**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

heh mä arvelen et ois poika. yritän kans ton oviksen ja simppojen nopeuden mukaan arvuutella. meidän suku on perinteisesti kyllä melko akkavaltainen vaikkei naisten puolelta periydykään ni sillee vois aatella et tulis tyttö. mun äitillä on kaksi siskoa, isällä kaksi veljeä ja kaksi siskoa, ja mulla ja mun siskolla on 6 tyttöserkkua ja 1 poikaserkku :D miehellä on kaks siskoo...

mut lähdetään tosta poikaveikkauksesta. =) mä vaihdan sit tarvittaes ens ma, jahka kuulen oikeat viikot ja lasken laskuni uudelleen ;)
 
Moikka ja tervetuloa taas kaikille uusille ja onnittelut plussista! :flower:

Anuaanua: mä veikkaan kasvattavani poikaa tuolla mahassa. Meillä on pojalle jo nimi valmiina ja peittoja pöllyyteltiin kyllä niin ahkeraan tossa menkkojen loputtua seuraavat kaks viikkoa, että kai ne poikasimpat on ehtiny sit eka perille.

Mulla on alkanu vihdoin etomaan iltaisin ja päivälläkin. Mutta etenki iltaa kohti olo muuttuu aina vaan pahemmaksi ja lisäks väsyttää ihan pirusti. Nytteki pitäis pistää pilates-dvd pyörimään, kun pöllytin miehenki salilla, että saan rauhassa jumpata, mutta olo on niin hirvee, etten tiiä jaksanko alkaakaa.. Mutta ihanaa, että ees jotain oireita on.

Neuvolan varasin tänään ja sain sen 7.11. eli rv sillon taitaa olla 9+5. Tuntuu tuo jotenki niin kauakaiselta, että onkohan sitä sillon enää raskaanakaa, mitä jos tää meneeki kesken. Epäuskoa raskauteen siis täälläkin.

Ei vaan , pakko syödä jotain tai alkaa jumppaa tai tekee jotain, kun tää olo on niin karsee.

Hyviä vointeja kaikille!

vanttu ja viljo rv 5+
 
Enpä muista mikä nimimerkki on mitäkin kirjoitellu, mutta ne 12-tuntiset päivät..voi jestas sentään! Eikö siinä pitäis olla ainakin enemmän vapaapäiviäkin sitten?

Ja ihana kuulla miten ulkomailla asiat kulkee..saako kysyä phalaenopsis miten oot sinne Belgiaan päätyny?

Oma napa: oireet täysin hävinny, enkä osaa päättää että onko hyvä vai huono..

Niin ja se veikkaus, tyttö.
 
cranyo Minä tulin tänne 8 vuotta sitten opiskelemaan puoleksi vuodeksi ja olen edelleen sillä tiellä... :whistle: Niinhän siinä kävi, että mies löytyi, joten tulin tänne heti valmistumisen jälkeen töihin ja kyllä tämä Belgia nykyään ihan kodilta tuntuu vaikka välillä ollaan Suomeen muuttoa mietittykin... Varsinkin nyt, kun on esikoinen tulossa, niin Suomeen paluu houkuttelee tavallaan kovastikin, mutta toisaalta minulla on täällä todella hyvä vakituinen työpaikka ja mies on yrittäjä, joten ei se maan vaihto ihan yksinkertaista ole... ehkä sitten jossain vaiheessa =)
 
Kylläpä te kirjottelette!

Me ollaan kerrottu nyt mun vanhemmille ja hyvälle ystävälleni joka plussasi samasta kierrosta(!) ja serkulleni jolla on kolmas lapsi tulossa, pitäähän niitä neuvoja jostain tutulta saada kun ite odotan ensimmäistä.
Muutenkaan en aio uutista piilotella, kun näkyy niin myönnetään tai jos joku suoraan kysyy.

Galluppiin vastaan että oloja ei ole, mutta luultavasti poika tulee kun vauvahakemus postitettiin juuri ovulaatiopäivänä, ei kertaakaan ennen eikä jälkeen tuossa kierrossa.

Niin ja suurta epäuskoa podetaan täälläkin, tänään viimeksi piti varmistaa että ollaanko sitä raskaana vai ei ja kyllä ollaan. :heart: :heart:

Neuvola-aikaa pitäisi kai varata jossain välissä.
 
jadal
iltoja vaan kaikille :wave:
pakko oli tulla vielä lukemaan kuulumisia ennen nukkumaan menoa. Ihan mukavasti meitä kesäkuisia löytyy, ja varmaan tulee vielä lisääkin :) Onnitelut vaan kaikille plussanneille

Aika hurjalta kuulostaa, että nyt jo joutuu joku täyttämään hoitopaikka hakemusta! (sori, unotu nikki) Ihan hullulta tuntuis itse väsäillä jotain hakemusta tällä hetkellä parin millin möntille :eek: no, maassa maan tavalla =)

Yeb mietinkin tuota vaihtoehtoa, että jatkaisin imetystä, mutta esikoiselta muistan, että mitä pidemmälle menee, sen vaikeampaa oli loetus. Ja nyt raskaana tuli imettäessä ihan mielettömiä kuumia aaltoja :| tätä jo viime viikolla ihmettelin.
No, nyt on jo yli vuorokausi oltu tissittä ja yllättävän helpolla mennyt. Tuttipullokin alkanut maistumaan pirpanalle.

Pakko tähän väliin nyt kehua miten suloinen tapaus tuo kuopus osaa olla. tässä illalla silitteli koiraa, ja ihmettelin kun alkoi kuulua oikein tomeralla äänellä "EIEI AJE EI"! TYttö veti koiraa korvasta ja kielsi itseään :D hieman pisti naurattamaan :)

Huomasin tässä uusia oireita... kahvi ei meinaa maistua millään, tänään join pientä kupillista varmaankin 20minuuttia, kun oltiin käymässä kylässä. Samoin herkut ei maistu :eek: tänään ja toissapäivänä teki hirveästi mieli sipsiä, mutta kun niitä sai, niin muutaman kun söi, niin alkoi tökkiä, eikä voinut syödä, samoin karkki. Ihan hyvä vaan :) muutenkin mulla aina alkuraskaudessa tuntuu jotenkin mahalaukku kutistuvan, ei pysty syödä läheskään niin paljon kuin yleensä. Normaalisti kyllä syönkin ison miehen annoksen, vaikka kooltani olen tälläinen "nyrkillä tapettava", niinkuin mummoni sanoi aina...

Kuulin tänään myös ikäviä uutisia :( 10v pikkusiskoni oli joutunut sairaalaan. Oli yhtäkkiä alkanut oksentamaan, ja menettänyt tajuntansa monta kertaa. hereillä ollessaan oli ollut todella sekaisin, eikä tunnistanut äitiäni eikä siskoani. Oli myös jotenkin sätkinyt, ihan kuin eppilepsia kohtauksessa. siskoparka :'( toivottavasti selviää pian mikä vaivaa, eikä ole mitään vakavaa. täytyy pitää peukut pystyssä! bd


Tyttö- tai poikaolosta... vielä ei ole mitään muita tuntemuksia kuin se, että varmasti menee yliajalle... Viime raskaudessa oli alusta asti tunne ettei mene laskettuun aikaan asti, ja syntyikin sitten viikolla 38+0 vedet alkoivat silloin jo mennä 37+4, eli hetken aikaa sai odotella synnytksen käynnistymistä....

jadal 4+6
 
Ryhis - täalläpäin ei ole neuvoloita, joten käyn sairaalan äitiyspolilla ja yksityyisella gynella. Joskin hanelle soitetaan huomenna. Lapsettomuusklinikka teki ultran tanään ja haluavat takaisin 30. paivä. Musta vaan liian pitkä aika odottaa omalle gynelle menoa.
Maaria - Loistava idea toi oliiviöljy! Pitää kokeilla heti huomenna.

(.) ultrassa oltiin klinikalla. Yksi sydan sykki 4 mm:ssä katkaravussa. Se oli jotenkin aivan ihanaa. En ole elämässäni ikinä ollut raskausultrassa! Pitihan sitä oikein itkeäkin. Oli seilla toinenkin pussukka, mutta lääkäri ei ollut varma etta kasvaako ja siksi mennäan takaisin. Hoitajat oli aivan ihania ja onnellisia meidan puolesta.
 
huomenia =)

tyttö-tai poikaolosta..... meillähän kävi niin, että lempeä tuli harrastettua päivä ennen ovista ja päivä sen jälkeen. erittäin 50/50 :D mies on toki täysin sitä mieltä, että prinsessahan sieltä tulee :heart: itsekin sitä toivon, suvussa tuntuu syntyvän pelkkiä poikia.

kerrottu ei olla vielä muille, kun mun kahdelle ystävälleni.

alkoi hymyilyttämään tuo jadalin kuopus :D :D
 
vielä tuosta tyttö-/poikaolosta sen verran että me harrastimme lempeä melko aktiivisesti pari viikkoa menkoista joten kumpiki on siltä osin mahdollinen. Pojat meillä on tehty sillai yhdellä aktiivisella kerralla ;)

Niin, ja tänä aamuna tein sen viimeisen testin johon sitten tuli tarpeeksi vahva viiva että minäkin uskon! meille tulee vauva kesäkuussa :heart:
Flunssa jatkuu... huomenna pitäis töihin jaksaa ja arvon että menenkö vai ilmoitanko että en huomenna jaksa. onhan tää räkäolo aika syvältä |O ja korvat on lukossa.

