeksi valitukseni, mutta helpottaa marmattaa jossain. Voi kun olisi jo äitiyslomalla, niin ei tarvitsisi murehtia typeriä työjuttuja..

Monella tuntuu olevan synnytykseen lähtö jo mielessä. Itse olen varma, että vauva ei synny ennen laskettua (eihän sitä tosin ikinä tiedä..) ja ei ole mitään kipeitä suppareitakaan. Tosin eilen oli mullakin sellainen olo, että ihan kuin kohta vedet tulisi! Jotenkin sellainen paine tuolla ihan alhaalla kun supisteli (ei kipeä), sellainen tunne, että ihan kuin kalvot venyisi kohdun suulta. :LOL: en muista tällaista olleen aikaisemmissa raskauksissa. Viime raskaudessa mulla oli vkolla 36 lääkärintarkastuksessa sanottiin, että paikat on jo sen verran auki, että vauva voi syntyä koska vaan.. sitähän odotteli koko ajan suppareiden alkamista, ja lopulta meni 2 vkoa yli lasketun ajan, ja jouduttiin käynnistämään..

Mullakin mieli tekisi tehdä vaikka mitä, mutta kroppa ei jaksa :( meillä pitäisi tehdä etupihalle terassi ja laittaa puutarhaa, mutta itse en voi tehdä muuta kuin odottaa, että koskakohan se mies saa inspiraation aloittaa! Samoin varasto odottaa järjestelemistä, että vauvan vaunut mahtuisi sinne, kunhan syntyy.. ja mies kun ei tunnu saavan sitä inspiraatiota tehdä mitään. Haluan päästä laittelemaan jo kukkapenkkejä! Ei vaan oikein taivu alas enää..

Jeps, pitänee lopetella..

Hyviä vointeja kaikille! Eiköhän niitä vauvoja rupea jo pikkuhiljaa syntymään!! =)


=) kolmas & beba 33+3
 
moiks!

jaa-a jokos ois hanilla vaavi kainalossa...??
Ihana että muillakin kovasti pikkuset tekee tuloaan.. Itestä tuntuu että mä en todellakaan oo valmis vielä lähtä synnärille. Siis onhan se ihana saada nyytti kainaloon jne... mut silti takaraivossa koko ajan kolkuttaa et miten sitä tulee pärjäämään kahen noin pienen kans, ja mihin sitä onkaan taas päänsä pistänyt. ärsyttää koska kuitenkin tietää että aina on apu lähellä jos välillä tuntuiski et ei vaan jaksa.. ni haluais tosissaan vaan keskittyä tähän tulevaan koitokseen. Käy vaan esikoistakin niin sääliksi.

toissa iltana olin jo varma taas vaihteeksi et nyt tuli lähtö, kun supisteli vaihteeksi taas oikee
n kunnolla ja oli tosi epämukava olo. mut niinpä se meni sit ohi ja sai laittaa nukkuu... tuntuu et oon jo sen 10cm auki..tai viimestään sitte kun saavun laitokselle ja sit saanki synnyttää jossain aulassa... :\|
Eka synnytys kyllä kesti 22tuntia!!! ni tuntuu et ei tää nyt kovin nopeeta voi syntyä, mut silti tuo kohdun suun tilanne panee miettimään.

pitää nyt mennä mut tuun myöhemmin(?) kirjottelee muutakin kuin pelkkää omaa napaa... :whistle: :D
 
