**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Kokeillaas onnistuinko
Tää otettu muistaakseni rv 24-25

Aika "pelottavaakin" kun pääsee noin kurkkaamaan toista massuun, siis tietysti ihanaa kun näkee jo kasvonpiirteitä jne, mutta hurjaa silti. Menisin varmaan 4d (vai mikä 3d olikaan...) jos olis maksuton tai itse olis rikas =) mutta tuskin siis pääsen.

Mitäs täällä kirjoiteltiin, joo siitä että on 4 tai useampi samaa sukupuolta ja sitten vaihtuu, niin ei mulla kyllä tule mieleen, usein on niin että ensin kaksi samaa ja sitten vaihtuu. Tosin en nyt niin hurjasti tunne ees perheitä, joilla lapsia olis viis tai enemmän. Tutuilla on eka tyttö, kolme poikaa ja nyt odottaa viidettä, sukupuolesta en tiedä. Voidaanhan me sitten täällä pinkassa VAIHDELLA jotta saadaan kaikki sopiva :LOL: sori, huono oli, mutta mulla nyt on muutenkin huono huumori.

Mikäs muu aihe oli, en muista enää. Täällä kaikki ok, eilen kuulin kun lähisukulainen saa vauvan samassa kuussa kun me, mutta en voinut sanoa siihen mitään kun ultrassa ei o käyty eikä vielä kerrottu muillekaan, niin olin vaan tietysti iloinen hänen puolestaan. Tosi hassua vaan kun asutaan niin lähellä että lapset menee samaan kouluun jne.

kekkeri, huomenna 12 tasa
 
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
bv: onnea ihanista ultrakuulumisista ja kyselenkin nyt sulta, et miten toi veriseula oikein hoituu kun ei kutsussa ollu mitään mainintaa? tai siis hoituuko se samalla käynnillä?

Joo,eli sä kun ensin käyt siellä np-ultrassa,minkä jälkeen saat sieltä mukaasi lähetteen,jonka kanssa marssit labraan.
Sieltä sulta otetaan kaksi putkea verta ja se on siinä. :D
 
Paljos toi 4d ultra suunnilleen maksaa?
Yebille voimahalit täältä :hug:

Mulla olisi seuraava neuvola 1.12 ja rakenneultra 16.12 =)

Jotain piti vielä kommentoida,mut en enää muista :ashamed:
Huomauttakaa,jos päivityksestä unohtui jotain :wave:

bad virgin ja hippu 12+0
 
:wave: Moi! Tää on nyt lhinnä ilmoitus, että hengissä ollaan, eikä mitään suurempaa ole sattunu, pahoinvointi jatkuu, mutta on vähän helpottamaan päin. Väsymys kasvaa vaan mitä pidemmälle viikot menee, ja tän viikonlopun jälkeen ei kyllä varmasti ole energiaa minkään ylimääräisen tekemiseen... Perjantain leivoin ja siivosin, eilen juhlittiin tytön kaverisynttärit (talo täynnä eri-ikäistä pikkuväkeä :/ ) ja tänään passataan vielä sukulaisten kahvitus... **HAUKOTUS**
Vaikka mies on kyllä ollu ahkerana apuna koko ajan, ja tyttökin kantanu oman kortensa kekoon, mutta kun mä olen näissä tarjottavissa perfektionisti (liekö kondiittorin ammattitutkinnolla jotain osuutta asiaan... :xmas: ) niin kaikki on siis itse alusta asti tehty ja laitettu... Vois joskus yrittää tietty päästä vähän helpommalla, kun ostais vaikka valmiina osan... Niin, että tämmönen pika-ilmoitus nyt, että kaikki on ok. Pitää lähtee odottelemaan ekoja vieraita ja sytyttelemään kynttilöitä. Voikaa paksusti. Viimeistään ke-iltana / to-aamuna saatte sitten kuulumisia np-ultrasta (on ke klo 11.45, mutta olen koko päivän OYS:ssa ja Oulussa shoppailemassa kun mies leikataan samana päivänä ).
Sisu ja matkustaja 11+3 :heart:

