*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

S-antulle perheineen paljon onnea prinssin syntymästä!! :heart: :flower:

Tänne ei edelleenkään kummempaa, tukkoinen olo vain jatkuu |O Huomenna lääkärineuvolaan jossa katotaan tuota lääkitystä tähän allergiaan.

peppita+PikkuKutonen 34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Onpas täällä tapahtunu sitte viime käynnin. :eek: BV:n vauveli sentään pysyi masussa vielä =)

Raffelille kisuista :hug:

Taas saatiin reissulta mukaan pari kassillista vauvan vaatteita, ja nyt pesukone on taas pyörimässä. :D Ei kyllä pitäisi loppua vaatteet kesken...mahtaako kaikkia ehtiä käyttäkään. :whistle:

Äiti kaivoi jostain kätköistä oman äitiyskorttinsa ja mun neuvolakortin ja niitä sitte yhdessä ihmeteltiin viikonloppuna. Aika jännä oli huomata, että tosi samanlaisesti on asiat menny mulla nyt ku mitä äitillä silloin 26 vuotta sitte. Kaikki nää milloin on kääntyny pää alaspäin, pää kiinnittyny ja kohdunkaula lyhentyny olemattomiin on tapahtunu samoilla viikoilla. Hassua :D Mä olen syntyny viikolla 37+4, ja mun mielestä se olis hyvä päivä tällekin syntyä :p No, mun mäihällä tosiaan mennään pitkälle kesäkuuhun vaikka nyt supisteleekin jne. päivittäin aika paljonkin. Olotila alkaa olla pikku hiljaa aika kypsä, kun koko ajan sattuu...

Huomenna ois taas neuvola. Tuntuu ihan tyhmältä mennä sinne ku ei oo mitään ihmeellistä :|

MM ja Pepe 36+0 POOOOOKS! :heart:
mä kans oon syntyny rv38 ja mun systeri kans, veli syntyi rv36.. liekköhän tuo että menis niiku omalla mammalla menny..? mulla esikoinen 39+4 oli sektio eli en tiijä oisko menny yli vai ei :D

kleo ja tilliäinen 33+4
 
S-anttu Lampimat onnittelut!!!!!!!! :heart: :flower: Ja voimia sinne pikkumiehen kanssa :hug: Ihan tuli sellanen kateellinen ajatuksen haivahdys kun jotenkin olisi jo niin ihanaa nahda tama oma nyytti. Vaikka todellisuudessa pelottaakin se arki.

Mulla viela vauvan vaatteet muovipusseissa ei pestyna :ashamed: mut kun vauvan huone ei ole millaan lailla valmis ja taynna tavaraa. En tieda milloin saadaan se valmiiksi. Pinniksen patja puuttuu (mut meilla on kehto missa varmasti nukutaan alkuajat), vaihtoalusta puuttuu edelleen ja kaikki tilpehoori rasvoista ja pulloista kylpyjuttuihin :ashamed:

Taalla vasta maalataan uusia puureunuksia talon kattoon ja kun saadaan ne paikalleen niin koko talo menee teltan sisalle ja termiittimyrkytykseen. Joten joudutaan viela viikoksi muuttaa ah niin ihanaan anoppilaan. Ja vasta sen jalkeen paasen vauvan huoneen laittaa kuntoon. Ahistaa! Olen niin KATEELLINEN teille joilla siivoukset tehty ja kaikki valmiina vauvaa varten!

Traveler ja nyytti 35+
 
s-antulle Onnea pikkuisesta pojasta! :heart: :flower:

Raffel mä tilasin Bravadon liivit bebesin nettikaupasta. 48 eur / kpl+ toimituskulut. Jaksamista sulle kissa-asian kanssa, toivottavasti kisut eivät enää joudu perhettä vaihtamaan.