Perjantain jatkot kaikille ja tervetuloa uudet :wave:
Ymmärsin että nyt on tipahdellut kesäkuun puolivälin laskettuja-aikoja? eli vielä mahtuu porukkaa :D Itse olen juhannuslapsi, joko on synttärit ennen jälkeen tai sit juhannuksena :D
 
Terve!
Kiva että täältä löytyy muitakin koksilaisia,mitäs sitä tietää jos vaikka synnärillä tavattaisiin ;)
Tervetuloa uusille!
4 päivää ultraan,en mä vaan mitään päiviä laske ;) :xmas:
Vanhemmilleni meinasin myös tiistaina kertoa,jos kaikki on hyvin,jännittää miten äitini ottaa asian :whistle: Siinä ultrapaikan vieressä on myös lindex,mutta taidampa ottaa vain ultrarahan mukaan ;)
Mä veikkaan meille tyttöä,ihan vain sen perusteella,kun meidän suvussa on totuttu tekemään ensin kaksi tyttöä ja sitten vasta poika. =)

bad virgin & hippu 6+4
 
Tää on ihan kamalaa.. Mun ruokavalio on jo viikon koostunut bigmac-ateriasta ja jostain muusta ..esim. suklaavanukkaasta |O Tänään kyllä pikkusen rikoin rajojani ja oikein lähdin asioikseni ajelemaan Lähderannan Heselle |O |O |O |O |O |O Kalorit tuskin menee päivän aikana yli, mutta minä ja napa-asukki tarvittaisiin varmasti jotain vitamiineja..Hamppareissa niitä tunnetusti onkin aika paljon.. :ashamed: En kertakaikkiaan pysty syömään oikeaa ruokaa, ja roskaruokakin menee alas vasta näihin aikoihin.. Jos edes kuvittelen että syön jotain terveellistä niin yrjöt lentää. Voi kun viikot menis nopeasti :/ En tiedä johtuuko tuosta roskaruoka-kuurista vai raskaudesta, mutta mua väsyttää..ihan kokoajan ja voisin nukahtaa seisaalleni..
Katselin edellistä neuvolakorttia niin mulle on tullut viikolle 20 mennessä 3.3kg painoa lisää, nyt on lähtöpainokin aika samoissa kuin edellisessä joten toivoa sattaa että saisin syötyä kohtalaisen samalla lailla. 2 viikkoa ennen synnytystä painoin 94.5 ja sen jälkeen kieltäydyn astumasta vaakalle, iski kamala turvotus ja olin ihan satavarma että nyt heilahtaa satakiloa..Mun pää ei olis kestänyt sitä :LOL: Kaikenkaikkiaan painoa tuli 12.5kg..siis tuohon viimeiseen punnitukseen mennessä. Jorvista lähtiessäni vyötäisillä oli edelleen kolmisen kiloa ja turvaistuimessa 3.585kg :LOL:

Mukavaa perjantaita..

-Anu-
 
Pitipä Espoolaiset sanomani, että oletteko käyneet Akseli-kirppiksellä Mankkaalla?? Se on itsepalvelukirppis jossa myydään vaikka mitä. Paljon on peetä, mutta pienten lasten vaatteita on myös PALJON. Aika halpaa ja mielestäni ollut ihan hyväkuntoista.. eikä huonoa tartte ostaa :D

-Anu-
 
Moi!
Huono olo on alkanut, vaan roskaruokaa tekis mieli ja kahvi ei maistuu. Pari päivä olen myös nukkunut lasten kanssa päikkärit, että kai ma sitten raskaana olen! Jotenkin poika-olo (nimikin jo valmis), vaikka tyttökin olis tervetullut, pääasia kuitenkin että on terve lapsi. Ma en oikein bongannut ovista ja kävi noin että vaan kerran tässä kierrossa pupuilti, oli siis kova halu täällä vauvalla tulla, toivottavasti pysyy mukana loppuun asti...
 
