*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Täällä on ollu nyt juomatta, onneks :ashamed: Mun pää ei kestäis yksin kotona ku mulla on joku mielenterveysonkelma varmaan iskeny ku koko ajan pitää olla 24/7 yhessä.. Kuuluukohan raskauteen?! :D Toivottavasti sitte itsenäistyn vähä ku vauva syntyy, muuten miehellä on kaks vauvaa hoidettavana :LOL: Jooh me painutaan pehkuihin kahtomaan elokuvia :wave:

kleo ja Sara-muru 36+1
 
Tänään tuli käytyä painoarviossa , koska sokerit oli raja-arvoja paasto mittauksessa. Vauva kasvanut hyvin muttei ollut liian iso ollenkaan n 3500g. Vielä on hetki aikaa kasvaa, mutta toivon ettei nyt kauheesti kasvaisi, ettei sen takia tule vaikeaa synnytystä. Sen jälkeen ostoksilla koko päivän ja nyt oin joka paikka kipeänä ja jalat turpeat, on ku ois jyrän alle jääny :kieh:...pienen karkkipussin ostin siitä hyvästä kun jaksoin juosta vielä ostoksilla.

Kotona paikat alkaa olla valmiina vauvaa varten. Sairaalakassia en ole vielä saanut pakattua..mutta aikaa on :whistle: . Paikat oli yhdelle sormelle auki muuten ei ole tullut merkkiäkään, että syntyisi..olisihan se ihanaa kun se olis jo tuossa tuhisemassa.

maare 38+1

 
Heippa

BV: toivottavasti pikkuneito aloittaa syömään kunnon imulla niin ei tarvis kikkailla. Vaikka tosin ei se hörpyttäminenkään oo vaikeaa sitten kun sen ns rytmin siihen oppii...mä tosin meinasin tukehduttaa tuon kuopuksen, kun ei vaan meinannut tulla koko touhusta mitään.
:ashamed:

Mä täällä vaan elän jossain haavemaailmassa ja kuvittelen että mä ehdin tehdä vielä vaikka mitä ennen kuin tää vauva päättää syntyä...tosiasiassa kun ei tuohon laskettuun ole enää niin kauaa aikaa ja sitten toiseksi vois ehkä katsoa hieman noita nuttuja valmiiksi jne.
No sainhan mä toki tänään haettua vauvalle makuupussin :LOL: onpa jotain jo kasassa... no ei, on meillä pinnikset ja kehdot jo kasattuna jne mutta esim noi kestot ja vaatteet on vielä hieman vaiheessa...siis kestot pitäis pestä ennen käyttöönottoa pariin otteeseen jotta tulis edes pientä imua näin alkuun. No jos sitten huomenna :whistle:
Ja sitten pitäis vielä vääntää muuttoakin :whistle: :whistle:

Mies on huomenna menossa esikon kanssa keikalle ja sanoin vaan, että nauttivat keikasta sillä nyt ollaan jo niin lähellä sitten laskettua ettei tarvi hirveästi suunnitella mitään menoja.

Mutta näillä ajatuksilla niin morjens taas :wave:

Jeps1
 




Pikaisesti meidän kuulumiset.

Eilen päätin lähteä vielä bodypumppiin...Yöllä supisti pari kertaa kivantuntuisesti.

Aamulla alkoi säännölliset supistukset sellaisella voimalla,etten halunnut kauaa kotona olla...
vietiin lapset mummolaan ja synnärillä todettiin kohdunsuun olevan 8cm auki,kun saavuttiin sinne.En halunnut kalvojen puhkaisua heti,jotta kroppa ja mieli ehtisi mukaan tapahtumiin.

hiukan yli 12 puhkaistiin kalvot(eikä meinannut onnistua kun oli taas niiin sitkeät) ja
pieni poika syntyi 13 minuuttia myöhemmin mitoin 3010g,49 cm ja pipo 34cm.

Synnytys oli luomu,kuten toivoin(suihku,kaurapussi ja lämpötyyny oli aupuina loistavia)
Kätilö,opiskelija ja ihana mies oli niin hyvin tsemppaamassa,et oisin ollut heti valmis uuteen synnytykseen.Kivulian osio oli kalvojen puhkaisujen jälkeen.Synnytyksen kokonaiskesto oli lopulta 5t 50min.

