**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Lissuli muuten voiskin olla niin, et oireet laimenis, mut kun tosta esikosta kesti pahoinvointikin 18vko asti ja alko samanlailla rv7, kun nytkin, niin jotenkin en usko (ainaka viä, mut kivahan se olis, jos pääsis näin helpolla).

Kiloja on tullu nyt 2, kun joutuu kokoajan syömään jotain, et huono olo pysyy pois. Esikosta oli tässä vaiheessa tullu jo 4, mut yhteensä tuli sillon koko raskaudessa 13. Samat lähtöpäinot molempiin raskauksiin (bmi 18). Ja esikko oli syntyessään 3340g. Ei pitäis joutua nytkään sokerirasitukseen.

Mut nyt taas meen.

O ja Möti 10+2
 
Moi kaikki. Olen 31-vuotias, yhden ensi helmikuussa 3-vuotta täyttävän tytön äiti. Meillä on siis toinen lapsi tuloillaan, jonka laskettu aika on näillä näkymin 10.6. eli nyt on kai menossa 11. rv (10 + ?). Ensimmäinen ultaäänitutkimus on ensi viikolla, jota odotan innolla. Synnäri on KOS, eli kätilöopisto, jossa esikoinenkin syntyi.
 
Ai juu, sen verran lisää taustatietoa, että muille ei olla vielä kerrottu rakaudesta kuin omille vanhemmille ja työpaikalla lähipomolle (hälle, koska tekee juuri resurssisuuunitelmaa ensi vuodeksi ja täällä on aika kiireistä nykyisin, kun töitä on enemmän kuin tekijöitä. Muille ajateltiin kertoa sitten ansimmäisen ultran jälkeen kun alkaa se 12 viikkoa olemaan takana ja vähän varmempaa tämä jatko.

Raskausoireet näyttävät olevan tässä vaiheessa ihan samat kuin esikoisenkin kohdalla: tajuton väsymys. Tämä pimeä vuodenaika antaa vielä oman silauksena siihen hommaan. Nyt olenkin nukkunut sohvalla töiden jälkeen hyvin usein. Vähän on tytärtä käynyt sääliksi kun on ollut vielä normaalia enemmän työmatkoja tänä syksynä. Mutta jotain positiivistakin siinä on ollut, sillä isin kanssa ovat lähentyneet paljon ja on ihana katsoa miten hellät ja läheiset välit niillä nykyään on, kun välillä tuntui, että vain äiti kelpasi. Tilanne on kyllä tasoittunut paljon siihen nähden.

Väsymyksen lisäksi on ruoka maistunut, etenkin makeat ja varsinkin sitrushedelmät! Nam!

Nimiä ei olla vielä mietitty ja jos nyt jotain alustavaa pohditaankin, niin uskoisin, että päätetään nimestä kuitenkin vasta syntymän jälkeen.

Me asutaan omakotitalossa ja tilaa on kyllä toiselle lapselle sujuvasti (meillä on takkahuone ja työhuone, jotka voidaan tarvittaessa ottaa myös makkarikäyttöön). Rakennettiin "itse" ja kaksi vuotta ollaan asuttu siellä. Pientä puuhaa talon parissa ja puutarhassa riittää edelleen, mutta aika rennosti ollaan sen suhteen otettu. Paikkoja voi viimeistellä ja parannella pikuhiljaa kun varsinaiset asuintilat on kumminkin valmiina ja pihalla on nurtsit ja pinnoiteet. Keskeneräiset projektit liittyvätkin sitten lähinnä varastoon ja pihaistutuksiin jne.(haluaisin vaikka mitä kukkapenkkejä ja pensaita, kun olisi enemmän aikaa laittaa)

Oliskohan se kahvitunti tullut jo pidettyä. Parasta palata töihin ja tehdä vielä perjantain loppurutistus.

Hyvät viikonloput kaikille!
 
omppunen: Hui kauhee miten pitkään sulla on kestänyt pahoinvointi. Jospa siellä olis kumminkin kaikki ok, pidän peukkua pystyssä!!

