*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Tervetuloa uudet kesämasut.

Täällä sairastellaan :(
Minulle iski eilen karsee nuha ja kurkkukin on kipeänä. Nenä on siis tukossa koko ajan ja arvatkaa vaan onko tukalat oltavat kun raskaana ollessa ei saa käyttää mitään nenäsumutteita, tuntuu että pää räjähtää :headwall:



:hug: Onko sulla sarvikuonoa eli nenäkannua?? Mie sain sillä vähän nokkaa auki, ja apteekissa suositteli ihan samoja suolaliustippoja ku vaaveillekin. Mulal 3tta vkoa räkis päällä..j atais muuttua poskiontelontulehdukseksi jo, kun särkee niin vimmatusti toisen puolen poskeen, ja tuntuu kamala paine kun kumartuu.. Kai se on pakotauduttava lääkärille.. Oon allerginen niille antibiooteille jota raskaana sais syödä.. joten se on kai punkteeraus edessä.. ja suoraan sanottuan pelottaa ihan pirusti :( :snotty:
pakko ompi kommentoida tähän, että on muutama lääke joita voi käyttää raskaana ollessa, niitä ei vain mielellään määrätä koska niistä ei ole tutkittua tietoa, mutta tämän talven jälkeen osaan jo pyytää, olen siis sairastanut 2 keuhkokuumetta, poskiontelutulehduksen ja joka välissä flunssan kaupan päälle. viimeisin kuuri loppui eilen aamulla ja mulla on jo taas flunssa. joten eiköhän tästäkin jokin jälkitauti tule :headwall:
ja niin, mä myös olen allerginen monelle lääkkeelle, penisilliinille ja antibiootille, juuri niille joita saa raskauden aikana käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Huomenta! Tulisipa tänään postista se lappu, millä saa hakea pakkauksen! Odottelen tohkeissani, saa hipelöidä niitä ihanuuksia. ;) Millä viikolla olette sen saaneet, jos olette heti rv22 jälkeen toimittanut kelaan? Täällä päätös tuli viikon päästä, mutta paketti ei ole vielä postissa. Jaahas, kello on puoli8, lapsia pukemaan ja lähtö päiväkotiin.

Heidi ja muru 23+6 :heart:
mulla on aiemmin tullut se kahden viikon sisällä päätöksestä, nyt elellään jo sitä toista viikkoa päätöksen teosta joten tällä viikolla odottelen sitä postiin saapuvaksi, me kyllä tosin asutaan pienellä paikkakunnalla joten täällä saattaa tulla hieman nopeampaa kuin jossain sisossa kaupungissa..
 
Täällä ollaan kotosalla pojan kanssa, tytön vein aamulla päiväkotiin.

Pojalla ollut viikon verran köhää, yskii silloin tällöin mutta viime yönä heräsin pojan itkuun ja aivan karsealta kuulostavaan yskään. Pahoin pelkään että tuo silloin tällöin ilmestyvä yskä on sittenkin mennyt pahentumaan keuhkoputken tulehdukseksi. Lastenlääkärille on aika varattuna klo 11.50 joten silloin tiedetään kutsuuko antibioottikuuri.

Itsellä kun on ollut noiden hengitysteiden (useita sairaalahoitoa vaatineita keuhkokuumeita yms.) kanssa ongelmia enemmän kuin tarpeeksi niin sitä oppii tunnistamaan joitain selviä oireita. Toivon kyllä sydämeni pohjasta että olisin väärässä ja pojalla olisi vain normaalia kuumetta ja yskää.
Ei paljoa tullut viime yönä nukuttua kun vahti pojan hengitystä. Yöllä oli taas sellasia hetkiä kun toivoisi äitinä voivansa ottaa lapsen kivut itselleen.