Kotiuduttiin 7,5 tunnin kuluttua synnytyksestä ja kaikki kilot hiukan enemmänkin jäi laitokselle.Otin liian liikuttavia kuvia isistä ja pojasta kun he nukkuivat tunnin päikyt urakan päätteeksi :heart:

A-Mam ja "Mimmi" :D

Eli me tiedettiin jo puolivälistä vauva pojaksi,muttei hennottu vaihtaa enää 3 v tytön keksimää lempinimeä.

Ja alun tyttöfiiliksissähän ehdin ostaa jo mekon ja vaal. pun. sukat,mut ultrauutisten jälkeen aloin ostamaan sit poikavaatteita.

Nyt vetäydyn saunan lämpöön :wave:

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen

 
Onnea A-mam :flower:

Täällä saatu "nauttia"mahtavista supisteluista! Onneksi helppas kun nousin sängystä sohvan nurkkaan...menin klo.22.30 nukkuun ja ennen klo.00 heräsin supisteluihin.olin unen läpi jo tuntenu makeita supisteluja ja siitä ne jatku sitten tuohon klo.02.45,tulivat n.10-30min.välein...Aivan tuskassa oli maha,etenkin alamaha,välillä piti juosta WC:aan,ku tuntu et tulee sontakin housuun (anteeksi :x ). Kertokaa mulle ,et onko nuo kovat alamahakivut(niinku järkyt menkkakivut) NIITÄ supisteluja???

Lähen takas punkan pohjalle,jospa sais nukuttua loppuyön...

Ryhis ja seppo 37+3

PS:jännä,kun eka toivoo et supistelis ja sit kun supistelee,niin ei haluakkaan et supistelee...ottaa tästä sitten selvän...
 
ONNEA A-MAM!!! :flower:

Heräsin äsken kun tuli jotain nesteitä pikkareihin...oli ihan kun vettä, mutta ei tullu hirveesti...onneks tyksin sivuilla hienosti ohjeistetaan:"Sairaalaan tulee lähteä, jos lapsivesi menee - vaikka synnytys ei vielä olisikaan käynnissä (ei supistele). Lapsivettä voi tulla tihkumalla aivan pieniä määriä tai valumalla hyvinkin runsaasti. Jos epäilet lapsiveden tihkumista, seuraa sitä kotona laittamalla side housuihin. Kun olet varma, että se on lapsivettä, tule sairaalaan."

no ei oo kovinkaan varma olo..taidanpa soitella sinne päin.
 
Taa
Huomenta!

A-mam onnea pojasta! :flower:

Täällä odotellaan tuon esikoisen heräämistä, että sais tietää onko kuume laskenu vai tuleeko meille viides kotipäivä :headwall: Jotenkin lievästi tympii. Onneksi tytön kummitäti kävi eilen kahvilla täällä niin sai edes hetken aikuista (naispuolista ja raskaana olevaa!!) seuraa. Näytti ultrakuviansa mulle. Pieni poika sielläkin köllöttelee :heart: Sovittiin, että mennään viettämään iltaa niille viikon päästä sunnuntaina mikäli olosuhteet sen sallii.

Eilen olikin sellanen fiilis, että kasassa ollaan vielä rv 42. Illalla tosin alkoi sitten aika kipeät supistelut. Useemman tunnin niitä tuli 7-8 minuutin välein. Harkitsin jo miehen kotiin soittamista, jos väli olisi tuosta lyhentynyt, mutta nukahtanut oon, joten kai ne on sitten loppunut :/ Mä oisin kyllä ihan valmis jo lähtemään synnyttämään.

Ryhis Kyllä nuo kovasti NIILTÄ supituksilta kuulostaa. Kovia menkkakipuja. Supistuksella on aina alku ja loppu (eihän muuten voi laskea aikaa niiden välillä =) ) Oiskohan sun vuoro seuraavana?

