**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Heips!

Rakenneultra on 14.1 eli rv.20+5.. Nyt olen kotiäitinä mutta reipas vuosi sitten töissä... Silloin tavattiin pomon kanssa vessiä vai mikä tessi se nyt onkaan, (kirja jossa pykälää kuin jumalan sanaa tavalliselle duunarille ;) ) Ja siellä oli kohta jossa autuaasti luvattiin että saa mennä työajalla raskauden vaatimiin juttuihin, mutta tunnit on korvattava takaisin |O Siis +/-0. Ihan reilua kaupungilta luvata että saa käydä niiden järjestämässä neuvolassa joka on auki vaan virka-aikana.. Kyllä Espoon kaupunki on reilu työnantaja.. Harkitsen vakavasti onko hoitovapaan jälkeen mun palkanmaksaja :saint:

Ikäviä uutisia tuli taas pinoon ja just kun alkoi näyttämään rauhallisemmalta. Pahoitteluni!

Liikkeitä en juurikaan enää tunne, joko vauveli on kääntynyt jotenkin tai sitten ne aikaisemmat tuntemukset olivat vaan sitä ruisleipää.. Kunnon potkuja odottelen että tietäisi kaiken olevan ok, alkaa olemaan pikkusen neuroottista tämä mahan tarkkailu :xmas: Meillä on tiistaisin neuvolassa vastaanotto ilman ajanvarausta, siis drive in meiningillä :D Harkitsen vakavasti että kävisin kuunteluttamassa kun joulun pyhätkin ovat tulossa. Vaikka mistäs sitä tietää millaista monotusta tässä viikon aikana kehittyy..

Imetyksestä Jäi vähän kaivelemaan esikosta.. Sanokaas gurut, voinko edesauttaa asiaa jotenkin jo raskausaikana?? Maito nousi niin tajuttoman hitaasti eikä tuo loppasuu oppinut kunnolla rinnalle kun pulloa oli jatkuvasti tarjottava :ashamed: Nyt ostin sen hörpytysmukin?? Jos antais ensihätään sillä ja tunkis tissiä vaan sitkeästi suuhun.. Onko ideoita??

Mukavaa lauantaita..

Anu 16+1
 
HelloShitty
tänne ei kuulu mitään uutta..ikinä..joten on semmonen ei-raskaana olo. tuskin muistais itekään ellei aina tasasin väliajoin saa halata pönttöö. :kieh:

tänään on askartelufiilis joten suuntaamme kohta Tiimariin. =)

HS ja Lemon rv 15+3
 
Lissuli palailee pieneltä palstatauolta, ollut vähän haipakkaa, päänsärkyä jne... ei ole jaksanut kommentoida eikä liioin lukea viestejäkään kovinkaan ajatuksella... kahlaillut olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:
Täällä aloitetaan viikonloppu flunssaisissa tunnelmissa. Onkohan mitään sellaista nenäsumutetta, mitä voi käyttää raskaana ollessa. Mulle tuottaa aina suurta tuskaa, kun nenä on tukossa. Varsinkin nukkuminen on tosi vaikeaa silloin.

Barbapörrö ja Pätkis 11+3 :heart:
Semmoista suolaliuosta varmaankin voisi käyttää. Myydään ihan apteekissa en muita merkkiä, mutta on semmoinen sumute, mikä auttaa tosi hyvin kyl tukkoiseen nenään. Ihan semmoisessa sumutepullossa sitä myydään että on helppo suihkauttaa nenukkaan. Itsekin voi kyseisen liuoksen tehdä kun vaan on millä pruikata vettä nenään. Käytetään myös allergiseen nuhaan....

Mullahan todettiin joku vuos sitten krooninen nuha, niin juuri, luitte oikein, krooninen nuha. Siihen lääkäri antoi avuksi just tuota suolasumutetta... Itse vähän huvittuuneena tuosta kun huumorilla olin kaikille sanonut että mul on krooninen nuha kun aina niistän mut sit jonkun lääkärin diaknoosi on sama!! Eipä ois tarvinnu taaskaan mennä lääkäriin selvittääkseen mikä vaivaa :D

pinkkimielelle voimahali :hug:

Itse pitäis varata se saakelin rakenneultra... Miten mä saisin itseäni niskasta kiinni. Kaikille vaan puhun että tammikuussa mennään rakenneultraan vaikkei mitään ole edes varattu.

mammavaatteita on ostettu, mut ei kyl tarvittu vielä. Tilasin Halensilta pari paitaa mitkä ei edes ole mammavaatteita, mut ne on ihan semmoisia. Housut pitäis varmaan varulta käydä ostamassa jouluksi. Ei tule sitten hätä jos mahan kohdalta ei mene napit kiinni. Selällään nukkuessa jo pientä kumpua havaittavissa tai sit se on ilmaa tai jotain muuta semmoista... Toivon et se on se kasvava kohtu :)

Lissuli ja mustikka en muista mitä viikkoja mennään....

