*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

(.) Kävin tänään vihdoin ja viimein tutustumassa keskussairaalaan, siis kuuntelemassa luentoa luentosalissa siitä miten synnytys lähtee käyntiin jne... Ihan oli hyvä visiitti kun ei mun neuvolatäti mitään mulle osaa kertoa ellen itse tajua kysyä ja mä en tajua koskaan kysyä mitään... Ihme että se muisti kertoa että sairaalassa voi käydä tommoisella visiitillä.

Siellä sitten selvisi sekin että kyllä, supparit voivat alkaa sillä selkäjomotuksella kun sitä eilen kyselin... Hs siihen oli vastaillutkin jo, eli siis minua on supistellut kipeästikin :) Mutta ei niin kipeästi että olis paha olla. Polttoja odotellessa!!

Meikä kyllä vitkuttaa niin pitkään kun mahdollista sitä sairaalaan lähtöä. Eli lähden sitten vasta kun en millään enää kestä olla kotona, siis että kivut ovat sietämättömät. Ei hitto jos kesäkuussa on 288 laskettua aikaa niin se on aika hurja määrä... Miten siellä riittää huoneet ja hlökunta?? Ja heinäkuussa on jo reilu 300 laskettua aikaa K-SKS:ssa.... Onneks sentään synnytän kesäkuun puolella :)

No nyt on sitten telakka ja istuin autossa valmiina! Kaikki olis valmista. Nyt vaan odottelemaan :)

HS: jospa se sieltä lähtis pikku hiljaa käynnistymään, peukut!!

Lissu ja jäbä 39+4
 
d =) b HS!

Ihanasta säästä täällä nautittu ja oltu melkein koko päivä pihalla (auringossa :whistle: ). Eilen oli illalla aika kova menkkajomotus alavatsalla, mutta muuten ei supistellut. Otin lämpimän kaurapussin avuksi, että sain nukuttua ja se helpottikin jonkin verran. :)

Itsellä on yllättävän positiiviset fiilikset nyt. Tuntuu, että pari viikkoa sitten oli vielä enemmän kyrsiintynyt kuin nyt. Kai se vauvan syntyminen tuntuu olevan oikeasti jo niin lähellä ja tietää pikkuisen selviävän varmaan ihan hienosti jos nyt syntyy, etten viitsi panikoida asioista.. Okei, olen kyllä osittain ihan tietoisestikin päättänyt nauttia viimeisistä hetkistä tällä neljän hengen kokoonpanolla. Aikakin tuntuu kuluvan nopeammin kun ei koko ajan odota.

Oikeastaan ainut asia mikä juuri nyt vähän arsyttää, on naapureiden ja muiden tuttujen jokapäiväinen kysely/jännääminen vauvan syntymisen suhteen. Joka päivä en jaksaisi moneen kertaan selittää, että milloin on laskettu aika ja muuta asiaankuuluvaa.. Onhan se tietysi kiva, että tulee huomatuksi mutta... |O

-maranooka & prinsessa 36+3-
 
HelloShitty
kävin tossa saunassa just ja ihan kivasti tuli supistuksia. kunhan tässä voimistuis ja tihenis. meen köllii telkkarin ääressä.

ilmotan sit kyllä jos lähen sairaalaan...tai jos jään kotiin. :kieh: mun tuurilla nää loppuu aika nopeesti. |O
 
Heippa kaikki !!
eilen aamulla klo 6.25 syntyi meille poitsu :)
supistukset alkoivat täydellä teholla ilman varoituksia klo 3.30 ja sairaalassa oltiin klo 5.20...olin avautunut jo siinä vaiheessa 9cm eli ei mitään puudutuksi tai muutakaan ollut enää saatavilla. Ponnistusvaihe kesti 2min ja homma olikin sitten siinä.
Poitsun mitat 50cm ja 3440g.
Ollaan vielä huomiseen sairaalassa, koska mulla on ongelmia liian korkeiden verenpaineiden kanssa...pojalla kaikki ok.
Mutta lisää sit myöhemmin.

Jeps1
 
Minakin taalta merkkailen pitkasta aikaa. Yhessa koossa edelleen. Vauva ei anna mitaan merkkeja etta olisi tulossa. Olen jo alkanut tyytymaan osaani, kai pikkunen tajuaa jossain vaiheessa syntya :)

Paljon onnea vauvaantuneille! :flower: Ja ne jotka on hilkulla niin tietoa tanne. Se antaa toivoa meille joilla ei mitaan vielakaan tapahdu.

Me mennaan tanaan katsomaan autoja, mies kun sai tyopaikan niin mina saan uuden auton (mielestani hyva tyonjako :LOL: )

Nilkat on karseen turvoksissa iltasin, sormenkuvat jaa kun painaa. Sormet tuntuu vahan turpeilta koko ajan. Maha edelleen ylhaalla ja ahistaa todella paljon. Vauva tavaroita kaytiin ostelemassa eilen ja iski kauhea paniikkii, etta enhan ma edes tieda onko mulla kaikkea mita tarvitaan.

Miten te olette noitten vaippa juttujen kanssa tehneet? Ostatteko eka pienen paketin ja kokeilette mika sopii vauvalle vai joko tiiatte mita merkkia ostatte??? Onko vaipoissa kauheita eroja? Taa ensikertalainen ei tiia mitaan... :ashamed:

Ja sitten sellanen kysymys, etta onko kellaan ollut ongelmia rintaruokinnassa nannin sisaanpain vetaytymisen takia? Siis mista tietaa onko sellanen ongelma nanni mulla vai ei? Anteeksi etta kyselen nainkin tyhmia, mutta haluisin vauvan rintaruokkia mutta nyt iskenyt paniikki etta jos mulla onkin vaaranlaiset varusteet mun tisseissa... :ashamed:

hammentynyt Traveler + nyytti melkein 39)
 
Martsuli
Nyt harmittaa ja vietävästi :'( Mies lähti kavereidensa kanssa juhlimaan suututtuaan mulle niinkin turhasta asiasta kuin että olisin kaverin kanssa menossa kahville (tekosyy siis). Mulla ollu suppareita niin paljon nyt lähi aikoina vaikka ei säännölllisiä olekkaan että pelkään lähdön olevan lähellä, Mitä sitten jos tää nyt syntyy? Miehellä puhelin kiinni ja lapsi mulla kotona. :ashamed: Mä tästä raivosin harmaana jo pahimmassa hormooni myrskyssä aikasemmin mutta nyt alkaa jo rauhottumaan.

Sekavaa tekstiä on juu mutta täytyy koittaa tota tytärtäki hiukan huomioida tässä samalla.
Tyttökin etsii isiä joka puolelta taloa ja mä parku kurkussa koitan sille selittää että ei isi oo kotona, ei se nyt tänään tule huomenna varmaan sitten.

Meillä muutenkin kova luottamus pula menneiden asioiden takia ja nyt se sitten tekee näin :ashamed: Ei tää olis ollu niiin kamala asia jos olis tapahtunu kuukaus sitte mut että pari viikkoa ennen laskettua ni ei kiva. Kenen kanssa mä sitte synnyttää meen?

Anteeks kiukkunen purkaus mutta oli vaan pakko päästää pahimpia ulos :ashamed:
 
Onnea jeps! Nopea toimitus =)

Martsulille jaksuja - varmasti veetuttaa :/

traveler ööö... miks sä epäilet moista? mut siis rintakumeista on apua tollasessa tilanteessa

Supistaa, mut vattuako mä näil suppareilla kun leikataan kuitenkin :| Ja ai saamari, että potkut ottaa nyt kipeetä koko ajan. Ihan hirveitä hermokipuja ja luutkin tuntuu olevan tosi arkoina. Jos tää on ny tällästä pari viikkoa vielä aina kun vauva liikkuu, niin huh huh!

Ihana ilma ollu tänään :D
 
Onnea tännekin nyyttinsä saaneille.. nyt sitten on totaalisesti aika siirtyä tämän kuun puolelle, ellei huomenna tai tänä yönä sitten tosiaan tapahdu ihmeitä. Toivottavasti ei tänää ku ukko läks just duuniinkin.

Kertokaas miten tuon käynnistyksen saisi? Pitääkö siihen olla erityiset syyt miksi ne mahdollisesti käynnistäisivät synnytyksen?

odee ja salamatkustaja 40+5
 
Jeps1 Onnittelut poitsun johdosta! :flower: :heart:

Täällä on tänään niistä S:stä harrasteltu niitä kahta mukavinta ;) saas nähdä onko mitään vaikutusta; tuskinpa vaan.. Kaipa se lähtö tulee sit jonain yönä ihan yllättäen :) Tämä päivä muutoin sujui käyden kukkapuutarhalla hakemassa pari amppelia, kauppareissulla ja anoppilassa grillatessa.

Ankkamaisesti taapertava Pirtsi 38+0

Muoks: Ja Martsulille :hug:
 
jeps1 onnittelut! ompas ollut supernopea synnytys! :eek: jos tuolleen ittelle kävisi niin en kerkeis sairaalaan ku matkaa 120km :eek: Apua, alkoi ahistamaan!!

HS jokohan oot häippässy sairaalaan synnyttämään?? :attn:

kleo ja tilliäinen 37+2
 
Onnea synnyttäneille ja sinne kohta lähteville!!!!! Yhes koos vieläkin...Käytiin juuri kaverin kanssa autolla ajelulla, missä iskarit aivan loppu ja mukulakivikaduilla...kyllä nyt tuntuu siltä että paikat taas aukeaa edes vähän. Alaselkää jomottaa ja pikkuinen kaivautuu yä syvemmälle... Mies ei ole vaan tänään maisemissa niin toivon ettei nyt synny, ensi viikonloppuna olisi hyvä aika tulla ;). Katsotaan miten käy.

Tänään siivoilua, kakkosvaunujen putsausta, kukkamultien vaihtoa ja muuta kivaa pikkupuuhaa ollut päivä täynnä...olen varmaan saanu jonkun energiapiikin tuosta aivan mahtavasta kelistä :D.

Isot :hug: kaikille joilla hormoonimyrskyjä miehen tai muun takia. Täällä ollut lähinnä miehen ajattelemattomuuden takia ja ne myrskyt ei ole olleet mitään pieniä...voi mies parkaa..

maare 39+2

 
Vauhtis : Täältä nappasin itselleni vinkiksi turvonneisiin jalkoihin jäägeelin(icepowerin).ei kyllä ole laskenut mulla turvotusta ,mutta on helpottanut oloa...siis jalkojen kuumotusta.Mulla on kans tullut mustelmia tuonne jalkapohjaan,kysyn ma neuvolassa sitä...

jeps1 : hih,et kait se sinä ollut jolle ennustin tässä muutama päivä sitten lähtöä synnyttään...tai siis veikkailin...mustahan vois tulla ennustaja :D Onnea hurjasti poikavauvan syntymän johdosta

Täytyykin käydä katsomassa miten tänne on syntynyt vauvoja ,kun tuntuu aika poikavoittoiselta näin ainakin ekoja synnyttäjiä muistellen... =)

Tänään oli siskontytön valmistujaiset...oisitte nähneet mut sovittelemassa korkkarivarastoani..niinku norsu ois koettanut sulloutua niihin...ja vaatteet...hih,ei muuta kuin mammafarkut päälle ja puseronretku niskaan ja tennariballeriinat kinttuihin...rumat ne vaatteilla koreilee :LOL: siskonmies sanoi ,et ei mulle tarvikkaan laittaa ylileveästä kuljetuksesta varottavaa merkkiä,vaan ylipitkästä...kumma kun ne ennusta mahan mallista poikaa meille ;)

edelleenkään ei täällä mitään tapahdu...aijon huomisesta lähtien käydä pikku kävelylenkkejä(en ole pystyny kävelyllä käymään kuukausiin),josko sais jotakin äksöniä aikaan...kun ei se mukava s:kään kiinnosta pätkääkään... :/

Iltaterkuin :ryhis ja seppo 38+3

PS. Sisuuuuuuuuu???
 
hs oima supistuksia. et sitte mun kanssa hautonutkaan jussia :saint:

jeps onnea pikku prinssistä. tulikin reippaasti maailmaan.

martsuli :hug: meille on joka kerta tullu miehelle menojalan vipatus. niin hieman nytkin. eilen kippasi viitisen olutta mutta sain oltuu marisematta kun kuitenkin kotona oli.

traveller koitappa googlata noista nänneistä. niitä on sellasia "laitteita " myynnissä jotka auttaa noihin nänneihin ja voisi niissä jossain kuvakin olla et voisit verrata.
ninniliina :hug: toivottavasti supparit helppaa.

tänään oltiin mamman ja pappan kans ikeassa ja hommasin viimeiset hoitopöydän puuttuvat muovilaatikot. tuli muutama juilintakin sitten kotimatkalla ja kotona mut ei jaksanut kantaa pitemmälle.

joku kysyi käynnistyksestä käynnistyksen yleensä mennään jos tulokas suurikokoinen lantioon nähden /muuten iso, mulle luvattiin käynnistys kokopelon/insuliinihoitoisen raskaus diabeteksen takia mutta nyt sitä venytettiin viikoille 40+1 kun lääkäri yksinkertaisesti päätti niin. lisäksi olen kuullut käynnistyspäätöksiä tulleen myös raskaus myrkytyksen ja liian vähäisen tai paljon lapsiveden takia.

tinni ja ryyni 38+3
 
Alkuillasta istuessani puutarhakeinussa ihmettelin kun tuntui että jotain tuli kerralla vähän enemmän pikkareihin..Taisi sitten ollakkin vaan valkovuotokasa...Laitoin vessapaperia ja ajattelin että jos tulee siihen lisää niin sitten on kyllä vedet mennyt..Muttei tullut enää..Puolitoista tuntia sitten alamaha ei sattunut vaan tuntui jonkinlainen paine,ihan kun joku olisi painanut alamahasta..Nyt taas tilanne rauhoittunut, luulin jo että lähtö on lähellä..Nyt vaan ottanut rennosti sohvalla makoillen..

Masuha&Piskuinen 37+3 :heart:
 
Jeps Vauva onnittelut sinne suuntaan, onneksi olkoon :flower:

Voi tsiisus et on kivaa olla viimeisillää raskaana näillä helteillä, kämpässä vieläkin sisällä lämmintä noin 23-25 astetta.

Ei tartte haaveilla nukkumisesta vielä vähään aikaan, kävin tuolla juuri nyppimässä parvekekukkiani. Naapurit onneks tietää mun olotilan joten ei ihmettele et on tollaki hortonomilla ajat hoitaa kukkasiaan.

Miten sitä on kolme vuotta sitten jaksanu hautoa masuaan vielä heinäkuussa ja kuuma kesä oli silloinkin :| Esikoinen on syntynyt tammikuussa joten silloin sai vaan varmistella että on tarpeeksi päällä.

Taidan koittaa keksiä itelleni vielä tekemistä, mies paineli äsken nukkumaan.
 
tääl supistelee jo 10 min välein...eilis illasta on supistellu mut nyt on jo vähän kovempia supistuksia...yritän nyt viel vähän aikaa olla kotona..soitin synnärillekki jo ja siel kuulemma on nyt vähän ruuhkaa.. |O nukkumista ei voi kokeilla ku ei siitä tuu mitää..esikoinenki on nyt vähän kipeenä..ja huomenna(eli siis tänään) olis pitäny mennä pikkuveljen valmistujaisjuhliin mut enpä taidakkaan mennä...
big mama88 &asukki 39+3
 
Ninniliina siksi epailen ku jos otan sen ns. kahdensormen otteen rinnasta, minka naa opettaa kun tarjoat tissia vauvalle, niin mun nanni vetaytyy vahan sisaanpain. En tiia miten selittasin tarkemmin. Aloin vaan miettimaan etta onko normaalia vaiko ei... :ashamed: Pitaa kysya katilolta seuraavassa neuvolatapaamisessa.

Joko big mama lahti hakee nyyttia? on taa jannaa :) Missa on Sisu :attn:

Traveler & liian hyvin viihtyva masuasukki (melkein 39)
 
Huomenta kaikille :wave:

Jokohan HS päässyt jo tositoimiin???Sisu..huhuuu? :D

Täällä yhdessä kasassa.Tänään suuntaan lapsien kanssa rannalle.Vähän kauhistuttaa tää helle.Muutenkin kauhea turvotus.Pitää yrittää etsiä joku varjosa paikka sieltä rannalta :p

Eipä ihmeempiä siis..mut ihanaa päivän jatkoa kaikille.Tulen myöhemmin katselemaan jos olis tullut lisää vauva uutisia :heart:

sankofa & bongos 37+5 :heart: (Näillä viikoilla syntyikin mun esikoinen :D )
 

Yhteistyössä