**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

valonsäde: Voi eii... :hug: :hug:

Mantelinkukalle kans :hug: ja pikkuiselle niitä tarrasukkia mielettömästi matkaan!!

rakkaimpani: :hug:

pilttiä4: Kiitos mammavaatelinkeistä, vaikken niitä ole kysellytkään mutta niistä on varmasti kaikille iloa ja hyötyä. Pitääkin mennä katsomaan heti onko siellä mitään kivaa... :D

Sisulle ja Talvikselle onnittelut ultrauutisista!! :heart:

a-mam: mä varasin tänään ekan neuvolan sinne ä-koskelle :) Kivan kuulosta oli porukka puhelimessa. Kunhan saadaan muutettua ja kotiuduttua niin mä kutsun sut kaffelle :)

Tänään ollut sika hyvä olo!! Menin jo aamulla tallille hoitelee pollen, juoksutin sen ja tietysti ulkoilutin koiratkin oikein kunnolla kun oli niin ihanasti tullut lunta yön aikana :heart:
Tuntuu oikeen pahalta olla nyt saikulla kun fiilis on mitä parhain, mut saahan sitä kai vähän tällee salaa muilta nauttia ;)

Käytiin miehen kans vähän shoppailemassakin. shh.. ei saa kertoo kellekkään... Ostin uuden takin, pari pipoo, kengät, hanskoja, kodin tarvikkeita ja mieskin osti itselleen kengät. Nyt on hyvä mieli ja tili tyhjä :D Voi että miten oli kiva käydä sit uusilla vaatteilla koirien kans ulkona! Tuli niin naisellinen olo pitkästä aikaa kun tuntui että jopa näytti hyvältä! Aivan mahtavaa.

Vielä pitäis ostaa jotain ihan tavan vaatteita niinku töihin esim. Jotain neuleita, mut ne varmaan pitää katsoa tuolta äitiysvaatepuolelta, ettei tarvi sit ostaa taas uusia kun masu kasvaa :)

Unista: Näin viime yönä omituista unta, mut positiivista tuosta vauvasta. Se käsitteli sukupuolta. Ihan varmaa selvyyttä en saanut kumpi on tulossa mut kyllä siellä pippeli näkyi mut sillä oli kuitenkin tyttöjen vaatteet...? hehe.

vitamiineista: Kävin eilen ostamassa lisä D-vitamiinia. Olen syönyt tuota raskaus Multitabsia alusta asti.

Joululahjat: Ostan, tänä jouluna varsinkaan ei ennätä tekemään mitään itse, en oo kyl varmaan tehnyt pitkiin aikoihin muuta kun kortit. Lahjoja ostan vaan kummilapsille, miehelle ja vanhemmille jotain pientä. Heppa saa uusia loimia lahjaks, kun lähtee sinne Ypäjälle niin ei tarvii tilkkutäkeissä lähteä ja koirat jotain perinteistä, kuten luita ja leluja :)
 
HelloShitty
Ihanaa Sisu!!!! onnea! :heart: :hug:
täällä ollaan oltu ihan huolesta sekasin. huhuiltu sua sekä täällä että mitäs nyt:illä! |O :D
onneks oli kaikki hyvin! :flower: =)

Talvis; onnea, onnea myös sulle! :flower: :heart:
 
Hei BV, voiskos noita mammavaatekauppoja pistää vaikka tohon ekasivun linkkilistaan? Meinaan kun ei välttämättä jaksa niitä aina selailla täältä sivujen lomasta, kun minä oon varsinkin semmoinen lahopää ettei pian muistakaan kokoasiaa :)
 
Heippa!
On pitäny vähä kiirusta nii en oo taaskaa ehtin hirveesti täällä käymää :ashamed: Mut muutama viikko olis vielä koulua, ennen joululomaa, et jospa sit ehtis taas tääl palstallaki pikkasen enemmän pyöriä :D

Voi ei.. täällä taas ikäviä uutisia :'( Voimia kaikille menetyksen kokeneille :hug:

On: Tiistaina käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin :heart: Pikkunen vastas viikkoja 12+2 (oli 11+5), mut ei lähteny la:ta muutamaa. Niskaturvotusta oli 0,35mm.. veriseulaan en halunut osallistua. Masuki on viimesten viikojen aikana pulpahtan esii :D koskakohan sit joutuu äitiysvaatteisii siirtymää.. täytyy varmaa parin viikon päästä lähtä vähä kattelemaa, löytyykö mitää kivoja :) Seuraava neuvola ois parin viikon päästä eli 3.12. jospa siel sitte vaikka kuulis jo ensimmäisen kerran sydänäänetki :heart:

Minttu + pikkusin 12+0 :heart:
 
Eli eilen käytiin OYS:ssa, aamusta lähdettiin ajamaan jo klo 6.00, miehellä piti olla lyhki-yksikössä (lyhyt kirurgia sanasta lyhenne lyhki ) jo klo 7.30. Minä ravasin kaupoissa sillä aikaa, kun mies odotteli sairaalalla leikkaukseen pääsyä, ja menin sit 11.45 itse perinnöllisyyspolille, missä oli kätilö mua jo odottelemassa. Oli tosi kiva jutella, kertoa peloista jne. Taas sain sieltä varsin hyvää palvelua. Sit mentiin sikiöntutkimusyksikköön, missä jouduin odottaa n. 10min ultraan pääsyä, ja oikeesti itku kurkussa olin siellä. Pelotti ihan sairaana!! :$ Heti, kun anturi painettiin alamahalle, niin näin jo vauvan koosta, että se oli viime "näkemästä" kasvanu NIIN paljon, ettei asiat voi kovin hullusti olla. Ja heti sielä näky syke :heart: Vaavi ei olis millään jaksanu herätä, mut kätilö tökki anturilla mahaa sen verran, et vaavi vaishto asentoa, ja et kätilö sais np-mitan paremmasta kulmasta... Hmm... :whistle: Vaavi heräsi kyllä, ja aloitti siellä semmosen rallin, ettei kätilö meinannu loppujen lopuksi saada mittaa ollenkaan... :D Eli varsin eläväinen yksilö siellä olisi tuloillaan. Turvotus siis tasan 1 mm, pääperämitta 4.9cm, ja mitäs muuta tärkeetä, kaikki 4 raajaa näky, kallo ja vatsanpeitteet näytti normaaleille. Kätilön saate sanoat oli, että kaikki on niin hyvin kun vaan olla voi. Olis tehny mieli itkeä ilosta, kun pääsin ultrahuoneesta pois.
Mies puolestaan oli heräämössä herättyään kysyny ekana puhelinta, että saa soittaa mulle, ja kysyä ultra-kuulumiset :heart: Illalla kotiuduttiin vasta kahdeksan lopulla, tää päivä meni sit kaikilla totutellessa siihen, ettei mies nyt kovin nopeasti ja itsenäisesti pysty toimimaan keppien kans, ja jalka on sillä kiitettävän kipeä, joten tässä sitten yritetään jaksaa tehdä näitä kotihommia taas vajaalla miehityksellä.
Perinnöllisyyspolilla sovittiin jo aika rakenneultraan, se olis 19.1.09, sillon olis viikkoja 20+4. Toivon mukaan sinne asti päästään...
Vaikka eilen taas näki papusen, ja kivi putosi sydämeltä, että NYT kaikki on hyvin, niin toisaalta takaraivossa painaa huoli, että minä hetkenä tahansa kaikki voi muuttua. Mä en uskalla luottaa tähän raskauteen ollenkaan, enkä siihen, että kaikki sujuis ongelmitta, ja me todella saatais kesävauva syliin asti...
Mä oon ihan pihalla kaikesta, mitä te ootte täällä jutellu, joten tässä saa nyt olla mun kuulumiset. Sen verran vielä kerron, että 2 viikon päähän sovitaan sit uusi neuvola-aika, käyn kuuntelee vaan ne sydänäänet neuvolassa sillon. Huomenna pitääkin muistaa soittaa sinne... :whistle:
Sisu ja matkustaja 12+0 :heart: POKSPOKS!
 