(OHO piti luntata A-mamin kirjoituksesta, ollaanko jo noin pitkällä?!?!
eli 15+4)
 
Tervetuloa serafine :)

Voimia pinkkimielelle :hug:


Omaa napaa.. Me ollaan kotona Helsingissä, täällä on ihanaa, ulkona raikasta ja sisällä oma koti ja lämmin tunnelma. Ja pienelläkin kaikki varpaat paikallaan :heart: Käytiin yksityisellä heti kurkkaamassa kaveria, ja oli niin mukava kuulla suomeksi yksityiskohtaisesti, että mitä kaikkea siinä ultrakuvassa oikein näkyykään, vakka mitä! Saatiin jopa vinkkiä sukupuolesta.. Tässäpä kuvaa alla :heart:

http://www.aijaa.com/process.php

Niin onnellinen peppi + pkm (14+3)
 
Lupasin tulla tanne hehkuttamaan jos plussaan ennen kesakuuta, ja tana aamuna muutaman paivan haamuilun jalkeen tuli kirkas viiva testiin! Eli keskenmenon jalkeen ei ehtinyt tulla edes ensimmaisia kuukautisia kun napsahti jo uudelleen =) . Tuokoon tama toivoa teille jotka olette minun jalkeeni tippuneet talta listalta. :heart:

Niille jotka ei muista mua, niin mulla oli laskettu aika 4.6, mutta marraskuun alussa viikoilla 10+0 tuli spontaani KM. Sikio vastasi viikkoja 6, istukka oli isompi.

Ja nyt haivyn taalta omiin pinoihini (en ole viela paattanyt mihin pinoon, kun en oikein osaa viikkojanikaan laskea :xmas: ). Halit ja onnellista odotusta teille kaikille, ja voimia surusilmille - viela se iloksi muuttuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Lupasin tulla tanne hehkuttamaan jos plussaan ennen kesakuuta, ja tana aamuna muutaman paivan haamuilun jalkeen tuli kirkas viiva testiin! Eli keskenmenon jalkeen ei ehtinyt tulla edes ensimmaisia kuukautisia kun napsahti jo uudelleen =) . Tuokoon tama toivoa teille jotka olette minun jalkeeni tippuneet talta listalta. :heart:

Niille jotka ei muista mua, niin mulla oli laskettu aika 4.6, mutta marraskuun alussa viikoilla 10+0 tuli spontaani KM. Sikio vastasi viikkoja 6, istukka oli isompi.

Ja nyt haivyn taalta omiin pinoihini (en ole viela paattanyt mihin pinoon, kun en oikein osaa viikkojanikaan laskea :xmas: ). Halit ja onnellista odotusta teille kaikille, ja voimia surusilmille - viela se iloksi muuttuu!
Kiva kuulla, siellä on selvästi monella pienellä hinkua päästä teidän perheen vauvaksi ! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia.

Pinkkimieli (olikohan niki niin) :'( todella kurja juttu. Pahoittelut.

Täällä on sotkettu koko päivä, on siis askarreltu joulukortit loppuun (ja löydetty lopulta kaikki osoitteet) askarreltu eräs työ läheisille (siis lasten kanssa joka joulu keksitään joku juttu mikä tehdään, yksi vuosi oli sellaiset pehmeät heijastimimet jne) jotka saatiin valmiiksi, kaikki joululahjat hankittu ja paketoitu. No, kaksi oikeastaan hankkimatta mutta tiedän paikan mistä hankin ja lahjan valmiiksi. Ja tuota suklaata ostan koko perheelle mutten voi sitä vielä ostaa kun syön sitten itse kaikki (mikä itsekuri...)