Taa ja jättisykerö 38+3
 
Voi että,aika nopea synnytys sulla,ja ihana pieni palleroinen :heart:
Täällä ei niin mitään,eikä näillä viikoilla tarvi vielä ollakaan.
Sitten ällöjuttuja,hypätkää yli tai vinkatkaa..
Sellaista olisin kysynyt kun arveluttaa tuo valkovuodon määrä,mulla on joka raskaudessa sitä tullutkin reippaasti,ja viikko sitten olin Canesten kuurilla kun siinä oli sitä pistävää hajua ja näytteessä hiiva oli heiksti plussalla.Mutta,ei tuo kuuri auttanut oireita mihinkään suuntaan,sama jatkuu.Pitäskö mun ottaa toinen kuuri,esim.Gyno-Daktarin (kuulemma saa käyttää tätäkin).Kun alkaa mietityttää jos tuo onkin lapsivettä..paitsi että ei se voi olla koska jatkunut viikolta 20 jotain.Ja se haju ei ole mitenkään "spermanhaju" mistä puhutaan vaan sellainen ällö pistävä.Mitäs tekisitte sijassani?
Sadepäivä,meillä remontti jatkuu ja pitäisi lähteä yk:n toiletin laattoja valitsemaan.Sitten voisikin alkaa suunnittelemaan esikoisen 6.v synttäreitä,jotka on siis mun laskettuna,mutta pidetään kyllä aikaisemmin sattuneesta johtuen.

Mianna ja vauvanen 34+6
 
Voi onkohan ryhis ja Kuan-Yin jo lähteny vauvan haku reissulle? :heart:

Eilen illalla alkoi mullakin ne kovat menkkakivut :whistle: heti muistu mieleen et esikoisestahan oli ihan samanlaista kipua viikon verran ennen ku synty et ehkä tää täältä tuleekin jo ens viikolla hui :eek: :heart:

noppispoppis & toukkis 36+4 :heart:
 
HelloShitty
no johan kaikille tuli kiirettä yhtäkkiä!!! jee! pinossa tapahtuu vaihteeks jotain. tsemppiä kaikille synnytyksiin! :hug: tuokaa pian meille vauvauutisia! :attn:

täällä ainoo kipu on varvas. pudotin läppärin laturia siihen ja voin kertoo että sattuu. :kieh: :LOL: |O

tänään pitäis lähteä mun vanhemmille syömään ja silleen. katotaan pääseekö koko jengi kun ukolla oli eilen kaverinsa varpajaisia ja tais vähän venähtää. :whistle: :headwall: en tykänny mutta mun mielipidettä nyt harvoin kysytään niin...... :whistle:

jep..siinä se menee..tylsää..

HS ja J rv 38+2 :heart:
 
Mies lähti viikonlopuksi reissuun, toivottavasti vauva ei päätä nyt tulla..!

Keskiviikosta eteenpäin vauva saa mun puolesta tulla koska silloin tulee 37 viikkoa täyteen..En jaksais oottaa enää..!

Masuha&Piskuinen 36+3 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
A-mam onnittelut koko perheelle :heart: :flower:

Joko nyt alkaisi muut vauvaantua :whistle: :heart:

HS palautuko mies ajoissa kotiin?

BV ja Paprica 2vk :heart:
ei mitään hajuu missä vaiheessa tullu kotiin.
Olisit laittanut sille rotanloukun oven pieleen :kieh: :xmas:
oli siinä tavallaan..oli näköjään kaatanu lasten lelupussia. toivottavasti oli kaatunu siihen itekin. :kieh:
 
Hirmu paljon onnea augustmam :flower: :)

Ääääää, minäkin haluan jo lähteeeeeeee... |O :D
Eilen supisteli pitkin iltaa, mutta meni sit ohi kun asettu soffalle kattoo telkkaria :headwall: On kyllä nyt tyo alapää jotenkii hellänä, että jospa se kohta.. :snotty: (toivossa on hyvä elää..)

Aurinkoista päivää kaikille! B)

MiNiMaM ja tyllerö 38+0 POKS!
 
Onnea A-mam pienestä kääröstä.Hienosti meni synnytys sulla.Toivottavasti oma synnytys olisi yhtä helppo :D

Täällä ei mitään ihmeempiä.Eilen siivoilin oikein urakalla eikä tullut supistuksen supistusta.Olo muuten ihan hyvä paitsi tuossa kolme päivää oli ihan kamala väsymys.Ei saanut mitään aikaseks.Ajattelin jos tänään katsoisi sairaalakassia osittain valmiiksi.Sekin jäänyt tekemättä.Keitellä pulloja ja ja onhan tässä vielä tekemistä ennen vauvan syntymää mut ei oikein innosta ollenkaan.Mikä lie saamattomuus muhun on iskenyt.
Olenkohan mä ainut joka on näin saamaton tällä hetkellä :p

Seuraava neuvola ois ens kuun alussa eli sitä odotellessa.

