*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

HelloShitty
hui..tajusin just että mulla vaihtuu kohta viikot..ja sit on enää 13 viikkoa la:aan!!!!!!!!! :eek: niin lähellä se kesä oikeesti on!!! :heart:

HS ja typy vailla nimeä rv 26+5
 
MM83 sama vika mulla,suklaa vaan on niin hyvää :whistle: :ashamed:
No,pakko se on ittensä ja vauvan vuoksi nyt loppuaika noudattaa sitä ruokavaliota,siitä on sitten hyvä jatkaa,että pääsee taas kuosiin joskus :saint:

cranyo kyllä mä meinasin pyytää vielä siinä ylimääräisessa ultrassa pari kuvaa,vaikka vauva onkin silloin jo iso,no jos saisin vaikka päästä yhden kuvan :D

Joo,mäkään en huuda huutiksesta enää mitään,tullut huudeltua ihan liikaa sieltä jo :ashamed:

Nyt ette saa pelästyä,mutta tää kuva on eilen otettu :ashamed:



BV ja P 27+3
 
BV;llä iso massu jo! =) Hiuksia värjätty kyllä normaalisti kaikissa raskauksissa, eikä mitään ole tapahtunut. Perjantaina ultra, ompas se taas mukava mennä sinne katsomaan vauvaa!

Painoa ei edelleenkään ole tullut ollenkaan.... 18.3 lääkäri neuvola, joten siellä sit sanovat jos on huono asia, mutta onhan tuota lähtöpainoa 67kg. kakksosesta niinku vielä jälellä muutama kilo. :/

Heidi & Poitsu 23+1 :heart:
 
HelloShitty
mammanpojat; en usko että on huono asia ettei kiloja oo tullu. paitsi jos olet alipainoinen.

BV; mulla juu melkein samankokoinen pallo. :D onko kaikki muut nyt laittanu?? joudunkohan minäkin laittaa..pidän kiinni siitä lupauksesta..jos/kun la koittaa niin laitan kuvaa. :kieh: :saint:

mulla lääkärineuvola 10.3. sain onneks tällä kertaa ajan naislääkärille. viimeks oli mies ja en enää ikinä haluu mennä sen vastaanotolle. |O :kieh: :snotty:

jep. eipä muuta.
HS ja typy rv 26+6
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS jos MÄ laitoin,niin kyllä laitat sinäkin :LOL: :D

Munkin pitäis värjätä hiukset,mutta pysyykö se väri tälläisessä extrarasvoittuvassa hiuksissa :eek: :(
oon värjänny 2 kertaa tässä odotuksessa ja hyvin on pysyny. no mähän värjään aina mustalla että vaikka väri haalistuu niin näyttää tummanruskeelta. punaista ku vetäsee niin saattaa olla rähjäsemmän näköistä. vaalennus sit taas ei pitäis muuttua millään tavalla. ei kai siinä muu auta ku kokeilla vaan! :attn:
 
Täällähän oli tullu jo uus pino sillä välin, ku olin pois! Ei meinannu löytyä.. :whistle:

Käväsin siis äiteen luona viikonloppuna ja sisko pyys vielä jäämään pariksi päivää. Eihän mulla täällä mitään tekemistä ois ollukaan, ku tytöt lomalla isän luona. Siin ä sitte saatiin mahoista ja vauvoista porista oikeen kunnolla! :D

Kotiuduin siis eilen ja ajattelin tieten, et meen lätkämatsiin ku hyvä sauma on.. Noh, eihän siitä enää tuu mitään.. Taitaa jäädä mulla pleijaripelit radion varaan. En osaa vaan istua ja olla hiljaa ni sit käy kipiää, vaikka mä kuinka yritin hillitä.
Eli nyt on varmaan mun osalta hallit käyty, ainaki toistaseksi. Illan sit supiteli enemmän tai vähemmän säännöllisesti.. :ashamed:

Seksi Mitä se on...? Ottasin, jos saisin..

Iho Ei kyllä minkäänlaisia ongelmia. Siis kuivaa, mut rasvaus auttaa. Ja aina ollu sellanen.