Eli nyt on kyllä kaaosta (lahjanarut, paperit, sahanpurut, liimat, sudit, värit jne jne) varsinkin kun 2v on tietysti osallistunut omalta osaltaan tähän sotkemistyöhön =) Mutta tosi rento ja hyvä mieli nyt, pistän kynttilät palamaan ja rauhassa järjestelen kodin ja tavarat. Huomenna ei sitten tarvi enää tehdä mitään, nauttia vaan (jos vaikka ehtis vähän ulkoilemaan)

Mites teidän jouluaskareet? Tuo lahjat- joulukortit systeemi on musta "rankin" jouluruokia tehdään sitten innon mukaan lähempänä joulua, siivotaan myös lähempänä mitä siivotaan (kun ei montaa päivää siivo pysy) kuusi haetaan myöhemmin jne. Ensi viikko kumminkin enää normiviikko ja seuraavalla viikolla onkin jo joulu.

Onko taudit iskeneet? Täällä tuntuu joka toinen yskivän ja pärskivän ja niin vaan on meillekin tautia tullut, pienimmällä on kuume, muut ollaan vaan yskiviä ja nuhaisia, ärsyttävää silti.

Imetyksestä, Mä uskon eniten siihen että "harjoitus tekee mestarin" näin neljättä odottavana.
Ekan kanssa imetys on hankalaa, vauvalla koliikkia, yritin imettää siis jatkuvasti kun en tiennyt millon nälkä, millon joku muu...oli tosi hankalaa ja jäikin aika alkuviikkoina, musta mulla ei milloinkaan edes maito noussut kunnolla (nyt kun on kokemusta siitä)
Toisen kanssa päätin olla sinnikäs, mutta "ihan turhaan" se lähti alusta asti tosi hyvin liikkeelle, vauva oli tyytyväinen ja imetys helppoa ja hauskaa. Jatkoin reiluun puoleen vuoteen asti (sillon ei näin pitkiä imetyksiä edes suositeltu)
Kolmannen kanssa imetys olis sitten jo "juhlaa" niin todella helppoa ja mukavaa, jatkoin kunnes vauva oli noin 1.3v kun piti sitten lopettaa jotta sain menkat käytiin ja saatiin hänelle pikkuveljeä/siskoa yrittämään. No ehkä oli aika sopiva siihen muutenkin (täysimetin 6 kk alkuun)
Eli, helppo ja hyvä "Imuinen" vauva on tietysti ihanteellista ja sitten tuo kokemus ja ehkä sinnikkyys jossain tapauksissa. Ainakin alkuun olis hyvä jos pystyis vaan imettämään (vaikka vauva roikkuiskin 20h rinnalla) niin lähtis maidon tuotanto käyntiin ja tulis rytmiä ja taitoa siihen.
Mutta kysymykseen miten valmistautua odotusaikana en osaa sanoa mitään, itse en ole valmistautunut (jaa taisin 2 odottaessa lukea kirjoista niitä juttuja jotta sujuis paremmin kun ekan kanssa).

Kylläpäs taas kirjoittelen =) Selviä liikkeitä edelleen odottelen, ne kun antaa jotenkin sellaisen turvallisuuden tunteen, tietää että siellä joku on ja kaikki hänellä hyvin. Te jotka liikkeitä tunnetta, missä asennoissa ne tuntuu parhaiten? (vitsi kun ei enää muista omista raskauksista... ennen nukahtamista yleensä niitä kuulostelen tuolla sängyssä kun on rauhallista)

kekkeri ööps, huomenna 16+0/16+4

 
Ei tä mun keskenmeno oikeen osaa päättää tuleeko vai eikö :eek:
Vuoto on minimaalista ja vain muutamana päivänä on tullut pikkusen enemmän (siteeseen asti tummanpun vuotoa)
Maanantaina menen uuteen ultraan, josko silloin oltas oikeesti viisaita missä mennään...

Halit Pinkkimeilelle!!!:hug:


Eppuliini
 
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
la on 23.6 ja vauveli syntyy sectiolla niinkuin vanhemmat sisaruksensakin.
Moikka!

Meillä näyttäis serafinen kanssa olevan samana päivänä la :) Huomasin, että tuonne eka sivun la-listaan on mun la sujahtanut vahingossa väärälle päivälle. La:han on tosiaan 23.6 :)

Ylihuomenna on eka ultra. Vähän jo jännittää et mitä masussa näkyy. Pitää vaan yrittää löytää oikeaan osoitteeseen tuolla OYS:ssa kun ei mitään ohjeita antanut, et mistä tullaan ja mihin...Aika iso paikka tuo OYS kuiten.