mäkin heitän villin arvauksen kehiin.koetan ajatella koko ajan et meil syntys tyttö,mut kuitenkin takavasemmalta joku pikkuääni kuiskaa ,et poika ois tulossa.joten sanotaan nyt sit poika,esikoinen on tyttö.ja tytölle on vaan nimi ollut keksittynä jo kauan.enkä IKINÄ ole keksinyt pojille sopivaa nimeä,ehkä ainoastaan Jooa kolahtaa hyvälle,mut pidän kuitenkin enemmän vanhanaikasista nimistä.Voin kertoa et tällä hetkellä mulla ois suosikki nimenä Vilja.jotenkin aivan ihku:)
Onko muilla enää alamaha kipeä?milloinkahan tää helppaa?istuminen käy kipeetä,seisaaltaan on kaikista paras olla...
Töihin lähtö terkuin :Ryhis 5+2

PS:eek:liko pohjoissuomesta ketään? Sisu tais olla täältä päin?muistanko oikein...
 
Heippati taas kaikille!! :wave: Mie en osaa vielä sukupuolta veikkailla, kun tuntuu viel vähän epätodelliselta koko odotus. Jahka tästä kunnolla alkuun päästään niin saattanen tuntemukseni sitten teidänkin tietoon. Ei oo viel paljon masunippailujen, vilkkaan vatsan ja väsyn lisäksi muita oireita ollutkaan ehkä se päänsärky alkaa sit ens viikolla ym. Ovispäivästäkään en ihan varma ole ja joka toinen päivä sillä tienoon touhailtiin.

Terveys ennen kaikkea..ja jotenkin tässä toisessa raskaudessa pelkään paljon enemmän et jos lapsi ei oiskaan terve. Toista tyttöä kovasti toivoisin esikoisen kaveriksi..vanhoja, hyviä vaatteita ois oottamassa laatikkokaupalla ja ison huoneenkin vois kaksi tyttöä jakaa paremmin. On toki oma huonekkin oottamassa.
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Phalaenopsis08:
Yeb En minäkään todellakaan haluaisi sitä hoitopaikkaa tässä vaiheessa etsiä, mutta ei taida olla paljon vaihtoehtoja, valitettavasti. Täällä tarhat ottavat vastaan vauvoja jo 8 viikosta :eek: lähtien, mutta itselläni on tarkoitus olla kotona mahdollisimman kauan, joka tapauksessa vähintään puoli vuotta. Valitsemani tarha on kyllä onneksi hyvän oloinen, eli ryhmät on pieniä, päteviä hoitajia on paljon, samoin aktiviteetteja (vähän isommille varsinkin ) ja paikalla on jopa lastenlääkäri päivittäin... josko se vähän toisi mielenrauhaa, kun pieni täytyy työpäivien ajaksi jättää hoitoon. :|
Voi Phalaenopsis08, enhän suinkaan tarkoittanut arvostella :hug: Niinhän se on että maassa maan tavalla ja täällä Suomessahan pitäisi todellakin olla tyytyväinen siihen että saa olla vauvelin kanssa yleensä vähintään sen 9kk ja senkin jälkeen on mahdollista olla vielä kotihoidontuella vaikkei siitä paljoa maksetakkaan.. Eihän Euroopassa taida olla kuin kaksi pari muuta maata missä näin hyvin on asiat joista toinen oli muistaakseni yllättäen Tsekki.

Sukupuoliveikkauksia voisin minäkin heitellä ihan sen vanhan uskomuksen mukaan että jos nainen on vähän tossun alla tulee tyttö :LOL: En nyt mikään tossukka ole mutta jos meidät rehellisesti pistetään miehen kanssa samalle viivalle niin kyllä mies on se joka viimeisen sanan yleensä sanoo. Ja yksi tyttö on siis ennestään. Oviksen olin bongaavinani myös ja samana päivänä tietysti sitten laitettiin yritystä kehiin. Tunsin kylläkin samanlaisia tuntemuksia myös parin-kolmen päivän päästä eli enpä tiedä sitten niiden simppojen selviytymisteorian mukaan kummat voitti :)

Ryhiksen kanssa samoilla linjoilla noitten nimien kanssa :) Esikoisellekin oli nimi jo valmiina, jos olis ollut poika niin en ollenkaan olis tiennyt mikä siitä olis tullut! Jooa on tosiaan kiva pojannimi. Olen myös pyöritellyt joskus pappani nimeä Kosti, sekin olis kiva kunhan ei sukulaiset tykkäis kyttyrää ;) Tytölle olis taas nimi valmiina, täytyy vaan mies saada hyväksymään se. Esikoisen toinen nimi varmistui vasta päivää ennen ristiäisiä kun oli vaikeuksia saada ukko suostumaan.