Kiitos kaikille osanotosta! Tässä sitä huomaa, ettei aina itsekään säästy tilastoilta. Itse kuulun kai sitten järkeilijöihin ja vaikka surullinen olenkin, toisaalta ajattelen, että luonto kai hoitaa asiat parhain päin. Olo ei ole toivoton kun näyttää siltä, että kumminkin melko helposti tulen raskaaksi ja yksi lapsi on ennestäänkin, niin toivoa on.
Toivon ettei huonoja uutisia tähän pinoon enää tulisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Hei BV, voiskos noita mammavaatekauppoja pistää vaikka tohon ekasivun linkkilistaan? Meinaan kun ei välttämättä jaksa niitä aina selailla täältä sivujen lomasta, kun minä oon varsinkin semmoinen lahopää ettei pian muistakaan kokoasiaa :)
Mäpäs laitan huomenissa ja multa löytyy ehkä muutama puoti lisää,nyt kuitenkin nukkumaan :wave:

bad virgin ja hippu 12+4 vielä hetken :heart:
 
HelloShitty
pino oli melkein ehtiny tippumaan tokalle sivulle! :eek: joko kaikki alotti vlopun viettoa? :whistle: :D kunnon pakkanen ulkon. onneks sain takin enne sitä. ja siinä on tilaa mahallekin. mulle kävi niin hassusti et mun lempitalvitakkini varastettiin keväällä, baarin narikasta. joo! niin voi tapahtua. |O :headwall:

jeps. masu kyllä kasvaa..sen kyllä tuntee ja huomaa. :heart:
eipä mitään muuta

HS ja Lime rv 12+2
 
Yeb
Heipat täältä! Ultrassa on nyt käyty ja kuten osasinkin odottaa, siellä ei ollut enää elämää. Kohtu ei vaan oo tyhjentynyt kokonaan joten nyt sitten odotellaan TYKSistä soittoa tyhjennykseen, kypsää!

Kiitos tuesta kaikille ja onnea masunkasvatukseen! Toivottavasti mä nyt olen viimeinen jolle tulee ikäviä uutisia tässä pinossa..
 
vanttu anteeksi uteluni, mutta minkä ikäiset sulla on aiemmat lapset? tai siis lähinnä millon ovat syntyneet? alkoi kiinnostaa kun olet samalta alueelta ja tuli ihan hölmö ajatus kun viimeks olin synnärillä mulla oli huonekaverina nainen jonka esikoinen oli syntynyt samaan aikaan kuin mun ja kakkosetkin siis samanikäset, voit vastata yv:nä jos haluut, tai jättää vastaamattakin :)

umayya + siiri 10+4
 
HelloShitty toki tässä pinossa on ollut paljon huonoja uutisia,mutta kun olen mielenkiinnolla seurannut muita ketjuja,niin kaikki eivät laita listaan keskenmenon saaneita, toki tuo meidän KM ja TM lista alkaa olla liian pitkä :snotty:

Täälläkin on jo melko mukavasti tullut lunta =) Likkakin on ihan ihmeissään,kun ei vielä viime talvena kävellyt ja nyt on niin mukavaa kävellä lumessa :D
Tosta joulukuusta tuli mieleen,että kukas halusi olla sen kuun päivittäjä? :wave:
Mulla on varmaan niin paljon joulutäpinöitä ja valmisteluita,ettei kovin paljon koneelle kerkeä,vaikka toki päivittäin täällä piipahdan =)
Mäkin meinasin huutiksesta etsiä jotain äitiysvaatetta,kun joulu syö aika paljon rahaa ja joulukuussa tulee AINA iso nippu laskuja :kieh: :headwall:

bad virgin ja hippu 12+5 :heart:
 
Heips!

Kiitos BV :) Mä eilen jo tilailin jotain vaatteita (tosin halenssilta vaan...) :ashamed: Kohta mä oon totaalisen pa, mut olen päättänyt et saan helliä itseäni kun olen kärsinyt kuusi viikkoa tässä tätä huonoa oloa.

On muuten hintaeroja noissa nettikaupoissa ihan kivasti, kun sama paita oli toisessa paikassa 54e ja toisessa 49e....

Yeb: Olen pahoillani.... :hug:

Ostin tänään piparitaikinaa ja juuri otin uunista tämän talven ensimmäiset omat joulutortut... Namii :p Illalla vois sit paistella lapinkoiramuotilla tehtyjä pipareita.
Pitää yrittää kasvattaa tuota mahaa vaikka herkuilla kun se ei näytä muuten tuolta esiin tulevan :D No ehkä se sit jo jouluna näkyis, toivottavasti :)

L&M 12+3
 
Sisu Ihanaa, huviä uutisia! =) :flower:

Yeb :( :hug:

Täällä väsy ja huono olo melkein kokonaan ohi, jee! =) Tänään viettämään tyttöjen iltaa, isi jää pojan kans kotiin viettämääm poikien iltaa =)