Jouluvalmisteluja sen verran tehty, että sauna on nyt pesty ja maustekakku leivottu pakkaseen. Pitää nuo joulukortit muistaa postitella huomenna!


 
Pakko saada purattua johonkin on niin paha olla :'( Mä en kestä ku mies tekee niin paljon töitä.Tuntuu että hänellä ei ole koskaan aikaa perheelleen.Sitten kun hän on kotona on taas niin väsynyt töiden takia että ei hänellä ole oikein energiaa tehdä yhtään mitään tai sit hän on vaan poissaolevan tuntuinen ku jatkuva stressi hänellä päällä.Mua on ruvennut niin ahdistaa tämä tilanne.Lapsetkin tappelee vaan keskenään ja itelle valtaa ihan epätoivo kun en enää tiedä mitä tehdä ku koskaan nuo lapset ei kuuntele ollenkaan mua.Ainakin tää on taas tämmönen päivä ja nyt ihan itku pääsi.Mä oikeesti pelkään mun omaa jaksamista nytkun tää neljäs syntyy ku välil tuntuu etten pärjää edes noiden kolmen kaa.Mulla on niin kauhea ikävä mun miestäkin..niitä yhdessä olo aikoja ja mua niin satuttaa kun tytöt ei nää isäänsä paljoa :'(
Tää on oikeesti iha kamalaa..kyl nyt on itku herkässä.Kateellisena aina kattelen perheitä missä isä tiiviisti läsnä.Yrittänyt olen puhua miehelleni mutta tuntuu ettei mikään auta.Tuntuu että kaikki on minun vastuulla...mitäköhän tästä elämästä oikein tulee..on vain niin surullinen olo et sydäntä iha raastaa :'(

Sori kauhea vuodatus :ashamed:


sankofa & bongos 13+5
:heart:
 
peppi80 ihana kuva :heart:

maarialle onnittelut tätäkin kautta,kävin jo sun pinossa sua onnittelemassa :hug:

eppuliinille vauvaliimaa,jos kaikki olisikin ok,onko istukan sijainnista tietoa?

sankofa kyllä sun pitäisi nyt jutella vakavasti sun miehen kanssa ja kertoa,miltä susta tuntuu tämä tilanne ja hankitte vaikka jostain kotiapua,että säkin saat huilata =)

Oma olo on ihan ok,ei ole mitään erikoista.
Taisi eilen naapero vähän liikkuakin,joten on se uskottava,että kaikki on ok ja taas vaihtui viikko :eek: :D

bad virgin ja naapero 16+0
 
Moi!
Enpä ole uskaltanu liittyä seuraanne vielä. Täällä menossa vasta rv 9+2. Varhaisultrassa sydämensyke näkyi selvästi, mutta perjantaina neuvolassa ei saatu sydänääniä kuulumaan. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten ymmärtääkseni aika tavallista ettei sydänäänet kuulu niin aikaisin. Hoitaja kyllä sai doppleriin lukemat 120-160, muttei vaan saanut niitä kuulumaan. Sain uuden ajan ensi viikon perjantaille, jolloin hän yrittää uudestaan. Haluaisin kuitenkin varmuuden vuoksi päästä ultraan ennen joulua, ettei tarvitse pelätä pahinta..
Nyt sit oikeastaan sen neuvolakäynnin jälkeen ollut ikäviä vatsakipua. Hoitaja kyllä painoi aika lujaa kun yritti saada niitä sydänääniä kuulumaan. Kipu tuntuu pikkaisen koko ajan, mutta ottaa tosi kipeetä vatsaan kun menen istumaan (ei sit enää niin paha kun istun). Tuntuu jopa kipua vatsassa vessassakäynnillä kun pyyhin! Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta???? Eipä tosiaan tulis seksi mieleenkään kun paine tuntuu noin ikävältä
:ashamed: Ja juuri kun pääsin tosta väsymyksestä eroon... vihdoin ois jaksanu sekstailla!

