**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

Tervetuloa s-antullekin! Kovin on sinuakin koeteltu :hug: Mulla on kanssa maha muokkautunut jo ihan selkeäksi vauvamahaksi, ja minäkin päättelin sen johtuvan siitä, että edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Painoa mulle on tullu vaan 200g, mutta mahan muoto on selkeästi muuttunut, no mikäs siinä :)

Musta tuntuu, että mietin enkelityttöämme jopa enemmän kuin tätä uutta, ja jotenkin tuntuu syylliseltä iloita. Hassuahan se on, sillä ikävöin ja rakastan häntä vaikka olenkin onnellinen uudesta masun asukista. Ihmismieli on kummallinen :/ Ehkäpä tämä helpottaa, kun tytön laskettuaika on mennyt ensin ohi.

Äippävaatteista: Kauheesti en ajatellut ostella varsinaisia äitiysvaatteita, mutta nyt on silti tarttunu jo muutama kassiin :D Ostin yhden neulepaidan, sukkahousut, pari masutuubia (joita kyllä fanitan kympillä) ja yhdet lökähousut. Jouluksi tarttee ostaa jotain uutta, löytyy ne sitten äitiysvaatteista tai normipuolelta. Ne kyllä tarttee ostaa vasta muutamaa päivää ennen, jotta mahtuvat sitten vasrmasti päälle.

Onnittelut vielä kaikille ihanista ultrakuulumisista, jospa sitten meilläkin lauantaina =)
Yebille tsemppiä huomiseen!
 
noniin, jatketaan..

vitamiineistakin ollut puhetta, mä syön D-vitamiinia, multitabs raskaus tabuja ja sitten mulla ongelmana kaliumin alhaisuus joten durekali syön jatkuvasti, niin joo, alotin myös multutabsin omega3 tabyút kun tuota kalaa tulee syötyä aika vähän loppupelissä..

joululahjoja tarttis alkaa hommaamaan, kun sais vaan pojat hoitoon jonnekin siksi aikaa.. itse en osaa mitään tehdä joten meillä on aina jotain ostettua :ashamed: pojista tosin täytyy jotain keksiä isovanhemmile ja kummeille muistoja taas..en vaan tiedä mitä..

aiemmat synnytykset ovat molemmat käynnistettyjä, eka kesti reilu 12h, ja oli aika kaamea kokemus kaikin puolin, toipuminen kesti todella kauan, toinen kesti reilu 4h, aivan ihana kokemus, toipuminen kesti muutaman päivän, joten täysin erilaiset, nyt toivon että pääsisin vihdoin lähtemään kotoa itse sitten kun sen aika on, ettei tarttis käynnistää..

babsi mulla viikkoja nyt 10+3 ja oksennus tulee joka päivä, joskus kerran joskus koko päivän, esikoiselta oksensin loppuun asti joten se ei ole mitenkään varmaa että pahoinvointi loppuu johonkin tiettyyn aikaan, mut en haluu sua pelotella, omalle kohdalleni vaan en ole ajatellut muuta kuin että kylläå tää kesäkuussa viimeistään loppuu :whistle:

äitiysvaatteita mulla on aika hyvin edelliskerroista, aina olen ostanut H&M:stä siellä on tosi ihania vaatteita ja suht edullisia, tällä kertaa aion ostaa ainakin farkut, ja jos jotain muuta kivaa löytyy niin sitten enemmän..

monella surullisia uutisia tai muuten epävarma tilanne, teille kaikille suuret :hug: , jaksuja!

uusille tervetuloa mukaan vaan! :wave:

umayya + siiri 10+3
 
Hei, eilen kävin ultrassa, jossa todettiin pienen taimen olevan eloton. :'( Se oli sen verran pieni, että vastasi n. rv 8 (alkio vielä ) eli raskaus on keskeytynyt jo pari kolme viikkoa sitten. Mitään vuotoa tms. ei tullut ja raskausoireetkin ovat jatkuneet edelleen. Maanataina menen kätilöopistolle, jossa hoito aloitetaan kemiallisesti, jotta saadaan kohtu tyhjäksi, jolloin kaavintaa ei toivottavasti tarvita.

Surullinen olo on edelleen, vaikka eilen itkinkin pitkin iltaa. Tytär kävi minua halaamassa ja pussaamassa ja pyytämässä, raukka, anteeksi. Yritin selittää, ettei äiti ole hänen takiaan surullinen, mutta eihän noin pieni (2,5 v.) oikein vielä ymmärrä. Tyttö vain yhdistää sen, että jos jollain on paha mieli ja pyydetään anteeksi ja lohdutetaan, niin sitten tulee parempi mieli. Ihana tyttö!

Toivotan teille kaikille oikein hyvää jatkoa ja onnellista odotusta ja tietenkin, että te kaikki säästytte tältä.
 