Piiitkästä aikaa naputtelen viestiä...
Tosiaan jänniä aikoja elellään. Toivottavasti Kreecherillä on kaikki kunnossa. Voimia! Saapa nähdä, tuleeko seuraavat kesävauvelit Katan ja Hanin perheeseen.
Meidän perhe saa luultavasti vielä odotella pikkuisen syntymää jokusen viikon, vaikka talvella olin vakuuttunut, että toukokuun puolella meidän vauvi ponkaisee maailmaan. Maanantaina oli käynti äippäpolilla, jossa katsottiin vauvan sydänkäyrä ja minun supistuskäyrä. Lisäksi oli ultraus ja synnytystapa-arvio sekä painoarvio. Pikkuinen oli nyt 2,9kg ja syntymäpainoksi arvioitiin 3,9kg, jos kaveri viihtyy masussa laskettuun aikaan. Lääkärin mukaan isompikin vauva mahtuisi tulemaan. Jotakin hyötyä leveästä lantiosta:) Supistukset eivät ole vielä saaneet ihmeitä aikaan, joten tuonne kesäkuun alkuun saamme odotella mitä todennäköisemmin. Laskettu aikahan on 2.6.
Joskus toivoin kovasti, että pieni syntyisi ennen laskettua aikaa. Nyt tuntuu siltä, että on ihan hyvä vielä odotella ja laitella ajatuksia järjestyksiin. Minua on kovasti alkanut jännittää synnytys ja vielä synnytystäkin enemmän vauva-arki. Apua, osaanko olla äiti ja miten pärjään pikkuisen kanssa. Enhän yhtään tiedä, kuka tuolta mahan uumenista on perheeseemme tulossa. No, kesällä on hyvää aikaa tutustua. Jotenkin välillä ihan pelottaa ja ahdistaa. En ole saanut edes pakattua sairaalakassia, kun tuntuu, että synnytys tulee silloin entistä konkreettisemmaksi. Vauvelin vaatteet ovat jo kyllä nätissä pinossa kaapissa. Sängyn eli äitiyspakkauksen laatikon voisi laittaa valmiiksi. Muutamia muitakin pikkuhommia on vielä tekemättä.
Ihmisillä on vissiin aika paljon erinäisiä vaivoja. Tsemppiä niiden kestämiseen. Mie olen tainnut päästä vähällä, sillä turvotus on inhottavin vaiva. Jalat on kuin elefantilla. Ihan kateellisena luin, kun Kata kirjoitti, että voi pitää sormuksia. Mulla ei sormukset todellakaan mahdu sormeen ja kädet on ihan kipeät. Välillä soittelen omaksi ja vauvin iloksi pianoa ja silloin tuntuu kuin kädet olisivat jonkun muun.
Joku kirjoitteli kantoliinoista... Joo, niitä on ihan älyttömästi erilaisia. Mie kävin yhdessä kotiputiikissa tutustumassa liinoihin ja päädyin trikoiseen MamEarth- liinaan tai joku semmoinen se oli. Myyjä kehui tykänneensä vastaavasta liinasta ja luotin hänen asiantuntemukseensa. Saa nähdä, miten liinailu meidän perheessä toimii. Toiset lapset kai viihtyvät liinassa paremmin kuin toiset. Se meidän liina maksoi 54,90.
Hei, sitten mulla olisi vähän tyhmä kysymys...näin ensikertalainen, kun olen... Tarvitseeko vauvalle hankkia sitteri? Minkäikäisenä pienet alkavat viihtyä sitterissä vai onko se ylipäätänsä tarpeellinen?

Mitähän vielä oli mielessä...no, kirjoittelen toiste lisää.

Mukavia kevätpäiviä ja iloista odotusta!


Manteli ja Masukki 36+5rv<br><br>
 
Jos nyt sais aikaseksi kirjotella jotain. Usein käyn muitten juttuja lukemassa mut en vaan jaksa ite alkaa kirjottelemaan,eilen illalla piti kirjotella mut sit iski väsy ja oli pakko lähtä nukkumaan.