Hiukset Mäki oon pari kertaa odotuksen aikana värjänny, kukaan ei oo kieltänykään. Mut ei se väri tosiaan jää niin hyvin hiuksiin.. Ja taas ois sen näkönen pää, et tarpeeseen tulis. En tiiä, vieläkö uskaltasin..?

Paino Ei oo tullu ku nyt vasta kahdella viimesellä kerralla lisää ja täti meinas et ois vaan turvotusta, ksoka tulee niin paljo per viikko. Viimeks viikossa tuli kilo. Varrettomista sukistaki jää jäljet nilkkaan.. :D Tosissaan alan jo sit jännittään sitä raskausmyrkytystä. Yleensähän se puhkeaa joskus 30 viikoilla, mut jos se nyt sitä jo alottelis. Toivottavasti ei, on tässä ollu ihan tarpeeski ilman tuotaki..

Mulla on rehellisesti just samanlainen masu, ku BV:llä! Kuvaa en saa oikeesti tänne, kamera mulla on mut kaikki piuhat puuttuu. En saa niitä siirrettyä koneelle.. Jos joku kaveri joskus jeesaa, ni laitan sit!
Mullhan siis oli jo löhdössä kovastiki ylipainoa, varmaan melkeen 20 kiloa. Et ei harmita ollenkaan, et tämä ei oo tuonu toistaseksi tämän enempää kiloja.. Ja multa ne lähteneetki on pois, ei Turolta! :D

Mä täällä källäilen sunnuntaihin asti yksin ja mietin ,et mille alkais.. :snotty:

Lisbet ja Turo 27+1 ( aika paljo jo!) :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Mulla ei nyt ole mitään viksua asiaa, mutta kysymys:

Antaako ne noissa ylimääräisis ultris mukaan kuvia jos pyytää ja kehtaako niitä pyytää ku sinnehän mennään vauvan terveydentilan takia..?
saa varmaan jos haluu. mutta sit taas kun viikkoja on enemmän niin kuvista ei oikein saa selville juuri mitään. se beibi on sen verran iso ettei mahu ku just ja just naama siihen kuvaan. :D
 
Heippa!
Sokerirasitus suoritettu ja tulokset 4,5 (oltava alle 5,3) tunnin arvo 6,6 (oltava alle 10) ja kahden tunnin arvo 5,4 (oltava alle 8,6) Eli noi oli onneksi oikein jees.
Neuvolakin käyty: kaikki oli jees, hemppa 135, paineet 100/62 (mulla aina alhaiset) pissa puhdas, sf-mitta 25 ja kaikki paikat kiinni ja kunnossa.
Eli mulla nuo säännölliset, päivittäiset, "kivuliaat" supparit eivät aiheuta (tai ole aiheuttaneet) mitään. Lääkäri kysyi kyllä että jaksanko töissä, tuntui kivalta kun kysyi =) mutta jaksan kyllä kun tiedän että vauva ei ole ulos tulossa, joten ei tarvi pelätä suppareiden vaikutusta.
Ai niin painoa oli tullut jotain 600g/viikko, mutta lekuri sanoi hauskasti mitatessaan masua että helppo mitata kun ei ole rasvakerrosta =) juu, ei.... kyllä sitä muutama kilo on liikaa, mutta ei näköjään sitten niin paljon että tulis sanomista.

Kaikki muutenkin jees, seuraavalla neuvolakerralla mulla on jo 31+1 ja siitä varmaan seuraavat onkin jo kahden viikon välein, ellen väärin muista. Sitten vika kk olikin jo viikon välein =) Niin vaan tahti kiristyy ja viikot vähenee. Ei mene kauan kun alkaa meidän pinossa olla nippu vauvoja... Ostin eilen kirpparilta muutaman niin tosi söpön myssyn, vaikka kuinka on kesäaika niin kyllä vauvalla on hyvä ulkona olla jotain päässään, hauskan kokoisia vaan ne pienet myssyt. No ostin myös fleece puvun ja parit pöksyt ja sukkahousut. Tuo puku (missä söpöt korvat), kolme sukkahousut, yhdet housut, villapaita, kolme pipoa maksoivat yhteensä 4,30 e. Ihanaa vähän shoppailla kun ei mene silti kun pari euroa.