Mä kuolen kohta tähän oloon. Ok, ei ole ehkä niin pahaa kun voisi olla, mut nyt tuntuu et en pahempaa edes kestäis. Mikään ei kyl pahemmin ole pysynyt sisällä ja jos on niin kokoajan kuitenkin vatsa yrittää puskea sitä ulos ja mä yritän pidätellä. Kurkkuun sattuu oksentelu.
Tänä viikonloppuna olis vielä niin paljon tehtävää, kun pitäis taloa tapetoida ja olis pollen vuokraaja tulossa kokeilee sitä varmaan sunnuntaina. Jospa tämä helpottais iltaan mennessä. Mulla nyt kestänyt tämän oksentelun kanssa viikosta 6+jotain... muistaakseni... Ja todellakin odotan että loppuisi. Tietysti sit kun se loppuu niin fiilikset on semmoiset et onko kaikki nyt hyvin? heh. Koskaan ei saa olla rauhassa :LOL:

L&M 10+3
 
Lissuli nyt tulee tyhmä kysymys mut pakko tämä on kysyä :whistle:
Onko sulla noi raskausviikot arvio menkkojen vaiko ultran mukaan? Kun en nyt muista :ashamed:
Mietin vain kun sulla on etusivulla, että laskettuaika olis 2.6 ja mulla on tänään 10+4 ultran mukaan, ja laskettuaika on kuitenkin vasta 8.6. mietin vain että miksi meidän viikot ja lasketut ajat ei täsmää? :ashamed: kuitenkin 6 päivän ero meidän lasketuissa ajoissa.....
Äh,oli kyllä nyt tyhmä kysymys... pistän senkin väsymyksen piikkiin.

Ls ja 10+4 :heart:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
mistähän saisin itselle sopivan ristiäisvaatteen,, siis siskon vauvalla on juhlat parin vkon päästä, ja haluaisin jotain sellaista hankkia millä voisin sitten nämä kaikki joulunkissanristiäiset mennä,, Maha kun todellakin on sitä luokkaa jo nyt että peitteleminen alk olla vaikeaa,,
ehkä joku tunika, polvipituinen.. Onko kukaan törmännyt kivoihin tiinejuhla-asuihin..? Ja pääkaupunkiseudulla ollaan.. netissäkin on nykyään kyllä aika miellyttäviä mammaliikkeitä..

Voikaa hyvin edelleen =)

P
Hips! Jos löytyy yhtään ranskankielentaitoa, tai kaveri joka ranskaa puhuu - käy kurkkaamassa kiabi.fr. Ihania äitiysvaatteita (vähän erilaisia ku suomessa) edullisesti. Myös usein puoleenhintaan vaatteita (lastenvaatteita kanssa). Tilasin keväällä pyjamia neidille 3e kpl, ja äidille ja anopille äitienpäivälahjat. Tulee reilussa viikossa 10eurolla kotiovelle. Käy kurkkimassa ;)

Niin juu, ja ite ostin viieme talvena aika viimosillani Vilasta mekon, oli sellainen a-linjainen niin masu mahtui siihen hyvin, ja meni vielä ristiäisissäkin :) Eli kurku muutkin ku mammaliikkeet..

*sori mieletön määrä kirj virheitä.. ei pysy pää sormien perässä yhtään.. enkä jaksa ees korjata.. :ashamed: *
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
:hug: voi kurjuus... älä kaikkea toivoa kuitenkaan heitä, jokuhan just kirjoitti että verta tulee, mutta muualta ja kaikki oli ok. Joskus :heart: äänet kuuluu tosi myöhään, mutta tietysti teet viisaasti kun vähän jo mietit että kaikki ei ehkä ole hyvin. Voi kurjuus todella, etkö pääsis ennen ultraan, aika kypsää meidään odottaa ja murehtia viikko!!
Kiitos kannustuksesta Kekkeri! Juu, kyllähän sitä ennemmin varautuu pahimpaan, sitten jos ultrassa tulisikin hyviä uutisia niin olis kuin olisi plussannut uudestaan :) Ultraa pitää odotella se viikko kun köyhällä ei oo varaa käydä yksityisellä.. No, oonhan mä tavallaan oottanut jo yhden viikon ellen enemmänkin, eiköhän se tästä. Onneksi päivät kuluu nopsaan tuon esikoisen kanssa :heart:

Mulla oli keskenmeno myös ennen esikoista RV7 ja se tuntui paljon pahemmalta kuin nyt, aikasta paljon vaikuttaa ja auttaa jaksamaan se että on jo yksi "vauveli" tuossa :)

Roikun nyt ainakin tässä vielä lukemassa teidän juttuja ja tuun sitten viikon päästä kertomaan vaihdanko pinoa.

Yeb ja "10+6"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Lissuli nyt tulee tyhmä kysymys mut pakko tämä on kysyä :whistle:
Onko sulla noi raskausviikot arvio menkkojen vaiko ultran mukaan? Kun en nyt muista :ashamed:
Mietin vain kun sulla on etusivulla, että laskettuaika olis 2.6 ja mulla on tänään 10+4 ultran mukaan, ja laskettuaika on kuitenkin vasta 8.6. mietin vain että miksi meidän viikot ja lasketut ajat ei täsmää? :ashamed: kuitenkin 6 päivän ero meidän lasketuissa ajoissa.....
Äh,oli kyllä nyt tyhmä kysymys... pistän senkin väsymyksen piikkiin.

Ls ja 10+4 :heart:
Kävin tuossa keskiviikkona 5.pvä ultrassa ja siellä sanoivat että on viikot 10+1 menossa ja laskettuaika sen mukaan 2.6. Aika jännä et tuommoinen heitto on päivissä, en kyl osaa sanoo mistä johtuis. Jos niillä on sit eri tavat laskea tai jotain...
Lasken vielä "ääneen" eli keskiviikkona tuli 11+1 ja nyt pitäis sit olla 10+3 eikös vaan?
Heh tässä alkaa tosiaan epäilemään aina omia kykyjään kun on niin nuutunut...

äh.. muoks... siiis nyt pitäis olla 11+3
 
Heippa.

Täällä olo vaihtelee huonosta kohtuuhyvään. mullahan noi pahoivoinnit alko 5+jotain ja tänään tärähti rv10 mittariin että sais jo alkaa oikeesti helpottaan.

Ultraan pääsisi reilun viikon päästä ja voi kuinka jännittää, että mitä jos sieltä ei löydykään elämää?

bv: onnea ihanista ultrakuulumisista ja kyselenkin nyt sulta, et miten toi veriseula oikein hoituu kun ei kutsussa ollu mitään mainintaa? tai siis hoituuko se samalla käynnillä?

Väsyttää, palaillaan vähän terävämpänä :wave:

jossu 10+0
 
Moikkista, tsemppiä, jaksamista ja kaikkea hyvää kaikille!

).( Pitäis mennä suihkuun. Ja ajeleen kahen vikon karvat, he hee =) Mulla on siis neljän tunnin päästä lääkäri. Oon vaan makoillut kaks viikkoo, joten tuntuu suurelta suoritukselta suihku sekä ovesta ulos astuminen.. Olo ei tosin ole juuri nyt onneks kaikista karuin.

Suositteluni: Käykää lukemassa kivoja raskaus/vauvablogeja, ne saa hyvälle mielelle, tässä yks: http://vauvakirja.fi/2006/07 (alottakaa lukemaan aina sivun alhaalta ylös ja tietty kaukaisimmasta kuukaudesta lähtien, ite ku hölmö oon niin luin aluks väärässä aikajärkässä..)

Ostokset: Jos kaikki on tänään hyvin ultrassa ja muuteski, niin käydään ostamassa pikkuselle ensimmäinen ostos, jotain "amerikkalaista" luulisin.. Ja tietty jos mun voimat riittää vielä lääkärin jälkeen. Mä ehkä halusin sellaset ihan pikkuriikkiset Convercet hakea.