Kiitos vauvatarvikevinkeistä! Havaitsinkin sitten, että tosiaan, vaippojahan tarttis varmaan olla kanssa valmiina. Nyt niitä sitten on, kertsejä pikkupaketti ja vaippaharsot pesin tänään. Lisäks tilasin jostain nettikaupasta yhden taskun ja yhden aio-vaipan ja kuorivaipat oottaa vielä pesua. Viimeks tosin ihastuin villisten käyttöön enkä oikein muita kuoria osannu käyttääkää, mut nyt en sit tiiä, kun kesävauva tulossa.

Mä olen kanssa miettinyt sitä isompien sisarusten lahjaa. Viimeks esikoinen sai Myyrä-kirjan (oli tuolloin 2,5-v), kun fanitti niin myyrää. Nyt esikoinen on 4 ja kuopus reilu 1,5-v ja mulla myös mielessä ollu jonkinlaiset korut tms. vähän pysyvämmät jutut. Mut toisaalta en sitten tiiä, ilahduttaakohan se noita niin mitenkään..

Vaivalistaa:
- turvotusta, on! tänää jäi kivat "sormenjäljet" aamulla kroppaan, mihin vaan satuin koskemaan, jalat on aina yön jäljiltä todella arat ja turvonneet, mansikkakuuria yritän tässä pitää, kuivaharjaan aamuin illoin ja vettä jos muistas juodajuodajuoda koko ajan, mutta valitettavasti maistuu toi grillattu sapuska niin pirun hyvin, että taitaa olla yhtä tyhjän kanssa sen rinnalla yrittää mitään nesteen poistoa
- supistuksia, on niitäkin. Kävellessä tulee parin minuutin välein sellasia, että tarttee pysähtyä huokailemaan enkä tässä tosiaan oo paljon viimeiseen 15 viikkoon liikkunukaa. Näillä viikoilla jo taas vähän uskaltaa kävellenkin kulkea pitempää matkaa ku ulko-ovelta parkkikselle..
- nivelkipuja, jes, täällä on. Mulla johtuu univajeesta. Tiedän jo nyt asennoitua tulevaan vauva-arkeen niin, että se on samalla myös yhtä kipuhelvettiä, kun joka nivel on tulessa. Nyt jo pakottaa polvia, nilkkoja ja kyynärpäitä jatkuvasti, mutta pientä tää on tulevaan verrattuna luulisin. Inhottaa vaan napsia noita särkylääkkeitä jatkuvasti.
- jatkuva vessahätä, on
- karseet kivut nivustaipeessa ja häpyluussa, onks ne niitä liitoskipuja vai mitä, ahistaa etenki öisin, kun asennon vaihtaminen tuottaa helvetilliset tuskat
- "sukkapuikkofiilikset" eli ne puukoniskutuntemukset kohdunsuulla, mitkä suorastaan lamauttaa tullessaan, niitä tuntuu tulevan etenki julkisilla paikoilla kävellessä. Hitto että hävettää sit ku semmonen tulee, ku yrittää olla jotenki normaali ja varmaan naama vääntyy niin outoon irveeseen ku sattuu niin pirusti.
- painonnousu on mulla hyvästä alusta huolimatta nyt loppua kohden ollu aivan järkyttävää. Yli 20 kg tullu alusta ja sen oikeesti tuntee luissa ja ytimissä asti, että ei oo tää kroppa tottunu tommosta lisämassaa mukanaan kantamaan. Ryhti on aivan persiillää, selkää särkee ja pakaroita jomottaa eikä oikeesti jaksas jaloillaan olla ja tehdä mitään.
- ja sitten on vielä ne pukamat, nyt onneks taas tilanne rauhottunu, siellä ne kuitee on, pirulaiset. :kieh:

Mut oon mä pimee, kaikesta edellä mainitusta ja miljoonasta muusta asiasta huolimatta,mulla on aivan hirveen haikee fiilis ajatella, että tää on viimeinen kerta, kun mä vauvaa vatsassani kannan! :'(