Teppana minäkin vietän siivouspäivää tässä koneella. Pyykit kyllä sain jo koneeseen. Mulla alkaa iskee paniikki että miten saan kaikki kuntoon ennenkun vauva syntyy. Tosiaan on remontti kesken eikä paljon säilytystilaa nii tavarat lojuu pitkin ja ne pitäs saada järjestykseen. Melkein kaikki vauvan vaatteet on pesty ja silitetty ja laitettu paikalleen. Varsinkin illalla kun pitäs käydä nukkuu tulee sellanen ahistus et miten saan tän kodin kuntoon ja toivon minäkin et vauva pysyis masussa ainakin toukokuun loppuun asti. Esikoinen meni viikon yli,olin jo osastolla kun seuraavana päivänä piti käynnistää mut vedet meni yöllä ja supistukset alkoi samantien. Synnytys kesti 11h. Ponnistus kesti 1h 6min ja se oli se pahin. Epiduraalin sain ja yhen lisäannoksen ja se oli kyl ihanaa kun kivut hävis.

Tiistaina mulla oli lääkäri :

RR 108/64
sf-mitta 33
painoa tullut 525g/vk eli nyt yhteensä 14,6kg, esikoisesta tuli 22kg
syke oli 155, ennen ollut terkkarin mittaamana 130-140
Hb laskenu vaikka viikon ajan olen joka aamu kun käyn pissalla ottanu sitä Kräuterblutsaftia tuoremehun kanssa. Nyt hb siis 109.
Turvotusta ei juurikaan ole
kohdunsuu on kiinni ja kanavaa 3cm,pikkasen pehmentyny,vauva on alkanut kiinnittymään.

Vauva liikkuu kovasti joka päivä. Autossa kun olen niin liikkuu melkein kokoajan varsinkin jos olen kyydissä enkä ite aja. Maanantaina käytiin Vantaalla hakemassa kaukalo,piti Recaro hakea mut päädyimme kuitenkin Römerin baby safe plussaan koska yhtä pitkät vyöt tarvii myös siihen Recaroon. Sen takia olin ajatellut tota Recaroa kun jostain olin lukenut että ei tarvi niin pitkiä vöitä kun baby safe +. No kumpaakaan ei saa takapenkille joten vauva matkustaa edessä,meillä Mondeo-95 ja siinä ei ole repsikalla airbagia. Olisin kyllä mielummin taakse laittanut mut nyt ei auta muu. Eikä nyt ole varaa uudempaa autoa hankkia. Ikeassa myös käytiin ja kyllähän sieltä yllättäen tuli jotain ostettua. Akvaarioliikkestäkin tuli mukaan kolme selkäuimaria.

Olisi ollut tosi kiva tulla Hesan tapaamiseen mutta kun oltiin heti maanantaina tulossa sinnepäin niin ei sitte viitsiny sunnuntaina lähteä. Täältä ajaa tohon Vantaalle noin tunnin. Täytyy sitte katsoa jos pääsis seuraavaan tapaamiseen kun ei kuitenkaan ole kauhean pitkä matka.

Eilen kävin ostamassa pinnikseen patjan ja reunapehmusteen ja pari 56 senttistä vaatetta. Nyt ei taida olla muuta hankittavaa kun amme mut sen kyllä ehtii. Isoveikan pakkauskin alkaa olla valmis,toivottavasti poika tykkää. Mitä mieltä olette,pitäskö se antaa sitte kun tullaan vauvan kanssa sairaalasta kotiin vai antaako mies sen kun minä olen vauvan kans sairaalassa?

Meillä on myös Cobran radiopuhelimet mut niistä ei ole kokemusta itkuhälyttimenä. Esikoisella oli Philipsit, täytyy kokeilla sitte kummat on paremmat.

Kata hommasitko sen Koala riippumaton? Mie tilasin sen silloin Hobby Hallista kun oli kuvastossa.

Mun äiti osti sen Hug a bubin,nyt pitäs vaan opetella kuinka sitä käytetään. Tarviiko sitä pestä ennen käyttöä,entä oletteko pessy reunapehmusteet?