Masussa köllöttävä poika voi hyvin jumpasta päätellen. Kun itse valvoin yön niin vauvakin tuntui valvovan. Nyt kun rauhallisempi hetki niin masusakin hiljaista. Vedäydyn tästä tuon pikkuisen potilaan viereen ja eipä tuota aikaa enää pitkää ole että pääsemme lekurin pakeille.

Vauhtis rv 27+4
 
ei tullut ainakaan tänään vielä pakkausta, hö :( no kohta onneks jo..
saikulla on tylsää, lapsetkin kun viel hoidossa.. pitäs alkaa jotain tehäkin mut ei taida ihan viel jaksaa.. eilen oli muuten ihan kaamee päivä, suppaili jo aamusta alkaen ja iltaa kohden tuli aina vaan tujummin, masussakin oli aika hiljasta, selkä oli ihan tulessa jo kuuden aikaan, mut sit otn panadolia ja lämmitin kaurapussin ja kävin sohvalle niin hetken päästä helpotti.. keskiviikkona on neuvola joten täytyy siel jutella että täytyyköhän tässä mennä polille käymään ennen 23. päivän kontrollia jo.. ettei vaan ala paikat aukeemaan..

anteeks..tuntuu olevan vähän valivali päivä mulla :ashamed:

umayya + siiri 26 POKS
 
HelloShitty
mä vein ne kela-laput viimeviikon torstaina että tuskin on tässä kuussa vielä rahat tilillä. :LOL: :headwall: hidasta toimintaa....todella hidasta...

olo aika huono täällä. menkkajomotusta ollu koko aamun.. :/ en tiiä onko suppareita vai jotain muuta. kaameelta tuntuu ja mitä paskinta..jouduin viemään lapset aamulla tarhaan ja varmaan hakeakin. ei tee hyvää steppailla jos on suppareita. talven pakolliset lipatkin vedetty. |O loppuis jo talvi..ei jaksa enää.

nyt syömään aamupalaa...jos löytyis jotain mitä nappais. huomenna neuvola + lääkäri. hyvään saumaan tulee niin saa kysyttyä kaikenlaista. :D

HS ja typy rv 27+4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Tervetuloa uudet kesämasut.

Täällä sairastellaan :(
Minulle iski eilen karsee nuha ja kurkkukin on kipeänä. Nenä on siis tukossa koko ajan ja arvatkaa vaan onko tukalat oltavat kun raskaana ollessa ei saa käyttää mitään nenäsumutteita, tuntuu että pää räjähtää :headwall:



:hug: Onko sulla sarvikuonoa eli nenäkannua?? Mie sain sillä vähän nokkaa auki, ja apteekissa suositteli ihan samoja suolaliustippoja ku vaaveillekin. Mulal 3tta vkoa räkis päällä..j atais muuttua poskiontelontulehdukseksi jo, kun särkee niin vimmatusti toisen puolen poskeen, ja tuntuu kamala paine kun kumartuu.. Kai se on pakotauduttava lääkärille.. Oon allerginen niille antibiooteille jota raskaana sais syödä.. joten se on kai punkteeraus edessä.. ja suoraan sanottuan pelottaa ihan pirusti :( :snotty:
pakko ompi kommentoida tähän, että on muutama lääke joita voi käyttää raskaana ollessa, niitä ei vain mielellään määrätä koska niistä ei ole tutkittua tietoa, mutta tämän talven jälkeen osaan jo pyytää, olen siis sairastanut 2 keuhkokuumetta, poskiontelutulehduksen ja joka välissä flunssan kaupan päälle. viimeisin kuuri loppui eilen aamulla ja mulla on jo taas flunssa. joten eiköhän tästäkin jokin jälkitauti tule :headwall:
ja niin, mä myös olen allerginen monelle lääkkeelle, penisilliinille ja antibiootille, juuri niille joita saa raskauden aikana käyttää.
Moips! LÖytyi yksi antibiootti vielä milel en oo allerginen, ja saa otta araskauden aikana, jos ei mikään muu käy. TUlin siis just lääkäristä, ja tulehdusarvot korkeella, ja poskiontelontulehdushan se oli..
Punkteeraa vkon päästä jos ei helpota...
 