Hiljakseen itsekkin täällä melkein taustalla vaan. Luen kyllä kuulumisia, mutta mieli aika matalalla kun tuota veristä vuotoa oli runsaasti, ja lääkäri sanoi ettei lupaa mitään vaikka pikkuinen kyydissä vielä onkin. Ultrassa vastaa jo viikkoja 13+3 ja np 1,6 eli tuo laskettuaikakin muuttui.
 
s-anttu sydämmellisesti tervetuloa joukkoon ja kirjoittelet silloin tänne,kun siltä tuntuu :hug: Lähetän sulle extrapaljon vauvaliimaa :heart:

Mantelinkukka mitä se lääkäri oikein sanoi,ettei anna toivoa? Eihän se verenvuoto joka tapauksessa tarkoita sitä pahinta,joillakin on tullut valemenkat melkein koko raskauden.
Onko sulla tietoa,missä kohtia istukka on,eikös jos se on kohdunsuun paikkeilla,niin sitä vertakin saattaa tulla?
Mä lähetän sullekkin purkillisen sitä vauvaliimaa täältä :hug:

bad virgin ja hippu 12+4
 
:hug: :hug: :hug: ja paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille. Voi surku :(

Uusille oikein paljon tervetuloa mukaan ja onnellista odotusta! =)

Mullekin tuli vihdoin kutsu np-ultraan. Viikon päästä pääsen sinne, rv 12+3.
Sain myös kutsun siihen predo-tutkimukseen, kuten pari muutakin päijät-hämeen äitiä täällä :wave: ajattelin siihen itse kanssa osallistua.

Äitiyspakkausta en tällä kertaa ota. Esikoiselle sen otin, kakkoselle myös, mutta jo kakkosen kohdalla totesin, että se oli ihan turha. Ainoastaan petivaatteet, makuupussi ja harsot tuli todella tarpeeseen. Vaatteita oli hirveesti jo ennestään ja lisäksi kun kakkonen on eri merkkiä ku eka, niin toki sukulaiset ja ystävät innoissaan ovat ostaneet tytölle "oikean" värisiä vaatteita ettei vallan pojaksi luulla. ;) Näin ollen ä-pakkauksen vaatteet on melkeinpä pitämättömiä, mutta oonki ajatellu lahjottaa ne jonneki hyväntekeväisyyskohteeseen.

Äitiysvaatteita löytyy myös kahden edellisen odotuksen ajalta riittävästi (etenki tosin kesävaatteita, joille nyt ei kyllä oikein tule käyttöä), mutta kyllä mieli tekee silti jotain kivaa uutta itselle ostaa tässäkin raskaudessa. Masutuubin hankin äskettäin ja samoin sen kuminauhasysteemin millä saa housun vyötäröä jatkettua, niille taitaa kohta tullaki jo käyttöä kun etenki iltaisin maha järjettömän turvoksissa.

Jaaha, kuopus heräs päikyiltään, moikka

vanttu rv 11+3
 
Valonsäde :hug:

Itseäkin vähän pelottaa tuo np-ultra(3.12) että jos tuleekin huonoja uutisia.
Tänään tuli se doppleri, yritin kuunnella sydänääniä mutta eipä niitä vielä kuulunut. Eipä niitä vielä näillä viikoilla välttämätä kuulukkaan.
Tänään on taas pahoinvointi ollut vähän vähäisempää, illasta kyllä yleensä pahentunut...

Peppita+PikkuKutonen 10+4
 
HelloShitty
valonsäde; paljon voimia ja osaanottoja. :hug: :hug: :hug:
ihana tyttö sulla on! :heart:

mantelinkukka; tsemppiä sinne myös ja toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä. :hug:

Babsi:lle tsempit pahoinvointiin. =) kai se joskus alkaa helpottaa. :whistle:

HS (joka vieläkin oottaa kuulumisia Sisulta) :attn: ja Lime rv 12+1
 
tässä muutama
www.bebes.fi
www.missymom.net
www.belua.fi
www.lemonkids.fi
www.mamabella.fi
www.taikapilvi.com



Ja sitten taas mennään,, ollaan lähdössä Ouluun pitkäksi vkl koko jengi ,6hlö, ja pakkaamista piisaa, kun siellä taitaa olla hiukan eri kelitkin ku täällä Espoossa :)
 
moi.. kaikille pahoittelut surullisista uutisista,olin eilen siinä lääkkeellisessä tyhjennyksessä... ja kohtu tyhjeni, vuoto oli älytöntä, ja niin kipukin.. mutta mä päätin tai me ettei yritetä ainakaan vuoteen lasta, näitä pettymyksiä en vaan jaksa, pilleritkin heti eilen ehtool alotin.,mutta elämä jatkuu, ja meille ei vain vauvaa nytten tarkoitettu, :/
 