Täällä ihan surkea ilma.Sataa vettä.Ois ollut kiva lähteä ulos vähän lapsien kanssa mut ei oikein innosta kun tommonen ilma..plääh.No nyt on hyvää aikaa sit järjestellä asioita ennen vauvan tuloa.. :D

sankofa & bongos 36+4 :heart:
 
Minä ehyenä :wave: Loppu kuin kissan häntä supistelut ,kun siirryin sängystä pois,tai muuttu hentosiksi...mut olinhan mä p*rkle kipeä yöllä...mähän en ole kokenut niitä synnytyskipuja ,kun esikoinen leikattiin...yritettiinhän sitä käynnistää,mut ei montaa kertaa supistanut kun päättivät lopettaa käynnistyksen...

Nyt jo pelottaa ens yö,et miten menee :eek: No,tätähän sitä on toivottu....Tänään kyl sit siivoan...yöllä pyöri heti mielessä,et siivoomatta on,lehet ja vaatteet viemättä kierrätykseen ja kissanhiekka ostamatta,eli TOOOSI tähellisiä asioita...

Menkää te muut tänään synnyttään,mä en joutas,HUS HUS :D

Ryhis ja Seppo 37+3
 
a-mam surren suuret onnittelut pienestä pojasta! :heart:

mä oon taas pudonnut kärryiltä kun ootte kirjottaneet niin kaameesti.. mutta lisää vauvauutisia odotellaan :)
umayya + siiri 36+5 (viikko kääntöyritykseen :eek: )
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:




Pikaisesti meidän kuulumiset.

Eilen päätin lähteä vielä bodypumppiin...Yöllä supisti pari kertaa kivantuntuisesti.

Aamulla alkoi säännölliset supistukset sellaisella voimalla,etten halunnut kauaa kotona olla...
vietiin lapset mummolaan ja synnärillä todettiin kohdunsuun olevan 8cm auki,kun saavuttiin sinne.En halunnut kalvojen puhkaisua heti,jotta kroppa ja mieli ehtisi mukaan tapahtumiin.

hiukan yli 12 puhkaistiin kalvot(eikä meinannut onnistua kun oli taas niiin sitkeät) ja
pieni poika syntyi 13 minuuttia myöhemmin mitoin 3010g,49 cm ja pipo 34cm.

Synnytys oli luomu,kuten toivoin(suihku,kaurapussi ja lämpötyyny oli aupuina loistavia)
Kätilö,opiskelija ja ihana mies oli niin hyvin tsemppaamassa,et oisin ollut heti valmis uuteen synnytykseen.Kivulian osio oli kalvojen puhkaisujen jälkeen.Synnytyksen kokonaiskesto oli lopulta 5t 50min.

Kotiuduttiin 7,5 tunnin kuluttua synnytyksestä ja kaikki kilot hiukan enemmänkin jäi laitokselle.Otin liian liikuttavia kuvia isistä ja pojasta kun he nukkuivat tunnin päikyt urakan päätteeksi :heart:

A-Mam ja "Mimmi" :D

Eli me tiedettiin jo puolivälistä vauva pojaksi,muttei hennottu vaihtaa enää 3 v tytön keksimää lempinimeä.

Ja alun tyttöfiiliksissähän ehdin ostaa jo mekon ja vaal. pun. sukat,mut ultrauutisten jälkeen aloin ostamaan sit poikavaatteita.

Nyt vetäydyn saunan lämpöön :wave:

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen

Onnea Onnea :flower: :flower:
Voi ku itekki jo pääsis mut eeeei..
 
Martsuli
Kirjotetas nyt sit jotain...
Eilen olin 100% varma että valutti lapsivettä mutta enää ei oo tullu mitään sen tapastakaan eli ilmeisesti ei ollu sitte kumminkaan sitä... Mies lähti töihin joku aika takaperin ja mä en saa edes vaatteita päälle ku on vaan löhöömis olo eikä kiinnosta mikään.
Täytyis alkaa tapetoimaan lasten huoneita mut eipä siitäkään taida tulla mitään kun en ole koskaan tapetoinu :D saapi nähä tuleeko ihan hirveet :D
Supistuksia ei oo tullu tänään mut eilen oli joku yks tai kaks ei mitään säännöllistä siis :/ sais mun puolesta sit jo ens viikolla alkaa tulemaan vaikka ei haittais yhtään :whistle: :whistle:

Eipä täällä muuta oo tapahtunukkaa eli eipä siinä mitään ku heissan ja kirjottelen taas ku jotain jännää tapahtuupi :)
 

Yhteistyössä