***Kesämasut 2009 VOL.2***

raffel toivottavasti teillä helpottaa nanin myötä elämä :) elä ressaa asian kanssa ethän, nauti vauvastasi :hug: en tarkottanut aiemmin todellakaan kiihkota imetyksestä, ihan muillekin tiedoksi, ajattelin josko olisi apuja ollut asiasta.

täällä mennään täysimetyksellä, pullosta olen antanut korviketta tai mies ihan vaan sillä tarkotuksella että osaa pullosta juoda jos tarve vaatii. syöntivälit on 3-4- tuntia päivin öin..
huomenna mennään lääkärineuvolaan niin tietää sitten kasvutahtia.

seksiä ei olla vielä kokeiltu kun mulla alkoi niinkuin ennenkin menkat jotka loppuivat edellispäivänä. joku päivä voisi perehtyä taas siihenkin puoleen kunhan saadaan kaikki lapset tainnutettua samaan aikaan :D

kyllä täytyy sanoa että on tää aika hulinaa kolmen kanssa, mulla on kyllä jo kamala kuume neljänteen ja muuten annettais miehen kanssa vauvalle lupa tulla mutta mulla otti tää raskaus niin koville kroppaan että on parempi varmaan odotella tovi ennen seuraavaa. ajattelin ottaa hormonikierukan joka sitten poistetaan vuoden tai kahden päästä. meillä on kestänyt tärpit todella kauan joten katsellaan sitten kuinka kauan jaksaa ehkäistä.

ristiäisistä vielä.. meillä ne on 2.8. siis ja ollaan kutsuttu vaan lähisuku ja silti porukkaa tulee 30 henkeä. kaverit saavat sitten rääppiäisiin tulla jos haluuvat.
kutsuin tylsästi tekstarilla niinkuin ennenkin, en oo mikään askartelija tyyppi. ja nimen tosiaan julkaisen sitten täälläkin vasta.

umayya + siiri 1kk2vkoa :heart: (mihin tää aika katoaa :eek: )
 
Heips,
Täällä tullaan jälkijunassa, teidän vauvoja on jo kastettukin ja me vasta päästiin sairaalasta :eek:
Eli siis meillekin syntyi vauva, vihdoinkin, 12.7.2009 rv 42+1 :heart:
Kokoa vauvalla oli 51 cm ja painoa 4210g. Meinas olla liian iso mahtumaan ulos..

Szeret ja poika 3 vrk
 
Heipat. Meidän ihanuus syntyi 2,5 vko sitten ja olen haikaillut teidän kuulumisia, jotta saisin tukea meidän vauva-arjelle, mutta en ole kyennyt istumaan vasta kuin nyt... Kamala synnytys on nyt istumisen myötä (melkein) unohtunut, ja mielessä pyörii siis arjen asiat.

Meillä syödään noin kolmen tunnin välein öin päivin. Ensin rintoja vajaat 20 minuuttia, sitten nania 60-100 ml. Öisin pieni nukkuu syömisten välissä (poikkeuksiakin on) ja päivisin ollaan enemmän hereillä. Dee-tipat aloitettiin 2 vko ikäisenä, eka päivänä 5 tippaa, tokana 10 ja nyt sitten 12 joka päivä (johtuen siitä, että korvikkeessakin on deetä). Ilmavaivoja ei ole juurikaan tullut. Meillä ollaan illalla yleensä väsyneitä ja kiukkuisia ennen yöpuulle menemistä, mutta muuten täällä on suhteellisen leppoisa tyttö.

Onko kenelläkään hyviä imettämisasentovinkkejä. Musta tuntuu, että hartiat on ihan jumissa, kun oon niin jäykkä ja kannattelen pientä ihan ihmeasennoissa... Nyt kutsutaan äitiä... Palailen, kunhan ehdin :)

peppi + pkm 2,5 vko
 
Meil mies koittaa tuputtaa äitinsä kans korviketta vauvalle |O Mä sanoin jo niile et sinnittelen ainakin siihen 1kk asti.. Sara menee hoitoon ylihuomenna anopille nii aattelin i8han piruillessaan pumpata maidot sinne mukaan, en halua et juottaavat korviketta ja taas on maha jumissa ku haetaan vauva kotia.. :(

Tekis mieli vaa lopettaa imetys ja alottaa röökin poltto taas :(

kleo ja Sara 2vko 6 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Szeret:
Heips,
Täällä tullaan jälkijunassa, teidän vauvoja on jo kastettukin ja me vasta päästiin sairaalasta :eek:
Eli siis meillekin syntyi vauva, vihdoinkin, 12.7.2009 rv 42+1 :heart:
Kokoa vauvalla oli 51 cm ja painoa 4210g. Meinas olla liian iso mahtumaan ulos..