Heippa!

augustman, ihan pakko udella kun kuvaasi katselin, että huomaako ihmiset susta että odotat? Kun oikeasti tosi pieni sievä masu, ei yhtään näytä siltä että parin kk päästä saat vauvan. Kerroit kyllä että sulla on joka raskaus pieni maha, mutta tosiaan hauskan pieni.
kekkeri 28+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Moips! LÖytyi yksi antibiootti vielä milel en oo allerginen, ja saa otta araskauden aikana, jos ei mikään muu käy. TUlin siis just lääkäristä, ja tulehdusarvot korkeella, ja poskiontelontulehdushan se oli..
Punkteeraa vkon päästä jos ei helpota...
no hyvä, olikohan se sama mikä mulla oli, joku roximyt.... on niin vaikee sana ettei osaa kirjottaa :D
 
HelloShitty
paranemista kaikille jotka sairastaa! :hug: ihan karseet flunssat ollu liikkeellä syksystä asti. meillä oli tos muutama kk putkeen flunssaa koko perheellä. ei saatu mitään lääkkeitä vaan jouduimme vaan oottaa et meni ohi. no..kakkosellahan oli se kurkkupaise syyskuussa (vietiin samalla nielurisat) mutta muuten vaan sai olla. mitäköhän kivaa nyt keväällä tulee? |O :headwall:

tiskikone tarvis tyhjennystä mutta ei jaksais millään nousta ylös. :ashamed:

huomenna ois neuvola + lääkäri...pelottaa nyt jo mitä se vaaka näyttää. vloppuna tuli syötyy aivan liikaa herkkuja. :snotty: :ashamed:
 
Kekkeri:kyl mä luulin et se jo näkyy,mut yx työkaveri kysyi tänään työharjoittelussa et onko mulla koulun loputtua jo työpaikka...Sanoin,ettei oo,kun jään äippälomalle n. 6 viikon kuluttua.Se oli et :eek: mitä sinäkö,no en ikinä ois arvannut että oot raskaana :D

Tää masu on kyl ollut kaikista pienin,vaikken kovin iso oo aiemminkaan ollut.
Iltaisin vatsa on hiukan enempi pullollaan,kun aamuisin.

C81:toivottavasti et joudu punkteeraukseen.Mul oli tän raskauden aikana 3 krt poskiontelontulehdus peräkkäin.Kerran on punkteerattu n. 5 v sit ja ei enää ikinä kyl tehdä mulle sitä toimenpidettä.Se ei kyl sattunut,mut tuntui et jähmettyy kauhusta nähdessään neulan.

A-Mam ja Mimmi rv 28+0 edelleen.
 
A-mamilla kyllä ihanan sievi pieni massu. Onpahan ihanampi olla, kun ei tartte isoa painavaa mahaa kantaa jalkojen päällä ;) Tuntuu itellä ainaki ison mahan kanssa, että kauheasti painoa jalkojen päällä, ja sit turvottaa sikana. Oletteko käyny hampaita tarkistuttamassa raskaus aikana? Mulla perjantaina aika, kun pakottaa yhtä hammasta, ja toiseen jatketaan juurihoitoa. Kääks... |O

Heidi ja pikkuinen 23+6 (huomenna poksuu ;))
 
siskon mies kotosalla ja heitti meitin käymään terkkarissa. kakkosella on molemmat korvat tulehtuneet. ja viikon antibiootit nyt aloitettu. ei muuta oiretta kun vihree"lima"räkä...

mulla itellä kurkku ihan sika kipee. toivottavasti menee nopeeta ohi. olen nimittäin tällä viikolla pika autoton kun miehen yks työkaveri ilmotti eilen että on kipee ja se kenen autolla niitten piti mennä ni ilmoitti aamuyöstä että on joutunut poikansa kanssa sairaalaan.... nyt soitti ja kertoi että kymmenestä hommaatekevästä 6 sairaslomalla.... aika hyä prosentti jo...