Sarjassamme outoja juttuja: onko kellään naksunu tai poksunu mahassa? Mulla molemmat aiemmat synnytykset käynnistyny vesien menolla ja muistan viimekski pohtineeni loppuraskaudessa jotain poksumisia, että mitähän meinaa, mutta enpä sitten kirjannu mihinkään niitä ylös, jotta olis sitten voinu näin jälkikäteen kattoa, että liittyikö synnytyksen käynnistymiseen vai oliks vaan jotain suolenmutkan tuotosta. Vähän hassussa paikassa noita tuntumuksia on ollu, ihan tossa kohdunpohjan korkeudella, joten ei siinä mielessä menis suolistotuntemuksiin. Toisaalta, kohtu on jo niin iso, että mistäs mä tiedän, miten toi suolisto tuolla tällä hetkellä on..

Mä oon nyt listannu ittelleni, ja hankkinuki osan jopa, sairaalakassia varten
suklaata ja kuivattuja luumuja, mehutetroja muutamat, hygieniatarvikkeet, kamera ja laturi, samoin puhelimen laturi, imetysliivit ja liivinsuojat, kotiutumisvaatteet ja pakkelit. Lisäks otan mukaan pienen taskulampun yöimetyksiä varten. Mä en osaa ohjata vauvaa rinnalle pimeessä ja valon hapuilu ja etenki lampun sammuttaminen vauva tississä kiinni on niin pirun vaikeeta, että nyt otan oman pikkulampun, mitä on helppo käyttää imettäessäki.

Vauvalle varaan kotiutumisvaatteiksi turvakaukalon kyytiin bodyn ja potkarit, hatun, sukat ja tumput, collegeasun sekä jonku peiton vielä päälle, jos on viileetä.

Mä oon pessy ja silittänyki kaikki vauvan vaatteet. Joitain yksittäisiä on vielä laittamatta, mitä tuli mm. eilen hankittua. Huomennakin meinasin vähän vielä vauvatarvikeostoksille lähteä...
Isoimmat mitä meiltä puuttu on AUTO. Tai siis auto meillä on, mutta ei sellasta, minne saadaan kaikki kakrut turvallisesti takapenkille turvaistuimineen..Oon jo tässä jonkin aikaa naureskellu että katsotaan kumpi tulee eka perheeseen ; uusi auto vai uusi vauva.

vanttu rv 35 tasan
 
S-anttu, onnea hurjan paljon! Toivottavasti pieni oppii pian syömään ja pääsee vierihoitoon. :heart:

Ryhis, minä ostin näille isosiskoille bukowskin puput, joita lapset osaavat arvostaa. Muutama nalle heillä on ennestään ja ne on sellaisia "aarreleluja". Pehmot ovat toki käytössä ja todella rakkaita tytöille.. Meidän muksut eivät vielä koruja osaa pitää tarpeeksi hyvin tallessa, joten en sellaisia ole vielä hankkinut. Jotkut sydänkaulakorut tms. voisivat olla kyllä tosi kivoja lahjoja..
 
s-anttu:Lämpimät onnittelut pojasta :heart: on kyl ollut ihan hyvänkokoinen toivottavasti imeminen alkaa sujua pian niin saisit pienen vierihoitoon.

Meil esikoinen oli 2560g ja muistaakseni 46cm rv 36+2 viikoilla syntyessään,hän osasi syödä heti synnyttyään ja muutama tunti lämpölampun alla riitti hoidoksi,muuten oli vierihoidossa kokoajan.

Meil ei ollut juuri mitään tuolloin valmiina,kun ei osattu yhtään aavistella ennenaikaisuutta.

Tänään on supistellut vain silloin tällöin.

Mä kirjoitin muistilapun,et ottaisin mp3:n laitokselle,jos vauva syntyy ennen rv 37 en saa varmuudella polikliinista synnytystä ja sit on ihan kiva kuunnella tylsässä ympäristössä edes hyvää musiikkia ja ihailla sit sairaala ympäristössä kaikessa rauhassa uusinta perheenjäsentä.

Itse asiassa oon tykännyt aina henkilökunnasta,kaikki kätilöt on ollut ihania,mut sairaalaympäristössä en osaa nukkua,vaan odotan aina jos jonkun vauva alkaa itkemään.

Polikliinista synnnytystä toivon kuitenkin rv 37 jälkeen,mikäli vauvan ja oma vointi on yhtä hyvä kuin viimeksikin :heart: Viimeksi olin 7 tuntia sairaalassa ja tykkäsin älyttömästi tulla niin pian kotiin kun en ois hennonut olla 2 vuotiaasta erossa muutamaa päivää.


a-mam ja Mimmi rv 36+0 :heart:
 
Raffel :mä kans tilasin ton merkkiset liivit Beluan nettiliikkeestä.Laitoin sit vielä koko kyselyn viestikenttään,niin siellä oli niin hyvä palvelu et soitti nainen mulle kotiin vähän ajan päästä ja suositteli isompaa kokoa.Tuollanen on mun mielestä Palvelua isolla P:llä :flower: Hinta oli 39.90e/postikulut.

maranooka : hihih,oonko "vähä"maalta...Luulin jo aijemmin(olitkohan näillä sivuilla maininnut)nuista bukowskin pupuista...no,mä tietty fiksuna olen tähän asti luullut,et ne on sellasia KRISTALLISIA juttuja,kunnes äsken totuus selvisi,kun googletin ne :LOL: Vähä mä oon OUT kaikesta taas... :whistle:

Mulla kans livahti mielessä kateuden siemen ,kun luin s-antun vauvelista...Oispa ihkua...mut toisaalta taas äsken sanoin ukolle(just sille joka ei siivoa :kieh: )et onpa oikeestaan ihana olla raskaana,kun ei kerrankaan tarvi peitellä mahaläskejä...Toisaalta taas ymmärään kun joku kirjoitti siitä et vähä kuitenkin hirvittääkin,et kohta se vauva syntyy...Muistan esikoisen ajalta sen ,et lopussa tuli sit se "paniikki",et apua,en mä tiedä miten mä jaksan,osaan...Mut onneksi sitä kasvaa vauvan mukana itsekkin,ja kaikki lutviutuu...Suuri huoli mulla ennen oli se ,et kun en tahtonut jaksaa vieraitten lapsia,ni mietin et miten jaksan omaani sit 24/7,mut oma on aina oma,hyvin sitä jaksaa...pakkohan se on...

Kekkeriköse oli nauranut mun tunteen purkaukselle :LOL: siis ukostani...joo,kirjoitus tuli suoraan syrämmestä...kait siitä jotakin hyvää löytyy,kun sitä on pian 13vuotta katsellu...huonompaan suuntaan se on kyllä menny..aikoinaan se saattoi joskus jopa tiskata...muistan aina kun se kerran siivos keittiön,sillä meni 3h ja huom!se siivos vaan pöytiä ja tiskit...ei se hääviä ollut tuo armoton nyhrääminen,se on niin pikkutarkka sit kun harvoin jotain tekee...kyl se tänään 3h haravoi pihaa,ei kuulemma ollut hääviä hommaa(joo,mä inhoan kans sitä...),mä sain leikattua pensasaidan ja nyt on selkä ihan paska...tuskainen yö edessä...