Szeret ja poika 3 vrk
onnittelut :flower: :heart:
 
Kleolle oikein iso voima:hug:
:ashamed: Joku muukin kuin minä haikailee siis röökin perään... :headwall: Kroppa ei sitä halua, mut mun pääkoppa haluaa!! Se paha-minä tosissaan yrittää taivutella kiltin-minän luovuttamaan täsä taistelussa, ja sytyttämään ekan tupakan raskauden jälkeen... Ja tiedän itsestäni sanos sen 110% varmuudella, että yksikin tupakka, ja se on taas sit menoa, enkä lopeta polttamista, ellen ole taas raskaana. Että pitikin mennä aikanaan opettelemaan tuommonen riesa :headwall:
 
Ai niin, mäpä tässä päivän päälle otan teille kuvan meidän ristiäis-kutsukorteista. Ne onnistu kerrankin ihan älyttömän hyvin :saint: (isosisko on taiteellinen ja näppärä tämmösissä, ja nakitin sen tekemään ne :LOL: )
 
Heipsan kaikille taasen :D
On niin paljon kaikenlaista hommaa ollut,niin en ole joutanut tänne kirjoitella :snotty:
Lukemassa oon toki käynyt,mutta kun pitäisi kuulumisia kertoa,niin ei tiedä mistä aloittaisi..

Imetystyyny on mullakin käytössä,aina silloin kun jaksan sitä käyttää :saint:

Tupakka mä olen nyt silloin tällöin polttanut yhden,tietenkin heti imetyksen jälkeen ja että seuraavaan imetykseen on aikaa tarpeeksi,kivittäkää vaan :ashamed:

Korviketta täällä menee vaihtelevasti,välillä enemmän,välillä vähemmän.. välillä P jopa hylkii pulloa ja haluaa tissin suuhun =)

Miten voikaan vauva muuttua 2kk:ssa,paprica on nykyisin koko ajan hymy suussa ja jokeltaakin hieman samalla :heart: Kovasti yrittää mulle jotain selittää,mutta ei taida äiti vielä oikein ymmärtää :D
Taitaa myös tulla vanhempiinsa,erittäin tempperamenttinen tyttö :LOL:
Jos ei saa heti tissiä suuhun,niin alkaa kauhea huuto.. :whistle:

Ristiäisiin olisi vielä 11 päivää,kunnes Paprica saa virallisesti nimen :heart:

BV ja P 2kk 6pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tupakka mä olen nyt silloin tällöin polttanut yhden,tietenkin heti imetyksen jälkeen ja että seuraavaan imetykseen on aikaa tarpeeksi,kivittäkää vaan :ashamed:
ihana että on muitakin syntisiä :hug: painitaan siis yhdessä tunnontuskissamme :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tupakka mä olen nyt silloin tällöin polttanut yhden,tietenkin heti imetyksen jälkeen ja että seuraavaan imetykseen on aikaa tarpeeksi,kivittäkää vaan :ashamed:
ihana että on muitakin syntisiä :hug: painitaan siis yhdessä tunnontuskissamme :snotty:
Mä otin tänää yhet savut ja olin varma et vauvan itkut johtui tänään siitä :LOL: viimeks otin savut synnärillä vajaa 3 viikkoa sitte..

kleo ja Sara huomenna 3 viikkonen
 
HelloShitty
tupakasta..ite poltin kun plussasin ja lopetin kun päätin että tää vauva tulee meille. :heart: oon niin tyytyväinen kun eka kerta moneen vuoteen on semmonen olo etten tarvii tupakkaa eikä tee edes mieli. suurin kiitos kuuluu miehelle joka kovasti tsemppaa ja lopetti itekin samaan aikaan ku minä. oon todellakin sitä mieltä etten aio aloittaa uudelleen. =)

Sisu; tosi hienot kortit!
Kleo; stressi ei ainakaan tee hyvää..eli siitäkin voi vauvan mahaongelmat johtua. koita päästä syyllisyydestä eroon tai sitten luovutat hyvin mielin. pääasia että vauva ei tarvii olla nälissään. ;)

mä en jaksa stressata oikein mistään. vaikka välillä on ollu vähän synkkä olo niin keskityn siihen miten ihana toi pikkuinen on!! se ainakin auttaa mua kaiken stressaamisen yli. :heart: täällä kaikki menee hyvin..vauva on suht hyvällä tuulella ja maitoa tulee tarpeeks. yöllä nukutaan hyvin. parisuhdekin parempi ku ikinä..jatkuis näin aina... :heart: =)

HS ja Juliet tasan 5 vko.
 
Taa
Tupakkaan en ole vielä sortunu. Muutaman kerran on ollu tosi lähellä, mutta yritän tällä kertaa päästä kokonaan siitä pirulaisesta. Mä lopetin polttamisen muutamaa viikkoa ennen plussaamista eli ei yksistään raskauden takia oo tupakka jääny. Se toki auttoi siihen, ettei tullu repsahdettua. :D

imetystyyny löytyy täältäkin ja paljon käytän. Siitä huolimatta on niskat jumissa. Esikoisen aikaan en sitä hankkinut ja paljon kaipasin, joten tällä kertaa hommasin hyvissä ajoin.

Sisu yksinkertaisen nätti kortti. Harmittaa vieläkin kun en omista ottanu kuvaa ja luonnollisesti olen ne jo postittanu. Laittakaa muutkin kuva kortista, jos ootte ite tehny tai teetättäny jollain.