MiNiMaM ja masuasukki/masuasukit 11+5
 
Hei kaikki! Ja :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille. Jaksamista.
MM83, tämä raskaus enkelin jälkeen on aivan erilaista tietenkin. Tietää tarkaan sen, että mitä vain voi tapahtua ja että tapahtuukin. Älä turhaan tunne syyllisyyttä tästä uudesta vauvasta, mutta sure menetettyä kun siltä tuntuu! Ja enkelivauvaasi saat rakastaa aina, oli sinulla vaikka kymmenen elävää lasta myöskin rakastettavana. Mä olen vähitellen jo alkanut ajattelemaan uutta vauvaa enemmän ja enemmän. Sulla on tietenkin vähemmän aikaa tapahtuneesta... Voimia raskauteesi! :heart:
Mä oon vaatteita ostellut, koska se tuo mulle aika paljon sellaista luottoa tulevaan. Kun vaan uskaltautuu heittäytyä iloitsemaan raskaudesta. Aattelin, että se on melko pieni hinta mielialasta. :)
Babsi mainitsi Topshopin. Siellä täytyy käydä, jos pääsee Tukholmaan. Tarkoitus olis päästä, mutta viime raskaus meni aika pitkälle kotilevossa, niin ei nytkään suuria kuvitelmia. Mulla on sitten kaappi täynnä uusia vaatteita ja makaan kotona yksikseni... :LOL: (Sieltä Topshopistakaan ei voinu mun käsityksen mukaan tilata kotiin...? )
Ihanaa kun on lunta. Täytyis vaan kai mennä ulos astikin välillä. Poden huonoa omatuntoa, kun ulkoilen niin vähän. Syön kyllä terveellisesti, auttaisko se tilannetta yhtään...
Nyt on menossa 12+1. Kaikille mukavaa perjantaita!
 
Tulinpa vaan ilmoittamaan että itekin täällä vielä mukana olen vaikka en ole kirjoitellut/lukenutkaan..8 h töitä päivässä koneella on ihan riittävästi niin ettei illalla enää jaksa..ja muutenkin unikausi on alkanut ja nukun nyt 11h yössä..

Mä oon tässä suunnitellu alkavani kutomaan (kutomistaidot on tosin hieman heikot, mut aion opetella) ja aion antaa veljelle villasukat lahjaksi! Sit muille aion tehdä ite tehtyjä joulukarkkeja ku nyt rahatilanne ei salli mitään kauhean isoja lahjoja..enkä kyllä jaksa käydä kaupoissakaan kiertelemässä..tulee nuo joululaulut jo nyt vähä korvista.. :p
Mites te muut? Annatteko ite tekemiänne lahjoja vai ostatteko kaupasta?

Niin, ja toissapäivänä oli neuvola, sydänäänet ei kuulunu mut onneks istukka kuulemma humisi.

cranyo ja tuutikki 12+1 tai jotain sinnepäin. :)
 
Mulla ne ei kun vaivat jatkuu :kieh: Maanantaina sain kuurin kun joku emätintulehdus ja nytkin jotain ihme oireita koko ajan alapäässä :$ Pitää nyt maitohappobakteereja syödä ja kunhan tämä kuuri loppuu niin sit apteekista joku kuuri mikä tasoittaa alapään ph-arvoa tai jotain...Niin ja virtsatulehduskin oli silloin joku viikkoa takaperin.
Minä joka aina olen pitänyt odotusaikaa elämän parhaina aikoina en nyt jaksa hirveästi vielä innostua :( Mutta eiköhän tämä tästä kunhan tuo pahoinvointi nyt loppus kokonaan ja tuon alapään sais kuntoon niin ihanaksi muutu :D
Kovasti odotan että rupeais liikkeitä tuntumaan, se on niin ihanaa kun toinen antaa merkkejä itsestään :heart:

Peppita+PikkuKutonen 10+5
 
Ja pahoitelut täältäkin kaikille suru- uutisen saaaneille :hug:
Eilen oi nt-ultra ja kaikki oli edelleen hyvin. la muttui, eli olis nyt 3.6, viittitkö [/bBV muuttaa sen? turvotus lukema oli 1.9, ihanhyvä kai se oli.
Olen vielä jatketulla saikulla 7.12 asti, sitten yritän töihin mennä, saa nähdä miten käy.
Maha kasvaa ja olemme kaikki onnellisia!!
Hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä