*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
mä joudun kyllä alkaa laskee noita liikkeitä melkein. niin rauhallinen tää villieläin on nykyään. |O selvä muutos..ärsyttävää.

turvotuskin täällä pahentunu roimasti. lupaa hyvin ens viikon neuvolakäyntiin. :whistle: :kieh: |O :headwall:

no vettä vettä ja lisää vettä. onneks maistuu ja on jano! :p

HS ja J rv 36+0
 
s-anttu toivottavasti vauva oppii pian syömään ja sitä kautta sitten jossain vaiheessa pääsette kotiin :hug:

Täälläkin joutuu päivisin juoksemaan vähän väliä vessassa,onneksi yöllä vain kerran.
Sairaalassa mulla oli myös ummetusongelmia,kotona sitä ei ole enää havaittu,onneksi :saint:
Ehkä sairaalassa tuli vaan mietittyä vauvan asioita niin paljon,että se veti vatsan kovalle.

topoca eiköhän vauvalla ole kaikki kuitenkin hyvin,tulehan sitten kertomaan tarkemmin mitä siellä sanottiin :hug:

Vauhtis niin onko sulla ollut jotain rytmihäiriöitä Oon vaan kuullut että sekin on melko yleistä raskaana ollessa ja oireet häviää raskauden jälkeen,näin kävi ainakin äitini sukulaislikalle =)

Tilsa kiitos vinkistä,pitääpä kohta kokeilla villiksiä,niitähän meillä on kaappi pullollaan.
En ole vaan niitä kauheasti käyttänyt,kun alkaa jo hikoiluttaa :D

Mä en tiedä Koksin käytäntöä tuosta synnytyksen estämisestä,mutta kun mulla oli 35+2 menossa niin kyllä ne melko hanakasti esteli synnytystä.
Jos tänään lähtisi synnytys kunnolla käyntiin niin sitten ne antaisi vauvan tulla =)
Ne on kuitenkin tutkineet papricaa moneen otteeseen ja p olisi periaatteessa jo valmis maailmaan jos niin päättäisi tehdä.

keskosista ikäväähän se olisi todellakin jos vauva joutuu kuukauden tai kaksi olemaan sairaalassa ilman äidin jatkuvaa läsnäoloa ja mua se raastaisi sydäntä ja paljon,mutta kun mulla on tuo esikoinenkin niin en pystyisi olemaan sairaalassa joka hetki :ashamed:

Millä perusteilla voi saada käynnistyksen ennenkuin raskaus on mennyt yliaikaiseksi?
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen =)

BV ja P 36+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Millä perusteilla voi saada käynnistyksen ennenkuin raskaus on mennyt yliaikaiseksi?
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen =)
rask.myrkytys, vauvan ison koon takia (esim. diabetes tapauksessa), jos on liikaa tai liian vähän lapsivettä, vauva kasvaa liian vähän tai liian hitaasti, jos on vaan parempi että vauva on masun ulkopuolella, äidillä on hätä....noita nyt ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Millä perusteilla voi saada käynnistyksen ennenkuin raskaus on mennyt yliaikaiseksi?
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen =)
rask.myrkytys, vauvan ison koon takia (esim. diabetes tapauksessa), jos on liikaa tai liian vähän lapsivettä, vauva kasvaa liian vähän tai liian hitaasti, jos on vaan parempi että vauva on masun ulkopuolella, äidillä on hätä....noita nyt ainakin.
Toivotaan että Paprica tajuaa tulla itsekseen vaikka tossa parin viikon päästä,kokokin on jo varmaan ihan jees =)
Mullahan siirrettiin tämän viikon ultra,joka on sitten 18.päivä,saa nähdä kuinka paljon yli 3kg ollaan siinä vaiheessa,kun tossa muutama päivä sitten painoa oli se 2850g :D
 
Kätilö sanoi et vauva suurinpiirtein kasvaa 200g viikossa normaalilla ruokavaliolla viimeset 5 viikkoa (rv35-40) eli mullakii ootettavissa sellainen kilon painonnousu vauvalla vielä =) Ois vaan kiva saada nyt sitä painoarvioo.. ainakin vau.fi:n mukaan 2300g painais nyt.. 5 viikkoa sitte painoi 1300g ja sillo arvioitiin et vauvan syntymäpaino ois 3200-3400g.. hmm.. ikuista spekuloitia, kumpa vaan mahtuis tulemaan alakautta, muuten koolla ei tietenkään oo väliä :D

kleo ja sirpukka 34+0 (rakkaalla lapsella on monta nimeä)

HS nytkö se vesi on ruennu maistumaan? :D
 
HelloShitty
Kleo; on juu! aika outoa...aina ollu mulle ongelma. hyvä vaan että nyt kun sitä tarvii niin saa juotuu! :eek: :p pakko kyllä on laittaa jäitä sekaan. eli pitää olla toooosi kylmää. jäitä syön sellasenaankin moooonta palaa päivässä. :p
 
Kekkeri, ainakin siskoni joutui aikanaan synnyttämään keskosen 26viikolla ja vauvaa ei olis hoidettu täällä KS-KS piirissä, vaan lähetettiin Kuopioon jossa paremmat hoitomahdollisuudet.. Siellä hän sitten asui sairaalassa muutaman kuukauden ennen siirtoa omaan sairaanhoitopiiriin. Muistelen, että täälläkin sai olla vauvan kanssa ja mielellään mahdollisimman paljon. :)

Täällä saa olla lastenosastolla ainakin lapsen mukana yötä.. Esikoinen kun sai silloin (v.2002) 11pv:n ikäisenä lämpöhalvauksen niin ei tullut ehdotuksia mistään suunnalta, että jättäisin vauvan sairaalaan itsekseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Vauhtis niin onko sulla ollut jotain rytmihäiriöitä Oon vaan kuullut että sekin on melko yleistä raskaana ollessa ja oireet häviää raskauden jälkeen,näin kävi ainakin äitini sukulaislikalle =)


BV ja P 36+4

Mulla lähtee taju melkein päivittäin ja syke on koko ajan reilun 110. Ihan sama missä asennossa olen tai mitä olen syönyt niin ei oo tehonnu. Ja juuri ennen plussaa syksyllä olin keuhko-osastolla hoidettavana pahan keuhkokuumeen takia (5.kerta) ja tulehdus oli ihan sydänlihaksen lähellä niin kai sen takia halutaan tarkastaa ettei sinne vaan ole jäänyt mitään muhimaan.

Ja arvatkaa maistuiko ihan mikä tahansa ruoka nyt kun en saa syödä. Sanoinkin miehelle et tänään menen ajoissa nukkumaan niin enpä koko ajan ajattele ruokaa.

Tuon neuvolan jälkeen on ollu alaselkä, maha ja reidet kuin tulessa.
 
Tällä hetkellä voipi olla iloinen että asuu yksin niin ei tuu loukattuu ketään (paitsi niitä jotka sattuu soittaa)..siis jatkuvasti oon v*ttuuntunu kaikkeen ja kaikkiin! Lisäks ei yhtään helpota oloa se että sain ma parkkisakon ku olin just pysähtyny tunnin sisällä 2 kertaa ja muistanu kiekon ja kolmannel sit unohdin ja puoles tunnis tuli sakot! 6:des kerta 13 kk:n sisään! No tulipa vaan lisää syytä laittaa auto seisontaan ja myydä pois..
Sit tiistaina lähdin taksilla sinne oikeuteen koska mulla on nyt niin vaikee kävellä ja julkisillä olis joutunu tekee kolme vaihtoa. No arvatkaa vaan olinko vääränä päivänä! :headwall:
Siina menis sit toinen 40 euroo..Sit vaan julkisilla takas kotiin ku ei ollu enää varaa taksiin ku eihä ne niitä matkoja vääränä päivänä korvaa..
Keskiviikkona sitten alkoi tulla äitiltä ja veljeltä vuorotellen puheluita et mun kissa on kipeä eikä oo kakannu neljään päivään ja on alkanu puree..no tietenki koko päivä meni siitä huolehtiessa pilalle. Sit illalla käytiin lääkärissä johon uppos 56 euroa ja nesteytyksen ja hoito-ohjeiden kera kotiin. Ainoa vaan että kissa on siellä hoidossa ja äiti ei osaa muuta ku stressata muttei tehä mitään. Noh, tänään soli pirteempi, mut maha jo niin kipeä et syliin ei antanu ottaa joten lääkkeiden anto ei siis onnistu..huomenna varmaa taas joutuu lääkäriin maksaa ittensä kipeeks, ihan ku täs ei muuton ja varaston vuokrauksen takia olis muutenkin ihan tarpeeks rahankulua ja tuloina minimi äippä-raha..onneks sentää vähä teen töitäki, mut eipä paljoo auta..säästääpähän sitä ehkä evakos vähän ku ei tartte vuokraa maksaa. Anteeks taas valitus, mutta kun v*tuttaa! :/
 
Uteliaisuuttani kävin täälä kurkistamassa fiiliksiä ja huomasin samalla että teidän "sairaalakassista" puuttuu Lansinoh-nännirasva! Mulla se on ihan ehoton kun pitää sairaalassa imetystä alotella...auts! Tämä vain vinkiksi esikoista odottaville, ja vaikka on aika tyyristä tavaraa niin myydään ihan pikkutuubeissakin mikä ainakin ennen oli alle 10?, onnettoman pieni mutta hyvin riittää ne pahimmat ajat ja siitä eteepäin sitte Bepanthenilla. Ja siis apteekista löytyy.

Terkuin, Tiipii la 3.6 ja esikkotyttö 1,5v :D
 
HelloShitty
no joo..laitoin illalla sitä rasvaa mutta jumalauta...se sattui vielä pahemmin!!! |O hetken ootin että tulisko se helpotus mutta en kyllä kauan pystyny jäädä oottaa vaan juoksin takasin suihkuun. :/ ei kiitos enää! parempi olla ilman sitä. mitäköhän ne mulle siellä apteekissa oikein myi?? :kieh:

kohta tarhaan ja eskariin juomaan äitienpäiväkahvit. :wave:

HS ja nykyään niin rauhallinen Jools rv 36+1
 
HS itse käytän pukamiin sheriproct voidetta ja puikkoja, (en ole ihan varma oikein kirjoituksesta ) se händensa on ihan kamalaa :x mut tuo puikot ja voide niin riittää yleensä ihan päivä tai kaks niin jo on tuskat ohi, suosittelen!
 
liikkeet on täällä kanssa olleet toosi rauhallisia nyt, mutta sitten kun liikkuu niin kyllä tuntuu :x varsinkin kun ne jalat on tonne alaspäin niin mojovaa potkua satelee suoraan rakkoon, ei taida tämä tyttö kääntyä itekseen, enkä mä osaa päättää haluunko perätilasynnytystä vai sekctiota, kumpaakin kammoan yhtä paljon vaikke kokemusta löydy kummastakaan. no ensi viikon neuvolan jälkeen olen viisaampi, kai..

oma pulssi, rytmihäiriöt on ihan tavallisia raskauden aikana, mulla niitä on aika paljonkin, nyt taas kun on tullut lämpöset ilmat on lisääntyneet ja välillä ei meinaa loppua ollenkaan, sisätautilääkärin kanssa niistä oon jutellut joka raskauden aikana ja ne kyllä häviää itekseen synnytyksen jälkeen. ei niistä pitäis haittaa olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Uteliaisuuttani kävin täälä kurkistamassa fiiliksiä ja huomasin samalla että teidän "sairaalakassista" puuttuu Lansinoh-nännirasva! Mulla se on ihan ehoton kun pitää sairaalassa imetystä alotella...auts! Tämä vain vinkiksi esikoista odottaville, ja vaikka on aika tyyristä tavaraa niin myydään ihan pikkutuubeissakin mikä ainakin ennen oli alle 10?, onnettoman pieni mutta hyvin riittää ne pahimmat ajat ja siitä eteepäin sitte Bepanthenilla. Ja siis apteekista löytyy.

Terkuin, Tiipii la 3.6 ja esikkotyttö 1,5v :D
Tätäkin mä olen aina joka kerta saanut sairaalasta, jos on ollut tarvetta. JA jopa kotiin asti on riittänyt!

 

Yhteistyössä