Pitää silti kaivaa vintiltä isosiskon vanhat vauvan vaatteet ja vähän tehdä inventaariota mitä pitää ostaa (tai saa). Mietin just että esim. sellainen fleecepuku tms. ohut on kesällä ihan hyvä olemassa kun voi olla vielä viileää, mutta sen tarvii olla kokoa 60 kun sitten toppapuvun pitää olla kokoa 70 jotta olis siinä talvella sopiva. Ostan varmaan hiukan kevyemmän version toppapuvusta kun ei tuon ikäinein siellä ulkona vielä leiki, vaan jos laitan nukkumaan niin pistän kumminkin toppapussiin nukkumaan ja autossa ei mitään megapaksua tarvita.

Nyt pitää taas mennä.

Mukavaa pikkulauantaita pinoon!

Kekkeri 27+3... maaginen 28 viikkoa kohta saavutettu. Seuraava odotuksen kohde taitaa olla jo tuo äippäloman alku huhtikuun loppupuolella... Sopivasti tuo pääsiäisloma sentään rikkoo tämän työputken (ja pari ylityövapaata jossain vaiheessa)

 
Iiihanaa, uusi ketju täynnä viestejä minua odotteli!

Kekkeri jutteli ulkopukuhankinnoista - Minä satuin näkemään kaupassa (ihan "vahingossa" vaan vauvavaateosastolla) tosi tosi kivan talvipuvun. Halusin ostaa sen, mutta ajattelin ensin kysyä teiltä viisaammilta että mitähän kokoa sitä sitten ottaisi, hmm hmm... Olisiko se 74cm koko liian iso talvella? 68 tuntuu jotensakin niin pikkuiselta.

Synnytystoiveita on tietysti iso liuta: Eka ja tärkein toki: Vauvalle ei mitään ongelmia, kiitos!!!!!!!!!!! Ensimmäinen oli aivan sininen ja hiljainen syntyessään ja vaikka siitä melko nopeasti piristyikin, niin en haluaisi kokea mitään tuollaista enää. Sitten toivon että käynnistyisi itsestään eikä tarvitsisi edes vauhdittaa (kuten aikaisemmassa). Kuitenkaan synnytys ei saisi tapahtua liian nopeasti jotta ehdimme 50 km:n matkan synnärille... Vettä haluan saada juoda ja pystyasennossa halutessani pysyä koko synnytyksen ajan. Pystyponnistamistakin haluaisin kokeilla. Ja voi kun niiiin toivon ettei vaan tarttisi keisarillisesti leikata!!! Epparia ei mielellään tarvitsisi uudelleen avata kun viimeksi osui ihohermoon ja oli vuoden kipeä :( .....Ja varmaan niitä on miljoona muutakin asiaa joiden haluaisi menevät toivomallaan tavalla!

Kyseltiin vauvan vaatteita 50 cm ja minä näin sellaisia juuri joku aika sitten Lindexillä! Valikoimaakin oli :)

Ja rintsikoista vielä sen verran että täällä on menossa moiset uusiksi jo toista kertaa tämän raskauden aikana. Aluksi oli A-kuppi, nyt käytössä C:t ja ne puristaa ja kinnaa, pitää siirtyä vähintään D-kuppiin. Aika muutos!!! Ekasta lapsesta kasvoivat vielä synnytyksen jälkeen suuremmiksi kuin oma pää (siltä se ainakin omaan silmään näytti :whistle: ) ja raskausarvet rinnoissa olivat sen mukaiset!!! Ja nyt seuraa kaikille erittäin tärkeä vinkki: Muistakaa rasvailla ja öljyillä rintoja oikein ahkerasti jonkun aikaa ennen synnytystä ja varsinkin joku aika sen jälkeen kun maito alkaa kunnolla nousta!!!! En sitten tiedä, jotkut sanoo ettei rasvaamisella ole mitään vaikutusta raskausarpien syntyyn, mutta eipä sitten tarvi miettiä että olisko ollut jos olisi rasvaillut - niinkuin minä jouduin pohdiskelemaan! JA nyt minulla onkin sitten boobs-kompleksi, mutta onneksi ymmärrän että maailmassa sentään on vähän vakavampiakin asioita.

Ihanaa päivää kaikille,

toivottaa Möhis sekä Fantti 23+3 (ehkä??)
 
Kaameesti tullu tekstiä, meni hetki lukiessa :)

Täällä viikot tänään paukkuu, 27 täynnä, enää 13vkoa (+2vkoa?) jäljellä :|

Toka vikaa työviikkoa viettelen, ensi viikon torstai vika työpäivä ja siitä sitten vuosilomien kautta äippälomalle.
Odotan tuota ensi viikkoa kuin kuuta nousevaa, tuo ehkä hippasen helpotusta olooni ettei tartte seisoa/istua/ravata joka suuntaan koko ajan 8t/pvä. Olo ei mikään hehkeän kehuttava ole, selän kanssa edellee painiskelen ja nyt särkyä jaloissa työpäivän jälkeen niin että lääkkeen saan kiskasta huiviin kun kotiin saavun lasten kanssa.

Testasin sitä jonkun antamaa suola-vinkkiä levottomiin jalkoihin ja valitettavasti ei tehonnut mun kinttuihin. Ainoa vaikutus oli oksennus suuhuun :kieh: Mutta kaikkea siis pitää kokeilla ennen kuin tuomitsee :D

Huomenna olisi pitkästä aikaa neuvola ja nyt olisi vuorossa sitten lääkärin aika. Inhottaa jo etukäteen, en sitten pidä ollenkaan noista alapään tutkimuksista. Esikoisen odotusaikana en pelännyt synnytyksessä mahdollista kipua vaan sitä että siinä joudun monta tuntia olemaan "tavara esillä" ja pidinkin peitostani kiinni viimeiseen asti :LOL:

Rinnat ovat täälläkin kasvaneet B75-kupista D80-kuppiin. Onpa kivaa kerrankin omistaa kunnon rinnat :p Rasvailuja en ole 2 aikaisemmassakaan harrastanut (en tissien enkä masun osalta) ja en ole tuota tehnyt tälläkään kertaa. Ihmeesti olen säilynyt joka odotuksen ilman YHTÄKÄÄN raskausarpea missään osaa kehossani. Ja mahat ei ole olleet mitään pieniä ja tissit todella kasvaneet huimasti verrattuna normaaliin olotilaan :D

BV En pelästy, mä saan koko ajan kuulla mahani koosta että sulla ei oo enää kauaa tai montaa viikkoa laskettuun aikaan ja ihmiset ei meinaa uskoa korviaan kun sanon että kyllä tätä kumpua vielä 3kk kasvatellaan ennen kuin laskettuaika on. Viimeksi viikonloppuna olimme yhdillä lastenkutsuilla jossa vieras hienotunteisesti kehui masuani ja sanoi että olet vielä uskaltanut lähteä liikenteeseen masun kanssa, ettei vaan synnytys ala täällä juhlilla. Naama venähti kun sanoin milloin laskettuaika on :LOL:

Kannetaan siis masumme (oli ne sitten pieniä kumpuja tai tälläisiä loppuvaiheen masuja muistuttavia) hartaudella loppuun asti :heart:

Nyt takaisin sorvin ääreen... Vauhtis rv 27+0

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Rinnat ovat täälläkin kasvaneet B75-kupista D80-kuppiin. Onpa kivaa kerrankin omistaa kunnon rinnat :p Rasvailuja en ole 2 aikaisemmassakaan harrastanut (en tissien enkä masun osalta) ja en ole tuota tehnyt tälläkään kertaa. Ihmeesti olen säilynyt joka odotuksen ilman YHTÄKÄÄN raskausarpea missään osaa kehossani. Ja mahat ei ole olleet mitään pieniä ja tissit todella kasvaneet huimasti verrattuna normaaliin olotilaan :D
Oi, oletpa onnekas! =) Minullakin jäi ekasta maha miltei vaurioitta (ihan hiukan vain sivuille tuli ihan loppuvaiheessa) mutta rinnat sitten saivat kyytiä, puuh!!
 
Joo,en mäkään ihannepainossa raskauden alussa ollut :D
Mutta jos tämän vuoden puolella saisin muutaman kilon pudotettua,niin se olisi hyvä :D
Mulla jo oottelee tuolla liikuntaseteliniput,mitkä pitää käyttää tämän vuoden loppuun mennessa.

Ja en usko että paino nousee enää paljoa tässä lopussa,kun se ruokavaliokaan ei ole kovin kaloririkas :whistle:
Pitää muutenkin liikkua enempi,niin synnytyksessä ei hajoo paikat ihan heti :snotty:


BV ja P 27+3
 
heipsan kukkeli.

rinnosita... mulla ei nyt niin loputtomasti o suurentuneet. miehen mielestä kyllä eli olisi varmaan nyt sellaset 85-90 c-d normisti 80-85 c-d... nyt ostin jo varastoon halpoja imetysliivejä kun löysin huutiksesta ja olivat 90 ympärys mitalta ja olivat mukavan väljiä. ei piukanneet ainakaan vielä että mahtunevat synnytyksen jälkeenkin vielä.

musta tuntuu että nyt kasvaa vatsa kaikkein isommaksi. koska alkaa tuntuu että taitaa meikäläiseltä kadota napa tässä odotuksessa joka olisi eka kerta mulle :) vatsanahka kutiaa tasaisesti mutta mun iho on atooppinen muutenkin eli vain lisää tuo venyvyys hieman vain kutismista.

eipä muuta uutta... muutakuin se että jos mun verensokerit pääsee liian alas olen varsin kiukkuinen ja pinna palaa alle nano sekunnin. en osaa muuhun liittää äksyily kohtausksiani. siis suutun todella helposti jos ruokailusta on aikaa.... tänäänkin puuro syötiin aamulla ennen ysiä ja nyt puol yhen aikaan en kestänyt tippaakaan vastaan sanomista.... krrrr.....

no tänään poksuu viikot 26+0
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Rinnat ovat täälläkin kasvaneet B75-kupista D80-kuppiin. Onpa kivaa kerrankin omistaa kunnon rinnat :p Rasvailuja en ole 2 aikaisemmassakaan harrastanut (en tissien enkä masun osalta) ja en ole tuota tehnyt tälläkään kertaa. Ihmeesti olen säilynyt joka odotuksen ilman YHTÄKÄÄN raskausarpea missään osaa kehossani. Ja mahat ei ole olleet mitään pieniä ja tissit todella kasvaneet huimasti verrattuna normaaliin olotilaan :D
Oi, oletpa onnekas! =) Minullakin jäi ekasta maha miltei vaurioitta (ihan hiukan vain sivuille tuli ihan loppuvaiheessa) mutta rinnat sitten saivat kyytiä, puuh!!
sama.. tiikerinraidat tuli kun maito nousi :( ja nyt on masukin saanut navan ympärille hienot 'säteet' kun ei ole ehtinyt rasvailemaan :( Liekö ihan rupsahtanut kesän loppuun mennessä.. pitänee piilottaa miehen lasit kun se on ihan sokea ilman niitä...
 
Täälläkin on säästytty raskausarvilta,vaik on jo kuudes raskaus,enkä oo ikinä käyttänyt rasvoja mihinkään...paitsi n. viikko sit rasvasin vatsaa noin,kun iho oli kuiva ja kerta rasvaus poisti senkin kuivuuden....Mä en usko siten rasvoihin,et ne ehkäisis arvilta...Luulen,et kun mul painonnousu on ollut aina vähäistä,eikä oo tullut paljoa painoa lyhyessä ajassa,niin mun masunahka on venynyt sitä mukaa hiljalleen...

Äiti soitti,oli ostellut taas tulokkaalle vaatteita.Käyn illalla hakemassa,niin päästään hyvpistelemään yhdessä niitä.

A-Mam ja Mimmi rv 27+2 :heart:
 
BV sulla on IHANA massu!! :heart:
Raskausarpia tuli esikoisen aikaan, mahaan vaan, mutta nyt ne koristaa jo rintojakin. Ei niille taida hirveesti mitään mahtaa, tulee jos on tullakseen.

Kävin kävellen kaupassa, ei ehkä olis pitäny :whistle: Koko matkan ajan mennen tullen tuntu, et just tuolta kohdunsuulta supistaa, mutta nyt kun istahdin alas, niin tunne hävisi.
Hei semmonen kysymys, että aiotteko pestä uuden äp:n makuupussin ennen käyttöönottoa? Mä en yhtään muista esikoisen ajoilta, et pesinkö sitä vai en :ashamed:

Voi tsiisus, että on tylsää!! :kieh: Mitähän sitä rupeis touhuilee...
Sisu ja Minni 26+6 :heart:
 
Ultra takana ja jäi kuvat pyytämättä. :(
Totes et vauva on aika pienikokoinen 808g mikä mun ymmärtääkseni on aika normaalia tälle viikolle..Mut sit näytti käyriä jotka jäi mietityttää ja kotiinpäästyä oikeen kunnolla huolestuttaa. Pää oli käyrän yläpäässä ja reisiluut alapäässä. :( Heti nous pelko vammaisuudesta eikä enää siel vastattu ku yritin soittaa ja kysyä tosta. Kamalaa tää epätietoisuus huomiseen asti! :(
Sain kk päästä uuden ajan ton pienuuden takia mut alko mietityttää et jos ne haluaa vaan katsoa mihin suuntaan nuo mitat kehittyy eikä siks viel sano vamman mahdollisuudesta mitään.

Kauhian iso sun masu on, BV! :D


Cranyo ja Tuutikki 26+6
 
täällä on masu kans aika hyvän kokonen, vaikka tulenkin jälkijunassa raskausviikkojen suhteen... :ashamed: no, eipä kukaan terveydenalan ammattilainen ole siitä vielä mitään maininnut, joten lienee normaalin rajoissa. mistäs sitä näin ensikertalaisena tietäs... :saint:

käsittääkseni raskausarpia voi yrittää vältää pitämällä iho hyvänkuntoisena niin sisältä kuin ulkoa, eli paljon vettä, terveellistä ruokaa ja sellasta rasvaa/öljyä mikä imeytyy kunnolla. mutta siis, itsellä ei ole ja toivotaan ettei niitä tuukkaan (ainakaan paljoa). :)

kylläpä teillä siellä kotosuomessa sorkitaan tota alapäätä ahkerasti! täällä tehtiin sisätutkimus ekalla raskausgynekäynnillä eikä sen jälkeen ole sinne kurkisteltu. ihan hyvä vaan, kun en niin siitä tykkää... :D eikä täällä mitään mittailla, paitsi tietty normi-ultrissa joita tähän menessä on ollu kaks, mut eipä ne sillonkaa sanonu paljonkohan vauva mahtais painaa tai mitkä sen mitat on. olishan sitä tietty voinu kysyy, mut eipä tullu mieleen.

seksiä!!! joo, kiitos!! enemmän!! on ollu jo useemman viikon tauko, kun meillä ei miehen kans aina noi aikataulut sovi niin yksiin... :/ sil on ihan hurja työputki menossa ja se tuli sunnuntaina reilun viikon työkeikalta Kiinasta, joten en viitti yleensäkään pahemmin hätyytellä ja nyt vähemmän. ihan vaan mainitsen sillon tällön et olis kiva, jos se joskus tulis vähän aikasemmin kotiin, ku yleensä oon ite jo puolinukuksissa kun se tulee... noh, onneks viikonloppu on kohta käsillä ja ollan kieltäydytty vierailukutsustaki, ku sanoin et kohta räjähdän jos tää kuiva kausi ei pian lopu ja kunnolla! :kieh:

synnytystoiveita täällä on kans aika liuta! haluaisin mahdollisimman luonnollisen synnytysken ilman mitään kemiallisia juttuja, johtoja tai älytöntä määrää populaa ihastelemassa alapäätä ja toivoisin ettei tehtäs rutiiniepparia, niinku tääl yleensä tehää. Espanja on Euroopan epiduraali/keisarinleikkaus -johdossa, joten vaikeeks voi mennä. yleinen mielipide tuntuu olevan se, et oon joko hullu, tyhmä, tai molempia. :p yritin eilen lääkärissä kysellä synnytysjutuista, mut se vaan sano et sit ku aika lähenee voi siel synnytysvalmennuskurssilla puhuu kätilöitten kans. vähän pelottaa et mitenköhän täs käy. toivottavasti ei tartte sitten kiirellä ettii toista synnytyspaikaa. :| no, pitää seuraavan kerran lääkärillä taas mainita asiasta ja katotaan tulisko eri lääkäriltä eri vastaus!