MUOKS:
Ostin tässä muutama viikko sitten me&I kutsuilta tämmösen ihanan bodyn, minkä ajattelin antaa siskon vauvalle lahjaksi, mutta en mä nyt ole ihan varma, että raskinko antaa, vai pitäiskö pistää itselle jemmaan se... :whistle: :saint:
:heart:
 
Yeb :hug:

synttäri onnittelut Sisun tytölle :flower: Meilläki juhlitaan tiistaina tytön 2v. juhlia :)

ON: Pahoinvoini on hieman helpottanut.. mut väsymys ei. Raskaudesta ollaan nyt kerrottu muutamalle kaverille ja molempien porukoille ja sisaruksille.. Tiistaina olis ultra.. jänskättää! Vauvalle ei olla viel ostettu mitää ja eipä sitä oikee mitää tarttekkaa ku on esikoiselta jääny.. jotaa pientä kivaa vaatetta vois jossaa vaiheessa ostaa :)

Minttu ja Pikkunen 11+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Paljos toi 4d ultra suunnilleen maksaa?
Yebille voimahalit täältä :hug:

Mulla olisi seuraava neuvola 1.12 ja rakenneultra 16.12 =)

Jotain piti vielä kommentoida,mut en enää muista :ashamed:
Huomauttakaa,jos päivityksestä unohtui jotain :wave:

bad virgin ja hippu 12+0
luin muistaakseni mitäs nyt?:illä et maksain n. 160?. :eek: hinta pikkasen noussu. sillon kun me käytiin 2006 niin maksoi n. 120?. kallista on! :whistle:

HS ja nelonen rv 11+4 muistaakseni.

ps. onnittelut kaikille maagisen 12 viikon rikkoneille! :flower: :heart:
 
Kiitos onniteluista HS,todellakin nyt on saavutettu se maaginen raja :heart:
Voipi olla,et mä passaan ton 4d:n,en rahan takia vaan jos rakenneultrassa on kaikki ok niin sitten tuskin menen. Vaikka toki kivaahan se olisi :heart:
 
Jospa taas pitkästä aikaa sais aikasex kirjottaa tänne jotain...

Lammiska sektio tehtiin perätilan vuoksi eli se oli ihan suunniteltu sektio...

Yeb :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin... odottavan aika on todella pitkä...

Maranooka :hug: toivottavasti seuraavassa ultrassa saat parempia uutisia...

Aliisa08 kurjaa tuollainen vuotelu, toivottavasti se siitä rauhoittuu...

Monella oli ihania ultra uutisia, Onnittelut niistä!

Ja tsemppiä niille joilla huolta jostakin esim. niskaturvotuksesta...

ON: Olotila vaihtelee, ihmettelin jo että loppuiko kuvottava olo näin aikasin, kunnes se saapui jälleen seurakseni... kyllä se niin on että heti huolestuu jos oireet katoaa näin aikasin... paljon mukavempaa on kun on jotakin mistä huomaa että on raskaana... metallinmakua on vielä suussa... Väsymystä ei juurikaan ole ollut, oikeastaan vaan laiskotusta... Ja välillä saan ihme puuskia siivoukseen... Nt-ultra on keskiviikkona ja pelottaa kamalasti... Ja se ei ainakaan auta asiaa ettei neuvolassa sydänääniä kuultu, tosin viikkoja oli silloin 9+2...

Nalle-emo ja pikku-nalle ja huomenna alkaa rv 11
 
Mä muistelisin,et meillä maksoi n, 230?.Musta oli jännää nähdä kasvonpiirteet.4d:ssä näkyy kaikki rakenteet tarkemmin kuin rakenneultrassa.

Meil yksi syy sinne menoon oli,et haluttiin näyttää vauva dvd:llä useamman kerran tulevalle isosiskolle ennen syntymää.

Mä näin unta toissayönä,et tää odotus päätyy keskenmenoon.
Outoa on kun pe yritin kuunnella sydänääniä enkä saanut kuulumaan,enkä oo sen jälkeen jaksanut oikein ajan kanssa etsiäkään.