Tänään Kaapo on nukkunu vaan pieniä pätkiä ja kiukunnu koko päivän. On tainnu olla painostava ilma tai jotain. Nytkin pilkkii tuossa sylissä, mutta ei suostu nukahtamaan.

Huomenna neuvolalääkäri ja anopin vierailu, joten niistä sitten varmaan iltasella..
 
täällä myös yksi tupakan riivaama.. en oo siis vielä yhtään polttanu mutta kovasti mielessä pyörii useemman kerran päivässä.. mies on sanonu sen sata kertaa että mene ja polta, sillä siitä pahimmasta himosta pääset.. koska luulen että se ei sitten ees maistu niin hyvälle lähes vuoden tauon jälkeen.. mutta en siltikään oo vielä käyny vetäsee.. mies lopetti tossa vuoden vaihteen tietämillä, päätti että polttaa vaan jos alkaa tehdä hirveesti mieli ja nyt on ollu sitte siitä asti polttamatta, (tosin satunnaisesti joskus baari reissulla poltellut ja varpajaisissa sikaria..) että sen puoleen ei oo niin kovat tupakan himot kun ei kotona kukaan polta... mutta se että kotona on sitä tupakkaa, se on paha..

meillä eilen siis oli neuvola, mitat nyt 4195g, 55,1cm ja kuula 37,0cm. siellä otettiin ne bakteeri näytteet ja nyt odotellaan tuloksia... neuvola täti myös sanoi että paino käyrä on laskussa, että ei tule tasasesti.. en tiedä mistä johtuu.. syö kuitenkin ihan hyvin ja ei enää niin kauheesti oo pulautellu kun jonku aikaa sitten.. nyt sit pitää myös yöllä herättää jos näyttää siltä että unet meinaa mennä yli 5 tunnin, vaikka aiemmin on ollut lupa vauvan nukkua vaikka 8 tuntia.. pöh.. meillä kun alko olla jo niin mukava rytmi että tyttö nukku 00-06.. siis varmaan nyt noin viikon verran menny niin että kyllähän tässä voi käydä vielä vaikka miten näitten rytmien kanssa..

mä jätin itelleni (tai oikeestaan Nealle) yhden kutsukortin muistoksi.. jospa joku päivä siitä ottaisin kuvan ja laittaisin tänne näytille..

nimistä myös on ollu jotain puhetta.. vauva-teholla hoitajat tykkäsivät että olis joku nimi millä kutsuisi kun kuitenkin useamman viikon joutui siellä olemaan niin mies sanoi sitten siellä kuopiossa erään nimen joka on tosi erikoinen, tai siis suomessa on 1 sen niminen.. sitten anoppi hieman ennen ristiäisiä päivitteli vauvalle leperrellessään että kylläpäs ne vaan sitten "jännän" nimen sulle antaa.. ja sano sen just sellasella sävyllä että huomas että ei tykänny.. se ei yhtään ajatellu että jos me vaikka oiskin haluttu se nimi antaa niin ei tartteis ihan tolla tavalla ilmasta varsinkin kun ite olin siinä vieressä... ja kaikki muut ihmiset kutsui tyttöä sillä nimellä ennen ristiäisiä paitsi anoppi..ei kertaakaan sanonu mun tai miehen kuullen ainakaan...

mulla on myös imetystyyny vaikka kotona oon kokeillu imetystä tasan 2 kertaa.. täti teki sen mulle, ja vaikka en nyt tarvii niin menee se sitten tytöllä vaikka leikeissä myöhemmin, tai jos tulee lisää lapsia niin saatta olla että sitten tulee "oikeenlaista" käyttöä..

m-m ja Nea 2kk, 3vko ja 1 päivä (siis vasta äskenhän tyttö pääsi sairaalasta kotiin..miksi, oi miksi aika menee näin nopsaan..)
 
Huomenta.
Jos ei vauva valvota, niin naapurin koirat |O :headwall: :kieh: :headwall: Ja niiden takia viime yönä heräilty. Että raivostuttaa!!! Että jos NYT olis sitä tupakkaa, niin... :snotty:
Minnikin heräsi jo vaille 6 tänä aamuna, eikä enää suostunu sit nukkuu *haukotus*.
Esikoinen tulee tänään kotiin :heart: Onkin kyllä ollu ikävä ja hiljaista! Pari kertaa, kun tyttö on reissun päältä soittanu kotiin, niin on annettu Minnin kuunnella siskon ääntä puhelimesta, ja kumasti se vaan alkaa hakea katseella, et mistä se tuttu ääni tulee :heart: Muuten menee ihan jees, massua vähän itketään iltasin, mutta ei sitäkään kovin kauan kestä. Saatiin illalla saunoa miehen kans kahdestaan ihan rauhassa (millon lie viimeksi tämmöstä tapahtunu :eek: ) :heart:
Kävin eilen siellä terkkarilla, jälkitarkastusta varten katso hempan, verenpaineet jne. Sain siltä sit kokeiltaviksi niitä ehkäsyrenkaita. Pitää kai sitä sit kokeilla jossain vaiheessa.
Sisu ja Minni 7viikkoa ja 1 päivä :heart:
 

Yhteistyössä