 
Tervehdys kaikille ,sopiiko liittyä mukaan joukkoon?
Eli neljättä odottelen LA olis 3.6.2009 ja synnärinä KYS.
Eilen oli eka neukkulakin ja ultraan aika olisi 29pvä jolloin viikkoja 9+6.
Kaikki oli hyvin ja tätsky oli niin ystävällinen että yritti ultratakkin masun päältä,ei ole saanut koulutusta alkautta ultraamiseen ja näkyihän sieltä hyvbin huonosti mutta ruskuaispussi ja pienen pieni vaavin alku,tosin masun päältä ei näillä viikoilla vielä sykkeitä saa näkyviin millään.Mutta oi kun oli ihana noinkin äkkiä kurkkaista masuun :heart:
No siinäpä oli jo jotain stooria :D
Tari ja masukki rv 6+2
 
Uusia tullu monta, tervetuloa!
Ryhiksen kysymys sattu silmään, eli joo, aikas pohjoisesta ollaan, kainuusta tarkemmin.
Sukupuolta täällä oli veikkailtu, mä en ole ajatellu koko asiaa tän salamatkustajan kohdalta vielä. Toisaalta tyttö olis käytännön kannalta järkevämpi, koska kaikki on esikoisen (tytön ) jäljiltä. Mutta pikkupoika... :heart: Kumpikin käy!! =)

:attn: NYT SITTEN IHAN AIKUISTEN OIKEASTI KYSYMYS, MIHIN HALUAISIN SAADA VASTAUKSEN. SAAKO RASKAANA OLLESSA SYÖDÄ SUOLAKALAA?. Kyseessä sisäveden lohi, mikä on pakastettu ennen suolaamista. Kiitos ja kumarrus jos joku tietää vastauksen! :flower:

Sitten seuraava asia, mikä painaa mua ihan hulluna... :ashamed: Mä en mahda taas mitään tälle mun painonnousulle................................. Syön terveellisesti, lenkkeilen lähes päivittäin ihan kunnon lenkkejä koirien kans (isompi koira tulee pöpiksi jos ei pääse lenkille väh. joka toinen pv ), en harrasta mitään mässäilyjä, enkä makean syöntiä. Tupakan polton lopetin taas saman tien kun plussasin, ja jokaisessa raskaudessa mua on vaivannu jatkuva nälkä. Olen painoindeksissä jossain 25.5 kohdalla, eli pyöreä, mutta ei missään nimessä ylilihava.Mutta nyt tää painonnousu tuntuu olevan jotain aivan hirveetä... :/ Niin, ikinähän ei saa naisen ikää eikä painoa tiedustella, mutta voisitteko edes muutama laittaa teidän lähtöpainoja vaikka 5 kilon tarkkuudella. Mua huolettaa tää juttu oikeasti...
Sisu ja salamatkustaja 6+0
 
Sisu Mä olen tällä hetkellä painavin kuin koskaan odotuksen alkaessa :ashamed: Ekaa ja tokaa ja kolmatta kun aloin oottaa painoin 60 kg, neljännen kohdalla 63 kg ja nyt vaaka näytti 69 kg ennen plussaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: mä olen niin laiskistunut ja herkkupeppu nykyään.. painoindeksin mukaan minäkin pikkasen pyöreä. lievästi ylipainoinenko se on hienosti sanottuna. Minä kun en ole kuin 160 cm pitkä :whistle: Varmaan terkka hyökkii mun kimppuun ihan koko raskauden jos paukautan tähän lähtöpainoon sen 20 lisäkiloa :ashamed: Oikeesti mä en kyl haluais niin paljon kiloja :eek: mut miten mä sen painonnousun estän? viimeks pelkkä turvotus toi paljon kiloja. Jotenki mä aina vaan paisun ku pullataikina odottaessa. Ja näköjään enää ei ne kilotkaan tuosta noin vaan tipu synnytyksen jälkeen. neljäs opetti mulle senkin.

Joten älä huoli ystävä hyvä, minä olen ainakin samassa veneessä kanssasi! :hug:

-Strutsi 160 cm 69 kg ja strutsinpoikanen ( ;) ) 6+4 :heart:
 

Yhteistyössä