Ma on neuvola ennen työharjoitteluun menoa,toivottavasti kaikki on ok.
Tää alun oireettomuus saa kyl miettimään onko kaikki kuitenkaan hyvin,vaik 2:ssa ultrassa onkin hyvälle kaikki näyttänyt.

a-mam ja Mimmi rv 11+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Kiitos onniteluista HS,todellakin nyt on saavutettu se maaginen raja :heart:
Voipi olla,et mä passaan ton 4d:n,en rahan takia vaan jos rakenneultrassa on kaikki ok niin sitten tuskin menen. Vaikka toki kivaahan se olisi :heart:
oon niin typerä et mä meen sinne ihan vaan sen takia et haluun tietää sukupuolen. :whistle: jos asia selvis muutenkin jollain toisella tapaa jättäisin sen 4d:n väliin. B)
 
minä toivon että rakenneultrassa nähtäisiin sukupuoli, koska jos ei nähdä niin 4d-ultraan meidänkin tiemme vie =) just eilen sain suostuteltua miehen tuohon 4d:hen.. en vaan hintaa kertonut :whistle:

Talvis ja Pallero 9+5 :heart: (ensi viikolla vauva oppii pissaamaan B) )
 
Kyllä täälläkin suunnitellaan tuota 4D-ultraa. Mieskin on ihan innolla sen kannalla, on kiinnostunut ihan jo ton tekniikan takia (tuleva diplomi-insinööri :LOL: ). Mutta toki tuo sukupuoli muiden juttujen ohella on yksi vahva syy mennä katselemaan vauvaa tarkemmalla ultralla, jos nyt sinne asti päästään. Tai siis kun päästään, yritän edelleen ajatella positiivisesti peloista huolimatta.

Mistä olette hankkineet noita kotidoblereita ja paljonko on maksanut? Harkitsen jo sellaisen hommaamista, kun on näin pelokasta tämä odottaminen, kun ei vauvasta mitään elonmerkkejä ole vielä pitkään aikaan odottettavissa.

Barbapörrö ja Pätkis 7+5 :heart:
 
Hehee, tänään sain ihmeellisen tarmopuuskan ja nyt on siivottu, pesty pyykkiä ja vaihdettu lakanat. Eilen ssivosin lehtiä pihalla tihkusateessa.

Suunnitelmissa oli vielä leipoa pullaa (tää on tällainen raskausjuttu - leivon aina pullaa, vaikken muuten käytännössä juuri koskaan leivo mitään), mutta nyt taisi tulla hyytymys. Tarkoitus nimittäin oli leipoa tytön kanssa (se niin kauheesti tykkää "leipoa") ja pyytää naapuristakin tyttären serkku mukaan, mutta tosiaan tuo kellokin alkaa olla sen verran, että taitaa jäädä toiseen kertaan.

Harmi, että työviikko taas edessä huomenna, on ollut niin mukava vkonloppu. Seuraavat parin viikkoa tulee olemaan jonkin sortin härdelliä kun mies lähtee muutaman päivän työreissulle ensi viikolla ja itsellä on sitten Ranskan reissu sitä seuraavalla. No onneksi se näyttäisi olevan viimeinen työreissu tänä vuonna.

Ensi keskiviikkona ultra. En malta odottaa ja vähän jänskättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja valonsäde:
Hehee, tänään sain ihmeellisen tarmopuuskan ja nyt on siivottu, pesty pyykkiä ja vaihdettu lakanat. Eilen ssivosin lehtiä pihalla tihkusateessa.

Suunnitelmissa oli
vielä leipoa pullaa (tää on tällainen raskausjuttu - leivon aina pullaa, vaikken muuten käytännössä juuri koskaan leivo mitään), mutta nyt taisi tulla hyytymys. Tarkoitus nimittäin oli leipoa tytön kanssa (se niin kauheesti tykkää "leipoa") ja pyytää naapuristakin tyttären serkku mukaan, mutta tosiaan tuo kellokin alkaa olla sen verran, että taitaa jäädä toiseen kertaan.

Harmi, että työviikko taas edessä huomenna, on ollut niin mukava vkonloppu. Seuraavat parin viikkoa tulee olemaan jonkin sortin härdelliä kun mies lähtee muutaman päivän työreissulle ensi viikolla ja itsellä on sitten Ranskan reissu sitä seuraavalla. No onneksi se näyttäisi olevan viimeinen työreissu tänä vuonna.