Miimi 9+2
 
Miimi78 tervetuloa mukaan :flower:
Älä ole huolissasi,eiköhän ole kaikki kuitenkin hyvin vaikka täti nyt vähän kovaa painelikin sun masua,kyllä sä voit sekstailla ihan normaalisti siltikin :hug:
Kokemusta meinaan on noista kovakouraisista lääkäreistä,kun esikkoa odotin :kieh:
 
no sairastuvalta päivää... viimeksi kirjoitetusta on aikaa kun tuli vietettyä to ja oe tuolla tyksin lasten infektio osastolla. pikkukakkoselle nousi sitten yhen biootti kuurin jälkeen kuume takaisin 40:neen ja crp oli yki 140... sai yhen vrk:n antibiottia suoraan suoneen.... on muuten sika huono nukkua siellä....siis aikuisen.

muuten menee ihan ok. sain sitten varattua ekan sokerirasituksenkin se on sopivasti ennen joulua eli 23.12. ja viikkoja silloin on 15+6 (kuulun siihen tarkemmin seurattavaan ryhmään.- toivottavasti arvot ok kun kuulemma kiristyvät nyt vuoden vaihteessa tosi paljon nuo mittaus yms. käytännöt.

joku kysyi rakenne ultrasta mulle sanottiin että olis hyvä jos olis yli 20:nen viikon ja tää ohje tuli silloin niskaturvotus ultran kätilöltä. sain sitte sanottua neuvola lääkärillekkin että haluan sitte painoarvioon sillo noin 36+ viikolla en halua toista jättiä enää synnyttää että jos sitte sais vielä tyksin papruihin että käynnistäisivät heti la:n jälkeen eikä odotettais juhannukseen asti....

juups.... jouluvalmistelut on vähän niin ja näin nyt.... ensi la pitäis paistaa anopin ja miehen mamman kanssa karjalanpiirakoita... on koko päivän ruljanssi sitten.

pitänee vielä ostaa kakkoselle muutama body lahjaksi, mies toivoi pokeri kirjaa ja kummipojalle joku pieni leluvielä. siskon tytöille varmaan haen glitteristä (myllyssä sellanen korukauppa) lahja kortit ja sitten oliskin jo lahjat pikkuhiljaa kasassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Pakko saada purattua johonkin on niin paha olla :'( Mä en kestä ku mies tekee niin paljon töitä.Tuntuu että hänellä ei ole koskaan aikaa perheelleen.Sitten kun hän on kotona on taas niin väsynyt töiden takia että ei hänellä ole oikein energiaa tehdä yhtään mitään tai sit hän on vaan poissaolevan tuntuinen ku jatkuva stressi hänellä päällä.Mua on ruvennut niin ahdistaa tämä tilanne.Lapsetkin tappelee vaan keskenään ja itelle valtaa ihan epätoivo kun en enää tiedä mitä tehdä ku koskaan nuo lapset ei kuuntele ollenkaan mua.Ainakin tää on taas tämmönen päivä ja nyt ihan itku pääsi.Mä oikeesti pelkään mun omaa jaksamista nytkun tää neljäs syntyy ku välil tuntuu etten pärjää edes noiden kolmen kaa.Mulla on niin kauhea ikävä mun miestäkin..niitä yhdessä olo aikoja ja mua niin satuttaa kun tytöt ei nää isäänsä paljoa :'(
Tää on oikeesti iha kamalaa..kyl nyt on itku herkässä.Kateellisena aina kattelen perheitä missä isä tiiviisti läsnä.Yrittänyt olen puhua miehelleni mutta tuntuu ettei mikään auta.Tuntuu että kaikki on minun vastuulla...mitäköhän tästä elämästä oikein tulee..on vain niin surullinen olo et sydäntä iha raastaa :'(

Sori kauhea vuodatus :ashamed:


sankofa & bongos 13+5
:heart:
:hug: Onko miehen "pakko" tehdä töitä niin paljon? Onko tilanne aina sama vai vaan nyt joku kiireaika? Toisaalta hienoa että se aika minkä on pois kotoa on töissä eikä esim. viihteellä mutta ymmärrän kyllä että olet väsy.