hieman pelottaa olis perjantaina se rasitus ja ny tuntuu että vosiin syödä vain makeeta et oliskos noi arvot riistäytyneet,. jännityksellä odotamme perjantain testiä ja sitte maanantaina saa neuvolasta ne tulokset....
tinni ja ryyni 26+5
 
Maanantaita kaikille =)

Jos tämä päivä mentäisiinkin meillä ilman yhtäkään itkua :D
Tosin koitan ettiä sopivaa autoa meille ja eihän semmoista ees oo.
Kuinkas muut onko kaikilla farmari?

Minimies innostu äsken ku söin appelsiinin, oli vissiin aika hyvää pienenkin mielestä :)

Voimia kaikille jotka inhottavien sairauksien kanssa joutuu tappelemaan!

Ens viikolla on vihdoin toinen lääkärineuvola, saas nähdä sanooko se mitään mun sf-mitasta, joka on ollut vähän pieni.
Viimeksi rv 23+? oli 17cm, kuinkas muiden sf-mitta on kasvanu?

Kyselyiässä oleva Jennynen ja Möhkö 25+2
 
:'( :'( Ihan hirvee päivä! Mies soitti n. ½h sitten töistä, että se oli ajanu ojaan työauton, toyota hiacen. Liukas tie, mutka, ja auto oli vaan lähteny käsistä, kimmaria penkasta, neljä kertaa renkailla ympäri ja perse edellä ojaan. Odotteli kavereita hinaamaan auton pois ojasta, oli auto menny aika rusinaksi, ja miehellä käyny niskoihin. Nyt odotan sit, että kuka mulle soittaa jatkosta, ja miehen voinnista, kaveri, itse vai sairaalasta... :( Huolettaa. Tyttö säikähti pahan päiväisesti asiaa...

Aamulla sain tietää, että meidän hyvät kaverit, pariskunta, eroaa. Kukaan ei tiedä syitä, heillä vasta rakennettu ok-talo, kaksi pientä lasta ja tulevaisuus edessä. Pistää tämmönen uutinen miettii omaa parisuhdetta ja sen tilaa :(

Minnilläkin taas hiljaisempi päivä, tai sit en vaan ole rekistertöiny liikkeitä kun olen ollu niin vaipunu omiin ajatuksiini :(

Toivottavasti huomenna parempi päivä.
Sisu ja Minni 27+4
 
Jennyselle kommentoin sen verran, että mulla sf-mitta oli rv 22+4 22cm ja rv 25+5 24 cm. Ylihuomenna saan uusimpia mittoja lääkärineuvolassa.

Ja joo, farmarilla ajellaan. Eka oli volvo V 40, mutta se on pieni farkuksi, eikä kahden koiran ja kahden lapsen kans oltais siihen mahduttu, joten vaihdettiin se 1½viikkoa sitten isompaan V 70 farkkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
Maanantaita kaikille =)

Jos tämä päivä mentäisiinkin meillä ilman yhtäkään itkua :D
Tosin koitan ettiä sopivaa autoa meille ja eihän semmoista ees oo.
Kuinkas muut onko kaikilla farmari?

Minimies innostu äsken ku söin appelsiinin, oli vissiin aika hyvää pienenkin mielestä :)

Voimia kaikille jotka inhottavien sairauksien kanssa joutuu tappelemaan!

Ens viikolla on vihdoin toinen lääkärineuvola, saas nähdä sanooko se mitään mun sf-mitasta, joka on ollut vähän pieni.
Viimeksi rv 23+? oli 17cm, kuinkas muiden sf-mitta on kasvanu?