Ensi keskiviikkona ultra. En malta odottaa ja vähän jänskättää.
Peesi, johokan meille alkoi valonsäde ne "pesänrakennus" vietit ja ollaaankin energisia loppuun saakka... minä myös siivosin jo aamusta (yksin) koko talon, muut nukkui tai oli muuten vielä tööt, sitten tuolla sateessa pistin koko pihan talvikuntoon (kukkapurkit, roskat, kesäkalusteet, hiekkalelut jne jne) tein lasten lempiruokaa, iltapalaksi lättyjä, soittelen sukulaisille (en kertonut vauvajuttuja) pistin ullakkoa kuntoon ja järjestin joululahja-asiat. Suurinosa lahjoista onneksi jo hankittu.

Äijäkin ihmetteli että oletpa tarmokas (ja ehdotin vielä yhteistä autotallin siivousta mutta äijä ei enää jaksanut) ja väitin kyllä että ainahan mä olen...Tosi hyvä olo kyllä tulee itelle kun touhuaa, täällä sisällä olen poltellut kynttilöitä, jotenkin ihana tunnelma, antaa ulkona olla kylmää ja sateista, sisällä palaa takka ja kynttilät ja koko perhe on koossa.

kekkeri 12 tasan, huomenna np-ultra toivottavasti kaikki hyvin...

 
Heippa!

Ujuttautuisin mukaan joukkoonne. Viikon verran olen teidän juttuja jo seuraillut.. :whistle: Olen 29v. kahden muksun äiti. Poika on 3v ja tyttö 1v 4kk. Tämä kolmonen, jonka la on juhannuksen tienoolla, oli meille aikamoinen yllätys.. Miehelle suorastaan shokki, josta ei ole vieläkään toipunut :( Kotona ei juuri vauvasta ja raskaudesta puhuta, siksi höpisisin mielelläni tänne =)

Itselle tämä kolmas muksu alkaa olla jo ihan tervetullut. Pahoinvointi on jo loppumassa päin (toivottavasti), mutta väsymys on vielä jotain järkyttävää. Teen vuorotyötä ja aikaset aamut ja yövuorot on ihan hirveitä.. En ole kertonut raskaudesta vielä kellekään ja saa pysyäkin salaisuutena ultraan asti. No ehkä jos eka neuvolassa saa sydänäänet, niin voisi lähemmille asiasta mainita. Eka neuvola mulla on vasta 24.11. rv 10+, ultrasta ei vielä mitään tietoa...

Päivitellään listatietoja kun saan selvyyttä viikoista.

Tämä oli tämmöstä omanapaista, yritän jatkossa huomioida muidenkin juttuja :) Jaksamisia kaikille!

-EttiE

p.s. Anni77 Muistan sinut kesämassuista vm.2007 :D Onnittelut kakkosesta! Olikohan täällä muita kyseisestä pinosta? Kirjottelen nykyään eri nikillä, jos ei tunnu tutulta.. :whistle:
 
Miks miehillä on vakiokysymys: "Onko sulla menkat?",jos nainen on huonolla tuulella? Oli tänään vähän huono päivä ja ukko paukautti tuon kysymyksen, olin vaan että :eek: Sit se itekkii tajus, että joo ei taida olla.. No, mutta piristi kummasti, repesin aika lailla :D

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 11+0
 
c81
iltaa!
Voi ahdistus, edes eka kolmannes ei ole loppu, kun tää mamma on siirtynyt äitiysvaateisiin, ja masu näkyy liiankin hyvin! Tänään yksi kaverin kaveri kysyi tiedänkö onko poika vai tyttö.. hämmennyin ja sanoin etten nyt vielä.. sitten kun sille selvisi viikot paljasti että luuli mun olevan jo puolessa välissä. Juu, toi masu tuli heti kiitos lyhyen ikäeron. Ei pysty piilottaa, eikä jää keneltäkään epäselväksi se että meille on pikkuinen taas tulossa. Ihan kivaa toisaalta.. mutta ei sen nyt VIELÄ pitäisi näkyä... aargh.. tunnen itseni ihan sotanorsuksi. :( :headwall:
 
heips :wave:

Äitiyspakkauksesta Aion ottaa sen nyt viidennen kerran :whistle: Se pakkaus vaan kuuluu odotukseen. ja haluan ottaa sieltä talteen osan tavaroista. Teen jokaiselle lapselle oman pussukan niistä, ja saavat sitten joskus mikäli omia lapsia joskus tekevät... =)

Samaa sukupuolta peräkkäin No, meillähän on nyt 4 poikaa. Miehen siskolla on 5 tyttöä :whistle: Kyllähän sukulaiset meille sitä viidettä poikaa odottavat, ihan niinkuin minäkin. Mikäs siinä, säilyy tasapaino suvussa =)

3d/4d ultraan haluaisin tällä kertaa mennä. Kuitenkin meillä tämä odotus jää viimeiseksi ja olen niin malttamaton että haluaisin sen poika varmistuksen :snotty: vaikka toisaalta onhan se ollut kivaa mennä synnyttämään niin että ylläri on selvinnyt vasta laitoksella :D Tokasta pojasta tiesin odottavani poikaa, selvisi eräässä kokoarvio ultrassa. Tavallaan oli ihan kivaa, mutta vei se osan siitä synnyttämisen ilosta kun tiesi kumpi tulee.....

Mulla ei ole ollut tiedossa mitään purkauksia siivoamisen suhteen :snotty: LÄhinnä normaalit v*tutus kohtaukset joita raskaushormonit aina mulle aiheuttaa. Ja yleensä niiden kohteeksi joutuu mies :/ Minäkin haluaisin mennä treffeille, vaikka vastahan me olimme kahdestaan ultrassa ja sen jälkeen kävimme syömässä :whistle:

Mun pitäis muistaa soittaa tänään neuvolaan, kysyn että siirretäänkö mun ekaa lääkäriaikaa nyt ku kerran vauva on viikon nuorempi. Varsinki ku siellä varmaan yritettäis kuunnella sydänääniä ja tiedän meneväni paniikkiin jos niitä ei kuulukaan. Kun yleensä kuuluvat mulla vasta viikon 12 jälkeen....
Synttäreitä juhlittiin täälläkin lauantaina. Toinen poika on syntynyt 22.11 ja kolmas 30.11. Heillä oli sama laskettupäivä :eek: Mutta käynnistettiin eri aikaan niin ei onneksi tullut samat syntymäpäivät =)

Viikonloppuna taas töihin. Joku kirosi täällä mahan näkymistä? Sama juttu täällä. Tai mulla maha on lähinnä sellainen kohoavan taikina näköinen :$ kun normaalin rasvan lisäksi olen kerännyt ympäri kehoa kunnon turvotuksen jälleen kerran. Kiloja on tullut ehkä 3 lisää, ja kaikki pelkkää nestettä. Rinnat, vatsa, reidet ja pe*se :( On sanottu että kun odottaa tyttöä leviää takapuolestaan, ja ainakin jos tuota on uskominen odotan tällä hetkellä tyttöä :LOL:

Jep, eipä muuta. tsempit kaikille ultraan menijöille :hug:

Ls ja 11+1 ( sunnuntaina tulee 12 täyteen, vihdoin!!!!! :heart: )
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja EttiE:
Heippa!

Ujuttautuisin mukaan joukkoonne. Viikon verran olen teidän juttuja jo seuraillut.. :whistle: Olen 29v. kahden muksun äiti. Poika on 3v ja tyttö 1v 4kk. Tämä kolmonen, jonka la on juhannuksen tienoolla, oli meille aikamoinen yllätys.. Miehelle suorastaan shokki, josta ei ole vieläkään toipunut :( Kotona ei juuri vauvasta ja raskaudesta puhuta, siksi höpisisin mielelläni tänne =)
tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :flower: :heart:
meillä sama tilanne paitsi et kolmonen tulossa. onneks täällä saa hehkuttaa ja toivotaan että miehetkin innostuu tästä! viimeistään kesällä. :D

HS ja viikuna rv 11+5
 
Kyllä on taas niin paska-äiti fiilis.. Kyllästyin tuon esikoisen yösyöpöttelyihin ja maitopullon tilaamiseen ja pistin se päiväunille kuivin suin |O Vieressä makasin ihan niinkuin pullon kanssakin nukahtaessa, mutta se huuto... 45 minuuuttia huuti vaan eitä ja aita, pystyyn kun pääsi oli kuin naantalin aurinko |O Onneks omat hermot kestivät ja sitkeästi vaan kuuntelin. Puolessa välissä tosin hellyin ja annoin huikat kylmää maitoa. Se kelpasi kun tajusi että siinä on kaikki mitä on saamassa. Vielä huomenna huudatan pelkästään päiväunet ja keskiviikosta alkaen myös illat ja yöt. Naapuri parat.. Kysymys kuuluukin.. Kuinka kauan teillä on raivo kestänyt ja koska lapset ovat alistuneet kohtaloonsa olla kuivin suin jopa koko yö ?? Eikä kerrota Ompulle että äiti laukkaa jääkaapilla harvase yö :ashamed:
Pakko päästä jo tuon vauva-vaiheen ylitse, kohta tässä on uus yösyöpöttelijä hoidettavana, enkä kyllä jaksais kahta palvella..

Vatsassa "porisee ja hiveltää" jo monta kertaa päivän aikana, ei voi erehtyä aiheuttajasta :heart:

Miehistä.. Jos teillä ukot ovat vähän nihkeinä niin on se meilläkin. Laskin just että 28 edellisestä päivästä neljänätoista tuo on ollut tavalla tai toisella harrastamassa jotain, siis normaaleiden töiden lisäksi |O Eilen sitten pyysin että käytäisiin yhdessä ruokakaupassa ettei mun tarviis aina yksin hoitaa kaikkea.. Eiköhän tämä siihen että etkö kuitenkin vois mennä yksin..Yksin joo, mutta mun yksin tarkoittaa tuon 12 ja rapiat kilon raahaamista autolle ja ostelemista sen kanssa. Minä lastaan kärryjä ja Omppu purkaa niitä jos vaan kädet johonkin ylettää.. Kiva olla yksinhuoltajana ja samalla parisuhteessa.. Siinä on kuulkaa romantiikka kaukana kun tätä mammaa v***ttaa.. Pitäis vaan tehdä kaikki itse ja yksin ja antaa toisen levätä kun on niin harvoin kotona.. Kyllä harrastukset on rankkoja!! Onneks mulla ei ole muuta kuin tämä koti ja penskojen hoito, eihän tässä jaksais/ehtis enää harrastaa.. Välillä ihan hävettää tunnustaa vieraille että meillä on oikeasti elämä tällasta. Menee ihan hyvin, mutta ei paljoa nähdä toisiamme ;) Oliskohan nyt oikea hetki täyttää se neuvolasta saatu mielentila-kysely :LOL: Vois olla terkalla pikkusen pohdittavaa..

-Anu ja ruusunpuna 12+3
 
Höh, arvasinhan minä että joku hiton tulehdus mulla :kieh: Jatkuva TOSI runsas valkovuoto joka minusta haisee voimakkaasti ja välillä kirvelyä. Viime viikolla lääkärineuvolassa siitä mainitsin ja määräsi labraan kokeita antamaan. Tympii kun ei voi yhtään nauttia raskaudesta kun aina jotain vaivaa :/
Jospa tämä tästä taas....

Peppita+PikkuKutonen 10+1
 
Peppita Tiedän tunteen :hug: Vaikka olisin kuinka iloinen ja ilman kolotuksia musta tuntuu että olin koko edellisen raskauden kipeä. Sama fiilis on ollut taas nytkin.. Jotenkin henkinen ällötys.. Mä edelleen ihmettelen kuinka joku voi sanoa että nauttii olla raskaana :/ Kivahan niitä potkuja on tuntea ja herkistellä maha-asukin kanssa, mutta se yleis olotila.. yök, kolmatta kertaa ei tule!!

-Anu 12+3
 

Yhteistyössä