Joskus auttaisi sekin että saisi muita lapsia vähän hoitoon tai sitten otat lapset ja vietät rentouttavan päivän esim. poissa kotona (kylpylä/sukulaisissa passattavana tms) Ainakin ehkä auttaisi ettei odottaisi itseltä niin paljon, viettäisi joskus ihan vaan päiviä että on, eikä niin tee mitään (voi hakea valmisruokaa, video pyörimään jne)

Nyt täällä yksi räkänokka tarvii ruokaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Keskenmeno tänään. sikiön koko vastasi viikkoja 9+0. huomenna sairaalaan ottamaan jotain pilsuja joilla lähtee kokonaan.

onnellista odotusta teille muille.
Voi ei, olen tosi pahoillani :'( :hug:

Pari uutta oli tullu mukaan, tervetuloa munkin puolesta! =) :flower:

Nyt on ihan oma napa-kirjoitus. Ei tästä taida tulla tytöt mitään. Mä menen pitkin seiniä eri asioiden takia: perjantaina sain tietää, et päikässä ( missä tyttö on) on liikkeellä (ollu koko syksyn ) parvoa, eikä perheisiin ole millään tavalla infottu asiasta. Pelko perseessä nyt siis jo sen takia, et tytön kautta mulle tulee. Olen käyny verikokeissa joku aika sit otattamassa sen vasta-ainepaketin, ja niiden mukaan olen joskus sairastanu parvoviruksen, ja sen ei pitäis tarttua uudestaan, mut siitä ei ole missään 100% näyttöä... :(

Toiseksi, mulla on joku helvetin katarri meneillään, ihan voimaton olo, joka paikkaa kolottaa, nenä tukossa, ei jaksa mitään tehdä, mahaa koskee jne :x Tiedä sit taas, et mikä tää on, tavallinen flunssa vai mikä.

Mä oon niin tiukilla tuon kakaran kans, et voisin oikeasti myydä sen vaikka 5?:lla mustalaisille. Ette usko, minkälaisia raivareita se vetää, ja pompottaa mua miten sattuu. Tietää, et olen väsyny, ja tartteisin lepoa, ja kannattais olla nätisti jne. Mutta ei millään usko. Eilen illalla ei olis taas vaihteeksi halunnu lähtee nukkuu, vaikka sen aika oli, ja kun suuttu mulle, kun sanoin, niin nyrkit ojossa taas mua kohti juoksi :/ Muita se ei lyö, mutta mua... Ajateltiin miehen kans, et josko se lyöminen jäis pois, kun sai tietää vauvasta, mutta ei... :( En tiedä, mitä sille pitäis alkaa tekee.

Ja sit tämä viimeinen asia, mikä oikeasti rassaa mua aika paljon. Elkää naurako. Tämä seksipuoli. Vaikka me ollaan oltu miehen kans yhdessä jo pian 10v (helmikuussa tulee täyteeen ) niin meillä on aina ollu aktiivinen ja säännöllinen seksielämä. Vuodon takia se siis kiellettiin meiltä. Täälläkin todettiin sen jälkeen naureskellen, et onhan sormet keksitty, ja suuseksiäkin voi harrastaa. Mut kun nyt huomattiin miehen kans, et jos mä laukean, niin vuoto alkaa taas, eli jo siis kohdun supistelu saa sen vuodon aikaseksi :headwall: Mut kun mulla tekee ihan älyttömänä mieli... :ashamed: AINA raskausaikana olen ollu vielä normaalia aktiivisempi sänkypuuhissa, ja nyt sitten... Ei mitään leikkejä mun osalta. Olen yrittäny pysyä miehestä mahdollisimman kaukana, ja olla hiplaamatta, ja sanonu sille, ettei nyt ihan tosissaan härnää yhtään mua puristelemalla, ja hiplaamalla, et saan pidettyä himoni kurissa :( Jos tätä jatkuu kovin kauan tätä selibaattia, niin miten helkutissa mun pää kestää sen? En uskalla kyl ottaa riskiä, et rakasteltais, ja vuoto sit alkaisikin rajuna mahdollisesti, ei kiitos. Eilen oli TUSKAA kattoa miestä, kun käytiin kaupungissa jouluostoksilla, kun toisella oli hiukset laitettu, just sen parhaita puolia korostavat farkut jalassa, ja nahkarotsi päällä, ja se oli NIIIIIN hyvännäkönen, ja seksikäs siinä vieressä... |O Olisisn voinu vaikka jonkun kaupan veskissä hoidella asit pikasesti, mut kun ei uskalla...................... :headwall:
Anteeksi nyt, jos jota kuta ei kiinnosta meidän seksielämä, mut pakko jonnekin saada purkaa... :/
Sisu ja matkustaja 15+3
 