Minäpäs hipsuttelen sängyn pohjalle ja alan lukemaan ikärajapassi"tenttiin"...kyllä kait se uni tulee siitäkin... |O

Terkuin:varmaan tän päivän palstaterrori Ryhis ja seppokin kulkee mukana :wave:
 
S-anttu! Onnittelu:hug: pienen syntymän johdosta! :flower:

Mä heräsin tunti sitten, enkä saanu unta enää, vaikka ilta menikin reisille nukkumisen ja NUKAHTAMISEN suhteen. Mies vaan tuijotti sitä suomen peliä makkarissa, vaikka yritin vaikka kuinka huokailla ja tuskaisesti pyöriä vihjeeä, että se älyäis lähtee olkkariin kattoo, mutta ei :xmas: Niin, että meni nukahtaminenkin myöhään, ja mikä lie mut ajanu noin aikasin ylös. Yritän jaksaa kärvistellä päivän ilman päiväunia, niin josko sitä ens yön sais taas nukuttua.

Mun vaivalista tällä hetkellä:
- Ummetus (kaikki kokeiltu, kuidut, magnesium, luumut, apteekin joku valmiste jne. )
- Vasen lonkka, vanha vamma, mikä vaivaa nyt tosissaan |O
- Supistelut
- Turvotus
- Iltasin jalkoja pakottaa ihan hulluna!!! :x
- Vessassa saa ravata yöllä ja päivällä tosi usein
- Mitähän muuta, painonnousu kaikesta tarkkailusta huolimatta :x

Tässäpä tätä. Voisin jo itsekin S-antun tapaan lähtee synnyttää, alkaa olla harvinaisen ahdistunu olo. Toisaalta, vauvan on kyllä hyvä olla vielä vähän aikaa massun suojissa. Mutta silti...
Sisu ja Minni 35+5 :heart:
 
HelloShitty
Sisu; tuttu fiilis. sitä toivoo että päivät menis pikakelauksella eteenpäin. en minäkään toivo ennenaikaista mutta en vaan jaksais enää olla raskaana. varsinkin sen jälkeen kun tuli ne helvetin pukamat. ne on muuten kipeet. |O :x :headwall:

muuten olo menny melkein parempaan suuntaan. johtuisko sitä että flunssa alkaa helpottaa ja hengittäminen kans. kovasti kyllä jännittää se että miten päin masussa ollaan. tuntuu omituiselta. ja hikkakin tuntuu jossain ihan muualla ku alhaalla. :D tällä beibillä on muuten hikkaa koko ajan. ihan niinkuin kolomonenkin. :D

jees..eipä muuta. siivouspäivä tänään... :p
HS ja Jools rv 35+5
 
Huomenia vaan!

S-antulle onnea pienestä pojasta!

Täällä vappu meni ihan hyvin, samoin vappupäivä kaivarissa ja sen jälkeen stressi laukaskin sen mun perussairauden aika pahaks ja oli ihan pakko lopettaa asunnon ajatteleminen kokonaan ja antaa periks ja mennä äiteelle evakkoon ku tää kämppä menee alta. Aion olla nyt niin jästi etten ota vastaan kämppää mistä tahansa vaan siltä alueelta mihin oon 9 kk ollu jonossa! No, eipä mun vauva varmaa ole eka joka joutuu syntyy asunnottomaan tilanteeseen..

muillakin näyttäis olevan raskaus-ajan kolotuksia ihan mukava määrä, täälläkin siis ainakin huono nukkua, käsien ja ranteiden nivelet tosi kipeät ja turvotusta siinä määrin et taidan tänää käydä ostaa crocsit vaikka niin niitä inhoankin, mutta näyttää siltä et menee jalkaa vaikka turvousta oliskin. Niin ja ilmavaivat on vaivannu. :ashamed:

Täälläkin vauva taitaa olla lähtökuopissa ku maha on tipahtanu eikä enää poaina kylkiluita vaikka istuiskin etukenossa. Sairaalakassia oon suunnitellu, mut vaiheessa on..kun en olettanu et en saa asuntoa niin oon pakkaillu aika hyvin noi tavarat jo johonkin. Myssyn ku vielä jostai löytäis ja sit pitää käydä ostaa kirppikselta sellainen lämmin puku ulkoilua varten, tää hölmö kun ei ymmärtänyt et vauvat tarvii sellastakin! :snotty:

Mut joo, alanpa lähtee oikeuteen, sain to haasteen todistajaks ja mielenkiinto menolle on -10 kun tapahtumista ei pahemmin ees muista mitää ku niin paljo aikaa!