Sain veriseulan tulokset juuri postissa ja sekä nt-ultran mukaan että seulan mukaan meille odotetaan tällä hetkellä tervettä vauvaa :heart:

Ihanaa, eilen oli vaikea päivä kun väsytti niin, mutta yöllä satanut lumi sai minuun ihan uutta puhtia! Vaikkakin suli jo pois... mutta silti! :D
Pikkasen pelottaa olla näin iloinen ja onnellinen, yleensä hyviä uutisia seuraa huonot uutiset... mutta jos tämän kerran, edes hetken :heart:

Ls ja poikanen 11+3 ( ja poikanen olkoon ja kulkekoon loppuun asti masunimenä ;) )
 
Haleja kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug: ja terve uusille!! :wave:

Caisachu....uskon, että sinusta tulee hyvä ja rakastava äiti. Kyllä se rakkaus ja äidinvaistot sieltä heräävät! Itse toivoin omaa esikoistani innolla ja nyt samoin tätä toista. Oma lapsi on aina oma..en itsekään voi sanoa että toisten lapsista mitenkään erityisemmin pitäisin. Esikoista odotin innolla ja samoin tätä toista.

Joululahjat..en oo vielä kauheesti ostellut. Tiedän kuitenkin jo mitä aion hakea..ja aionkin ne varmaan jo ens vkl:na hankkia ettei tuu sitten joulustressiä.

Äitiysvaatteista..esikoisen osotusaikaisia en aio käyttää, joten olenkin huutanut jo jotain netistä ja ostanut parit uudet housut. Vielä aion jotku housut ostaa..työni puolesta tarvin edustaviakin vaatteita ja mukavuus ennen kaikkea! Itse kyllä suosittelen kunnon äitiyshousujen ostoa..ne kun menee koko raskauden, eikä mitään normaalia suurempia normihousuja, joita joutuu ostamaan monet. Huuto net on edullinen vaihtoehto, jos ei muuten malta ostaa.
 
Täällä Länsi-Suomessakin on vihdoin talvi. Eilen sato lunta ja nyt on pakkastakin. Sai ihan uutta puhtia tämän pahoinvoinnin keskelle, kun maailma näyttää niin valosalta. Jouluakin jo aloin odottaa innolla. Sillon on myös ne pahimmat riskiajat ohi tämän raskauden kannalta, joten siksikin sitä odottelen. Aloitin jo joululahjojen hankkimisenkin. Ei sitten tarvitse kaikkia kerralla viime tipassa hommata.

Kovasti jaksamisia teille jotka olette saaneet huonoja uutisia.
:hug: Kyllä tänäänkin itku tuli, kun luki surullisista tapahtumista täältä.

Barbapörrö ja Pätkis 8+2 :heart:
 
valonsäde ja rakkaimpani :hug: :hug: :hug: surullisia uutisia....

äitiysvaatteista, en ole ennenkaan niin hirveen isoksi tullut, etteikö olis omat yläosat käyneet, ainakin pidemmän ja joustavamman versiot, housuja hankin varmaan kirppikseltä tai huuto.netistä yhdet farkut ja yhdet mustat suorat housut. Ei sitä niin ihmeitä tarvi ja monesti osa vanhoista vaatteista mahtuu kun vähän fiksaa. Masutuubin kirppikseltä kerran jo nappasin parilla eurolla mukaan. Juhlavuutta saa taas aika helposti jollain koruilla tai huivilla jos jotain juhlia tulee.

Joseman kanssa kyllä samaa mieltä, että edes yhdet kunnon housut kannattaa olla, ja jos on perusmustat niin ne käy kyllä vaikka joka päivä. Nykyisin on tosi nättejä äippävaatteita ja tosiaan käytettynä saa tosi edullisestikin.

itse tehdyistä lahjoista, me ollaan lasten kanssa tehty joka vuosi jotain lahjoja itse, esim. nekkuja, tai niitä ihania riisisuklaakarkkeja (en muista oikeaa nimeä) tai tehty kipsimagneetteja, kipsituikkutelineitä tms. Vähän vaihdelleen mitä keksitty tehdä. Kerran tein sellaisia froteehuppuja mitkä on tosi ihania kun tulee saunasta, saa märät hiukset näppärästi huppuun kun jos pyyhkeen laittaa nin se aina tippuu...Tänä vuonna tehdään ainakin yhdet hauska avaimenperät, niin muuten yksi vuosi tehtiin heijastimia itse, sekin oli hauskaa. Niin ja yksi vuosi tehtiin piparkakkutaloja (oli valmis talon osat, piti vaan "liimata" ja koristella) oli hauska tehdä ja saajat oli tyytyväisiä.

joululahjat, on pääosin hankittu, yleensä ostan jo kesän alemyynneistä jos jotain tosi hienoa on, monesti leluja saa todella halvalla ja tosi erikoisia ja hauskoja kun on sopivasti paikalla. Me ei kauheasti edes aikuisten kanssa osteta lahjoja toisillemme niin ei niin paljon tarvi miettiä.