Kiitos lohdutuksista =) Tuskin nyt tää tilanne pysyy samana.Ei ole aina tehnyt näin paljoa töitä.Eli varmaan vaan väliaikaista.Mut meillä on sekin ongelma et meidän vapaapäivät töistä menee aina ristiin rastiin.Aina kun hänellä on vapaapäivä töistä ni mä olen silloin töissä.Joo ihan kiva et toinen on vaan töissä eikä sit jossain huitelemassa.Harvoin edes haluaa käydä missään.Mieluiten haluaa sitten olla vaan kotona meidän kaa.
tää taitaa olla vaan taas tämmönen itku päivä milloin kaikki tuntuu niin vaikeelta.Tunteet niin jatkuvasti pinnassa.Oon ihan yli herkäks tullut :D Milloin mistäkin itken :whistle:

Esimies on ollut suht kivasti töissä kun tossa aikasemmin kirjoittelin sen käytöksestä mut noi asukkaat osaa olla vähän ilkeitä ja monesti itku meinaa päästä.(oon töissä vanhusten palvelutalossa).Välillä ahdistaa olla töissä kun se kuolema siellä on niin jatkuvasti läsnä.

(.) ei kuulu mitään ihmeempiä.Väsymystä vielä on.Pahoinvointi rupeaa helpottamaan pikku hiljaa(koputtaa puuta).Kauhistuttaa tää masun kasvu..onkohan tää ihan normaalia.Näyttäis et ois viikolla 20 :LOL: kuinkahan iso tästä mahtaa tulla :whistle:
Seuraava ultra ois tammikuus.Jospa selviäis sit se sukupuoli.
Kuinkahan moni teistä on ajatellut menevän tohon 4d ultraan?
Mua kiinnostais se iha kauheesti kun koskaan en ole siinä käynyt.

sankofa & bongos 13+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Keskenmeno tänään. sikiön koko vastasi viikkoja 9+0. huomenna sairaalaan ottamaan jotain pilsuja joilla lähtee kokonaan.

onnellista odotusta teille muille.
Voi ei, olen tosi pahoillani :'( :hug:

Pari uutta oli tullu mukaan, tervetuloa munkin puolesta! =) :flower:

Nyt on ihan oma napa-kirjoitus. Ei tästä taida tulla tytöt mitään. Mä menen pitkin seiniä eri asioiden takia: perjantaina sain tietää, et päikässä ( missä tyttö on) on liikkeellä (ollu koko syksyn ) parvoa, eikä perheisiin ole millään tavalla infottu asiasta. Pelko perseessä nyt siis jo sen takia, et tytön kautta mulle tulee. Olen käyny verikokeissa joku aika sit otattamassa sen vasta-ainepaketin, ja niiden mukaan olen joskus sairastanu parvoviruksen, ja sen ei pitäis tarttua uudestaan, mut siitä ei ole missään 100% näyttöä... :(

Toiseksi, mulla on joku helvetin katarri meneillään, ihan voimaton olo, joka paikkaa kolottaa, nenä tukossa, ei jaksa mitään tehdä, mahaa koskee jne :x Tiedä sit taas, et mikä tää on, tavallinen flunssa vai mikä.

Mä oon niin tiukilla tuon kakaran kans, et voisin oikeasti myydä sen vaikka 5?:lla mustalaisille. Ette usko, minkälaisia raivareita se vetää, ja pompottaa mua miten sattuu. Tietää, et olen väsyny, ja tartteisin lepoa, ja kannattais olla nätisti jne. Mutta ei millään usko. Eilen illalla ei olis taas vaihteeksi halunnu lähtee nukkuu, vaikka sen aika oli, ja kun suuttu mulle, kun sanoin, niin nyrkit ojossa taas mua kohti juoksi :/ Muita se ei lyö, mutta mua... Ajateltiin miehen kans, et josko se lyöminen jäis pois, kun sai tietää vauvasta, mutta ei... :( En tiedä, mitä sille pitäis alkaa tekee.