Cranyo ja Tuutikki 35+5
 
Ryhis :D ihana! En kyllä mitään kristalliesineitä lapsille ole hankkimassa (varmaan ikinä ). Nuo pehmot ovat vaan niin superihania ja meidän lapsille hurjan mieluisia, että tiedän heidän ilahtuvan hurjasti kun saavat isosiskolahjoiksi juuri nuo puput. http://www.berghemma.fi/products.php Ostin juuri nuo kaksi eriväristä pupua, jotka ovat ylimmässä kuvassa. Vielä ostan suklaalevyt molemmille ja paketoin nätisti. :)

Eilisen äitipolikäynnin jälkeen on kiitettävästi jomotellut taas alavatsaa. :/ Juuri sellaista menkkamaista jomotusta pitkin iltaaja yötä.. Toivottavasti kohdunsuun tutkiminen (eilen) ei nyt hirmuisesti kuitenkaan vaikuttaisi asiaan.

Tänään on muuten ensimmäinen äitiyslomapäivä. Suunnitelmissa on tehdä tyttöjen kanssa ainakin anopille äitienpäivälahja (eli lasten ideoiden pohjalta tuunattu esiliina) ja laittaa se illalla postiin. Tajusin vain juuri harmikseni, että pitää hiukan muuttaa lahjan toteutusta kun en näillä sormillani voi kuitenkaan yhtään ommella käsin. Neula varmaan tippuisi heti sormien välistä. :LOL:

-maranoooka & prinsessa 32+6-
 
Martsuli
s-anttu onnea! :flower:

Täällä ollaan nyt sitte koko perhe kipeenä (tää tästä vielä puuttu) Mulla naama ihan tukossa ja mies kuumeessa ilmeisesti. Ei ikinä jaksa mittailla vaan sinne se painu töihin tänäänki ja valitti pahaa oloaan.

Uus viikko lähti tänään elikkä 34+0 :) Mä en vaan jaksais ootella enää yhtään vaan tulis jo tai pikemminki olis jo joku viikko 38+ ni saa tulla!
Supistellu on sillon tällön mut ei enää samanlaisina ku sillon viikko takaperin.

Ei oo äitiyspakkausta näkyny edelleenkään ja alkaa oikeesti sapettaa |O |O siitä on nyt sitten jo yli kuukausi kun sain sen päätöksen... ei ymmärrä mikä siinä nyt ottaa sitten näin kauan :ashamed:

Mitäs tänne muuten kuuluu onko muita sairaita liikkeellä?
 
santulle onnea pienestä pojasta :flower:

mulla ei yhtään ole vielä sellainen olo, että syntyispä jo...mä itse asiassa toivon että syntyisi lähellä laskettua aikaa..että ehtii vielä tehdä kaiken ja nauttia älomasta vähän ennen kuin vauva tulee ;) pieni paniikki tullut tuosta pesäkolon rakentamisesta, tuntuu että aivan karmee sotku kämpässä ja pitää saada joka nurkka siivottua ja puunattua vielä..sitten sitä voi istua lamaantuneena sohvalla loppuajan ja odotella sairaalaan lähtöä...heh heh

mulle on nyt alkanut tulemaan aivan karmeita kipupiikkejä tuonne nivustaipeisiin? Onko kellään muulla... :ashamed: siis yhtäkkiä tulee sellainen kuin puukolla joku ronkkisi tuonne nivuseen ja jalka irtoaisi. Eilen tuli niin kipeä että meinasi kyyneleet valua. Kestää hetken ja menee sitten pois. Onkohan se vauva joka siellä kaivaa vai onko nämä niitä liitoskipuja..??

labebbu 34+1
 

Yhteistyössä