Yksiyisestä ultrasta: Me kun päästään Suomessa vasta rakenneultraan neuvolan puolesta (ollaan viel reissussa ku olis np-ultra), niin ajateltiin käydä ihan vaan tavallisessa ultrassa rviikolla 15-17. Onks kokemuksia hinnoista ja paikoista Helsngissä, mihin kannattais varata aika?

Ja viel, mitä tarkoittaa toi muoks? (Hölmöstyttää kysyä)

Peppi + pkm
 
hei taas!
Oloni on ihan karsee :x väsyttää, oksettaa lähes 24/7 ja jos erehdyn oksuolon vuoksi siirtämään syöntiä ,oon kuolla nälkään |O
Kokoajan tuntuu sellainen polte alamahassa ja vihloo ihan kamalasta.Jos meen maata ja kokeilen mahaani niin siellä tuntuu jo jotain..APUA! Eihän raskauden alussa voi tuntea kohtua..eihän?! Viikkoja n. 8
 
No voi äh. Mun intialaistohtori soitti juur, et tän päivän aika siirtyyki maanantaille. Kun sille tuli kiireinen tapaus hoidettavaks. Onneks joku muu saa tarvitsevansa avun! Ja eipä tarvitse mun kai sit huolehtia ettei verikokeiden ym. testien tulokset olis ok... Ja näänpähän pari päivää kehittyneemmän kaverin maanataina. Toivon vaan et kaikki on hyvin!

Tsemppiä Eppuliini!!!

Peppi + pkm
 
HelloShitty
muoks tarkottaa muokkausta.

ja kyllä...voi tuntea kohdun. minäkin tunnen selvästi. semmonen n. greipinkokonen. :D

HS ja miniviikuna rv 11+2

ps. tsempitykset pahoinvoiville. mulla vähän helpottunu olo. mutta välillä kyllä lentää laatta..vieläkin. |O
 
HelloShitty
sukupuolesta vielä...se on muuten jännää että poikia syntyy enemmän mutta silti mulla on vaan tyttöjä. :eek: tiiättekö te perheitä mihin on syntyny 4 tai useampi samaa sukupuolta edustavaa lasta? eikä mitään muuta. tai vasta myöhemmin eri. ultran jälkeen mulle tuli erittäin vahva poika olo. voisko johtua siitä että vauva oli maailman itsepäisin. ihan samanlainen pässi ku isäänsä. :LOL: oikeesti...oli ihan omituinen fiilis. :heart:

aion kyllä ottaa selvää. viimeks käytiin 4D-ultralla ja ollaan ehdottomasti menossa taas. siinä on kuva kolmosesta:


kuva on aika huono kun on kameralla otettu ja heijastaa. kamerakin oli ihan paska..se hajoskin synnärillä. |O ja me käytiin siis ultralla rv 23+4

ps. kuvassa tyttö haukottelee. :heart:

 
HelloShitty Jeps, mun kaverilla on neljä veljeä ja hän itse on tyttö sitten, oli tullu ne pojat eka ja äitinsä oli vielä halunnut tytön ja olivat vielä yrittäneet sitten vauvaa niin oli tyttö tullu =) Ja toisella kaverilla on kolme veljeä, itse hän on myös poika, että onhan nuita =)

Jippii, olo alkaa jo helpottaa pikku hiljaa :p Huono-olo ja väsymys alkaa mennä ohi, ihanaa!
Viikko ja kaks päivää ultraan, jännittää :$

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Ostokset: Jos kaikki on tänään hyvin ultrassa ja muuteski, niin käydään ostamassa pikkuselle ensimmäinen ostos, jotain "amerikkalaista" luulisin.. Ja tietty jos mun voimat riittää vielä lääkärin jälkeen. Mä ehkä halusin sellaset ihan pikkuriikkiset Convercet hakea.
Kaveri kävi New Yorkissa odotusaikanaan ja ostivat sieltä jotain vaatteita vähän aikaa sitten syntyneelle pojalleen. Huomasivat sitten synnytyksen jälkeen ettei osaa niistä pysty käyttämään kun ovat niin koristeellisia, että prodeeraukset ym. hiertävät ihoa. Ihan vaan vinkkinä :)
Siellä on varmaan kaikke ihanaa ja erilaista mitä täältä ei välttämättä edes löydy! Olis ihanaa päästä kiertelemään jonnekin isoon kaupunkiin vauvaliikkeitä. Roomassa ollessani kiertelin vauvanvaate liikkeitä ja siellä oli kyl vähän erilaisia vaatteita (enemmän värejä jne...) kun täällä olen nähnyt. Muutenkin semmoista sälää ehkä enemmän.