Anskuli oli myös kiinnostunut kestovaipoista. Mulla ei oo kans oikein mitään hajua niistä mut liityin tohon kestovaippakerhoon ja olen myös käyny lukemassa kestovaippayhdistyksen sivuilla. Siellä on lista tukihenkilöistä,kannattaa lähettää vaikka sähköpostia oman alueen tukihenkilölle. Ite ajattelin kokeilla kestovaippoja kertisten ohella ja katsoa millasta niitä on käyttää.

Pitiköhän vielä jotain kirjottaa,no ei ainakaan nyt tule mieleen. Pitää lähtee siivoilemaan että edes jotain saan aikaseksi.

Kreecherille voimia!

NallePuh rv36+3<br><br>
 
Moikka!

Mul meni kirjotusinto vähäks aikaa, kun tossa yks päivä naputtelin tyypilliseen tapaani pitkät pätkät ja sit se vaan katos. Siis kesken kirjotuksen tapahtu jotain ja teksti hävis bittiavaruuteen! :eek: oon aina ihmetelly, kun muut on kirjottanu tekstin hävinneen muutoin ku lähetysvaiheessa, että miten se niin tekee... No nyt tiedän että tekee, mutr edelleen arvotus että miten! :headwall: Voi p***a tätä palstaa!

Mitähän tässä nyt sit on tapahtunu... Omaa napaakin pitää ihan miettiä. Täytyy vissiin lunttailla välillä...

Joko Hanilla on vauva kainalossa? Olis kyl ihana, vaikka saishan toki vielä hetken masussakin kasvaa. Uteliaana täällä ootan kuulumisia...

Niin juu... Kävin synnärillä pyörähtämässä vainoharhasuuttani rauhottelemassa. Siis tosiaan panikoin ihan suotta ja olin siitä varmakin, mut kun en muuten saanu mielenrauhaa. Ihana oli kuunnella sydänääniä ja hieno käyrä tulikin. :heart: Syke kävi alimmillaan siinä 120 tienoilla ja ylimmillään 160 paikkeilla... Aika mukelluksen alotti poikanen siinä seurannan aikana. :heart: Kaikki siis hyvin ja hautominen jatkuu. Reissun ansiosta on nyt sit sairaalakassi pakattu kotiutumisvaatteita lukuun ottamatta.

Neuvolasta sain verikokeitten tulokset... Hemoglobiini oli toivotusti noussut 125 (oli viimeks 119) ja terkkarin mielestä kannattaa rautakuuria jatkaa. Silon aikasemmin kun tipahti, sano ettei lisärautaa tarvi mut halusin sen alottaa voimattomuuden takia. Ostin siis ite, mut aion kyl kysyä neuvolasta niitä tabletteja, kun kerran käski jatkaa kuuria. Jotenki vaan tuntuu, et se terkka on niitä ihmisiä jotka kuvittelee sen olevan niiltä iteltään pois...

Käsien puutuneisuus ja kipuilu on ollu paheneva riesa, kun särkylääkkeet ei välillä auta ja tarttuminen sattuu. En siis saa tehtyä välillä käsillä mitään, kun sattuu niin paljon. Ja tavarat tipahtelee... Onneks tätä ei kestä enää kauan.

Nukkuminen on yhä ongelmallisempaa... Yhden yön nukuin tossa poikkeuksellisen hyvin ja oli kyllä autuas olo aamulla. Siis aivan mielettömän autuas. (Missä tääl on sopiva hymiö?) Mulla on ollu pahoja nukkumisongelmia ennenki, mut olin näköjään silti unohtanu miten ihana tunne on herätä hyvin levänneenä.

Selällään en enää uskalla nukkua, vaikka se ei pahalta tunnukaan ja vaistomaisesti unissani käännyn... Mulla on nyt sen takia pienempi tyyny selän takana estämässä selälleen pääsyn... Jään siis sillai väliasentoon, jos kyljeltäni kellahdan. Selkä kyl oireileen sen verran pahasti, että selällään olo tekis sille hyvää... Mut ei uskalla ei.

Muutaman päivän oli sellanen superenerginen olo (päikkärit tai ainaki lepohetki oli silti tarpeen), mut nyt oon ollu taas ihan poikki. Ei näytä olevan tekemistä sen kanssa miten nukun, joten kai tää sit menee muitten oireitten mukaan.

Supistuspuolella on ollu aika hiljasta, mut se sukkapuikkovertaus on tullu tutuks... Siis ihan ku sukkapuikolla tökittäis tonne kohdunsuulle. Ja häpyluun alueella tuntuu mieletön paine suurimman osan aikaa. Vessassakin pitää välillä rampata alle puolen tunnin välein, kun muuten sattuu ihan hirveesti. Vauva ei kuitenkaan o asettunu vielä, raivotarjonnassa kuitenkin on. Liikuskelee vielä hieman, mut ei onneks mahdu enää kääntymään ympäri. Potkuja tulee välillä tosi kipeesti kylkiin, välillä sit ylävatsalle. Niin ja sit punkee käsillä tai jotai tuolla ihan alavatsalla sillai, etten kärsi liikkua ja paikallaan olokin on vaikeeta... Mokoma! En tiä mitä siellä muussaa, mut oikeella puolella tuntuu. AUTS!

Kauhee jano melkein koko ajan... Mulla on ollu aineenvaihdunta vähän jumissa, joten oon senkin takia pari päivää panostanu veden litkimiseen. Tän aamun paino näytti jo paremmalta... Alkaa turvotus vihdoin laskea. Mut miten ton pussin saa pois tosta leuan alta? En nimittäin usko äkillisesti lihoneeni ja turvotus siitä on ennenki laskenu muutamassa päivässä. Nilkat on kyl aika pökkelöt mullakin (aikasemmin oli vaan jalkaterät ja sormet), samoin sormet... Kihlasormus on vielä sormessa ja pysyykin, jos ei ole ihan pakko ottaa pois.

Viime yönä muuten alko aikamoinen kutina jaloissa, jalkapohjissa erityisesti, mut vaan tossa varpaitten ja päkiän alueella. Ajattelin jo pahinta, mut seuraillaan nyt.

No tuleepas taas omaa napaa... Romaani tulossa. :ashamed:

Kolmas... Voimia sinne ja pikaista paranemista jälkikasvulle! :hug: Jospa eivät kuitenkaan toisiaan sairastuttais. Mun mielestä voit hyvällä omallatunnolla jättää saikkupäivinä työt tekemättä... Onhan sulla työtä niitten sairastavien lasten hoidossa.

Jonina... Hieno juttu, että saat terkkarin vaihdettua. Kannattaa kyl munkin mielestä valittaa siitä edellisestä.

Jousimies... Nauti vaan saikusta ja omasta rauhasta. Pian se tohina alkaa. :)

Oli muuten hauska Turun seudun kasämassujen tekstirypäs tuossa... Siis hauskasti aika peräkkäin porukka kävi kirjottamassa. :)

No voi harmi ton pumppuasian kanssa... Mä kans ajattelin ostaa ton Aventi isis -pumpun, mut vasta sit, jos huomaan sille tarvetta. Nyt jos sitä ei sit saakaan enää tai siihen tykötarpeita, niin pitää miettiä uusiks. Menipäs nyt harmillisesti...

Kiitos Hiiviölle päivityksestä! :flower:

Kreecherille voimia! Mäkin täällä phdiskelin, että mistähän mahtaa olla kyse... Toivottavasti kaikki hyvin. :hug:

Tinzu... Mulla ainakin viimenen neuvolalääkäri on vielä edessä. Ens viikon tiistaina on aika (rv 36+4) ja meni pitkälle, kun halusin toiselle lääkärille. Taidan kuitenkin hyvin ehtiä käymään siellä... Sen jälkeen saa vauva mun puolesta syntyä.

Täytyy lähteä väsäämään viimeinen äitienpäiväkortti, että saan ajoissa postiin...Mukavaa päivää kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 35+6
 

Yhteistyössä