caisachu 23+
 
cranyo älähän sä nyt ole huolissasi,kai ne nyt olisi jotain sanonut jos olisi jotain ollut vialla :hug:
Mutta soittelepa huomenna sinne,niin saat lisäinfoa =)

Eipä mullakaan ole muuten alakertaa ronklittu,ainoastaan lääkärisetä alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa kätilö työnsi sinne sen patukan,heh :D
Ja onhan siellä jotain muutakin patukkaa sen jälkeen ollut :whistle: :xmas:

Huomennahan se neuvolalääkäri ronklii ton alakerran,jee..
Ei mua se jännitä vaan se,että on kuitenkin pari kiloa tullut tässä neljän viikon aikana :ashamed:
Ja anteeksi nyt kaikille jos alvariinsa puhun mun painosta,en ole vain tottunut olemaan näin "muhkea"..

BV ja P 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Ultra takana ja jäi kuvat pyytämättä. :(
Totes et vauva on aika pienikokoinen 808g mikä mun ymmärtääkseni on aika normaalia tälle viikolle..Mut sit näytti käyriä jotka jäi mietityttää ja kotiinpäästyä oikeen kunnolla huolestuttaa.
Cranyo ja Tuutikki 26+6
Noh noh, elähän nyt :hug: Olisihan siellä sanottu, jos epäilisivät jotain! Ja ainakin täällä olis saman tien ruvettu tutkii, eikä annettu kuukauden päähän aikaa. Tai ainakin sanottu, että kaikki ei ehkä ole ok, että pitää siihen varautua. Elä maalaile piruja seinille, voihan olla, että seuraavassa ultrassa vauvan mitat onkin jo ok, ja kaikki käyrät menee tasaisesti. :hug: Mutta pistäähän se huolettaa, ymmärrän kyllä!

Toistan itseäni, mutta se makuupussi?? Pitääkö se pestä ennen käyttöön ottoa?? :attn: Tai siis miten te aiotte muut asian kans toimia? Ja toisekseen, onko jo liian aikasta alkaa pesee vaatteita ja laskostaa niitä sitä mukaa sit puhtaana laatikkoon odottaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Ultra takana ja jäi kuvat pyytämättä. :(
Totes et vauva on aika pienikokoinen 808g mikä mun ymmärtääkseni on aika normaalia tälle viikolle..Mut sit näytti käyriä jotka jäi mietityttää ja kotiinpäästyä oikeen kunnolla huolestuttaa.
Cranyo ja Tuutikki 26+6
Noh noh, elähän nyt :hug: Olisihan siellä sanottu, jos epäilisivät jotain! Ja ainakin täällä olis saman tien ruvettu tutkii, eikä annettu kuukauden päähän aikaa. Tai ainakin sanottu, että kaikki ei ehkä ole ok, että pitää siihen varautua. Elä maalaile piruja seinille, voihan olla, että seuraavassa ultrassa vauvan mitat onkin jo ok, ja kaikki käyrät menee tasaisesti. :hug: Mutta pistäähän se huolettaa, ymmärrän kyllä!

Toistan itseäni, mutta se makuupussi?? Pitääkö se pestä ennen käyttöön ottoa?? :attn: Tai siis miten te aiotte muut asian kans toimia? Ja toisekseen, onko jo liian aikasta alkaa pesee vaatteita ja laskostaa niitä sitä mukaa sit puhtaana laatikkoon odottaa?
On liian aikaista =) mutta saathan toki silti niin tehdä jos haluat. Oikeasti ne ehtii pestä vaikka kun tulee laitokselta jos niikseen tulee, kannattais odottaa sentäs tonne yli 30 viikon tai kun äippäloma alkaa, on sitä aikaa sittenkin =)

Pesisin itse kaiken mikä koskee vauvan ihoa (vaatteista) eli makuupussin jos koskee, käytönnässä makuupussi tulee todennäköisesti käyttöön vasta joskus syyskuussa, joten kiirettä senkään pesuun ei ole.

Ihanaa silti kun olet niin malttamaton että haluisit jo kaikki valmiiksi =) eihän se haittaa vaikka ne jo laittaisikin. Tosin saat paremman tuoksuisia kun kuivatat keväällä ulkona (eikä ne ehdi pölyttyä)

kekkeri -ruuanlaittopuuhissa
 

Yhteistyössä