Lissuli ja Mustikka 11+4
 
Moikka! Kylläpäs oli eilen hirveä olo :x Ei varmaan koko raskauden aikana ole niin kauheaa oloa ollut! Ja kun jo luulin että alkas helpottaa kun melko pitkään oli niin hyvä olo. Muissa raskauksissa on pahoinvointi loppunut siinä rv 12 tienoilla, eli ei tässä pitkään tarvis enää kärvistellä, toivottavasti!
Minäkin sitten innostuin tilaamaan sellaisen kotidoplerin :snotty: Saapahan mielenrauhan kun pääsee kuuntelemaan itse sydänääniä aina kun haluaa, edellisessä raskaudessa iski aina huoli että onko kaikki hyvin kun ei liikkeitä tunnut yms.
Tänään ainakin vielä tuntuu ihan kohtalainen olo olevan, saa nähdä iltaa myöten paheneeko |O
Meillä on nuo vauvat syntynyt "järjestyksessä" eli poika,tyttö,poika,tyttö, poika :D Tuon mukaan olis tytön vuoro, saa nähdä meneekö järjestys sekaisin.

Peppita+PikkuKutonen 9+6
 
Moi kaikille!

Itsellä on taas jäänyt tämä kirjoittaminen vähiin. Aina välistä käyn kyllä lukeen teidän juttuja, mutta ei ole jaksanut vastailla.

ostokset En ole ostanut vielä mitään. Enkä varmaan tule ostamaankaan vielä pitkään aikaan. Esikoiselle en ostanut kuin yhden potkupuvun. Oli niin paljon kaikkea, ettei ollut tarvetta.

äp Otamme rahana ja ostamme sillä kaukalon ja jos jää rahaa niin sitten jotain pientä ehkä. Esikolta on jäänyt sen verran vauvakrääsää ja vaatteita, ettei ihan heti tarvitse kauppaan mennä.

sitten se oma napa. Täällä odotellaan ultraa jo kovasti. Ens ti näkee eka kerran, että onko siellä masussa mitään. Potkuja olen muka ollut tuntevani aina joskus, mutta en tiä onko ne sitten niitä. Viikkoja kun ei ole tarpeeksi siihen, että ne kirjallisuuden mukaan tuntuisi. Pahaa oloa on esiintynyt vaihtelevasti, mutta huomattavasti vähemmän kuin esikolta, jolta oksensin melkein joka aamu. Sydänääniäänkään en siis ole vielä päässyt kuulemaan, koska seuraava neuvola on ens viikolla. Se on samalla lääkärineuvola.

Eipä kait tänne muuta. Ultraa odotellessa,

pikkuötökkä ja elmeri 12+1
 
yksitoista (11) tyttöä, ja ei yhtään poikaa,, Siinä on jo kaiketi joku "häiriö" ettei poikia edes ole mahdollisuutta syntyä, muuten kai ei mahdollsita,,,


Peppita meilläkin sama järjestys kun teillä tuohon neloseen saakka.. KAtsotaan onko vitonen poika, vuoro olisi ainakin =)

JA nyt leipomaan ja laittamaan ruokaa,v aikka yhtäkkiä väsyttää niin että voisin vaaan maata sohvalla...

Piltsu +Nessu 8+5
 
HelloShitty
kivakiva..kirjoitin pitkän tekstin ja sit se katos...en jaksa uudestaan kirjoittaa.

kuvan saa suoraan ku lataa esim. aijaan kautta, valitsee sen linkin mis lukee vasemmalla "pieni kuva", kopsaa ja vaan laittaa sen tänne. sit se näkyy.

HS ja vikkuna rv 11+3
 

Yhteistyössä