Kyselyiässä oleva Jennynen ja Möhkö 25+2
Hei :wave: Täällä kans oli sf-mitta rv 22+6 17cm eikä sanottu mitään siitä vaikka alakäyrällä kulkeekin.. Ens perjantaina saa uuden mitan =)

Ja ei oo farmaria.. Toyota celica urheiluauton näkönen 2-ovinen ja toisena mitsubishi carisma 98 4-ovinen.. Tuosta ensimmäisestä yritän kyllä päästä eroon mutta aviomies ei yhtä halukas ole luopumaan :LOL:

kleo :heart: sara 25+4
 
Moi kaikille!

Jennysen kyselyihin, sf-mitta oli 26+6 26 cm. Eikä oo farmariautoo, pakettiauto ja 2-ovinen urheiluauto... No, ei kai yhden vauvan kanssa vielä tilavampaa tarvi. Pitää hommata ne vaunut vaan sellaset että sopii kyytiin. :)

Mammanpojat kyseli hampaista, mä hoidin kaikki kuntoon kesällä, kyllähän sitä suositellaan, että hoitaa raskausaikana, voi olla kaikenmaailman tulehduksia, vaikka ei itse huomaakaan.

Augustmamilla oli kyllä pieni ja sievä maha. En voi tajuta, miten itsellä on jo tosi iso. Kai se vaan joillaki näkyy helpommin kuin toisilla. Tuntuu kyllä että on aika valas jo muutenki. Jalat on ihan turvonneet...

Mulla tulee ihan minimääriä vuotoo, joka haisee lapsivedelle. Tarvis kai soitella äitiyspolille huomenna. Plääh. Ei sitä edes tule koko aikaa, miten ne sen sitten tutkii, jos tarvii mennä sinne ja sillon ei tuukaan? Saako sieltä kotiin niitä testejä? Tietäiskö joku...???

Meillä on viikkoja nyt 27+4. :heart:
 
Minulla on mennyt sf mitta lapsilta aika korkealla aina, eli ylä ilmoissa, mutta tämän kolmosen kohdalla ei ole yläkäyrillä, vaan ennemminkin normaali tai alakäyrillä..
Rv 21+6 neuvolassa sf mitta oli 20,5 eli ei puhunu ainakaan vielä sillon, että olisi epänormaali mitta. Ultrassa rv 23+3 vauvan paino arvioksi annettiin 564g, eli normaalisti kasvaa, ei mitenkään pieni. :) Huolenaiheita ei vielä siis ole. 18.3 lääkärineuvolassa sitten saa taas uuden sf mitan, onko yhtään kasvanut.

Heidi ja pikkuinen 23+6 :heart:
 
:'( Säikähdin tuota miehen ojaanajoa niin paljon, että nyt sit supistelee oikein tolokusti, koko ajan :( Ja mies joutuu lähtee vielä tälle illalle OYS:aan päivystykseen niskojen ja selän takia... :'( No positiivista on se, ettei joudu menee omalla autolla, vaan firma maksaa taksimatkan mennen tullen...
 
Täällä oli tuo sf mitta ihan mukavasti kasvanut eli viime viikolla se oli viikoilla 24+6 niin 24,5cm, eli ei mikään pieni vauva näiden tietojen pohjalta ole tulossa. Huomenna mennään sokerirasitukseen ja toivotaan, että sokerit pysyy hyvänä.
saisi jo tulla tulokset miehen yt neuvotteluista, mutta kun ei niin ei. 9 viikkoa on pitkä aika odottaa tällaisessa asiassa.
 
HelloShitty
Sisu:lle :hug: :hug: :hug: . nyt vaan otat iisisti siellä. pyydä joku seuraks jos on paha olla. :(

täällä kans supistellu koko päivän enemmän tai vähemmän. menin siis ja vedin talven ekat lipat tossa aamulla. tais joku lihaskin venyä samalla..jalka pikkasen jäykkä. :LOL: |O
 

Yhteistyössä