Välillä meinaa jotenkin lipsahtaa töissä tai muualla tää vauvasalaisuus, kun ainakin yksi työkaveri odottaa. Haluan kuitenkin vielä pitää salassa, ainakin np-tuloksiin mutta vaikka lähemmäs joulua asti. Lapset kyllä jo odottaa lupaa kertoa, ihmeesti on osanneet säilyttää salaisuuden.

Välillä sitä unohtaa hetkeksi vauvan ja sitten taas muistaan ja on niin :heart: tunteet. Joitain tapoja jäänyt kuitenkin, esim. vessassa jotenkin pakko aina kurkata ettei tule verta, vaikkei syytä oliskaan mut silti. Potkuja odotan kovasti, sais aina sieltä tuntemuksia että kaikki hyvin. Mäkään en usko että alle 10 viikoilla voi tuntea liikkeitä, koska vauvan jalatkin on niin onnettoman pienet jne. Tosin en ala väittelemään, hienoa jos joku tuntee. Mulla tuo masu muutenkin välillä pitää omaa elämäänsä joten monelaista tunnetta ja liikettä sieltä tuntuu on raskaana tai ei. Ihaninta on ne selkeät liikkeet ja tönimiset ja potkimiset, joista ei voi sitten mitenkään enää erehtyä.

raskauksista, eka syntyi viikoilla 37+, toinen 39+ ja kolmas viikolla 41 tasan, eli sen mukaan nelonen menis reilusti yli....Tokan synnytykseen mies ei ehtinyt ees mukaan kun kesti vajaan tunnin, kolmannesta meni lapsivesi joten ehdin sentään pari tuntia oleen laitoksella mutta mies oli vaan vikan puoli tuntia. Mä olen vähän sellainen yksin synnyttäjä, ja kun perusluomulla (siis on puhkastu kahdesta kalvot jne en mitenkään fanaattinen ole) mennään niin olen vähän äreää seuraa, ja ihan yksin mielelläni "kärsin" tanssin ja liikun siellä omaan tahtiin =) No kaippa otan ton miehen taas siihen ponnistusvaiheeseen jotta saan häneen nojata =)

syömisen tarkkailu, en tarkkaile oikein mitään, kun en muutenkaan syö oikein sellaista mitä ei sais nyt syödä (enkä juo) tietysti yritän vihanneksi ja kasviksia syödä runsaasti jne ja tota d-vitamiinia olen nyt ottanut joka päivä. Kaippa jotain perusvitamiiniakin vois ottaa.

Auts, mä kirjoitan kyllä megapitkiä juttuja... Joku pyyteli anteeksi kun oli "omaa napaa" mutta ne musta ainakin on kaikista kivoimpia lukea, jokainen kuulumisia, tunteita fiiliksi, hyviä ja huonoja, saa tietysti kommentoida muita mutta eipä siitä varmaan loukkaanu jos ei joku aina kommentoi.

Huomenna on (taas) perjantai, jes jes jes

kekkeri ja nakero 12+4 (13+1)


 
Kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
Ihanaa kun tuli lunta kyllä piristi mielialaa. Nyt olisi sitten maaginen 12 viikkoa täynnä, mutta katsotaan...maanantaina vasta ultra. Mies on nyt alkanut toiseen kertaan miettimään onko nyt sittenkään oikein kun on vauva tulossa :eek: . Onkohan jotakin kriisiä päällä tai jotain. Emme asu vielä yhdessä mutta tarkoitus olis muttaa yhteen viimeistään ensi vuoden puolella. Mahtaakohan olla liikaa muutoksia miehen mielestä tulossa kun tuollaisia nyt yht`äkkiä on ruvennut pohtimaan.

Odotan itse vielä innostusta joululahja ostoksille. Toivottavasti tulee pian ettei joudu viimeisinä päivinä sitten ruuhkassa stressaamaan ;) .
 
Mulla on eka ultra äitiyspolikklinikalla ensi ma,tänään tuli kutsu postissa.Ihanaa päästä kurkkaamaan masuun.

Päivitän kohta uuden masu kuvan profiiliini.Kohtu mulla on jo navan korkeudella.

Valonsäde:Voimia.Tuntuu niin kurjalle,että vieläkin joukko harvenee.Ihan liikaakin ollut km ketjussa.

A-Mam ja Mimmi rv 12+2 :heart:
 

Yhteistyössä