Ja sit tämä viimeinen asia, mikä oikeasti rassaa mua aika paljon. Elkää naurako. Tämä seksipuoli. Vaikka me ollaan oltu miehen kans yhdessä jo pian 10v (helmikuussa tulee täyteeen ) niin meillä on aina ollu aktiivinen ja säännöllinen seksielämä. Vuodon takia se siis kiellettiin meiltä. Täälläkin todettiin sen jälkeen naureskellen, et onhan sormet keksitty, ja suuseksiäkin voi harrastaa. Mut kun nyt huomattiin miehen kans, et jos mä laukean, niin vuoto alkaa taas, eli jo siis kohdun supistelu saa sen vuodon aikaseksi :headwall: Mut kun mulla tekee ihan älyttömänä mieli... :ashamed: AINA raskausaikana olen ollu vielä normaalia aktiivisempi sänkypuuhissa, ja nyt sitten... Ei mitään leikkejä mun osalta. Olen yrittäny pysyä miehestä mahdollisimman kaukana, ja olla hiplaamatta, ja sanonu sille, ettei nyt ihan tosissaan härnää yhtään mua puristelemalla, ja hiplaamalla, et saan pidettyä himoni kurissa :( Jos tätä jatkuu kovin kauan tätä selibaattia, niin miten helkutissa mun pää kestää sen? En uskalla kyl ottaa riskiä, et rakasteltais, ja vuoto sit alkaisikin rajuna mahdollisesti, ei kiitos. Eilen oli TUSKAA kattoa miestä, kun käytiin kaupungissa jouluostoksilla, kun toisella oli hiukset laitettu, just sen parhaita puolia korostavat farkut jalassa, ja nahkarotsi päällä, ja se oli NIIIIIN hyvännäkönen, ja seksikäs siinä vieressä... |O Olisisn voinu vaikka jonkun kaupan veskissä hoidella asit pikasesti, mut kun ei uskalla...................... :headwall:
Anteeksi nyt, jos jota kuta ei kiinnosta meidän seksielämä, mut pakko jonnekin saada purkaa... :/
Sisu ja matkustaja 15+3


voi että :hug: Tiedän tuon tunteen.Mulla oli tän kolmosen kaa vuotoja alussa joten ei saatu sekstailla.Sitten jossain vaiheessa ne vuodot sitten loppuivat mutta sitten taas viikost 28 eteenpäin ei saatu taaskaan tehdä mitään kun meinas vauva syntyä ennen aikojaan.Olin täys vuodelevos.Ainut mitä sai tehdä oli veskissä käynnit :( Toivottavasti nuo vuodot sulla loppuis pian. :hug: Vuotaako sulla joka päivä vain aina silloin tällöin?onko se runsasta vai silleen et ku vaik ku käyt veskis ja pyyhkäsee niin paperiin tulee vähän verta?Mitä ne on lääkärissä sanoneet noista vuodoista et mistä voisi johtua? :hug:


sankofa
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Vuotaako sulla joka päivä vain aina silloin tällöin?onko se runsasta vai silleen et ku vaik ku käyt veskis ja pyyhkäsee niin paperiin tulee vähän verta?Mitä ne on lääkärissä sanoneet noista vuodoista et mistä voisi johtua? :hug:


sankofa
Mulla vuosi siis aluksi koko ajan (siis sit kun alko vuotaa vajaa 2 viikkoa sit ), osin oli kirkasta verta, osin tuhrua, ja ruskeeta vuotoa, kuollutta verta siis. Välillä tuli ihan siteeseen asti vuotoa, välillä vaan paperiin pyyhkiessä. Nyt kun olen taas torstaista asti levänny, enkä ole tehny mitään isompaa nostelua tai fyysisesti raskasta, niin vuotoa ei ole ollu ollenkaan. Eli lepo mulla näköjään auttaa tähän.
Vuoto johtuu siitä, et istukka on suoraan kohdunsuulla, ja se siis pääsee vuotaa. Nyt jännitetään rakenneultraan asti, et jääkö mulle etinen istukka, vai nouseeko se pois siitä. Jos jää etinen, niin tuskin enää saan olla töissä koko loppu raskausaikana.

Niin, tuosta edellisestä kirjoituksesta jäi se positiivinen osuus pois. Laskin ihan pikaisesti, et jos kaikki menee nyt hyvin, niin voisin jäädä periaatteessa jo maaliskuun 23. päivä lähtien pois töistä... Jos ja kun äitiysloma alkais huhtikuun lopussa, ja jos sitä ennen pitäisin kaikki vuosilomat pois... :whistle: Ei tässä olis kun 3 kk töitä!! :saint:
Sisu
 

Yhteistyössä